Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

CONSELL INSULAR DE FORMENTERA

Núm. 484806
Bases de la convocatòria per a cobrir, amb caràcter definitiu i pel sistema de lliure designació, la plaça de cap de la Policia Local del Consell Insular de Formentera

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Es fa públic que la Junta de Govern del Consell Insular de Formentera, en sessió de caràcter Ordinari de 25 d'agost de 2022, va adoptar, entre d'altres, el següent acord:

BASES DE LA CONVOCATÒRIA PER A COBRIR, AMB CARÀCTER DEFINITIU I PEL SISTEMA DE LLIURE DESIGNACIÓ, LA PLAÇA DE CAP DE LA POLICIA LOCAL DEL CONSELL INSULAR DE FORMENTERA

Primera. Objecte de la convocatòria

L'objecte de la convocatòria és proveir per lliure designació amb caràcter definitiu el lloc de treball de cap del cos de la policia local del Consell Insular de Formentera, al qual correspon la prefectura de la policia local del Consell, de la categoria d'Oficial, d'acord amb l'article 22 de la Llei 4/2013, de 17 de juliol de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, modificada per la Llei 11/2017 i l'article 46 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears.

Segona. Requisits dels aspirants

1. Per a participar en el procés selectiu, amb caràcter general les persones interessades han de complir els requisits establerts en la Relació de Llocs de treball i en la plantilla de personal de 2022 del Consell Insular de Formentera com “Cap de Policia”, així com els requisits que preveu l'article 164 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears, en concret els següents requisits:

  1.  Ser personal funcionari de carrera de l'escala bàsica de la categoria d'oficial del cos de policia local del Consell Insular de Formentera, o ser funcionaris de carrera de l'escala bàsica de la categoria d'oficial, o de les escales i categories superiors establertes en l'article 22 de la Llei 4/2013, dels cossos de policia local d'altres municipis o d'altres cossos o forces de seguretat, sempre que pertanyi a l'escala o categoria esmentades o a una escala superior. En qualsevol cas, el nomenament ha de recaure entre personal funcionari de carrera pertanyent, com a mínim, a la categoria d'oficial.
  2.  Estar en servei actiu.
  3.  Si es tracta de personal d'altres forces i cossos de seguretat, posseir les titulacions equivalents a la categoria d'oficial, d'acord amb el que es preveu en l'article 46.4 del Decret 40/2019, de 24 de maig.
  4.  En el cas de pertànyer a un altre ajuntament, acreditar un mínim de dos anys d'antiguitat en l'escala de procedència.
  5.  Acreditar els coneixements de la llengua catalana corresponents al certificat de nivell B2 o superior, de conformitat amb el que s'estableix en l'apartat 3.b) del Decret 11/2017.

2. Els certificats seran els expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública, o els expedits o homologats per la Conselleria competent en matèria de política lingüística, o els reconeguts segons l'Ordre del Conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013 per a la qual es determinen els títols, diplomes i certificats de coneixements de llengua catalana de la Direcció General de Política Lingüística del Govern Balear.

3. La data de referència per al compliment dels requisits exigits pels aspirants serà el dia de finalització del termini de presentació d'instàncies.

4. El personal funcionari que ocupi aquest lloc de treball, amb posterioritat al nomenament ha de fer el curs de capacitació per a caps de policia local que haurà de promoure l'Escola Balear d'Administració Pública. Queden eximides de la realització d'aquest curs les persones que ja l'hagin realitzat o les que estiguin en possessió del curs de capacitació de la categoria corresponent.

Tercera. Funcions

Les funcions són les que estableix l'article 47 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears per a la prefectura del cos de policia:

1. Correspon a la prefectura del cos la direcció, la coordinació i la supervisió de les actuacions operatives del cos, i també l'administració que asseguri l'eficàcia, i ha d'informar els seus superiors sobre el funcionament del servei.

2. El cap o cap del cos té comandament immediat sobre totes les unitats en què el cos s'organitza i, en concret, exercirà les següents funcions, amb independència d'unes altres que li assigni el reglament municipal sobre la matèria, o l'alcalde o alcaldessa com a autoritat superior del cos:

  1.  Exigir a tot el personal subordinat el compliment dels seus deures.
  2.  Dirigir i coordinar les operacions del cos i també les activitats administratives desenvolupades per a assegurar la seva eficàcia.
  3.  Avaluar les necessitats dels recursos humans i materials i elevar les propostes a l'alcaldia.
  4.  Elaborar la memòria anual del cos de policia local.
  5.  Elevar a l'Alcaldia els informes que, sobre el funcionament i l'organització dels serveis, estima pertinents o li requereixen.
  6.  Proposar a l'alcalde o alcaldessa l'inici de procediments disciplinaris als membres del cos, quan la seva actuació el requereixi.
  7.  Proposar a l'alcalde o alcaldessa la concessió de distincions de les quals el personal del cos es faci mereixedor.
  8.  Proposar a l'alcalde o alcaldessa o tinenta d'alcalde o tinent d'alcaldessa responsable la cobertura de places d'especialitats.
  9.  Elevar a l'Alcaldia les propostes de formació del personal del cos.
  10.  Formar part dels òrgans col·legiats que es determinin reglamentàriament, en representació del cos de policia local.
  11.  Presidir la junta de comandaments en les plantilles en les quals, pel nombre de comandaments, aconsellin que es constitueixi.
  12.  Acompanyar la corporació en els actes públics als quals concorre i és requerit a aquest efecte.
  13.  Representar el cos de policia local.
  14.  Totes les que s'estableixen en aquest Reglament.

Quarta. Durada del nomenament de Cap del Cos

D'acord amb l'article 22 de la Llei 4/2013, de 17 de juliol de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, modificada per la Llei 11/2017 i l'article 46 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears, el lloc de cap de la policia del Consell de Formentera amb caràcter definitiu podrà ser remogut discrecionalment de les seves funcions per la presidència del Consell Insular de Formentera.

Quinta. Presentació d'instàncies

1. La sol·licitud per a participar en el procés de selecció haurà de dirigir-se a la Presidenta del Consell Insular de Formentera, i es presentarà en el Registre General d'aquesta Corporació, o en la forma establerta en l'article 16.4 de la llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (LPACAP) dins del termini de 7 dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la data de publicació d'aquesta convocatòria en el BOIB.

Les sol·licituds que es presentin fora del termini anteriorment establert seran excloses i s'arxivaran. Si l'últim dia de presentació, caigués en dia inhàbil, el termini s'entendrà ampliat fins a l'endemà hàbil, segons el que s'estableix en l'article 30 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre. Els restants i successius anuncis es faran públics únicament en el tauler d'anuncis i en la pàgina web del Consell.

2. Les sol·licituds presentades en la forma prevista en l'article 16.4 de la LPACAP, no seran admeses, encara que consti que es van lliurar abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds, tret que es remeti la justificació de la data de remissió de la sol·licitud a la OAC del Consell Insular de Formentera, dins del termini establert, per fax al 971 322556 o correu electrònic a convocatories@conselldeformentera.cat.

3. El model normalitzat de sol·licituds, que serà el model oficial d'instància, es trobarà a la disposició de les persones interessades, en el Registre General d'Entrada d'aquest Consell Insular, i en la pàgina web www.consellinsulardeformentera.cat, a partir de l'obertura del termini per a la seva presentació.

4. Per a ser admesos i, si escau, prendre part en la convocatòria corresponent, els aspirants hauran de manifestar en les sol·licituds que reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides en la convocatòria i adjuntar a la sol·licitud:

  1.  Fotocòpia del document nacional d'identitat.
  2.  Fotocòpia dels documents que acreditin el compliment dels requisits de la base segona.
  3.  Currículum amb la relació dels seus mèrits professionals i acadèmics.

L'Administració podrà, en qualsevol moment, exigir o comprovar l'acreditació dels mèrits al·legats.

5. Tota la documentació que es presenti en una llengua no oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears haurà d'anar acompanyada de la corresponent traducció jurada.

6. Les persones que han presentat una sol·licitud per a participar en aquesta convocatòria donen consentiment perquè l'Administració tracti les seves dades personals amb caràcter general que es derivin.

Sisena. Procediment

Després d'haver finalitzat el termini de presentació d'instàncies, el Consell publicarà en el tauler d'anuncis de la seu electrònica corporativa www.consellinsulardeformentera.cat la llista provisional d'admesos i exclosos, es considerarà automàticament elevada a definitiva si no es presenten reclamacions.

Si hi hagués reclamacions seran estimades o desestimades, si escau, en el termini màxim de tres dies, en una nova resolució amb la qual s'aprovi la llista definitiva que es farà pública en les adreces web indicades (tauler d'anuncis i portal de transparència).

Es valorarà especialment la trajectòria professional, la formació acadèmica conjuntament amb altres qüestions que puguin determinar la idoneïtat del candidat per al seu nomenament.

La convocatòria serà resolta per la Presidenta en el termini màxim d'un mes.

Es formularà directament la proposta d'adjudicació definitiva a favor de la persona que creï més idònia de forma motivada, sempre que la persona seleccionada compleixi els requisits establerts, després d'haver-se esgotat el termini de presentació de sol·licituds. La convocatòria podrà ser declarada deserta si cap dels candidats aconseguís el nivell suficient per al lloc a judici motivat de l'òrgan competent.

La proposta d'adjudicació definitiva es publicarà en la pàgina web del Consell Insular de Formentera i en el tauler d'anuncis de la corporació. Notificada la resolució a l'interessat, si aquesta renúncia, es podrà proposar un nou candidat d'entre els aspirants.

Setena. Publicitat

Aquesta convocatòria es publica en el tauler d'anuncis del Consell Insular de Formentera i en la seva pàgina web i en el BOIB.

Octava. Impugnació

Les presents bases i convocatòria, així com la resolució d'adjudicació que dicti la Presidenta podran ser impugnades conforme al que s'estableix en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

La qual cosa es publica, per a general coneixement, i conforme a la normativa de funció pública.

 

Formentera, 30 d'agost de 2022

La presidenta Ana Juan Torres