Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I FORMACIÓ PROFESSIONAL

Núm. 503129
Resolució del conseller d’Educació i Formació Professional de 5 de setembre de 2022 per la qual s’autoritza la modificació de la configuració del centre privat concertat La Purísima, de Palma, amb l’ampliació d’una unitat del títol de tècnic superior en Educació infantil

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. Mitjançant una Resolució del conseller d'Educació i Formació Professional de 15 de juliol de 2021 (BOIB núm. 96, de 20 de juliol), es va autoritzar la modificació de la configuració del centre privat concertat La Purísima, de Palma. Amb aquesta modificació el centre va quedar configurat de la manera següent:

Educació infantil de segon cicle: 6 unitats i 120 places escolars.

Educació primària: 12 unitats i 300 places escolars.

Educació secundària obligatòria: 4 unitats i 120 places escolars.

Educació especial per a alumnes amb discapacitat auditiva:

- Educació especial infantil (EEI): 1 unitat i 6-8 places per unitat autoritzada.

- Educació especial bàsica obligatòria (EEB): 7 unitats i 6-8 places per unitat autoritzada.

- Transició a la vida adulta (TVA): 2 unitats i 10-13 places per unitat autoritzada.

Estudis de la família professional d'Administració i gestió (ADG):

- Títol professional bàsic en Serveis administratius (ADG11), taller específic: 1 unitat (2 grups: 1r i 2n) i capacitat màxima de 15 places per unitat autoritzada.

Estudis de la família professional de Serveis socioculturals i a la comunitat (SSC):

- CFGM Tècnic en Atenció a persones en situació de dependència (SSC21) : 1 unitat (2 grups:1r i 2n) i 20 places escolars per grup.

2. El 18 de gener de 2022 (GOIBE22992/2022), el director del Col·legi La Purísima, va presentar una sol·licitud per autoritzar la modificació de la configuració del Centre Privat Concertat La Purísima, de Palma, amb l'ampliació d'una unitat del títol de tècnic superior en Educació infantil, de la família professional de Serveis socioculturals i a la comunitat, en horari de tarda i en els mateixos espais que el CFGM de Tècnic en Atenció a persones en situació de dependència. En aquesta sol·licitud es justificà  que els horaris dels dos cicles no coincideixen, també el compliment del Reial decret 1394/2007, de 29 d' octubre, pel qual s'estableix el títol de tècnic superior en Educació infantil i es fixen els ensenyaments mínims.

3. El 4 de març de 2022, l'arquitecte del Servei de Centres va emetre un informe favorable per a la configuració sol·licitada, indicant que els espais compleixen amb els requisits exigits per a la seva funció i són compatibles amb el cicle autoritzat de tècnic en Atenció a persones en situació de dependència (SSC21).

4. El 31 de març de 2022, el Departament de Formació Professional i Qualificacions Professionals va emetre un informe favorable de la visita d'inspecció realitzada en data 30 de març de 2022 per comprovar els espais formatius i els equipaments, tal com s'estableix en el Reial decret 1394/2007, de 29 d'octubre, pel qual s'estableix el títol de tècnic superior en Educació infantil i se'n fixen els ensenyaments mínims.

5. El 26 d'agost de 2022, la cap del Departament de Planificació i Centres va emetre un informe favorable sobre l'autorització de la modificació de la configuració del centre privat concertat La Purísima, de Palma, amb l'ampliació d'una unitat del títol de tècnic superior en Educació infantil (SSC31) de la família professional de Serveis socioculturals i a la comunitat.

 

6. El 2 de setembre de 2022, el director general de Planificació, Ordenació i Centres va proposar autoritzar la modificació de la configuració del centre privat concertat La Purísima, de Palma, amb l'ampliació d'una unitat del títol de tècnic superior en Educació infantil (SSC31).

Fonaments de dret

1. La Llei orgànica 8/1985, de 3 de juliol, reguladora del dret a l'educació (BOE núm. 159, de 4 de juliol).

2. La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, modificada per la Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre (BOE núm. 340, de 30 de desembre)

3. La Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 44, de 3 d'abril).

4. La Llei 1/2022, de 8 de març, d'educació de les Illes Balears, la qual estableix a l'article 102,  punt 2, de Creació de centres que la creació, la supressió i la transformació de centres privats s'ha de sotmetre a l'autorització administrativa corresponent. A l'article 103, punt 2 de Principi d'autorització administrativa determina que els centres privats de les Illes Balears, inclosos els centres estrangers, que imparteixen ensenyaments de règim general o de règim especial s'han de sotmetre al principi d'autorització administrativa establert en aquesta llei i en l'article 23 de la Llei orgànica 8/1985, de 3 de juliol, reguladora del dret a l'educació. (BOIB núm. 38, de 17 de març).

5. El Reial decret 132/2010, de 12 de febrer, pel qual s'estableixen els requisits mínims dels centres que imparteixen els ensenyaments de segon cicle de l'educació infantil, l'educació primària i l'educació secundària (BOE núm. 62, de 12 de març).

6. El Reial decret 1394/2007, de 29 d' octubre, per la qual s'estableix el títol de Tècnic Superior en Educació infantil i es fixen els ensenyaments mínims (BOE núm. 282, de 24 de novembre).

7. L'Ordre ESD/4066/2008, de 3 de novembre, per la qual s'estableix el currículum del cicle formatiu de grau superior corresponent al títol de Tècnic Superior en Educació Infantil (BOE núm. 55, de 5 de març).

8. L'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, aprovat per la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer (BOE núm. 52, d'1 de març), el qual estableix, en l'article 36.2, que, en matèria d'ensenyament, correspon a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears la competència de desenvolupament legislatiu i d'execució de l'ensenyament en tota la seva extensió, nivells i graus, modalitats i especialitats.

9. El Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 21, de 15 de febrer), modificat pel Decret 25/2021, de 8 de març, de la presidenta de les Illes Balears (BOIB núm. 33, de 9 de març).

Per tot això, i d'acord amb la proposta formulada per la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres en data 2 de setembre de 2022, dict la següent

Resolució

1. Autoritzar, amb efectes des de l'inici del curs escolar 2022-2023, la modificació de la configuració del centre privat concertat La Purísima, de Palma, amb l'ampliació d'una unitat del títol de tècnic superior en Educació infantil.

2. Determinar que, com a conseqüència d'aquesta autorització, el centre queda configurat de la manera següent:

Codi de centre: 07004308

Denominació genèrica: centre privat concertat amb ensenyaments de règim general i centre privat concertat d'educació especial

Denominació específica: La Purísima

Titular: Fundación Educativa Franciscanas de la Inmaculada

Domicili: c. de Sevilla, 19

Localitat: Palma

Municipi: Palma

CP: 07013

Ensenyaments autoritzats:

Educació infantil de segon cicle: 6 unitats i 120 places escolars.

Educació primària: 12 unitats i 300 places escolars.

Educació secundària obligatòria: 4 unitats i 120 places escolars.

Educació especial per a alumnes amb discapacitat auditiva:

- Educació especial infantil (EEI): 1 unitat i 6-8 places per unitat autoritzada.

- Educació especial bàsica obligatòria (EEB): 7 unitats i 6-8 places per unitat autoritzada.

- Transició a la vida adulta (TVA): 2 unitats i 10-13 places per unitat autoritzada.

Estudis de la família professional d'Administració i gestió (ADG):

- Títol professional bàsic en Serveis administratius (ADG11), taller específic: 1 unitat (2 grups: 1r i 2n) i capacitat màxima de 15 places per unitat autoritzada.

Estudis de la família professional de Serveis socioculturals i a la comunitat (SSC):

- CFGM Tècnic en Atenció a persones en situació de dependència (SSC21): 1 unitat (2 grups: 1r i 2n) i 20 places escolars per grup. Horari de matí

- CFGS Tècnic superior en Educació infantil (SSC31): 1 unitat (2 grups: 1r  i 2n) i 20 places escolars per grup. Horari tarda

Adscripció administrativa: els cicles formatius de grau mitjà i grau superior queden adscrits a l'IES Guillem Sagrera (codi: 07006512).

3. Inscriure aquesta autorització el Registre estatal de centres docents (RCD) del Ministeri d'Educació i Formació Professional i en el Registre Autonòmic de la Conselleria d'Educació i Formació Professional.

​​​​​​​4. Fer avinent al centre esmentat que resta obligat a complir la legislació vigent i a sol·licitar la revisió oportuna de la seva configuració quan s'hagi de modificar qualsevol de les dades que figuren en aquesta Resolució.

​​​​​​​5. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Educació i Formació Professional en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També s'hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 5 de setembre de 2022

El conseller d'Educació i Formació Professional Martí X. March i Cerdà