Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE PALMA
Núm. 485893
Resultat de l’avaluació de competències professionals del personal empleat públic inclòs en els nivells I, II i III de carrera professional
La Junta de Govern, en sessió de data 20 de desembre de 2021, va adoptar el següent Acord:
Antecedents
1. El 15 de juny de 2016, la Junta de Govern aprovà l'Acord de carrera professional de l'ajuntament de Palma. Dit acord reactiva i ordena la carrera professional del personal funcionari i del personal laboral de l'ajuntament de Palma (BOIB núm. 161, de 24 de desembre de 2016) i va començar a vigir l'1 de gener de 2016.
El punt 11 de l'Acord de carrera professional preveu que, es cita textualment, per progressar en la carrera professional, es desenvolupa un model de carrera en que l' avaluació del compliment i la millora se configuren com l'eix fonamental. És a dir, a més del requisit de cinc anys de permanència en el nivell d'origen, se tindrà que superar la corresponent avaluació.
2. La Llei de la funció pública de les Illes Balears preveu que les administracions públiques de les Illes Balears han d'implantar progressivament sistemes d'avaluació de l'acompliment del personal al seu servei, com a instrument per a la millora de motivació, del rendiment i de la qualitat dels serveis públics i que fins que no tingui lloc la primera avaluació de l'acompliment, els pagaments efectuats o que s'efectuïn en el marc de l'Acord de la carrera professional tindran la consideració de “pagaments a compte del complement de carrera”.
3. El 22 de maig de 2019 (BOIB 71, 28/05/2019), la Junta de Govern va aprovar la implantació del sistema d'avaluació de competències professionals 360º pel personal funcionari i laboral al servei de l'Ajuntament de Palma que inclòs en el IV nivell de carrera professional, una vegada duta a terme aquesta avaluació de competències professionals, és necessari fer-la extensiva a la resta de personal inclòs en algun nivell de carrera professional.
4. El 11 de novembre de 2020 (BOIB 195, 14/11/2020), la Junta de Govern aprovà la implantació del sistema d'avaluació de competències professionals pel personal funcionari i laboral al servei de l'Ajuntament de Palma que es trobi inclòs en el I, II i III nivell de carrera professional, d'acord amb el marc conceptual i el procediment definit en l'annex 1 d'aquest Acord.
5. De conformitat amb els termes, les condicions i el calendari que determinà l'Acord de la Junta de Govern esmentat en el punt anterior, el Departament de Personal ha dut a terme el procediment d'avaluació de competències personals del personal funcionari i laboral al servei de l'Ajuntament de Palma inclòs en el I, II i III nivell de carrera professional.
6. Quant al procediment dut a terme, cal esmentar, el següent:
Prèviament a l'inici del procediment d'avaluació de competències professionals es va dur a terme un procés d'informació i difusió al personal mitjançant la publicació de diverses noticies a la Intranet Municipal.
El procediment d'avaluació de competències professional es va dur a terme mitjançant el Portal de Personal i es va iniciar posant a disposició de les persones encarregades d'avaluar el llistat de persones que havien de avaluar i els corresponents qüestionaris d'avaluació que havien d'acomplir mitjançant el Portal de personal al Departament de Personal.
Una vegada rebuts els corresponents qüestionaris d'avaluacions, el Departament de Personal va confeccionar l'informe d'avaluació de competències individuals que va consistir en determinar la puntuació obtinguda per cada una de les persones avaluades i comunicar-la a la persona superior jeràrquica responsable mitjançant el Portal de Personal. Dita puntuació es va determinar de conformitat amb el barem de puntuacions que figura al darrer Annex de l'Acord de la Junta de Govern de 14/11/2021, havent superat l'avaluació de competències les persones empleades públiques que haguessin obtingut una puntuació superior a 3 punts de nota mitjana.
Quant al càlcul de la nota mitjana, cal esmentar:
L'Acord d'aprovació del sistema d'avaluació de competències professionals preveu en el punt 10.6 de l'Annex 1 que “ de les avaluacions realitzades sortiran dues puntuacions: una referida a la valoració del personal superior jeràrquic i l'altra resultant de calcular la mitjana de les valoracions del personal subordinat i/o col·laborador. Amb aquestes dues puntuacions s'ha de fer la mitjana per obtenir la puntuació final”.
L'Acord d'aprovació del sistema d'avaluació de competències professionals preveu en el darrer punt que “l'avaluació de competències professionals s'entendrà superada si la persona avaluada obté una puntuació superior a 3 punts de nota mitjana”.
A partir d'aquests dos paràmetres i mitjançant l'aplicatiu de Registre de Personal s'ha determinat la nota mitjana de totes les persones avaluades i el resultat és el que consta en l'expedient de l'Acord d'aprovació del sistema d'avaluació de competències, tenint en compte que hi figuren persones que no varen poder ser avaluades per manca d'avaluacions atesa la impossibilitat de les persones implicades en el procés d'avaluació.
La puntuació obtinguda per la persona avaluada es va posar a disposició de la persona superior jeràrquica responsable, mitjançant el Portal de Personal, la qual va comunicar dita puntuació a la persona avaluada mitjançant una entrevista personal.
No consten al·legacions formulades per les persones avaluades a la puntuació obtinguda.
El procediment d'avaluació de competències professionals a més de les avaluacions abans citades, preveu en el seu annex 1, punt tercer, els mèrits necessaris que han de comptar les persones que participin en l'avaluació i estableix la puntuació mínima que ha de tenir el personal segons la seva categoria professional a més de comptar necessàriament amb la formació específica sobre l'avaluació 360 i amb una formació mínima en matèria d'igualtat de 4 hores.
Els funcionaris del Departament de Personal designats han comprovat el compliment dels mèrits necessaris del personal que ha participat en la convocatòria d'ofici i únicament tenint en compte les dades que consten en el Programa de Registre de Personal.
7. Per la qual cosa, una vegada finalitzat el procediment d'avaluació de competències professionals, és necessari, de conformitat amb l'Acord de Carrera Professional de l'ajuntament de Palma i la disposició addicional dotzena de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de les Illes Balears, que el complement de a compte de carrera professional de les persones empleades públiques que han superat el procediment d'avaluació de competències professionals passi a complement de carrera professional.
Consideracions jurídiques
1. L'article 20 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, per qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic quant a l'avaluació de l'acompliment.
2. L'article 24 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, per qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic que entre les retribucions complementàries preveu la progressió assolida pel funcionari dins el sistema de carrera professional.
3. L'article 39 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de les comunitat autònoma de les Illes Balears preveu que les administracions públiques de les Illes Balears han d'implantar progressivament sistemes d'avaluació de l'acompliment del personal al seu servei, com a instrument per a la millora de motivació, del rendiment i de la qualitat dels serveis públics.
4. L'article 62.bis de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de les Illes Balears que preveu que la carrera professional horitzontal consisteix en la progressió de nivell o esglaó, sense necessitat de canviar de lloc de feina com a conseqüència de la valoració de l'acompliment i l'actuació professional, de la qualitat dels treballs realitzats i els coneixements adquirits i transferits. L'efectivitat definitiva del sistema de carrera horitzontal requereix, en tot cas, la implantació prèvia de sistemes d'avaluació de l'acompliment.
5. La disposició addicional dotzena de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de les comunitat autònoma de les Illes Balears preveu, pel que fa a la carrera professional horitzontal a l'àmbit de l'administració local, que fins que no tingui lloc la primera avaluació de l'acompliment, els pagaments efectuats o que s'efectuïn en el marc de l'Acord de la carrera professional tindran la consideració de “pagaments a compte del complement de carrera”.
Per tot això, tenint en compte el Decret de Batlia núm. 13.026 de 28/06/2019, relatiu a l'organització dels serveis administratius de l'Ajuntament de Palma, modificat pel Decret núm. 18746 de 27/09/2019, així com l'Acord de delegació de competències de la Junta de Govern de Palma en els titulars de les Àrees i Àrees delegades acordat en data 31 de juliol de 2019, el cap de departament que subscriu proposa al regidor de l'Àrea d'Hisenda, Innovació i Funció Pública que elevi a la Junta de Govern el següent:
ACORD
Primer. Aprovar, de conformitat amb les dades que figuren a l'expedient de personal del Registre de Personal, la relació de les persones empleades públiques de l'ajuntament de Palma que han superat el procediment d'avaluació de competències professionals i que figuren a l'Annex I d'aquest Acord, de conformitat amb l'Acord de la Junta de Govern de 11 de novembre de 2020 (BOIB 195, 14/11/2020) que va aprovar la implantació del sistema d'avaluació de competències professionals pel personal funcionari i laboral al servei de l'Ajuntament de Palma inclòs en el nivell I, II i III de carrera professional.
Segon. Modificar el concepte de la retribució complementària percebuda mensualment mitjançant la nòmina de “a compte del complement de carrera professional” per la de “complement de carrera professional” de totes les persones empleades públiques indicades en el punt anterior i que han superat el procediment d'avaluació de competències, tot això, de conformitat amb la disposició addicional dotzena de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de les Illes Balears que preveu que fins que no tingui lloc la primera avaluació de l'acompliment, els pagaments efectuats o que s'efectuïn en el marc de l'Acord de la carrera professional tindran la consideració de “pagaments a compte del complement de carrera”.
Tercer. Aprovar, de conformitat amb les dades que figuren a l'expedient de personal del Registre de Personal, la relació de les persones empleades públiques de l'ajuntament de Palma que no han superat el procediment d'avaluació de competències professionals i que figuren a l'Annex II d'aquest Acord, de conformitat amb l'Acord de la Junta de Govern de 11 de novembre de 2020 (BOIB 195, 14/11/2020) que va aprovar la implantació del sistema d'avaluació de competències professionals pel personal funcionari i laboral al servei de l'Ajuntament de Palma inclòs en nivell I, II i III de carrera professional, indicant els motius de la no superació del procediment d'avaluació de competències.
Quart. Aprovar, de conformitat amb les dades que figuren al programa de Registre de Personal, la relació de les persones empleades públiques de l'ajuntament de Palma que no han pogut ser avaluades per manca d'avaluació del personal superior jeràrquic, això de conformitat amb l'Acord de la Junta de Govern de 11 de novembre de 2020 (BOIB 195, 14/11/2020) que va aprovar la implantació del sistema d'avaluació de competències professionals pel personal funcionari i laboral al servei de l'Ajuntament de Palma inclòs en nivell I, II i III de carrera professional.
Cinquè. Notificar aquest Acord a la Secció de Registre de Personal per tal que incorporin a l'expedient personal la superació del procediment d'avaluació de competències professionals de les persones funcionàries que figuren a l'annex I.
Sisè. Publicar aquest Acord a l'Intranet Municipal i al BOIB als efectes escaients.
Contra aquest acte administratiu, que exhaureix la via administrativa, es pot presentar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictat, d'acord amb l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. El termini per interposar-lo és d'un mes comptat des de l'endemà de rebre aquesta notificació. En aquest cas no es podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que no s'hagi resolt el de reposició. El recurs de reposició potestatiu s'haurà de presentar al Registre General d'aquest Ajuntament o a les dependències a què es refereix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, abans esmentada, i s'entendrà desestimat quan no s'hagi resolt i notificat la resolució, en el termini d'un mes, comptat des de l'endemà de la seva interposició, i en aquest cas quedarà expedita la via contenciosa administrativa.
Si no s'utilitza el recurs potestatiu de reposició, es pot interposar directament recurs contenciós administratiu, d'acord amb l'article 123 abans esmentat i el que disposa la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu o la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia, segons les competències determinades pels articles 8 i 10 de la Llei 29/1998, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de rebre aquesta notificació, tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri convenient.
Palma, data signatura electrònica:(26 de juliol de 2022)
La cap del Departament de Personal
p.d. Decret de Batllia núm. 3.000/2014
(BOIB núm. 30, de 04/03/2014)
Esperanza Vega Terrón
(signat electrònicament)