Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

CONSELL INSULAR DE MENORCA

Núm. 499879
Aprovació definitiva de la modificació dels estatuts de la Fundació per a persones amb discapacitat Illa de Menorca

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 3, de 7-1-2020, i en el tauler d'Edictes i en la pàgina web de la corporació del dia 7-1-2020 fins al dia 19-2-2020, anunci relatiu a l'acord adoptat pel Ple del Consell Insular de Menorca, en sessió de caràcter ordinari de 16 de desembre de 2019, pel qual s'aprova inicialment la modificació dels estatuts de la Fundació per a persones amb discapacitat Illa de Menorca, sense que dins del termini legal d'exposició al públic s'hagi presentat cap reclamació ni suggeriment al respecte, s'entén elevada a definitiva la seva aprovació, fent-se públic a continuació el text íntegre dels estatuts esmentats per a general coneixement.

ESTATUTS DE LA FUNDACIÓ PER A PERSONES AMB DISCAPACITAT ILLA DE MENORCA

Exposició de motius

L'assistència a les persones amb discapacitat neix a l'illa de Menorca des d'un estatus preautonòmic de les associacions que afronten les necessitats de les persones amb discapacitat des de la vivència de les problemàtiques en la vida quotidiana.

Per tal de respondre a les necessitats emergents de les persones amb discapacitat, la societat civil de Menorca comença a desenvolupar associacions que reivindiquen i planifiquen els primers programes assistencials per a fer front a les necessitats de les persones amb discapacitat. En aquesta etapa la manca de referents administratius dels serveis assistencials per a persones amb discapacitat facilita la creació de nous recursos, alhora que incentiva la col·laboració entre les associacions, de pares i afectats, i els Ajuntaments per tal de fer front a les necessitats reals de les persones amb discapacitat a l'illa.

Des d'aquest espai de col·laboració es desenvolupa la regulació i la responsabilitat inherent de l'Administració pública (Consell Insular i Ajuntaments), que ha de donar respostes a les necessitats de recursos especialitzats per a potenciar la integració de les persones amb discapacitat de l'illa de Menorca cap a les vies de “normalització” social i laboral.

És gràcies a la tasca reivindicativa de les entitats que s'han desenvolupat, en col·laboració amb les administracions, els serveis socials especialitzats per a persones amb discapacitat a Menorca.

En l'actualitat plantegem la creació d'una fundació per a seguir potenciant l'aspecte reivindicatiu de les associacions en vers les aspiracions legítimes de les persones amb discapacitat alhora que poder definir un marc de treball planificat des d'una ordenació del sector, amb la planificació coordinada amb les administracions públiques competents, des d'una entitat amb identitat pròpia que faciliti recursos, gestió i continuïtat a les associacions que la conformin.

TÍTOL I. Disposicions generals

Article 1. Denominació i naturalesa

1. Amb la denominació “Fundació per a Persones amb Discapacitat Illa de Menorca” es constitueix una organització de naturalesa fundacional, sense ànim de lucre, el patrimoni de la qual es troba afectat de manera duradora al compliment de les finalitats d'interès general que es detallen a l'article 8 d'aquests Estatuts.

2. A tots els efectes que corresponguin, la Fundació per a Persones amb Discapacitat Illa de Menorca se circumscriu al sector públic de Menorca, i es troba adscrita al Consell Insular de Menorca.

Article 2. Personalitat i capacitat

La Fundació, una vegada inscrita en el Registre Únic de Fundacions de les Illes Balears, té personalitat jurídica pròpia i plena capacitat per obrar, i pot realitzar tots els actes necessaris per acomplir la finalitat que ha justificat la seva creació, sense altres limitacions que les que imposin expressament les lleis i aquests Estatuts.

 

Article 3. Règim jurídic

La Fundació es regeix per la Llei 50/2002, de 26 de desembre, de fundacions; pel Decret 61/2007, de 18 de maig, pel qual es regula el Registre Únic de Fundacions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i de regulació de l'exercici del protectorat; per les altres disposicions legals vigents; per la voluntat de les persones fundadores manifestada en l'acord fundacional i en aquests Estatuts, i per les normes i disposicions que el Patronat estableixi per interpretar-los i desplegar-los

Article 4. Objecte Social

L'objecte social de la Fundació per a Persones amb Discapacitat Illa de Menorca està constituït per:

1. La promoció i la defensa de les condicions bàsiques per l'autonomia de les persones amb discapacitat de Menorca per tal d'assolir la seva integració social, laboral i familiar. A tal efecte, es presten tot tipus de serveis socials específics d'atenció a persones amb discapacitat, valorats i assumits com a propis, pel Patronat de la Fundació.

2. La protecció i garantia de tots els drets, tant personals com patrimonials, i la promoció de l'autonomia personal de les persones adultes amb diversitat funcional i capacitat d'obrar modificada judicialment o en procés judicial de modificació de dita capacitat, d'acord amb la resolució judicial corresponent. Per aquesta raó, es presta el servei de tutela mitjançant el qual la Fundació exerceix els càrrecs tutelars i/o de defensa judicial de les persones per a les quals hagi estat designada judicialment.

3. L'objecte social de l'activitat mercantil de la Fundació consistirà en la promoció, gestió i explotació, si s'escau, de centres especials d'ocupació per assegurar un treball remunerat a les persones amb discapacitat i garantir la seva integració laboral. En aquest sentit, es promocionen o exploten aquelles activitats productives o de prestació de serveis que el Patronat considera adients.

Article 5. Nacionalitat i domicili

1. La Fundació té nacionalitat espanyola.

2. El seu domicili es troba a l'avinguda Palma de Mallorca, núm. 3-Baixos, 07760, de Ciutadella de Menorca.

3. El Patronat pot promoure el canvi de domicili mitjançant la modificació estatutària oportuna, i ha de comunicar-ho immediatament al Protectorat en la manera prevista en la legislació vigent.

Article 6. Àmbit d'actuació i integració en altres organitzacions

1. La Fundació desenvolupa les seves activitats a tot el territori de la comunitat autònoma de les Illes Balears, especialment a l'illa de Menorca, i pot col·laborar en qualsevol altre àmbit territorial amb altres organitzacions i entitats per a la consecució dels seus fins, ja siguin de caràcter públic o privat.

2. La Fundació, així com les entitats fundadores o adherides a la Fundació, tenen individualment la potestat per integrar-se en altres organitzacions que persegueixen fins anàlegs a la missió de cadascuna d'elles.

Article 7. Durada

La Fundació té una durada indefinida, encara que es podrà dissoldre en els casos prevists legalment i estatutàriament, complint prèviament els tràmits legals corresponents.

 

TÍTOL II. Finalitats, principis, activitats i persones beneficiàries

Article 8. Finalitats

Les finalitats de la Fundació són:

1. Millorar la qualitat de vida i promoure la normalització, la participació, la visibilització i la integració social, política, econòmica, laboral, cultural, esportiva, educativa i de salut de les persones amb discapacitat.

2. Quant a l'exercici de les funcions tutelars:

a) Procurar la manutenció i promoure la salut de les persones tutelades en el sentit més ampli possible.

b) Procurar educació i formació integral de les persones tutelades.

c) Promoure la màxima recuperació possible de les capacitats de les persones tutelades, facilitant els suports necessaris.

d) Administrar els béns de les persones tutelades amb total lleialtat i transparència, contrastada amb els informes a remetre als jutjats anualment o quan la sentència judicial ho determini.

3. Exercir el càrrec de defensor judicial de les persones en procés judicial de modificació de la capacitat d'obrar en tots aquells casos en què la Fundació hagi estat designada judicialment per tal càrrec.

4. Afavorir la igualtat efectiva de les persones, eliminant discriminacions per raó de discapacitat, i impulsant polítiques d'integració laboral per les persones amb qualsevol tipus de discapacitat.

5. Promoure les condicions d'autonomia personal i familiar mitjançant polítiques, programes i recursos de caràcter preventiu, assistencials, rehabilitadors i de promoció, i desenvolupar-los.

6. Donar suport i assessorament a les famílies amb persones amb discapacitat i a les famílies de les persones tutelades o en procés judicial de modificació de la capacitat d'obrar.

7. Prestar serveis a les administracions públiques, mitjançant el desenvolupament de plans, programes o projectes i a través de la gestió de centres i serveis, per tal de complir amb les obligacions que tenen els poders públics en relació a les persones amb discapacitat derivades de la Constitució Espanyola, de l'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears, de la Llei 39/2006 de Promoció de l'Autonomia Personal i Atenció a les Persones en situació de Dependència, de la Llei 4/2009 de Serveis Socials de les Illes Balears, del Reial Decret Legislatiu 1/2013 pel qual s'aprova el text refós de la Llei general de Drets de les Persones amb Discapacitat i de la seva Inclusió Social i la resta de normativa vigent.

8. Dur a terme actuacions derivades de l'execució de la normativa anterior que li encarregui qualsevol institució pública de les Illes Balears en l'àmbit territorial de l'illa de Menorca.

9. Promoure el desenvolupament de recursos socials, sociosanitaris, formatius i educatius adreçats a les persones amb discapacitat i a les persones amb capacitat d'obrar modificada judicialment mitjançant accions i programes propis o en col·laboració amb altres entitats i/o administracions.

10. Fomentar i vetllar per l'actuació coordinada entre totes les entitats (públiques i privades) que integren la Fundació i entre aquestes i altres entitats que no formin part de la Fundació però que pertanyen al mateix sector. Fomentar, també, la coordinació entre els serveis socials de Menorca adreçats a les persones amb discapacitat i la resta del sistema públic de serveis socials, així com entre els serveis i recursos de la Fundació i altres sistemes públics de benestar, com són els serveis públics d'educació, de salut, de la seguretat social, d'ocupació, d'habitatge i de justícia. El foment de la coordinació entre tots els agents té per objectiu establir actuacions coherents i programes d'actuació conjunts que redundin en una major eficàcia i eficiència.

11. Aconseguir recursos per destinar-los a programes d'atenció, suport, promoció, inserció, investigació, innovació i qualitat en matèria de discapacitats i en matèria d'atenció a les persones amb capacitat d'obrar modificada judicialment.

12. Prestar suport tècnic i assessorament a les entitats, tant públiques com privades, en qualsevol matèria que tingui relació amb les finalitats de la Fundació.

13. Promoure la participació de la comunitat en la resolució de les necessitats socials de les persones amb discapacitat, i en particular de les entitats representatives d'aquest col·lectiu.

14. Fomentar que les persones amb discapacitat i les persones amb capacitat d'obrar modificada judicialment puguin accedir a recursos ordinaris de la seva comunitat (socials, educatius, esportius, laborals, de salut, residencials, etc.).

15. Normalitzar l'activitat econòmica del món de la discapacitat i promoure la responsabilitat social de les administracions i del teixit empresarial envers les persones amb discapacitat.

16. Millorar la formació i el reconeixement social dels i de les professionals que treballen en l'àmbit de la promoció i l'atenció a les persones amb discapacitat i en l'àmbit del servei de tutela de les persones amb capacitat d'obrar modificada judicialment.

17. Qualsevol altra finalitat relacionada amb les esmentades anteriorment que acordi el Patronat.

Article 9. Principis rectors

La Fundació estarà subjecta, en les seves actuacions per a l'acompliment de les finalitats fundacionals, als següents principis:

1. Universalitat i igualtat: els serveis de la Fundació han de garantir a tots els seus beneficiaris el dret d'accés als serveis i l'ús efectiu en condicions d'igualtat i equitat.

2. Globalitat: aquest principi s'entén com la prestació de serveis integrals per cobrir les necessitats socials en els aspectes de prevenció, atenció, promoció, inserció i la realització personal dels usuaris a través del benestar físic i emocional, el treball, el lleure i la vida familiar i comunitària.

3. Normalització: la Fundació ha d'actuar mitjançant l'organització i la utilització de les xarxes i els serveis normalitzats de la comunitat per tal de satisfer les necessitats de les persones amb discapacitat, i a través de recursos específics només quan sigui necessari, evitant recursos que puguin fomentar la segregació.

4. Intervenció comunitària: la Fundació ha de promoure la intervenció en l'àmbit comunitari amb la voluntat de prioritzar les accions preventives i d'aconseguir processos d'inserció social íntimament lligats a l'entorn social i més proper dels seus usuaris.

5. Qualitat: la Fundació ha d'aplicar sistemes de qualitat als serveis, programes i prestacions, avaluant els seus processos i resultats, per tal d'assegurar uns serveis de qualitat, una gestió eficaç i eficient, i per tal de garantir l'adequació dels recursos i serveis a les necessitats reals dels seus usuaris. La filosofia de la millora contínua ha de guiar totes les seves actuacions.

6. Solidaritat: la Fundació ha de fomentar la solidaritat entre els distints col·lectius de persones, i també la col·laboració del voluntariat i el teixit associatiu en el desenvolupament d'iniciatives que afavoreixin els seus fins fundacionals.

7. Atenció personalitzada: la Fundació ha d'assegurar una atenció personalitzada mitjançant la valoració integral de la situació personal, familiar i comunitària de les persones usuàries.

8. Respecte pels drets de la persona: les actuacions han de respectar sempre la dignitat de la persona i els seus drets fonamentals, reconeguts en la Declaració Universal dels Drets Humans, en la Carta Social Europea i la Convenció sobre els drets de les persones amb discapacitat en els convenis internacionals i en la Constitució Espanyola.

Article 10. Activitats fundacionals

Per assolir les seves finalitats, la Fundació pot dur a terme les activitats següents:

1. Prestar el servei de tutela, curatela i defensa judicial a les persones adultes amb capacitat d'obrar modificada judicialment en qualsevol dels graus i a les persones en procés judicial de modificació de la dita capacitat respecte de les quals la Fundació hagi estat designada judicialment per exercir la seva tutela, curatela o defensa judicial.

2. Desenvolupar totes les activitats inherents a l'exercici del càrrec de tutor/curador, d'acord amb el que estableixi, en cada cas, la sentència judicial corresponent.

3. Desenvolupar les activitats inherents al càrrec de defensor judicial de les persones en procés judicial de modificació de la capacitat d'obrar respecte de les quals la Fundació hagi estat designada judicialment per exercir dita defensa.

4. Gestionar serveis d'atenció a les persones amb discapacitat: serveis residencials, serveis d'estades diürnes, serveis de centre ocupacional, serveis de promoció a l'autonomia personal, serveis d'atenció domiciliària i serveis d'assistent/a personal, entre d'altres.

5. Gestionar serveis que complementin l'acció assistencial, rehabilitadora i d'inserció dirigida a les persones amb discapacitat: transport adaptat, fisioteràpia i rehabilitació, logopèdia i servei d'intèrpret per a persones sordes, entre d'altres.

6. Gestionar serveis adreçats a l'assessorament de les famílies amb persones amb discapacitat.

7. Prestar serveis d'atenció a la infància i a l'adolescència i gestionar equips d'atenció primerenca i de promoció de l'autonomia personal per a persones amb discapacitat.

8. Prestar serveis de teràpia ocupacional, programes d'inserció laboral socioassistencial, cursos de formació i serveis d'acompanyament per a l'ocupació i altres recursos anàlegs que afavoreixin l'accés de les persones amb discapacitat al mercat laboral.

9. Desenvolupar serveis i programes d'oci, d'educació en el lleure i d'esport adaptat.

10. Construir, reformar, rehabilitar, ampliar o equipar espais per destinar-los a centres d'atenció, prevenció i promoció per a persones amb discapacitat.

11. Promoure centres especials d'ocupació de forma productiva per assegurar un treball remunerat a les persones amb discapacitat i garantir la seva integració laboral.

12. Dissenyar i executar programes d'integració social destinats a persones amb discapacitat i a persones amb capacitat d'obrar modificada judicialment.

13. Prestar serveis d'informació, orientació, valoració i assessorament en les qüestions relacionades amb els fins fundacionals i les activitats fundacionals.

14. Elaborar la proposta de programació de l'acció assistencial que es presta en els centres i serveis per a persones amb discapacitat la gestió dels quals resti en mans de les administracions públiques que integren la Fundació.

15. Elaborar, a petició del Consell Insular de Menorca, informe amb caràcter previ en relació a la concertació amb entitats privades per a la reserva i ocupació de places de serveis residencials, serveis d'estades diürnes, serveis de centre ocupacional o altres.

16. Elaborar informes de valoració i fer propostes d'assignació de recursos respecte de les sol·licituds d'alta en places de serveis residencials, serveis d'estades diürnes, serveis de centre ocupacional, servei d'inserció socioassistencial i altres, així com emetre'n informes a petició del Consell Insular de Menorca. Participar, també, en les comissions que l'administració insular creï a l'efecte de valorar i assignar aquests serveis.

17. Unificar els criteris de valoració, intervenció, avaluació i gestió dels programes i serveis existents a Menorca adreçats a les persones amb discapacitat, i fomentar la complementarietat entre els recursos necessaris per a cada tipologia de discapacitat.

18. Elaborar informes, a petició de qualsevol institució pública de les Illes Balears, en relació a l'adopció d'acords o al desenvolupament de polítiques, programes, projectes o actuacions que puguin tenir rellevància per al col·lectiu de persones amb discapacitat en l'àmbit territorial de l'illa de Menorca.

19. Promoure actuacions i assessorar a qualsevol entitat pública o privada en relació a l'accessibilitat.

20. Formar part i participar en entitats, organismes o òrgans consultius, d'assessorament i de participació de qualsevol àmbit territorial que es corresponguin amb les finalitats fundacionals.

21. Dur a terme campanyes i actuacions d'informació, sensibilització i formació per a conscienciar la ciutadania sobre els drets de les persones amb discapacitat com a ciutadans de ple dret i per prevenir sobre els riscs d'exclusió social per part del col·lectiu i sobre els riscs de patir algun tipus de discapacitat per part de la població en general.

22. Obtenir recursos econòmics de qualssevol persones físiques i jurídiques, públiques o privades, per destinar-los a les activitats fundacionals.

23. Reconèixer, donar suport i reforçar la identitat de cada una de les entitats que integren la Fundació, per tal que continuïn essent punt de referència a Menorca en relació al col·lectiu de persones que representen.

24. Donar suport tècnic i de gestió, i facilitar la coordinació, a aquells serveis i programes que siguin titularitat de les entitats públiques i privades que formen part de la Fundació i que, per les seves característiques, siguin executades per aquestes entitats, sempre que hi hagi una demanda expressa de part de l'administració que ho sol·liciti i que sigui funcional i legalment viable.

25. Facilitar les relacions de les entitats privades sense afany de lucre que integren la Fundació amb xarxes autonòmiques, estatals i internacionals de la mateixa tipologia.

26. Impartir formació específica i especialitzada per als professionals que treballen en l'àmbit de les discapacitats.

27. Fomentar la figura de la persona voluntària i donar suport als programes de voluntariat.

28. Qualssevol altres activitats anàlogues que contribueixin al compliment dels fins de la Fundació.

Article 11. Llibertat d'actuació

El Patronat té llibertat plena per determinar les activitats de la Fundació que tendeixin a aconseguir els objectius concrets més adequats o convenients en cada moment, a judici del Patronat i en el compliment de les seves finalitats.

Article 12. Persones beneficiàries

Són beneficiàries de la Fundació les següents persones:

1. Les persones amb discapacitat, això és amb dificultats per atendre per elles mateixes, en la seva totalitat o en part, les necessitats de la vida diària (individual i social) com a conseqüència d'algun tipus de deficiència, congènita o no, de les seves facultats físiques i/o mentals.

2. Les famílies o els membres de la unitat familiar de les persones amb discapacitat.

3. Les persones adultes amb capacitat d'obrar modificada judicialment en qualsevol dels graus i les persones en procés judicial de modificació de la dita capacitat respecte de les quals la Fundació hagi estat designada judicialment per exercir la seva tutela, curatela o defensa judicial.

4. Els familiars o les persones pròximes de la persona amb capacitat d'obrar modificada judicialment o en procés judicial de modificació de l'esmentada capacitat a efectes informatius i de consulta.

5. Els professionals que treballen en l'àmbit tant de les discapacitats com de l'atenció a les persones amb capacitat d'obrar modificada judicialment.

6. Les entitats públiques o privades que reben l'assessorament de la Fundació o per a les quals presta algun servei.

7. El voluntariat.

 

​TÍTOL III. Organització

Article 13. Òrgans de la Fundació

Els òrgans de la Fundació són:

1. El Patronat, que és l'òrgan superior de govern i representació.

2. La Junta Executiva, que és l'òrgan de govern delegat del Patronat.

3. La Direcció Administrativa i la Direcció Tècnica, que són els òrgans de direcció, amb funcions d'administració i gestió i coordinació general tècnica, respectivament.

4. Les comissions de treball, que són els òrgans consultius d'estudi, deliberació, assessorament i proposta.

 

​Capítol I. El Patronat

Article 14. Naturalesa del Patronat

El Patronat és el màxim òrgan de govern i representació de la Fundació, el qual executa les funcions que li corresponen amb subjecció al que disposen l'ordenament jurídic i aquests Estatuts.

Article 15. Composició del Patronat

1. El Patronat està compost pels membres següents:

a) El president o la presidenta del Consell Insular de Menorca, que exerceix la Presidència de la Fundació.

b) El conseller o la consellera competent en matèria de serveis d'atenció a les persones amb discapacitat del Consell Insular de Menorca, que exerceix la Vicepresidència primera.

c) Un representant de les entitats sense ànim de lucre que integren la Fundació, que exerceix la Vicepresidència segona. Aquest càrrec serà nomenat per la Presidència, a proposta del Patronat previ consens de les entitats, d'entre els representants de les entitats sense ànim de lucre que en formen part.

d) Un representant de cadascuna de les entitats sense ànim de lucre que integren la Fundació, que en són vocals, a excepció de la persona que ocupi la Vicepresidència segona. Els representants seran nomenats pels òrgans competents de cada entitat.

e) Tres representants del Consell Insular de Menorca, elegits i nomenats per la Presidència, que en són vocals. Aquests membres formaran part dels departaments de la institució insular que tinguin com objecte les següents matèries: serveis d'atenció a les persones amb discapacitat; polítiques actives d'ocupació; i, gestió econòmica, financera i pressupostària.

f) Un representant de cadascun dels ajuntaments que integren la Fundació, que en són vocals. Aquests membres seran nomenats en la forma prevista a la normativa d'organització interna de cada ajuntament i/o segons les disposicions vigents en matèria de règim local.

2. El Patronat comptarà amb una Secretaria, que serà exercida per un membre escollit pel Patronat d'entre els vocals que siguin representants de les entitats sense ànim de lucre membres de la Fundació.

3. El Patronat podrà convidar, en qualsevol moment i com a assessors, a persones externes per tractar algun dels temes recollits a l'ordre del dia.

4. Assistiran a les reunions del Patronat, només en aquells assumptes que resultin d'interès i amb veu però sense vot, les persones que ocupin els llocs de Cirecció Administrativa i Direcció Tècnica.

​Article 16. La Presidència del Patronat

A la Presidència del Patronat li corresponen les funcions següents:

1. Exercir la representació de la Fundació en judici o fora de judici, sempre que el Patronat no l'hagi atorgada expressament a un altre membre.

2. Disposar la convocatòria de les sessions del Patronat i fixar-ne l'ordre del dia.

3. Presidir les sessions i dirigir i moderar el desenvolupament dels debats, sotmetre a votació els acords i proclamar el resultat de les votacions.

4. Vetllar per l'execució correcta dels acords que adopti el Patronat.

5. Vetllar pel compliment de la llei i dels Estatuts.

6. Visar les actes de les sessions i els certificats dels acords del Patronat.

7. Signar tot tipus d'acords que prèviament hagin aprovat els òrgans de govern de la Fundació cadascun amb les seves competències estatutàries (operacions financeres, convenis amb entitats públiques i privades, apoderaments notarials, compra i venda de béns, etc.).

8. Prendre les decisions que corresponguin al Patronat, en cas d'urgència manifesta, i donar-ne compte a l'òrgan competent en la següent sessió quan es reuneixi.

9. Qualsevol altra facultat que legalment o estatutàriament se li atribueixi.

​Article 17. Les Vicepresidències del Patronat

1. Les Vicepresidències tenen la funció de fer arribar les necessitats dels seus representats directament als òrgans directius, essent els portaveus per assegurar una representativitat efectiva i eficient encaminada a gestionar amb agilitat les problemàtiques tant de les entitats com de les administracions de l'illa.

2. En els supòsits d'absència o malaltia de la Presidència, correspon a la Vicepresidència primera exercir-ne les funcions. En cas que aquesta tampoc no pugui assistir a una sessió, correspon exercir-ne les funcions a la Vicepresidència segona.

3. Les persones que ocupin les Vicepresidències també poden actuar en representació de la Fundació en els supòsits en què el Patronat ho acordi.

4. Correspon a la Vicepresidència segona representar les entitats sense ànim de lucre que integren la Fundació, fomentar i dinamitzar la seva participació, i traslladar les seves demandes i opinions als òrgans de govern i de direcció de la Fundació.

5. Son funcions de la Vicepresidència primera:

a) Coordinar-se amb les administracions i representar-les en les tasques de coordinació amb la Direcció Administrativa i la Direcció Tècnica.

b) Coordinar-se amb la Vicepresidència segona en les tasques de suport i representació coordinada amb la Direcció Administrativa i la Direcció Tècnica.

c) Coordinar-se amb la Direcció Administrativa i la Direcció Tècnica.

d) Informar a les administracions representades davant les tasques i acords definits en la coordinació amb la Direcció Administrativa i la Direcció Tècnica.

e) Coordinar-se i informar a la Junta Executiva de la coordinació amb la Direcció Administrativa i la Direcció Tècnica.

6. Son funcions de la Vicepresidència segona:

a) Coordinar-se amb les entitats i representar-les en les tasques de coordinació amb la Direcció Administrativa i la Direcció Tècnica.

b) Coordinar-se amb la Vicepresidència primera en les tasques de suport i representació coordinada amb amb la Direcció Administrativa i la Direcció Tècnica.

c) Coordinar-se amb amb la Direcció Administrativa i la Direcció Tècnica.

d) Informar a les entitats representades davant les tasques i acords definits en la coordinació amb la Direcció Administrativa i la Direcció Tècnica.

e) Coordinar-se i informar a la Junta Executiva de la coordinació amb la Direcció Administrativa i la Direcció Tècnica.

Article 18. La Secretaria del Patronat

​1. A la Secretaria li corresponen les funcions següents:

​a) Efectuar la convocatòria de les sessions per ordre de la Presidència, i les citacions als membres del Patronat.

​b) Redactar i autoritzar les actes de les sessions i reflectir degudament en el llibre d'actes del Patronat el desenvolupament de les sessions.

​c) Expedir certificats dels acords que adopti el Patronat amb el vistiplau de la Presidència.

​d) Custodiar diligentment la documentació generada.

​e) Rebre els actes de comunicació dels membres amb l'òrgan i, per tant, les notificacions, les peticions de dades, les rectificacions i qualsevol altra classe d'escrits de què hagi de tenir coneixement.

​f) Qualsevol altra funció inherent al seu càrrec o que s'estableixi expressament en els Estatuts de la Fundació.

2. En el cas d'absència, malaltia o vacant de la Secretaria, l'ha de substituir un altre membre vocal que sigui representant de les entitats sense ànim de lucre membres de la Fundació, elegit pel Patronat, previ consens de les entitats esmentades.

Article 19. Facultats del Patronat

1. La competència del Patronat abasta les incidències de tot el que concerneix el govern, la representació i l'administració de la Fundació, i també la interpretació i la modificació d'aquests Estatuts.

2. El Patronat exercirà, entre d'altres, les funcions següents:

a) Exercir el govern, la inspecció, la vigilància i l'orientació de la tasca de la Fundació.

b) Interpretar els Estatuts i desplegar-los amb la normativa complementària oportuna, si n'és el cas. També, adoptar acords sobre la seva modificació, sempre que resulti convenient pels interessos de la Fundació i per aconseguir les seves finalitats.

c) Aprovar els plans estratègics, els plans d'actuació i les memòries d'activitats.

d) Aprovar els pressupostos anuals d'ingressos i despeses, les seves modificacions i la seva liquidació. També aprovar l'inventari i els comptes anuals, que inclouen el balanç, el compte de resultats i la memòria.

e) Acordar les instruccions i mesures per a l'administració general dels béns i drets de la Fundació.

f) Determinar els supòsits en els quals és necessària l'autorització prèvia del Patronat per contractar obres, serveis, subministraments, i autoritzar-ne la contractació, si n'és el cas.

g) Fixar els criteris d'ordenació de pagaments i assignar en aquesta matèria les atribucions de la Junta Executiva i de la Direcció Administrativa.

h) Autoritzar, disposar i ordenar els pagaments la competència dels quals no s'hagi atribuït a altres òrgans de la Fundació.

i) Acordar i aprovar tot tipus d'operacions financeres i de crèdit a curt o a llarg termini.

j) Acordar els criteris de la política general de personal de la Fundació una vegada la Junta Executiva aprovi el pla funcional de l'organització.

k) Acordar els criteris generals de la política de comunicació externa de la Fundació.

l) Adoptar acords sobre l'extinció, la fusió o la liquidació de la Fundació en els casos que estableix la llei i sempre que resulti convenient per a l'interès fundacional.

m) Aprovar els convenis que formalitzi la Fundació amb altres entitats públiques o privades.

n) Adoptar l'acord d'integració de nous membres i establir, si s'escau, l'aportació econòmica a aportar.

o) Nomenar els membres de la Junta Executiva, segons el procediment establert en aquests Estatuts.

p) Nomenar les persones que han d'ocupar els càrrecs directius de Direcció Administrativa i Direcció Tècnica, segons els procediments selectius establerts en aquests Estatuts.

q) Nomenar els apoderaments generals o especials, i atorgar els poders necessaris per dur-los a terme, i també revocar-los.

r) Nomenar els membres de les comissions de treball que impulsi la Junta Executiva.

s) Delegar les seves facultats en un o més patrons o en altres òrgans de la Fundació, excepte en els següents casos: aprovació del pla estratègic, del pla d'actuació i de la memòria d'activitats; aprovació i modificació dels comptes anuals i dels pressupostos; modificació dels Estatuts; fusió i liquidació de la Fundació, i actes que requereixin l'autorització del Protectorat o que no estiguin permesos per la normativa vigent que resulti d'aplicació.

t) Qualsevol altra facultat no explícita en els punts anteriors i que es correspongui a les funcions de govern i representació de la Fundació.

Article 20. Obligacions del Patronat

1. En la seva actuació, el Patronat s'ha d'ajustar a la legislació vigent i a la voluntat de les persones fundadores, manifestada en aquests Estatuts i en el conveni de creació de la Fundació.

2. Correspon al Patronat complir les finalitats fundacionals i administrar els béns i els drets que integren el patrimoni de la Fundació, i mantenir-ne plenament el rendiment i la utilitat.

3. El Patronat garantirà que la Fundació compleixi amb els criteris d'una entitat socialment responsable.

4. El Patronat exercirà el control sobre la Junta Executiva, la Direcció Administrativa i la Direcció Tècnica.

5. És obligació del Patronat, retre comptes sobre les actuacions de la Fundació davant del Protectorat de la Comunitat Autònoma, com són l'aprovació dels pressuposts anuals, el pla d'acció, el compte de resultats, la memòria d'activitats i sol·licitar qualsevol tipus de moviment patrimonial de la Fundació, així com també la comunicació immediata de tots els canvis de patrons que hi hagi hagut en la seva pròpia composició.

6. El Patronat, en darrer terme, retrà comptes sobre les actuacions de la Fundació davant les persones beneficiàries i davant la ciutadania en general. Amb aquesta finalitat, s'ha de presentar anualment la memòria d'actuació i els comptes de resultats.

Article 21. Estatut dels patrons

1. Els representants de les administracions públiques seran nomenats per l'òrgan competent en cada una d'elles, i els representants de la resta d'entitats seran nomenats per cada una d'elles en funció de l'establert a les seves regles internes de funcionament.

L'acceptació del càrrec s'ha de produir de forma expressa a través d'alguna de les formes previstes a la normativa vigent en matèria de fundacions.

2. Quan es produeixin noves incorporacions, s'haurà de mantenir l'equilibri, establert a l'apartat novè de l'article 22 d'aquests Estatuts, entre el nombre de vots que corresponen a les administracions públiques i el nombre de vots que corresponen a la resta d'entitats.

3. El càrrec de patró es desenvoluparà durant un període de quatre anys, i poden ser reelegits un nombre indefinit de vegades.

4. Els patrons exerciran el seu càrrec gratuïtament, sense que, en cap cas, puguin percebre retribucions pel desenvolupament de la seva funció. No obstant això, tindran dret a ser reemborsats de les despeses, degudament justificades, que el desenvolupament de la seva funció els ocasioni.

5. Els patrons no podran tenir cap tipus de relació contractual o laboral amb la Fundació, ni prestar-li els seus serveis professionals de forma retribuïda.

6. El cessament dels patrons es produeix en els supòsits següents:

a) Quan hi hagi falta continuada d'assistència degudament apreciada pel Patronat.

b) Quan el Patronat consideri que no es compleixen les obligacions dels patrons establertes en aquests Estatuts i a la normativa vigent.

c) Quan el Patronat consideri que un determinat patró empra la Fundació en benefici propi i no de les persones beneficiàries.

d) Per mort o declaració de defunció, per incapacitat, inhabilitació o incompatibilitat d'acord en allò que estableix la Llei.

e) Per extinció de la persona jurídica a la qual representen.

f) Per cessament en el càrrec per raó del qual foren nomenats membres del Patronat.

g) Per declaració judicial que així ho estableixi.

h) Per renúncia, que s'haurà de fer efectiva per qualsevol dels mitjans i tràmits prevists per a l'acceptació del càrrec.

i) Pel transcurs del període pel qual foren nomenats, sense perjudici de què es produeixi la seva reelecció.

j) Per qualsevol de les causes establertes a la legislació vigent i als presents Estatuts.

7. Quan es produeixi el cessament de la persona que representa una determinada entitat o administració pública dins del Patronat, la persona que l'ha de substituir serà nomenada per l'entitat o institució representada d'acord amb les seves regles internes de funcionament. L'acord de nomenament del substitut s'haurà de produir en el termini de dos mesos des del cessament de la persona substituïda.

Si la substitució té lloc abans del final del mandat estatutari, la persona que el substitueixi exercirà el seu càrrec fins a la data en què correspondria cessar la persona substituïda.

8. El càrrec de patró no es pot delegar, sense perjudici de què, si la qualitat de patró és atribuïda a la persona titular d'un càrrec, pugui actuar en nom seu la persona que reglamentàriament el substitueixi.

9. La suspensió es produirà automàticament quan el patró estigués inclòs en un procés judicial interposat pel Patronat.

10. Són obligacions dels patrons:

a) Fer que es compleixin les finalitats de la Fundació.

b) Assistir a les sessions a què siguin convocats. No obstant això, un patró pot actuar en nom i representació d'un altre que l'hagi designat. Aquesta actuació és sempre per a actes concrets i ha d'ajustar-se a les instruccions que, si s'escau, el representant formuli per escrit.

c) Desenvolupar el càrrec amb la diligència d'un representant lleial.

d) Complir el que determinen les disposicions legals vigents i aquests Estatuts.

11. Els patrons respondran davant de la Fundació dels danys i perjudicis que causin per actes contraris a la llei o als Estatuts o pels realitzats de forma negligent.

12. Quedaran exempts de responsabilitat els patrons que s'haguessin oposat expressament en la votació de l'acord determinant d'una causa de responsabilitat o aquells patrons que, no havent participat en la seva adopció i execució, desconeixien la seva existència o, coneixent-la, han fet tot allò que es considera convenient per evitar el dany o, com a mínim, s'hagin oposat expressament a l'execució de l'acord adoptat.

Article 22. Règim de les sessions del Patronat

1. Les sessions del Patronat podran ser ordinàries o extraordinàries. El Patronat s'ha de reunir, en sessió ordinària, almenys dos cops l'any. A més, sempre que sigui convenient a criteri de la Presidència o si ho requereixen una tercera part dels patrons, es convocaran sessions de caràcter extraordinari.

2. Les reunions han de ser convocades per la Presidència amb quinze dies d'antelació i queden vàlidament constituïdes quan hi concorren, almenys, la meitat més un dels patrons en primera convocatòria i una tercera part en segona convocatòria. No obstant això, no és necessari fer una convocatòria prèvia quan hi siguin presents tots els patrons i acordin per unanimitat tenir una sessió com a Patronat.

3. En la convocatòria de les reunions caldrà precisar el lloc de la reunió i l'ordre del dia de tots els assumptes que s'hagin de tractar. Aquesta convocatòria s'ha de remetre als membres del Patronat a través de qualsevol mitjà que n'acrediti la recepció per part de les persones destinatàries.

4. El Patronat podrà deliberar sobre els assumptes de la seva competència inclosos a l'ordre del dia. Tanmateix, es podrà incloure algun punt en l'ordre del dia en el desenvolupament de les sessions, sempre que hi hagi raons d'urgència que ho justifiquin, si estan presents tots els membres i així s'acorda per majoria.

5. A les sessions, tant ordinàries com extraordinàries, a les que assisteixin els responsables de la Direcció Administrativa i la Direcció Tècnica amb veu i sense vot, la seva presència no podrà ser computada a efectes de la integració dels quòrums d'assistència exigits per aquests Estatuts.

6. Per regla general, els acords del Patronat s'adopten per majoria simple. En cas d'empat, el vot de la Presidència té força diriment.

7. No obstant això, es requereix el vot favorable del 75% del Patronat per aprovar acords que es refereixin a aquests assumptes:

a) La reforma o modificació dels Estatuts.

b) La fusió, l'agregació a una altra entitat i l'extinció de la Fundació.

c) Els cessaments de patrons i càrrecs, amb causa legal o estatutària.

d) L'alienació i el gravamen dels béns integrants del seu patrimoni.

8. Les persones que ocupin els llocs de Direcció Administrativa i Direcció Tècnica, seran destituïdes dels seus càrrecs quan no rebin el suport del Patronat a la seva gestió. Es considerarà una pèrdua de confiança en la seva gestió quan així ho consideri la majoria del Patronat; majoria, a més, que s'haurà de donar també dins cadascun dels dos blocs, tant l'institucional com el de les entitats.

9. Per a l'adopció d'acords es considera que el Patronat està dividit en dos blocs: el bloc institucional (format pels representants de les administracions públiques que han constituït la Fundació o s'hi han adherit posteriorment) i el bloc d'entitats (format pels representants de les entitats que no formen part del sector públic i que han constituït la Fundació o s'hi han adherit posteriorment).

A cada un dels membres del bloc institucional li correspondrà un vot, mentre que el bloc d'entitats tindrà el mateix nombre de vots que el conjunt de membres del bloc institucional. Dintre del bloc d'entitats es distribuirà el percentatge de vots, a parts iguals, entre els diferents membres que hi formen part.

 

​Capítol II. Junta Executiva

​Article 23. Naturalesa de la Junta Executiva

La Junta Executiva és un òrgan col·legiat de govern, el qual actua per delegació del Patronat de la Fundació.

Article 24. Composició de la Junta Executiva

1. La Junta Executiva estarà formada per tretze membres, quatre en representació del Consell Insular de Menorca, tres en representació dels ajuntaments de l'illa i sis en representació de les entitats privades sense afany de lucre.

​Assistiran també a les reunions de la Junta Executiva, amb veu però sense vot, les persones que ocupin els llocs o càrrecs directius de Direcció Administrativa i Direcció Tècnica.

​2. La Junta Executiva tindrà la composició següent:

​a) La Presidència, que correspondrà a la persona que ocupi la Presidència del Patronat.

​b) La Vicepresidència primera, que correspon a la persona que ocupi aquest càrrec en el Patronat.

​c) La Vicepresidència segona, que correspon a la persona que ocupi aquest càrrec en el Patronat.

​d) Vocals:

​- Dues persones representants del Consell Insular de Menorca, elegides pel Patronat d'entre els seus membres.

​- Quatre persones representants de les entitats integrants de la Fundació, elegides pel Patronat d'entre els seus membres.

​- Tres representants dels ajuntaments integrants de la Fundació, elegits pel Patronat entre els seus membres.

​- Secretaria: la persona que ocupi aquest càrrec en el Patronat.

3. A cada un dels membres del bloc institucional li correspondrà un vot, mentre que el bloc d'entitats tindrà el mateix nombre de vots que el conjunt de membres del bloc institucional. Dintre del bloc d'entitats es distribuirà el percentatge de vots, a parts iguals, entre els diferents membres que hi formen part.

4. Es pot plantejar delegació de vot en cas d'absència justificada. Aquesta delegació ha d'anar acompanyada d'una notificació de delegació de vot on la persona que d'absentar-se ha de declarar que delega el vot a un altre representant de la Junta Executiva, especificant sempre el Nom i DNI de la persona absent i de la persona a qui es delega el vot, que només pot recaure en un membre de la Junta Executiva.

5. En els supòsits d'absència o malaltia de la Presidència de la Junta Executiva, correspon a la Vicepresidència primera exercir-ne les funcions. En cas d'absència o malaltia, també de la Vicepresidència primera, aquesta facultat correspon a la Vicepresidència segona.

6. La Junta Executiva podrà convidar, en qualsevol moment i com a assessors, a persones externes per tractar algun dels temes a tractar a l'ordre del dia, amb veu i sense vot.

Article 25. Funcions de la Junta Executiva

1. Correspon a la Junta Executiva assumir totes les funcions que el Patronat li atribueixi, a excepció d'aquelles que no són susceptibles de ser delegades segons la normativa vigent i aquests Estatuts.

2. Són funcions de la Junta Executiva, entre d'altres:

a) Fer propostes al Patronat i aconsellar-lo en la seva presa de decisions en relació a totes les facultats que té atribuïdes el màxim òrgan de govern de la Fundació.

b) Proposar l'ordre del dia de les sessions del Patronat a la Presidència.

c) Proposar al Patronat els noms de les persones que hagin d'ocupar els llocs de Direcció Administrativa i Direcció Tècnica, després dels processos selectius corresponents, així com també proposar-ne la seva desvinculació.

d) Proposar al Patronat l'atorgament de poders o delegacions, generals o especials, a les persones que ocupin els llocs o càrrecs directius de Direcció Administrativa i Direcció Tècnica.

e) Impulsar les comissions de treball específiques que trobi oportunes i proposar-ne els seus membres al Patronat per a la seva aprovació.

f) Operar amb les entitats financeres, d'acord amb les quanties i els límits que referent a això hagi aprovat el Patronat, per mitjà de qualsevol de les operacions permeses pel dret, com són: obrir comptes bancaris, fer-ne el seguiment i cancel·lar-los; contractar préstecs i crèdits amb garanties; gestionar descomptes de lletres de canvi, rebuts i altres documents; efectuar dipòsits de diners, valors i altres béns; i, concertar operacions financeres.

g) Elevar al Patronat la memòria anual d'activitats.

h) Supervisar el projecte de pressupost anual de despeses i ingressos, i, si s'escau, les modificacions pressupostàries que hi hagi i els comptes anuals, elaborats pel l'equip directiu de la Fundació, abans de presentar-se al Patronat.

i) Adquirir béns i serveis, i contractar les obres, els subministraments i els serveis d'acord amb les quanties i els límits que referent a això hagi aprovat el Patronat.

j) Administrar i gestionar el patrimoni de la Fundació, d'acord amb les lleis i les atribucions conferides pel Patronat.

k) Elevar el pla funcional al Patronat amb l'organigrama operatiu de la Fundació que haurà d'incloure: les àrees, centres, serveis, programes o unitats de gestió; les funcions i les competències inherents a cada lloc de treball; i, els mecanismes de coordinació i de control.

l) Dissenyar la política de personal de la Fundació, d'acord amb els criteris generals definits pel Patronat.

m) Dissenyar la política de comunicació externa de la Fundació, d'acord amb els criteris generals definits pel Patronat.

n) Acordar l'obertura, el tancament, la modificacions dels usos i les reformes que comportin obres majors dels centres i les oficines i delegacions de la Fundació.

o) Proposar la sol·licitud de noves places concertades, o bé la seva modificació, a l'administració competent.

p) Aprovar les convocatòries d'ajuts o de subvencions de la Fundació que, prèviament, hagin estat aprovades per l'Administració d'adscripció.

Article 26. Obligacions de la Junta Executiva

1. En la seva actuació, la Junta Executiva s'ha d'ajustar a la legislació vigent i a la voluntat de les persones fundadores, manifestada en aquests Estatuts i en el conveni de creació de la Fundació.

2. La Junta Executiva ha d'ajustar les seves actuacions a les directrius, orientacions i criteris adoptats pel Patronat.

3. La Junta Executiva executarà els acords del Patronat, sense perjudici de les delegacions que aquest òrgan pugui fer.

4. La Junta Executiva informarà de totes les seves actuacions al Patronat.

5. La Junta Executiva exercirà el control sobre la tasca de la Direcció Administrativa i de la Direcció Tècnica.

6. La Junta Executiva ha de retre comptes, davant del Patronat, de la seva tasca, de la tasca dels òrgans directius, i de la gestió i de l'activitat general de la Fundació.

Article 27. Règim de les sessions de la Junta Executiva

1. Les sessions de la Junta Executiva podran ser ordinàries o extraordinàries. S'ha de reunir, en sessió ordinària, almenys cinc cops l'any. A més, sempre que sigui convenient a criteri de la Presidència o si ho requereixen una tercera part dels seus membres, es convocaran sessions de caràcter extraordinari.

2. La periodicitat, la data i l'hora de les reunions ordinàries serà establerta per la pròpia Junta Executiva.

3. Les reunions ordinàries han de ser convocades per la Presidència amb l'antelació mínima de set dies. La convocatòria de les mateixes haurà d'incloure: el lloc de la reunió, l'ordre del dia de tots els assumptes a tractar i la documentació necessària.

4. Per a la vàlida constitució de la Junta Executiva serà indispensable la presència d'almenys la meitat més un dels seus membres, entre els quals hi ha d'haver, necessàriament les persones que ocupin la Presidència i la Secretaria, o les persones que les substitueixin.

5. Els acords de la Junta Executiva s'adopten pel mateix sistema que el definit per al Patronat al punt novè de l'article 22.

6. Extraordinàriament quan les sessions tenguin caràcter d'urgència, les reunions podran ser convocades per la Presidència amb l'antelació minima de tres dies. La convocatòria de les mateixes haurà d'incloure: el lloc, data i hora, el motiu de la urgència, l'ordre del dia dels assumptes a tractar i la documentació necessària.

 

 

Capítol III. La Direcció Administrativa i la Direcció Tècnica

Article 28. Naturalesa, perfil professional i provisió de la Direcció Administrativa

1. La Direcció Administrativa és un òrgan unipersonal de direcció de la Fundació, encarregat de l'administració i gestió ordinària dels recursos i de dirigir l'estructura executiva de les unitats de gestió i administració de l'organització.

2. La persona que ocupi el lloc de Direcció Administrativa serà nomenada pel Patronat, a proposta de la Junta Executiva.

3. La persona que ocupi la Direcció Administrativa haurà de tenir un perfil directiu amb una àncora professional clarament marcada per la il·lusió pel projecte, desig d'assolir responsabilitats, interès en dirigir persones, capacitat de lideratge i un elevat nivell d'intel·ligència emocional.

4. Els principis que hauran de regir l'oportú procés selectiu són: publicitat, concurrència, igualtat, mèrit, capacitat, idoneïtat i competència professional adquirida a través de la formació superior de grau universitari i l'experiència laboral.

5. El corresponent procés selectiu, com a mínim, haurà d'incloure: valoració de mèrits, prova tècnica i entrevista curricular.

6. La Direcció Administrativa manté amb la Fundació una relació de naturalesa laboral, com a personal d'alta direcció, es regeix per les clàusules estipulades en el contracte laboral corresponent i, supletòriament, per les disposicions vigents en matèria laboral.

L'exercici d'aquest càrrec està sotmès a les disposicions de la Llei 2/1996, de 19 de novembre, per la qual es regula el règim d'incompatibilitats dels membres del govern i dels alts càrrecs de la Comunitat Autònoma; per tant, es troba sotmès al compliment dels principis d'incompatibilitat, a les normes sobre el règim d'activitats i al règim d'incompatibilitats amb activitats públiques i privades que estableixen les seves disposicions.

7. La retribució bruta anual de la Direcció Administrativa l'ha d'aprovar el Patronat abans d'iniciar-se el procés selectiu.

8. La renovació dels membres del Patronat que representen les administracions públiques que integren la Fundació, resultat dels canvis produïts en la composició dels seus òrgans de govern, no suposaran en cap cas un cessament automàtic de la Direcció Administrativa.

9. En cas d'absència, malaltia o vacant de la Direcció Administrativa, la Junta Executiva decidirà la persona o les persones que assumeixen les seves funcions, una vegada escoltada la Direcció Tècnica.

10. La Direcció Administrativa respon de les seves actuacions davant la Junta Executiva i davant el Patronat de la Fundació, amb independència i sense perjudici de qualsevol altres responsabilitats en què pugui incórrer.

​Article 29. Funcions pròpies de la Direcció Administrativa

Correspon a la Direcció Administrativa les funcions següents, les quals exercirà directament i mitjançant la participació dels o de les caps d'àrea, centre, programa o servei i d'aquelles unitats de gestió dependents o implicades:

1. En matèria d'organització i règim intern:

a) Vigilar i fer complir les normes generals de funcionament intern de la Fundació aprovades per la Junta Executiva.

b) Ordenar i supervisar el seguiment tècnic de les unitats de gestió i administració de la Fundació.

c) Dirigir els sistemes d'informació i coordinar els fluxos de la mateixa en l'organització.

d) Coordinar-se amb la Direcció Tècnica.

2. En matèria de personal:

a) Exercir la direcció general del personal i desenvolupar la política de gestió de persones; això és: concertar o rescindir relacions laborals; actuar en matèria disciplinària i sancionadora; dirigir el processos de selecció del personal laboral amb perfil administratiu; i, elaborar els seus plans de formació i programes de promoció.

b) Ordenar els processos i els fluxos de treball generals de l'entitat i implantar i mantenir sistemes de gestió de la qualitat.

c) Assumir la interlocució amb els òrgans de representació del personal d'acord amb els criteris de la Junta Executiva.

3. En matèria de gestió econòmica, financera i patrimonial:

a) Elaborar el projecte de pressupost anual d'ingressos i despeses, si s'escau, les possibles modificacions pressupostàries i els comptes anuals per a sotmetre'ls a l'aprovació de la Junta Executiva.

b) Ordenar els pagaments i gestionar la tresoreria d'acord amb els criteris aprovats per la Junta Executiva.

c) Adquirir béns i serveis, i contractar les obres, els subministraments i els serveis d'acord amb les instruccions aprovades per la Junta Executiva.

d) Vigilar el compliment correcte dels principis i criteris aplicables a la comptabilitat de la Fundació, i supervisar-la.

e) Administrar i gestionar amb caràcter ordinari el patrimoni de la Fundació, d'acord amb les lleis i les atribucions conferides pel Patronat, i mantenir degudament actualitzat l'inventari de béns.

4. En matèria de comunicació:

a) Comunicar-se amb la Vicepresidència primera (administracions) i segona (entitats) de forma periòdica.

b) Implementar les accions informatives i de difusió, segons la política de comunicació externa aprovada per la Junta Executiva.

c) Informar regularment a la Junta Executiva i al Patronat dels resultats i de les previsions de la seva gestió.

5. Funcions relacionals i representatives:

a) Representar la Fundació per delegació o autorització expressa de la Presidència del Patronat.

Article 30. Naturalesa, perfil professional i provisió de la Direcció Tècnica

1. La Direcció Tècnica és un òrgan unipersonal de direcció de la Fundació, encarregat de la coordinació general tècnica dels centres, serveis i programes assistencials, rehabilitadors i d'inserció que presta l'entitat.

2. La persona que ocupi el lloc de la Direcció Tècnica serà nomenada pel Patronat, a proposta de la Junta Executiva.

3. La persona que ocupi la Direcció Tècnica haurà de tenir un perfil eminentment tècnic i una àncora professional marcada per l'interès en el contingut, valors sòlids i fonamentals, capacitat de lideratge, servei a la comunitat i dedicació vocacional.

4. Els principis que hauran de regir l'oportú procés selectiu són: publicitat, concurrència, igualtat, mèrit, capacitat, idoneïtat i competència professional adquirida a través de la formació superior de grau universitari i l'experiència laboral.

5. El corresponent procediment selectiu, com a mínim, haurà d'incloure: valoració de mèrits, prova tècnica i entrevista curricular.

6. La Direcció Tècnica manté amb la Fundació una relació de naturalesa laboral, com a personal d'alta direcció, es regeix per les clàusules estipulades en el contracte laboral corresponent i, supletòriament, per les disposicions vigents en matèria laboral.

​L'exercici d'aquest càrrec està sotmès a les disposicions de la Llei 2/1996, de 19 de novembre, per la qual es regula el règim d'incompatibilitats dels membres del govern i dels alts càrrecs de la Comunitat Autònoma; per tant, es troba sotmès al compliment dels principis d'incompatibilitat, a les normes sobre el règim d'activitats i al règim d'incompatibilitats amb activitats públiques i privades que estableixen les seves disposicions.

​7. La retribució bruta anual de la Direcció Tècnica l'ha d'aprovar el Patronat abans d'iniciar-se el procés selectiu.

​8. La renovació dels membres del Patronat que representen les administracions públiques que integren la Fundació, resultat dels canvis produïts en la composició dels seus òrgans de govern, no suposaran en cap cas un cessament automàtic de la Direcció Tècnica.

​9. En cas d'absència, malaltia o vacant de la Direcció Tècnica, la Junta Executiva decidirà la persona o les persones que assumeixen les seves funcions, una vegada escoltada la Direcció Administrativa.

​10. La Direcció Tècnica respon de les seves actuacions davant la Junta Executiva i davant el Patronat de la Fundació, amb independència i sense perjudici de qualsevol altres responsabilitats en què pugui incórrer.

Article 31. Funcions pròpies de la Direcció Tècnica

Correspon a la Direcció Tècnica les funcions següents, les quals exercirà directament i mitjançant la participació dels o de les caps d'àrea, centre, programa o servei i d'aquelles unitats de gestió dependents o implicades:

1. En matèria d'organització i règim intern:

a) Encomanar, aprovar i supervisar els programes i els projectes que es derivin dels plans d'actuació de la Fundació i executar-ne la direcció general i la coordinació tècnica.

b) Ordenar i supervisar el seguiment tècnic dels centres, serveis i programes que presta la Fundació.

c) Elaborar anualment el pla d'actuació a desenvolupar per la Fundació, el qual ha de ser aprovat pels òrgans de govern.

d) Coordinar-se amb la Direcció Administrativa.

2. En matèria de personal:

a) Ordenar els processos i els fluxos de treball tècnic dels centres, serveis i programes que presta la Fundació.

b) Dirigir els processos de selecció del personal laboral amb perfil assistencial i elaborar els seus plans de formació i programes de promoció.

3. En matèria de gestió de centres, serveis i programes:

a) Elaborar els programes d'acció dels diferents centres, serveis i programes que presta la Fundació.

b) Elaborar la memòria anual d'activitats la qual ha de ser aprovada pels òrgans de govern.

4. En matèria de comunicació:

a) Comunicar-se amb la Vicepresidència primera (administracions) i segona (entitats) de forma periòdica.

b) Informar regularment a la Junta Executiva i al Patronat dels resultats i les previsions sobre el funcionament dels centres, serveis o programes.

c) Coordinar els serveis o programes que presta la Fundació amb aquells altres que prestin les administracions públiques i d'altres entitats.

5. Funcions relacionals i representatives:

a) Representar la Fundació per delegació o autorització expressa de la Presidència del Patronat.

​Article 32. Funcions mancomunades entre la Direcció Administrativa i la Direcció Tècnica

Corresponen tant a la Direcció Administrativa com a la Direcció Tècnica les funcions següents, les quals exerciran de forma conjunta o de mutu acord i mitjançant la participació dels o de les caps d'àrea, centre, programa o servei i d'aquelles unitats de gestió dependents o implicades:

1. En matèria de direcció general:

a) Impulsar i coordinar l'elaboració del pla estratègic de la Fundació, el qual ha de ser aprovat pels òrgans de govern.

b) Gestionar i facilitar el desenvolupament dels serveis i programes que emanin del pla estratègic i es derivin dels plans d'actuació.

2. En matèria d'organització i règim intern:

a) L'elaboració del pla funcional de l'organització amb l'organigrama operatiu de la Fundació que haurà d'incloure: les àrees, centres, serveis, programes o unitats de gestió; les funcions i les competències inherents a cada lloc de treball; i, els mecanismes de coordinació i de control.

b) Dirigir els processos selectius i proposar a la Junta Executiva les persones més adients per exercir les funcions en cap de les diferents àrees, centres, serveis, programes o unitats de gestió.

3. Funcions relacionals i representatives:

a) Coordinar les relacions amb les entitats que integren la Fundació i coordinar-se amb els òrgans de direcció de les entitats.

b) Coordinar les relacions amb les federacions d'entitats que treballen en el mateix camp a nivell autonòmic, estatal o internacional, i amb altres entitats afins a la Fundació.

c) Coordinar-se amb els òrgans de direcció del Consell Insular de Menorca, dels ajuntaments de Menorca i, si s'escau, d'altres administracions públiques, en totes aquelles matèries que tinguin relació o afectin a les persones amb discapacitat.

 

Capítol IV. Les comissions de treball

Article 33. Comissions de treball

1. Les comissions de treball són els òrgans col·legiats i de caràcter consultiu en qualsevol matèria que resulti d'especial interès, rellevància o urgència per a la Fundació.

2. El seu objectiu és elaborar i emetre opinió amb objectivitat, independència i fonament tècnic sobre aquelles qüestions específiques que resultin objecte de consulta per part de la Fundació.

3. Per acord del Patronat a proposta de la Junta Executiva, es podran crear comissions de treball específiques amb funcions d'estudi, deliberació, assessorament i proposta.

4. L'acord de la seva creació especificarà la seva finalitat, els participants en la mateixa i la seva durada, que no podrà ser indefinida.

5. Aquestes comissions específiques poden estar formades per membres del Patronat i/o per persones alienes a aquest. En qualsevol cas, hi participaran la Direcció Administrativa i la Direcció Tècnica.

​6. Presideix les comissions de treball, la persona que designi el Patronat en l'acord de creació.

 

TÍTOL IV. Règim de personal

Article 34. Estructura executiva

1. La Direcció Administrativa i la Direcció Tècnica dissenyaran l'estructura executiva de la Fundació en funció del pla funcional i en base als criteris següents: funcionalitat, operativitat, racionalització dels recursos, eficiència i eficàcia.

2. La representació gràfica o organigrama de l'estructura executiva inclourà:

a) L'estructura orgànica amb les diferents àrees, centres, serveis, programes i unitats de gestió oportunes i necessàries.

b) L'estructura jeràrquica amb les definicions dels perfils professionals i les competències necessàries per exercir la direcció de les àrees, centres, serveis, programes i unitats de gestió.

3. Els òrgans de govern han d'aprovar, a proposta de la Direcció Administrativa i de la Direcció Tècnica, l'estructura executiva de la Fundació.

4. Els perfils executius mantenen amb la Fundació una relació de naturalesa laboral, que es regeix per les clàusules estipulades en el contracte de treball corresponent i, supletòriament, per les disposicions vigents en matèria laboral.

5. Els perfils executius no tenen la consideració d'alt càrrec i la seva retribució s'ajustarà al conveni d'aplicació.

Article 35. Personal de la Fundació

1. En matèria de personal, la Fundació està integrada en el sector públic, segons el criteri establert en la disposició addicional primera del Text Refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic (EBEP); i, per això, li són aplicables els principis continguts en els arts. 52, 53, 54, 55 i 59 del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre.

2. A tot el personal de la Fundació li serà d'aplicació la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques.

3. Tot el personal que treballi per a la Fundació hi pot tenir els tipus de relació següents:

a) Amb caràcter general, manté una relació laboral que regulen les disposicions contingudes en l'Estatut dels Treballadors, el conveni laboral d'aplicació a la Fundació i els contractes de treball corresponents.

b) El personal funcionari pot prestar serveis a la Fundació en la forma que es determini en la normativa específica en matèria de funció pública.

4. El Règim intern aplicable al personal de la Fundació, seguirà els principis ètics i de conducta dels empleats públics.

5. Els sistemes de provisió de personal han d'atenir-se als principis d'igualtat, mèrit, capacitat, publicitat i concurrència.

 

TÍTOL V. Patrimoni i gestió econòmica i financera

​Article 36. Patrimoni fundacional

1. El patrimoni de la Fundació queda vinculat de manera directa i immediata al compliment dels fins fundacionals i pot estar integrat per tota classe de béns, drets i obligacions susceptibles de valoració econòmica que integrin la dotació inicial.

2. Tots han de figurar a nom de la Fundació i constar en el seu inventari, en el Registre de Fundacions i en els altres registres que corresponguin.

​Article 37. Dotació patrimonial

1. La dotació patrimonial de la Fundació està integrada per tots els béns i els drets que constitueixin la dotació inicial de la Fundació i pels que en el futur s'hi aportin amb aquest caràcter.

2. La dotació inicial de la Fundació consta en l'Escriptura Pública de Constitució núm. 1.075 de data 24 de maig de 2007. Més concretament, el segon punt de la mateixa diu així:

SEGUNDO. DOTACIÓN DE LA FUNDACIÓN:

- Valor de la dotación: Treinta mil (30.000'00) euros.

- Forma de Desembolso de la Dotación: Aportación dineraria.

- Desembolso íntegro de la Dotación (y su acreditación): La Dotación de la Fundación ha sido desembolsada íntegramente por el Consell Insular de Menorca; desembolso que se acredita con un certificado que protocolizo con estra matriz previo su reintegro, librado el día veintidós de los corrientes mes y año por la entidad Caixa de Balears, Sa Nostra“.

3. Si la Fundació rep béns sense que se n'especifiqui la destinació, el Patronat ha de decidir si es vinculen als fins fundacionals amb caràcter permanent i s'integren en la dotació o si es vinculen als fins fundacionals sense caràcter permanent i s'integren en el patrimoni de la Fundació sense formar part de la seva dotació.

​Article 38. Finançament

1. Per dur a terme les seves activitats, les fonts de finançament de la Fundació podran emanar: de les aportacions anuals dels seus membres, si s'escau; dels recursos que provinguin dels rendiments del patrimoni; i, si n'hi ha, dels ajuts, subvencions o donacions que rebi de persones o entitats, tant públiques com privades.

2. La Fundació podrà desenvolupar activitats econòmiques quan l'objecte estigui relacionat amb les finalitats fundacionals o en siguin complementàries o accessòries.

3. La Fundació podrà obtenir ingressos per les seves activitats, sempre que això no impliqui una limitació injustificada de l'àmbit dels seus possibles beneficiaris.

4. Així mateix, podrà participar en societats mercantils en les quals no es respongui personalment dels deutes socials, i donarà compte al Protectorat quan la participació esmentada sigui majoritària.

​Article 39. Finalitat de les rendes i dels ingressos

1. S'ha de destinar a realitzar les finalitats fundacionals, com a mínim, el 70% dels resultats de les explotacions econòmiques que es desenvolupin i dels ingressos que s'obtinguin per qualsevol altre concepte, una vegada deduïdes les despeses realitzades per obtenir-los. La resta s'ha de destinar a incrementar la dotació fundacional o les reserves, segons el que acordi el Patronat.

2. La Fundació pot fer efectiva aquesta obligació en el període comprés entre l'inici de l'exercici en el qual s'obtinguin els resultats i els ingressos i els quatre anys següents al tancament d'aquest exercici.

​Article 40. Administració i disposició del patrimoni

El Patronat està facultat per fer les variacions necessàries en la composició del patrimoni de la Fundació, de conformitat amb el que aconselli la conjuntura econòmica de cada moment i sense perjudici d'haver de sol·licitar l'autorització corresponent o de comunicar-ho degudament al Protectorat en els supòsits prevists legalment.

​Article 41. Règim financer

1. Els exercicis econòmics han de coincidir amb l'any natural.

2. Dintre del termini de sis mesos des de la data de tancament de cada exercici, el Patronat ha d'aprovar els comptes anuals de la Fundació, les quals inclouen el balanç, el compte de resultats i la memòria que han de reflectir amb claredat i exactitud la situació patrimonial de la Fundació, la situació financera i els resultats de la Fundació.

3. La memòria també ha de recollir les activitats fundacionals i donar a conèixer de forma justificada el compliment de les finalitats fundacionals i dels preceptes legals.

També s'ha de practicar la liquidació del pressupost d'ingressos i despeses de l'exercici anterior i formular el pressupost corresponent a l'exercici en curs.

​Article 42. Règim pressupostari i de comptabilitat

1. En matèria de pressupostos, comptabilitat i auditoria de comptes, la Fundació es regirà segons l'establert a la Llei 50/2002, de 26 de desembre, de Fundacions, o per la normativa aplicable en cada moment.

2. La Fundació ha de portar necessàriament un llibre diari i un llibre d'inventaris i comptes anuals i altres llibres convenients per desenvolupar adequadament les seves activitats i per controlar la seva comptabilitat.

3. En la gestió economicofinancera, la Fundació s'ha de regir pels principis i els criteris generals determinats per la normativa vigent.

4. Si la Fundació incidís en els requisits legals establerts, els documents anteriors s'han de sotmetre a una auditoria externa, un informe de la qual s'ha de trametre al Protectorat juntament amb els comptes anuals.

5. El Patronat ha d'aprovar, en els últims tres mesos de cada exercici, un pla d'actuació, en què quedin reflectits els objectius i les activitats que es prevegi desenvolupar durant l'exercici següent. Aquest pla d'actuació s'ha d'enviar al Protectorat.

6. Abans del 31 de desembre de cada any, el Patronat ha de debatre i aprovar, a proposta de la Junta Executiva , el pressupost de la Fundació per a l'any següent.

7. Abans del 30 de juny de cada any, el Patronat ha de debatre i aprovar, a proposta de la Junta Executiva , la liquidació del pressupost de l'any anterior.

8. La Direcció Administrativa ha de formular els comptes anuals, que ha d'aprovar el Patronat, a proposta de la Junta Executiva, en el termini de sis mesos des que s'hagi tancat l'exercici.

9. Els comptes anuals, que comprenen el balanç, el compte de resultats i la memòria, formen una unitat, s'han de redactar amb claredat i han de mostrar la imatge fidel del patrimoni, de la situació financera i dels resultats de la Fundació. La memòria completa, amplia i comenta la informació dels elements patrimonials. A més, ha de comprendre les activitats fundacionals, els canvis en els òrgans de govern i direcció, i el grau de compliment del pla d'actuació. Així mateix, s'hi ha d'indicar els recursos emprats, d'on provenen i el nombre de persones beneficiàries en cada actuació realitzada, els convenis que s'hagin subscrit amb altres entitats per a aquestes finalitats i el grau de compliment de la finalitat de rendes i ingressos.

10. Una vegada que el Patronat de la Fundació ha aprovat els comptes anuals, s'han de presentar al Protectorat en els deu dies hàbils comptadors a partir de la data d'aprovació, acompanyats d'un certificat de l'acord d'aprovació del Patronat en el qual figuri l'aplicació del resultat, que ha d'estendre la Secretaria amb el vistiplau de la Presidència, acreditant la seva identitat per qualsevol dels mitjans admesos en dret per presentar documents davant els òrgans administratius.

Article 43. Contractació per part de la Fundació

1. En matèria de contractació, la Fundació està integrada en el sector públic perquè la majoria dels vots en el Patronat corresponen a les administracions públiques, segons el criteri establert en l'apartat 1.e de l'article 3 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic (LCSP).

2. La Fundació, com a entitat contractant i de conformitat amb el previst en la LCSP:

a) Té la condició de poder adjudicador.

b) En els seus procediments de contractació, s'ajustarà als principis de publicitat, concurrència, transparència, confidencialitat, igualtat i no discriminació, així com que el contracte s'adjudiqui a l'oferta econòmicament més avantatjosa.

c) Els contractes celebrats per la Fundació tenen la consideració de contractes privats, d'acord amb el previst en la LCSP.

3. La preparació i adjudicació dels contractes que celebri la Fundació es regiran per la LCSP, les seves disposicions de desenvolupament i les instruccions internes de contractació que s'aprovin, aplicant-se amb caràcter supletori les restants normes de dret administratiu, o, si escau, les normes de dret privat. Quant als seus efectes i extinció, aquests contractes es regiran pel dret privat.

 

 

TÍTOL VI. Modificació, fusió i extinció

Article 44. Modificació dels Estatuts

1. Per acord del Patronat, es poden modificar aquests Estatuts sempre que resulti convenient per als interessos de la Fundació, la qual cosa haurà de ser justificada prèviament.

2. Quan les circumstàncies que varen presidir la constitució de la Fundació hagin canviat de manera que aquesta entitat no pugui actuar satisfactòriament d'acord amb els seus Estatuts, el Patronat haurà d'acordar la seva modificació.

3. Per adoptar els acords de modificació estatutària, és necessari el vot favorable, com a mínim, del 75% dels vots del Patronat i la posterior comunicació al Protectorat.

4. Si el Patronat no compleix l'establert en els apartats anteriors, els patrons podran acudir al Protectorat sol·licitant que s'acordi la modificació que sigui procedent.

5. Si el canvi de circumstàncies afecta la finalitat fundacional, el Patronat podrà acordar l'extinció de la Fundació, justificant degudament aquest acord davant del Protectorat.

6. La modificació o nova redacció dels Estatuts ha de ser formalitzada en escriptura pública i inscrita en el Registre de Fundacions.

​Article 45. Adhesió i desvinculació d'entitats o institucions

1. Per a l'adhesió d'una nova entitat o institució a la Fundació requereix que el Patronat n'estudiï la necessitat o conveniència tenint en compte la voluntat fundacional.

2. L'entitat o institució que vol adherir-se haurà de dirigir la seva petició per escrit a la Fundació i l'acord d'adhesió haurà de comptar amb el vot favorable, com a mínim, del 75% dels vots del Patronat i la posterior comunicació al Protectorat.

3. Les adhesions de nous membres hauran de ser formalitzades a través d'un acord o addenda al conveni fundacional, establint-se els compromisos de l'entitat o institució adherida, les condicions d'adhesió i, en el seu cas, les aportacions a realitzar.

4. Si una entitat o institució membre, manifesta de forma fefaent la voluntat de desvincular-se unilateralment de la Fundació, aquest fet no implicarà necessàriament la dissolució de la Fundació, a no ser que impedeixi o dificulti greument el compliment dels fins fundacionals.

​5. La desvinculació implicarà la pèrdua del dret a tenir representació en els òrgans de govern de la Fundació i es farà efectiva a través d'un conveni que, amb l'aprovació prèvia del Patronat, regularà el procés de desvinculació, el contingut del qual haurà de tenir en compte els acords establerts anteriorment entre la Fundació i l'entitat o institució que es desvincula.

​Article 46. Fusió amb una altra fundació

1. La Fundació es pot fusionar amb una altra amb l'acord previ dels patronats respectius, la qual cosa s'ha de comunicar al Protectorat. Prèviament s'haurà de justificar la necessitat o conveniència de la fusió, tenint en compte la finalitat fundacional.

2. L'acord de fusió s'ha d'aprovar amb el vot favorable, com a mínim, del 75% dels vots del Patronat i la comunicació posterior al Protectorat.

3. La fusió ha de formalitzar-se en una escriptura pública i s'ha d'inscriure en el Registre de Fundacions.

​Article 47. Extinció de la Fundació

1. La Fundació es podrà extingir en els següents supòsits:

a) Quan s'hagi desenvolupat íntegrament l'objecte fundacional.

b) Quan existeixin grans dificultats per al compliment dels fins fundacionals.

c) Quan determini o s'aprovi una fusió.

d) Quan incorrin les causes previstes en la legislació vigent i en l'acord fundacional no contemplades en apartats anteriors.

2. En els supòsits contemplats en l'apartat anterior, l'extinció de la Fundació requerirà de l'acord del Patronat ratificat pel Protectorat. Si no hi hagués acord pel Patronat, o si el Protectorat no el ratifiqués, l'extinció de la Fundació requerirà una resolució judicial motivada, ja sigui a instàncies del Patronat o del Protectorat. S'exceptua el supòsit d'extinció per causes de legislació vigent no contemplades específicament en l'apartat anterior, en les quals es requerirà una resolució judicial motivada.

3. Els procediments judicials als que es refereix aquest article es tramitaran davant dels òrgans competents de l'ordre jurisdiccional civil del domicili de la Fundació i es substanciaran segons el que disposa la Llei d'Enjudiciament Civil.

4. L'acord d'extinció o, en el seu cas, la resolució judicial, s'inscriuran en el Registre de Fundacions.

​Article 48. Liquidació de la Fundació

1. L'extinció de la Fundació determinarà l'obertura del procediment de liquidació que es realitzarà pel Patronat de la Fundació sota el control del Protectorat.

2. El procediment tindrà en compte tots els acords presos amb cada una de les entitats i institucions que hagin subscrit l'adhesió a la Fundació, i respectarà tots els acords presos en relació amb les cessions d'ús i amb els béns immobles afectats. Tota liquidació comportarà els mecanismes de desafectació i restitució de béns cedits a cada una de les entitats que hagin format part de la Fundació.

3. Els béns resultants de la liquidació s'han de destinar a d'altres entitats públiques o privades sense ànim de lucre que persegueixin finalitats anàlogues a les de la Fundació. El Patronat té la facultat per decidir quines entitats i finalitats en són les destinatàries.

 

Maó, 5 de setembre de 2022

Per delegació de la presidenta ​​​​​​​La secretària

Rosa Salord Olèo

(Decret 427/2019, d'11 de juliol)

(BOIB núm. 97 de 16-07-2019)