Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I FORMACIÓ PROFESSIONAL

Núm. 460015
Resolució del conseller d’Educació i Formació Professional, a proposta del director general de Planificació, Ordenació i Centres, per la qual es modifica la resolució del conseller d’Educació i Formació Professional de 13 de juliol de 2022 per la que s’estableixen les instruccions dirigides als centres concertats per justificar el mòdul de despeses COVID-19 per al curs 2021-2022

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En data 12 d'agost de 2022, el director general de Planificació, Ordenació i Centres ha formulat la proposta resolució següent:

Fets

1. La crisi sanitària provocada per la COVID-19 ha fet necessari adoptar una sèrie de mesures preventives per evitar contagis, com ara mesures d'higiene o l'ús de material de prevenció. Així mateix, ha requerit l'increment de personal docent i/o complementari per desdoblar les classes i crear grups més reduïts d'alumnes, per tal de disminuir el risc de contagi. En el cas dels centres concertats, s'ha creat el mòdul COVID-19 per atendre les despeses d'adquisició de material, incrementar i augmentar el nombre de personal de neteja especialitzat i contractar personal complementari.

2. En data 13 de juliol de 2022, mitjançant la Proposta de resolució que esdevé resolució del Conseller d'Educació i Formació Professional, es van establir les instruccions dirigides als centres concertats per justificar el mòdul de despeses COVID-19 per al curs 2021-2022.

Fonaments jurídics

1. Mitjançant el Decret 5/2020, de 18 de juny, de la presidenta de les Illes Balears, es declarà superada, en el territori de les Illes Balears, la fase 3 del Pla per a la Transició cap a una Nova Normalitat, amb efectes a partir de dia 21 del mateix mes.

2. La Llei de Pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per al 2022 inclou els mòduls Covid-19 per unitat concertada així com l'annex amb el coeficient corrector a aplicar per tal de determinar els imports a cobrar per cada centre en concepte de despeses Covid-19.

3. Resolució conjunta del conseller d'Educació i Formació Professional i de la consellera de Salut i Consum de 4 de juny de 2021 per la qual s'aproven les mesures excepcionals de prevenció, contenció, coordinació, organització i funcionament per fer front a la crisi sanitària ocasionada per la COVID-19 per als centres educatius no universitaris de la comunitat autònoma de les Illes Balears durant el curs 2021-2022.

Proposta de resolució

1. Aprovar la modificació de les instruccions dirigides als centres concertats per justificar el mòdul de despeses COVID-19 per al curs 2021-2022, que figuren en l'annex 1 d'aquesta Resolució.

2. Aprovar la modificació de l'annex 2 amb l' import total a justificar per cada categoria i per a cada centre concertat per al curs 2020-2021.

3. Notificar aquesta Resolució a les persones interessades.

4. Ordenar la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i la pàgina web del Departament de Centres Concertats de la Conselleria d'Educació i Formació Professional.

Per tot això, dict la següent

Resolució

Manifestar l'acord amb la proposta de resolució i dictar-ne resolució en els mateixos termes.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Educació i Formació Professional en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat en el BOIB, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També s'hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 16 d'agost de 2022

El director de Planificació , Ordenació i Centres Antoni Morante Milla

El conseller d'Educació i Formació Professional Martí X. March i Cerdà

 

ANNEX 1 Instruccions dirigides als centres concertats per justificar el mòdul de despeses COVID-19 el curs 2021-2022

1.Àmbit d'aplicació

Aquesta instrucció és aplicable a tots els centres que tenen concert durant el curs 2021-2022 en règim general, singular i/o especial amb la conselleria d'Educació i Formació Professional.

2.Despeses a justificar

Les despeses a justificar s'agrupen en quatre categories:

-A1: Despeses per l'adquisició de detectors de CO2 i/o filtres HEPA.

-A2: Despeses per la compra de material de protecció no inclòs en la categoria A1. Aquestes despeses poden ser del següent tipus:

A2.1- Despeses per adquisició de material de protecció com, per exemple, mascaretes, gel hidroalcohòlic, mampares o panells de separació, guants, bates, etc.

A2.2- Despeses per l'adquisició de mobiliari o equipament com senyalització, dosificadors, carros calents, etc.

A2.3- Despeses per l'ampliació del personal de menjador escolar.

-B: Despeses de neteja per donar compliment a les mesures establertes per les autoritats sanitàries. En aquesta categoria s'inclou:

B1- Contractació directa de personal de neteja.

B2- Contractació d'una empresa de neteja.

B3- Adquisició de productes de neteja.

-C: Despeses derivades del personal complementari als centres d'educació especial.

3. Import a justificar

En l'annex 2 d'aquesta resolució consten els imports totals finançats per la Conselleria d'Educació i Formació Professional en el curs 2021-2022 de les despeses corresponents a les quatre categories indicades (A1, A2, B i C) dels centres concertats.

4. Justificació de les despeses COVID-19

4.1 Despeses de la categoria A1

Els imports assignats als centres per a l'adquisició de detectors de CO2 i/o filtres HEPA són finalistes, és a dir, només es poden destinar a aquest concepte.

Per justificar aquests imports, els centres han de presentar una còpia compulsada de la documentació especificada a continuació a la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres:

- Factures de les compres realitzades entre l'1 de setembre de 2021 i el 31 d'agost de 2022.

- Comprovant de la transferència bancària. 

4.2 Despeses de la categoria A2

Per justificar l'import assignat a les despeses per a l'adquisició de material i equips de protecció no inclosos en la categoria A1, així com a les despeses en mobiliari o equipament per habilitar el centre i/o el servei de menjador, els centres han de presentar una còpia compulsada dels documents següents a la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres:

-Factures de les compres realitzades entre l'1 de setembre de 2021 i el 31 d'agost de 2022.

-Comprovant de la transferència bancària.

Per justificar les despeses per a l'ampliació del personal de menjador escolar, els centres concertats han de presentar una còpia compulsada de la documentació següent a la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres:

a) Si el servei de menjador està subcontractat a una empresa externa:

-Totes les factures abonades a l'empresa corresponents al període d'1 de setembre de 2021 a 23 de juny de 2022, així com els comprovants de les corresponents transferències bancàries. Les factures s'hauran d'emmascarar en totes aquelles dades que puguin afectar a clàusules de confidencialitat del contracte, no obstant han de mantenir visibles els imports totals dels conceptes menús, de monitors, el número de menús, el número de monitors i el període al qual es refereix.

-Certificat del centre que indiqui expressament quin import facturat correspon a les despeses de menjador ordinàries i quin a les despeses extraordinàries originades per la COVID-19.

b) Si el personal de menjador està contractat directament pel centre:

-Els contractes laborals ocultant:

- el nom i llinatges,

- totes les altres dades de caire personal que figurin al contracte.

Dels contractes laborals es mantindrà:

-El DNI de les persones que formen part del servei de menjador anonimitzat de la següent manera:

- es publicaran els dígits que en el format del document corresponent ocupin la posició quarta , cinquena, sisena i setena (numerats aquesta dígits d'esquerra a dreta), i s'evitaran els caràcters alfabètics.

- Se substituiran els caràcters alfabètics i aquells numèrics no seleccionats per un asterisc (*) en cada posició.

-Exemples:

  • En el cas d'un DNI 12345678X, es publicarà com ***4567**.
  • En el cas d'un NIE L1234567X, en evitar-se els caràcters alfabètics, es publicarà com ***4567**.

- La relació nominal de treballadors (RNT) presentada a la Seguretat Social ocultant:

- el nom i llinatges de totes les persones,

- altres dades de caire personal que figurin al RNC diferents al DNI.

- el DNI de les persones que no formen part del servei de menjador per COVID-19.

De la relació nominal de treballadors (RNT) es mantindrà:

- El DNI de les persones que formen part del servei de menjador anonimitzat de la següent manera:

- es mantindran els dígits que en el format del document corresponent ocupin la posició quarta , cinquena, sisena i setena (numerats aquests dígits d'esquerra a dreta), i s'evitaran els caràcters alfabètics.

- Se substituiran els caràcters alfabètics i aquells numèrics no seleccionats per un asterisc (*) en cada posició.

-Exemples:

  • En el cas d'un DNI 12345678X, es publicarà com ***4567**.
  • En el cas d'un NIE L1234567X, en evitar-se els caràcters alfabètics, es publicarà com ***4567**.

- Els comprovants de les transferències bancàries de l'abonament de les nòmines amb el segell del banc.

- Certificat dels centres en què s'indiqui la relació de persones contractades extraordinàriament per ampliació dels serveis de menjador per la COVID-19.

4.3 Despeses de la categoria B

L'import màxim que es pot justificar per les despeses de la categoria B és del 5 % de l'import de les despeses de funcionament ordinari del curs 2020-2021, exclosos els imports corresponents a les despeses de contractació d'auxiliars tècnics.

Per justificar l'import assignat a les despeses per l'adquisició dels productes de neteja, com lleixiu, amoníac, detergent, fregalls, draps, etc. els centres han de presentar una còpia compulsada dels documents següents a la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres:

  • Factures de les compres realitzades entre l'1 de setembre de 2021 i el 31 d'agost de 2022.
  • Comprovant de la transferència bancària. 

Per justificar les despeses de neteja necessàries per complir les mesures d'higiene establertes per les autoritats sanitàries, els centres concertats han de presentar una còpia compulsada de la documentació següent a la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres, segons correspongui a la contractació d'una empresa (B1) o a la contractació directa de personal (B2):

a) Si s'ha contractat una empresa (B1):

-Totes les factures corresponents al període d'1 de setembre de 2021 a 31 d'agost de 2022 abonades a l'empresa subcontractada per a la neteja del centre. Les factures s'hauran d'ocultar en totes aquelles dades que puguin afectar a clàusules de confidencialitat  del contracte, no obstant han de mantenir visibles: la descripció del servei de neteja que s'està facturant,  els imports totals i el període al qual es refereix. 

-Comprovant de la transferència bancària de l'abonament de les factures.

-Certificat del centre que indiqui expressament quin import facturat correspon a la neteja ordinària i quin a la neteja extraordinària generada per la COVID-19.

b) Si s'ha contractat personal directament (B2):

-Els contractes laborals ocultant:

- el nom i llinatges,

- totes les altres dades de caire personal que figurin al contracte

Dels contractes laborals es mantindrà:

- El DNI de les persones contractades per ampliació del servei de neteja anonimitzat de la següent manera:

- es publicaran els dígits que en el format del document corresponent ocupin la posició quarta , cinquena, sisena i setena (numerats aquesta dígits d'esquerra a dreta), i s'evitaran els caràcters alfabètics.

- Se substituiran els caràcters alfabètics i aquells numèrics no seleccionats per un asterisc (*) en cada posició.

- Exemples:

  • En el cas d'un DNI 12345678X, es publicarà com ***4567**.
  • En el cas d'un NIE L1234567X, en evitar-se els caràcters alfabètics, es publicarà com ***4567**.

- La relació nominal de treballadors (RNT) presentada a la Seguretat Social corresponents al personal contractat directament pel centre per a la neteja ordinària i/o extraordinària pel COVID-19, ocultant:

- el nom i llinatges de totes les persones,

- altres dades de caire personal que figurin al RNC diferents al DNI.

- el DNI de les persones que no formen part del personal d'ampliació del servei de neteja per COVID-19

De la relació nominal de treballadors (RNT) es mantindrà:

- El DNI de les persones contractades per ampliació del servei de neteja anonimitzat de la següent manera:

- es mantindran els dígits que en el format del document corresponent ocupin la posició quarta , cinquena, sisena i setena (numerats aquesta dígits d'esquerra a dreta), i s'evitaran els caràcters alfabètics.

- Se substituiran els caràcters alfabètics i aquells numèrics no seleccionats per un asterisc (*) en cada posició.

 - Exemples:

  • En el cas d'un DNI 12345678X, es publicarà com ***4567**.
  • En el cas d'un NIE L1234567X, en evitar-se els caràcters alfabètics, es publicarà com ***4567**.

- Comprovant de la transferència bancària de l'abonament de les nòmines.

- Certificat del centre que indiqui expressament quin import de les retribucions correspon a la neteja ordinària i quin a la neteja extraordinària generada per la COVID-19.

4.4 Despeses de la categoria C

Els imports assignats als centres per contractació de personal complementari (logopedes, fisioterapeutes, ajudants tècnics educatius, psicopedagogs i treballadors socials) són finalistes i només es poden destinar a desdoblar grups i a poder aplicar les mesures de distanciament establertes per les autoritats sanitàries en els centres d'educació especial que han optat per incrementar el personal complementari en lloc d'incrementar el personal docent (finançat amb càrrec a la nòmina delegada). Per justificar els imports, els centres han de presentar una còpia compulsada de la documentació següent a la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres:

-Els contractes laborals i la relació nominal de treballadors (RNT) presentada a la Seguretat Social corresponents a cada una de les persones contractades per aquest concepte.

-Comprovant de la transferència bancària de l'abonament de les nòmines.

5. Forma i termini de justificació

Per justificar les despeses del mòdul COVID-19 del curs 2021-2022 s'haurà de presentar  a través del registre electrònic tota la documentació abans esmentada  juntament amb el model d'Excel correctament emplenat  que pugueu descarregar a la pàgina web del Departament de Centres Concertats de la Conselleria d'Educació i Formació Professional. 

El termini per presentar la justificació corresponent finalitza el 30 de novembre de 2022. 

6. Devolució de les despeses no justificades

La no justificació de la totalitat de les quantitats percebudes mitjançant el mòdul COVID-19 en els termes establerts en els apartats anteriors genera l'obligació de reintegrar l'Administració els imports no justificats, prèvia resolució del conseller d'Educació i Formació Professional, o en el seu cas, la compensació de pagaments futurs.

Documents adjunts