Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
INSTITUT D'INDÚSTRIES CULTURALS DE LES ILLES BALEARS
Núm. 422201
Resolució del president de l’Institut d’Indústries Culturals de les Illes Balears de 29 de juliol de 2022 per la qual es convoquen les subvencions per donar suport a projectes culturals per a l’any 2022
L'Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (en endavant, ICIB) és una entitat pública empresarial de les que preveu l'article 2.1.b) de la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, amb personalitat jurídica pròpia i diferenciada, i amb capacitat d'actuar i autonomia de gestió plenes, sense perjudici de la relació de tutela de l'Administració de la Comunitat Autònoma. L'ICIB està adscrit a la Conselleria de Fons Europeus, Universitat i Cultura, en virtut del Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableix l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
L'ICIB té com a fins generals els relacionats amb el desenvolupament de les indústries i empreses culturals i creatives en el marc de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, de conformitat amb els seus Estatuts. Els àmbits inicials d'actuació de l'ens són l'audiovisual i la cultura digital, les arts escèniques, les arts visuals, el món editorial i la música, sense perjudici que en el futur s'hi puguin incorporar altres sectors, com el patrimoni, l'artesania, el disseny i la publicitat, o altres camps de la cultura.
L'article 30.26 de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears disposa que la Comunitat Autònoma té les competències corresponents a cultura, activitats artístiques i culturals, i foment i difusió de la creació i la producció teatral, musical, cinematogràfica i audiovisual, literària, de dansa i d'arts combinades, així com la seva difusió nacional i internacional.
L'Acord del Consell de Govern de 20 de desembre de 2021 pel qual s'aprova el Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'exercici 2021-2023 preveu la línia de subvenció I.5.6 per a ajuts per a projectes culturals. D'acord amb l'article 1 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura (BOIB núm. 100, d'11 de juliol), poden ser objecte de subvencions les activitats corresponents a la promoció de la cultura i de les arts plàstiques tant entre les Illes Balears com a l'exterior.
Aquestes ajudes estan sotmeses als requisits i límits establerts en el Reglament (UE) núm. 651/2014 de la Comissió, de 17 de juny de 2014, i els és aplicable l'exempció corresponent a la categoria d'ajudes a la cultura i la conservació del patrimoni (article 53).
Per tot això, d'acord amb el que disposa l'article 15 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i fent ús de les facultats que m'atribueix l'article 10.1.i) dels Estatuts de l'ICIB, dict la següent
Resolució
1. Aprovar la convocatòria de subvencions per donar suport a projectes culturals per a l'any 2022, que consta com a l'annex 1 d'aquesta Resolució.
2. Aprovar el pressupost d'aquesta convocatòria, que té un import màxim de 440.000 € (quatre-cents quaranta mil euros).
3. Autoritzar una despesa de 440.000 € amb càrrec al capítol IV del pressupost de l'ICIB.
4. Ordenar traslladar el contingut d'aquesta Resolució a la Base de dades nacional de subvencions, així com tota la informació requerida en aquesta Base de dades, d'acord amb l'article 20.8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre; l'article 34 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i el Reial decret 130/2019, de 8 de març, pel qual es regula la Base nacional de subvencions i la publicitat de les subvencions i la resta d'ajudes públiques.
4. Publicar la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el president de l'ICIB en el termini d'un mes comptador a partir de l'endemà d'haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 29 de juliol de 2022
El president de l'Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears
Miquel Company Pons
ANNEX 1 Convocatòria per donar suport a projectes culturals per a l'any 2022
1. Objecte i finalitat
2. Despeses subvencionables i no subvencionables
3. Import i imputació pressupostària
4. Beneficiaris i requisits
5. Normativa aplicable
6. Termini i presentació de sol·licituds
7. Nombre de sol·licituds i termini d'execució de les actuacions
8. Documentació de la sol·licitud
9. Criteris per seleccionar els beneficiaris
10. Import de la subvenció
11. Òrgans competents per instruir, informar i resoldre el procediment
12. Composició de la Comissió Avaluadora
13. Instrucció del procediment
14. Modificació del projecte
15. Subcontractació
16. Comprovació del valor de mercat
17. Imports màxims de les ajudes
18. Pagament
19. Justificació
20. Concurrència d'ajudes o subvencions
21. Obligacions dels beneficiaris
22. Interpretació i execució
23. Revocació
24. Reintegrament
25. Règim d'infraccions i sancions
26. Criteris de valoració
27. Protecció de dades personals
1. Objecte i finalitat
1.1. Aquesta convocatòria té per objecte la concessió de subvencions per donar suport a projectes culturals de les arts escèniques, de la música, de les arts visuals i del món editorial per a l'any 2022.
1.2. Els projectes són entesos com a accions culturals que promocionen els productes culturals, que n'impulsen el consum, que posen en valor la diversitat cultural i que contribueixen a enfortir el teixit industrial del sector cultural. Aquests projectes culturals s'han d'incloure en alguna de les modalitats següents:
Modalitat A: arts escèniques
Modalitat B: música
Modalitat C: arts visuals
Modalitat D: món editorial
1.3. No són objecte d'aquesta convocatòria i, per tant, en queden exclosos:
— Els projectes relacionats amb el sector audiovisual
— Els projectes culturals de naturalesa acadèmica produïts per empreses amb vinculació directa amb centres de formació. A l'efecte d'aquesta convocatòria, s'entén per vinculació directa el fet que l'empresa gestora del centre formatiu tengui una participació directa o indirecta en el capital social de l'empresa productora que, d'acord amb els seus estatuts, li doni el dret a designar més de la meitat dels membres dels seus òrgans d'administració o direcció.
— Les fires i els festivals, excepte aquells en què es tracti de la primera edició.
2. Despeses subvencionables i no subvencionables
2.1. De conformitat amb l'article 40 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, es consideren despeses subvencionables les que, d'una manera indubtable, responen al desenvolupament del projecte cultural dins el període comprès entre l'1 de gener de 2022 i el 30 de novembre de 2022.
Es poden subvencionar les nòmines de treballadors donats d'alta en el règim general de la Seguretat Social i el cost de la Seguretat Social a càrrec de l'empresa, fins a un import màxim equivalent al 50 % de les despeses subvencionables.
2.2. No són subvencionables les despeses següents:
— Les relatives a aigua, llum, telèfon o similars.
— Els refrigeris, serveis d'àpats o altres d'anàlogues.
— Les dietes.
— Les relatives a obres o a compra d'equipaments o de qualsevol altre bé inventariable de naturalesa similar.
— La compra de programes informàtics.
— Les pàgines web de les persones físiques i jurídiques que no resultin imprescindibles per al desenvolupament del projecte cultural presentat.
— Les nòmines dels administradors i les quotes d'autònoms.
— Les despeses de persones que no tenguin contracte de serveis o laboral amb el sol·licitant.
— Els honoraris del beneficiari de la subvenció o dels administradors o representants de les persones jurídiques.
— El quilometratge en els desplaçaments per carretera.
— Els tiquets de combustible, despeses de peatges i taxis.
— Els imposts, les taxes i els tributs.
— La dotació econòmica de premis.
— Despeses estructurals (compra de programari i maquinari informàtics, compra d'instruments, lloguer i despeses de locals d'ús habitual, lloguer de serveis informàtics no específics de l'activitat).
— Obsequis.
— Les despeses que no es corresponguin amb el període d'execució.
— Qualsevol altra despesa que no quedi justificat d'una manera clara que respon indubtablement a la realització del projecte.
3. Import i imputació pressupostària
3.1. El crèdit assignat a aquesta convocatòria és de 440.000 € (quatre-cents quaranta mil euros), amb càrrec al capítol IV dels pressupostos de l'ICIB de 2022.
3.2. L'import de la convocatòria es distribueix, per modalitats, de la manera següent:
Modalitat A (arts escèniques), per a la qual hi ha reservats 140.000,00 €.
Modalitat B (música), per a la qual hi ha reservats 140.000,00 €.
Modalitat C (arts visuals), per a la qual hi ha reservats 85.000,00 €.
Modalitat D (món editorial), per a la qual hi ha reservats 75.000,00 €.
3.3. En el cas que no s'arribi a repartir la quantitat màxima assignada per a cadascuna de les modalitats, les quantitats no utilitzades es poden destinar a altres modalitats. El mateix criteri s'ha d'aplicar en el cas de falta de propostes o si les propostes no compleixen els requisits o si no assoleixen la puntuació mínima exigible en la fase de valoració.
Per repartir aquest romanent, s'han de considerar les sol·licituds a què la Comissió Avaluadora ha donat una puntuació més alta, independentment de la modalitat.
3.4. Sempre que la disponibilitat pressupostària ho permeti, es pot incrementar l'import d'aquesta convocatòria. L'import consignat inicialment es pot ampliar mitjançant una resolució d'ampliació del crèdit assignat. Tret que s'estableixi d'una altra manera, aquesta ampliació no implica que el termini per presentar sol·licituds s'ampliï i no afecta la tramitació ordinària de les sol·licituds presentades i no resoltes d'una manera expressa.
4. Beneficiaris i requisits
4.1. Poden ser beneficiaris de les subvencions les persones físiques donades d'alta en el règim d'autònoms i les persones jurídiques dels sectors de les arts escèniques, la música, les arts visuals i el món del llibre que puguin dur a terme els projectes o les activitats que estiguin en la situació que motiva la concessió de la subvenció.
4.2. Totes les persones o entitats que sol·licitin aquestes ajudes han de complir els requisits següents:
a) Estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social.
b) Estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
c) Estar establertes en un estat membre de la Unió Europea o de l'Espai Econòmic Europeu i, en el moment de sol·licitar l'ajuda, tenir un establiment operatiu permanent a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, o acreditar que el 50 % dels contractes laborals o serveis contractats s'ha fet en el darrer any a les Illes Balears o que el projecte cultural subvencionat (o subvencionable) té lloc en el territori de les Illes Balears.
d) Estar d'alta en un epígraf de l'impost d'activitats econòmiques (IAE) vinculat, com a mínim, a un dels sectors culturals següents: les arts escèniques, la música, les arts visuals o el món editorial.
e) Que l'objecte social principal de l'entitat sigui el de les arts escèniques, la música, les arts visuals o el món del llibre.
f) Complir els principis de l'article 3 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.
g) No haver estat sancionades o condemnades per exercir o tolerar pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, per resolució administrativa ferma o sentència judicial ferma. En el cas que hagin estat sancionades o condemnades en aquesta situació, es poden presentar sempre que hagin complert la sanció o la pena imposada i hagin elaborat un pla d'igualtat en les condicions previstes a l'article 11.3 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.
h) Presentar la sol·licitud en els termes i amb els requisits que s'estableixen en els apartats 6 i 7 d'aquesta convocatòria.
i) En el cas de projectes presentats per a la modalitat D (món editorial), estar donades d'alta a la Base de dades d'editorials del Ministeri de Cultura i Esports del Govern d'Espanya.
4.3. No tenen la condició de beneficiaris d'aquesta convocatòria:
— Les societats públiques i les entitats de dret públic, així com qualsevol empresa o organització en la qual la participació d'aquests ens sigui majoritària.
— Les persones físiques o jurídiques que incorrin en qualsevol de les prohibicions que estableix l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears.
— Les associacions sense ànim de lucre.
— Les empreses que tenen com a activitat principal la referida al sector audiovisual.
4.4. Les ajudes regulades en aquesta convocatòria poden concedir-se a les empreses que no es trobin en situació d'empresa en crisi, de conformitat amb l'article 1.4.c) del Reglament (UE) núm. 651/2014 de la Comissió (Reglament general d'exempció per categories), i d'acord amb la definició d'empresa en crisi que preveu l'article 2.18 d'aquest Reglament.
4.5. Aquests requisits s'han de complir des del moment de la presentació de la sol·licitud i mantenir-se fins a la finalització i la justificació de l'activitat objecte de subvenció.
5. Normativa aplicable
Aquesta convocatòria es regeix per l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura (BOIB núm. 100, d'11 de juliol); el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions (BOIB núm. 196, de 31 de desembre); la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 277, de 18 de novembre), i la resta de normativa comunitària, estatal o autonòmica aplicable a les subvencions que concedeix l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
6. Termini i presentació de sol·licituds
6.1. El termini per presentar les sol·licituds, adreçades a l'ICIB, s'inicia el 5 de setembre de 2022 i s'estén fins al 20 de setembre de 2022, ambdós inclosos.
6.2. Les sol·licituds s'han de formalitzar obligatòriament tal com s'indica en l'apartat 8.
6.3. Quan el sol·licitant sigui una persona jurídica, ha de sol·licitar l'ajuda per mitjà del seu representant legal, acreditat adequadament.
6.4. En el cas de persones jurídiques, han de presentar les sol·licituds de forma electrònica mitjançant el tràmit telemàtic que hi ha disponible a la Seu Electrònica de la CAIB.
En cas de presentar-la de manera presencial, l'Administració, conformement al que estableix l'article 68.4 de la Llei 39/2015, els ha de requerir que la formalitzin de la manera assenyalada.
En el cas de persones físiques (persones donades d'alta en el règim especial de treballadors autònoms), també és recomanable presentar tota la sol·licitud a través del tràmit telemàtic del procediment disponible a la Seu Electrònica de la CAIB:
<https://www.caib.es/seucaib/ca/200/persones>.
Això no obstant, les persones físiques també poden presentar la documentació (sol·licitud, annexos i justificació) de manera presencial, a través de les oficines d'assistència en matèria de registro que preveu l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Les sol·licituds lliurades en paper mitjançant un registre s'han de presentar en fulls separats (no enquadernats i sense cap tipus d'unió), tots impresos a una cara o bé tots impresos a dues cares.
En el supòsit de concessió de la subvenció, en qualsevol moment es pot requerir la documentació original per acarar-la.
6.5. Les persones interessades han de presentar les sol·licituds emplenades degudament, d'acord amb els models que faciliti l'ICIB, disponibles a la Seu Electrònica de la CAIB.
6.6. Si la sol·licitud no compleix els requisits legals i els que exigeixen l'Ordre de bases reguladores i la convocatòria, s'ha de requerir una sola vegada a la persona interessada que esmeni les deficiències dins un termini de deu dies hàbils, d'acord amb l'article 68 de la Llei 39/2015, amb la indicació que, si no ho fa, es considerarà que desisteix de la petició, amb la resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes que preveu l'article 21 de la Llei 39/2015.
6.7. La presentació de sol·licituds per a aquestes ajudes suposa l'acceptació expressa i formal del que s'estableixen les bases i aquesta convocatòria.
7. Nombre de sol·licituds i termini d'execució de les actuacions
7.1. Cada sol·licitant pot presentar, en aquesta convocatòria, un màxim de dues sol·licituds, en total.
Tan sols en el cas de presentar projectes exclusivament per a la modalitat D (món editorial) es pot presentar un màxim de quatre sol·licituds en aquesta convocatòria.
En cas que un mateix beneficiari presenti més de dues sol·licituds durant el període que estableix l'apartat 6, només se'n consideraran les dues primeres que s'hagin registrat.
7.2. Les factures han de ser emeses i pagades en el període comprès entre l'1 de gener de 2022 i el 15 de desembre de 2022 (ambdós inclosos), que correspon igualment al termini d'execució de les actuacions.
8. Documentació de la sol·licitud
8.1. El formulari de sol·licitud, emplenat degudament i signat, ha d'anar acompanyat de la documentació següent:
a) Documentació administrativa
a.1) Persona física:
— L'acreditació de la identitat.
— Un document acreditatiu de l'alta en el règim especial de treballadors autònoms i de la vigència d'aquesta alta en el moment de presentar la sol·licitud.
a.2) Persona jurídica:
— El NIF de la persona jurídica.
— El DNI, passaport o NIE de la persona física que la representa.
— Document acreditatiu de la representació legal amb la qual actua la persona física que signa la sol·licitud, la qual ha d'estar vigent en el moment de presentar aquesta sol·licitud.
— Document constitutiu de l'entitat i els estatuts socials inscrits degudament en el registre corresponent.
a.3) Persones físiques i jurídiques:
— Un document acreditatiu d'estar donat d'alta en l'impost d'activitats econòmiques (IAE) en epígrafs vinculats als sectors culturals de les arts escèniques, la música, les arts visuals i el món del llibre.
— Certificat del domicili fiscal del sol·licitant.
— Certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Estat.
No obstant això, no és necessari aportar aquests certificats en cas que la persona interessada manifesti en la sol·licitud el consentiment exprés perquè l'ICIB faci la consulta sobre aquestes dades tributaries.
— Certificat d'estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social.
— Certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb la hisenda de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
No obstant això, no és necessari aportar aquest certificat en cas que la persona interessada no s'oposi que l'ICIB consulti aquestes dades.
En cas que s'hi oposi, ha d'aportar la documentació acreditativa d'estar al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social abans que es dicti la proposta de resolució de concessió.
Això no obstant, en el cas de subvencions de quantia igual o inferior a 3.000 €, la persona o l'empresa interessada pot substituir la presentació d'aquests certificats mitjançant la presentació d'una declaració responsable.
b) Documentació del projecte
b.1) Memòria descriptiva del projecte cultural, que ha d'incloure, obligatòriament, tots aquests apartats:
— Objectius.
— Explicació detallada del projecte i de les accions que s'han de desenvolupar.
— Pla de treball. Calendarització de la gestió i l'execució del projecte cultural.
— Estructura organitzativa i recursos humans.
— Accions i mètodes a desenvolupar per a l'avaluació del projecte cultural.
— Viabilitat i coherència del projecte cultural.
— Destinataris i cobertura del projecte cultural.
— Pla de comunicació, difusió i màrqueting.
— Trajectòria professional i formació de l'empresa sol·licitant, així com de les persones, els col·lectius, les empreses o les entitats implicats.
— Explicació referent a l'ús de la llengua catalana, pel que fa tant a la presentació del projecte com a les accions que s'han de desenvolupar i a la difusió.
— Explicació de les accions que s'han de desenvolupar amb l'objectiu de la consecució efectiva de la igualtat de gènere.
b.2) Pressupost detallat del projecte (annex 2), amb ingressos i despeses i amb l'IVA pertinent desglossat. Cal que el pressupost reculli totes les despeses previstes derivades del projecte cultural.
D'acord amb l'article 40.3. del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, si l'import és superior a 15.000 €, el beneficiari ha de sol·licitar, com a mínim, tres ofertes de diferents proveïdors, anteriors a l'execució del compromís, tret que per les seves característiques especials no hi hagi entitats suficients per poder fer-les, llevat que la despesa s'hagi efectuat abans de la sol·licitud de la subvenció. Les ofertes presentades s'han d'elegir de conformitat amb els criteris d'eficàcia i d'economia, i s'ha de justificar expressament en el cas que l'elecció no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa.
8.2. Si la sol·licitud o la documentació presentada no compleix els requisits legals i els que exigeixen l'Ordre de bases reguladores i aquesta convocatòria, s'ha de requerir una sola vegada a la persona interessada que esmeni o aporti els documents preceptius dins un termini de deu dies hàbils, d'acord amb l'article 68 de la Llei 39/2015, amb l'advertiment que, si no ho fa, es considerarà que desisteix de la petició, amb la resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes que preveu l'article 21 de la mateixa Llei.
8.3. L'incompliment dels requisits en la documentació aportada que estableix aquesta convocatòria comporta que no s'admeti la sol·licitud.
9. Criteris per seleccionar els beneficiaris
Els beneficiaris s'han de seleccionar mitjançant el procediment de concurs, separadament per a cada modalitat, d'acord amb el procediment següent:
a) Un cop finalitzat el període de presentació de sol·licituds, la Comissió Avaluadora valora els projectes sol·licitats, separadament per a cada modalitat, d'acord amb els criteris de valoració de l'apartat 27, i s'ordenen per ordre de puntuació. En el cas d'empat, se segueix el criteri que estableix l'apartat 10.2.
b) A continuació, es calcula l'import de la subvenció que correspondria a cadascun dels projectes, amb atenció a les quanties màximes establertes en aquesta convocatòria, d'acord amb els criteris de l'apartat 17.
c) Finalment, les ajudes es concedeixen per l'ordre establert en l'apartat a) anterior i amb l'import calculat en l'apartat b), fins que s'exhaureixi el crèdit pressupostari assignat a cada modalitat i, si escau, amb el crèdit sobrant d'altres modalitats.
d) Només tenen dret a la subvenció els sol·licitants que hagin obtingut un mínim de 25 punts d'acord amb els criteris de valoració.
10. Import de la subvenció
10.1. Els projectes es qualifiquen en funció de les puntuacions obtingudes segons els criteris de valoració detallats a l'apartat 27 i segons el que disposen els apartats 9.b) i 9.c).
10.2. A l'hora de determinar les subvencions corresponents a les sol·licituds que han obtingut la mateixa puntuació total dins una mateixa modalitat, si el crèdit que resta per assignar no és suficient per concedir-les totes, s'ha de seguir l'ordre de prelació en virtut dels criteris següents:
— Les que han obtingut una puntuació més alta en el primer apartat del criteri d'avaluació a). En el cas que n'hi hagi més d'una amb la mateixa puntuació en aquest apartat i el crèdit no sigui suficient per concedir-los els ajuts, aquest empat s'ha de resoldre tenint en compte la puntuació obtinguda en l'apartat b). Si el crèdit no fos encara suficient, per resoldre l'empat s'hauria d'observar la puntuació aconseguida en l'apartat c) i, si continua l'empat, caldrà tenir en compte la puntuació obtinguda en l'apartat d).
— Amb tot, si com a resultat d'atendre l'ordre de prelació anterior es manté l'empat, s'ha de resoldre a favor de la sol·licitud amb l'import total de pressupost subvencionable més elevat.
Aquest sistema per resoldre un possible empat entre sol·licituds amb una mateixa puntuació s'ha d'aplicar sempre igual, fins a exhaurir tot el crèdit que s'ha de distribuir.
10.3. En cas que algun beneficiari renunciï a la subvenció, l'import de l'ajuda es pot adjudicar, correlativament, als expedients denegats a la resolució de concessió.
10.4. En cap dels casos no s'abonarà un import superior al justificat mitjançant factures.
10.5. La suma de totes les despeses subvencionables ha de ser igual o superior a 2.000 €, IVA exclòs.
10.6. No s'admeten factures justificatives inferiors a 100 €(IVA exclòs).
11. Òrgans competents per instruir, informar i resoldre el procediment
11.1. En aplicació de l'article 8 de les bases reguladores, correspon a la directora de l'ICIB i al personal que hi està adscrit ordenar i instruir el procediment. D'acord amb l'article 20.h) dels Estatuts de l'ICIB, l'òrgan competent per resoldre'l és la directora de l'ICIB.
11.2. Correspon a la Comissió Avaluadora examinar les sol·licituds presentades i emetre'n l'informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució.
12. Composició de la Comissió Avaluadora
12.1. Pel que fa al règim de constitució i funcionament, la Comissió Avaluadora s'ha de regir pel que disposen els articles 15 i següents de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.
12.2. La Comissió Avaluadora d'aquesta convocatòria de subvencions està integrada per cinc membres:
— President: la directora gerent de l'ICIB o la persona que ella designi (amb veu, però sense vot).
— Vocals:
— Secretari: un tècnic o tècnica de l'ICIB (amb veu, però sense vot).
13. Instrucció del procediment
13.1. El procediment s'ha d'instruir d'acord amb l'article 16 del Decret legislatiu autonòmic 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i l'article 8 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura.
13.2. D'acord amb l'informe de la Comissió Avaluadora, la directora gerent de l'ICIB ha de formular una proposta de resolució de concessió en què s'ha de repartir la dotació pressupostària entre les sol·licituds concurrents, s'ha de determinar la quantia individual de cada ajuda i s'ha d'expressar, com a mínim, el beneficiari o la llista ordenada de beneficiaris als quals es proposa concedir la subvenció i la quantia d'aquesta subvenció.
La proposta s'ha de publicar a la Seu Electrònica de la CAIB a fi que les persones interessades puguin formular-hi al·legacions en un termini de deu dies hàbils.
Com a avís, i sense efectes de notificació, l'ICIB ha d'informar per via telemàtica, a l'adreça electrònica assenyalada en la sol·licitud, del fet que s'ha publicat la proposta de resolució en el web de l'ICIB, i n'ha d'indicar la data de publicació i l'enllaç.
13.3. La directora gerent de l'ICIB ha de resoldre el procediment mitjançant una resolució motivada, en què s'ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia de la subvenció concedida. Així mateix, la resolució ha d'especificar els aspectes següents: beneficiari, descripció, import de l'activitat que se subvenciona, import de la subvenció i recursos administratius pertinents. La resolució s'ha publicar en el BOIB.
13.4. La resolució de la directora gerent de l'ICIB que concedeixi o denegui la subvenció sol·licitada no exhaureix la via administrativa i, en contra, s'hi pot interposar un recurs d'alçada davant el president de l'ICIB, en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat la resolució de concessió en el BOIB.
13.5. El termini màxim per dictar i notificar la resolució és de sis mesos a partir de la publicació d'aquesta convocatòria. El venciment del termini màxim sense haver-se notificat la resolució legitima l'entitat interessada a entendre desestimada per silenci administratiu la seva sol·licitud de concessió de la subvenció.
14. Modificació del projecte
14.1. L'entitat beneficiària pot sol·licitar per escrit a la directora de l'ICIB la modificació del projecte, quan concorrin circumstàncies justificades degudament i sempre que la modificació no alteri l'objecte i la finalitat de la subvenció.
14.2. La sol·licitud de modificació ha d'anar acompanyada d'una memòria en què cal exposar els motius del canvi, la justificació de la impossibilitat de complir les condicions de la concessió, i que el projecte continua complint les condicions establertes en aquesta convocatòria.
14.3. La directora de l'ICIB ha d'autoritzar la modificació mitjançant una resolució expressa, que ha de notificar al beneficiari.
15. Subcontractació
La persona o l'entitat beneficiària pot subcontractar fins a un 80 % de l'execució de l'activitat subvencionada, sempre que això impliqui un valor afegit al contingut de l'activitat. En tot cas, s'han de respectar els límits i les condicions que estableixen els apartats del 3 al 7 de l'article 38 del Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears.
D'acord amb l'article 38.7 de la Llei esmentada, en relació amb l'article 29.7.d) de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, el beneficiari no pot concertar l'execució total o parcial de les activitats subvencionades amb:
a) Persones o entitats sotmeses a alguna de les prohibicions de l'article 10 de la Llei esmentada.
b) Persones o entitats que hagin percebut altres subvencions per dur a terme l'activitat objecte de contractació.
c) Intermediaris o assessors en els quals els pagaments es defineixin com un percentatge del cost total de l'operació, llevat que el pagament estigui justificat amb referència al valor de mercat del treball efectuat o dels serveis prestats.
d) Persones o entitats vinculades amb el beneficiari, llevat que la contractació s'efectuï d'acord amb les condicions normals de mercat i s'obtengui l'autorització prèvia expressa de l'òrgan que concedeix la subvenció.
e) Persones o entitats sol·licitants d'ajuda o subvenció en la mateixa convocatòria i en el mateix programa que no hagin obtingut la subvenció perquè no compleixin els requisits o no assoleixin la valoració suficient.
Per determinar les persones vinculades s'ha d'aplicar, supletòriament, l'article 68.2 del Reglament de subvencions, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.
16. Comprovació de valors de mercat
En cap cas l'import de les despeses subvencionables no pot ser superior al valor de mercat. L'ICIB pot comprovar el valor de mercat de les despeses subvencionades, d'acord amb l'article 41 del Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears.
17. Imports màxims de les ajudes
17.1. L'import màxim de l'ajuda que pot percebre cada projecte beneficiari no pot superar mai el 60 % del pressupost total del projecte cultural.
17.2. L'import màxim de l'ajuda que pot percebre cada projecte beneficiari és de 25.000 € (vint-i-cinc mil euros) per a les modalitats A, B i C.
En el cas de presentar projectes per a la modalitat D (món editorial), l'import màxim de l'ajuda que pot percebre cada projecte beneficiari és de 10.000 € (deu mil euros).
17.3. L'import màxim que pot percebre un mateix beneficiari és de 50.000 € (cinquanta mil euros).
17.4. Per a màxims acumulats amb altres ajudes, vegeu el punt 20.1.
17.5. En cas que algun beneficiari renunciï a la subvenció, o en cas que es produeixi una minoració en l'import final justificat, l'import de l'ajuda es pot adjudicar a altres expedients seguint el mateix criteri que estableix l'apartat 9.
16.5. Aquesta subvenció és compatible amb altres subvencions concedides als beneficiaris per a la mateixa finalitat, tot i que l'import derivat de la suma de totes les subvencions no pot ser d'una quantitat que superi el cost del projecte subvencionat.
18. Pagament
18.1. Les ajudes s'abonen en un únic pagament, que s'ha de fer una vegada acreditat el compliment de la finalitat per a la qual s'ha atorgat la subvenció i justificada la realització de l'activitat subvencionada en els termes d'aquesta convocatòria.
18.2. La subvenció s'ha de pagar mitjançant una transferència bancària en el número de compte bancari indicat en el formulari de sol·licitud.
19. Justificació
19.1. El termini per justificar les despeses subvencionables objecte de l'ajuda acaba en vint dies hàbils comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat la resolució de concessió, si el projecte ja ha finalitzat.
En el cas que el projecte no estigui finalitzat, el termini per presentar la documentació justificativa acaba el 20 de desembre de 2022.
En el cas que no s'hagi presentat, l'òrgan administratiu competent ha de requerir al beneficiari que presenti la justificació en un termini improrrogable de quinze dies hàbils, tal com estableix l'article 20.3.c) de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2019 per la qual s'estableixen les bases reguladores de subvencions en matèria d'educació i cultura. El fet de presentar la justificació en el termini addicional que estableix aquest apartat no eximeix el beneficiari de les sancions que corresponguin de conformitat amb la Llei general de subvencions.
19.2. No tenen la consideració de justificants de la inversió subvencionada les factures emeses o els extractes bancaris fets amb anterioritat a l'1 de gener de 2022 ni amb posterioritat al 15 de desembre de 2022, tret que es tracti d'un pagament a compte per fer les comandes relacionades directament amb l'activitat.
19.3. L'activitat subvencionada s'ha de justificar amb la presentació del compte justificatiu, a través del model normalitzat (annex 4), amb la documentació següent:
a) Una memòria d'actuació justificativa del compliment de les condicions imposades per a la concessió de la subvenció, amb la indicació de totes les accions duites a terme i dels resultats obtinguts. Així mateix, ha de contenir tota la informació necessària per interpretar i comprendre correctament la justificació de despeses presentada i la imputació al projecte. Si no s'ha executat la totalitat del projecte per causes alienes o de força major, la memòria n'ha d'exposar les causes i explicar les modificacions aplicades.
b) En el cas que el projecte impliqui fer activitats en espais físics, dues fotografies per a cada una de les activitats duites a terme, que han de permetre confirmar que s'han fet.
c) Una memòria econòmica justificativa del cost de les accions duites a terme o de les despeses objecte de la subvenció, que ha de contenir:
— Explicació detallada de les despeses fetes en relació amb el projecte cultural. Si escau, s'han d'indicar les desviacions que es produeixin en el pressupost inicial. Només s'han de tenir en compte els conceptes imputats al pressupost presentat amb la sol·licitud.
— Indicació, si escau, dels criteris de repartiment dels costs generals i indirectes incorporats a la relació classificada de les despeses esmentada.
— Relació detallada d'altres ingressos o subvencions, si escau, que hagin finançat l'activitat subvencionada, amb la indicació de l'import i la procedència.
— Full de càlcul (annex 4) que inclogui una relació classificada de les despeses, emplenat correctament i signat, amb la identificació del creditor, l'import, la data d'emissió i la data de pagament.
— Si escau, i d'acord amb l'article 40.3. del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, quan l'import de la despesa subvencionable superi les quanties que estableix la legislació estatal en matèria de contractes del sector públic per als contractes menors, el beneficiari, quan sigui una persona física o jurídica privada, amb ànim de lucre o sense, ha de presentar, com a mínim, tres ofertes de diferents proveïdors, anteriors a l'execució del compromís, tret que, per les característiques especials, no hi hagi entitats suficients per poder fer-les, llevat que la despesa s'hagi fet abans de sol·licitar la subvenció. Les ofertes presentades s'han d'elegir de conformitat amb els criteris d'eficàcia i d'economia, i s'ha de justificar expressament en cas que l'elecció no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa.
En els supòsits en què a les sol·licituds s'hagi d'adjuntar una memòria econòmica, els compromisos que s'hi plasmin es poden flexibilitzar en el sentit que es permetin compensacions entre els conceptes pressupostats, sempre que es compleixi la finalitat de la subvenció.
d) Les factures, ja siguin completes o simplificades, han de complir els requisits que estableix el Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació, aprovat pel Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre. La descripció de l'operació ha d'aportar informació suficient sobre el concepte i el període objecte de facturació, per tal que es pugui verificar la relació de la despesa amb el desplaçament objecte de l'ajut. Si el concepte de la factura no és prou explicatiu, cal adjuntar-hi els albarans de lliurament corresponents o altra documentació justificativa. En tot cas s'ha de poder verificar el preu unitari de l'operació. En el cas que en algunes de les factures sol·licitades no hi consti l'IVA, és obligatori fer referència a la disposició normativa en virtut de la qual hi és aplicable l'exempció, d'acord amb l'article 6.1.j) del Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació.
No s'admeten factures que no desglossin amb detall els serveis contractats.
No s'accepten tiquets com a documents comptables justificatius de despeses.
e) Els documents acreditatius del pagament (extracte bancari i/o justificant bancari) han de complir amb els requisits següents:
— La identificació de la persona beneficiària i de l'ordenant del pagament, que han de coincidir amb el beneficiari i amb l'emissor de la factura, respectivament. L'ordenant ha de fer-hi constar el seu NIF i la denominació social.
— El concepte en què s'ordena el pagament i remissió al número o números de factura a què correspon. Si el document de pagament no fa referència a les factures, ha d'anar acompanyat de la documentació complementària que permeti verificar la correspondència entre despesa i pagament.
En el cas de pagament mitjançant xec nominatiu, pagaré, lletres de canvi o similars, l'entitat ha d'aportar una còpia del document i una còpia de l'extracte bancari que acredita el càrrec.
— No s'accepta cap document acreditatiu del pagament que sigui en efectiu.
— No s'accepta cap justificació de pagament per compensació.
f) Si escau, una còpia dels materials gràfics editats amb motiu de l'activitat subvencionada.
g) Qualsevol altra documentació que li sigui requerida a l'efecte de comprovar la realització del projecte cultural subvencionat.
19.4. En el cas que el compte justificatiu no contengui la documentació necessària per comprovar que s'ha justificat i aplicat l'ajuda, l'òrgan competent ha de sol·licitar al beneficiari que esmeni els defectes de la justificació dins els deu dies hàbils següents, comptadors a partir de l'endemà d'haver rebut el requeriment d'esmena.
19.5. En el cas que no es justifiqui totalment l'activitat objecte de l'ajuda, però s'hagi complert parcialment la finalitat per a la qual es va concedir aquesta ajuda, s'ha de revisar i s'ha de minorar proporcionalment.
19.6. Qualsevol alteració de les condicions que s'hagin tingut en compte per concedir l'ajuda i, en tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions o ajudes concedides per altres administracions o entitats, públiques o privades, nacionals o internacionals, pot donar lloc a la modificació de la resolució de la concessió.
19.7. La falta de justificació en els termes i en els terminis que estableixi la resolució de concessió de l'ajuda, així com els altres incompliments prevists en la normativa aplicable, poden determinar la revocació de l'ajuda. L'òrgan gestor és l'encarregat de dirimir-la.
19.8. En el marc d'un control financer la Intervenció de la Comunitat Autònoma pot sol·licitar còpia dels extractes de moviments bancaris, informació als emissors de les factures, control material de les inversions i altres comprovacions.
20. Concurrència d'ajudes o subvencions
20.1. L'import de les ajudes que estableix aquesta convocatòria no pot ser, en cap cas, d'una quantia que, aïlladament o en concurrència amb subvencions o ajudes d'altres administracions públiques, o d'altres entitats públiques o privades, nacionals o internacionals, superi el 100 % del cost de l'activitat objecte de l'ajuda.
De conformitat amb l'article 11.e) del Decret legislatiu 2/2005, el beneficiari ha de comunicar a l'òrgan que la concedeix, la sol·licitud o l'obtenció d'altres subvencions per a la mateixa finalitat. Aquesta comunicació s'ha de fer dins el termini de tres dies hàbils des de la sol·licitud o l'obtenció de la subvenció concurrent i, en tot cas, abans de justificar l'aplicació que s'hagi donat als fons percebuts.
20.2. Els beneficiaris no poden obtenir ajudes pels mateixos conceptes que es derivin d'altres convocatòries d'ajudes de la Conselleria de Fons Europeus, Universitat i Cultura; de l'ICIB mateix; de l'Institut d'Estudis Baleàrics (IEB), o de l'Institut Ramon Llull.
20.3. En els casos no prevists en el punt anterior, aquesta subvenció és compatible amb altres subvencions concedides als beneficiaris per a la mateixa finalitat, amb les condicions següents:
a) L'import derivat de la suma de totes les subvencions no pot ser d'una quantitat que superi el cost de l'activitat subvencionada.
b) Les factures i els justificants de despesa que s'hagin presentat a altres convocatòries de subvencions s'han d'incloure en el compte justificatiu d'aquesta convocatòria. En aquest cas, les factures i els justificants de despesa esmentats s'han de presentar estampillats per l'altra administració i, a més, han d'indicar el percentatge que ha imputat aquesta administració a la seva convocatòria.
En el cas que no sigui possible presentar la documentació estampillada, s'ha de presentar una relació, signada degudament, de les factures i dels justificants de despesa. Aquesta relació ha d'incloure una descripció clara de l'altra convocatòria, el percentatge que s'hi ha imputat i l'autorització expressa perquè l'ICIB, si escau, verifiqui les dades amb l'altra administració.
21. Obligacions dels beneficiaris
Són obligacions dels beneficiaris de les ajudes les que estableix l'article 11 del Text refós de la Llei de subvencions. A més de les obligacions que s'estableixen en aquest article, els beneficiaris han de complir les següents:
a) Comunicar a l'òrgan que ha emès la proposta de resolució que l'accepten o que hi renuncien, en els termes establerts en aquesta convocatòria. En qualsevol cas, s'entén que queda acceptada automàticament si en el termini de deu dies hàbils des que es notifica la proposta no es fa constar el contrari.
b) Acreditar davant l'òrgan que els ha concedit l'ajuda el compliment efectiu dels requisits i les condicions que s'exigeixen per a la concessió de les ajudes i, si escau, el manteniment de l'activitat subvencionada.
c) Sotmetre's a les actuacions de comprovació i control que siguin procedents per part de les administracions autonòmica, estatal i comunitària; de la Sindicatura de Comptes, o d'altres òrgans de control extern, i també facilitar tota la informació que els requereixin en relació amb les ajudes concedides.
d) Acreditar, en la forma que s'estableixi reglamentàriament i abans de dictar la proposta de resolució de concessió, que estan al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat i de les obligacions tributàries davant la hisenda autonòmica.
e) Dur a terme l'acció o accions o la inversió que fonamenta la concessió de la subvenció en la forma i dins el termini que estableix aquesta convocatòria. Qualsevol canvi en el projecte o en el calendari s'ha de comunicar abans que acabi el termini d'execució a l'òrgan gestor, el qual pot acceptar o no la modificació sol·licitada. Els canvis que no s'hagin comunicat poden donar lloc a la revocació total o parcial de la subvenció.
f) Destinar l'import de la subvenció a finançar l'actuació per a la qual s'ha sol·licitat, i mantenir l'afectació de les inversions a l'activitat subvencionada.
g) Declarar tota alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió. En tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions atorgades per qualsevol entitat pública o privada, nacional o internacional, pot donar lloc a la modificació de la subvenció concedida.
h) Comunicar a l'ICIB, amb una antelació mínima de deu dies hàbils, la celebració de qualsevol acte públic relacionat amb l'activitat subvencionada.
i) Difondre que el projecte ha estat objecte de subvenció per part de l'ICIB i incloure'n el logotip en qualsevol acció de difusió i publicitat que es dugui a terme. El logotip de l'ICIB es pot trobar en l'enllaç següent: <http://tn.caib.es/LogotipsICIB>.
22. Interpretació i execució
El president de l'ICIB pot dictar les resolucions, les circulars i les instruccions que siguin necessàries per interpretar i executar aquesta convocatòria.
23. Revocació
23.1. D'acord amb l'article 43 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pertoca revocar la subvenció quan, posteriorment a la resolució de concessió vàlida i ajustada al dret, el beneficiari incompleix totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionat l'eficàcia de l'acte de concessió de la subvenció.
23.2. Com a conseqüència de la revocació de la subvenció, l'acte de concessió queda sense efecte, totalment o parcialment, i pertoca el reintegrament de les quantitats percebudes indegudament.
24. Reintegrament
24.1. Pertoca reintegrar, totalment o parcialment, les quantitats rebudes i exigir l'interès de demora des del moment del pagament de la subvenció fins a la data de la resolució per la qual s'aprova el reintegrament en els supòsits prevists en l'article 44.1 del Decret legislatiu 2/2005.
A més, quan la resolució de concessió de subvenció hagi estat declarada invàlida per qualsevol de les causes de nul·litat de ple dret o d'anul·labilitat establertes en l'ordenament jurídic aplicable, l'òrgan competent ha d'iniciar, si escau, el procediment de reintegrament de les quantitats abonades.
24.2. Les quantitats reintegrables tenen la consideració d'ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.
24.3. En cas d'incompliment parcial o de justificació parcial, s'ha de reintegrar la quantitat rebuda mitjançant l'aplicació d'un percentatge de minoració i segons la naturalesa de l'incompliment.
25. Règim d'infraccions i sancions
Constitueixen infraccions administratives en matèria de subvencions les accions o omissions dels beneficiaris previstes en els articles 51, 52 i 53 del Decret legislatiu 2/2005, quan hi intervingui dol, culpa o simple negligència, i hi és aplicable el títol V d'aquesta norma.
26. Criteris de valoració (màxim de 50 punts)
a) Qualitat i interès (màxim de 30 punts):
— Objectius (màxim: 3 punts).
— Explicació detallada del projecte i de les accions que s'han de desenvolupar (màxim: 10 punts).
— Pla de treball. Calendarització de la gestió i de l'execució del projecte cultural (màxim: 3 punts).
— Estructura organitzativa i recursos humans (màxim: 3 punts).
— Accions i mètodes que s'han de desenvolupar per avaluar el projecte cultural (màxim: 3 punts).
— Viabilitat i coherència del projecte cultural (màxim: 4 punts).
— Pressupost, amb ingressos i despeses (màxim: 4 punts).
b) Destinataris i cobertura del projecte cultural (màxim de 5 punts):
— Definició del perfil de destinataris a qui s'adreça el projecte cultural (màxim: 1 punt).
— Accions per al desenvolupament de nous públics i que afavoreixen la inclusió social (màxim: 3 punts).
— Definició de la ubicació i/o cobertura del projecte cultural (màxim: 1 punt).
c) Pla de comunicació, difusió i màrqueting (màxim de 5 punts).
d) Trajectòria professional i formació de l'empresa sol·licitant, així com de les persones, els col·lectius, les empreses o les entitats implicats (màxim de 5 punts).
e) Ús de la llengua catalana, pel que fa tant a la presentació del projecte com a les accions que s'han de desenvolupar i a la difusió (màxim de 2 punts).
f) Accions desenvolupades amb l'objectiu de la consecució efectiva de la igualtat de gènere (màxim de 3 punts).
La puntuació mínima per poder obtenir subvenció és de 25 punts.
27. Protecció de dades personals
Els tractaments de dades de caràcter personal de les persones físiques s'han de fer amb estricta subjecció al que disposen el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades); la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, i la resta de la normativa sobre protecció de dades personals.