Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
AJUNTAMENT DE SANT JOSEP DE SA TALAIA
Núm. 454317
Extracte de l’aprovació per decret d’Alcaldia 2022-2682, de dia 8 d’agost de 2022, de la convocatòria de subvencions en matèria d’acció social per associacions o entitats sense ànim de lucre corresponent als anys 2021-2022
BDNS (Identif: 643887)
De conformitat amb el que estableixen els articles 17.3.b) i 20.8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i 4.1 de la Resolució de 10 de desembre de 2015, de la Intervenció General de l'Administració de l'Estat, per la qual es regula el procés de registre i publicació de les convocatòries de subvencions i ajudes en el Sistema Nacional de Publicitat de Subvencions (BOE núm. 299, de 15 de desembre de 2015), es publica l'extracte de la convocatòria d'ajudes abans esmentades. El text complet es pot consultar a la Base de Dades Nacional de Subvencions i al BOIB núm. 106, d'11 d'agost de 2022.
1. CONSIGNACIÓ PRESSUPOSTÀRIA I QUANTIA
La quantia màxima de les subvencions que es podran concedir en aquesta convocatòria és, en total, de 150.000,00 €, 75.000,00 € per actuacions portades a terme durant l'any 2021 i 75.000,00 € per actuacions portades a terme durant l'any 2022 amb càrrec a la partida pressupostària 231 48013 “Suport a entitats socials” del pressupost vigent de la corporació de l'exercici 2022 finançada amb fons propis de l'Ajuntament.
2. REQUISITS GENERALS
Poden ser sol·licitants o beneficiaris de les subvencions les associacions i altres entitats sense ànim de lucre que realitzin activitats, programes i projectes d'intervenció social i sociosanitària per a l'atenció i millora dels col·lectius assenyalats en el punt 1, i que compleixin els requisits següents:
Estar legalment constituïdes.
Estar registrades en el Registre de Serveis Socials previst a la Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears.
No tenir ànim de lucre.
Tenir el domicili social o una delegació a l'illa d'Eivissa i a més a més desenvolupar-hi habitualment les activitats. Excepcionalment, també podran sol·licitar aquesta subvenció les entitats o les associacions de lluita contra el càncer amb domicili social a les Illes Balears que ofereixin acollida i suport psicosocial a residents del municipi de Sant Josep de sa Talaia i a les famílies quan s'han de desplaçar a l'hospital de referència de les Illes Balears, a un altre centre públic d'aquesta comunitat autònoma o d'una altra per al diagnòstic i el tractament de la malaltia.
Que les activitats beneficiïn ciutadans del municipi.
Disposar de l'estructura i capacitat suficient per garantir el compliment de l'activitat per a la qual es sol·licita la subvenció.
Estar al corrent de les obligacions tributàries, amb la Seguretat Social i amb l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia.
No incórrer en cap de les prohibicions per ser beneficiari establertes a l'art. 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
Trobar-se al corrent en matèria de reintegrament de subvencions amb l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia (art. 25 del RLGS).
3. PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS, DOCUMENTACIÓ I TERMINI
Les sol·licituds de subvenció es dirigiran a l'Alcaldia de l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia i es formalitzaran mitjançant instància segons el model normalitzat que figura com a Annex 1 d'aquesta convocatòria, acompanyada de la documentació requerida assenyalada a la base sisena.
Les sol·licituds es presentaran al Registre General de l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia en la forma establerta en l'art. 16 de la Llei 39/2015, de l'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Les sol·licituds aniran acompanyades de la següent documentació:
Full de sol·licitud mitjançant model normalitzat (annex 1).
Certificat del secretari/ària que acrediti que la persona sol·licitant és el/la representant legal de l'entitat (annex 2).
Document nacional d'identitat del/de la representant legal.
Targeta d'identificació fiscal (CIF) de l'entitat.
Document acreditatiu de la inscripció de l'entitat o l'associació en el registre corresponent.
Document acreditatiu de la inscripció de l'entitat en el Registre de Serveis Socials previst a la Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears.
Estatuts inscrits en el Registre d'Associacions de les Illes Balears, en els quals haurà de constar la inexistència d'ànim de lucre així com l'àmbit territorial de l'entitat o l'associació.
Declaració del representant legal de l'associació que l'entitat que representa disposa de l'estructura i mitjans necessaris per dur a terme el projecte o activitats per a les quals sol·licita subvenció; que no està inhabilitada per contractar amb les administracions públiques o per obtenir la subvenció; d'estar facultat el sol·licitant per actuar en nom de l'entitat i de no concórrer en aquesta entitat cap de les causes previstes en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003 general de subvencions; que es troba al corrent de les obligacions tributàries, amb la Seguretat Social i amb el mateix Ajuntament de Sant Josep i en matèria de reintegrament de subvencions amb l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia (annex 3).
Declaració de les subvencions sol·licitades/obtengudes per a la mateixa finalitat i compromís de comunicar a l'entitat local les que s'obtenguin en el futur (annex 4).
Autorització per obtenir informació sobre el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social (annex 5). No obstant això, la persona sol·licitant podrà denegar expressament el consentiment. En aquest cas, l'entitat haurà d'aportar els certificats acreditatius d'estar al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social durant l'exposició de la proposta de resolució provisional.
Sol·licitud de transferència bancària per al pagament de l'import de la subvenció, en cas que no s'hagi aportat amb anterioritat (annex 6).
Certificat del secretari/ària de l'associació que indiqui el nombre de persones del terme municipal de Sant Josep que n'han set beneficiaris durant l'any 2021 i de les que es preveu que ho siguin durant el 2022, de les activitats o projecte per als quals es sol·licita subvenció (annex 7).
Formulari amb criteris de valoració (annex 8).
Declaració responsable sobre la situació relativa a l'IVA del sol·licitant (annex 9).
Per a les activitats o projecte realitzats durant l'any 2021, compte justificatiu degudament omplert i acompanyat de la documentació acreditativa del 100% de la despesa realitzada, amb el detall previst a l'article 72 del RLGS. El compte justificatiu ha de contenir:
Una memòria descriptiva de les activitats o projecte per als quals es sol·licita subvenció i que s'hauran d'haver realitzat durant el període comprès entre l'1 de gener i el 31 de desembre de 2021. Ha de ser un informe detallat de les activitats realitzades que permeti relacionar documentació econòmica justificativa amb les activitats realitzades (annex 10, any 2021).
Una memòria econòmica justificativa del 100% del cost del projecte presentat, que ha de contenir:
Relació dels justificants de despeses imputades i dels ingressos vinculats a les activitats o projecte: relació de factures o altres documents justificatius de les despeses realitzades, amb identificació del creditor, el document, l'import, la data d'emissió i la data de pagament (annex 11).
Documentació justificativa de les despeses realitzades i acreditació del pagament: les factures originals o els documents de valor probatori equivalent en el tràfic mercantil o amb eficàcia administrativa incorporats a la relació a què fa referència el paràgraf anterior i la documentació acreditativa del pagament. Aquestes factures s'han de presentar ordenades i numerades seguint la numeració atorgada a la relació de justificants imputats al compte justificatiu.
S'acceptaran nòmines en el cas que es justifiquin despeses corresponents al personal contractat per l'entitat. Les nòmines s'hauran de desglossar en els següents conceptes: salari net, quota de la Seguretat Social del treballador, quota de la Seguretat Social de l'empresa i retenció de l'IRPF, i especificar dates de pagament de cada concepte. S'acompanyaran del resum detallat de les nòmines dels treballadors, els rebuts de cotitzacions TC1 i TC2 i el model 111 de retencions i ingressos a compte de l'IRPF amb els corresponents justificants de pagament.
Per a les actuacions realitzades o previstes durant l'any 2022, memòria descriptiva de les activitats/projecte que es té previst realitzar entre l'1 de gener i el 31 de desembre de 2022 (annex 10, any 2022).
L'Ajuntament pot sol·licitar, a més, tota la documentació complementària que consideri necessària per avaluar correctament la sol·licitud.
Nota: si els documents exigits en la sol·licitud ja s'haguessin presentat a l'Ajuntament en una altra ocasió, el sol·licitant podrà acollir-se al que estableix l'article 53.d de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, sempre que es faci constar la data i l'òrgan o dependència en què varen ser presentats o emesos.
El termini de presentació de sol·licituds serà de 20 dies hàbils, comptant a partir del dia següent al de la publicació de l'extracte de la convocatòria al BOIB.
Sant Josep de sa Talaia, document signat elextrònicament (11 d'agost de 2022)
(El batle Àngel Lluís Guerrero Domínguez)