Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE CALVIÀ

Núm. 454007
Aprovació definitiva del Reglament de carrera professional de l'Ajuntament de Calvià

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Ple municipal, en sessió ordinària celebrada el dia 28 de juliol de 2022 va acordar, entre d'altres, aprovar definitivament el Reglament de carrera professional de l'Ajuntament de Calvià i ordenar la publicació del text íntegre de l'Acord en el BOIB.

 

Calvià, en el dia de la signatura electrònica (5 d'agost de 2022)

El tinent de batle delegat de Serveis Generals i Infraestructures Juan Recasens Oliver (Resolució de Batlia de data 17/6/2019)

 

REGLAMENT D'ACCÉS I PROGRESSIÓ EN EL MODEL DE CARRERA PROFESSIONAL ORDINÀRIA DEL PERSONAL Al SERVEI DE L'AJUNTAMENT DE CALVIÀ

L'Ajuntament de Calvià, amb l'objectiu de millorar els serveis públics, ha decidit establir el sistema d'avaluació del compliment del personal al seu servei, amb la finalitat de detectar les àrees de millora que ajudin a augmentar la seva preparació, el seu compromís i la seva motivació, ja que aquests aspectes repercuteixen en la qualitat de l'atenció a la ciutadania i en la millora dels serveis públics.

Aquest reglament es fonamenta en l'article 20 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic, el qual obliga les administracions públiques a establir sistemes que permetin avaluar l'acompliment del personal al seu servei. Així mateix, disposa que la configuració d'aquesta avaluació es durà a terme mitjançant un procediment que mesuri i valori, d'una banda, la conducta professional, i, per una altra, el rendiment o la consecució de resultats.

L'article 39 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears disposa l'obligatorietat que les Administracions de les Illes Balears implantin progressivament sistemes d'avaluació del compliment del personal al seu servei, com a instrument per a la millora de la motivació, del rendiment i de la qualitat dels serveis públics. Aquesta mateixa llei també indica que aquests sistemes d'avaluació seran públics i garantiran l'objectivitat i la imparcialitat dels resultats, així com que es tindran en compte tant en la promoció de la carrera professional com en la determinació dels conceptes retributius lligats a la productivitat i que poden donar lloc al reconeixement de recompenses.

El sistema aquí dissenyat es fonamenta en l'avaluació de les conductes professionals relacionades amb les competències necessàries per a desenvolupar les funcions assignades. La definició d'aquestes competències permetrà identificar els coneixements, habilitats, actituds i valors que és necessari haver aconseguit per a desenvolupar el treball amb un grau alt d'eficàcia i eficiència.

 

Capítol I Disposicions Generals

1. Objecte

1. L'objecte d'aquest reglament és establir el sistema que permeti desenvolupar la carrera professional horitzontal ordinària del personal en el seu àmbit d'aplicació i establir-ne com a eix fonamental l'avaluació de l'acompliment, concebuda com el procediment mitjançant el qual es mesura i valora la conducta professional, la qualitat dels treballs realitzats i el rendiment o l'assoliment de resultats.

2. S'entén per carrera professional horitzontal el dret del personal empleat públic a progressar professionalment, de manera individualitzada, en la seva carrera administrativa sense necessitat de canviar de lloc de treball, com a reconeixement al seu desenvolupament professional pel que fa a coneixements, formació, experiència professional i assoliment de resultats.

 

2. Àmbit d'aplicació

1. Aquest reglament és aplicable a:

a) Tot el personal funcionari de carrera, interí, laboral fix o laboral temporal que estigui en servei actiu o en situació de reserva de plaça a l'Ajuntament de Calvià, amb les excepcions següents:

a) El personal que tingui una relació de serveis amb l'Ajuntament derivada de la formalització d'un contracte administratiu.

b) El personal que ostenti la condició de becari/ària o presti serveis de caràcter temporal no retribuïts a conseqüència de convenis de col·laboració, inserció, pràctiques, formació o altres similars.

c) El personal que ostenti la condició de membre d'òrgans de govern, tant per vinculació a resultats electorals com per nomenament directe.

2. També és aplicable al personal funcionari de carrera, interí, laboral fix i laboral temporal de l'Ajuntament de Calvià que estigui nomenat com a personal eventual o d'alta direcció en aquesta corporació.

3. Al personal que hagi accedit a l'Ajuntament de Calvià amb posterioritat a l'entrada en vigor d'aquest reglament mitjançant els sistemes reglamentaris (ordinaris i extraordinaris) de provisió de llocs de treball, sigui per concurs de mèrits o per lliure designació, se li reconeixerà la progressió aconseguida en el sistema de carrera professional horitzontal de la seva administració d'origen, d'acord amb els principis de reciprocitat i els criteris d'homologació que es determinin.

 

Capítol II La carrera professional horitzontal ordinària

3. Carrera ordinària

1. La carrera ordinària persegueix l'objectiu de reconèixer les aportacions del personal en la millora dels serveis públics, sobre la base de la motivació personal. Porta aparellats el reconeixement i la valoració del nivell de carrera, així com la remuneració corresponent a cadascun dels nivells que la integren.

2. La carrera professional s'estructura en quatre nivells, en cadascun dels quals el personal empleat públic ha de romandre un període de temps mínim que li permeti adquirir les competències professionals necessàries per a accedir al nivell superior. El període mínim de serveis prestats establert com a requisit per a l'accés a cadascun dels nivells serà el següent:

a) Nivell I: 5 anys (1.825 dies).

b) Nivell II: 5 anys (1.825 dies) des de l'accés al Nivell I.

c) Nivell III: 5 anys (1.825 dies) des de l'accés al Nivell II.

d) Nivell IV: 5 anys (1.825 dies) des de l'accés al Nivell III.

3. A l'efecte de determinar el nombre de dies de serveis prestats s'han d'aplicar els criteris de ponderació de les taules de l'Annex 1, computant-se tots els períodes treballats en qualsevol cos o escala, o en qualsevol grup professional laboral, d'acord amb el que preveu la Llei 70/1978, de 26 de desembre, de reconeixement de serveis previs en l'administració pública.

4. Per a progressar en la carrera professional, a més del requisit de cinc anys de permanència en el nivell d'origen, s'ha de superar l'avaluació corresponent, basada en les següents àrees competencials:

a) Aprenentatge, docència i gestió del coneixement, mitjançant les quals s'avalua el desenvolupament personal en aspectes com ara la formació, la innovació i la transferència del coneixement.

b) Avaluació de competències professionals (avaluació 360º), mitjançant la qual es pretén mesurar i valorar la conducta professional, el rendiment i els resultats obtinguts –en relació amb els objectius d'actuació o millora del servei públic– del personal empleat públic, a través de criteris de transparència, objectivitat, imparcialitat i no discriminació.

5. El sistema de progressió en la carrera professional ordinària requereix que el personal que compleixi el requisit al qual es fa referència en l'apartat 2 anterior formalitzi degudament la seva sol·licitud de participació en el termini establert en l'article 13 d'aquest reglament.

4. Característiques

El sistema de carrera professional horitzontal té les característiques següents:

a) És voluntària: correspon al personal inclòs dins de l'àmbit d'aplicació decidir si s'hi incorpora i el ritme de progressió als diferents nivells que la configuren, complint els requisits establerts.

b) És personalitzada: el reconeixement dels nivells té caràcter personal i individual i s'efectuarà considerant els mèrits presentats per la persona interessada de conformitat amb els principis d'igualtat, mèrit, capacitat i publicitat.

c) És progressiva: com a regla general, l'accés als diferents nivells reconeguts en la carrera professional s'efectuarà successivament i a poc a poc, de tal manera que l'accés al nivell superior només s'aconseguirà havent acreditat el reconeixement del nivell immediatament inferior.

d) És revocable: el nivell reconegut té caràcter irrevocable i consolidat amb excepció del que estableix l'article 17, «Efectes de la no superació de l'avaluació per competències» d'aquest reglament i de l'aplicació de la sanció de demèrit prevista en l'article 96.1.e de l'EBEP.

e) És incentivada: el reconeixement de cada nivell està retribuït econòmicament mitjançant el complement de caràcter fix i mensual corresponent. La retribució té caràcter de complementària i està associada a l'obtenció d'un determinat graó de la carrera.

f) És transparent: les eines de mesurament dels paràmetres i dels criteris que s'hagin d'avaluar es basen en criteris objectius.

g) És avaluable: es basa en l'avaluació de la competència professional i del desenvolupament del lloc de treball per a accedir a cada nivell de la carrera professional.

h) És oberta: no té limitacions d'accés sempre que es compleixin els requisits bàsics establerts i els criteris definits per a obtenir cada nivell.

i) És homologable: es duran a terme les actuacions que permetin l'accés al sistema de carrera professional al personal provinent d'altres administracions, d'acord amb els principis i els criteris d'homologació que es determinin.

j) És independent del lloc o de la plaça que s'ocupi: obtenir un nivell de carrera professional determinat o accedir a un altre no implica canviar el lloc de treball ni l'activitat que el/la professional desenvolupi.

k) És actualitzable mitjançant la revisió periòdica dels elements que es considerin en l'avaluació, de manera que responguin a la realitat i a les necessitats canviants de l'Ajuntament de Calvià i del seu equip professional.

5. Grups i subgrups de personal municipal i nivells de grau

Per a cadascun dels grups, subgrups i categories professionals en els quals pot enquadrar-se el personal al servei de l'Ajuntament, s'estableixen quatre nivells de carrera professional:

Personal funcionari

Grup A

Grup B

Grup C

Agrupacions professionals

Subgrup A1

Subgrup A2

Grup B

Subgrup C1

Subgrup C2

AP

Personal laboral

Grup professional A

Grup professional B

 

Grup professional C

Grup professional D

Grup professional E

Nivells

IV

IV

IV

IV

IV

IV

III

III

III

III

III

III

II

II

II

II

II

II

I

I

I

I

I

I

6. Requisits d'admissió

1. La incorporació a la carrera professional horitzontal s'efectua amb l'obtenció d'un dels nivells en els quals aquesta s'estructura durant la fase extraordinària d'implantació, així com mitjançant el compliment dels requisits i seguint el procediment establert en aquest reglament. Una vegada efectuada la incorporació a la carrera professional, la promoció de nivell només es pot fer al nivell immediatament superior.

2. Els requisits específics perquè la persona sigui admesa en les convocatòries anuals d'accés i progressió en la carrera professional són els següents:

a) Trobar-se dins de l'àmbit d'aplicació d'aquest reglament.

b) Haver completat els anys de serveis prestats establerts en el punt 3.2 per a cadascun dels nivells.

S'entén com a situació computable a l'efecte de temps les següents situacions administratives:

  • Servei actiu.
  • Serveis especials.
  • Serveis en altres administracions públiques.
  • Excedència forçosa.
  • Excedència voluntària per raó de violència de gènere.
  • Excedència per cura de familiars.
  • Excedència per raó de violència terrorista.
  • Expectativa de destí i excedència forçosa pel transcurs del temps màxim de durada de la situació d'expectativa de destí.
  • Incapacitat temporal derivada d'accident laboral.
  • Incapacitat temporal no derivada d'accident de treball, sempre que no superi un 30 % d'IT en el període de 5 anys contemplat en el càlcul del complement de carrera professional
  • Qualsevol situació administrativa assimilada o anàloga a les anteriors.

c) Tenir reconegut el nivell immediatament anterior quan es tracti d'accedir als nivells II, III i IV, respectivament.

d) Formalitzar degudament la sol·licitud en el termini establert en l'article 13 d'aquest reglament.

3. A l'efecte del que estableix el punt 2.b anterior, les persones sol·licitants que disposin de fraccions de temps romanents que no hagin estat utilitzades per a obtenir un nivell d'enquadrament en la fase extraordinària d'implantació poden computar-les, per una sola vegada i excepcionalment, en el procediment ordinari previst en aquest reglament. Així mateix, les fraccions de temps romanents que no hagin estat utilitzades per a l'accés a un determinat nivell en la fase ordinària de la carrera professional horitzontal, poden computar-se per a l'accés ordinari al següent nivell superior, excepte en el supòsit descrit en l'article 17.2.

4. La sanció disciplinària per falta greu o molt greu interromprà el període de permanència exigit per a l'ascens dins de la carrera professional horitzontal durant el temps establert fins que prescrigui la sanció.

5. El fet d'haver estat remogut/uda del lloc de treball per un nivell d'acompliment insuficient provoca l'augment d'un any en el període de permanència necessari per a accedir al graó superior.

6. Els informes negatius que s'hagin emès relatius al compliment de la jornada o a la diligència requerida en l'exercici de les funcions encomanades seran examinats per la comissió tècnica de valoració prevista en aquest reglament, la qual cosa, escoltats prèviament la persona interessada i qui hagi emès l'informe, determinarà el temps en què s'augmenta, si cal, el període de permanència.

7. No computarà, a l'efecte de carrera professional, el temps en el qual el personal ocupi un lloc de treball en adscripció provisional i no compleixi els requisits o no s'hagi presentat a l'últim concurs de trasllats que s'hagi fet.

 

Capítol III Avaluació de competències professionals

7. Avaluació de competències

1. El sistema d'avaluació de competències professionals es conceptualitza com un procés de valoració del grau d'eficàcia amb el qual el personal municipal duu a terme les seves tasques, comeses i responsabilitats en els llocs que ocupa.

2. Per competència entenem la capacitat efectiva per a dur a terme amb èxit una activitat laboral plenament identificada. És la idoneïtat per a complir o desenvolupar un lloc de treball eficaçment. Les competències estan formades pels coneixements, habilitats, valors i motivació d'una persona. Aquests components es manifesten en conductes que ens permeten observar i avaluar el nivell d'execució del treball que desenvolupen les persones en un context determinat.

3. L'avaluació del compliment és el procediment mitjançant el qual es mesura i es valora la conducta professional. Per això és necessari identificar les competències associades a un nivell adequat o excel·lent de compliment per a poder avaluar-les a través de les conductes relacionades amb aquestes competències.

4. El model d'avaluació de competències establert en aquest reglament estableix dos grups de competències amb les conductes associades a cadascuna:

- Un primer grup, format per les competències professionals de les persones que desenvolupen funcions directives (caps de servei o llocs de nivell superior), denominat «qüestionari 1».

- Un segon grup, format per les competències professionals de la resta del personal, denominat «qüestionari 2».

5. Per a cadascuna d'aquestes conductes s'ha establert una valoració en una escala predefinida de sis nivells d'execució, que va des de «molt millorable» a «molt adequat».

6. En el cas de les persones amb funcions directives, s'han establert les següents nou competències:

  • Treballar en equip
  • Adaptabilitat
  • Implicació i compromís
  • Orientació als resultats
  • Orientació a la ciutadania
  • Habilitats directives i de gestió
  • Foment de la formació centrada en les labors dels llocs de treball que ocupi el personal sota el seu comandament.
  • Control del compliment dels terminis en la tramitació i resolució de procediments.
  • Foment, immersió i incorporació de l'administració electrònica.

7. Pel que fa a la resta del personal, s'estableixen les següents cinc competències associades al seu compliment:

  • Treballar en equip
  • Adaptabilitat
  • Implicació i compromís
  • Orientació als resultats
  • Orientació a la ciutadania

8. Persones que intervenen en l'avaluació

1. Personal superior jeràrquic: són les persones que ocupen una prefectura i, a més, tenen personal al seu càrrec, amb les següents consideracions:

a) Avaluarà la persona jeràrquica que es determini.

b) En cas que la persona que ha de ser avaluada hagi tingut més d'una persona com a superior jeràrquica durant el període objecte d'avaluació, es triarà la persona superior o persones superiors jeràrquiques corresponents aplicant els criteris que figuren en l'article 10.3 d'aquest reglament.

De manera excepcional podrà avaluar com a superior jeràrquica una persona que no ocupi una prefectura, sempre que existeixi una relació de jerarquia que impliqui funcions de direcció sobre el personal a avaluar.

2. Personal subordinat: són les persones que depenen de manera directa del personal descrit en l'apartat anterior. Pot ser un grup format per persones de diferents règims jurídics, cossos, escales, categories o nivells.

3. Personal col·laborador: són els companys i companyes de treball que es relacionen amb la persona avaluada sense que existeixi la relació de subordinació definida anteriorment. Aquestes persones poden pertànyer o no al mateix departament, servei o unitat, però necessàriament tindran una relació fluida i constant de treball amb la persona a avaluar.

4. Ciutadania: són les persones als qui es dirigeixen i presten els serveis públics i sobre les quals repercuteix el resultat de la gestió i acompliment de funcions per part del personal al servei d'aquesta corporació. L'Administració presentarà una proposta de valoració 360º dissenyada per una empresa. Aquesta proposta es traslladarà als sindicats perquè hi valorin possibles modificacions.

9. Sistema d'avaluació 360º

1. El sistema d'avaluació 360º és la tècnica consistent en la valoració de les competències professionals d'una persona per part de les diferents persones relacionades laboralment amb ella, i que segueix el següent sistema d'avaluacions:

- En primer lloc, la conducta professional és avaluada a través de la introspecció i la reflexió sobre un mateix, mitjançant una autoavaluació feta per la persona avaluada en relació amb el seu comportament professional durant el període objecte d'avaluació. Aquesta autoavaluació no computa en la puntuació final, atès que podria desvirtuar molt la valoració obtinguda.

- En segon lloc, l'acompliment professional és avaluat des de la percepció del personal subordinat i/o del personal amb el qual col·labora. Aquesta valoració la duran a terme tres persones en qualitat de personal subordinat i/o col·laborador. Amb caràcter general, s'optarà per persones que tinguin una major relació laboral. Així doncs, quan la persona tingui personal al seu càrrec ha de ser aquest qui faci l'avaluació, tret que no sigui suficient per a garantir l'anonimat. En aquest cas, el personal col·laborador també podrà ser seleccionat per a avaluar.

- En tercer lloc, l'acompliment professional és avaluat des de la perspectiva de la persona que ocupa el càrrec superior jeràrquic, la qual té la responsabilitat de dirigir la unitat i de gestionar-ne els recursos humans. La persona superior jeràrquica que ha d'avaluar ha de ser, com a norma general, la persona de qui depèn directament la persona avaluada.

2. Una vegada que s'han produït totes les avaluacions, la Comissió d'Avaluació de Competències Professionals ha de comunicar els resultats obtinguts a cadascuna de les persones avaluades a través d'una entrevista personal, amb l'objectiu de consensuar les accions futures necessàries per a guiar el seu desenvolupament professional i acordar possibles àrees de millora de les competències avaluades.

10. Criteris per a desenvolupar el procés d'avaluació 360º

1. L'avaluació de les competències que figuren en l'Annex 3 s'ha de dur a terme mitjançant el sistema d'avaluació 360º que es descriu en l'article 9 i ha d'estar referida a l'actuació professional del personal municipal que pretén progressar en la carrera professional durant els cinc anys anteriors, segons les conductes especificades, constituint els criteris objectius de valoració per a cadascuna de les competències.

2. Perquè una persona pugui ser avaluada és necessari que hagi prestat serveis efectius en el mateix lloc de treball de manera continuada o interrompuda durant almenys el 30 % del corresponent període avaluable.

3. Com a norma general, en cas que una persona hagi ocupat diferents llocs de treball durant el temps que ha d'avaluar-se, serà avaluada en relació amb el lloc de treball que hagi ocupat durant un període més llarg de temps, sempre que aquest període superi el 30 % estipulat en l'apartat anterior, tret dels següents casos:

- Si la persona ha ocupat durant el temps objecte d'avaluació un lloc de treball durant més del 30 % del temps i aquest coincideix amb el lloc que ocupa en el moment en què es fa l'avaluació, s'ha de triar aquest lloc com a referent per a fer l'avaluació, encara que no sigui el que ha ocupat més temps durant el període que s'avalua.

- En cas que l'ocupació del lloc actual no arribi al 30 % durant el període objecte d'avaluació, la persona serà avaluada per les persones corresponents dels diferents serveis als quals hagi estat adscrita (360º). La puntuació resultant serà la mitjana ponderada segons el temps d'ocupació de cadascun dels llocs de treball ocupats.

4. De les avaluacions fetes sortiran dues puntuacions:

  • Una referida a la valoració del personal superior jeràrquic.
  • Una altra resultant de calcular la mitjana de les valoracions del personal subordinat i/o col·laborador.

Amb aquestes dues puntuacions s'ha de fer la mitjana per a obtenir la puntuació final. Aquestes puntuacions sempre han d'anar referides a cadascuna de les competències avaluades.

5. El personal directiu ha d'avaluar el personal que presti serveis sota la seva dependència directa i/o que no tingui un altre superior jeràrquic que pugui dur-la a terme.

11. Superació de l'avaluació per competències

1. La valoració de les competències s'ha de fer aplicant els qüestionaris de l'Annex 3, i segons el nivell aconseguit per a cadascuna de les conductes especificades s'han d'adjudicar les següents puntuacions:

Nivells assolits de la competència

Punts

Nivell 1 (molt millorable)

1

Nivell 2 (bastant millorable)

2

Nivell 3 (un poc millorable)

3

Nivell 4 (adequat)

4

Nivell 5 (bastant adequat)

5

Nivell 6 (molt adequat)

6

2. A aquest efecte de l'avaluació de les competències professionals, s'ha d'entendre superada aquesta si la persona avaluada obté una puntuació superior a 3 punts de mitjana, sempre que no obtingui menys de 2 punts en cap de les competències avaluades.

3. Si dues de les puntuacions atorgades (a cada competència) per cadascun dels blocs avaluadors difereixen en més de dos punts, en tots els casos a l'hora de calcular la mitjana s'eliminaran totes dues puntuacions.

 

Capítol IV Procediment d'accés i progressió a la carrera professional

12. Acreditació de requisits i mèrits necessaris per a l'accés a un nou nivell de carrera professional.

1. El compliment dels requisits i dels mèrits corresponents ha d'anar referit al dia d'expiració del termini de presentació de sol·licituds que correspongui.

2. Les persones interessades han d'acreditar en el termini de presentació de sol·licituds que correspongui que compten amb la següent puntuació mínima relativa a l'àrea competencial d'aprenentatge, docència i gestió del coneixement, d'acord amb el barem establert en l'Annex 2 d'aquest reglament:

  • Personal pertanyent als subgrups A1 i A2: 30 punts.
  • Personal pertanyent als subgrups C1 i C2: 20 punts.
  • Personal pertanyent al grup AP: 10 punts

3. L'Administració ha d'incorporar d'ofici el compliment dels requisits i mèrits que obrin en poder de qualsevol administració pública.

4. Per a ascendir de nivell només poden ser tinguts en compte els mèrits adquirits a partir de la data del reconeixement del nivell anterior. No obstant això, els mèrits excedents de l'àrea competencial d'aprenentatge, docència i gestió del coneixement, sempre que no hagin estat utilitzats amb anterioritat, poden fer-se valer per les persones interessades en les següents convocatòries de carrera ordinària.

5. En cap cas poden valorar-se o tenir-se en compte més d'una vegada els mateixos mèrits ni els temps d'exercici professional per a accedir a diferents nivells de la carrera professional.

13. Presentació i admissió de sol·licituds

1. Les persones interessades en l'accés o la progressió als diferents graus de la carrera professional han de presentar la seva sol·licitud durant els mesos de març i setembre de cada any.

2. La sol·licitud consisteix en la presentació d'una instància declarativa de la intenció de participar en la convocatòria en qüestió, a la qual s'ha d'adjuntar l'autoavaluació corresponent a l'avaluació 360º (qüestionari 1 o qüestionari 2). S'hi pot adjuntar la documentació acreditativa del compliment dels requisits i els mèrits que es considerin oportuns i que no constin inscrits en el seu expedient personal o autoritzar aquesta corporació a fer-ne les degudes comprovacions. En aquest supòsit, el Servei de Recursos Humans ha de tramitar la inserció dels esmentats requisits i mèrits en l'expedient personal corresponent, si així es fa constar en la sol·licitud.

3. Les sol·licituds s'han de presentar per registre electrònic.

4. Finalitzat el termini per a presentar sol·licituds, i en el termini màxim de quinze dies hàbils, s'ha de publicar en el web municipal la llista provisional de persones admeses que compleixen la puntuació mínima relativa a l'àrea competencial d'aprenentatge, docència i gestió del coneixement establerta en l'article anterior. Les persones que hagin fet la sol·licitud disposaran d'un termini de cinc dies hàbils a comptar des de l'endemà a la data de publicació per a esmenar deficiències i formular les al·legacions que considerin oportunes.

5. Només seran admeses les persones que compleixin els requisits establerts en l'article 6 d'aquest reglament.

6. Una vegada resoltes les al·legacions presentades, i en el termini màxim de deu dies hàbils, s'ha de publicar la llista definitiva de persones admeses que compleixen la puntuació mínima abans assenyalada, la qual ha de ser publicada de la mateixa manera que les llistes provisionals.

14. Avaluació de competències professionals

1. Les persones que conformen la llista definitiva a la qual es fa referència en l'article anterior han de superar l'avaluació de competències professionals (avaluació 360º), formada per les quatre avaluacions següents:

  • L'autoavaluació, que no computa en la puntuació final.
  • L'avaluació de tres persones subordinades o col·laboradores.
  • L'avaluació de la persona superior jeràrquica que es determini.

2. L'autoavaluació s'ha d'enviar en el termini de presentació de sol·licituds que correspongui, mitjançant el model normalitzat d'imprès d'autoavaluació, ja sigui el qüestionari 1 o el qüestionari 2.

3. L'avaluació feta pel personal subordinat i/o col·laborador, segons correspongui, s'ha de fer d'acord amb el següent procediment:

- El servei de Recursos Humans, seguint els criteris establerts en el Capítol III d'aquest reglament, és l'encarregat de seleccionar les persones que participaran en l'avaluació de la persona interessada. Per a això, i en primer lloc, ha de seleccionar, de manera aleatòria, tres persones que formin part de la mateixa unitat administrativa de la persona que ha de ser avaluada. Les persones seleccionades rebran el qüestionari d'avaluació amb les dades de la persona a la qual han d'avaluar en qualitat de personal subordinat i/o col·laborador. En aquest procés d'avaluació s'ha de respectar en tot moment l'anonimat de les persones seleccionades per a avaluar.

- Aquest imprès d'avaluació, una vegada emplenat anònimament, s'ha d'enviar al Servei de Recursos Humans.

- En segon lloc, i seguint els mateixos criteris abans esmentats, el servei de Recursos Humans ha de seleccionar la persona superior jeràrquica de la persona avaluada, la qual ha de fer la seva valoració mitjançant el qüestionari d'avaluació corresponent (qüestionari 1 o 2) i també l'ha de remetre al servei de Recursos Humans.

- Una vegada rebudes les avaluacions assenyalades en els incisos anteriors, el servei de Recursos Humans ha de confeccionar l'informe provisional d'avaluació de competències individual de l'Annex 4 amb la mitjana de les dues categories de puntuacions atorgades per a cada competència (superior jeràrquic i personal subordinat i/o col·laborador) i l'ha de remetre a la Comissió d'Avaluació de Competències Professionals, perquè aquesta el comuniqui a la persona avaluada mitjançant l'entrevista personal a la qual es fa referència en l'article 9.2 anterior.

- L'Administració pot incorporar enquestes de valoració dels serveis públics per part de la ciutadania sobre la base de sistemes de valoració de qualitat.

Una vegada finalitzada la fase d'entrevista personal, si la persona avaluada no està conforme amb les puntuacions atorgades, pot presentar al·legacions a la Comissió d'Avaluació de Competències Professionals, mitjançant el model d'al·legacions establert en l'Annex 5, en un termini màxim de 5 dies hàbils des de la realització de l'entrevista.

En cas que no es presentin al·legacions, les persones membres de la Comissió d'Avaluació de Competències Professionals signaran l'informe provisional perquè es converteixi en l'informe d'avaluació de competències professionals definitiu.

Si s'han formulat al·legacions a l'informe d'avaluació provisional, la Comissió d'Avaluació de Competències Professionals ha de fer les actuacions que consideri oportunes per a recollir la informació que permeti redactar un informe amb les conclusions que constituiran la base per a la redacció de l'informe d'avaluació de competències professionals definitiu, el qual ha de ser traslladat a la persona interessada.

4. El termini màxim per a la remissió dels informes d'avaluació definitius al Servei de Recursos Humans, així com a la persona avaluada, és d'un mes des de la publicació dels llistats assenyalats en l'article 13.6 del reglament.

5. S'entén que l'avaluació és positiva si compleix la valoració mínima establerta en l'article 11.

15. Resolució de les sol·licituds

1. Una vegada finalitzat tot el procediment, la Comissió d'Avaluació de Competències Professionals ha d'elevar una proposta a la batlia, en la qual s'ha d'especificar el personal que accedeix a un nou nivell de carrera professional, així com el que no ho fa.

2. La batlia ha de dictar una resolució definitiva en la qual ha de constar de manera individualitzada la consecució del nivell de carrera corresponent, la qual s'ha de publicar en el web municipal, o, si n'és el cas, ha de retornar l'expedient per a una nova revisió si ho considera oportú, comunicant-ho a la persona avaluada.

Contra aquesta resolució es pot interposar recurs en els termes establerts en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i en la resta de la normativa aplicable.

16. Desistiment de la sol·licitud

1. La persona interessada pot desistir de la seva sol·licitud de participació en la carrera professional abans que finalitzi el termini de presentació de sol·licituds de la convocatòria corresponent. Així mateix, pot renunciar de manera expressa al sistema de progressió en la carrera professional en qualsevol moment. L'Administració ha d'acceptar per complet el desistiment o la renúncia i declarar conclòs el procediment de reconeixement o d'accés i progressió en la carrera professional.

2. La sol·licitud de desistiment té efecte des de la data de recepció. La renúncia implicarà la pèrdua permanent del nivell reconegut i dels drets econòmics associats a partir del mes següent a la data de la resolució per la qual s'accepti la renúncia de la persona interessada.

17. Efectes de la no superació de l'avaluació per competències

1. La no superació de l'avaluació de les competències professionals té els següents efectes:

a) La no promoció al nou nivell de carrera professional sol·licitat.

b) L'opció de presentar-se i superar, en la següent convocatòria (o en la convocatòria immediatament posterior a aquesta), l'avaluació de competències professionals.

2. La no superació de l'avaluació per competències professionals dins del termini descrit en l'apartat 1.b anterior comporta que la persona interessada no pugui promocionar al nivell de carrera professional fins passats 5 anys (1.825 dies) des del dia en què hagués pogut accedir a aquest.

3. Una vegada transcorreguda la convocatòria assenyalada en l'apartat 1.b d'aquest article, i en el cas que la persona interessada no hagi superat l'avaluació de les competències professionals, aquesta disposarà d'una altra convocatòria per a superar-la, a la qual estarà obligada a presentar-se. La no superació de l'avaluació dins d'aquest termini té com a efectes el descens en un nivell de carrera professional (i s'inicia de nou el còmput de 5 anys).

4. La proposta motivada de descens en un nivell de carrera professional s'ha de notificar a la persona interessada perquè, en el termini de deu dies hàbils, formuli les al·legacions i aporti els documents que estimi pertinents.

5. La proposta definitiva s'ha de posar de manifest a la Junta de Personal, que emetrà el seu parer, no vinculant, en el termini de deu dies hàbils.

6. Rebut el parer de la Junta de Personal, o transcorregut el termini sense evacuar-lo, si es produís modificació de la proposta es donarà nova audiència a la persona interessada pel mateix termini. Finalment, la batlia ha de dictar la resolució, que ha de ser motivada i notificada a la persona interessada en el termini de deu dies hàbils i que comportarà, si n'és el cas, el descens en un nivell de carrera professional d'aquesta.

Contra aquesta resolució es pot interposar recurs en els termes establerts en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i en la resta de la normativa aplicable.

 

Capítol IV Òrgans d'avaluació

18. Tribunal de valoració

1. Amb la finalitat de valorar les sol·licituds presentades durant les convocatòries d'accés i progressió en el model de carrera professional ordinària, s'ha de crear un tribunal de valoració ad hoc.

2. Les funcions del tribunal de valoració són les següents:

  • Rebre les sol·licituds presentades, comprovar els requisits i valorar els mèrits referits a l'àrea competencial d'aprenentatge, docència i gestió del coneixement de les persones que hagin fet la sol·licitud (Annex 2).
  • Resoldre les al·legacions presentades a què es fa esment en l'article 13 d'aquest reglament.
  • Elevar a la batlia les propostes provisionals i definitives de les llistes de persones admeses i excloses de la convocatòria.

3. El tribunal de valoració ha d'estar format pels següents quatre membres:

  • Un/a president, designat/ada per l'Ajuntament.
  • Tres vocals, designats/des per l'Ajuntament.

El tribunal ha de designar d'entre els seus membres, en la primera sessió, la persona que hi actuarà com a secretari/ària.

Per a cada persona membre del tribunal de valoració se n'ha de designar una de titular i una de suplent.

La Junta de Personal pot designar una persona assessora, per torn rotatori entre les tres persones representants de la Junta de Personal, amb veu però sense facultats de valoració, perquè assisteixi a les sessions d'aquest tribunal de valoració.

4. Les persones membres del tribunal designades per l'Ajuntament han de pertànyer, en tot cas, a un grup de titulació igual o superior al que s'exigeix per a ingressar en els cossos, escales o categories professionals a què corresponen la valoració de les sol·licituds de reconeixement de nivell de carrera professional presentades.

5. Perquè el tribunal de valoració es constitueixi vàlidament, a l'efecte de dur a terme les sessions, les deliberacions, les valoracions, les puntuacions i la presa d'acords, es requereix sempre la presència de la persona que n'exerceixi la presidència i la secretaria, així com de la majoria dels seus membres, titulars o suplents.

6. Les persones membres del tribunal de valoració estan obligades a mantenir sigil i secret sobre els informes, les avaluacions, les deliberacions i els comentaris fets sobre les persones avaluades.

7. Podrà crear-se més d'un tribunal de valoració segons el nombre de sol·licituds presentades o la diversitat en els grups de titulació als quals pertanyen les persones que hagin fet sol·licitud.

19. Comissió d'Avaluació de Competències Professionals

1. Aquesta Comissió, creada ad hoc, té per objectiu fer el seguiment i la millora del sistema d'avaluació de competències establert en aquest reglament.

2. La Comissió ha d'estar formada per qui determini la batlia, incloent-hi tant personal d'aquesta corporació com personal extern i especialitzat.

3. Les funcions de la Comissió, sense perjudici d'altres relacionades directament amb el seguiment i la millora del sistema d'avaluació, són les següents:

a) Aprovar els criteris pels quals el servei de Recursos Humans seleccionarà les persones que han d'avaluar les persones aspirants a l'accés a un nou nivell de carrera professional.

b) Establir els criteris que han de complir els qüestionaris d'avaluació i decidir sobre la seva invalidació.

c) Fer les entrevistes personals a les quals fa referència l'article 9.2 anterior.

d) Rebre i resoldre les al·legacions presentades durant la fase d'avaluació de competències professionals.

e) Detectar problemes en la implantació del sistema i fer propostes sobre aquesta qüestió.

f) Informar el Servei de Recursos Humans sobre les necessitats formatives derivades de l'avaluació.

g) Fer recomanacions per a la millora contínua del sistema de carrera professional.

 

Capítol V Especialitats en el procediment d'avaluació de la carrera professional

20. Personal municipal que ocupi llocs de personal directiu sotmès a la relació laboral especial d'alta direcció

1. El procediment a seguir per a l'accés i progressió en el model de carrera professional ordinària per al personal municipal que ocupi llocs de caràcter directiu s'ha d'ajustar, amb caràcter general, al que disposa aquest reglament. No obstant això, correspon a l'administració avaluar les sol·licituds de reconeixement de nivell presentades per aquest personal.

2. En l'avaluació dels seus mèrits s'han de valorar les mateixes àrees competencials que les establertes per a la resta del personal municipal.

21. Personal funcionari de carrera que accedeix a un altre grup, subgrup o categoria com a personal funcionari de carrera

Quant al personal municipal de carrera amb un nivell de carrera reconegut que accedeix com a personal funcionari de carrera a un altre grup, subgrup o categoria en el qual té reconegut un grau o nivell de carrera determinat, només es pot mantenir el nivell o grau de carrera en el supòsit previst en l'apartat 4 de l'article 29 d'aquest reglament, sense perjudici del que estableixen els apartats 1 i següents d'aquest mateix article.

22. Personal municipal interí

1. El personal interí pot progressar en els mateixos termes que el personal funcionari de carrera.

2. Únicament es consolidarà el nivell de carrera en el cas que el/la professional obtingui la condició de personal funcionari de carrera en la mateixa categoria o en una altra categoria del mateix grup o subgrup, i sempre que la titulació exigida per a accedir sigui la mateixa que l'exigida en la categoria en què prestava serveis com a personal interí, d'acord amb el que disposa l'article 29.

3. Les interrupcions en la prestació de serveis del personal interí, entesos com a nous nomenaments posteriors a l'obtenció d'un nivell de carrera professional, no suposaran perdre el complement de carrera professional, que es percebrà quan es reprengui la prestació de serveis en la mateixa categoria o en una altra categoria del mateix grup o subgrup. En cas que la reincorporació es faci en un altre subgrup, es ponderarà en la forma prevista reglamentàriament.

4. El pagament de la carrera professional a la qual fa referència aquest article es percebrà en concepte d'«a compte de carrera professional». Si no consolida la plaça, continuarà percebent la quantia a compte de la carrera professional.

5. En tots els casos, els efectes econòmics es produiran durant la vigència del nomenament com a personal interí.

23. Personal interí que adquireix la condició de personal funcionari de carrera

1. Al personal interí que posteriorment adquireixi la condició de personal funcionari de carrera per primera vegada li són aplicables les següents regles:

a) Si adquireix la condició de personal funcionari de carrera en la mateixa categoria o en una categoria d'un grup o subgrup professional igual a la categoria en la qual hagi obtingut el nivell de carrera professional, continuarà percebent les retribucions del complement de carrera corresponents.

b) Si adquireix la condició de personal funcionari de carrera en una categoria d'un grup o subgrup professional superior a la utilitzada per a obtenir la classificació de la carrera professional, encara que hagi d'iniciar la carrera en aquest nou grup o subgrup, percebrà les retribucions corresponents al nivell del complement de carrera de la categoria anterior, si el té reconegut, i es regirà a partir d'aquest moment pel que estableix l'article 29 d'aquest reglament.

c) Si adquireix la condició de personal funcionari de carrera en una categoria d'un grup o subgrup professional inferior, encara que hagi d'iniciar la carrera en aquest nou grup o subgrup, percebrà la totalitat de les retribucions corresponents al nivell del complement de carrera de la categoria en què hagi adquirit la nova condició.

2. En tots els casos els efectes econòmics es produiran des de la presa de possessió.

24. Personal en situació de nomenament provisional en grup o subgrup superior

Quant al reconeixement de nous graus o nivells de la carrera professional, el personal municipal que està en la situació de nomenament provisional en grup o subgrup superior:

a) Ha de participar en el sistema ordinari de carrera des del grup, subgrup o categoria en què estigui en la situació de nomenament en grup o subgrup superior, si bé, en el cas que progressi de nivell, aquest serà computat en el grup o subgrup professional d'origen.

b) Durant el temps en què el personal municipal estigui en la situació de nomenament provisional en grup o subgrup superior continuarà percebent el complement de carrera que percebia o adquireixi, a conseqüència del descrit en l'apartat anterior, en la categoria professional d'origen.

c) Si adquireix la condició de personal funcionari de carrera en el grup, subgrup o categoria superior li serà aplicable el que disposa l'article 21.

25. Personal en comissió de serveis

Quant al reconeixement de nous graus o nivells de la carrera professional, el personal municipal que està en la situació de comissió de serveis en un altre lloc de l'Ajuntament de Calvià ha de participar tant en el procediment extraordinari de carrera com en el sistema ordinari de carrera, atesa la seva condició de personal funcionari de carrera, des del lloc que es trobi ocupant en aquell moment i d'acord amb les directrius establertes en aquest reglament.

26. Personal amb la condició d'alliberat o alliberada sindical o que gaudeixi de crèdits horaris per a dur a terme activitats sindicals

1. Durant els períodes d'alliberament sindical, el personal ha de continuar percebent el complement de carrera pel grau que tingui reconegut en el moment de passar a la condició d'alliberat o alliberada sindical o els que se li reconeguin a conseqüència de la seva participació en les convocatòries de carrera professional després de passar a aquesta condició.

2. Perquè una persona en període d'alliberament sindical pugui ser avaluada, quant a competències professionals (360º) es refereix, és necessari que hagi prestat serveis efectius de manera continuada o interrompuda, fora d'aquest període d'alliberament sindical, durant almenys el 30 % del corresponent període avaluable. Si no pot ser avaluada, es tindrà per superada la referida avaluació.

27. Personal funcionari de carrera en alguna situació administrativa en què no es tingui dret a cobrar les retribucions com a personal municipal

Independentment que aquest personal sigui classificat en el grau de carrera que li correspongui, només tindrà dret a rebre el complement de carrera si aquest concepte està previst en el règim jurídic de retribucions que li sigui aplicable.

 

Capítol VI Reconeixement de la carrera professional

28. Termini de resolució i efectes

1. El termini màxim per a resoldre aquest procediment és de tres mesos des del venciment del termini per a presentar sol·licituds. Els efectes de la falta de resolució expressa són desestimatoris, d'acord amb la disposició addicional octava de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la CAIB.

2. El reconeixement administratiu del corresponent nivell i els efectes econòmics regeixen únicament des del reconeixement del dret, sempre que hi hagi disponibilitat pressupostària prevista en el pressupost. Té efectes a partir de la data en què es reuneixi el tribunal, que ha de ser en un termini no superior a un mes des de l'últim dia de termini de presentació de sol·licituds.

3. La quantia, en còmput anual, del complement de carrera corresponent a cada nivell és la recollida en l'Acord de la Taula General de Negociació de data 15 de desembre de 2015 pel qual s'aproven les bases per a reactivar la carrera professional del personal empleat públic de l'Ajuntament de Calvià i la calendarització de l'abonament de la paga extra de desembre de 2012 i en l'Acord en matèria retributiva i de carrera professional ratificat en data 28 de novembre de 2008.

29. Supòsits especials en el reconeixement del nivell de la carrera professional

1. El personal funcionari de carrera que accedeixi pel procediment selectiu corresponent a un cos o escala d'un grup o subgrup o una categoria professional superior a la que tenia, ha d'iniciar la carrera professional en la nova situació adquirida.

2. Per a determinar el nombre de dies de serveis prestats a l'efecte del càlcul de nou nivell de carrera professional d'inici, s'han d'aplicar els criteris de ponderació de les taules de l'Annex 1, computant-se tots els períodes treballats en qualsevol cos o escala, o en qualsevol grup professional laboral, d'acord amb el que preveu la Llei 70/1978, de 26 de desembre, de reconeixement de serveis previs en l'administració pública.

3. No obstant l'anterior, ha de continuar percebent les retribucions corresponents al complement de carrera de la categoria anterior, fins que es produeixi l'absorció econòmica pel reconeixement dels nivells corresponents a la seva nova situació.

4. Quan el canvi sigui a una altra categoria professional del mateix grup o subgrup, i sempre que la titulació necessària per a accedir a la nova categoria sigui la mateixa que la necessària per a accedir a la categoria en què es va reconèixer el grau o nivell, s'entendrà que no és procedent l'inici de la carrera professional, sinó la seva continuació.

5. Els canvis de categoria entre places o llocs diferents, però que requereixin la mateixa titulació d'especialitat, tampoc no suposaran l'inici de la carrera, sinó la seva continuació.

Disposició addicional primera

1. El procediment regulat en aquest reglament s'ha de dur a terme utilitzant únicament mitjans electrònics, a fi d'aconseguir l'agilitat, l'eficàcia, l'eficiència, la seguretat i la qualitat necessàries.

2. Les persones interessades poden accedir a les dades contingudes en el seu expedient personal, que ha d'incloure els mèrits curriculars que hagin aportat, així com els resultats de les avaluacions de competències professionals realitzades.

Disposició addicional segona

Respecte del personal que treballi a temps parcial o en jornades reduïdes, s'ha de fer una reducció proporcional de la retribució per carrera professional.

Disposició addicional tercera

Sense perjudici del que estableixen els articles 4.d i 17 d'aquest reglament, s'estableix el caràcter irrevocable i consolidat dels nivells de carrera professional reconeguts amb anterioritat a l'aprovació d'aquest reglament.

Disposició transitòria primera

1. Totes les persones que en el moment de l'entrada en vigor d'aquest reglament tinguin reconegut amb anterioritat el nivell IV de carrera professional han de superar, en el termini màxim de tres anys des de l'aprovació d'aquest, una avaluació de competències professionals (360º) en els termes descrits en el Capítol III.

2. Així mateix, una vegada superada, en el seu cas, l'avaluació a la qual es fa referència en l'apartat anterior, han de presentar-se a una avaluació periòdica de competències professionals (360º) cada 5 anys des de la superació de l'anterior.

3. Durant els primers 10 dies hàbils de cadascun dels terminis assenyalats en l'article 13.1, l'Administració ha de comunicar a les persones a les quals es fa referència en els apartats anteriors que es procedirà a la seva avaluació durant el termini establert a aquest efecte en la corresponent convocatòria, motiu pel qual els indicarà que han de procedir a la presentació de la seva autoavaluació.

4. La no superació d'aquestes avaluacions s'ha de regir pel que estableix l'article 17 d'aquest reglament.

5. Les persones a les quals se'ls reconegui el nivell IV de carrera professional queden exemptes de superar la fase assenyalada en l'article 3.4.a d'aquest reglament («aprenentatge, docència i gestió del coneixement»).

Disposició transitòria segona

Amb la finalitat de facilitar i homogeneïtzar la presentació de sol·licituds de participació en les convocatòries de la carrera professional ordinària, i fins que es donin les condicions descrites en la disposició addicional primera d'aquest reglament, el Servei de Recursos Humans pot establir un model de sol·licitud de participació.

Disposició transitòria tercera

Aquest acord no té efectes econòmics fins a l'1 de gener de 2023, tret que la situació econòmica recomani una nova revisió de la data d'aplicació.

Disposició transitòria quarta

El personal empleat públic amb carrera reconeguda que, en el moment de l'aprovació d'aquest reglament compleixi els requisits previstos per fer-ho, pot progressar, de manera excepcional i en la primera convocatòria, en dos nivells de desenvolupament de carrera professional immediatament superiors, amb la percepció de la retribució que se'n derivi, tenint en compte el temps transcorregut des de la implantació del sistema de carrera professional i que no s'han dut a terme convocatòries, la qual cosa no ha permès al personal progressar en el nivell que li correspondria.

Disposició transitòria cinquena

De manera excepcional, en la primera convocatòria d'accés i progressió, s'ha de valorar tota la formació que s'acrediti des de la data en què es va ratificar l'acord d'adhesió al model de carrera professional de la CAIB, 28 de novembre de 2008. Per a les següents convocatòries, s'ha d'estar al que disposa l'article 12.4 d'aquest reglament.

Disposició transitòria sisena

Les persones que ocupen un lloc de feina en adscripció provisional i no compleixin els requisits del lloc, poden participar, per una sola vegada, en el sistema de progressió professional establert en aquest reglament, obtenint el nivell que, superat el procés d'avaluació, els hi correspongui, si bé estan obligades a acreditar els requisits corresponents en un termini màxim de dos anys.

Una vegada reconegut el nivell  de progressió professional al que han optat, aquestes persones poden optar entre:

- Percebre la quantia corresponent al nivell obtingut des de la data d'accés al nou nivell de carrera professional.  Cas que, transcorregut el període de dos anys no hagin obtingut els requisits requerits per a la ocupació definitiva del lloc de feina, perdran el nivell obtingut en l'avaluació excepcional establerta en aquesta disposició, amb l'obligació de reintegrar les quantitats percebudes en concepte del nivell de carrera professional obtingut.

- Percebre, de forma retroactiva, la quantia corresponent al nivell obtingut des de la data d'accés al nou nivell de carrera professional des del moment en que acreditin els requisits requerits per a la ocupació definitiva del lloc de feina. Cas que, transcorregut el període de dos anys no hagin obtingut els requisits requerits per a la ocupació definitiva del lloc de feina, perdran el nivell obtingut en l'avaluació excepcional establerta.

Documents adjunts