Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE CAMPOS

Núm. 454008
Modificació i correcció de les bases convocatòria de mestres d’educació infantil de l’escoleta

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Expedient núm.: 1632/2022

La batlessa de l'Ajuntament de Campos, en data de 10 d'agost de 2022, ha dictat la següent resolució:

«Antecedents

Atès l'informe del tècnic d'administració general, de data de 27 de juliol de 2022, pel qual s'informa favorablement a l'aprovació de les bases del procediment selectiu de professor/a d'educació infantil.

Atesa la resolució de la batlessa de l'Ajuntament de Campos de 27 de juliol de 2022, per la qual s'aproven les bases del procediment selectiu i s'ordena la publicació de les mateixes al Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Atesa la publicació de les bases que han de regir el procediment selectiu al BOIB núm. 99, de 30 de juliol de 2022.

Atès l'informe del tècnic d'administració general, de data de 2 d'agost de 2022, pel qual s'informa favorablement a la modificació de les bases del procediment selectiu.

Atesa la publicació de la modificació de les bases del procediment selectiu al BOIB núm. 102, de 4 d'agost de 2022.

Atès i que en data de 9 d'agost de 2022, la interessada amb número de DNI ***9970**, ha presentat instància evidenciant l'existència de dues errades materials a les bases del procediment selectiu.

Atès i que en data de 9 d'agost de 2022 s'ha procedit a la nova publicació de les bases – no modificades- del procediment selectiu al Butlletí Oficial de les Illes Balears, tot això com a conseqüència de la problemàtica sorgida amb la publicació d'anuncis al BOIB núm. 99, de 30 de juliol de 2022.

Atès l'informe del tècnic d'administració general, pel qual es posa de manifest que aquesta publicació pot suposar una problemàtica jurídica, ans es procedeix a la publicació d'unes bases incorrectes amb posterioritat a la publicació de les bases modificades, el que pot afectar a la seguretat jurídica dels aspirants al procediment selectiu.

Atès i que l'esmentat informe posa de manifest la necessitat de procedir a la nova publicació de les bases modificades del procediment selectiu, així com l'atorgament d'un nou termini de presentació d'instàncies i la conservació de les instàncies presentades. Paral·lelament, es posa de manifest la necessitat de procedir a la correcció de les errades materials evidenciades per la part interessada.

Per tot això, i en virtut de les competències conferides a l'article 21.1 de la Llei 7/1985, reguladora de les bases de règim local, tenc a bé dictar la següent,

RESOLUCIÓ

Primer.- Publicar la modificació i correcció de les bases específiques que han de regir la convocatòria per a contractacions laborals temporals de mestres d'educació infantil de l'escoleta infantil municipal “Els Taperons”, a l'Ajuntament de Campos, quedant amb el següent tenor literal:

“BASES ESPECÍFIQUES REGULADORES DE LA CONVOCATÒRIA PER CONSTITUIR, MITJANÇANT CONCURS, UNA BORSA DE FEINA DE PERSONAL LABORAL TEMPORAL PER COBRIR LES NECESSITATS DE MESTRES D'EDUCACIÓ INFANTIL DE L'ESCOLETA MUNICIPAL “ELS TAPERONS”

Primera.- Objecte de la convocatòria

L'objecte de la present convocatòria és la selecció, mitjançant concurs de mèrits, de personal laboral temporal per la creació d'una borsa de treball de mestres, per cobrir les futures necessitats temporals que poguessin sorgir a l'escoleta municipal “Els Taperons” del municipi de Campos, tot això per donar resposta a les diferents necessitats que puguin subvenir, com ara augments substancials de la demanda, baixes laborals, baixes per maternitat i vacances que puguin produir-se a la plantilla, així com qualsevol altra circumstància prevista a la normativa laboral vigent.

Aquestes bases i el corresponent procediment selectiu es regiran de conformitat amb els termes establerts al Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, a la Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció Pública de la CAIB i el Reial Decret Legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre pel que s'aprova l'Estatut dels Treballadors. Supletòriament, i en allò no previst a la normativa anterior pel Reial Decret 364/1995, de 10 de març, pel qual s'aprova el Reglament General d'ingrés del personal al servei de l'Administració General de l'Estat i de provisió de llocs de treball i promoció professional dels funcionaris civils de l'Administració General de l'Estat i en la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local.

Segona.- Funcions

Les funcions del lloc de treball seran les pròpies de mestre/a d'educació infantil, entre d'altres:

1. Facilitar i fer un seguiment de l'adaptació de l'infant a l'escoleta.

2. Informar les famílies del procés d'adaptació dels infants i proporcionar un ambient agradable per tal que l'infant s'integri al grup-classe.

3. Ajustar la programació de l'aula a la general del centre i a les característiques del grup d'infants.

4. Organitzar l'espai i un ambient agradable per tal d'aconseguir els objectius educatius.

5. Fer-se responsable del grup-classe, vetllant per la integritat física, afectiva i emocional de tots els infants davant els infants, les famílies i l'escola.

6. Acollir i facilitar la integració dels infants amb alguna necessitat específica, estimulant-los convenientment i mantenint una coordinació periòdica amb els professionals que els atenguin.

7. Aportar criteris i propostes constructives, innovadores i creatives respecte a les activitats educatives.

8. Participar en les activitats de formació permanent i de reciclatge que es considerin adients prenent el compromís de fer-les extensives a altres membres de l'equip educatiu.

9. Fer un seguiment de l'evolució dels infants al llarg del curs i fer una avaluació periòdica dels resultats.

10. Vetllar per la conservació del material, instal·lacions i equipaments en general del centre.

11. Participar activament en les activitats de formació demanades al centre.

12. Responsabilitzar-se dels infants en tot moment i de l'ordre de l'aula que els ha estat assignada.

13. Qualsevol altra funció similar de l'àmbit educatiu que li sigui assignada per la direcció del centre.

14. Recollir i registrar la informació sobre els infants i la seva família segons els protocols establerts al centre.

15. Assessorar a les famílies en diversos aspectes educatius i fer un seguiment de com han anat els resultats o canvis.

16. Realitzar entrevistes individuals amb les famílies al llarg del curs, sempre que aquestes ho requereixin i en els moments establerts.

17. Informar regularment a les famílies de l'evolució dels seus infants.

18. Fer complir la present normativa de funcionament del centre a les famílies.

Tercer.- Requisits de les persones aspirants

Per prendre part al procediment selectiu les persones aspirants han de posseir o complir, en la data de finalització del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds, els requisits següents:

  • Tenir la nacionalitat espanyola, o la d'un país membre de la Unió Europea, o la de qualsevol d'aquells estats en els quals, en virtut de tractats internacionals celebrats per aquella i ratificats per Espanya, s'apliqui la lliure circulació de treballadors en els termes en què aquesta es troba definida en el tractat constitutiu de la Unió Europea, i en els termes que preveu l'art. 57 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic. Les persones aspirants de nacionalitat no espanyola hauran d'acreditar, mitjançant declaració responsable o un altre mitjà admès en dret, tenir un coneixement adequat de l'idioma espanyol, i se'ls podrà exigir, si s'escau, la superació de proves amb aquesta finalitat.
  • Tenir complerts 16 anys i no haver arribat a l'edat de jubilació forçosa, ambdues referides a la data de finalització del termini de presentació d'instàncies.
  • No haver estat separat o separada del servei de l'Estat, de l'Administració Local o Autonòmica o dels organismes que en depenguin per cap expedient disciplinari, ni trobar-se inhabilitat per a l'exercici de funcions públiques. Igualment, la persona aspirant no haurà d'estar sotmesa a sanció disciplinària o condemna penal que en el seu estat impedeixi l'accés a la funció pública, si es tracta de persones aspirants que no tinguin la nacionalitat espanyola.
  • Tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l'exercici de les funcions de la categoria professional.
  • Estar en possessió del Títol de mestre en educació infantil o títol de grau equivalent.

En el supòsit d'haver presentat un títol equivalent a l'exigit s'hi haurà d'al·legar la norma que n'estableixi l'equivalència, o si no, l'haurà d'acompanyar amb certificat expedit per l'òrgan competent que n'acrediti l'esmentada equivalència. En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger, les persones aspirants hauran d'estar en possessió de la credencial que n'acrediti l'homologació o de la credencial per a l'exercici de la professió corresponent.

  • Acreditar el coneixement de la llengua catalana en el nivell C1, de conformitat amb la Llei 4/2016, de 6 d'abril, de modificació de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears i el Decret 11/2017, de 24 de març, d'exigència del coneixement de la llengua catalana en els procediments selectius d'accés a la funció pública i per ocupar llocs de treball de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Es reconeixeran els certificats que es presentin, acreditatius del coneixement del nivell C1, expedits pels organismes competents, inclosos en l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats, de 21 de febrer de 2013, per la qual es determinen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixements de llengua catalana de la Direcció General de Cultura i Joventut, i segons el règim temporal i d'equivalències que s'hi estableix.

  • Disposar del certificat de capacitació en llengua Catalana per a l'ensenyament del primer cicle de l'educació infantil (CCIP), segons article 3.1 de l'Ordre de la Conselleria d'Educació, Cultura i Universitats de 8 de març de 2018 per la qual es fixen les titulacions que cal tenir per fer classes de i en llengua catalana, a l'ensenyament reglat no universitari.
  • Abonar una taxa de 15,00 euros, segons l'establert a l'ordenança fiscal reguladora de la taxa per a l'expedició de documents administratius (BOIB número 20, de 8 de febrer de 2022).

Aquesta taxa s'ha de satisfer en el moment de presentació de les instàncies, sense que en cap cas es pugui satisfer amb posterioritat a la finalització del termini de presentació de les mateixes.

L'abonament dels drets de participació haurà de ser satisfet al següent compte bancari:

ES60 2100 0089 5902 0000 0142 (Caixabank)

En el concepte s'haurà d'incloure el document d'identitat de la persona aspirant, així com la indicació de la convocatòria a la qual s'opta.

Abans de prendre possessió del lloc de treball, la persona interessada haurà de fer constar que no està sotmesa a cap supòsit d'incompatibilitat establert en la Llei 53/1984 de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques o comprometre's en seu cas, a exercir l'oportuna opció en el període de temps que preveu l'article 10 de la disposició legal anterior, així com que no perceb pensió de jubilació, de retir o d'orfandat.

Tots aquests requisits s'han de complir el dia de finalització del termini per la presentació de sol·licituds.

Quarta.- Presentació de sol·licituds

Les instàncies per participar al concurs s'hauran de presentar, segons el model normalitzat que figura a l'Annex I d'aquestes bases, adreçades a la Sra. Batlessa de l'Ajuntament de Campos, dins el termini de deu (10) dies hàbils, a comptar des del dia següent a la publicació de l'anunci d'aquesta convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

Les instàncies es podran presentar davant el registre general d'entrada de l'Ajuntament de Campos, ubicat a la Plaça Major, 1 (07630 Campos), o per qualsevol dels mitjans admesos a l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Si l'últim dia de l'esmentat termini és dissabte, diumenge o festiu, el mateix s'entendrà prorrogat fins al primer dia hàbil següent.

A més, per ser admesos i admeses i prendre part al procediment les persones aspirants hauran de presentar la següent documentació:

  • Còpia simple del DNI o NIE.
  • Còpia simple del títol exigit per formar part del procés selectiu.
  • Còpia autèntica del certificat acreditatiu dels coneixements del nivell C1 de català.
  • Model d'instància estandarditzat, segons consta a l'Annex I.
  • Declaració responsable, segons consta a l'Annex III, manifestant que reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides a la base tercera d'aquesta convocatòria.
  • Còpia autèntica del certificat de capacitació en llengua Catalana per a l'ensenyament del primer cicle de l'educació infantil (CCIP).
  • Model estandarditzat d'índex amb la relació dels mèrits aportats que s'avaluaran en la fase de concurs (Annex II).
  • Còpia simple dels documents aportats com a mèrits.
  • Justificant d'abonament de la taxa de 15,00 euros.

L'absència d'acreditació dels esmentats requisits determinarà l'exclusió del procediment selectiu.

La falsedat en les dades que es facin constar en la sol·licitud o en la documentació annexa sempre i quan determini la mancança dels requisits per participar en la convocatòria, comportarà l'exclusió immediata de la persona sol·licitant des del moment en que s'adverteixi, sense perjudici de les mesures legals que corresponguin.

Cinquè.- Admissió de les persones aspirants

Un cop finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, la batlia d'aquest ajuntament dictarà resolució en el termini màxim de cinc dies hàbils per la qual declararà aprovada la llista provisional de persones admeses i excloses. Aquesta resolució es publicarà al tauler d'anuncis de l'Ajuntament de Campos i al portal de transparència, atorgant-se un termini de tres dies hàbils per tal que les persones interessades presentin les al·legacions que considerin oportunes o esmenin la seva sol·licitud.

Les possibles reclamacions o al·legacions, si n'hi haguessin, seran acceptades o rebutjades en la resolució que aprovi la relació definitiva de persones de persones aspirants admeses i excloses, que es farà pública de la mateixa manera que la relació anterior.

Els successius anuncis del procediment selectiu es publicaran al tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament de Campos.

Acabat el termini al qual es refereix el paràgraf anterior, i esmenades, si escau, les deficiències corresponents, la batlessa dictarà resolució en el termini màxim de 5 dies hàbils i es procedirà a la publicació de la llista definitiva de persones admeses i excloses.

Sisena.- Tribunal qualificador

La designació del Tribunal de selecció es durà a terme de conformitat amb el que es disposa en l'article 51 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, l'article 11 del Reial decret 364/1995, de 10 de març, mitjançant el qual s'aprova el Reglament general d'ingrés del personal al servei de l'Administració general de l'Estat i de provisió de llocs de treball i promoció professional dels funcionaris civils de l'Administració General de l'Estat, l'article 60 del text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre i en el Decret 27/1994, d'11 de març, pel qual s'aprova el Reglament d'ingrés del personal al servei de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

1. El Tribunal estarà format per un/a president/a i tres vocals, així com un secretari, amb veu i vot. Es designaran, així mateix, els seus respectius i respectives suplents per cobrir les absències que es puguin produir.

2. L'òrgan de selecció serà col·legiat i la seva composició s'ajustarà als principis d'imparcialitat i professionalitat dels seus i les seves membres, procurant així mateix la paritat entre dona i home.

3. El personal d'elecció o de lliure designació política, el personal funcionari interí i el personal eventual no podran formar part dels òrgans de selecció.

4. La pertinença als òrgans de selecció serà sempre a títol individual, no podent ostentar-se aquesta en representació o per compte de ningú.

5. El tribunal podrà acordar la incorporació en les tasques de personal assessor o especialista, que poden actuar amb veu però sense vot.

6. El tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l'assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents indistintament, ni sense president/a ni secretari/ària, i les seves decisions s'adoptaran per majoria.

7. L'abstenció i la recusació dels membres del tribunal es regularà pels articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i pels articles 22 i 23 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

8. Les decisions adoptades pel tribunal es poden recórrer en les condicions que estableix l'article 121 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

9. Seran funcions del tribunal qualificador, entre d'altres:

a) Valorar els mèrits al·legats i acreditats per les persones aspirants, en la forma establerta en aquestes bases.

b) Requerir, si escau, a les persones aspirants que hagin acreditat mèrits amb defectes formals, a l'efecte de la seva esmena, o quan sigui necessari un aclariment d'algun dels mèrits acreditats en temps i en forma.

c) Confeccionar una llista, per ordre de prelació, de les persones que formen part de la borsa.

d) Resoldre les reclamacions presentades, en el termini establert i en la forma escaient, per les persones aspirants.

e) Elevar a la batlia la composició definitiva de la borsa.

Setena.- Sistema selectiu

El procés de selecció s'iniciarà una vegada publicada la llista definitiva de les persones admeses i excloses al tauler d'anuncis de la pàgina web de l'Ajuntament de Campos.

El sistema selectiu serà el de concurs de mèrits, en el qual el Tribunal Qualificador valorarà els mèrits al·legats per les persones aspirants d'acord amb la puntuació establerta al següent epígraf.

Vuitena.- Fase de concurs

La puntuació màxima serà de 30 punts.

1. Experiència professional

La puntuació màxima d'aquest apartat serà de 15 punts.

a. Serveis prestats a l'administració pública com a mestre/a d'educació infantil desenvolupant funcions anàlogues a les requerides en la present convocatòria: 0,30 punts per mes treballat a jornada completa.

b. Serveis prestats a entitat privada com a mestre/a d'educació infantil desenvolupant funcions anàlogues a les requerides en la present convocatòria: 0,15 punts per mes treballat a jornada completa.

c. Serveis prestats a l'administració pública com a educador/a d'educació infantil desenvolupant funcions anàlogues a les requerides en la present convocatòria: 0,15 punts per mes treballat a jornada completa.

d. Serveis prestats a entitat privada com a educador/a d'educació infantil desenvolupant funcions anàlogues a les requerides en la present convocatòria: 0,08 punts per mes treballat a jornada completa.

En el cas de jornades inferiors a la completa, es procedirà al càlcul de la puntuació proporcional.

No es valoraran els serveis prestats en qualitat de personal eventual o de confiança, de conformitat amb l'establert a l'article 20.4 de la Llei de 3 d'abril de 2007, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

Els serveis prestats a l'administració pública s'acreditaran mitjançant certificat de serveis prestats, expedit per l'Administració corresponent, en el qual ha de constar el lapse temporal de prestació, el grup de classificació professional, l'escala i subescala, així com la vinculació amb l'Administració. Als efectes de la valoració d'aquests mèrits es consideraran Administracions Públiques les definides a l'article 2.3 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic.

Per acreditar els serveis prestats a empreses privades, s'haurà de presentar un informe de vida laboral emès per la Seguretat Social que especifiqui la data d'alta i baixa en l'activitat corresponent. També s'ha de presentar un certificat de l'entitat o empresa en el qual s'indiqui el lloc de treball ocupat i les tasques desenvolupades.

2. Titulacions acadèmiques

La puntuació màxima d'aquest apartat serà de 8 punts.

Es valoren en aquest apartat les titulacions acadèmiques, el caràcter oficial o l'equivalència de les quals, tengui reconegut i establert el Ministeri d'Educació, Cultura i Esports, així com els títols propis de grau i els títols propis de postgrau establerts per les universitats espanyoles en la regulació dels ensenyaments propis, quan estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies de la plaça convocada.

La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es valorarà el de nivell inferior o el primer cicle que sigui imprescindible per obtenir-lo, excepte en el supòsit del títol de doctor, màster oficial o títol propi de postgrau en què sí que es valorarà la llicenciatura, grau o equivalent.

En cap cas es valorarà com a mèrit la titulació aportada com a requisit per participar a la convocatòria.

- Per cada títol de doctor/a, relacionada amb el lloc de feina: 5 punts

- Per cada titulació acadèmica oficial de grau, segon cicle universitari o llicenciatura relacionada amb el lloc de feina: 3 punts.

- Per cada títol de màster universitaris oficials i els títols propis de postgrau (màster, especialista universitari, expert universitari, i curs d'actualització universitària) relacionats amb el lloc de feina: 0,025 punts per cada crèdit LRU (sistema de valoració dels ensenyaments introduït pel RD 1497/1987, de 27 de novembre) o per cada 10 hores lectives, i a raó de 0,075 punts per cada crèdit ECTS (sistema europeu de transferència de crèdits) o per cada 25 hores lectives, amb un màxim de 2 punts.

En el supòsit que el màster oficial o títol propi de postgrau no indiqui els crèdits o no esmenti si es tracten de crèdits LRU o ECTS, s'entén que els crèdits són LRU i s'han de computar, d'acord amb el paràgraf anterior, a raó de 0,025 punts per cada crèdit o per cada 10 hores lectives.

En tot cas s'entendran com a titulacions relacionades amb el lloc de feina el grau en educació primària, psicopedagogia, logopèdia, pedagogia, psicologia, o equivalents.

3. Accions formatives

La puntuació màxima d'aquest apartat serà de 5 punts.

Únicament es valoren cursos de formació i perfeccionament, jornades o seminaris impartits i/o reconeguts per les Administracions públiques, els impartits en el marc dels acords de formació continua entre l'Administració i els agents socials, universitats, així com els homologats per l'EBAP, així com els cursos de formació ocupacional impartits o promoguts pel servei d'ocupació de les Illes Balears (SOIB), per la Conselleria de Treball i Formació, i per altres organismes locals, autonòmics o estatals amb competències en matèria de formació ocupacional, quan el contingut estigui directament relacionat amb les funcions de la plaça a la qual s'opta.

Es valoren les accions formatives sempre que estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeix. En aquest sentit, es valoraran els cursos referits a l'àrea professional d'educació infantil, amb contingut relacionat amb procediments o conceptes que ajudin al desenvolupament dels infants, els apropin a l'aprenentatge i millorin la seva percepció i comunicació entre d'altres.

També es valoraran els cursos relacionats amb les següents matèries transversals:

- Igualtat entre homes i dones.

- Ofimàtica.

- Prevenció de riscos laborals.

Únicament es valoraran els cursos on s'acrediti mitjançant un certificat, el curs, les hores i les matèries que s'han impartit.

La valoració es realitzarà segons el següent barem:

- L'hora d'impartició de cursos es valora a raó de 0,050 punts.

- L'hora d'aprofitament de cursos es valora a raó de 0,015 punts

- L'hora d'assistència de cursos es valora a raó de 0,010 punts

En relació amb els cursos expressats en crèdits, s'entén que cada crèdit equival a 10 hores. No es valoren els certificats que no indiquin el nombre d'hores o crèdits, el contingut de la formació o que tinguin un contingut indefinit.

4. Coneixements de llengua catalana

La puntuació màxima d'aquest apartat serà de 2 punts.

Es reconeixeran els certificats que es presentin, acreditatius del coneixement del nivells esmentats a continuació, expedits pels organismes competents, inclosos en l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats, de 21 de febrer de 2013, per la qual es determinen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixements de llengua catalana de la Direcció General de Cultura i Joventut, i segons el règim temporal i d'equivalències que s'hi estableix.

Només es computarà el nivell més alt acreditat. El certificat LA es pot acumular al C2.

La puntuació en cada cas serà:

- Certificat C2 o equivalent: 1,5 punts.

- Certificat LA o equivalent: 0,5 punts.

La puntuació obtinguda en el procés selectiu determinarà l'ordre de situació de les persones aspirants de major a menor puntuació dins el llistat. En cas de que es produeixin empats, s'han de resoldre segon els criteris següents:

a) Major puntuació a l'apartat d'experiència laboral.

b) Major puntuació a l'apartat de estudis acadèmics oficials.

c) Si l'empat persisteix, es farà un sorteig.

Novena.- Relació de mèrits provisional i ordre de classificació definitiva.

1. Una vegada conclosa la valoració dels mèrits, el tribunal qualificador publicarà, en el tauler d'anuncis de de la seu electrònica de l'Ajuntament, una llista provisional de les puntuacions obtingudes per les persones aspirants (per blocs i total), amb indicació del número de document nacional d'identitat. Aquesta llista es publicarà per ordre de major a menor puntuació total.

2. Les persones aspirants disposaran d'un termini de 3 dies hàbils, a comptar a partir de l'endemà de la publicació de la llista, per a al·legar les rectificacions pertinents sobre la valoració provisional dels mèrits del concurs.

3. El tribunal comptarà amb un termini de cinc dies hàbils per resoldre les reclamacions i, tot seguit, farà pública la llista amb l'ordre de classificació definitiu.

4. El tribunal qualificador elevarà a la Batlia la relació final de persones aspirants, per ordre de classificació, per tal de procedir a constituir la borsa de treball. La resolució de constitució de la borsa es publicarà a la seu electrònica de l'Ajuntament de Campos i al Portal de Transparència, i indicarà les persones que la integren, l'ordre de prelació i la puntuació obtinguda.

Desena.- Funcionament de la borsa de treball

Les persones que formen part d'una borsa es trobaran en situació de disponibles o no disponibles:

1. Es trobaran en situació de no disponibles aquelles persones que no han acceptat un lloc ofert per concórrer alguna de les causes previstes en aquestes bases. Mentre la persona aspirant estigui en situació de no disponible en la borsa, no se li ha d'oferir cap lloc de treball corresponent a la mateixa categoria, especialitat i nivell, excepte el que preveu més endavant.

2. Estan en situació de disponibles la resta de persones aspirants de la borsa i, per tant, se'ls ha de comunicar l'oferta d'un lloc de treball d'acord amb la seva posició a la borsa.

En cas d'haver-hi una necessitat de contractació, s'ha d'oferir el lloc a la primera persona de la borsa corresponent que estigui en situació de disponible, d'acord amb l'ordre de prelació, sempre que compleixi els requisits del lloc per ocupar-ho.

S'ha de comunicar a la persona aspirant que correspongui el lloc i el termini en el qual cal que es presenti. S'intentarà un màxim de tres vegades el mateix dia, deixant constància de les cridades fetes i els correus electrònics.

Si la persona interessada no manifesta la seva conformitat amb la contractació o el nomenament en el termini d'un dia hàbil, o en el segon dia hàbil següent si la crida es fa en divendres, i la seva disposició a incorporar-se en el termini indicat per l'Ajuntament de Campos, s'entén que hi renuncia.

El termini per la incorporació serà de com a mínim de 1 dia hàbil i com a màxim de 15 dies hàbils, el qual es pot prorrogar excepcionalment per atendre al dret de preavís de l'article 49.1 de l'Estatut dels treballadors.

A les persones aspirants que hi renunciïn de forma expressa o tàcita -d'acord amb el punt anterior d'aquest article- se les ha de passar al darrer lloc de la borsa de treball corresponent, llevat que al·leguin, dins el termini establert a l'apartat anterior, la concurrència d'alguna de les circumstàncies següents, que s'han de justificar documentalment dins els tres dies hàbils següents:

- Estar en període d'embaràs, de maternitat o de paternitat, d'adopció o d'acolliment permanent o preadoptiu, incloent-hi el període en què sigui procedent la concessió d'excedència per a cura d'infants per qualsevol dels supòsits anteriors.

- Patir malaltia o incapacitat temporal.

- Estar, en el moment de crida, exercint funcions sindicals.

- Estar prestant serveis a una altra administració pública.

En aquests supòsits, conservaran el seu ordre de prelació a la borsa de treball i passaran a la situació de no disponibles.

En el cas de no acreditar-se documentalment en el termini establert la situació de no disponible, s'entendrà que la persona aspirant renuncia al borsí i, consegüentment, en serà exclòs.

La posterior renúncia d'una persona al lloc de treball que ocupa, així com l'incompliment del deure de prendre possessió del lloc prèviament acceptat, suposa l'exclusió de la borsa de treball per a la qual va ser cridada, excepte que aquestes circumstàncies es produeixin com a conseqüència de la crida per ocupar un altre lloc de treball en un altre cos, una altra escala o especialitat de l'Ajuntament de Campos, o en els casos de força major.

En cap cas s'oferirà un lloc de treball a aquelles persones que, en virtut de l'establert a l'article 15 del Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors, puguin esdevenir fixes com a conseqüència de la superació del termini màxim de contractacions temporals.

Una vegada la persona interessada manifesti la seva voluntat a incorporar-se com a personal laboral temporal de la corporació, s'aportarà la següent documentació:

- Còpia autèntica del Document Nacional d'Identitat en vigor.

- Còpia autèntica del Títol exigit o certificació acadèmica que acrediti que té cursats i aprovats els estudis necessaris per a l'obtenció del títol corresponent, juntament amb el document que acrediti que ha abonat els drets per a la seva expedició.

- Declaració responsable de no haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les Administracions Públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial. En el cas de ser nacional d'un altre Estat, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, al seu Estat, en els mateixos termes l'accés a l'ocupació pública.

Onzena.- Vigència de la borsa de treball

La vigència màxima de la borsa serà de tres anys a comptar des de la data de la publicació de la seva constitució.

Dotzena.- Incidències, publicitat i recursos

El Tribunal queda facultat per resoldre els dubtes que es presentin a la interpretació d'aquestes bases i prendre els acords necessaris per al bon ordre d'aquesta convocatòria.

Tots els actes d'aquesta convocatòria que estiguin sotmesos a informació pública seran inserits a la seu electrònica de l'Ajuntament de Campos i al portal de transparència corporatiu, al marge de la seva publicació al BOIB quan sigui preceptiva.

Contra la convocatòria i les presents bases, que exhaureixen la via administrativa, es podrà interposar per part de les persones interessades o bé recurs potestatiu de reposició, a interposar davant aquesta Batlia, en el termini d'un mes des de la seva publicació al BOIB, d'acord amb l'establert als articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé directament i de forma alternativa, recurs contenciós administratiu, d'acord amb l'establert als articles esmentats i als articles 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, a interposar davant el Jutjat contenciós Administratiu de Palma, en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la publicació al BOIB de la present convocatòria.

Segon.- Obrir un nou termini de 10 dies hàbils de presentació d'instàncies, comptats a partir del següent al de la data de publicació d'aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Tercer.- Declarar la conservació d'actes en el que es refereix a la presentació de la sol·licitud i la totalitat dels documents aportats dels aspirants que s'hagin presentat amb anterioritat a la publicació d'aquesta modificació, entenent-se aquestes presentades en temps i forma, sense necessitat de tornar a presentar els aspirants nova sol·licitud.

Quart.- Publicar la modificació en el BOIB, a la seu electrònica de l'Ajuntament de Campos i al portal de transparència municipal.»

El que es fa públic als efectes oportuns.

 

Campos, a la data de signatura electrònica (10 d'agost de 2022)

La batlessa Francisca Porquer Manresa

Documents adjunts