Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

ENS PÚBLIC DE RADIOTELEVISIÓ DE LES ILLES BALEARS

Núm. 500234
Bases de la convocatòria per regir la provisió definitiva per concurs de mèrits d'un lloc de treball en la categoria de cap Jurídic i de Qualitat, de l'Ens Públic de Radiotelevisió de les Illes Balears (EPRTVIB), mitjançant promoció interna

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

1. Objecte de la convocatòria

L'objecte d'aquestes bases és regular la provisió per concurs de mèrits del lloc de feina de cap en la categoria de cap Jurídic i de Qualitat, en jornada ordinària, de l'ENS PÚBLIC DE RADIOTELEVISIÓ DE LES ILLES BALEARS (EPRTVIB), d'acord amb la següent classificació:

Denominació del lloc: cap

Categoria: cap Jurídic i de Qualitat

Núm. de places convocades: 1

Classe de personal: personal laboral fix de l'EPRTVIB

Grup de titulació: grup A

Sistema de provisió: concurs de mèrits

Classe de lloc: lloc de promoció

La plaça objecte de convocatòria està dotada pressupostàriament d'acord amb la normativa vigent.

La persona seleccionada s'ocuparà, entre altres funcions pròpies del lloc, de coordinar l'assessoria jurídica de l'ens, la gestió de procediments administratius i assessorament en el marc de l'aplicació de la normativa en tots els àmbits d'actuació jurídica de l'EPRTVIB.

2. Requisits dels aspirants

Per participar en aquesta convocatòria, els aspirants han de reunir, en el termini d'inscripció, els requisits següents:

-Ser espanyol o tenir la nacionalitat d'algun dels estats membres de la Unió Europea d'acord amb les previsions contingudes a l'article 57 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refús de l'Estatut bàsic de l'empleat públic.

-Tenir complerts els 16 anys i no haver arribat a l'edat de jubilació forçosa, ambdues edats referides al dia en què finalitzi el termini de presentació d'instàncies.

-No haver estat separat, mitjançant un expedient disciplinari, del servei de qualsevol administració pública, ni inhabilitat de manera absoluta o especial per a ocupacions en el sector públic.

-Tenir un títol universitari de grau/llicenciatura en dret (en el cas de titulacions obtengudes a l'estranger, s'haurà de tenir la credencial que n'acrediti l'homologació) i dos anys d'experiència en les funcions del lloc.

-Tenir el certificat de coneixements de llengua catalana, reconegut com a equivalent o homologat per la Direcció General de Política Lingüística o l'Escola Balear de l'Administració Pública, corresponent al nivell C1.

-Posseir la capacitat funcional necessària per al desenvolupament de les corresponents funcions.

-Pertànyer en qualitat de personal laboral fix, a la plantilla de l'EPRTVIB, en la categoria de tècnic/a jurídic/a, així com gaudir d'una antiguitat mínima en la mateixa categoria de dos anys (com a personal laboral fix en la mateixa categoria).

3. Mèrits valorats

Les bases de la convocatòria es publicaran a la plana web de l'Ens (apartat Corporatiu - Tauler d'anuncis) i en el BOIB.

La selecció de l'aspirant s'efectua mitjançant el resultat de les puntuacions obtingudes en el còmput següent, amb una puntuació global assolible de 100 punts:

1. Mèrits Comuns. Puntuació màxima 50 punts:

Es valorarà:

a) L'antiguitat a l'EPRTVIB, fins a un màxim de 25 punts, d'acord amb el barem següent:

- Antiguitat per serveis prestats com a cap en la categoria de cap Jurídic i de Qualitat dins l'EPRTVIB: 1 punt per cada mes acreditat, amb un màxim de 25 punts.

- Antiguitat per serveis prestats com a tècnic jurídic dins l'EPRTVIB: 0,75 punts per cada mes acreditat, amb un màxim de 15 punts.

b) Els cursos de formació i perfeccionament duts a terme fins a un màxim de 25 punts, d'acord amb el barem següent:

-Formació universitària en matèria de propietat intel·lectual: la valoració es farà atorgant 0,25 punts per cada crèdit LRU i a raó de 0,75 punts per cada crèdit ECTS, amb un màxim de 10 punts.

-Formació universitària en matèria de contractació pública: la valoració es farà atorgant 0,20 punts per cada crèdit LRU i a raó de 0,60 punts per cada crèdit ECTS, amb un màxim de 10 punts.

-Altres cursos en matèria de propietat intel·lectual, contractació pública o altres matèries relacionades amb el lloc de feina: la valoració es farà atorgant 0,25 punts per cada 10 hores, amb un màxim de 5 punts. Si algun certificat o diploma no especifica les hores de durada, es computarà amb un màxim de 2 hores.

2. Mèrits Complementaris. Puntuació màxima 50 punts

Es valorarà:

a) Experiència professional fins a 32 punts, segons el barem següent:

-Assessorar en matèria de contractació pública, dret audiovisual i de la comunicació, dret a la informació i llibertat d'expressió, dret de propietat intel·lectual i industrial, drets d'autor, dret electoral, dret de l'esport i de l'entreteniment, dret de la publicitat i màrqueting, telecomunicacions, entitats de gestió, dret electoral, protecció de dades de caràcter personal: 8 punts.

-Tramitar expedients per la contractació de continguts dels mitjans de comunicació de l'EPRTVIB: 8 punts.

-Elaborar convenis de col·laboració, tramitació d'expedients subjectes a la normativa de patrimoni, interlocució amb la Direcció de l'Advocacia dels procediments judicials així com amb les direccions lletrades pertinents: 8 punts.

-Haver implementat processos de qualitat, i procediments interns i de realització si escau d'auditories internes de l'organització: 8 punts.

b) Coneixement d'idiomes, amb un màxim 8 punts:

-Certificat C2 o equivalent: 5 punts.

-LA o equivalent: 3 punts.

Només seran vàlids els certificats de l'Escola Oficial d'Idiomes, els títols propis d'universitats i els homologats per l'Alta Inspecció del Ministeri d'Administracions Públiques.

c) Valoració de les competències professionals requerides per a l'òptim desenvolupament de les funcions vinculades al lloc de feina, mitjançant una entrevista individual, amb una puntuació màxima de 10 punts.

La comissió de selecció convocarà els aspirants que puguin assolir la puntuació mínima del concurs per a l'avaluació de les competències professionals següents:

  • Compromís professional: 2 punts.
  • Lideratge: 2 punts.
  • Treball en equip: 2 punts.
  • Empatia: 1 punt.
  • Pensament analític: 1 punt.
  • Flexibilitat i obertura al canvi: 1 punt.
  • Planificació, organització i gestió: 1 punt.

4. Presentació de sol·licituds

Els interessats podran presentar la sol·licitud, a la qual adjuntaran la relació de mèrits al·legats classificats segons l'ordre d'aquesta convocatòria i els documents acreditatius corresponents, a l'EPRTVIB, carrer de Madalena núm. 21 de Santa Ponça (Calvià), en horari de 9.00 a 14.00 hores, de dilluns a divendres (o en les altres formes de presentació descrites dirigides a òrgans administratius que preveu l'art. 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques –LPACAP-), en el termini de 15 dies hàbils comptats a partir de l'endemà de la publicació de les Bases en el BOIB. En el cas que el darrer dia del termini coincideixi en dia inhàbil, aquest s'estendrà a l'endemà hàbil.

En el supòsit que la sol·licitud no es presenti de forma presencial en el Departament de Recursos Humans de l'EPRTVIB, sinó en les altres formes de presentació descrites que preveu l'art. 16.4 de la LPACAP, s'haurà d'enviar una comunicació via fax (971 139331) o correu electrònic (rrhh@ib3tv.com), abans de les 14.00 hores del darrer dia del termini, en què s'informi de la presentació de la sol·licitud.

Els candidats són responsables de comprovar i verificar l'exactitud de la seva sol·licitud i les dades que hi consten.

Per formar part d'aquesta convocatòria, el sol·licitant ha de presentar la documentació següent:

1. Sol·licitud d'admissió (ANNEX I).

La sol·licitud es formalitzarà segons el model que figura a l'annex I d'aquestes bases, que estarà disponible en el Departament de Recursos Humans i a la plana web de l'Ens.

2. Documentació que cal presentar amb la sol·licitud:

Fotocòpia de la documentació següent:

a) Presentació curricular documentada i currículum actualitzat. (ANNEX II).

b) DNI, NIE o passaport, en vigor.

c) Titulació exigida en la base segona.

d) Acreditació de l'experiència professional exigida.

e) Mèrits.

f) Tota aquella documentació que pugui acreditar els mèrits complementaris relacionats a l'ANNEX III.

No s'admetran aquelles sol·licituds que no duguin el segell del Departament de Recursos Humans o que no compleixin els requisits, o bé que un cop complits no arribessin dins del termini establert per a la presentació de sol·licituds.

Els aspirants quedaran vinculats a les dades que facin constar en la sol·licitud, i serà responsabilitat exclusiva seva tant els errors descriptius com el fet de no comunicar durant el procés de selecció de qualsevol canvi en les dades de la sol·licitud.

Els errors de fet, materials o aritmètics, que es poguessin observar en la sol·licitud podran esmenar-se en qualsevol moment d'ofici o a petició de l'interessat.

Quan al·leguin equivalències o homologacions de títols obtenguts o estudis cursats, aquestes circumstàncies hauran d'acreditar-se documentalment. Altrament, no es tendran en compte.

Una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds i comprovada la documentació, la Comissió de Selecció dictarà una resolució que aprovarà la llista provisional de persones admeses i excloses, amb la causa d'exclusió. Els aspirants disposaran de 5 dies hàbils per a fer-ne reclamacions o al·legacions davant la Comissió de Selecció, amb l'advertiment que si no s'hi presenta cap al·legació en el termini de 5 dies hàbils, s'arxivarà la sol·licitud sense més tràmit i no s'analitzarà la resta de la documentació. Les reclamacions que es presentin seran resoltes en la resolució que aprovi la llista definitiva de persones admeses i excloses. Amb la publicació d'aquesta llista definitiva, es convocarà per a dur a terme les entrevistes personals amb una antelació mínima de 5 dies hàbils. Les persones que no es presentin a l'entrevista personal quedaran excloses del procés.

Les llistes provisionals i definitives es publicaran a la plana web de l'EPRTVIB (apartat Corporatiu - Tauler d'anuncis). Amb la publicació d'aquestes resolucions a la plana web de l'Ens, es consideraran efectuades amb caràcter general les corresponents notificacions als interessats.

Per assegurar la confidencialitat de les dades de caràcter temporal dels aspirants, en el moment de formalitzar-ne la sol·licitud, se'ls lliurarà un codi que serà el que utilitzaran durant el procés per a la publicació de les llistes.

5. Acreditació dels requisits i dels mèrits

1. Els requisits i els mèrits de tots els candidats s'han d'acreditar amb referència al darrer dia del termini general per presentar sol·licituds, el qual es computa a partir de l'endemà d'haver-se publicat aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

2. Els requisits i els mèrits s'han d'acreditar de la manera següent:

a) Els requisits s'acrediten amb els documents que consten en l'expedient personal. Les persones interessades poden aportar en el termini per presentar sol·licituds, els documents que acreditin els requisits o els mèrits que hagin al·legat per valorar en aquest concurs i que no figurin en l'expedient personal.

b) L'ens, d'ofici, ha d'incorporar a l'expedient del concurs un extracte dels mèrits que figuren en l'expedient personal de cada persona aspirant, així com els que hagin estat al·legats per la persona aspirant

c) A l'efecte de tenir la informació necessària per participar en aquesta convocatòria, el personal laboral que vulgui comprovar les dades que figuren en el seu expedient en pot sol·licitar, abans de l'expiració del termini per presentar sol·licituds, un extracte per conèixer els requisits i els mèrits que hi figuren.

d) Els interessats també poden adjuntar a la sol·licitud l'original o una còpia de la documentació que considerin pertinent per completar o aclarir els certificats o títols que figurin en l'expedient personal o que hagin acreditat amb la sol·licitud i que puguin plantejar dubtes a les comissions tècniques sobre la procedència de la proposta de valoració.

e) En el supòsit que la documentació acreditativa d'un mèrit consti en llengua estrangera, la persona interessada ha d'adjuntar una traducció jurada. Sense aquesta traducció, el mèrit no es pot considerar acreditat i, per tant, no s'ha de valorar.

3. Excepcionalment, quan la rellevància del document ho exigeixi o hi hagi dubtes derivats de la qualitat de la còpia, l'Administració podrà sol·licitar a l'interessat l'exhibició del document o de la informació original per tal de fer l'acarament de les còpies que hagi aportat.

6. Barem de mèrits

El barem de mèrits que s'ha d'aplicar per resoldre el concurs és el que figura a la base tercera.

S'ha de computar, a l'efecte de valorar el treball desenvolupat i els mèrits corresponents, el temps que els candidats hagin estat en les situacions d'excedències, reduccions de jornada, permisos o altres beneficis relacionats amb la maternitat o paternitat i per raó de guarda legal o cura de familiars.

A efectes de valorar els mèrits complementaris, s'estimaran les funcions detallades en els certificats de serveis prestats, presentats pels interessats, sigui emès per aquest ens o per altres administracions.

En cas d'empat quant a la puntuació total dels mèrits obtenguts, per dirimir aquesta situació, s'han de tenir en compte els criteris següents i per aquest ordre:

a) Més antiguitat en el lloc de treball actual.

b) Més antiguitat en l'Administració de les Illes Balears.

c) Més grans de 45 anys.

d) En cas de persistir l'empat, el lloc s'ha d'atorgar al treballador de més edat.

Això no obstant, de conformitat amb l'article 43 de la Llei 11/2016, si hi ha una infrarepresentació de dones en una categoria, en cas d'empat s'ha de seleccionar la dona, llevat que concorrin en l'altre candidat circumstàncies que no siguin discriminatòries per raó de sexe i que justifiquin que no s'apliqui la mesura, com ara la pertinença a altres col·lectius amb dificultats especials per accedir al treball, una vegada considerades objectivament totes les circumstàncies concurrents en els candidats d'ambdós sexes amb l'informe previ de l'Institut Balear de la Dona. En el cas que siguin dues o més dones, s'han d'atendre els criteris generals que indica l'apartat anterior, a efectes de valorar els mèrits complementaris.

7. Comissió de Selecció

1. La Comissió de Selecció estarà integrada per una presidenta, una secretària i tres vocals.

  • La presidenta serà la Sra. Apolonia Bergas Ferriol, en la seva condició de cap de Recursos Humans de l'EPRTVIB
  • La vocal 1 serà la Sra. Elena Torres Frontera, en la seva condició de tècnica del Departament Jurídic de l'EPRTVIB
  • El vocal 2 serà el Sr. Juan Francisco Capellà Alonso, designat per la Conselleria del Govern de les Illes Balear, d'adscripció a l'EPRTVIB.
  • El vocal 3 serà la persona designada per la representació legal dels treballadors i treballadores de l'EPRTVIB en la seva condició de membre del Comitè d'Empresa.
  • La secretària serà la Sra. Remedios Trujillo Cabrera, en la seva condició de tècnica del departament de Contractació i Compres de l'EPRTVIB.

2. La Comissió no pot actuar sense l'assistència de la majoria dels seus membres. En qualsevol cas, hi ha de ser present la presidenta o la secretària.

3. La Comissió de Selecció pot ser assistida per tants assessors externs com es consideri necessari per a una millor avaluació.

4. La Comissió de Selecció queda autoritzada a resoldre els dubtes que es presentin i prendre els acords necessaris per al bon ordre del procés selectiu en tot el que aquestes bases no preveuen.

5. La Comissió de Selecció podrà dirigir-se als aspirants a través dels comptes de correu electrònic que es faciliten a la sol·licitud, per tal de resoldre les seves al·legacions, reclamacions o peticions; i l'aspirant serà el responsable que les dades facilitades siguin correctes.

8. Nomenament i presa de possessió

El personal laboral fix de l'ens convocant que hagi obtengut nova destinació, acabarà en el lloc de treball que ocupa en un màxim de 10 dies a partir de l'endemà de la publicació de la resolució del concurs de mèrits per a la provisió del lloc de feina de cap en la categoria de cap Jurídic i de qualitat de l'EPRTVIB. La presa de possessió en la nova destinació es durà a terme l'endemà del cessament de la feina.

La destinació adjudicada és irrenunciable, llevat que s'hagi obtengut una altra destinació definitiva mitjançant una convocatòria pública feta en el mateix període de temps, per incapacitat sobrevenguda, per passar a una situació diferent de la d'actiu o per causes excepcionals degudament justificades i apreciades per l'òrgan convocant.

9. Protecció de dades

De conformitat amb la legislació vigent en matèria de protecció de dades de caràcter personal, s'informa els candidats que es presentin en aquest procés selectiu que les dades que facilitin seran utilitzades exclusivament amb el propòsit de gestionar-ne la sol·licitud d'admissió al procés de selecció convocat. Aquestes dades no podran ser cedides a tercers i seran protegides per garantir-ne la intimitat.

D'aquesta manera, s'entén que els candidats, en el moment en què sol·licitin ser inclosos en aquest procés selectiu, presten el consentiment exprés per a aquest propòsit.

Podeu consultar informació addicional i detallada sobre protecció de dades en la política de privacitat aplicable a processos de selecció disponible a «https://ib3.org/tauler-danuncis».

10. Règim de recursos

L'ordre jurisdiccional social és el competent per resoldre les controvèrsies derivades d'aquestes bases, d'acord amb la Llei 36/2011, de 10 d'octubre, reguladora de la jurisdicció social, sense que es pugui interposar recurs en via administrativa ni reclamació prèvia a la via judicial social, sense perjudici que es pugui presentar una reclamació davant l'òrgan que dicta aquestes bases.

 

Calvià, a la data de la signatura electrònica (5 de setembre de 2022)

El director general de l'Ens Públic de Radiotelevisió de les Illes Balears Andreu Manresa Monserrat

Documents adjunts