Secció I. Disposicions generals
AJUNTAMENT DE CIUTADELLA
Núm. 499989
Aprovació definitiva del Reglament de la Junta Municipal de Sant Joan (expedient 2021/007962)
El dia 21 de juliol de 2022, al punt 14 de l'ordre del dia, el Ple de l'Ajuntament, en sessió ordinària, va resoldre les al·legacions presentades i va aprovar de forma definitiva el Reglament de la Junta Municipal de Sant Joan. Aquest reglament s'havia aprovat inicialment pel Ple de l'Ajuntament en sessió extraordinària del dia 25 de novembre de 2021; i se n'havia publicat l'aprovació inicial en el BOIB número 169 del 9 de desembre de 2021.
A continuació, es transcriu íntegrament el contingut del Reglament:
"REGLAMENT DE LA JUNTA MUNICIPAL DE SANT JOAN
PREÀMBUL
Coincidint amb el solstici d'estiu, Ciutadella celebra les festes de Sant Joan. Les festes de Sant Joan són les festes més destacades del nostre municipi, i una de les més populars, emblemàtiques i participatives de Menorca i d'arreu de les Illes Balears on hi estan representats els principals estaments de l'antiga societat menorquina. L'epicentre de la festa té lloc els dies 23 i 24 de juny, tot i que des del diumenge anterior a la data de Sant Joan ja comencen les celebracions amb l'anomenat Diumenge des Be.
Les festes de Sant Joan amb el pas del temps s'han transformat en un esdeveniment que atreu milers de visitants. L'evolució d'aquestes es va trobant amb diferents problemàtiques i debats oberts que cal abordar des de totes les administracions, entitats, empreses, la ciutadania, i altres agents o organismes competents, per solucionar-los de manera conjunta i consensuada.
L'Ajuntament de Ciutadella de Menorca, per tal de dotar-se d'un marc on poder tractar tots aquests temes des d'una visió plural i compartida entre els diferents agents que participen en el desenvolupament de la festa, creu necessària la creació d'un organisme de consulta que s'ha de denominar Junta Municipal de Sant Joan.
CAPÍTOL I. FINALITATS
Article 1. Objecte
La Junta Municipal de Sant Joan és un organisme de consulta i de col·laboració per al desenvolupament de les festes de Sant Joan, dependent de l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca. El seu caràcter és consultiu i no vinculant, i funcionarà com un organisme vinculat a la Regidoria de Festes.
És objecte d'aquest reglament la regulació de la Junta Municipal de Sant Joan.
La Junta Municipal de Sant Joan serà l'organisme encarregat del següent:
1.1. Actuar com a àmbit d'anàlisi i de revisió de tot el que afecta el desenvolupament de les festes.
1.2. Promoure el coneixement de les festes de Sant Joan (folklòric, religiós, històric, social, etc), i alhora difondre les arrels de la festa i els factors que la caracteritzen.
1.3. Compartir les necessitats que sorgeixen de l'organització de les festes de Sant Joan arran de diferents realitats que, degut al creixement de la nostra ciutat, a l'increment del nombre de visitants durant les festes i a altres causes, poden anar sorgint any rere any. I, alhora, proposar les mesures que es considerin d'interès.
1.4. Treballar conjuntament amb la Junta de Caixers Senyors i/o amb el rector de la catedral per tal d'abordar els aspectes relacionats amb els actes protocol·laris de la festa.
1.5. Proposar modificacions envers l'Ordenança de Sant Joan.
1.6. Demanar la col·laboració de la resta d'administracions en els aspectes que la Junta valori necessaris per a un bon desenvolupament de la festa.
1.7. Valorar les funcions i actuacions de l'Ajuntament de Ciutadella en les festes de Sant Joan.
1.8. Analitzar i valorar les mesures de seguretat necessàries pel bon desenvolupament de les festes per, posteriorment, elevar-les també a la Junta Local de Seguretat de Sant Joan.
1.9. Fer públics els acords presos per aquesta junta.
1.10. Tenir cura de les publicacions, retransmissions i informacions sobre les festes de Sant Joan.
1.11. Treballar en la redacció dels protocols de les festes de Sant Joan.
1.12. En tot cas, podrà proposar qualsevol tema que la Junta consideri d'interès.
Article 2. Periodicitat de les reunions
2.1. La Junta Municipal de Sant Joan es reunirà amb caràcter ordinari de forma trimestral.
2.2. Les subcomissions que es crearan basant-se en l'article 7è d'aquest mateix reglament podran reunir- se tantes vegades com es cregui convenient o necessari segons la JMSJ.
2.3. La convocatòria haurà d'indicar el lloc, el dia, l'hora de la reunió, l'ordre del dia i els documents d'estudi. L'antelació mínima de les convocatòries serà de set dies hàbils per a les sessions ordinàries i de dos per a les extraordinàries.
2.4. Podran celebrar-se totes les reunions que es considerin convenients, amb caràcter extraordinari, amb la prèvia convocatòria en un termini de quaranta-vuit hores. Les reunions esmentades seran convocades per decisió de la presidència o per prèvia petició d'un terç dels components.
2.5. Les reunions s'entendran en primera convocatòria i per a l'hora indicada a la convocatòria corresponent, essent necessària l'assistència de la meitat més un dels membres per tal que es pugui iniciar. En cas que no hi hagi el quòrum reglamentari, podrà iniciar-se en segona convocatòria al cap de mitja hora de la primera, independentment del nombre d'assistents, amb un mínim de cinc membres.
CAPÍTOL II ÒRGANS
Article 3. Composició
3.1 La JMSJ estarà constituïda pels membres següents:
Article 4 . Presidència de la Junta
4.1. El president de la Junta Municipal de Sant Joan serà l'alcalde de l'Ajuntament de Ciutadella, qui delegarà aquesta funció en el regidor de Festes o en algun dels altres regidors de l'equip de govern, membres de la Junta, en cas d'absència d'aquell, i que tindran un únic vot.
4.2. Seran funcions del president la direcció i la representació de la Junta Municipal de Sant Joan, convocar i dirigir les sessions, fixar l'ordre del dia, traslladar els acords als òrgans competents municipals, donar compte a la Junta dels resultats derivats dels acords i d'altres decisions adoptades.
4.3. El president ordenarà el procés de constitució de la Junta Municipal de Sant Joan en el termini d'un mes a partir de l'aprovació definitiva del present reglament municipal.
Article 5 . Ponència i secretariat de la Junta
5.1. Actuarà com a secretari de la Junta un funcionari de l'Ajuntament designat pel president.
5.2. Correspondrà al secretari aixecar les actes de les reunions de la Junta, assistir el president en el desenvolupament de les sessions i qualsevol altra tasca administrativa relacionada amb la Junta.
5.3. Actuarà com a ponent de la Junta, indistintament, qualsevol tècnic que formi part de la Junta, en funció del tema que es tracti.
5.4. Correspondrà al ponent de la Junta elaborar els informes tècnics dels expedients que haurà d'estudiar, així com la recomanació final sobre l'acord a adoptar.
Article 6. Designació i duració dels càrrecs
6.1. El nomenament de la JMSJ es farà en el transcurs dels tres mesos següents a la presa de possessió de la nova corporació municipal.
Els membres corresponents a la Junta de Caixers es nomenaran coincidint amb el canvi de la Junta de Caixers corresponent cada dos anys.
6.2. Els candidats a membres de la JMSJ, en representació de les entitats ciutadanes del municipi, ho seran per designació de l'entitat a la qual pertanyin. L'entitat haurà d'informar per registre d'entrada el nom de la persona que n'exercirà la representació.
6.3. La duració dels càrrecs com a membres de la JMSJ serà de quatre anys, amb el cas exclòs dels membres de la Junta de Caixers del bienni i del bienni anterior, en coincidència amb el temps legal d'un mandat municipal.
6.4. Els noms i les persones que formaran la Junta quedaran designats mitjançant un decret d'Alcaldia.
6.5. Els membres de la Junta Municipal de Sant Joan perdran la seva condició en el cas de les causes següents:
6.6. Si un integrant de la Junta desitja renunciar al seu càrrec, haurà de fer-ho mitjançant registre d'entrada i presentar qui serà la persona que el substituirà.
Article 7. Col·laboracions puntuals amb la Junta i subcomissions
7.1. Amb la prèvia autorització del president de la Junta, podran assistir a les reunions de la Junta aquelles persones que, per raons de tipus tècnic o perquè són “expertes sobre el tema”, puguin oferir informació o prestar assistència.
7.2 La JMSJ podrà crear les subcomissions de treball que consideri necessàries per tractar temes específics vinculats a les festes. I seran les responsables d'elaborar propostes que després elevaran a la Junta, i estaran formades per persones expertes en la matèria a tractar. La JMSJ serà l'encarregada de decidir qui seran els membres de cadascuna d'aquestes mitjançant les aportacions dels integrants de la Junta.
DISPOSICIONS GENERALS
1. Per a resoldre qualsevol qüestió no prevista en aquest reglament, s'estarà al que determini el Ple de l'Ajuntament.
2. Qualsevol modificació, ampliació o supressió de les clàusules d'aquest reglament serà adoptada igualment per l'Ajuntament en sessió plenària."
La qual cosa es fa pública per a general coneixement.
Ciutadella de Menorca, 5 de setembre de 2022
L'alcaldessa Joana Gomila Lluch