Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
AJUNTAMENT DE PALMA
Núm. 486145
Secretaria General del Ple. Acord d'aprovació inicial per a la modificació del Reglament orgànic del Govern i de l'Administració de l'Ajuntament de Palma
El Ple de l'Ajuntament en sessió ordinària de dia 28 de juliol de 2022, va aprovar inicialment la modificació del Reglament orgànic del Govern i de l'Administració de l'Ajuntament de Palma d'acord amb el que s'especifica:
I. Nova redacció de l'article 56, inclòs a la secció 5a del Reglament orgànic del Govern i de l'Administració de l'Ajuntament de Palma:
SECCIÓ 5a De l'òrgan de gestió pressupostària
Article 56. Òrgan de gestió pressupostària
1. D'acord amb el que preveu l'article 134 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, a l'Ajuntament de Palma ha d'existir un òrgan administratiu, adscrit a l'àrea municipal competent en matèria d'hisenda, al qual correspon la funció pressupostària. Aquest òrgan ha de dependre, directament o a través d'un òrgan directiu amb competències en matèria pressupostària, del/de la titular de l'àrea municipal competent en matèria d'hisenda.
2. L'òrgan administratiu es denomina Oficina Pressupostària i el/la titular d'aquest òrgan assumeix la direcció de la funció pressupostària. Reunirà el requisit de funcionari/ària de carrera del grup A1.Podrà ostentar la condició de funcionari/ària de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional de la subescala i categoria corresponent o bé de l'Estat, de les comunitats autònomes o de les entitats locals. La seva designació és la de director/ora de l'Oficina Pressupostària i s'ha de nomenar en la forma prevista per l'instrument tècnic d'ordenació del personal de l'Ajuntament de Palma.
3. La funció pressupostària s'ha d'exercir amb subjecció al que disposa la normativa estatal i autonòmica vigent en matèria pressupostària. Amb caràcter general i sense perjudici de les funcions concretes assignades per l'instrument esmentat, la funció pressupostària comprèn:
a) L'elaboració del projecte de Pressupost general de l'Ajuntament de Palma.
b) L'anàlisi i l'avaluació dels programes de despesa que integren el Pressupost general de l'Ajuntament de Palma.
c) La definició i el manteniment de l'estructura pressupostària.
d) La incoació dels expedients de modificació de crèdit relatius a crèdits extraordinaris i suplements de crèdit, així com l'elevació de la seva proposta de resolució a l'òrgan competent. A més, li corresponen la tramitació, l'anàlisi i el seguiment dels altres expedients de modificació de crèdit.
e) El seguiment i l'ordenació general del procés d'execució del Pressupost.
f) La coordinació i l'assessorament en matèria pressupostària de les diferents àrees i òrgans de l'Ajuntament de Palma i de les altres entitats de dret públic els pressuposts de les quals integren el Pressupost general,així com dels districtes i de les entitats de dret privat els pressuposts dels quals integren així mateix el Pressupost general.
g) L'elaboració d'una memòria demostrativa del grau de compliment dels objectius programats.
h) L'emissió dels informes de contingut pressupostari exigits per la normativa vigent.
i) L'elaboració i, si s'escau, l'elevació de la proposta d'aprovació a l'òrgan competent dels plans financers en matèria pressupostària que hagi de realitzar l'Administració municipal.
j) L'elaboració ambla periodicitat prevista per la normativa corresponent de lainformació en matèria pressupostària que requereixen l'òrgan que té atribuïda la tutela financera o altres òrgans de control.
k) L'elaboració i la proposta dels plans pressupostaris a mitjà termini i de les línies fonamentals dels pressuposts en els termes prevists per la normativa pressupostària vigent.
l) El seguiment i el control de l'execució pressupostària dels projectes de despesa.
m) Les funcions que se li atribueixin per delegació i les altres relacionades amb el Pressupost general de l'Ajuntament de Palma que no s'atribueixen expressament a altres òrgans.
II. Nova redacció de l'article 57, inclòs a la secció 6a del Reglament orgànic del Govern i de l'Administració de l'Ajuntament de Palma:
SECCIÓ 6a De l'òrgan de gestió economicofinancera
Article 57. Òrgan de gestió economicofinancera
1. D'acord amb el que preveu l'article 134 de la Llei 7/1985,de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, a l'Ajuntament de Palma ha d'existir un òrgan administratiu, adscrit a l'àrea municipal competent en matèria d'hisenda, al qual corresponen les funcions públiques de comptabilitat i tresoreria. Aquest òrgan ha de dependre, directament o a través d'un òrgan directiu amb competències en matèria d'hisenda i política financera, del/de la titular de l'àrea municipal competent en matèria d'hisenda.
2. L'òrgan administratiu es denomina Direcció Economicofinancera - Tresoreria i el/la titular d'aquest òrgan ha de complir la condició de funcionari/nària de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional de la subescala i categoria corresponent. A aquest efecte, la seva designació és la de director/ra economicofinancer/ra - tresorer/ra i s'ha de nomenar en la forma prevista per la legislació bàsica de règim local i la normativa reglamentària de desplegament dictada a aquest efecte.
3. Les funcions públiques de comptabilitat i tresoreria s'han d'exercir amb subjecció al que disposen la legislació estatal i autonòmica i la resta de normativa vigent en la matèria.
III. Nova redacció de l'article 58, inclòs a la secció 7a del Reglament orgànic del Govern i de l'Administració de l'Ajuntament de Palma:
SECCIÓ 7a De la Intervenció General de l'Ajuntament de Palma
Article 58. Intervenció General municipal
1. La funció pública de control i fiscalització interna de la gestió economicofinancera i pressupostària, en la seva doble accepció de funció interventora i funció de control financer, i incloent ambdues el control d'eficàcia, correspon a la Intervenció General de l'Ajuntament de Palma.
2. La Intervenció General ha d'exercir les seves funcions amb plena autonomia respecte dels titulars de les àrees de govern, òrgans, entitats municipals i altre personal superior i directiu la gestió del qual fiscalitzi, i tenir accés complet als sistemes informàtics de gestió i a tots els documents que siguin necessaris per a exercir les seves funcions.
Sense perjudici de l'anterior, l'adscripció orgànica i funcional de la Intervenció General a l'àrea de govern municipal que escaigui s'ha d'efectuar d'acord amb el que determini la batlessa/el batle en els decrets d'organització de les àrees de govern.
3. D'acord amb l'article 166 del Reial decret legislatiu 781/1986, de 18d'abril, es poden atribuir a la Intervenció General funcions diferents o complementàries de les assignades als apartats anteriors.
4. El/la titular de la Intervenció General municipal ha de complir la condició de funcionari/nària de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional de la subescalai categoria corresponent. A aquest efecte, la seva designació és la d'interventor/ra general, té caràcter directiu i s'ha de nomenar en la forma prevista per la legislació bàsica de règim local i la normativa reglamentària de desplegament dictada a aquest efecte.
IV. Nova regulació mitjançant un nou article 58 bis inclòs en una nova secció 8a bis del Reglament orgànic del Govern i de l'Administració de l'Ajuntament de Palma:
SECCIÓ 8a bis De l'òrgan de gestió tributària
Article 58 bis. Òrgan de gestió tributària
1. D'acord amb l'article 135 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, a l'Ajuntament de Palma ha d'existir un òrgan administratiu, adscrit a l'àrea municipal competent en matèria d'hisenda, al qual corresponen les funcions públiques de gestió d'ingressos i recaptació, sense perjudici de les competències atribuïdes per la normativa de règim local i, si s'escau, per aquest Reglament orgànic als òrgans directius de les corporacions locals. Aquest òrgan ha de dependre, directament o a través d'un òrgan directiu amb competències en matèria d'hisenda, del/la titular de l'àrea municipal competent en matèria d'hisenda.
2. L'òrgan administratiu es denomina Òrgan de Gestió Tributària i el/la titular d'aquest òrgan ha de complir la condició de funcionari/nària de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional de la subescala i categoria corresponent. A aquest efecte, la seva designació és la de director/ra de l'Òrgan de Gestió Tributària, té caràcter directiu i s'ha de nomenar en la forma prevista per la legislació bàsica de règim local i la normativa reglamentària de desplegament dictada a aquest efecte.
3. Les funcions públiques de gestió d'ingressos i recaptació s'han d'exercir amb subjecció al que disposen la legislació estatal i autonòmica i la resta de normativa vigent en la matèria.
V. Deixar sense efecte, derogant-les, les disposicions transitòries primera, segona i tercera del Reglament orgànic del Govern i de l'Administració de l'Ajuntament de Palma.
VI. Per a adaptar el contingut del Reglament a la declaració d'inconstitucionalitat i nul·litat per part del Tribunal Constitucional en la sentència núm. 103/2013, de 25 abril, del paràgraf segon de l'article 126.2 de la Llei 7/1985, reguladora de les bases de règim local, en la redacció donada per l'article 1 de la Llei 57/2003, de 16 de desembre, de mesures per a la modernització del govern local, suprimir el que s'especifica:
VI.1. De l'índex general, títol IV, capítol II, suprimir: "i dels/de les executius/ives de govern".
VI.2. De l'índex general, article 36, suprimir: "Executius/ives de govern".
VI.3. De l'índex general, article 43. Suprimir: "i dels/de les executius/ives de govern".
VI.4. De l'exposició de motius, apartat IV, paràgrafs 8, 15 i 16. suprimir:
Respecte de la composició del Junta de Govern es reconeix, seguint les regles establertes a la LRBRL, la possibilitat que la Batlia nomeni com a membres d'aquesta persones que no detinguin la condició de regidors/res, sempre que el seu nombre no superi un terç dels seus membres, exclòs el/la batle/essa. Aquests càrrecs es denominen executius de govern i els correspon la direcció d'un determinat àmbit de la gestió pública, que es concreta a través de l'atribució per part del/de la batle/essa, de la titularitat d'una àrea de govern. D'altra banda, es concreta l'estatut d'aquests membres de la Junta de Govern, de manera que els corresponen els mateixos drets econòmics i prestacions socials, així com els mateixos deures, responsabilitats i incompatibilitats atribuïts als membres electes.
o executius/ives de govern, segons que detinguin o no la condició d'electes,
així com els/les executius/ives de govern
VI.5. De l'article 17.2, suprimir-ne tot el contingut: "La Batlia pot nomenar com a membres de la Junta de Govern persones que no detinguin la condició de regidor/ra, sempre que el seu nombre no superi un terç dels seus membres, exclòs el/la batle/essa. Llurs drets econòmics i prestacions socials són els dels membres electius".
VI.6. De l'article 17.3, suprimir: "que detinguin la condició de regidor/ra".
VI.7. De l'article 20.4, suprimir: "i, en tot cas, que el nombre de membres d'aquesta que detinguin la condició de regidor/ra presents sigui superior al nombre dels membres".
VI.8. De l'article 31, suprimir-ne l'apartat 2:"Els membres de la Junta de Govern que no siguin regidors/res poden assistir ales sessions del Ple i intervenir en els debats, amb veu i sense vot, sense perjudici de les facultats d'ordenació que corresponen a la Presidència".
VI.9. De l'enunciat del títol IV, capítol II, suprimir: "i dels/de les executius/ives de govern".
VI.10. De l'article 36, suprimir-ne tot el contingut:
Executius de govern
1. Són executius/ives de govern els membres de la Junta de Govern que no detenen la condició de regidor/ra, a qui corresponen les mateixes funcions atribuïdes al present Reglament als/a les regidors/res de govern.
2. Els executius de govern estan sotmesos al mateix règim de drets, deures, responsabilitats i incompatibilitats que els establerts per als/per a les regidors/res al Reglament orgànic del Ple.
VI.11. De l'article 38, suprimir-ne l'apartat 2: "Les resolucions administratives que adopten els/les executius/ives de govern tenen la forma de decreti es denominen decrets de l'Executiva de Govern".
VI.12. De l'article 41.1, suprimir: "i els/les executius/ives de govern".
VI.13. De l'article 43, suprimir-ne el títol i el contingut:"i els/les executius/ives de govern"i "i a les executives de govern".
VI.14. De l'article 44.1, suprimir-ne: "o executiva de govern".
VI.15. De l'article 74.1, suprimir-ne: ", executius/ives de govern".
Es publica aquest acord al BOIB i al tauler d'anuncis de l'Ajuntament perquè durant 30 dies s'hi puguin presentar reclamacions i suggeriments. Si no se n'hi presenten, l'acord inicialment adoptat s'entendrà definitivament aprovat sense necessitat d'un nou acord exprés i el Reglament íntegre es publicarà al BOIB.
Palma, a data de la signatura (29 d'agost de 2022)
El secretari adjunt Miquel Ballester Oliver