Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT D'ESTELLENCS
Núm. 505679
Delegació de competències a la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat, mitjançant l'EBAP, de la gestió del procés selectiu de la categoria de cos de policia local
Resolución de Alcaldía por la delegación de competencias
Per resolució d'alcaldia, de data 8 de setembre del 2022, s'ha acordat:
Segons la Resolució de la Consellera de Presidència, Funció Pública i igualtat de 10 d'agost de 2022 de la convocatòria perquè els ajuntaments deleguin en el *EBAP les competències per a dur a terme el procés unificat de selecció per a cobrir les vacants de la categoria de policia dels cossos de la policia local i les places de policies als ajuntaments que no hagin constituït cos de policia local,
RESOLC
Primer.- Delegar la gestió del procés selectiu de la categoria de policia del cos de la policia local en favor Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, mitjançant l'Escola Balear d'Administració Pública.
Segon.- Les competències que es deleguen a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, mitjançant l'Escola Balear, són:
a) Aprovar les bases i la gestió del procés selectiu, que serà únic per a cada illa. La delegació inclou les competències per a adoptar les resolucions necessàries per a dur a terme la convocatòria i aprovar les bases i el procés selectiu, sense que suposi l'alteració de la titularitat de la competència atribuïda a cada ajuntament.
b) Dur a terme tots els actes materials i jurídics que integren el procediment d'oposició segons les bases de la convocatòria i les normes sobre policies locals i funció pública aplicables. Aquests actes són, com a mínim, els següents:
- Decebre i gestionar les sol·licituds de participació i la documentació acreditativa del compliment dels requisits exigits en la convocatòria, així com el cobrament de les taxes que es preveuen en la Llei 11/1998, de 14 de desembre, sobre el règim específic de taxes de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
- Elaborar les resolucions de les llistes, tant les provisionals com les definitives, de les persones admeses i excloses en els procediments. - Gestionar l'operatiu necessari per al desenvolupament material dels exercicis.
- Notificar i publicar els actes administratius i les resolucions relacionats amb el procés selectiu.
- Determinar la composició del tribunal qualificador, nomenar els membres i resoldre les possibles recusacions.
- Proposar l'adjudicació de destins dels aspirants que superin l'oposició perquè l'ajuntament corresponent els nomeni personal funcionari en pràctiques.
La resta d'actuacions que siguin necessàries per al funcionament normal del procés selectiu, incloses les resolucions de reclamacions i els recursos potestatius de reposició que, si s'escau, es presentin i que derivin de la fase d'oposició del procés selectiu, amb la col·laboració jurídica de l'Institut de Seguretat Pública de les Illes Balears.
La delegació no inclou les reclamacions i els recursos potestatius de reposició que es presentin amb relació en la fase de pràctiques que s'haurà de desenvolupar en cada ajuntament.
Tercer.- Informar l'Escola Balear d'Administració Pública que l'Ajuntament d'Estellencs disposen d'una vacant de policia local en la seva plantilla de personal.
Quart.- Ordenar la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears a la seu electrònica de l'Ajuntament d'Estellencs.
Contra aquesta resolució, que esgota la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició, en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver publicat la resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat contenciós administratiu de Palma en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà.
Estellencs, 8 de setembre del 2022
L'alcalde Bartomeu Jover Sánchez