Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

INSTITUT MALLORQUÍ D'AFERS SOCIALS

Núm. 486047
Resolució de la Presidència de l’Institut Mallorquí d’Afers Socials (IMAS) de dia 25 d’agost de 2022 relativa a la creació de la Mesa de Coordinació Tècnica i l’aprovació de les normes d’organització i funcionament

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1.El dia 16 d'agost de 2022 la directora gerent d'Acolliments Residencials juntament amb la directora insular d'Infància i Família va presentar informe proposta en relació a la constitució i l' aprovació de les normes d'organització i funcionament de la Mesa de Coordinació Tècnica.

2.El dia 18 d'agost de 2022 s'ha emès informe jurídic favorable sobre la creació de la Mesa de Coordinació Tècnica per la Secretària delegada.

Fonaments

Primer.- L'IMAS exerceix per mitjà de la Direcció Insular d'Infància i Família les competències pròpies en matèria de tutela, guarda, acolliment familiar i adopció, d'acord amb l'article 70.8 de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, la Llei 8/1997, de 18 de desembre d'atribució de competències als consells insulars en matèria de tutela, acolliment i adopció de menors, conforme a la normativa específica en matèria de protecció de menors, la Llei 9/2019, de 19 de febrer, de l'atenció i els drets de la infància i l'adolescència de les Illes Balears, i la resta de normativa complementària.

Segon.- La Mesa de coordinació tècnica es un òrgan de consulta, assessorament, participació , deliberació i seguiment de les accions per implantar el PADIAM que té com objecte i finalitat la coordinació i el treball en xarxa entre els diferents departaments del Consell de Mallorca per tal de coordinar les actuacions ja existents i incorporar un nou enfocament en les noves propostes, més integral amb els agents de la intervenció en matèria de drets i atenció a la infància i l'adolescència a l'illa de Mallorca. També elevar a la Comissió de Coordinació insular aquelles propostes que sobrepassen el seu marc competencial.

Per tant, el procediment de tramitació per a la creació de la Mesa de Coordinació Tècnica dependent del servei d'infància i família de l'IMAS s'adequa a la legalitat atès que es tracte d'un òrgan col·legiat que exerceix funcions de d'assessorament, estudi i participació de conformitat amb la potestat d'autoorganització atribuïda a l'IMAS de conformitat amb el que disposa l'article 7 de la Llei 7/1985 de Bases de règim local.

D'acord amb l'informe proposta de la Direcció Insular presentat en data 16 d'agost de 2022, la creació i les normes d'organització i funcionament de la Mesa de Coordinació Tècnica dependent del Servei d'Infància i Família de l'IMAS, no suposarà cap risc per a la sostenibilitat financera de l'Administració, atès que estarà integrat pel personal de l'IMAS, així com per personal d'altres Administracions Públiques i entitats que en cap cas rebran retribució complementària per la seva participació en aquest òrgan, donant compliment a les previsions que, en matèria de sostenibilitat financera, es regulen a la Llei orgànica 2/2012, de 27 d'abril, d'estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera.

Tercer.- La competència per a la creació de la Mesa de Coordinació Tècnica dependent del servei d'infància i família, correspon a la Presidenta de l'IMAS de conformitat amb l'article 7.2.1 dels Estatuts de l'IMAS.

Per tant, resolc:

Primer.- Aprovar la creació de la Mesa de Coordinació Tècnica

Segon.- Aprovar les normes d'organització i funcionament de la Mesa de Coordinació Tècnica dependent de l'IMAS, que es transcriuen a continuació:

NORMES D'ORGANITZACIÓ I FUNCIONAMENT DE LA MESA DE COORDINACIÓ TÈCNICA DEL PADIAM (MCT)

CAPÍTOL I. OBJECTE, ÀMBIT TERRITORIAL I FINALITAT

Article 1. Objecte

1. La Mesa de coordinació tècnica és un òrgan col·legiat de consulta, assessorament, participació, deliberació i seguiment de les accions adients per implantar de forma permanent el Pla de l'atenció i els drets de la Infància i l'Adolescència de Mallorca, i que està adscrit a l'Institut Mallorquí d'Afers Socials.

2. La Mesa de coordinació tècnica té com a objecte la coordinació i el treball en xarxa entre els diferents departaments del Consell de Mallorca relacionats amb àmbits que afecten la infància i l'adolescència.

3. La coordinació es concreta en la col·laboració respecte al disseny, la implementació i seguiment i avaluació de la planificació de la prestació de serveis i promoció de polítiques socials des d'una perspectiva transversal de la infància i l'adolescència.

Article 2. Àmbit territorial

L'àmbit territorial és la illa de Mallorca.

Article 3. Finalitat

1. La Mesa de coordinació tècnica té com a finalitat la promoció del benestar dels infants i adolescents, la promoció i respecte dels seus drets.

2. La Mesa de coordinació tècnica ha de posar en comú les actuacions de cada un dels àmbits competencials de cada un dels departaments del Consell de Mallorca , ha de plantejar nous programes i projectes dirigits a millorar la intervenció en xarxa i afavorir una major cohesió en l'atenció integral a la infància i elevarà a la Comissió de Coordinació Insular del PADIAM les propostes que van més enllà de l'àmbit competencial del Consell de Mallorca.

En essència, la finalitat és coordinar les actuacions ja existents i incorporar un nou enfocament en les noves propostes, més integral i amb una perspectiva més còmplice entre els agents de la intervenció en matèria de drets i atenció a la infància i l'adolescència que es duguin a terme a l'àmbit territorial de l'illa de Mallorca i elevar a la Comissió de Coordinació insular del PADIAM aquelles propostes que sobrepassen el seu marc competencial.

 

CAPÍTOL II  FUNCIONS

Article 4. Funcions deliberatives i de participació

1. La Mesa de coordinació tècnica té funcions de caire deliberatiu i de participació:

a) Deliberar sobre els assumptes inclosos a l'ordre del dia de cada sessió i emetre les conclusions corresponents.

b) Fer propostes que es considerin pertinents sobre qualsevol assumpte relacionat amb el disseny , la implementació i el seguiment de les actuacions del PADIAM.

Article 5. Caràcter de les decisions, acords o propostes

Les decisions, acords o propostes de la Mesa de coordinació tècnica en cap cas, no han de tenir caràcter preceptiu ni vinculant respecte a l'Institut Mallorquí d'Afers Socials.

 

CAPÍTOL III COMPOSICIÓ

Article 6. De les persones membres

1. La Mesa de coordinació tècnica està integrada per les persones membres següents:

a) La presidència

b) Secretari o secretària

c) Les vocalies estan formades per una representació de cada un dels departaments del Consell de Mallorca.

Article 7. De la Presidència

1. La Presidència de la Mesa de coordinació tècnica l'exerceix la persona titular de la Presidència de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials o persona en qui delegui.

2. La presidència exerceix totes aquelles competències no atribuïdes expressament per aquests estatuts a cap altre òrgan de l'IMAS, d'acord amb la normativa vigent, així com en els casos de vacant, absència i malaltia de la resta d'òrgans de l'IMAS quan no puguin ser substituïts pels substituts ordinaris, de conformitat amb l'article 7.3 dels Estatuts, aprovats per Acord de Ple de dia 11 d'abril de 2019 i publicats en el BOIB núm. 67, de 18 de maig.

3. Les funcions que corresponen a la Presidència són:

a) Representar la Mesa de coordinació tècnica

b) Ordenar i disposar la constitució de la Mesa de coordinació tècnica

c) Convocar les sessions ordinàries i extraordinàries i presidir-les.

d) Dirigir i impulsar els debats a les sessions de la Mesa de coordinació tècnica

e) Promoure el compliment dels acords de la Mesa de coordinació tècnica

Article 8. De la secretaria

1. El secretari o secretària de la Mesa de coordinació tècnica , amb veu i sense vot, l'exerceix la persona que ha designat la presidència.

2. Les funcions que correspon a la secretaria són:

a). Organitzar, preparar i fer arribar a les persones membres de la Mesa de coordinació tècnica , per ordre de la presidència les convocatòries i altra documentació relativa a les sessions, conforme amb els temes a tractar i que estan establerts a l'ordre del dia.

b). Dur un control dels acords adoptats per la Mesa de coordinació tècnica

c). Preparar les reunions i aixecar les actes corresponents.

d). Registrar, controlar les actes i donar fe dels acords i tota la documentació relativa a la Mesa de coordinació tècnica .

e). Les altres que li siguin conferides i que siguin necessàries per al compliment de les anteriors.

Article 9. De les vocalies

1. Cada Departament del Consell de Mallorca ha de comunicar la identitat de la persona que designa com a representant i, la seva suplència, a la Secretaria de la Mesa de coordinació tècnica , en el termini de set dies a comptar des de l'endemà la publicació d'aquesta resolució.

2. Les vocalies són càrrecs no retributius.

3. Les funcions que correspon a la vocalia són:

a). Participar en els debats de la Mesa de coordinació tècnica i manifestar la seva opinió sobre els assumptes tractats a cada sessió.

b). Exercitar el seu dret a vot.

c). Formular propostes, precs, preguntes i aportacions a través de la secretaria de la Mesa de coordinació tècnica .

d). Realitzar la resta de funcions derivades de la seva condició de vocal.

4. Les vocalies perden la seva condició en els casos següents:

a). Per finalització del seu manament.

b). Per dissolució o incapacitat legal de l'entitat a la qual representa.

c). Per renúncia.

d). Per substitució acordada, de conformitat amb les estipulacions establertes als estatuts de l'entitat.

 

CAPÍTOL IV FUNCIONAMENT

Article 10. Constitució

La Mesa de coordinació tècnica s'adscriu a l'Institut Mallorquí d'Afers Socials, que s'ha creat mitjançant resolució administrativa de la Presidència de l'IMAS i s'ha de regir per aquestes normes d'organització i funcionament.

Article 11. Tipus i règims de sessions

1. Les sessions poden ser de caràcter ordinari o extraordinari.

2. La convocatòria de les sessions, tant les ordinàries com les extraordinàries, s'han de dur a terme per mitjans electrònics amb indicació del lloc, data i hora de la reunió, i ordre del dia de la sessió.

3. La Mesa de coordinació tècnica s'ha de reunir en sessió ordinària amb una periodicitat semestral. La preparació de les sessions ordinàries s'ha de fer d'acord amb el procediment següent:

a) Les persones vocals han de proposar a la presidència incloure a l'ordre del dia els assumptes que estimin oportuns sotmetre a la consideració de la Mesa de coordinació tècnica , amb una antelació mínima de deu dies hàbils a què tengui lloc la sessió ordinària.

b) Correspon a la presidència de la Mesa de coordinació tècnica decidir incloure o no a l'ordre del dia els assumptes proposats.

c) La secretaria ha de convocar la sessió, per ordre de la presidència amb una antelació mínima de 5 dies hàbils, i s'ha d'adjuntar l'ordre del dia a la convocatòria.

4. La Mesa de coordinació tècnica ha de reunir-se en sessió extraordinària si ho acorda la Presidència, a petició com mínim d'una tercera part de les vocalies de la Mesa de coordinació tècnica , la qual s'ha de convocar amb antelació mínima de dos dies hàbils, sempre que hagi garantia de l'assistència del quòrum requerit i establert en aquesta resolució.

Les vocalies peticionàries han de fer arribar per escrit a la secretaria la seva demanda. A més a més, s'ha de justificar les circumstàncies que la motiven i ha de constar els temes o assumptes a tractar, els quals s'han d'incloure a l'ordre del dia corresponent. La presidència, en el cas d'incompliment de l'anteriorment exposat, pot decidir desestimar aquestes peticions.

5. La presidència, d'ofici o a instància com a mínim d'una tercera part de les vocalies de la Mesa de coordinació tècnica , té la facultat de convidar a participar a la sessió, amb veu i sense vot, a persona o persones expertes en la matèria a tractar i que fan referència als temes establerts a l'ordre del dia, a raó dels seus coneixements, experiència i/o mèrits professionals.

6. No hi ha possibilitat de tractar o prendre acords sobre qüestions no incloses a l'ordre del dia, excepte a proposta de la presidència o per acord de la majoria simple de les persones assistents a la sessió.

Article 12. Quòrum d'assistència

1. Les sessions de la Mesa de coordinació tècnica , tant les ordinàries com les extraordinàries, es consideren vàlidament constituïdes amb l'assistència de la presidència i la secretaria o persona que les substitueixi i, com a mínim, de la meitat de les vocalies, en primera convocatòria.

En segona convocatòria, que ha de tenir lloc mitja hora després de la primera, és suficient la presència d'una tercera part de les vocalies de la Mesa de coordinació tècnica , a més de la presidència i la secretaria.

2. La secretaria ha de vetllar pel compliment d'aquest requisit.

Article 13. Acords

1. Els acords recullen el parer o el posicionament de la Mesa de coordinació tècnica en relació als assumptes que s'han tractat a les sessions. Els acords s'han de prendre per majoria simple.

2. La presidència té vot qualitat en els casos d'empat.

3. Qualsevol membre amb dret a vot pot fer constar el seu vot contrari a l'acord de la majoria i les motivacions que ho justifiquen.

4. Els acords es poden publicar a la pàgina web de l'IMAS.

Article 14. Actes i publicacions

1. La secretaria ha d'aixecar acta de la sessió. Les actes de les sessions s'han d'arxivar per ordre cronològic en un fitxer específicament creat a l'efecte.

2. Les actes són públiques

3. Els acords es poden publicar a la pàgina web de l'IMAS i comunicar a altres persones o institucions, públiques o privades, que hi tinguin relació, quan així ho acordi la presidència, a proposta de la majoria de les vocalies.

Article 15. Modificació

La competència per aprovar la modificació de les normes d'organització i funcionament de la Mesa de coordinació tècnica correspon a la Presidència, prèvia proposta de la Mesa de coordinació tècnica i, ha d'anar acompanyada d'un text articulat alternatiu, amb la justificació corresponent.

Article 16. Entrada en vigor

Les normes d'organització i funcionament objecte d'aquesta resolució entren en vigor l'endemà de la seva publicació».

Tercer.- Publicar aquesta resolució al Butlletí Oficial Illes Balears.

 

Palma, 29 d'agost de 2022

La presidenta de l'IMAS Sofía Alonso Bigler