Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
AJUNTAMENT DE PALMA
Núm. 486137
Secretaria General del Ple. Acord d'aprovació inicial per a la modificació del Reglament orgànic del Ple de l'Ajuntament de Palma
El Ple de l'Ajuntament en sessió ordinària de dia 28 de juliol de 2022, va aprovar inicialment la modificació del Reglament orgànic del Ple d'acord amb el que s'especifica:
1.1. Afegir un apartat 3 a l'article 52: "En situacions excepcionals es poden dur a terme sessions per mitjans electrònics i telemàtics d'acord amb el que determini la legislació vigent."
1.2. Afegir un apartat 4 a l'article 61: "L'assistència pot ser presencial o a distància per mitjans electrònics i telemàtics quan hi concorre una causa justificada d'embaràs, maternitat, paternitat o malaltia greu. En el cas d'assistència d'un o diversos membres a distància, el Ple l'ha d'autoritzar a l'inici de la sessió. Prèviament el Ple ha de regular reglamentàriament els mitjans informàtics i de tot tipus que s'han d'utilitzar i les garanties que es consideren necessàries perquè la Secretaria exerceixi adequadament les funcions de fe pública."
1.3. Afegir un apartat 5 a l'article 61:
Les sessions convocades per mitjans electrònics i telemàtics, i l'assistència a distància requereixen assegurar la comunicació entre els membres participants en temps real durant la sessió i disposar dels mitjans necessaris per a garantir el caràcter públic o secret de las sessions segons escaigui legalment en cada cas.
Als efectes anteriors, es consideren mitjans electrònics vàlids les audioconferències, les videoconferències i altres sistemes tecnològics o audiovisuals que garanteixin adequadament la seguretat tecnològica, la participació política efectiva dels seus membres i la validesa del debat i la votació dels acords que s'adoptin.
1.4. Per a adaptar el contingut del Reglament a la declaració d'inconstitucionalitat i nul·litat per part del Tribunal Constitucional en la Sentència núm. 103/2013, de25 abril, del paràgraf segon de l'article 126.2 de la Llei 7/1985, reguladora de les bases de règim local, en la redacció donada per l'article 1 de la Llei 57/2003, de 16 de desembre, de mesures per a la modernització del govern Local, suprimir el que s'especifica:
1.4.1. De l'exposició de motius, apartat I.3,suprimir: ", de la qual poden formar part persones que no detinguin la condició de regidors/res".
1.4.2. De l'exposició de motius, apartat III.3, suprimir: ", els membres no adscrits".
1.4.3. De l'article 6 (Equip de govern), suprimir: "incloent-hi els que no detinguin la condició de regidor/a".
1.4.4. De l'article 14.2 (Modalitats d'exercici), suprimir: "El dret a la informació reconegut als/a les regidors/res en les seves dues primeres modalitats s'estén també als membres de la Junta de Govern que no detinguin la condició de regidor/a".
1.4.5. De l'article 22.1 (Declaracions), suprimir: "La mateixa obligació recau sobre els membres no electes que, si s'escau, es designin per a formar part de la Junta de Govern Local",
1.4.6. De l'article 51 (Presència del Govern) suprimir tot el contingut: "Els membres de la Junta de Govern de Palma que no detinguin la condició de regidors/res poden assistir a les sessions del Ple i intervenir als debats, amb veu i sense vot, sense perjudici de les facultats d'ordenació que corresponen a la Presidència.
1.4.7. De l'article 56.1 (Distribució) suprimir: "i a la resta de membres de la Junta de Govern Local"
1.4.8. De l'article 89 (Objecte i destinatari) suprimir: "i els membres de la Junta de Govern Local que no detenen la condició de regidor/a"
1.4.9. De l'article 122.1 (Compareixences a comissió) suprimir: ", els membres de la Junta de Govern Local que no detinguin la condició de regidor/a"
1.4.10. De l'article 122.2 suprimir: "i els membres de la Junta de Govern Local que no detenen la condició de regidor/a"
1.5. Afegir un nou article 25 bis al Reglament:
Article 25 bis. Convenis amb entitats de dret públic.
L'Ajuntament, per acord del Ple, pot autoritzar la subscripció de convenis amb entitats de dret públic per a millorar i simplificar la gestió dels registres d'interessos, activitats i béns. En aquest cas els models, la inscripció, la custòdia i els accessos es regiran segons determini el conveni.
Es publica l'acord al BOIB i al tauler d'anuncis de l'Ajuntament perquè durant 30 dies s'hi puguin presentar reclamacions i suggeriments. Si no se n'hi presenten l'acord inicialment adoptat s'entendrà definitivament aprovat sense necessitat d'un nou acord exprés i el Reglament íntegre es publicarà al BOIB.
Palma, a data de la signatura (29 d'agost de 2022)
El secretari adjunt Miquel Ballester Oliver