Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT D'ALAIOR

Núm. 451716
Bases i convocatòria per proveir, mitjançant el sistema de comissió de serveis de caràcter voluntari, el lloc de treball d’oficial de policia local pertanyent a l'ajuntament d'Alaior

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Expedient núm.: 3611/2022

Bases per a la Provisió d'una plaça d'oficial de Policia local en Comissió de Serveis

Procediment: Comissions de Serveis

Data d'iniciació: 13/06/2022

BASES I CONVOCATÒRIA PER PROVEIR, MITJANÇANT EL SISTEMA DE COMISSIÓ DE SERVEIS DE CARÀCTER VOLUNTARI, EL LLOC DE TREBALL D'OFICIAL DE POLICIA LOCAL PERTANYENT A L'AJUNTAMENT D'ALAIOR

1. Objecte de la convocatòria

L'objecte de la convocatòria és proveir mitjançant comissió de serveis de caràcter voluntari el lloc de treball d'Oficial de Policia Local vacant de manera temporal amb dotació pressupostària i identificat en amb el codi 036 en la plantilla orgànica de l'Ajuntament d'Alaior d'acord amb l'article 192 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears.

2. Característiques de lloc de treball

Escala d'administració especial, serveis especials

  • Subgrup C-1
  • Nivell 16,
  • Classe Policia Local,
  • Denominació Oficial de Policia Local

3. Durada

Atès que la plaça d'oficial de policia, identificada en la plantilla pressupostaria amb el codi d'identificació núm. 036 es troba vacant per trobar-se el seu titular en situació d'excedència voluntària per nomenament provisional en un grup o subgrup superior i mentre duri aquesta situació, la comissió de serveis finalitzarà quan retorni la persona titular del lloc de treball.

4. Publicitat

Aquesta convocatòria es publicara en el BOIB, en el tauler d'anuncis i en el portal de transparència de l'ajuntament.

5. Requisits dels aspirants

Els aspirants a cobrir la plaça d'oficial de Policia , hauran de reunir els següents requisits a la data de finalització del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds:

a) Ser funcionari de carrera del mateix grup i escala del cos de la policia local de l'Ajuntament d'Alaior i està en situació administrativa de servei actiu i tenir una antiguitat mínima de dos anys com a funcionari de carrera en la categoria de Policia Local.

b) Tenir el curs de curs de capacitació degudament actualitzat, de la categoria d'oficial , impartit o homologat per l'Escola Balear d'Administració Pública, a què fa referència l'article 34 de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de Coordinació de les Policies Locals de les Illes Balears.

c) Estar en possessió del títol de batxillerat, tècnic o equivalent, o estar en condicions d'obtenir-lo en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds. En el cas de titulacions expedides a l'estranger, caldrà aportar l'homologació corresponent del Ministeri d'Educació, Cultura i Esport.

d) No patir cap malaltia o defecte físic o psicofísic que impedeixi o minvi el desenvolupament correcte de les funcions, en relació amb el quadre de les exclusions que es determinen en l'annex 5 del Decret 40/2019, de 30 d'abril.

e) No haver estat separades del servei de l'Administració local, autonòmica o estatal, ni estar inhabilitades per a l'exercici de la funció pública.

f) No tenir antecedents penals per delictes dolosos.

g) Tenir els permisos de conduir de les classes A2 i B en vigor.

h) Comprometre's a dur armes i, si s'escau, a utilitzar-les mitjançant una declaració jurada.

i) Estar en possessió del nivell B2 (nivell avançat) del coneixement de la llengua catalana. Els certificats han de ser els expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública, o els expedits o homologats per la conselleria competent en matèria de política lingüística, o els reconeguts segons l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013.

j) Haver satisfet la taxa corresponent als drets d'examen, d'acord amb l'Ordenança fiscal 2/4 reguladora de la taxa per expedició de documents administratius (BOIB núm. 63 de 19/05/2016). Aquests s'han de fer efectius mitjançant autoliquidació en línia a través de la carpeta ciutadana:

  • https://www.carpetaciutadana.org/web/gesserveis/gestion.aspx?IDGESTION=97, apartat «Concepte a pagar», tribut «Taxa per expedició de documents administratius», en el desplegable del qual «Tarifa» trobareu «Dret d'examen en proves selectives de l'Ajuntament».

6. Sol·licituds i termini de presentació

6.1. Forma i termini de presentació de les sol·licituds. Les sol·licituds per prendre part en el procés selectiu s'han d'adreçar al batle i presentar-se telemàticament a través de la seu electrònica municipal prèvia identificació amb un certificat digital reconegut:

  • (http://alaior.sedelectronica.es/info.0).

El termini de presentació de sol·licituds serà de 07 dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació de les bases en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. A efectes informatius, també es publicarà al tauler d'anuncis, a la seu electrònica municipal https://alaior.sedelectronica.es/board i al portal de transparència municipal:

  • https://alaior.sedelectronica.es/transparency/8f2a61e3-6f91-4385-8a03-58022f73e317/ 

La no presentació de sol·licituds dins del termini i en la forma escaient determina la no admissió de la persona aspirant en el procés selectiu.

En les instàncies, que es presentaran d'acord amb el tramit corresponent al qual s'hi pot accedir a la seu electrònica https://alaior.sedelectronica.es, s'hi haurà de fer constar la manifestació expressa de reunir totes i cadascuna de les condicions exigides en la base tercera de la present convocatòria, referida sempre a la data d'expiració del termini de presentació de sol·licituds, i, alhora, s'hi haurà d'adjuntar la documentació següent:

(i) Els documents acreditatius dels mèrits que s'al·leguin. S'adverteix que els mèrits no al·legats i justificats documentalment o bé els presentats fora de termini no seran valorats. Els mèrits relatius a l'experiència professional han d'anar acompanyats del certificat de serveis prestats.

(ii) Còpia del justificant del pagament dels drets d'examen .

(iii) Els annexos, degudament formalitzats.

(iv) Còpia del resguard d'haver abonat els drets per a l'expedició del títol acadèmic exigit per prendre part en la convocatòria (en cas que no se li hagi emès el títol en la data de finalització de presentació de sol·licituds).

(v) Còpia del certificat oficial de llengua catalana de nivell B2 o superior.

Les persones aspirants es responsabilitzaran de la veracitat dels documents que presentin, significant que en cas d'haver-hi dubtes derivats de la qualitat de les còpies presentades, aquest Ajuntament podrà sol·licitar a la persona aspirant que presenti el document original a l'efecte d'acarar-lo. El document nacional d'identitat i el títol acadèmic exigit per prendre part en la convocatòria seran comprovats d'ofici per l'Ajuntament mitjançant la consulta a la plataforma d'intermediació de dades de què disposa. En cas que aquest Ajuntament no hagi pogut obtenir aquests documents, podrà sol·licitar-ne novament a la persona interessada l'aportació.

6.2. Drets d'examen Els drets d'examen per aquesta convocatòria, d'acord amb l'Ordenança fiscal 2/4 reguladora de la taxa per expedició de documents administratius (BOIB 63 de 19/05/2016) estan fixats en 10 euros, que s'han de fer efectius mitjançant autoliquidació en línia a través de la carpeta ciutadana apartat Concepte a pagar, tribut Taxa expedició de documents administratius, en el desplegable del qual, Tarifa, trobareu Dret d'examen en proves selectives de l'Ajuntament. Això no obstant, estaran exemptes de pagar la taxa les persones que estiguin inscrites a l'atur.

Els aspirants es responsabilitzaran de la veracitat dels documents que presentin. Significant que, en cas d'existir dubtes derivats de la qualitat de les còpies presentades, aquest Ajuntament podrà sol·licitar motivadament a l'aspirant que presenti el document original a efectes del seu acarament.

7. Barem de mèrits

La proposta de nomenament es farà a favor de la persona aspirant que tengui més puntuació, segons el barem de mèrits següent. La puntuació total serà de 39,4 punts.

S'han de valorar els següents mèrits:

7.1 Antiguitat: ( La puntuació màxima d'aquest apartat és de 4 punts)

S'ha de valorar l'antiguitat que es tingui reconeguda com a personal funcionari, en qualsevol categoria d'un cos de policia local, com a policia en un ajuntament que no hagi constituït cos de policia local o com a policia auxiliar.

a) Per cada any complet de serveis prestats i reconeguts com a personal funcionari de carrera en qualsevol categoria de policia local: 0,2 punts per any.

b) Per cada any complet de serveis prestats i reconeguts com a personal de l'Administració pública en qualsevol altra categoria, lloc o destí, d'acord amb el que es preveu en la Llei 70/1978, de 26 de desembre, de reconeixement de serveis previs en l'Administració pública: 0,1 punts per any.

La data de referència per a fer la valoració és la de la finalització del termini per a presentar la sol·licitud de participació i ha d'acreditar-se mitjançant un certificat expedit pels ajuntaments.

7.2 Cursos i accions formatives (La puntuació màxima d'aquest apartat és de 4,5 punts.)

S'han de valorar els següents cursos i accions formatives:

— Els diplomes o els certificats de cursos i activitats formatives impartits per les escoles de formació de les policies locals, els cursos impartits per l'Escola Balear d'Administració Pública o que tinguin la condició de concertats o homologats per l'EBAP, els cursos d'interès policial manifest superats en universitats en l'àmbit de la Unió Europea o en altres administracions públiques de l'Estat espanyol amb centres de formació acreditats i els plans de formació contínua, amb un certificat que acrediti que s'han superat amb aprofitament o, en el seu cas, amb certificat d'assistència, que estiguin directament relacionats amb les funcions del lloc de treball que s'hagi de cobrir. A aquest efecte, es consideren directament relacionats amb les funcions de qualsevol lloc de treball els cursos referits a les àrees professionals de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere i formació sanitària relacionada amb la professió de policia local.

— Els cursos o les accions formatives de contingut idèntic solament es poden valorar una vegada. En aquest cas, s'ha de valorar l'acció formativa amb més hores de durada.

No han de ser objecte de valoració els cursos que s'exigeixin com a requisit específic del lloc de treball convocat.

a) Per cada certificat d'aprofitament: 0,005 punts per hora.

b) Per cada certificat d'assistència: 0,0025 punts per hora.

c) Per cada certificat d'impartició de cursos d'accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeixi: 0,0075 punts per hora.

Respecte als cursos o activitats expressats en crèdits, s'entén que cada crèdit equival a 10 hores.

No es valoren els certificats que no indiquin el nombre d'hores o crèdits, el contingut de la formació o que tinguin un contingut indefinit.

No es valora la formació que constitueix una part dels cursos de capacitació corresponents al període de pràctiques ni tampoc la dels cursos de capacitació per a accedir a qualsevol categoria de les forces o cossos de seguretat. Tampoc es valora la formació repetida, tret que s'hagi fet un canvi substancial en el contingut

5.1.2. Formació universitària no oficial relacionada amb les funcions del lloc de treball convocat

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 3,5 punts.

a) Títol propi de graduat en seguretat i ciències policials de la Universitat de les Illes Balears: 1 punt.

b) Títols propis de graduat universitari, relacionats amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi i formació sanitària, amb càrrega lectiva de, com a mínim, 180 crèdits ECTS: 0,75 punts per títol, fins a un màxim de 1,5 punts.

c) Màster, experts i diplomes universitaris relacionats amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi i formació sanitària: 0,1 punts per crèdit ECTS, fins a un màxim d'1 punt. Els títols amb càrrega lectiva inferior a 30 crèdits ECTS no es valoren en aquest apartat.

7.3 Estudis acadèmics oficials: ( La puntuació màxima d'aquest apartat és de 21 punts)

S'han de valorar els estudis o les titulacions oficials amb validesa en tot el territori nacional que siguin de nivell superior a la titulació exigida per ingressar en la categoria del lloc de treball. En cas de presentació de títols d'estudis realitzats a l'estranger, s'haurà d'acreditar l'homologació concedida pel Ministeri d'Educació.

La valoració d'una titulació implica que no es valori la de nivell inferior o de primer o segon cicle que sigui necessària per obtenir-la.

a) Per cada titulació acadèmica de tècnic de formació professional de grau superior, ensenyaments professionals d'arts plàstiques i disseny de grau superior i els ensenyaments esportius de grau superior, així com tots els títols que hagin estat declarats equivalents: 1 punt, fins a un màxim de 2 punts.

b) Per cada titulació acadèmica de diplomatura universitària, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o titulació declarada equivalent: 2 punts, fins a un màxim de 4 punts.

c) Per cada titulació acadèmica de grau universitari o grau de l'ensenyament artístic superior: 2 punts, fins a un màxim de 4 punts.

d) Per cada llicenciatura universitària, arquitectura, enginyeria o titulació universitària equivalent: 3 punts, fins a un màxim de 6 punts.

e) Per cada màster oficial i altres estudis de postgrau oficial universitari: 0,25 punts per cada 30 crèdits ECTS, fins a un màxim de 1,5 punts. Els estudis de grau amb càrrega lectiva de 300 crèdits ECTS, a més d'obtenir els punts de l'apartat c, obtindran 0,5 punts, d'acord en l'article 12.10 del Reial decret 1393/2007, de 29 d'octubre.

f) Per cada títol de doctor: 1,5 punts, fins a un màxim de 3 punts.

Només han de valorar-se la possessió dels títols de nivell superior a l'exigit per a l'ingrés en la categoria a la qual s'accedeix o la possessió d'una segona titulació acadèmica oficial igual a l'exigida per a la categoria a la qual s'accedeix.

La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es valori el de nivell inferior, o el primer cicle que sigui imprescindible per a la seva obtenció, excepte els títols de postgrau (màster i doctor), que se sumen a la titulació corresponent, o que les titulacions corresponguin a branques acadèmiques diferents.

7.4 Coneixements de català ( puntuació màxima 2,5 )

Es valoren els certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP), expedits o homologats per l'òrgan competent de la Conselleria d'Educació, Cultura i Universitats o reconeguts d'acord amb la normativa autonòmica vigent.

d) Nivell C1 (abans nivell C) o equivalent: 1,75 punts

e) Nivell C2 (abans nivell D) o equivalent: 2 punts

f) Coneixements de llenguatge administratiu (certificat E): 0,50 punts

Ha de valorar-se solament el certificat que correspongui al nivell més alt aportat per la persona interessada (excepte en cas que sigui un requisit per a participar en el concurs l'estar en possessió d'un determinat nivell de català, cas en què el nivell de català aportat com a mèrit ha de ser superior a l'exigit com a requisit). En el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, la puntuació s'acumula a la de l'altre certificat que s'acrediti.

7.5 Coneixements d'altres llengües (Puntuació màxima de 5,40 punts)

Es valoren els certificats acreditatius dels coneixements de qualsevol llengua oficial de les altres comunitats autònomes o d'una llengua estrangera expedits per les escoles oficials d'idiomes (EOI), les universitats, l'EBAP, altres escoles d'administració pública i altres entitats, i que siguin equivalents als nivells que estableix el Marc comú europeu, segons els criteris que s'indiquen en la següent taula:

Nivells del Marc comú europeu

EOI

Universitats, escoles d'administració pública i organitzacions sindicals en el marc dels acords de formació contínua, equivalents als nivells del Marc comú europeu

Altres nivells EBAP

Puntuació

 

 

 

1r curs del nivell inicial

0,10

 

 

 

2º curs del nivell inicial

0,20

A1

0,40

0,30

1r curso de nivell elemental

0,30

A2

0,60

0,40

2º curs de nivell elemental

0,40

B1

0,80

0,60

1r curso de nivell mitjà

0,60

B1+

1

0,80

2º curso de nivell mitjà

0,80

B2

1,20

1

1r curso de nivell superior

1

B2+

1,40

1,20

2º curso de nivell superior

1,20

C1

1,60

1,40

 

 

C2

1,80

1,60

 

 

Altres certificats equivalents als nivells del Marc comú europeu es valoren amb la mateixa puntuació que els certificats de les escoles oficials d'idiomes.

D'una mateixa llengua, solament es valoren les titulacions de nivell superior.

7.6 Altres mèrits que es considerin adequats per al lloc de treball que s'ha de cobrir. ( La puntuació màxima d'aquest apartat és de 2 punts

Pel temps dedicat a exercir funcions de responsable de grup, es valorarà a raó de 0,0013 punts per dia acreditat.

8. Procediment

L'acreditació del compliment dels requisits, així com la valoració dels mèrits la durà a terme una comissió de valoració, que estarà formada per personal de la pròpia administració local designat per la regidora delegada:

a) President o presidenta: serà designat/ada per l'Ajuntament d'Alaior d'entre personal funcionari de carrera d'experiència reconeguda.

b) Vocals:

  • Dos vocals designats per l'Ajuntament d'Alaior un dels quals farà funcions de secretari amb veu i vot.

Després d'haver finalitzat el termini de presentació d'instàncies, l'Ajuntament d'Alaior publicarà una llista d'admesos i exclosos i donarà un termini de deu dies hàbils per presentar reclamacions.

La comissió disposarà de 10 dies hàbils per emetre una proposta d'adjudicació provisional de la comissió de serveis. La proposta de nomenament es farà a favor de la persona aspirant que tingui més puntuació segons el barem de mèrits recollit en el punt 6. Aquesta proposta només ha d'indicar la puntuació final obtinguda per les persones aspirants i el seu DNI i s'ha de fer pública al tauler d'anuncis i a la pàgina web de l'ajuntament amb la indicació de que les persones interessades disposen de tres dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació, per sol·licitar el tràmit d'audiència i/o formular les al·legacions que creguin oportunes.

Després d'haver resolt les al·legacions presentades de forma motivada i, si s'escau, d'haver modificat les puntuacions atorgades a les persones aspirants, la comissió ha de formular la proposta d'adjudicació definitiva i la relació de totes les persones que han participat, ordenades per ordre de puntuació, que se publicarà al tauler d'anuncis i a la pàgina web de l'Ajuntament i serà elevada a la regidora delegada per a la seva aprovació definitiva.

Contra la proposta de resolució definitiva no es poden formular al·legacions ni interposar-hi cap recurs administratiu, sense perjudici de que les persones interessades puguin interposar els recursos que estimin convenients contra la resolució d'adjudicació que dicti la regidora delegada.

 

(Signat electrònicament: 10 d'agost de 2022

La regidora Maria Antonia Pons Mascaro La secretària ​​​​​​​Maria Luz Sanz Villarroya)

 

​​​​​​​ANNEX I SOL·LICITUD D'ADMISSIÓ PER PRENDRE PART EN EL PROCÉS SELECTIU MITJANÇANT EL SISTEMA DE COMISSIÓ DE SERVEIS DE CARÀCTER VOLUNTARI, EL LLOC DE TREBALL D'OFICIAL DE POLICIA LOCAL DE L'AJUNTAMENT D'ALAIOR

SOL·LICITANT

Nom i llinatges: ............................................................................................................................. DNI/CIF: ..........................................................

Adreça: ....................................................................................................................................................Codi postal:.............................................

Municipi: .. ................................................................................................................................ Província: ............................................................

Núm. expedient:3611/2022, Telèf. Fix:........................................................., Telèfon Mòbil:.................................................................................

Adreça electrònica: ..................................................................................................................................................................................................

EXPÒS

Que, vistes les bases de la convocatòria per a la provisió d'una plaça d'oficial de policia de la plantilla de l'Ajuntament d'Alaior mitjançant en comissió de serveis;

DECLARACIÓ JURADA

Declar que reunesc tots i cadascun dels requisits exigits en la base cinquena de la convocatòria i que són certes les dades que s'hi consignen.

I, a més, declar:

__Que no patesc cap malaltia o defecte físic o psicofísic que impedeixi o minvi el desenvolupament correcte de les funcions, en relació amb el quadre de les exclusions que es determinen en l'annex 5 del Decret 28/2015, de 30 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació des les policies locals de les Illes Balears.

__Que no he estat separat/ada del servei de l'Administració local, autonòmica o estatal, ni he estat inhabilitat/ada per a l'exercici de la funció pública.

__Que no estic sotmès/esa a cap causa d'incapacitat específica d'acord amb la normativa vigent.

__Que em compromet a dur armes i, si s'escau, a utilitzar-les, mitjançant una declaració jurada.

DOCUMENTACIÓ

(Marcau amb una X la documentació que presentau)

( ) Còpia dels permisos de conduir classes A 2 i B.

( ) Còpia d'haver abonat els drets per l'expedició del títol acadèmic exigit per formar part de la convocatòria (en cas que el títol no hagi estat emès).

( ) Justificant del pagament dels drets d'examen (rebut pagat) o exempció del pagament d'aquests (targeta d'atur).

( ) Original o còpia del certificat oficial de llengua catalana de nivell B2 o superior.

( ) Certificat del curs de curs de capacitació degudament actualitzat, de la categoria d'oficial , impartit o homologat per l'Escola Balear d'Administració Pública, a què fa referència l'article 34 de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de Coordinació de les Policies Locals de les Illes Balears.

* En cas d'haver-hi dubtes derivats de la qualitat de les còpies presentades dels documents relacionats, se sol·licitarà a l'aspirant el document original per autenticar-lo.

NO* ( ) autoritz l'Ajuntament d'Alaior a consultar a la plataforma d'intermediació de dades de què disposa la documentació de què som titular ―document nacional d'identitat, títol acadèmic exigit per prendre part en la convocatòria, inscripció a l'atur (per a exempció de pagament de la taxa)― en format de document electrònic.

* En cas de no voler que l'Administració comprovi d'ofici la documentació relacionada, haureu de marcar la casella amb una creu. Recordau que en aquest cas haureu de presentar obligatòriament la documentació en paper a l'Ajuntament (en documents originals o bé còpies autèntiques).

ALTRES DADES

..........................................................................................................................................................................................................................

...........................................................................................................................................................................................................................

................................................................................................ ..........................................................................................................................

AVÍS LEGAL

De conformitat amb la Llei orgànica 15/1999, de 13 de març, de protecció de dades de caràcter temporal, se us informa del següent:

- Les dades de caràcter personal que s'obtenguin de la vostra sol·licitud seran incorporades i tractades de forma confidencial en un fitxer propietat d'aquest Ajuntament.

- Les dades obtingudes amb aquesta instància podran ser utilitzades, salvaguardant la vostra identitat, per elaborar estadístiques internes.

- Tindreu la possibilitat d'accedir en qualsevol moment a les dades facilitades i a sol·licitar-ne, si escau, la rectificació, oposició o cancel·lació dirigint una comunicació escrita, juntament amb la documentació acreditativa de la vostra identitat, a aquest Ajuntament.

SOL·LICIT:

Ser admès/admesa en el procediment selectiu.

Alaior, ......... d........................... de 20.......

(Signatura)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

EXCM. AJUNTAMENT D'ALAIOR