Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR D'EIVISSA

Núm. 481992
Acord del Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa en relació amb el Conveni de col·laboració interadministratiu entre el Consell Insular d’Eivissa i l’Ajuntament d’Eivissa per regular les condicions que han de regir l’aplicació dels fons percebuts i no utilitzats en els exercicis 2020 i 2021, en en marc de la llei 16/2019, de 8 d’abril, de l’estatut especial de la capitalitat de la ciutat d’Eivissa

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa, en sessió ordinària de data 27 de juny de 2022, va aprovar per unanimitat, l'acord següent:

(...)

PROPOSTA D'ACORD:

PRIMER. TENIR PER NO JUSTIFICAT l'import de 227.042,30 € en concepte de fons percebuts per l'Ajuntament i no utilitzats en el marc de la transferència realitzada a l'Ajuntament d'Eivissa per mor de la Llei 16/2019, de 8 d'abril, de l'estatut especial de capitalitat de la ciutat d'Eivissa per a l'any 2020, per al finançament d'actuacions de neteja i adequació del solar de l'antic Hospital Civil de Dalt Vila.

SEGON. TENIR PER NO JUSTIFICAT l'import d'1.500.000 € en concepte de fons percebuts per l'Ajuntament i no utilitzats en el marc de la transferència realitzada a l'Ajuntament d'Eivissa per mor de la Llei 16/2019, de 8 d'abril, de l'estatut especial de capitalitat de la ciutat d'Eivissa per a l'any 2021, per al finançament de la reforma del Mercat Vell i Sa Peixateria del barri de la Marina de Vila dins del marc dels acords de la Llei de la capitalitat per a l'any 2021.

TERCER. APROVAR i SUBSCRIURE el Conveni de Col·laboració Interadministratiu entre el Consell Insular d'Eivissa i l'Ajuntament d'Eivissa, per regular les condicions que han de regir l'aplicació dels fons percebuts i no utilitzats en els exercicis 2020 i 2021 amb un import total d'1.727.042,30 €, corresponents a un romanent no aplicat de 227.042,30 € de l'anualitat 2020 i 1.500.000 € de l'anualitat 2021, en marc de la llei 16/2019 de 8 d'abril, de l'estatut especial de la capitalitat de la ciutat d'Eivissa que consta a l'expedient núm. 2022/11350L, amb CSV 14161355703105016767.

QUART. DELEGAR en la consellera executiva del Departament de Promoció Econòmica i Empresarial, i Cooperació Municipal, l'aprovació de la justificacions que derivin de l'execució de les actuacions previstes en el conveni de referència, de les quals en donarà compte al Consell Executiu.

CINQUÈ. DESIGNAR com a representants del Consell Insular d'Eivissa en la Comissió Bilateral del Conveni Col·laboració Interadministratiu entre el Consell Insular d'Eivissa i l'Ajuntament d'Eivissa a:

  • Maria Fajarnés Costa, consellera executiva del Departament de Promoció Econòmica i Empresarial, i Cooperació Municipal, que exercirà les funcions de presidenta de la Comissió.
  • Concepción Rebollo Laserna, cap de Servei de Presidència.

SISÈ. DONAR COMPLIMENT a les obligacions de transparència en relació amb la informació subjecte a tals obligacions, de conformitat amb l'establert als articles 5.4 i 8.1 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.

SETÈ. DONAR TRASLLAT d'aquesta aprovació a l'Ajuntament d'Eivissa.

 

Eivissa, 24 d'agost de 2022

La cap de servei de Presidència Concepción Rebollo Laserna

 

 

CONVENI DE COL·LABORACIÓ INTERADMINISTRATIU ENTRE EL CONSELL INSULAR D'EIVISSA I L'AJUNTAMENT D'EIVISSA PER REGULAR LES CONDICIONS QUE HAN DE REGIR L'APLICACIÓ DELS FONS PERCEBUTS I NO UTILITZATS EN ELS EXERCICIS 2020 i 2021, EN EN MARC DE LA LLEI 16/2019, DE 8 D'ABRIL, DE L'ESTATUT ESPECIAL DE LA CAPITALITAT DE LA CIUTAT D'EIVISSA

PARTS:

D'una banda, el senyor Vicent Marí Torres, president del Consell Insular d'Eivissa per nomenament del Ple reunit en sessió extraordinària de 5 de juliol de 2019, en nom i representació d'aquesta entitat, en virtut de les atribucions que li confereixen l'article 9 de la Llei 8/2000, de 25 d'octubre de consells insulars; els articles 34 i 41.3 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, que regula les bases de règim local, i l'art. 52 del Reglament orgànic d'aquesta corporació.

De l'altra, el senyor Rafael Ruiz González, alcalde de l'Ajuntament d'Eivissa per nomenament del Ple de 15 de juny de 2019, en nom i representació d'aquesta entitat, actuant en virtut de les facultats previstes a l'article 21.1.b) de la Llei 7/85, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local.

ANTECEDENTS

1. El dia 26 de març del 2019, el Parlament de les Illes Balears, va aprovar la Llei 16/2019, de 8 d'abril, de l'estatut especial de la capitalitat de la ciutat d'Eivissa, que es va publicar al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) núm. 48, de 13 d'abril de 2019. El 14 d'abril de 2019 va entrar en vigor amb l'objectiu de reconèixer i regular l'estatut de capitalitat de la ciutat d'Eivissa, com a seu de les principals institucions insulars.

A l'exposició de motius de la Llei abans referida es reconeix que la ciutat d'Eivissa suporta una sèrie d'obligacions, és a dir, que la particular posició d'Eivissa a l'illa fa que la pressió sobre el pressupost municipal sigui incomparablement superior a la d'altres municipis de població similar que no han d'assumir determinades obligacions que Eivissa sí suporta, i, per això, la Llei té per objecte reconèixer i regular l'Estatut especial de capitalitat de la ciutat d'Eivissa, com a seu de les principals institucions insulars.

Així mateix, l'article 7 de l'esmentada Llei, disposa la creació d'un Consell de Capitalitat i assenyala el següent:

«1. Es crea el Consell de Capitalitat com a òrgan col·legiat de caràcter permanent, l'objecte del qual és la coordinació entre el Govern de les Illes Balears, el Consell Insular d'Eivissa i l'Ajuntament d'Eivissa en allò que n'afecta les competències i responsabilitats derivades del fet de la capitalitat de l'illa d'Eivissa, com també les competències que s'estimin d'interès concurrent entre les tres administracions.

2. Correspondrà al Consell de Capitalitat l'estudi i la proposta de criteris de finançament i, si s'escau, de mesures financeres».

En relació amb el finançament, l'article 12 de la Llei esmentada disposa:

«1. Sense perjudici dels recursos que integren la hisenda municipal d'Eivissa, s'estableix un mecanisme especial de finançament destinat a garantir la cobertura dels costos econòmics i socials derivats de la condició de capitalitat d'Eivissa.

2. Els pressuposts generals de la comunitat autònoma i els del Consell Insular d'Eivissa hauran d'incloure una consignació específica per a inversions territorialitzades en el municipi d'Eivissa. La quantitat total de la inversió anual es determinarà conforme a l'estudi i la valoració de costs esmentada a l'article 10.b) anterior, i s'aplicarà segons els objectius que es determinin en el si del Consell de Capitalitat».

En la sessió de data 20 de novembre de 2019, el Consell de Capitalitat, en compliment d'allò establert a la disposició addicional primera de la Llei 16/2019, de 8 d'abril, de l'estatut especial de la capitalitat de la ciutat d'Eivissa, va aprovar, per unanimitat, “(...) no elaborar ara el nou estudi econòmic previst a la disposició addicional única de la Llei, donant-se per vàlid l'estudi econòmic que es va utilitzar per a l'elaboració de la Llei, i la quantia de 5 milions d'euros anuals que consta a la disposició transitòria única de la mateixa fins a l'any 2022 disposició transitòria única de la mateixa fins a l'any 2022, acordant-se que a principis de l'any 2022, el Consell de Capitalitat haurà d'elaborar un nou estudi d'avaluació de costs.”

2. En relació amb l'aportació del Consell d'Eivissa a l'Ajuntament d'Eivissa per a l'anualitat 2020:

2.1. En compliment d'allò disposat en la referida Llei, en els pressupostos del Consell Insular d'Eivissa per a l'exercici 2020 (BOIB núm. 8, de 18-1-2020) s'hi va reflectir una aportació d'1.500.000 € en benefici de l'Ajuntament d'Eivissa.

2.2. En el si del Consell de Capitalitat es varen determinar els objectius als quals s'ha de destinar aquesta inversió, i, en aquest sentit, en sessió de data 22-10-2020 es va adoptar el següent acord:

 

PRIMER. Modificar el projecte objecte de finançament per part del Consell Insular d'Eivissa, amb les aportacions derivades de la Llei de capitalitat per a l'any 2020, acordat a la sessió celebrada el 12 de desembre de 2019.

L'aportació d'1.500.000 euros per al finançament del projecte d'adequació del pàrquing de sa Joveria, se substitueix pel finançament de l'adquisició per part de l'Ajuntament d'Eivissa del solar de l'antic edifici de l'Hospital Civil a Dalt Vila, per import d'1.500.000 euros.

.../...”.

2.3. En data 4 de desembre de 2020 del Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa, va aprovar, l'abonament de la quantitat d'un milió cinc-cents mil euros (1.500.000,00 €), a favor de l'Ajuntament d'Eivissa amb NIF P0702600, en concepte d'aportacions derivades de la Llei 16/2019, de 8 d'abril, de l'estatut especial de capitalitat de la ciutat d'Eivissa per a l'any 2020, per al finançament de l'adquisició per part de l'Ajuntament d'Eivissa del solar de l'antic edifici de l'Hospital Civil a Dalt Vila, segons acord pres pel Consell de Capitalitat en la sessió celebrada el 12 de desembre de 2019.

En el termini màxim de sis mesos, des de l'aportació econòmica del Consell, l'Ajuntament havia de justificar l'adquisició, amb un informe de l'interventor/la interventora certificat pel secretari o secretària de l'Ajuntament.

El Consell Insular va fer efectiva l'aportació econòmica acordada per import d'1.500,000€, el dia 18 de desembre de 2020, per la qual cosa el termini de justificació de l'adquisició per part de l'Ajuntament d'Eivissa del solar l'antic edifici de l'Hospital Civil a Dalt Vila finalitzava el dia 18 de juny de 2021.

2.4. El Consell de Capitalitat, en sessió celebrada el 23 d'abril de 2021, va acordar que la quantia aproximada de 200.000,00 €, romanent de la compra del solar de l'antic Hospital Civil a Dalt Vila, efectuada amb l'aportació del Consell Insular d'1.500.000,00 €, s'empràs per dur a terme actuacions de neteja i adequació del solar, i ampliar el termini de justificació d'aquest import fins al 31 de desembre de 2021.

2.5. En data 9 de juliol de 2021 el Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa, va aprovar la justificació parcial presentada per l'Ajuntament d'Eivissa per import d'1.272.957,70 euros, així com que el romanent per import de 227.042,30€, s'empràs per dur a terme actuacions de neteja i adequació del solar, així com un termini de justificació d'aquesta quantitat fins al 31 de desembre de 2021.

2.6.Transcorregut el termini de justificació, a data 31 de desembre de 2021 es constata que l'Ajuntament d'Eivissa no ha justificat davant el Consell Insular d'Eivissa el romanent per import de 227.042,30 €.

De la qual cosa se'n conclou que el grau de justificació efectuat per l'Ajuntament d'Eivissa és parcial (1.272.957,70 €), sobre l'aportació del Consell Insular d'Eivissa corresponent a l'any 2020, d'1.500.000 € .

3. En relació a l'aportació del Consell d'Eivissa a l'Ajuntament d'Eivissa per a l'anualitat 2021:

3.1. En la sessió del Consell de la Capitalitat celebrada el 29 de desembre de 2020, s'aprovà, per unanimitat dels membres, executar com a principal actuació del Consell de Capitalitat per a l'any 2021, la reforma del Mercat Vell i Sa Peixateria, sobre la base del projecte ja redactat, sense perjudici d'alguna modificació menor pendent de concreció.

3.2. D'altra banda, en sessió de data 23 d'abril del 2021 es va adoptar el següent acord:

«S'acorda per unanimitat aprovar que l'execució del projecte de reforma del Mercat Vell i Sa Peixateria es financi amb les següents aportacions derivades de la Llei de la capitalitat per a l'any 2021:

Consell Insular d'Eivissa.................1.500.000 euros

Govern Balear................................ 1.500.000 euros».

3.3. En conseqüència amb l'anterior, al pressupost del Consell Insular d'Eivissa per a l'exercici 2021, aprovat inicialment pel Ple del Consell en data 4 de desembre de 2020 (BOIB núm 204 del 5 de desembre de 2020), i la posterior aprovació definitiva, publicada en el BOIB núm. 2 de 5 de gener de 2021, a la partida pressupostaria 9420-7620002 es va reflectir l'aportació d'1.500.000 € a l'Ajuntament d'Eivissa, en compliment de les previsions establertes a la Llei 16/2019, de 8 d'abril, de l'Estatut especial de capitalitat de la ciutat d'Eivissa.

3.4. En data 2 de juliol de 2021 el Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa va aprovar, l'abonament de la quantitat d'un milió cinc-cents mil euros (1.500.000,00 €) a favor de l'Ajuntament d'Eivissa amb NIF P0702600, en concepte d'aportacions derivades de la Llei 16/2019, de 8 d'abril, de l'estatut especial de capitalitat de la ciutat d'Eivissa per a l'any 2021, per al finançament de la reforma del Mercat Vell i Sa Peixateria, segons acord pres a la sessió celebrada el 23 d'abril de 2021 pel Consell de Capitalitat.

En el termini màxim de sis mesos, des de l'aportació econòmica del Consell, l'Ajuntament justificaria les obres de reforma executades, amb un informe de l'interventor/de la interventora certificat pel secretari o secretària de l'Ajuntament.

El Consell va fer efectiva l'aportació econòmica acordada per import d'1.500.000 €, el dia 26 d'agost de 2021, per la qual cosa el termini de justificació de la reforma del Mercat Vell i Sa Peixateria per part de l'Ajuntament d'Eivissa finalitzava el dia 28 de febrer de 2022.

3.5. Atesa la naturalesa de les actuacions a portar a terme per part de l'Ajuntament d'Eivissa i, de conformitat amb allò previst a la base 23 d'execució del pressupost integrat del Consell Insular d'Eivissa del exercici 2021, es va acordar amb caràcter excepcional l'ampliació del termini de justificació fins a un màxim de sis mesos.

3.6. Transcorregut el termini de justificació, es constata que l'Ajuntament d'Eivissa no ha justificat al Consell Insular d'Eivissa la inversió prevista d'1.500.000€, dins del marc dels acords del Consell de Capitalitat per a l'any 2021.

4. La Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, en el seu article 36, estableix que és competència de les diputacions o entitats equivalents, com és el cas dels Consells Insulars d'acord amb l'article 41 de l'esmentada llei, l'assistència i la cooperació jurídica, econòmica i tècnica als municipis, així com la cooperació en el foment del desenvolupament econòmic i social.

5. La Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, estableix en el seu article 47.1 que són convenis els acords amb efectes jurídics adoptats per les administracions públiques, els organismes públics i entitats de dret públic vinculats o dependents o les universitats públiques entre si o amb subjectes de dret privat per a una finalitat comuna.

6. Altrament, en el marc dels principis generals que han de regir les relacions entre les diferents administracions públiques de la dita Llei 40/2015, d'1 d'octubre, es disposa a l'article 3 que les administracions públiques, en les seues relacions, es regeixen pels principis de cooperació, col·laboració i coordinació, i en la seua actuació, pels criteris d'eficàcia i servei efectiu als ciutadans.

7. Per la seua banda, l'article 46 de la Llei 8/2000, de 27 d'octubre, de Consells Insulars, en l'apartat 1 preveu que els consells insulars podran subscriure convenis o acords de cooperació amb la resta d'administracions públiques, en els quals s'estableixin lliurement els instruments de col·laboració necessaris per a l'assoliment de finalitats comunes d'interès públic.

Tal i com assenyala l'Ajuntament, degut a les circumstàncies extraordinàries de caire sanitari, social i econòmic sobrevingudes arran de la crisi ocasionada per la COVID-19, no s'han pogut executar en temps, les inversions territorialitzades en el municipi d'Eivissa, acordades pel Consell de Capitalitat, per les anualitats 2020 i 2021, en el marc de l'aportació dinerària a realitzar per part del Consell Insular d'Eivissa de conformitat amb les imposicions establertes en la Llei 16/19, de 8 d'abril, de l'estatut de capitalitat de la ciutat d'Eivissa.

Al·leguen, en aquest sentit, que tota la reestructuració de l'administració municipal derivada de la pandèmia va fer que la redacció i actualització dels projectes no es pogués fer per part dels serveis tècnics municipals, ja que es va haver de destinar aquests recursos propis a altres prioritats urgents i extraordinàries, derivades de les necessitats sobrevingudes per la pandèmia. Així, els serveis tècnics van haver de dedicar-se a fer altres projectes per poder reorganitzar la ciutat i adaptar els serveis a les noves necessitats, amb projectes d'ampliació de voreres, adaptació d'espais oberts a l'aire lliure per terrasses, controls d'aforaments, adaptació dels espais i oficines municipals, etc.

A causa d'aquesta impossibilitat de destinar recursos propis per poder realitzar aquests projectes, es van haver d'externalitzar aquestes feines, en un moment en el que el mercat també es trobava molt saturat i afectat per la situació de crisi ocasionada per la COVID, el que va provocar que aquests serveis externs contractats també tingueren problemes als seus propis despatxos per poder complir amb les feines encomanades.

Tot això ha fet que no s'hagin pogut executar en temps les inversions territorialitzades en el municipi d'Eivissa, acordades pel Consell de Capitalitat, per les anualitats 2020 i 2021

És per tot l'anterior que l'Ajuntament d'Eivissa sol·licita al Consell d'Eivissa que es busqui una fórmula per poder realitzar dita execució i justificació en un termini més ampli, ja que actualment algunes d'aquestes actuacions ja estan finalitzades, com són les actuacions de neteja i adequació del solar de l'antic Hospital Civil a Dalt Vila, i d'altres, ja està previst poder començar-les enguany, com és el cas de la reforma del Mercat Vell i Sa Peixateria.

Consideren que aquesta possible fórmula podria ser la signatura d'un conveni interadministratiu entre les dos administracions, en el marc de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, que estableix en el seu article 47.1 que són convenis els acords amb efectes jurídics adoptats per les administracions públiques, els organismes públics i entitats de dret públic vinculats o dependents o les universitats públiques entre si o amb subjectes de dret privat per a una finalitat comuna.

Tenint en compte tot l'anterior i, en observació dels principis de cooperació, col·laboració i coordinació, i en la seua actuació pels criteris d'eficàcia i servei efectiu als ciutadans, que han de regir les relacions de les administracions públiques, ambdues administracions, de comú acord i en observació de la imposició de la Llei 16/19, de 8 d'abril, de l'estatut de capitalitat de la ciutat d'Eivissa, acorden regular les condicions que han de regir l'aplicació dels fons percebuts i no executats en els exercicis 2020 i 2021, amb un import total d'1.727.042,30 € corresponents a un romanent no aplicat de 227.042,30 € de l'anualitat 2020 i 1.500.000 € de l'anualitat 2021, entenent-se l'import de 1.727.042,30 € com aportat anticipadament per part del Consell Insular d'Eivissa a l'Ajuntament d'Eivissa per a les actuacions que conformen l'objecte del present conveni de col·laboració.

Les parts es reconeixen mútuament la capacitat necessària per formalitzar aquest Conveni de conformitat amb els següents

CLÀUSULES

1.- OBJECTE DEL CONVENI

L'objecte del present conveni és regular les condicions que han de regir l'aplicació dels fons percebuts i no utilitzats en els exercicis 2020 i 2021, en el marc dels objectius determinats en el si del Consell de Capitalitat, que es concreten en les següents actuacions:

- Actuacions de neteja i adequació del solar de l'antic Hospital Civil a Dalt Vila per import de 227.042,30 €.

- Reforma del Mercat Vell i Sa Peixateria per import d'1.500.000 €.

2.- PERÍODE DE VIGÈNCIA

La vigència d'aquest conveni serà fins l'exhauriment de les actuacions que conformen el seu objecte així com la seua justificació, amb una vigència màxima de quatre anys des de la seua formalització.

3.- OBLIGACIONS DE LES PARTS

Les parts ens comprometem amb caràcter general a executar els compromisos que seguidament s'estableixen, de conformitat amb els principis de bona administració, bona fe i de conformitat amb la normativa vigent.

3.1. OBLIGACIONS DE L'AJUNTAMENT

a) L'Ajuntament haurà de dur a terme les obres descrites en l'objecte del present conveni i que foren determinades en el si del Consell de Capitalitat. (Actuacions de neteja i adequació del solar de l'antic Hospital Civil a Dalt Vila per import de 227.042,30 €, i reforma del Mercat Vell i Sa Peixateria per import d'1.500.000 €).

b) Justificar davant el Consell Insular d'Eivissa l'execució de les obres objecte del present conveni, en la forma establerta en la clàusula cinquena del present conveni.

3.2. OBLIGACIONS DEL CONSELL

a) Revisar la documentació justificativa aportada per l'Ajuntament, realitzar els requeriments d'esmena oportuns atorgant a l'Ajuntament els terminis corresponents per a l'esmena de les deficiències detectades, si pertoca, i prendre els acords pertinents per a la correcta tramitació de l'expedient.

4.- MECANISMES DE SEGUIMENT DE L'EXECUCIÓ I COMPLIMENT DELS COMPROMISOS DE LES PARTS. COMISSIÓ TÈCNICA I DE SEGUIMENT

D'acord amb l'article 49, apartat f), de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, el seguiment, vigilància i control de l'execució d'aquest conveni de col·laboració així com la resolució dels problemes d'interpretació i compliment que puguin plantejar-se, es realitzarà per part d'una comissió tècnica i de seguiment. En aquest sentit, qualsevol de les parts podrà promoure una reunió de la comissió quan així s'estimi oportú.

La Comissió estarà integrada per dos representants de cadascuna de les entitats que signen el conveni, sent un dels representants del Consell Insular el president de la mateixa, amb el corresponent vot de qualitat.

Correspon a la Comissió de seguiment la valoració de les accions derivades del conveni, així com la resolució dels problemes d'interpretació i de compliment que poguessin plantejar-se.

El funcionament d'aquesta Comissió es regirà pel que es disposa en aquest conveni i per les normes aplicables als òrgans col·legiats de les administracions públiques en la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

La Comissió es reunirà per a realitzar el seguiment de les actuacions dutes a terme per cadascuna de les parts, determinarà els possibles incompliments que puguin derivar en la resolució del conveni respecte a la part incomplidora realitzant els requeriments que s'estimin pertinents. Així mateix, la Comissió podrà recavar assessorament extern en cas de considerar-ho necessari.

De les celebracions d'aquesta Comissió estendrà un acta on s'hi farà constar el resultat motivat de les seues valoracions.

Conformaran aquesta Comissió tècnica i de seguiment els membres següents:

Per part del Consell Insular d'Eivissa:

- María Fajarnés Costa, consellera executiva del Departament de Promoció Econòmica i Empresarial, i Cooperació Municipal.

- Concepción Rebollo Laserna, cap de Servei de Presidència.

Per part de l'Ajuntament d'Eivissa:

- Rafel Ruiz González, alcalde.

- Elena López Bonet, primera tinent d'alcalde.

Les parts que subscriuen aquest conveni de col·laboració es comprometen a intentar resoldre en comú les diferències que puguin sorgir en l'aplicació i la interpretació del mateix i a resoldre de manera amistosa qualsevol desacord que pugui sorgir en el seu desenvolupament.

Si això no és possible, les qüestions litigioses que puguin afectar la interpretació i l'execució d'aquest conveni han de ser del coneixement i de la competència de l'ordre jurisdiccional contenciós administratiu.

5.- JUSTIFICACIÓ

L'Ajuntament haurà de justificar les obres i inversions executades. La justificació de les despeses de les obres i inversions s'hauran de constatar mitjançant informe de l'interventor/a, certificat pel secretari/ària de l'ajuntament, acreditant de manera detallada, les despeses realitzades i incloent tota la documentació relativa a les actuacions dutes a terme.

6.- REVISIÓ I MODIFICACIÓ DEL CONVENI

Els termes d'aquest conveni podran ser revisats sempre que no alterin l'import de les aportacions rebudes i no utilitzades ni el termini d'execució de les actuacions que conformen l'objecte del present conveni.

Qualsevol modificació dels termes del present conveni, haurà de ser aprovada per les parts.

La substitució de les obres incloses en el present conveni per unes altres haurà de ser acordada en el si del Consell de Capitalitat i sotmesa a la valoració i autorització expressa, si pertoca, per part del Consell Insular d'Eivissa.

Pel que fa a la competència per aprovar aquest Conveni, de conformitat amb l'establert al Decret de Presidència núm. 2019000484, de data 16-7-2019, de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d'Eivissa (BOIB núm. 98 EXT., de 17-7-2020; modificacions al BOIB núm. 175, de 31-12-2019, BOIB núm. 101, de 4-6-2020 i al BOIB núm. 153, de 5 de setembre de 2020), correspon al Consell Executiu "Aprovar els convenis amb altres entitats públiques o privades la quantia dels quals superi els quinze mil euros (15.000 €)".

7.- RESOLUCIÓ I EXTINCIÓ DEL CONVENI

Seran causes de resolució del conveni, a més de la determinada per la seua vigència:

- El compliment del mateix.

- Transcurs del temps previst com a durada màxima del present conveni.

- Denúncia del conveni per qualsevol de les parts feta amb un mínim de tres mesos d'anticipació a la data prevista d'extinció.

- Per acord de les parts.

- Per les causes generals establertes per la legislació vigent.

L'incompliment de qualsevol de les parts de les obligacions establertes en aquest conveni podrà ser causa de resolució del mateix.

En el cas de divergència sobre la interpretació i/o execució de les clàusules d'aquest conveni marc, les parts, renunciant al seu fur propi, si en tinguessin, es sotmeten a la competència dels Jutjats i Tribunals de les Illes Balears.

8.- REINTEGRAMENT I REVOCACIÓ DE L'AJUDA

8.1. En el supòsit de l'incompliment de l'obligació de justificar la finalitat de l'aportació econòmica rebuda a la que es refereix el present conveni en la forma i els terminis establerts a tal efecte, el Consell Insular d'Eivissa determinarà el grau d'incompliment material i iniciarà el corresponent procediment de reintegrament.

8.2. En cas de reintegrament total o parcial pertocarà aplicar els interessos de demora, d'acord amb la normativa aplicable.

El reintegrament es realitzarà pel procediment regulat per les disposicions generals sobre procediments administratius contingudes en el títol IV de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en el qual s'ha de garantir l'audiència a les entitats interessades.

Grau d'incompliment material

Percentatge de reducció

> 0 % i < 25 %

25 %

> 25 % i < 50 %

50 %

> 50 % i < 75 %

75 %

> 75 % i < 100 %

90 %

100 %

100 %

9.- RÈGIM JURÍDIC

El present conveni no té caràcter contractual sinó que articula col·laboració interadministrativa, i s'ha de regir per les seues clàusules, i en tot allò no previst en el present Conveni, per la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, la Llei lei 16/2019, de 8 d'abril, de l'Estatut especial de capitalitat de la ciutat d'Eivissa (BOIB núm.48 de 13 d'abril de 2019), i la resta de normativa que li resulti d'aplicació.

10.- PUBLICITAT DEL CONVENI

El present Conveni es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i al Portal de Transparència del Consell (http://transparencia.conselldeivissa.info), de conformitat amb l'establert als articles 5.4 i 8.1 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.

Com a mostra de conformitat, ambdues parts signen aquest conveni.

Eivissa, 23 d'agost de 2022

Pel Consell Insular d'Eivissa                                          Per l'Ajuntament d'Eivissa