Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'AFERS SOCIALS I ESPORTS
Núm. 460268
Resolució de la consellera d'Afers Socials i Esports per la qual es modifica la convocatòria d'ajuts a la contractació de personal monitor qualificat per atendre persones d'entre 3 i 18 anys amb un grau III reconegut de gran dependència que participin en activitats d’educació en el temps lliure infantil i juvenil que es desenvolupin a les Illes Balears durant els estius de 2022 i 2023 (BOIB núm. 54, de 23 d'abril de 2022) i se n'amplia la dotació econòmica
Codi IBDNS: 620911
Fets
1. En data de 23 d'abril de 2022 es va publicar al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB núm. 54/2022 i correcció d'errades BOIB núm. 78/2022, de 16 de juny) la Resolució de la consellera d'Afers Socials i Esports per la qual es convoquen ajuts a la contractació de personal monitor qualificat per atendre persones d'entre 3 i 18 anys amb un grau III reconegut de gran dependència que participin en activitats d'educació en el temps lliure infantil i juvenil que es desenvolupin a les Illes Balears durant els estius de 2022 i 2023. En el punt 1.1 s'indica que l'objecte d'aquesta convocatòria és concedir ajuts a les persones i entitats que organitzin activitats d'educació en el temps lliure infantil i juvenil a les Illes Balears els estius de 2022 i 2023 per contractar el personal monitor addicional per atendre participants de 3 a 18 anys amb un grau III reconegut de gran dependència. Al seu torn, el punt 3.1 especifica que és subvencionable la contractació de personal monitor amb alguna de les titulacions previstes a l'apartat 9 de l'article 48 del Decret 23/2018, de 6 de juliol, pel qual es desplega parcialment la Llei 10/2006, de 26 de juliol, integral de la joventut, per garantir la participació de persones de 3 a 18 anys amb un grau III reconegut de gran dependència. Així mateix, en el punt 6.1 s'indiquen dos terminis per a la presentació de sol·licituds, segons si les activitats es realitzen el 2022 o el 2023.
2. Des de la publicació de la convocatòria, la Conselleria d'Afers Socials i Esports ha rebut nombroses consultes per accedir a aquests ajuts que fan pensar que els 15.000 euros inicials destinats a la línia per a cada anualitat no seran suficients. També s'han rebut nombroses demandes per ampliar la subvenció a la contractació de personal addicional per atendre participants amb graus I i II de dependència, atès el sobrecost que suposa per a l'entitat organitzadora haver de contractar m´és monitors o monitores per atendre aquests col·lectius.
3. Davant el risc que es vegin compromesos els objectius de la convocatòria si les entitats organitzadores, majoritàriament petites empreses i entitats sense ànim de lucre, no tenen garantit que la contractació de personal addicional serà subvencionada per la Conselleria d'Afers Socials i Esports, en data 1 de juliol de 2022 la directora general d'Infància, Joventut i Famílies va emetre un informe on considera justificat ampliar els ajuts a la contractació de personal per atendre participants amb graus I i II, quan això suposi afegir un monitor addicional a l'equip dirigent. En el mateix informe, també considera necessari augmentar l'import de la convocatòria, d'acord amb la previsió del punt 4.3, en 20.000 euros, de tal forma que passarà dels 30.000 euros inicials fins als 50.000 euros, per atendre l'increment de sol·licituds que suposarà ampliar la convocatòria a més col·lectius.
4. D'altra banda, arran de l'aprovació de l'Acord del Consell de Govern de 20 de juny de 2022 pel qual s'aplica la previsió de l'article 117.2 de Llei de finances de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears respecte a l'exercici de la funció interventora en règim de fiscalització prèvia limitada, és necessari que la convocatòria faci referència a si els ajuts que preveu queden subjectes al règim de «minimis» i/o al marc nacional temporal. En aquest sentit, cal afegir un apartat 4 al punt 1 i modificar el punt 7.1 per preveure-hi que les entitats beneficiàries han de presentar una declaració responsable sobre el compliment del que estableix el Reglament (UE) nº 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013 (DOUE L352 de 24 de desembre de 2013) relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de «minimis», pel qual l'ajuda total de «minimis» concedida a una empresa no pot superar els 200.000 euros en un període de tres exercicis fiscals consecutius.
5. A la vista de l'informe esmentat, en data de 5 de juliol de 2022 es va iniciar el procediment per modificar la convocatòria.
6. Hi ha crèdit adequat i suficient en el pressupost del Servei de Joventut per fer possibles aquests canvis, la modificació ja s'ha previst en el Pla Estratègic de Subvencions (d'acord amb la Resolució publicada en el BOIB núm. 94, de 21 de juliol de 2022) i es disposa de l'informe favorable de la Intervenció.
Fonaments de dret
1. El Text Refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, determina el règim jurídic de les subvencions l'establiment o la gestió de les quals corresponen a l'Administració de la Comunitat Autònoma o a les entitats públiques que en depenen.
2. L'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 5 de març de 2021 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria de serveis socials i de joventut, preveu que la Conselleria d'Afers Socials i Esports pot atorgar ajuts, d'una banda, per a la promoció de l'establiment i el manteniment de projectes en matèria de serveis d'atenció, prevenció i promoció de l'autonomia personal dirigits a la integració social de col·lectius especialment vulnerables (apartat 1 a de l'article 2); i de l'altra, per a l'impuls de mesures destinades a fer efectiva la igualtat d'oportunitats entre les persones joves, especialment les pertanyents a col·lectius vulnerables o amb necessitats de protecció especial (apartat 1 b de l'article 2).
3. La Llei 10/2006, de 26 de juliol, integral de la joventut, estableix el marc normatiu i competencial per desenvolupar les polítiques juvenils i ordenar els serveis i les activitats que tenguin per destinatari el jovent, amb l'objectiu d'obtenir un desenvolupament efectiu i la protecció dels seus drets.
4. L'àmbit territorial que han de tenir aquests ajuts necessàriament ha de ser l'arxipèlag de les Illes Balears, a fi que la població de totes les illes pugui beneficiar-se'n. Tot i que actualment les funcions en matèria de joventut i lleure estan transferides als quatre consells insulars, el Govern de les Illes Balears es reserva qualsevol potestat genèrica o específica que tengui caire o abast suprainsular, de conformitat amb allò previst a l'article 16 apartat 7, i l'article 17 apartat 15, de la Llei 21/2006, de 15 de desembre, d'atribució de competències als consells de Menorca i d'Eivissa i Formentera en matèria de joventut i lleure (BOIB núm. 184, de 23 de desembre de 2006); així com a l'apartat C, punts 1.5 a) i 1.11, de l'annex del Decret 26/2018, de 3 d'agost, de traspàs al Consell de Mallorca de les funcions i serveis inherents a les competències pròpies d'aquesta institució insular que exerceix l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. En concret, i d'acord amb aquesta mateixa normativa, el Govern es reserva les competències de joventut i lleure pel que fa a les entitats, instal·lacions, serveis, escoles, programes, que tenguin seu a més d'una illa o que tenguin abast autonòmic.
5. Les competències en matèria de joventut i lleure del Govern de les Illes Balears les exerceix actualment la Direcció General d'Infància, Joventut i Famílies de la Conselleria d'Afers Socials i Esports, d'acord amb l'establert al Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
6. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, regula el procediment administratiu comú de les administracions públiques.
7. La Llei 3/2003, de 26 de març, estableix el règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
8. La Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, estableix, a l'article 11, les mesures de foment de la igualtat que han d'introduir les convocatòries de subvencions.
9. La Llei 14/2014, de 29 de desembre, de finances de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
10. La Llei 5/2021, de 28 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2022.
Atès tot l'exposat, dict la següent
Resolució
1. Modificar la convocatòria d'ajuts a la contractació de personal monitor qualificat per atendre persones amb un grau III reconegut de gran dependència que participin en activitats d'educació en el temps lliure infantil i juvenil que es desenvolupin a les Illes Balears durant els estius de 2022 i 2023, en els termes següents:
— En el Títol de la convocatòria,
On diu
Convocatòria d'ajuts a la contractació de personal monitor qualificat per atendre persones d'entre 3 i 18 anys amb un grau III reconegut de gran dependència que participin en activitats d'educació en el temps lliure infantil i juvenil que es desenvolupin a les Illes Balears durant els estius de 2022 i 2023.
Ha de dir
Convocatòria d'ajuts a la contractació de personal monitor addicional per atendre persones d'entre 3 i 18 anys amb un grau reconegut de dependència que participin en activitats d'educació en el temps lliure infantil i juvenil durant els estius de 2022 i 2023.
— En el punt 1, apartat 1,
On diu
1.1.L'objecte d'aquesta convocatòria és concedir ajuts a les persones i entitats que organitzin activitats d'educació en el temps lliure infantil i juvenil a les Illes Balears els estius de 2022 i 2023 per contractar el personal monitor especialitzat per atendre participants de 3 a 18 anys amb un grau III reconegut de gran dependència.
Ha de dir
1.1. L'objecte d'aquesta convocatòria és concedir ajuts a les persones i entitats que organitzin activitats d'educació en el temps lliure infantil i juvenil a les Illes Balears els estius de 2022 i 2023 per contractar el personal monitor addicional per atendre participants de 3 a 18 anys amb un grau reconegut de dependència.
— En el punt 1, s'afegeix un nou punt 4:
1.4. Les subvencions que es concedeixin d'acord amb aquestes bases tindran la consideració d'ajuts de «minimis», regulades pel Reglament (UE) 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea als ajuts de «minimis» (DOUE L352, de 24 de desembre de 2013).
— En el punt 2, apartat 1,
On diu
2.1 Poden ser beneficiàries d'aquests ajuts les persones físiques, les persones jurídiques privades, amb ànim de lucre o sense, i els ens integrants de l'Administració Local (consells insulars, ajuntaments, mancomunitats, entitats locals menors i entitats dependents) que organitzin activitats d'educació en el temps lliure infantil i juvenil, d'acord amb les definicions de l'apartat 4 de l'article 37 del Decret 23/2018, de 6 de juliol, pel qual es desplega parcialment la Llei 10/2006, de 26 de juliol, que contractin personal monitor per atendre participants de 3 a 18 anys amb un grau III reconegut de gran dependència.
Ha de dir
2.1 Poden ser beneficiàries d'aquests ajuts les persones físiques, les persones jurídiques privades, amb ànim de lucre o sense, i els ens integrants de l'Administració Local (consells insulars, ajuntaments, mancomunitats, entitats locals menors i entitats dependents) que organitzin activitats d'educació en el temps lliure infantil i juvenil, d'acord amb les definicions de l'apartat 4 de l'article 37 del Decret 23/2018, de 6 de juliol, pel qual es desplega parcialment la Llei 10/2006, de 26 de juliol, que contractin personal monitor per atendre participants de 3 a 18 anys amb un grau reconegut de dependència.
— En el punt 3, apartat 1,
On diu
3.1. És subvencionable la contractació de personal monitor amb alguna de les titulacions previstes a l'apartat 9 de l'article 48 del Decret 23/2018, de 6 de juliol, per garantir la participació de persones de 3 a 18 anys amb un grau III reconegut de gran dependència.
Ha de dir
3.1. És subvencionable la contractació de personal monitor addicional per garantir la participació de persones de 3 a 18 anys en activitats d'educació en el temps lliure infantil i juvenil amb un grau reconegut de dependència.
Pel que fa a les persones participants amb un grau III de gran dependència, se subvencionarà la contractació de personal monitor amb alguna de les titulacions previstes en el segon paràgraf de la lletra b) de l'apartat 9 de l'article 48 del Decret 23/2018, de 6 juliol, pel temps en què l'infant o jove concernit participi en l'activitat.
Pel que fa les a les persones amb un grau I o II de dependència, se subvencionarà la contractació de personal monitor amb alguna de les titulacions de l'article 52 del Decret 23/2018, de 6 juliol, exclusivament quan aquesta participació impliqui la contractació d'un monitor addicional en compliment del previst a l'apartat 9 de l'article 48, lletra a), del mateix Decret, i pel temps en què els infant o joves concernits participin en l'activitat.
— En el punt 4, apartat 1,
On diu
4.1. Es destina a aquesta convocatòria la quantitat global de 30.000,00 €, amb càrrec a les partides següents dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears:
Exercici 2022
— 2.500,00 € amb càrrec a la partida 17201 323A01 46001 00 (ajuntaments).
— 2.500,00 € amb càrrec a la partida 17201 323A01 46101 00 (consells insulars).
— 2.500,00 € amb càrrec a la partida 17201 323A01 46401 00 (empreses públiques i altres ens públics de corporacions locals).
— 2.500,00 € amb càrrec a la partida 17201 323A01 46901 00 (altres ens territorials).
— 2.500,00 € amb càrrec a la partida 17201 323A01 47000 00 (empreses).
— 2.500,00 € amb càrrec a la partida 17201 323A01 48000 00 (famílies i institucions sense ànim de lucre).
Exercici 2023
— 2.500,00 € amb càrrec a la partida 17201 323A01 46001 00 (ajuntaments).
— 2.500,00 € amb càrrec a la partida 17201 323A01 46101 00 (consells insulars).
— 2.500,00 € amb càrrec a la partida 17201 323A01 46401 00 (empreses públiques i altres ens públics de corporacions locals).
— 2.500,00 € amb càrrec a la partida 17201 323A01 46901 00 (altres ens territorials).
— 2.500,00 € amb càrrec a la partida 17201 323A01 47000 00 (empreses).
— 2.500,00 € amb càrrec a la partida 17201 323A01 48000 00 (famílies i institucions sense ànim de lucre).
Ha de dir
4.1. Es destina a aquesta convocatòria la quantitat global de 50.000,00 €, amb càrrec a les partides següents dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears:
Exercici 2022
— 7.500,00 € amb càrrec a la partida 17201 323A01 46001 00 (ajuntaments)
— 2.500,00 € amb càrrec a la partida 17201 323A01 46101 00 (consells insulars)
— 2.500,00 € amb càrrec a la partida 17201 323A01 46401 00 (empreses públiques i altres ens públics de corporacions locals)
— 2.500,00 € amb càrrec a la partida 17201 323A01 46901 00 (altres ens territorials)
— 5.000,00 € amb càrrec a la partida 17201 323A01 47000 00 (empreses)
— 5.000,00 € amb càrrec a la partida 17201 323A01 48000 00 (famílies i institucions sense ànim de lucre).
Exercici 2023
— 7.500,00 € amb càrrec a la partida 17201 323A01 46001 00 (ajuntaments).
— 2.500,00 € amb càrrec a la partida 17201 323A01 46101 00 (consells insulars).
— 2.500,00 € amb càrrec a la partida 17201 323A01 46401 00 (empreses públiques i altres ens públics de corporacions locals).
— 2.500,00 € amb càrrec a la partida 17201 323A01 46901 00 (altres ens territorials).
— 5.000,00 € amb càrrec a la partida 17201 323A01 47000 00 (empreses).
— 5.000,00 € amb càrrec a la partida 17201 323A01 48000 00 (famílies i institucions sense ànim de lucre).
En el moment de la concessió aquestes partides han de quedar degudament territorialitzades. Aquesta territorialització no implica una modificació de la convocatòria i només requereix l'informe de la directora general d'Infància, Joventut i Famílies.
— En el punt 4, apartat 2,
On diu
4.2. Aquesta distribució inicial per a cadascuna de les partides és totalment orientativa i, a l'efecte de la concessió de subvencions, les quanties estan vinculades, de manera que si no s'exhaureix el crèdit d'una pot passar a una altra. La redistribució pressupostària dels imports prevists entre les diferents partides només exigeix un informe de la cap del Servei de Joventut.
Ha de dir
4.2. La distribució inicial per a cadascuna de les partides del punt anterior és totalment orientativa i, a l'efecte de la concessió de subvencions, les quanties estan vinculades, de manera que si no s'exhaureix el crèdit d'una pot passar a una altra. La redistribució pressupostària dels imports prevists entre les diferents partides només exigirà un informe de la directora general d'Infància, Joventut i Famílies.
— En el punt 7, apartat 1,
On diu
1. Formulari de la sol·licitud, degudament emplenat i signat. Els formularis i la resta de models de la convocatòria que s'han de presentar són exclusivament els disponibles a la seu electrònica de la Conselleria d'Afers Socials i Esports. La sol·licitud ha d'incloure una declaració responsable sobre els aspectes següents:
- No incórrer en cap causa de prohibició o d'incompatibilitat per percebre la subvenció que estableixen els apartats 1 i 2 de l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat per mitjà del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.
- De compliment de les obligacions previstes en l'article 11 del Text refós de la Llei de Subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre; i en aquesta convocatòria.
- De no haver estat objecte de sancions administratives fermes ni de sentències fermes condemnatòries en els darrers tres anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, i que l'entitat compleix amb els principis de l'article 3 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat d'homes i dones.
- Que el personal que realitza el projecte i que participa en les seves activitats, inclòs el personal voluntari o en pràctiques, no està inscrit en el Registre central de delinqüents sexuals, d'acord amb l'article 13.5 de la Llei orgànica 1/1996, de 15 degener, de protecció jurídica del menor i l'article 8.4 de la Llei 45/2015, de 14 d'octubre, de voluntariat.
- D'estar al corrent amb les obligacions tributàries amb la hisenda de l'Estat i de la Comunitat Autònoma i amb la Seguretat Social.
- De no haver sol·licitat ni rebut cap altre ajut per a la mateixa finalitat de qualsevol administració pública o ens privat o públic, tant nacional com estranger, o, en cas contrari, una relació de les entitats a les quals ha sol·licitat una subvenció per a la mateixa finalitat o de les quals n'ha obtingut alguna, amb indicació de la quantia sol·licitada o concedida.
- De no rebre finançament procedent de el règim de concertació o de contractació pública.
- Declaració de complir els requisits establerts a la convocatòria. La presentació de la sol·licitud implica que s'autoritza a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears perquè pugui consultar les dades d'identitat del sol·licitant, de residència i de la seva situació quant al compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social. En el cas que la persona interessada s'oposi a aquesta autorització, amb la sol·licitud haurà d'aportar la documentació corresponent. En qualsevol cas, la persona sol·licitant ha de declarar les situacions noves que es puguin produir pel que fa al cas mitjançant un escrit presentat a la Direcció General d'Infància, Joventut i Famílies en el termini de quinze dies hàbils comptadors des de què es produeixi la nova situació.
Ha de dir
1. Formulari de la sol·licitud, degudament emplenat i signat. Els formularis i la resta de models de la convocatòria que s'han de presentar són exclusivament els disponibles a la seu electrònica de la Conselleria d'Afers Socials i Esports. La sol·licitud ha d'incloure una declaració responsable sobre els aspectes següents:
- No incórrer en cap causa de prohibició o d'incompatibilitat per percebre la subvenció que estableixen els apartats 1 i 2 de l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat per mitjà del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.
- De compliment de les obligacions previstes en l'article 11 del Text refós de la Llei de Subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i en aquesta convocatòria.
- De no haver estat objecte de sancions administratives fermes ni de sentències fermes condemnatòries en els darrers tres anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, i que l'entitat compleix amb els principis de l'article 3 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat d'homes i dones.
- Que el personal que realitza el projecte i que participa en les seves activitats, inclòs el personal voluntari o en pràctiques, no està inscrit en el Registre central de delinqüents sexuals, d'acord amb l'article 13.5 de la Llei orgànica 1/1996, de 15 de gener, de protecció jurídica del menor i l'article 8.4 de la Llei 45/2015, de 14 d'octubre, de voluntariat.
- D'estar al corrent amb les obligacions tributàries amb la hisenda de l'Estat i de la Comunitat Autònoma i amb la Seguretat Social.
- De no haver sol·licitat ni rebut cap altre ajut per a la mateixa finalitat de qualsevol administració pública o ens privat o públic, tant nacional com estranger, o, en cas contrari, una relació de les entitats a les quals ha sol·licitat una subvenció per a la mateixa finalitat o de les quals n'ha obtingut alguna, amb indicació de la quantia sol·licitada o concedida.
- De complir el que estableix el Reglament (UE) nº 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013 (DOUE L352 de 24 de desembre de 2013) relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de «minimis», pel qual l' ajuda total de «minimis» concedida a una empresa no pot superar els 200.000 euros en un període de tres exercicis fiscals consecutius.
- De no rebre finançament procedent del règim de concertació o de contractació pública.
- Declaració de complir els requisits establerts a la convocatòria.
La presentació de la sol·licitud implica que s'autoritza a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears perquè pugui consultar les dades d'identitat del sol·licitant, de residència i de la seva situació quant al compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social. En el cas que la persona interessada s'oposi a aquesta autorització, amb la sol·licitud haurà d'aportar la documentació corresponent.
En qualsevol cas, la persona sol·licitant ha de declarar les situacions noves que es puguin produir pel que fa al cas mitjançant un escrit presentat a la Direcció General d'Infància, Joventut i Famílies en el termini de quinze dies hàbils comptadors des de què es produeixi la nova situació.
— En el punt 7, apartat 3,
On diu
7.3. Documentació relativa a la contractació i al compliment de la finalitat:
a) Un compte justificatiu, d'acord amb el model disponible a la seu electrònica, amb el contingut següent:
- Memòria d'actuació justificativa de l'acompliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció, amb indicació dels aspectes següents: relació de les activitats realitzades i número d'expedient assignat a l'activitat declarada per part del consell insular respectiu, nombre de participants d'entre 3 i 18 anys amb una grau III reconegut de gran discapacitat i personal monitor addicional que s'ha hagut de contractar.
- Una relació classificada de les despeses de l'activitat, amb la identificació del document probatori de la realització de la despesa, d'acord amb l'establert a l'apartat b) següent.
- Una relació detallada dels altres ingressos o subvencions que hagin finançat l'activitat subvencionada amb indicació de l'import i la procedència. Quan els justificants de les despeses s'imputin parcialment a altres subvencions, cal indicar la quantia exacta o el percentatge imputat a cadascuna, amb identificació dels òrgans concedents.
b) En relació amb el personal contractat:
- Contracte laboral del monitor o monitora, amb indicació de la jornada laboral i el registre en el servei d'ocupació corresponent, en relació amb cada activitat realitzada i acabada.
- Acreditació que la persona contractada compleix els requisits de titulació prevists a l'article 48.9 del Decret 23/2018, de 6 de juliol.
- Nòmines corresponents al període subvencionat.
- Justificants bancaris, referents al període subvencionat, dels salaris abonats per l'entitat a la persona treballadora objecte de la subvenció.
- Documents de cotització a la Seguretat Social RLC i RNT (antics TC1 i TC2) del període subvencionat, així com els corresponents justificants de pagament.
c) Document acreditatiu de la inscripció en l'activitat de la persona participant amb un grau III reconegut de gran dependència, i documentació que acrediti el grau reconegut.
d) En el cas de subcontractació d'activitats per part de les entitats de l'administració local, memòria explicativa dels motius pel qual s'ha de recórrer a la subcontractació i del contracte mitjançant es formalitza per escrit aquesta subcontractació.
Ha de dir
7.3. Documentació relativa a la contractació i al compliment de la finalitat:
a) Un compte justificatiu, d'acord amb el model disponible a la seu electrònica, amb el contingut següent:
- Memòria d'actuació justificativa de l'acompliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció, amb indicació dels aspectes següents: relació de les activitats realitzades i número d'expedient assignat a l'activitat declarada per part del consell insular respectiu, nombre de participants d'entre 3 i 18 anys amb graus reconeguts de dependència, dates exactes de participació, i personal monitor addicional que s'ha hagut de contractar.
- Una relació classificada de les despeses de l'activitat, amb la identificació del document probatori de la realització de la despesa, d'acord amb l'establert a l'apartat b) següent.
- Una relació detallada dels altres ingressos o subvencions que hagin finançat l'activitat subvencionada amb indicació de l'import i la procedència. Quan els justificants de les despeses s'imputin parcialment a altres subvencions, cal indicar la quantia exacta o el percentatge imputat a cadascuna, amb identificació dels òrgans concedents.
b) En relació amb el personal contractat:
- Contracte laboral del monitor o monitora, amb indicació de la jornada laboral i el registre en el servei d'ocupació corresponent, en relació amb cada activitat realitzada i acabada.
- Acreditació que la persona contractada compleix els requisits de titulació prevists a l'article 48.9, lletra b), si ha d'atendre persones amb un grau III de gran dependència; o de l'article 52 del Decret 23/2018, de 6 de juliol, en cas que es contracti per atendre persones amb graus I i II de dependència.
- Nòmines corresponents al període subvencionat.
- Justificants bancaris, referents al període subvencionat, dels salaris abonats per l'entitat a la persona treballadora objecte de la subvenció.
- Documents de cotització a la Seguretat Social RLC i RNT (antics TC1 i TC2) del període subvencionat, així com els corresponents justificants de pagament.
c) Document acreditatiu de la inscripció en l'activitat de la persona o persones participants amb un grau reconegut de dependència, on apareguin les dates exactes de la participació, així com del document emès per l'autoritat competent que acrediti el grau reconegut.
d) En el cas de subcontractació d'activitats per part de les entitats de l'administració local, memòria explicativa dels motius pel qual s'ha de recórrer a la subcontractació i del contracte mitjançant es formalitza per escrit aquesta subcontractació.
2. Ampliar el crèdit inicial destinat a la convocatòria en 20.000 euros, a raó de 10.000 euros anuals, per a cada una dels anys 2022 i 2023, de manera que la dotació passa dels 30.000 euros inicials als 50.000 euros, distribuïts en la forma i en les anualitats indicades en el punt 4.1.
3. Determinar que aquesta modificació no implica establir un nou període de presentació de sol·licituds, atès que aquest no està obert encara.
4. Publicar aquesta modificació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant l'òrgan que l'ha dictada en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
D'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, també es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació.
Palma, en la data de la signatura electrònica (16 d'agost de 2022)
La consellera d'Afers Socials i Esports Fina Santiago Rodríguez