Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

DEPARTAMENT D'HISENDA I FUNCIÓ PÚBLICA

Núm. 454157
Acord del Ple del Consell Insular de Mallorca de 9 de juny de 2022, mitjançant el qual s’aprova la modificació de l’article 5 de l’Ordenança de la taxa pels serveis de selecció de personal a l’àmbit del consell de Mallorca i dels seus organismes autònoms i l’esmena d’addició a la proposta de modificació de l’Ordenança de la taxa pels serveis de selecció de personal a l’àmbit del consell de Mallorca i dels seus organismes autònoms

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Ple del Consell de Mallorca, en data 9 de juny de 2022, aprovà inicialment l'expedient de modificació de l'article 5 de l'Ordenança de la taxa pels serveis de selecció de personal a l'àmbit del Consell de Mallorca i dels seus organismes autònoms i l'esmena d'addició a la proposta de modificació de l'Ordenança de la taxa pels serveis de selecció de personal a l'àmbit del Consell de Mallorca i dels seus organismes autònoms, que fou exposat al públic durant trenta dies, mitjançant anunci publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 79, de 18 de juny de 2022. El text de l'acord és el següent:

Modificació de l'article 5 de l'Ordenança de la taxa pels serveis de selecció de personal a l'àmbit del consell de Mallorca i dels seus organismes autònoms

Antecedents

El Ple del Consell Insular de Mallorca, d'acord amb allò que s'estableix en l'article 106 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, i en els articles 15 a 19 del Text refós de la Llei reguladora d'Hisendes Locals aprovada per Reial decret legislatiu 2/2004, va aprovar, en sessió realitzada dia 9 de març de 2018 (BOIB nº 35 de 20/03/2018), de l'Ordenança de la taxa pels serveis de selecció de personal a l'àmbit del Consell de Mallorca i dels seus organismes autònoms.

L'Ordenança fiscal de la taxa pels serveis de selecció de personal en l'àmbit del Consell de Mallorca i dels seus organismes autònoms té com a fet imposable la prestació dels serveis i la realització d'activitats relacionades amb convocatòries de selecció de personal funcionari i laboral per a l'ingrés o per a la promoció interna en el Consell de Mallorca i al seu article 5 es regulen les exempcions, reduccions i bonificacions de quota i la forma d'acreditar els supòsits de fet que donen lloc a ser beneficiaris d'aquestes exempcions, reduccions i bonificacions.

L'experiència d'aquests darrers anys en el desenvolupament de les proves selectives ha demostrat, en relació a l'article 5 de l'Ordenança, que:

a) La comprovació i gestió de la justificació de la situació descrita als apartats 5.A1 i 5.A2 seria molt més eficient si la justificació de família nombrosa es fes a través de declaració responsable en lloc de fotocòpia compulsada del títol de família nombrosa

b) Els apartats 5.C i 5.D estableixen uns requisits i una forma d'acreditar la condició de beneficiaris que dificulta molt el procés de comprovació per al Servei de Selecció i Proveïment en els processos amb un nombre tan elevat d'aspirants, a més la forma d'acreditar la condició de beneficiaris en aquests supòsits és de difícil comprensió per a les persones que es presenten als procediments selectius i que, normalment, no aporten correctament la documentació acreditativa, motiu pel qual han de ser requerits per esmenar la seva sol·licitud, la qual cosa complica la feina del Servei i alenteix els processos amb el conseqüent perjudici pels serveis públics, però també pels propis aspirants.

Vists els informes emesos per el Cap del Servei Tècnic de Recursos Humans, el cap del Servei d'Administració Econòmica, la tècnica del Institut Balear de la Dona, la Secretaria Adjunta de la Secretaria General i la Interventora General del Consell de Mallorca

Fonaments

L'article 15 i següents del Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, i l'article 102.2 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, regulen el procediment d'acord amb el qual els ens locals poden imposar i ordenar els seus tributs.

D'acord amb l'article 39.2, apartat d) del Reglament orgànic del Consell de Mallorca, aprovat per acord del Ple de dia 12 d'abril de 2018 (BOIB núm. 89, de 19 de juliol de 2018) correspon als consellers executius i a les conselleres executives preparar i presentar els projectes de reglaments o ordenances insulars relatius a qüestions del seu departament.

D'acord amb el que estableix l'article 8 de la Llei 8/2000, de 27 d'octubre, de Consells Insulars, correspon al Ple de la Corporació aprovar les ordenances i els reglaments insulars.

Per tot l'exposat, davant la necessitat de modificar l'article 5 de l'Ordenança fiscal de la taxa pels serveis de selecció de personal en l'àmbit del Consell de Mallorca i dels seus organismes autònoms per tal de simplificar l'acreditació de la condició de beneficiaris de les exempcions, reduccions i bonificacions de la quota, el conseller executiu d'Hisenda i Funció Pública, en virtut de les atribucions conferides pel Decret d'organització del Consell de Mallorca, de 26 de gener de 2021 (BOIB núm. 12, de 28 de gener de 2021), eleva al Ple de la Corporació, per a la seva aprovació, la  següent

Proposta d'acord

Primer. Aprovar provisionalment la modificació de l'article 5 de l'Ordenança de la taxa pels serveis de selecció de personal a l'àmbit del Consell de Mallorca i dels seus organismes autònoms amb la següent redacció:

“Article 5. Exempcions, reduccions i bonificacions de quota.

Estan exempts, en el percentatge determinat, en el pagament de la quota íntegra de la taxa els subjectes passius següents:

A1 – Aspirants que tenguin la condició de membre de família nombrosa de categoria general en la data en què finalitza el termini per formular la sol·licitud per participar en el procés selectiu (exempció del 50 %).

A2 – Aspirants que tenguin la condició de membre de família nombrosa de categoria especial en la data en què finalitza el termini per formular la sol·licitud per participar en el procés selectiu (exempció del 100 %).

Les persones beneficiàries han de presentar amb la sol·licitud una declaració responsable de que tenen reconeguda la condició de membre de família nombrosa amb indicació de la categoria reconeguda.

B – Aspirants amb grau de discapacitat.

- Aspirants amb grau de discapacitat igual o superior al 33 % (exempció del 100 %).

Les persones beneficiàries han d'adjuntar a la sol·licitud la documentació acreditativa d'aquesta condició.

C – Aspirants en situació d'atur que així figurin inscrits en els serveis públics d'ocupació durant un termini de, al manco, 1 mes abans de la data de publicació de la convocatòria (exempció del 100 %).

La certificació a adjuntar, relativa a la situació d'atur, se sol·licitarà a la respectiva oficina del servei públic d'ocupació.

D – Aspirants que formen part d'una família monoparental (exempció del 50 %). S'entén que formen part d'una família monoparental els supòsits de separació matrimonial o quan no hi hagi vincle matrimonial, la formada per una sola de les persones progenitores i tots els fills menors d'edat que conviuen amb ella. També en formen part els fills majors d'edat incapacitats judicialment subjectes a pàtria potestat prorrogada o rehabilitada.

Les persones aspirants han de presentar una declaració responsable per acreditar que concorren la situació de convivència i de càrrega econòmica exclusiva dels fills a càrrec de la persona progenitora.

E – Les persones beneficiaries de les exempcions, reduccions i bonificacions de quota regulades a aquest article han de fer constar a les declaracions responsables estar en possessió de les acreditacions de les circumstancies que les originin i han de donar l'autorització expressa al Consell de Mallorca per verificar les dades que hi constin.

Si la persona aspirant manifesta la negativa al fet que l'Administració sol·liciti aquesta informació, l'ha de presentar. Excepcionalment, si l'Administració no pot obtenir aquests documents, podrà sol·licitar a la persona aspirant que els aporti.”

Segon. Sotmetre l'expedient a informació pública mitjançant la inserció dels anuncis corresponents en el tauler d'edictes del Consell de Mallorca, en un dels diaris de major difusió de les Illes Balears i en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, amb la finalitat que totes les persones que hi estiguin interessades puguin examinar-lo i presentar les reclamacions que considerin pertinents, dins el termini de trenta dies, comptadors des de la inserció de l'anunci corresponent en el butlletí.

D'acord amb l'article 17.3 del Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, si durant el termini d'informació pública no es presenten reclamacions, l'acord s'entén definitivament aprovat i es publica el text íntegre de l'Ordenança fiscal en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Tercer. La data d'efectes del present acord serà a partir del dia de la seva publicació definitiva en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Quart. Disposar la publicació d'aquesta modificació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Esmena d'addició a la Proposta de modificació de l'Ordenança de la taxa pels serveis de selecció de personal a l'àmbit del consell de Mallorca i dels seus organismes autònoms

Antecedents

L'Ordenança fiscal de la taxa pels serveis de selecció de personal en l'àmbit del Consell de Mallorca i dels seus organismes autònoms té com a fet imposable la prestació dels serveis i la realització d'activitats relacionades amb convocatòries de selecció de personal funcionari i laboral per a l'ingrés o per a la promoció interna en el Consell de Mallorca i al seu article 5 es regulen les exempcions, reduccions i bonificacions de quota i la forma d'acreditar els supòsits de fet que donen lloc a ser beneficiaris d'aquestes exempcions, reduccions i bonificacions.

Per tal d'adaptar l'Ordenança de la taxa pels serveis de selecció amb els convenis de col·laboració que es subscriguin entre el Consell Insular de Mallorca i diversos ajuntaments de l'illa de Mallorca per a la convocatòria i gestió dels processos d'estabilització de l'ocupació temporal en què el Consell de Mallorca ha de rebre els ingressos que provinguin d'aquests processos selectius, resulta necessari modificar l'article 2 de l'Ordenança esmentada relatiu al fet imposable per tal de donar cabuda als processos que, duts a terme pel Consell, pertanyin a ajuntaments de l'illa.

Vists els informes emesos per el Cap del Servei Tècnic de Recursos Humans, el cap del Servei d'Administració Econòmica, la Secretaria Adjunta de la Secretaria General i la Interventora General del Consell de Mallorca

Fonaments

L'article 15 i següents del Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, i l'article 102.2 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, regulen el procediment d'acord amb el qual els ens locals poden imposar i ordenar els seus tributs.

D'acord amb l'article 39.2, apartat d) del Reglament orgànic del Consell de Mallorca, aprovat per acord del Ple de dia 12 d'abril de 2018 (BOIB núm. 89, de 19 de juliol de 2018) correspon als consellers executius i a les conselleres executives preparar i presentar els projectes de reglaments o ordenances insulars relatius a qüestions del seu departament.

D'acord amb el que estableix l'article 8 de la Llei 8/2000, de 27 d'octubre, de Consells Insulars, correspon al Ple de la Corporació aprovar les ordenances i els reglaments insulars.

Per tot l'exposat, davant la necessitat de modificar l'article 2 de l'Ordenança fiscal de la taxa pels serveis de selecció de personal en l'àmbit del Consell de Mallorca i dels seus organismes autònoms per tal de, per una banda, adaptar-la als convenis de col·laboració que es subscriguin entre el Consell de Mallorca i diversos ajuntaments de l'Illa, el conseller executiu d'Hisenda i Funció Pública, en virtut de les atribucions conferides pel Decret d'organització del Consell de Mallorca, de 26 de gener de 2021 (BOIB núm. 12, de 28 de gener de 2021), eleva al Ple de la Corporació, per a la seva aprovació, la  següent

Esmena d'addició a la Proposta de modificació de l'Ordenança de la taxa pels serveis de selecció de personal a l'àmbit del consell de Mallorca i dels seus organismes autònoms

Primer. Aprovar provisionalment la modificació dels articles 2 de l'Ordenança de la taxa pels serveis de selecció de personal a l'àmbit del Consell de Mallorca i dels seus organismes autònoms amb la següent redacció:

“Article 2. Fet imposable

Constitueix el fet imposable de la taxa la prestació dels serveis i la realització d'activitats relacionades amb les convocatòries de selecció de personal funcionari i laboral per a l'ingrés o per a la promoció interna duites a terme pel Consell de Mallorca.

Segon. Sotmetre l'expedient a informació pública mitjançant la inserció dels anuncis corresponents en el tauler d'edictes del Consell de Mallorca, en un dels diaris de major difusió de les Illes Balears i en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, amb la finalitat que totes les persones que hi estiguin interessades puguin examinar-lo i presentar les reclamacions que considerin pertinents, dins el termini de trenta dies, comptadors des de la inserció de l'anunci corresponent en el butlletí.

D'acord amb l'article 17.3 del Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, si durant el termini d'informació pública no es presenten reclamacions, l'acord s'entén definitivament aprovat i es publica el text íntegre de l'Ordenança fiscal en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Tercer. La data d'efectes del present acord serà a partir del dia de la seva publicació definitiva en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Quart. Disposar la publicació d'aquesta modificació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.”

Transcorregut el termini d'exposició pública sense que s'hagi presentat cap reclamació ni suggeriment, s'entén aprovat definitivament l'acord anterior, segons preveu l'article 112 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de Règim Local, i l'article 169 del Reial Decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les Hisendes Locals.

Contra aquest acord d'aprovació definitiva, que exhaureix la via administrativa, els interessats legitimats a què es refereix l'article 170.1 del Reial Decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, poden interposar el recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent de la publicació d'aquest acord. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. No obstant l'anterior, podeu exercitar, si escau, qualsevol altre recurs que considereu pertinent.

 

Palma, a la data de la signatura electrònica (10 d'agost de 2022)

El conseller executiu d'Hisenda i Funció Pública Josep Lluís Colom Martínez (Decret de 26-01-2021, BOIB núm. 12, de 28-01-2021)”