Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE FONS EUROPEUS, UNIVERSITAT I CULTURA

Núm. 464274
Resolució del conseller de Fons Europeus, Universitat i Cultura per la qual es convoquen ajuts per a l’organització d’actuacions de divulgació o difusió científica, congressos i seminaris de caràcter científic de les Illes Balears

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

BDNS (identificador): 644505

Fets

1.La Llei 7/1997, de 20 de novembre, de la recerca i del desenvolupament tecnològic, té com a objecte el foment de la recerca científica, la innovació tecnològica, la normalització i homologació necessàries per augmentar el coneixement científic i per accelerar la seva integració dins el mercat europeu i la seva presència efectiva dins els mercats internacionals, i preveu, en l'article 2, el Pla Balear de Recerca i Desenvolupament Tecnològic.

2.La Llei 14/2011, d'1 de juny, de la ciència, la tecnologia i la innovació, estableix el marc per fomentar la recerca científica i tècnica i els instruments de coordinació general, amb la finalitat de contribuir a la generació, la difusió i la transferència del coneixement per resoldre els problemes essencials de la societat. L'objectiu fonamental és promoure la recerca, el desenvolupament experimental i la innovació com a elements sobre els quals s'han d'assentar el desenvolupament econòmic sostenible i el benestar social.

3.Mitjançant un acord del Consell de Govern del 29 de març de 2019, es va aprovar el  Pla de Ciència, Tecnologia i Innovació de les Illes Balears 2018-2022. El  Pla de Ciència s'articula a partir de cinc línies d'actuació, amb les quals es pretén aconseguir que el desenvolupament del sistema de ciència, tecnologia i innovació de les Illes Balears sigui més eficaç i equilibrat. Una d'aquestes línies és la d'Impuls a la competitivitat, dins la qual es troba el Programa d'Explotació i Difusió del Coneixement. Aquest programa té com a objectiu posar a l'abast del teixit socioeconòmic tota l'oferta de coneixement i capacitats científiques de les Illes Balears. Una de les mesures que es preveuen en aquest programa és l'organització de congressos, tallers, seminaris, etc.

4.El suport a l'organització de reunions i congressos de caràcter científic  suposa afavorir l'intercanvi i la difusió de les idees i coneixements mitjançant reunions de científics de les Illes Balears amb altres científics nacionals i estrangers de reconegut prestigi i es considera una activitat necessària per al progrés competitiu i harmònic dels àmbits o sectors científics involucrats.

5.Una de les missions de l'actual Pla de Ciència, Tecnologia i Innovació de les Illes Balears és dirigir i focalitzar la producció del coneixement vers les necessitats i problemàtiques socioambientals de les Illes Balears. Per seguir els corrents europeus amb les estratègies sorgides del Programa Marc H2020, s'hi han incorporat els reptes als quals la societat de les Illes Balears necessita fer front, i poder contribuir així com a regió a la comunitat europea. Els reptes definits en el Pla es consideren àrees d'interès i de rellevància per al desenvolupament de les activitats que s'han de dur a terme amb els ajuts concedits en el marc d'aquesta convocatòria, i són els següents: salut, canvi demogràfic i benestar; bioeconomia i economia circular; energia sostenible, eficient i neta; transport intel·ligent, sostenible i integrat; accions pel canvi global.

6.Aquesta convocatòria s'ajusta a l'Ordre de la consellera d'Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010 per la qual s'estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria de recerca, desenvolupament tecnològic i innovació (BOIB núm. 25, de 13 de febrer).

7.El 26 de març de 2022 es va publicar la  Resolució de la consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors de 23 de març de 2022 per la qual es  modifica l'annex del Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2021-2023, aprovat per l'Acord del Consell de Govern de 20 de desembre de 2021. Entre les subvencions previstes en el Pla es troba la convocatòria d'ajuts per a l'organització de congressos, seminaris i actuacions de divulgació de caràcter científic dins l'àmbit de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.   8.A més, s'ha de tenir en compte la fiscalització prèvia limitada de la Intervenció General de la Comunitat Autoònoma de les Illes Balears i tambéles facultats per dictar resolucions establertes en la llei 4/2001, de 14 de març, del Govern de les Illes Balears, i en la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Aut`onoma de les Illes Balears.

Fonaments de dret

1.La Llei 14/2011, d'1 de juny, de la ciència, la tecnologia i la innovació (BOE núm. 131, de 2 de juny).

2.La Llei 7/1997, de 20 de novembre, de la recerca i del desenvolupament tecnològic (BOIB núm. 148, de 29 de novembre).

3.La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18 de novembre).

4.Text refós de la Llei de subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

5.Ordre de la consellera d'Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010 per la qual s'estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria de recerca, desenvolupament tecnològic i innovació (BOIB núm. 25, de 13 de febrer)

6.Resolució de la consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors de 23 de març de 2022 per la qual es  modifica l'annex del Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2021-2023, aprovat per l'Acord del Consell de Govern de 20 de desembre de 2021.

Per tot això, i havent considerat la disponibilitat pressupostària per als exercicis 2022, 2023, 2024 i 2025, dict la següent

Resolució

1.Aprovar la convocatòria per a la concessió d'ajudes per a l'organització de congressos, seminaris, jornades, tallers i actuacions de divulgació o difusió de caràcter científic , dins l'àmbit de la comunitat autònoma de les Illes Balears, que es desenvolupin durant els anys 2023, 2024 i 2025, d'acord amb les actuacions següents:

—Modalitat A: congressos nacionals o internacionals, amb un import màxim de 6.000 € i 15.000 €, respectivament.

—Modalitat B: tallers o workshops, seminaris i jornades, fins a 3.000 €.

—Modalitat C: actuacions de divulgació o difusió científica, amb un ajut màxim de 25.000 €.

2.Assenyalar que la temàtica de les actuacions ha d'estar inclosa dins els objectius i reptes del Pla de Ciència, Tecnologia i Innovació de les Illes Balears 2018-2022 i següents.

3.Les subvencions atorgades en aquesta convocatòria no constitueixen ajudes d'Estat regulades en els articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea.

4.Aquestes subvencions no queden subjectes al règim de minimis, ja que les empreses no són beneficiaris potencials.

5.Aquesta convocatòria s'adequa al Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2021-2023, modificat per Resolució de la consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors de 23 de març de 2022.

6.Destinar un import màxim de 550.000 € a aquesta convocatòria, que té caràcter pluriennal.

La distribució màxima per anualitats és la següent:

—Any 2022, 0 €.

—Any 2023, 200.000 €, amb càrrec a les partides pressupostàries que s'indiquen a continuació o partides equivalents, sempre que hi hagi crèdit adequat i suficient:

 

•40.000 € a la partida 21501 541A01 40100

•30.000 € a la partida 21501 541A01 44800

•30.000 € a la partida 21501 541A01 44700

•40.000 € a la partida 21501 541A01 48000

•30.000 € a la partida 21501 541A01 44900

•6.000 € a la partida 21501 541A01 46401 10

•6.000 € a la partida 21501 541A01 46401 11

•6.000 € a la partida 21501 541A01 46401 20

•6.000 € a la partida 21501 541A01 46401 30

•6.000 € a la partida 21501 541A01 46401 40

—Any 2024, 200.000 €, amb càrrec a les partides pressupostàries que s'indiquen a continuació o partides equivalents, sempre que hi hagi crèdit adequat i suficient:

•40.000 € a la partida 21501 541A01 40100

•30.000 € a la partida 21501 541A01 44800

•30.000 € a la partida 21501 541A01 44700

•40.000 € a la partida 21501 541A01 48000

•30.000 € a la partida 21501 541A01 44900

•6.000 € a la partida 21501 541A01 46401 10

•6.000 € a la partida 21501 541A01 46401 11

•6.000 € a la partida 21501 541A01 46401 20

•6.000 € a la partida 21501 541A01 46401 30

•6.000 € a la partida 21501 541A01 46401 40

—Any 2025, 150.000 €, amb càrrec a les partides pressupostàries que s'indiquen a continuació o partides equivalents, sempre que hi hagi crèdit adequat i suficient:

•30.000 € a la partida 21501 541A01 40100

•20.000 € a la partida 21501 541A01 44800

•30.000 € a la partida 21501 541A01 44700

•30.000 € a la partida 21501 541A01 48000

•20.000 € a la partida 21501 541A01 44900

•4.000 € a la partida 21501 541A01 46401 10

•4.000 € a la partida 21501 541A01 46401 11

•4.000 € a la partida 21501 541A01 46401 20

•4.000 € a la partida 21501 541A01 46401 30

•4.000 € a la partida 21501 541A01 46401 40

4.Establir que, atès que aquesta subvenció s'imputa a més d'una partida pressupostària, l'assignació està vinculada a l'import total i no a cada partida. Aquesta vinculació està condicionada per les limitacions pressupostàries del crèdit disponible i per les pròpies dels expedients de modificació de crèdit que estableixen les normes pressupostàries que hi són aplicables.

5.Aprovar els termes d'aquesta convocatòria, que consten en l'annex 1, d'acord amb l'Ordre de la consellera d'Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010.

6.Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller de Fons Europeus, Universitat i Cultura en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També s'hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, (signat electrònicament: 10 d'agost de 2022)

El conseller de Fons Europeus, Universitat i Cultura Miquel Company i Pons

 

ANNEX 1
Convocatòria

I.OBJECTIUS I CARACTERÍSTIQUES

Primer
Finalitat de la convocatòria

1.La finalitat d'aquesta convocatòria és atorgar subvencions per a l'organització de congressos (nacionals o internacionals); seminaris, jornades o tallers i  actuacions de difusió o de divulgació de caràcter científic, dins la comunitat autònoma de les Illes Balears i que es desenvolupin dins el període 2022-2025.

2.Els ajuts concedits són compatibles amb altres ajuts i subvencions, independentment de l'entitat que els concedeixi, sempre que, conjuntament, no superin el cost total de l'activitat i que no provenguin de la mateixa Conselleria. En cas que, amb l'ajut atorgat mitjançant aquesta convocatòria, se superi el cost total de l'acció, l'import es reduirà proporcionalment de manera que no se superi el cost total.

Segon
Característiques de les activitats objecte d'ajut

1. Les actuacions proposades han de ser de caràcter presencial i s'han de correspondre amb les modalitats següents:

—Modalitat A: congressos nacionals o internacionals, que comptin amb figures prominents de la matèria i que aportin experiències significatives per a l'avanç en la seva disciplina, donin a conèixer projectes d'investigació relacionats, permetin l'intercanvi d'informació i estableixin nexes entre l'àmbit científic i el professional. Tenen la consideració d'internacional els congressos en què, com a mínim, la meitat de les conferències plenàries o comunicacions siguin impartides en anglès.

—Modalitat B: tallers o workshops, seminaris i jornades de modalitat presencial, en els quals els participants han de tenir un nivell homogeni d'especialització o coneixement i els ponents han de ser experts i referents en la matèria, per dirigir i aprofitar la participació, potenciar la reflexió sobre les pròpies experiències i generar noves vies de coneixement, així com fomentar el treball en equip. Poden incloure diverses activitats com ponències, debats, taules redones, etc.

—Modalitat C: actuacions de difusió o divulgació científica. Aquestes actuacions, a diferència de les altres modalitats, es dirigeixen a un públic general, i s'inclouen aquelles activitats que interpreten i fan accessible el coneixement científic al públic esmentat.

2.S'exclouen d'aquesta convocatòria les ajudes per fer reunions de caràcter docent i els seminaris de caràcter formatiu.  

II.REQUISITS DELS BENEFICIARIS

Tercer
Requisits generals dels beneficiaris

1.Podran ser beneficiaris dels ajuts les persones jurídiques següents:

a)Centres públics d'R+D: universitats públiques, organismes públics de recerca (reconeguts a la Llei 14/2011, d'1 de juny, de la ciència, la tecnologia i la innovació) i, en general, qualsevol centre d'R+D dependent de les diferents administracions públiques.

b)Altres entitats públiques o privades sense ànim de lucre que defineixin en els seus estatuts l'R+D o el seu foment com a activitat principal.

2.Poden tenir la condició de beneficiàries, de les especificades en l'apartat 3.1, les que estiguin vàlidament constituïdes en el moment de la presentació de la sol·licitud d'ajuda i tenguin residència fiscal o un establiment permanent o una representació, almenys, a les Illes Balears.

3.També tindran la consideració de beneficiàries les entitats amb caràcter de mitjà propi, així com les entitats associades al beneficiari, que es comprometin a efectuar part o la totalitat de les activitats que fonamentin la concessió de la subvenció en nom i per compte d'aquest,  les quals poden imputar-hi també despesa.

Es consideraran membres associats els que tenguin amb el beneficiari una relació o vincle de caràcter jurídic no contractual que es trobi recollit en els seus estatuts, en escriptura pública o en document anàleg de constitució i que constin com a tal en la sol·licitud d'ajuda.

4.No poden obtenir la condició de beneficiàries les entitats en les quals concorri alguna de les circumstàncies descrites en l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, aprovat pel Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre (BOIB núm. 196, de 31 de desembre).

Quart
Requisits de la persona responsable de l'actuació i del comitè organitzador i científic

1.La persona que figura en la sol·licitud és la principal responsable del compliment dels objectius i tasques a desenvolupar en l'actuació.

2.Si es considera adient, l'actuació pot disposar d'un comitè organitzador i un comitè científic.

La funció principal del comitè organitzador és fixar les línies mestres del congrés així com aprovar el contingut científic i el programa general definitiu.

El comitè científic, si s'escau, s'ha d'encarregar de definir el programa científic i decidir els temes que es desenvoluparan, sempre inclosos dins els eixos definits pel comitè organitzador, així com els ponents i l'admissió de les comunicacions.

3.La persona responsable ha d'estar vinculada a l'entitat beneficiària de l'ajut com a personal actiu, mitjançant una relació funcionarial, estatutària o laboral.

Quan el sol·licitant sigui una societat o associació científica, podrà actuar com a persona responsable o membre del comitè organitzador o científic qui ostenti la condició de soci, encara que no formi part de la plantilla de l'entitat.

Quan l'entitat sol·licitant sigui un mitjà propi que tengui encomanada l'activitat de foment de l'R+D, podrà actuar com a persona responsable qui tengui una relació laboral, funcionarial o estatutària amb l'entitat matriu.

La persona responsable ha de tenir una vinculació des del dia en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds fins a la data de justificació de l'actuació. Si aquesta vinculació no es manté, la persona responsable es pot substituir per una altre que tengui una relació contractual de la mateixa categoria i característiques. S'ha de notificar a la Direcció General el canvi, amb un document d'acceptació per part del nou responsable i sempre, com a mínim, 30 dies abans de l'inici de l'activitat.

4.L'incompliment d'aquests requisits determina la inadmissió de la sol·licitud.

III.PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS, TERMINIS I DOCUMENTACIÓ

Cinquè
Termini de presentació de sol·licituds

El termini per presentar les sol·licituds dels ajuts comença a l'endemà d'haver-se publicat aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i acaba el 15 de juny de 2025.

Sisè
Presentació de la documentació

1.La persona responsable ha d'emplenar la documentació en línia, amb el tràmit disponible en la pàgina web de la Direcció General de Política Universitària i Recerca (http://dgrdi.caib.es), mitjançant els formularis i impresos normalitzats que es troben a la seva disposició en la mateixa pàgina web.

2.Els sol·licitants d'aquests ajuts han d'emplenar en línia la documentació següent:

a)Formulari de sol·licitud (annex I). Han de signar electrònicament aquest formulari la persona responsable de l'actuació i el representant legal de l'entitat sol·licitant. La signatura d'aquest formulari general implica, així mateix, les declaracions responsables següents:

—Que s'ha informat l'usuari sobre el sistema de tractament de les seves dades i sobre els drets que li atorga la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

—Que són certes i completes totes les dades de la sol·licitud, així com la documentació annexa.

b)Una memòria descriptiva de l'actuació (imprès 1), la qual ha de contenir els apartats següents:

—Objectius i descripció de la proposta: definició, grau de novetat de les actuacions i impacte social i cientificotècnic d'aquestes, i àmbit de l'activitat (regional, nacional, internacional).

—Personal que en formarà part i, si s'escau, dels comitès.

—Programació prevista de les activitats proposades.

c)El pressupost de l'actuació (amb l'IVA desglossat). S'hi ha d'indicar la quantitat sol·licitada desglossada per conceptes concrets i específics de cada despesa. També s'hi han d'incloure els ingressos prevists i, en cas que l'actuació estigui cofinançada per altres ajuts concedits que es declaren, s'ha d'indicar la quantitat exacta concedida. Les quantitats esmentades s'han d'afegir a la quantitat sol·licitada i el resultat d'aquesta suma és el pressupost total de l'actuació (imprès 2). L'IVA no serà subvencionable.

3.Així mateix, hauran d'adjuntar també en línia la documentació següent:

a)Una fotocòpia del DNI de la persona responsable de l'actuació.

b)Un resum del currículum de la persona responsable.

4.Pel que fa als documents relatius a la part institucional de l'entitat sol·licitant, si ja consten en la Direcció General de Política Universitària i Recerca, n'hi ha prou amb una manifestació en aquest sentit.

En cas contrari, la documentació requerida és la següent:

a)En el cas d'entitats públiques, una còpia de la publicació en el butlletí oficial corresponent de la creació o el reconeixement de l'entitat, així com l'acreditació de la representació que exerceix la persona signant de la sol·licitud. Si ja consta en la Direcció General de Política Universitària i Recerca, n'hi ha prou amb una manifestació en aquest sentit.

b)En el cas de persones jurídiques no incloses en els paràgrafs anteriors, el document constitutiu de l'entitat i els estatuts socials degudament inscrits en el registre corresponent o el certificat d'inscripció registral dels documents esmentats, així com l'acreditació de la representació que exerceix la persona signant de la sol·licitud.

c)Un certificat de l'existència del compte bancari la titularitat del qual recaigui en el beneficiari de la subvenció (imprès 3).

d)Una declaració de responsabilitat de no incórrer en cap causa de prohibició o d'incompatibilitat per rebre la subvenció segons la legislació vigent (imprès 4).

e)Una declaració de complir les obligacions que estableix l'article 15 de l'Ordre de la consellera d'Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010, així com les que s'estableixen en el punt 15 de les bases d'aquesta convocatòria (imprès 5).

f)El fet de presentar la sol·licitud d'ajuts per dur a terme les actuacions proposades en aquesta convocatòria comporta autoritzar l'òrgan instructor a consultar les dades de l'entitat sol·licitant a la Tresoreria General de la Seguretat Social i a les hisendes públiques estatal i autonòmica. Si no s'autoritza que es faci la consulta, l'entitat sol·licitant ha de presentar una declaració de no autorització i els certificats corresponents de l'Administració tributària estatal i de la Tresoreria General de la Seguretat Social sobre el compliment de les obligacions en matèria tributària i de la Seguretat Social, respectivament. En el cas que el sol·licitant sigui una entitat pública, aquests certificats s'han de substituir per una declaració responsable de la persona sol·licitant en què s'indiqui que l'entitat es troba al corrent del pagament d'aquestes obligacions (imprès 6).

5.Si la sol·licitud no s'ha formulat mitjançant els impresos normalitzats o bé s'ha enviat sense adjuntar-hi degudament tota la documentació esmentada en els apartats anteriors, s'ha de requerir la persona interessada perquè en el termini de deu dies esmeni aquestes mancances. En aquest cas, la data en què es presenti l'esmena és la que determina l'ordre en què s'ha de resoldre l'expedient. Si no presenta la documentació requerida, es considera que desisteix de la seva petició amb la resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes que preveu l'article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

IV.FINANÇAMENT I CONDICIONS PER A L'AJUT

Setè
Finançament

1.La quantitat subvencionada serà una quantitat fixa, d'acord al que s'estableix a l'article 8 de l'Ordre de la consellera d'Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010.

2.La quantitat màxima subvencionada per a cada actuació és la següent:

—Modalitat A: congressos nacionals o internacionals, amb un import màxim de 6.000 € i 15.000 €, respectivament.

—Modalitat B: tallers o workshops, seminaris i jornades, fins a 3.000 €.

—Modalitat C: actuacions de divulgació o difusió científica, amb un ajut màxim de 25.000 €.

3.La quantitat subvencionada, així com el pressupost final, es detallaran a l'acta de la Comissió de Selecció corresponent, d'acord amb el que s'estableix en el punt 6 de l'article onzè d'aquesta convocatòria.  

4.L'aportació de la Direcció General de Política Universitària i Recerca per donar suport als projectes ha de ser com a màxim de 550.000 € i té caràcter triennal (2023-2025).

5.En cas d'exhaurir-se el crèdit destinat a la convocatòria abans d'acabar el termini per presentar sol·licituds, la concessió de nous ajuts s'ha de suspendre mitjançant una resolució de l'òrgan competent, que s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, llevat que s'ampliï el crèdit destinat als ajuts.

Vuitè
Conceptes susceptibles d'ajuda

1.Els ajuts prevists en aquesta convocatòria s'han de destinar a cobrir les despeses relacionades amb el desenvolupament i execució de les activitats per a les quals han estat concedides, en els termes prevists en l'article 31 de la Llei 38/2003. En cap cas l'import de les despeses associades als conceptes subvencionables pot ser superior al seu valor de mercat.

2.Els ajuts es poden destinar als conceptes següents:

a)Despeses d'adquisició de material fungible i subministraments.

b)Despeses associades al disseny i confecció de la pàgina web corresponent.

c)Despeses derivades de la publicitat i difusió de l'actuació.

d)Despeses derivades de la traducció i publicació dels resultats de les actuacions.

e)Lloguer de sales, equips audiovisuals, equips de traducció simultània, panells de pòsters i connexió d'internet.

f)Despeses de contractació de serveis específics per a l'organització de l'activitat.

g)Desplaçaments (viatges, quilometratge, etc.), allotjament i dietes (per manutenció, per allotjament o dieta sencera) dels ponents i dels membres del comitè científic o organitzador que siguin de fora de l'illa on es realitzi l'actuació. Per tal que la despesa sigui imputable, la persona ha de figurar en la sol·licitud o en les memòries presentades. El màxim de les dietes és el  que regula de forma oficial  cada entitat. En el cas de no existir aquesta regulació, no es poden superar els màxims establerts en la normativa vigent sobre indemnitzacions per raons de servei del Govern de les Illes Balears (Decret 16/2016, de 8 d'abril, pel qual s'aprova el Text consolidat del Decret pel qual es regulen les indemnitzacions per raó del servei del personal al servei de l'Administració autonòmica de les Illes Balears, BOIB núm. 45, de 9 d‘abril).  

3.En cap cas no són subvencionables les despeses següents:

—L'adquisició de material inventariable.

—La contractació de personal.

—La compra de dispositius informàtics d'ús genèric (PC, portàtils, impressores). En el cas que siguin necessaris pels requeriments tècnics de l'actuació s'ha de justificar adequadament.

—El mobiliari i material d'oficina, llevat de les despeses de consumibles informàtics, de correu i missatgeria, i de fotocòpies, que sí que es poden subvencionar sempre que estiguin relacionades directament amb l'actuació i així es justifiqui en les memòries inicials i de justificació.

—Els imposts indirectes, quan l'entitat beneficiària els pugui recuperar o compensar, ni tampoc els imposts personals sobre la renda.

—Les despeses financeres o bancàries.

—Les despeses de menjars i altres atencions de caràcter protocol·lari.

—L'IVA.

—Compra de materials de marxandatge o productes promocionals.

Novè
Instrucció i òrgans competents

1.La Direcció General de Política Universitària i Recerca és l'òrgan competent per instruir els procediments de concessió dels ajuts d'aquesta convocatòria.

2.L'òrgan competent per resoldre la concessió d'ajuts és el conseller que tengui les competències de recerca, d'acord amb el que estableix l'article 8.1.a) del Text refós de la Llei de subvencions.

Desè
Procediment de selecció de les sol·licituds, d'avaluació i d'adjudicació de la quantitat total concedida

1.Una vegada rebuda tota la documentació, la Direcció General de Política Universitària i Recerca ha de comprovar que les sol·licituds compleixen els requisits exigits per admetre-les i que s'adeqüen a l'esperit i als objectius de la convocatòria.

2.En el cas que l'expedient no contengui la documentació requerida en el punt 6 d'aquesta convocatòria, s'ha de fer el requeriment que estableix el punt 6.5. En aquest cas, la data en què es presenti l'esmena és la que determina l'ordre en què s'ha de resoldre l'expedient.

3.Les sol·licituds que no superin la fase de comprovació no s'han d'admetre al procediment de selecció. En aquests casos, l'òrgan competent ha de dictar una resolució d'inadmissió.

4.Atès que, d'acord amb la naturalesa de la convocatòria, no és necessari comparar les sol·licituds per establir-ne una prelació en un únic procediment, les sol·licituds d'ajut presentades a aquesta convocatòria s'han de resoldre individualment, encara que no s'hagi acabat el termini per presentar sol·licituds, fins que s'exhaureixi el crèdit destinat a la convocatòria o fins que es resolguin tots els expedients presentats. Això s'ha de fer sense perjudici del que estableix, pel que fa al concurs, l'article 7 de l'Ordre de la consellera d'Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010, com a regla general de concessió, i fent ús de l'excepció que estableix l'article 17.3 del Text refós de la Llei de subvencions.

Onzè
Comissió de Selecció i criteris d'avaluació

1. La Comissió de Selecció és única i té la composició següent:

—El titular de la Direcció General de Política Universitària i Recerca, que actua com a president.

—Tres persones expertes de l'àmbit científic nomenades pel conseller de Fons Europeus, Universitat i Cultura.

—La persona responsable del Servei de Recerca.

—Una persona funcionària nomenada pel conseller de Fons Europeus, Universitat i Cultura, qui actua com a secretària.

2.La Comissió s'ha de reunir aproximadament cada tres mesos a partir de la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i ha d'avaluar les sol·licituds rebudes fins al moment de la reunió, encara que no hagi finalitzat el termini per participar en la convocatòria, perquè no és necessari comparar les sol·licituds presentades per establir-ne una prelació. S'hi han d'incloure per a la valoració les sol·licituds rebudes amb una antelació mínima de deu dies hàbils, sempre que la documentació presentada sigui correcta i completa.

3.Correspon a la Comissió de Selecció avaluar les propostes basant-se en la qualitat cientificotècnica i la rellevància de les actuacions, així com altres aspectes que es detallen al punt següent.

4.L'avaluació s'ha de basar en els criteris següents, aplicats de la manera que s'indica:

a)La qualitat cientificotècnica i la rellevància de la proposta: 40 punts. Se n'ha de valorar la definició, el contingut, la qualitat, la coherència i l'adequació als objectius plantejats.

b)La qualitat, trajectòria i adequació dels membres del comitè científic i/o organitzador i rellevància dels ponents: 30 punts. Se n'ha de valorar l'experiència prèvia i la capacitat de l'equip i de l'entitat per a la realització de l'activitat.

c)L'adequació del pressupost presentat i la possibilitat de finançament d'altres organismes, oficials o privats: 20 punts.

d)Currículum vitae de la persona responsable de l'actuació: 10 punts.

5.Per poder ser seleccionades favorablement, les propostes han d'obtenir una puntuació superior a 70 punts.

6.Finalment, per a les propostes avaluades favorablement (>70) es finançarà la totalitat del pressupost sol·licitat, sempre que aquest compleixi amb els requisits establerts al punt vuitè d'aquesta convocatòria. Una vegada que la comissió hagi revisat el pressupost sol·licitat, aquesta podrà excloure algun concepte que consideri innecessari per dur a terme l'actuació.

7.Quan l'import de la subvenció que resulti de l'informe que emet la Comissió Avaluadora sigui inferior a l'import sol·licitat, prèviament a la proposta de resolució, s'ha d'instar la persona beneficiària perquè, en el tràmit d'audiència, modifiqui la sol·licitud inicial per ajustar-la a l'import de la subvenció susceptible de concessió, que, en qualsevol cas, ha de respectar l'objecte, les condicions, la finalitat de la subvenció i els criteris de valoració establerts en relació amb les sol·licituds. Si transcorre el termini i el beneficiari no ha reformulat la sol·licitud, s'entén acceptada tàcitament per l'import susceptible de concessió.

8.La quantitat concedida i el pressupost final s'han d'especificar en l'acta corresponent, la qual ha de servir de base per a la proposta de resolució que ha d'emetre el director general de Política Universitària i Recerca.

9.L'import que s'ha de justificar és el total del pressupost de l'actuació. En cas que hi hagi cofinançament, l'import que s'ha de justificar és la suma dels ajuts i ingressos declarats i la quantitat total concedida. En cap cas la suma d'aquests ajuts pot superar el cost total de l'actuació.

10.Allò que no estigui previst expressament en aquesta convocatòria o en les bases reguladores sobre el funcionament de la Comissió de Selecció s'ha de regir pel que estableix el capítol II de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, del règim jurídic del sector públic.

Dotzè
Acceptació i resolució

1.L'òrgan instructor, sobre la base de l'expedient i de l'acta de la Comissió de Selecció, ha de formular les propostes de resolució provisionals, el contingut de les quals s'ha de notificar als interessats perquè en el termini de deu dies formulin les al·legacions que considerin convenients o comuniquin la decisió d'acceptar l'ajut o de renunciar-hi (imprès 7). La proposta de resolució ha d'incloure la quantitat total concedida, desglossada per conceptes, i la quantitat total que s'ha de justificar.

2.El document d'acceptació (imprès 7) inclou la signatura de la persona responsable i el vistiplau del representant de l'entitat beneficiària. En aquest document, la persona responsable ha de certificar que la quantitat concedida és suficient per dur a terme l'activitat sense que se'n desvirtuï la finalitat.

3.Si en el termini indicat la persona interessada no comunica la seva decisió d'acceptar l'ajut o renunciar-hi, s'entén que hi renuncia i el procediment s'ha de finalitzar amb la resolució definitiva corresponent.

4.En el cas que els interessats presentin al·legacions, l'òrgan instructor ha d'examinar-les i, a continuació, ha de formular la proposta de resolució definitiva, que s'ha de notificar als interessats. A partir de la notificació, aquests disposen d'un termini de deu dies per comunicar si accepten l'ajut proposat o hi renuncien. Si dins aquest termini no es produeix cap resposta, s'entén que renuncien a l'ajut.

5.La resolució expressa del conseller de Fons Europeus, Universitat i Cultura finalitza el procediment de concessió de la subvenció. Aquesta resolució ha de fixar amb caràcter definitiu la quantitat total concedida i el desglossament per partides, així com la quantitat que s'ha de justificar d'acord amb els punts anteriors. La resolució també ha de contenir les dades indicades en el punt 12.1 de l'Ordre de la consellera d'Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010, així com la data de justificació dels ajuts.

6.La concessió o denegació dels ajuts s'ha de notificar individualment als interessats. El termini màxim per resoldre els procediments i notificar la resolució és de sis mesos comptadors des de la data de presentació de la sol·licitud. La persona o l'entitat interessada pot entendre desestimada la sol·licitud si no se li ha notificat cap resolució una vegada transcorregut el termini màxim de sis mesos des que la va presentar.

Tretzè
Modificació de la resolució de concessió

1.Les actuacions s'han d'executar en el temps i la forma que es determini en les resolucions de concessió. No obstant això, quan hi hagi circumstàncies concretes que alterin les condicions tècniques o econòmiques, la resolució de concessió es pot modificar sempre que es compleixin els requisits següents:

a)Que la modificació no afecti els objectius perseguits amb l'ajut ni els seus aspectes fonamentals o que hagin estat decisius per concedir-lo, i que no alteri la determinació del beneficiari ni danyi els drets de tercers. Tan sols es poden autoritzar modificacions amb relació a la determinació del beneficiari en el cas de fusió o absorció entre entitats que continuïn ubicades a les Illes Balears. En aquest cas, la nova entitat adquireix la condició de beneficiària des de la data de la modificació de la resolució de concessió.

b)Que la sol·licitud de modificació sigui autoritzada prèviament per l'òrgan instructor del procediment, el qual n'ha d'emetre un informe i ha de proposar la modificació de la resolució de concessió a l'òrgan competent per resoldre.

c)Que tant la sol·licitud de modificació com l'autorització es produeixin abans del venciment del termini d'execució estipulat en la resolució de concessió.

d)Que no impliqui un increment de la quantia de la subvenció concedida inicialment.

2.La sol·licitud de modificació s'ha d'acompanyar d'una memòria en la qual s'han d'exposar els motius dels canvis i s'ha de justificar tant la impossibilitat de complir les condicions establertes en la resolució de concessió com el compliment dels requisits assenyalats en l'apartat anterior.

3.Les sol·licituds de modificació del termini d'execució o justificació s'han d'acompanyar d'un nou calendari d'execució de l'actuació o d'una nova data de justificació, sense que pugui superar-se el termini màxim indicat en el punt 5 d'aquest annex i sempre que no impliqui un canvi d'anualitat del pagament. No es pot autoritzar més d'una ampliació per cada actuació. El procediment d'ampliació del termini d'execució s'ha de regir pel que disposa l'article 32 de la Llei 39/2015.

4.Les sol·licituds de modificació s'han de presentar amb temps suficient per aprovar els canvis i com a data límit dos mesos abans de finalitzar l'activitat. En tot cas no es podrà tramitar cap sol·licitud de modificació amb data posterior a l'1 de juny de 2025.

5.Els transvasaments entre les partides que figuren en la resolució de concessió no necessiten autorització ni modificació de la resolució de concessió sempre que es compleixin els requisits següents:

a)Que l'augment en una de les partides que figuren en la resolució de concessió es compensi amb la disminució d'una altra partida també existent, de manera que no s'alteri l'import destinat a l'acció concedida ni s'introdueixin partides amb conceptes nous.

b)Que l'import transvasat no superi el 15 % de l'import destinat a l'acció concedida.

c)Que el beneficiari justifiqui adequadament el canvi entre partides en un escrit de seguiment o en les memòries de justificació.

El beneficiari està obligat a informar la Direcció General de Política Universitària i Recerca de la intenció d'introduir qualsevol canvi en els termes de la concessió, a fi que aquesta Direcció General l'autoritzi o el denegui.

Catorzè
Període d'inversió, execució i justificació dels ajuts

1.El període d'execució de l'ajut es determinarà en la resolució definitiva, a proposta de la persona sol·licitant i en cap cas podrà ser anterior a la comunicació provisional de la resolució. En qualsevol cas, la Direcció General de Política Universitària i Recerca pot modificar d'ofici les dates sol·licitades per la persona responsable per adequar-les als límits que estableix aquesta Resolució.

2.Les dates finalment assignades com a data d'inici, data de finalització i data de justificació són les estipulades en la resolució de concessió de l'ajut.

3.La data de justificació de l'ajut no pot ser en cap cas posterior al 15 d'octubre de 2025.

4.La persona responsable ha de presentar un informe de justificació de l'activitat segons la data de justificació especificada en la resolució de concessió de l'ajut. Si, una vegada transcorregut el termini establert, no s'ha presentat la documentació justificativa davant l'òrgan competent, aquest ha de requerir al beneficiari que la presenti en el termini improrrogable de quinze dies, amb l'advertiment que, si no la presenta, s'iniciarà el procediment de revocació corresponent.

5.L'informe de justificació s'ha de presentar a través de les plataformes autoritzades de registre electrònic i hi ha de constar documentació següent:

a)Una memòria tècnica, amb el contingut següent (imprès 8):

—Una descripció de les actuacions dutes a terme, dels resultats obtinguts i el seu impacte i, si s'escau, la justificació de les desviacions produïdes amb relació a les actuacions per a les quals s'havia concedit la subvenció.

—Una còpia dels programes, documents de publicitat, etc., i, en el cas dels congressos, un exemplar de les actes del congrés en cas que es publiquin, que han d'assenyalar el patrocini de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Concretament, s'hi ha d'incorporar la imatge corporativa de la Direcció General de Política Universitària i Recerca.

—El nombre total de participants.

—La conformitat del representant legal de l'entitat o l'organisme beneficiari.

b)Una memòria econòmica, que ha de presentar el contingut següent (imprès 9):

—Una relació de totes les despeses de l'activitat, amb la identificació del creditor i del document, l'import, la data d'emissió, la data de pagament, el percentatge de justificació i l'import justificat.

—Una còpia de les factures o els documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa emesos a nom de l'entitat beneficiària de l'ajut. Totes les factures i els documents justificatius que tenguin aquest mateix valor han de complir els requisits establerts en els articles 6 i següents del Reial decret 1496/2003, de 28 de novembre, relatiu a les obligacions de facturació (BOE núm. 286, de 29 de novembre). Entre aquests requisits s'ha de destacar la presència de la informació següent: la data d'expedició de la factura; la identificació, amb el NIF i el domicili, tant del proveïdor com de l'entitat beneficiària (a càrrec de la qual s'han d'emetre totes les factures); la descripció de les operacions amb la data en què s'han dut a terme, i l'IVA. Cap factura no pot anar a un altre nom que no sigui el de l'entitat beneficiària ( vegeu el punt 3 de les bases).

Les factures han de ser comprovades per verificar que no han estat ni seran objecte de cap altra subvenció. La Direcció General de Política Universitària i Recerca podrà sol·licitar els originals per tal de dur a terme aquesta comprovació. Una vegada comprovades, s'han de retornar al beneficiari.

—   Els documents que acreditin els pagaments de les factures. Els pagaments de les factures presentades es poden acreditar mitjançant una fotocòpia compulsada del justificant de l'ordre de transferència bancària o del document bancari que doni fe del pagament, en el qual han de figurar la data de la transferència, l'import transferit i la identificació del concepte de la transferència, així com les dades de qui l'ordena i del destinatari, que han de coincidir amb el beneficiari i amb l'emissor de la factura, respectivament. Els pagaments també es poden acreditar mitjançant una còpia d'un xec nominatiu o pagaré nominatiu, sempre que estigui vençut. Quan el total de l'extracte bancari no coincideixi amb el total de la factura presentada (perquè al mateix proveïdor se li ha transferit el pagament conjunt de diverses factures), s'ha d'aportar un desglossament de les factures que formen part de l'extracte. Així mateix, en el cas que el certificat de pagament es presenti en una moneda diferent de la de la factura, s'ha de presentar el document bancari que fa la conversió entre les divises. Els pagaments en efectiu de quantitats superiors a 500,00 € no són subvencionables. Per als pagaments en efectiu d'imports inferiors a 500,00 € s'ha de presentar el rebut del pagament signat pel proveïdor. Tan sols s'accepten tiquets de caixa per a imports inferiors a 100,00 €.

—Els documents que acreditin que els moviments comptables corresponents a les transaccions efectuades es troben assentats correctament en els llibres oficials de comptabilitat de l'entitat, en compliment de les disposicions legals aplicables a la matèria, i que es manté una comptabilitat separada o un codi comptable específic per a totes les transaccions relacionades amb l'operació.

—En el cas de justificació de despeses de viatges, s'ha de presentar la documentació específica següent: la factura i la targeta d'embarcament. En el cas de justificar-se desplaçaments en un mitjà de transport en el qual no consta la targeta d'embarcament, s'ha de presentar el bitllet corresponent. Tots els tiquets de les despeses derivades d'un desplaçament amb mitjans propis (gasolina, peatges, etc.) gestionats directament pels ponents o membres de l'equip que resideixin a una illa diferent on es durà a terme l'actuació, s'han de presentar amb un full d'indemnització de serveis o un full de liquidació signat per la persona responsable i amb el vistiplau de l'entitat beneficiària, juntament amb la còpia de les factures i els justificants de pagament o dels tiquets que permetin justificar aquests consums o serveis. No s'acceptaran tiquets sense el full de liquidació corresponent.

—En el cas de justificació de despeses de manutenció, s'ha de presentar la documentació específica següent: el full d'indemnització de serveis signat per la persona responsable amb el vistiplau de l'entitat beneficiària o, en el cas de personal complementari, un full de liquidació, juntament amb la còpia de les factures i els justificants de pagament o dels tiquets que permetin justificar aquests consums o serveis, igualment signada per la persona responsable i amb el vistiplau de l'entitat beneficiària. En aquest full de liquidació s'hi han de resumir les despeses per dia i persona. No s'acceptaran tiquets sense les fulles d'indemnització o liquidació corresponents.

—En el cas de justificació de despeses d'allotjament, s'ha de presentar la documentació específica següent: la factura de l'hotel i, si s'escau, d'una despesa avançada per la persona responsable, el full d'indemnització de serveis o un full de liquidació signat per la persona responsable i per l'entitat beneficiària, amb una còpia de la factura a nom de la persona responsable i el justificant del pagament.

—Si s'escau, una relació on s'especifiquin altres ingressos o ajuts percebuts que hagin contribuït a finançar l'actuació subvencionada, amb indicació del seu import i la procedència.

6.En el supòsit que no es justifiqui totalment la quantitat total concedida però s'hagi complert la finalitat per a la qual es va concedir la subvenció, s'ha de revisar i minorar proporcionalment dita quantitat.

7.L'òrgan instructor pot demanar qualsevol altra documentació que consideri pertinent per comprovar l'adequació dels justificants i l'existència d'una pista d'auditoria adequada.

Quinzè
Pagament dels ajuts

1.Els ajuts concedits a l'empara d'aquesta Resolució s'han de lliurar a favor de l'entitat beneficiària a la qual estigui adscrita la persona sol·licitant, d'acord amb el que s'estableix en el punt 3 d'aquesta convocatòria. Correspon a aquesta entitat gestionar l'import total destinat a l'acció.

2.El pagament de l'import dels ajuts s'ha de fer una vegada finalitzada i justificada convenientment l'acció o l'activitat objecte de la subvenció.

Setzè
Obligacions dels beneficiaris

1.Addicionalment al que s'estableix en els punts anteriors, els beneficiaris de l'ajut queden obligats a:

—Sotmetre's a les actuacions de comprovació que dugui a terme la Direcció General de Política Universitària i Recerca i a les actuacions de control financer que duguin a terme la Intervenció General de la Comunitat Autònoma, la Sindicatura de Comptes i altres autoritats de control, amb relació a les subvencions concedides.

—Reintegrar els fons percebuts en els supòsits que estableix l'article 44 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat mitjançant el Decret legislatiu 2/2005.

2.Els deures que comporten la realització i la justificació de l'activitat subvencionada constitueixen una obligació personalitzada en el beneficiari i no pot ser encomanada a un tercer, tal com es recull en l'article 68 del Reglament de desplegament de la Llei de subvencions (Reial decret 887/2006), a excepció del que s'estableix respecte a la subcontractació en l'article 29 de la Llei general de subvencions i a les bases d'aquesta convocatòria.

3.El representant legal de l'entitat beneficiària de l'ajut s'ha de responsabilitzar de la conservació i custòdia d'aquella documentació que hagi d'obrar en poder del beneficiari, i l'ha de mantenir a disposició dels òrgans de comprovació i control durant el període resultant de l'aplicació de l'article 39 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.

4.Sense perjudici de les responsabilitats que, conforme a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, li puguin correspondre, el representant legal de l'entitat beneficiària de l'ajut serà responsable de la veracitat del contingut dels documents que firmi i presenti davant la Direcció General de Política Universitària i Recerca.

Dissetè
Seguiment i actuacions de control

1.La Direcció General de Política Universitària i Recerca ha d'establir els procediments adequats i ha de designar, si escau, els òrgans, les comissions o els experts que consideri necessaris per dur a terme les actuacions de seguiment i comprovació de l'aplicació de l'ajut.

2.En el seguiment, s'ha de valorar el grau de compliment de les activitats programades.

3.El fet de no complir les normes d'aquesta convocatòria, d'ocultar dades o de presentar dades falses o inexactes, de no dur a terme l'acció o de no justificar-la pot donar lloc a revocar la concessió de l'ajut i a haver de reintegrar les quantitats rebudes, d'acord amb els articles 43 i 44 del Text refós de la Llei de subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, sense perjudici que s'apliqui el règim sancionador que preveu el títol V d'aquesta norma.

4.Els ajuts concedits d'acord amb el que disposa aquesta convocatòria s'han de sotmetre al règim de fiscalització, control i inspecció que preveuen els articles 41 i 42 del Text refós de la Llei de subvencions.

5.Correspon al conseller de Fons Europeus, Universitat i Cultura decidir sobre la modificació de la resolució de concessió, amb els efectes que corresponguin, que inclouen la devolució de les quantitats percebudes, amb els interessos pertinents, i l'eventual aplicació del règim sancionador establert legalment, si en el seguiment de l'aplicació de l'ajut s'observa alguna de les circumstàncies següents:

—L'incompliment o la desviació, per raons imputables als beneficiaris, de les obligacions derivades de la concessió de l'ajut.

—La falsedat, la inexactitud o l'omissió de dades.

—Una desviació clara pel que fa a la qualitat cientificotècnica dels processos seguits i dels resultats esperats.

—L'aplicació, en tot o en part, de les quantitats rebudes a finalitats diferents d'aquelles per a les quals es va concedir l'ajut inicialment.

—L'obtenció, amb posterioritat a la presentació de la sol·licitud, d'altres ajuts públics o privats que, en conjunt, superin el cost de l'activitat.

Divuitè
Exempció de responsabilitats

La Comunitat Autònoma de les Illes Balears no es fa responsable de les actuacions del personal beneficiari dels ajuts, ni dels danys i perjudicis que puguin sobrevenir com a conseqüència de l'execució de les accions subvencionades en aquesta convocatòria.

Dinovè
Normativa aplicable

En tot el que no s'especifica en aquesta Resolució, s'hi apliquen, de manera supletòria, el Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, l'Ordre de la consellera d'Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010, i totes les normes de caràcter economicoadministratiu que hi siguin aplicables.