Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

CONSELL INSULAR D'EIVISSA

Núm. 484221
Ajudes econòmiques per al suport a activitats culturals relacionades amb l'edició de publicacions i amb la promoció cultural, any 2022

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

BDNS (645976)

De conformitat amb el que estableixen els articles 20.8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i 4.1 de la Resolució de 10 de desembre de 2015, de la Intervenció General de l'Administració de l'Estat, per la qual es regula el procés de registre i publicació de convocatòries de subvencions i ajudes en el Sistema Nacional de Publicitat de Subvencions (BOE núm. 299, de 15 de desembre de 2015), es publica l'extracte de la convocatòria per a la concessió d'ajudes econòmiques per a la concessió d'ajudes econòmiques per al suport a activitats culturals relacionades amb l'edició de publicacions i amb la promoció cultural, any 2022

Primer. Objecte i modalitats

1.1. Aquesta convocatòria té per objecte contribuir al foment i a la difusió de la cultura de l'illa d'Eivissa en l'àmbit de la literatura, el teatre, l'art, la dansa, la història, l'economia, l'etnografia, el còmic, el pensament, la creació audiovisual, el cinema, la música, la ciència, etc. i donar suport a les activitats i les accions que amb aquest objectiu s'hagin realitzat a l'illa d'Eivissa o fora, entre l'1 de maig de 2021 i i el 31 de maig de 2022.

1.2. En aquesta convocatòria s'estableixen dues modalitats d'ajudes:

MODALITAT A) Ajudes a l'edició d'obres que impliquin el foment i la promoció de la cultura de l'illa d'Eivissa

Seran objecte de subvenció les despeses ocasionades pel disseny, la maquetació, la impressió, l'enquadernació, la manipulació, la producció, la realització, l'emmagatzematge, la distribució i els drets d'autor de l'edició d'obres que impliquin el foment i la promoció de la cultura de l'illa d'Eivissa, així com les despeses derivades de l'activitat professional de les persones físiques i jurídiques sol·licitants. L'IVA suportat per aquestes despeses no pot ser objecte de subvenció, excepte quan el sol·licitant acrediti estar exempt de tributar per l'IVA.

MODALITAT B) Ajudes a l'organització d'activitats i accions que fomentin i promocionin la cultura de l'illa d'Eivissa

Seran objecte de subvenció les despeses ocasionades per l'organització d'activitats i accions que fomentin i promocionin la cultura de l'illa d'Eivissa, així com les despeses derivades de l'activitat professional de les persones físiques i jurídiques sol·licitants L'IVA suportat per aquestes despeses no pot ser objecte de subvenció, excepte quan el sol·licitant acrediti estar exempt de tributar per l'IVA.

Segon. Persones beneficiàries i modalitats

Podran sol·licitar aquestes ajudes econòmiques:

MODALITAT A) Ajudes a l'edició d'obres que impliquin el foment i la promoció de la cultura de l'illa d'Eivissa: les persones físiques i jurídiques privades, les comunitats de béns, així com les administracions locals de l'illa d'Eivissa, per edicions ja realitzades entre l'1 de maig de 2021 i i el 31 de maig de 2022, d'obres, independentment del suport en què s'editin, que s'ajustin a l'objecte i la finalitat d'aquestes bases i fomenti i promocioni la cultura de l'illa d'Eivissa i/o el sector cultural.

MODALITAT B) Ajudes a l'organització d'activitats i accions que fomentin i promocionin la cultura de l'illa d'Eivissa: les persones físiques i jurídiques privades, les comunitats de béns, així com les administracions locals de l'illa d'Eivissa, per activitats de foment i promoció de la cultura d'aquesta illa ja realitzades entre l'1 de maig de 2021 i el 31 de maig de 2022, que s'ajustin a l'objecte i a la finalitat d'aquestes bases i fomenti i promocioni la cultura de l'illa d'Eivissa i/o el sector cultural.

Tercer. Crèdits pressupostaris i quantia de les ajudes

MODALITAT A) Ajudes a l'edició d'obres que impliquin el foment i la promoció de la cultura de l'illa d'Eivissa: 58.000 €. D'aquesta quantitat, 50.000 € de l'aplicació pressupostària 3340.47900, 3.000 € de l'aplicació pressupostària 3340.4890000 i 5.000 € de l'aplicació pressupostària 3340.46200.

L'import màxim de cadascuna de les ajudes que es concedeixin serà de 7.500 €.

MODALITAT B) Ajudes a l'organització de activitats i accions que fomentin i promocionin la cultura de l'illa d'Eivissa: 92.000 €. D'aquesta quantitat, 35.000 de l'aplicació pressupostària 3340.47900, 2.000 € de l'aplicació pressupostària 3340.4890000 i 55.000 de l'aplicació pressupostària 3340.46200.

L'import màxim de cadascuna de les ajudes que es concedeixin serà de 10.000 €.

En el cas que la concessió de les ajudes de qualsevol modalitat no exhaureixi la quantitat que s'hi ha destinat, el sobrant de l'import podrà incorporar-se a l'altra modalitat.

Així mateix, en el cas que la concessió de les ajudes no exhaureixi la quantitat que s'hi ha destinat a la seua aplicació pressupostària, el sobrant d'aquesta aplicació podrà incorporar-se a la resta d'aplicacions pressupostàries.

El Departament de Cultura, Educació i Patrimoni podrà ampliar la consignació pressupostària sempre que existeixi crèdit disponible i segons s'estableix a l'article 58 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

Quart. Forma de presentació de les sol·licituds

4.1. Les sol·licituds de subvenció s'han de formalitzar mitjançant la presentació d'una instància per a cada obra editada i per a cada activitat cultural subvencionable, segons el model normalitzat que figura com a annex 1 d'aquesta convocatòria.

Les sol·licituds i tota la documentació mencionada en aquesta base s'hauran de presentar, dins el termini establert en la convocatòria, d'acord amb les indicacions de l'article 14 (Dret i obligacions de relacionar-se electrònicament amb les Administracions Públiques) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Les persones físiques, d'acord amb el que estableix l'article 14.1 de la Llei 39/2015, les poden presentar presencialment al registre d'entrada del Consell Insular d'Eivissa (avinguda d'Espanya, 49, tel. 971 195900), o en qualsevol altre registre i lloc dels que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015 esmentada, tot i que poden escollir també comunicar-se amb l'Administració pública per mitjans electrònics.

En tot cas, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics (en la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa a l'adreça seu.conselldeivissa.es.) amb les administracions públiques per efectuar qualsevol tràmit d'un procediment administratiu, almenys, els subjectes següents:

a) Les persones jurídiques.

b) Les entitats sense personalitat jurídica.

c) Els qui exerceixin una activitat professional per a la qual es requereixi la col·legiació obligatòria, per als tràmits i actuacions que portin a terme amb les administracions públiques en exercici de l'activitat professional esmentada. En tot cas, dins d'aquest col·lectiu s'hi entenen inclosos els notaris i registradors de la propietat i mercantils.

d) Els qui representin un interessat que estigui obligat a relacionar-se electrònicament amb l'Administració.

4.2. Les sol·licituds hauran d'anar acompanyades dels següents documents:

4.2.1. Pel que fa a les administracions locals:

  • Certificat, signat pel secretari o per la secretària de l'entitat local sol·licitant, conforme l'òrgan competent ha aprovat la presentació de la sol·licitud i s'acrediti que la persona que signa la sol·licitud exerceix la representació de l'entitat.
  • Declaració responsable que reuneix els requisits per obtenir la condició de beneficiari de conformitat amb l'establert a l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en relació amb l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, que coneix i es compromet a complir les obligacions contingudes a l'article 14 de la Llei 38/2003, en relació a l'article 11 del Decret legislatiu 2/2005, i que es troba al corrent amb les seues obligacions tributàries amb la Hisenda estatal i autonòmica, amb la Seguretat Social i amb el Consell Insular d'Eivissa; també d'haver sol·licitat o no ajuda econòmica a altres entitats públiques o privades per dur a terme les mateixes actuacions de la present subvenció, segons el model que figura a l'annex 2 d'aquesta convocatòria.
  • Memòria de l'edició o de l'activitat per a la qual es demana la subvenció i que recollirà les dades que es considerin necessàries per poder valorar convenientment els criteris establerts a l'apartat 10 d'aquestes bases, adjuntant la següent documentació:
    • En el cas de la modalitat A de la subvenció, un exemplar de l'obra editada.
    • Pel que fa a la modalitat B, testimonis documentals de la realització de l'activitat (programes de mà, retalls de premsa, fotografies, enllaços o captures de pantalla de mitjans d'informació digitals o d'altres llocs web...).
  • Sol·licitud d'alta o modificació com a creditor del Consell Insular a efectes econòmics (imprès de transferència bancària) degudament emplenada i signada per la persona sol·licitant (que ha de figurar necessàriament com a titular del compte bancari en què, en el seu cas, s'ha de realitzar l'ingrés) i segellada per l'entitat bancària. Aquest document es pot obtenir al Consell Insular d'Eivissa, a la seua Seu Electrònica (seu.conselldeivissa.es). S'haurà de presentar de manera obligatòria únicament si no consta al Consell o bé si s'ha produït alguna modificació en el que ja hi consta.
  • Compte justificatiu, que contendrà:
    • liquidació detallada d'ingressos i despeses de l'activitat desenvolupada, en què s'informarà, si n'hi ha, d'altres ajudes rebudes per a la mateixa activitat, signada pel secretari o secretària de l'entitat local, segons el model que figura a l'annex 4 d'aquestes bases.
    • certificat, signat pel secretari o per la secretària de l'entitat local beneficiària, que acrediti les despeses realitzades per l'activitat subvencionada i que aquestes es troben efectivament pagades i s'han aplicat a la seua finalitat.

4.2.2. Pel que fa a les persones físiques i jurídiques privades i a les comunitats de béns:

  • Si el sol·licitant és persona física: còpia del DNI o, si escau, còpies del passaport i NIE, o còpia de la targeta de residència en vigor.
  • Si el sol·licitant és persona jurídica o entitat sense personalitat jurídica:
    • Còpia del NIF de l'entitat.
    • Estatuts o escriptura de constitució degudament inscrits en el Registre corresponent, si escau.
    • Escriptura de poder o documentació acreditativa del poder del representant inscrita, si escau, en el Registre corresponent.
    • DNI, NIE o document equivalent del representant.
  • Quan es tracta d'entitats formades per agrupacions de persones físiques o jurídiques privades sense personalitat, s'han de fer constar de manera explícita els compromisos d'execució assumits per cada membre de l'agrupació o comunitat de béns, així com l'import de la subvenció que ha d'aplicar cada un, ja que tenen la consideració de beneficiaris. Això no obstant, s'ha de nomenar un representant o apoderat únic amb poders suficients per complir les obligacions que com a beneficiària corresponen a l'agrupació o comunitat de béns. S'hi ha d'adjuntar una còpia de la constitució de la comunitat o agrupació, amb la indicació de la participació de cada un dels participants. Si no s'indica expressament, es considera que aquesta és a parts iguals.
  • Declaració responsable que reuneix els requisits per obtenir la condició de beneficiari de conformitat amb l'establert a l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en relació amb l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, que coneix i es compromet a complir les obligacions contingudes a l'article 14 de la Llei 38/2003, en relació a l'article 11 del Decret legislatiu 2/2005, i que es troba al corrent amb les seues obligacions tributàries amb la Hisenda estatal i autonòmica, amb la Seguretat Social i amb el Consell Insular d'Eivissa; també d'haver sol·licitat o no ajuda econòmica a altres entitats públiques o privades per dur a terme les mateixes actuacions de la present subvenció, segons el model que figura a l'annex 2 d'aquesta convocatòria.
  • Acreditació, si és el cas, que l'entitat està exempta de declarar l'IVA. En el cas que no es presenti aquesta acreditació, l'IVA de les factures que es presentin com a justificació no es podrà subvencionar. En el cas que les sol·licitants siguin entitats sense ànim de lucre, per acreditar aquesta circumstància serveix presentar una còpia dels estatuts de l'entitat.
  • Memòria de l'edició o de l'activitat per a la qual es demana la subvenció i que recollirà les dades que es considerin necessàries per poder valorar convenientment els criteris establerts a l'apartat 10 d'aquestes bases, adjuntant la següent documentació:
    • En el cas de la modalitat A de la subvenció, un exemplar de l'obra editada.
    • Pel que fa a la modalitat B, testimonis documentals de la realització de l'activitat (programes de mà, retalls de premsa, fotografies, enllaços o captures de pantalla de mitjans d'informació digitals o d'altres llocs web...).
  • Sol·licitud d'alta o modificació com a creditor del Consell Insular a efectes econòmics (imprès de transferència bancària) degudament emplenada i signada per la persona sol·licitant (que ha de figurar necessàriament com a titular del compte bancari en què, en el seu cas, s'ha de realitzar l'ingrés) i segellada per l'entitat bancària. Aquest document es pot obtenir al Consell Insular d'Eivissa, a la seua Seu Electrònica (seu.conselldeivissa.es). S'haurà de presentar de manera obligatòria únicament si no consta al Consell o bé si s'ha produït alguna modificació en el que ja hi consta.
  • Compte justificatiu, que contendrà:
    • liquidació detallada d'ingressos i despeses de l'activitat subvencionada (en què s'informarà, si és el cas, d'altres ajudes rebudes per a la mateixa activitat), segons el model que figura a l'annex 4 d'aquesta convocatòria.
    • relació classificada de totes les despeses derivades de la realització de l'activitat subvencionada entre l'1 de maig de 2021 i el 31 de maig de 2022, en la qual ha de figurar el proveïdor, el número de document, el concepte, el seu import, la data d'emissió i la data de pagament de la despesa, segons el model que figura a l'annex 5 d'aquesta convocatòria.
    • documentació justificativa de les despeses realitzades: factures oficials i altres documents de valor probatori equivalent amb validesa en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa i amb la corresponent acreditació del pagament.

4.3. No caldrà presentar la documentació que ja consti al Consell d'Eivissa mentre no hi hagi hagut cap canvi; sempre que s'indiqui segons el model de l'annex 3 la data en què es va presentar i no hagin transcorregut més de cinc anys des de la finalització del procediment pel qual es varen presentar, segons els articles 28 i 53.1.d de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

4.4. Pel que fa a les persones físiques i jurídiques privades i a les comunitats de béns, l'acreditació del pagament de les despeses aportades pels beneficiaris s'ha de dur a terme a través de la documentació que tot seguit s'indica, depenent dels mitjans de pagament que s'hagin utilitzat:

a) Pagament mitjançant transferència bancària o ingressos en compte bancari: Document bancari acreditatiu del pagament en el qual figurin el concepte de la transferència o l'ingrés, la data del document, l'import, les dades de l'ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb la beneficiària i amb l'emissor de la factura, respectivament.

b) Pagament en metàl·lic: fins a un màxim de 1.000 euros per factura (BOE 164 de 10/07/2021). Document justificatiu de la despesa (per exemple, factura) amb l'expressió “rebut en metàl·lic” o similar, signada pel proveïdor amb la data i el segell.

c) Pagament mitjançant xec nominatiu: Document justificatiu de la despesa (per exemple, factura) amb l'expressió “rebut en xec nominatiu” o similar, signada pel proveïdor amb la data i amb indicació del nom i DNI/NIE de la persona que signa, acompanyada de l'extracte del compte corrent del beneficiari de l'ajuda en el qual figuri el càrrec d'aquest xec.

d) Pagament mitjançant targeta de crèdit o dèbit: Extracte del compte en què figuri el càrrec del pagament amb targeta.

e) Pagament mitjançant domiciliació bancària: Extracte bancari en què figuri el càrrec de la domiciliació.

4.5. El pagament de totes les despeses subvencionables haurà de realitzar-se abans de finalitzar el corresponent termini de presentació de sol·licituds.

4.6. El Consell podrà utilitzar qualsevol mitjà de control com inspeccions, visites, sol·licitud d'aportació de nous documents i/o aclariments, etc. per a l'aplicació correcta de l'ajuda concedida.

Cinquè. Termini de presentació de les sol·licituds i publicitat de la convocatòria

S'estableix un termini de presentació de les sol·licituds de quinze (15) dies hàbils que s'inicia l'endemà de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

 

Eivissa, 30 d'agost de 2022

La cap de Secció d'Industria del Departament de Promoció Econòmica i Empresarial, i Cooperació Municipal Olga Torres Ribas