Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE LLUCMAJOR

Núm. 504046
Acord de la Junta de Govern de dia 7 de setembre de 2022 en virtut del qual es delega a la Consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat, mitjançant l’Escola Balear d’Administració Pública, la gestió del procès selectiu per cobrir com a funcionari\a de carrera nou (9) places corresponents a l’escala d’administració especial, subescala serveis especials, del grup C, subgrup C1 de la categoria policia local vacants a la plantilla, i incloses a l'oferta d'ocupació pública de l'any 2019, 2020 i 2022

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

ANTECEDENTS

I. Dia 11 de desembre de 2019 la Junta de Govern va aprovar l'Oferta d'Ocupació Pública per a l'exercici 2019 a la qual s'oferta un total de sis (6) places corresponents a l'escala d'administració especial, subescala serveis especials, del grup C, subgrup C1 de la categoria policia local pel sistema de torn lliure (BOIB núm. 171 de 21 de desembre de 2019). Aquesta oferta ha de desenvolupar-se en el termini improrrogable de tres anys.

II. Dia 23 de desembre de 2020 la Junta de Govern va aprovar l'Oferta d'Ocupació Pública per a l'exercici 2020 a la qual s'oferta un total de dos (2) places corresponents a l'escala d'administració especial, subescala serveis especials, del grup C, subgrup C1 de la categoria policia local pel sistema de torn lliure (BOIB núm. 215 de 29 de desembre de 2020). Aquesta oferta ha de desenvolupar-se en el termini improrrogable de tres anys.

III. Amb data 18 de maig de 2022 la Junta de Govern va aprovar l'Oferta d'Ocupació Pública que articula els processos per a l'estabilització d'ocupació temporal de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, a la qual s'oferta un total d'una (1) plaça corresponent a l'escala d'administració especial, subescala serveis especials, del grup C, subgrup C1 de la categoria policia local pel sistema de torn lliure de conformitat amb el que preveu la Disposició Addicional vuitena de l'esmentat Text legal (BOIB núm. 66 de 21 de maig de 2022). La convocatòria d'aquesta oferta s'ha de dur a terme abans de dia 31 de desembre de 2022.

Si bé la Disposició Addicional vuitena de la Llei 20/2021 preveu que el sistema de selecció es realitzarà mitjançant concurs de mèrits, el seu article 2.4 estableix que aquests sistemes seràn d'aplicació sense perjudici del que estableix, si escau, la normativa pròpia de funció pública de cada Administració o la seva normativa específica.

En aquest sentit, el Decret llei 6/2022, de 13 de juny, de noves mesures urgents per reduir la temporalitat en l'ocupació pública de les Illes Balears estableix en el seu article 14 que, en el cas dels cossos de policia, les places convocades derivades dels processos d'estabilització regulats a la Llei 20/2021, pel sistema de concurs oposició i pel sistema de concurs, es regiran per la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i el Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.

FONAMENTS DE DRET

1. L'article 30.1 de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, estableix que correspon als ajuntaments la competència per a la selecció de nou ingrés, la promoció i la mobilitat del personal dels cossos de policia local , d'acord amb les previsions de les ofertes anuals d'ocupació pública corresponents.

El segon apartat del mateix article disposa que correspon al Govern de les Illes Balears les competències sobre la formació de la capacitació professional per complir les tasques pròpies dels cossos de policial local i dels policies en els ajuntaments que no hagin constituït cos de policia local; la determinació de les bases i els programes mínims a què s'han d'ajustar les convocatòries que aprovin els ajuntaments per als processos selectius d'accés, la provisió de llocs de treball i la promoció, així com la coordinació de la mobilitat entre els diversos cossos de policia local o entre els policies en els ajuntaments que no hagin constituït cos de policia local.

El tercer apartat de l'article 30 estableix que els ajuntaments poden encomanar al Govern de les Illes Balears la convocatòria i l'execució dels processos selectius.

2. El Decret llei 6/2022, de 13 de juny, de noves mesures urgents per reduir la temporalitat en l'ocupació pública de les Illes Balears en la disposició final dotzena modifica, entre d'altres, l'article 188 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.

En el marc de la cooperació de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears amb els ajuntaments, l'article 188 del Decret 40/2019 desplega l'article 30.3 de la Llei 4/2013 i regula l'assumpció de la convocatòria de les places vacants i la realització dels processos selectius per delegació de l'ajuntament corresponent en favor de la consellera competent en matèria de coordinació de policies locals, mitjançant l'Escola Balear d'Administració Pública.

L'apartat 3 de l'article 188 estableix que les entitats locals podran delegar en la conselleria competent en matèria de policies locals la competència per a la convocatòria i la gestió de tot o part dels processos selectius i que serà un requisit per a la delegació que els ajuntaments hagin aprovat l'oferta pública abans del dia 1 de juliol, i que abans del dia 1 de juny hagin comunicat a l'EBAP la intenció de delegar aquesta competència.

3. Atesa la data en què es va aprovar aquest Decret llei, dia 11 d‘agost de 2022 s'ha publicat al BOIB núm. 106 Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat de 10 d'agost de 2022 de convocatòria perquè els ajuntaments deleguin en l'EBAP les competències per dur a terme el procés unificat de selecció per cobrir les vacants de la categoria de policia dels cossos de la policia local i les places de policies en els ajuntaments que no hagin constituït cos de policia local, establint en el seu apartat segon que els ajuntaments interessats en la participació de l'esmentat procès unificat disposen fins al 15 de setembre de 2022 per delegar en la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat, a través de l‘EBAP, l'execució del procès de selecció per cobrir les places vacants de la categoria de policia dels cossos de policia local.

4. A l'Ajuntament de Llucmajor, l'aprovació de les convocatòries i les seves Bases correspon a la Junta de Govern per haver-se delegat mitjançant resolució de Batlia núm. 2018000621 de dia 20 de febrer de 2018 (BOIB núm. 26 de 27 de febrer de 2018).

Per la qual cosa, amb data 7 de setembre de 2022 la Junta de Govern Local ha dictat el següent Acord:

PRIMER.- Participar en el procès unificat de selecció per cobrir les vacants de la categoria de policia local i, en conseqüència, delegar a la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat, mitjançant l'Escola Balear d'Administració Pública, la aprovació de la convocatòria i la gestió del procès selectiu per cobrir com a funcionari\a de carrera nou (9) places corresponents a l'escala d'administració especial, subescala serveis especials, del grup C, subgrup C1 de la categoria policia local vacants a la plantilla, i incloses a l'oferta d'ocupació pública de l'any 2019, 2020 i 2022 (BOIB núm. 171 de 21 de desembre de 2019; BOIB núm. 215 de 29 de desembre de 2020 i BOIB núm. 66 de 21 de maig de 2022 respectivament).

SEGON.- Acordar que la delegació esmentada a la part dispositiva primera d'aquest Acord es realitzi en els termes i condicions que hi figuren a l'Annex de la Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat de 10 d'agost de 2022. Concretament, es delega a la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat, mitjançant l'Escola Balear d'Administració Pública les següents competències:

a) Aprovar les bases i la gestió del procés selectiu, que serà únic per a cada illa. La delegació inclou les competències per adoptar les resolucions necessàries per dur a terme la convocatòria i aprovar-ne les bases i el procés selectiu, sense que suposi l'alteració de la titularitat de la competència atribuïda a cada ajuntament.

b) Dur a terme tots els actes materials i jurídics que integren el procediment d'oposició segons les bases de la convocatòria i les normes sobre policies locals i funció pública aplicables. Aquests actes són, com a mínim, els següents:

- Recepcionar i gestionar les sol·licituds de participació i la documentació acreditativa del compliment dels requisits exigits en la convocatòria, així com el cobrament de les taxes que es preveuen en la Llei 11/1998, de 14 de desembre, sobre el règim específic de taxes de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

- Elaborar les resolucions de les llistes, tant les provisionals com les definitives, de les persones admeses i excloses en els procediments.

- Gestionar l'operatiu necessari per al desenvolupament material dels exercicis.

- Notificar i publicar els actes administratius i les resolucions relacionats amb el procés selectiu.

- Determinar la composició del tribunal qualificador, nomenar-ne els membres i resoldre les possibles recusacions.

- Proposar l'adjudicació de destinacions dels aspirants que superin l'oposició perquè l'ajuntament els nomeni personal funcionari en pràctiques.

- La resta d'actuacions que siguin necessàries per al funcionament normal del procés selectiu, incloses les resolucions de reclamacions i els recursos potestatius de reposició que, si s'escau, es presentin i que derivin de la fase d'oposició del procés selectiu, amb la col·laboració jurídica de l'Institut de Seguretat Pública de les Illes Balears.

c) La delegació no inclou les reclamacions i els recursos potestatius de reposició que es presentin amb relació a la fase de pràctiques que s'haurà de desenvolupar a l' Ajuntament de Llucmajor.

TERCER.- Remetre a l'Escola Balear d'Administració Pública el Pla d'Igualtat del personal de l'Ajuntament de Llucmajor 2018-2022 i informar del nombre d'efectius del cos de policia local de què disposa la plantilla de l'ajuntament, desagregat per sexe així com del nivell de català exigit als llocs de feina adscrits a les places de categoria policia local.

QUART.- Donar trasllat d'aquest Acord a la Conselleria de Presidència, Funció Pública i Igualtat i a l'Escola Balear d'Administració Pública.

CINQUÈ.- Publicar un Edicte amb el contingut d'aquest Acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Contra aquesta Resolució podran els interessats interposar recurs potestatiu de reposició davant aquest Ajuntament, en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la publicació, de conformitat amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

També podran interposar alternativament recurs contenciós-administratiu davant el Jutjat del Contenciós-Administratiu amb seu a Palma de Mallorca, en el termini de dos mesos, de conformitat amb el que estableixen els articles 30, 112.3 i 114.1 c) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i 8, 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

En cas d'optar per la interposició del recurs de reposició no es podrà interposar un recurs contenciós-administratiu fins que s'hagi notificat la resolució expressa del recurs de reposició o hagi transcorregut un mes des de la seva interposició sense haver rebut la notificació, data en que es podrà entendre desestimat per silenci administratiu.

Tot això sense perjudici que puguin interposar qualsevol altre recurs que estimin oportú.

 

Llucmajor, 7 de setembre de 2022

El batle

Bernadí Vives Cardona