Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT D'ALAIOR

Núm. 459252
Aprovació definitiva modificació de les Bases 4 i 48 de les bases d'execució del Pressupost municipal de l'exercici 2022

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Exp. Núm.: 3735/2022

Aprovat inicialment, pel Ple d'aquesta Corporació, en sessió extraordinària tinguda el 23 de juny de 2022, l'expedient de modificació de les bases 4 i 48 de les bases d'execució del Pressupost municipal de l'exercici 2022;

Publicat el pertinent anunci en el BOIB núm. 90, de 12 de juliol de 2022, i transcorregut el termini de 15 dies, legalment establert, sense que s'hagi presentat cap tipus de reclamació.

De conformitat amb l'article 177, en relació amb el 169, del Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei que regula les Hisendes Locals, s'entén definitivament aprovat l'esmentat expedient, del qual es publica a continuació la modificació de les bases 4 i 48 de les bases d'execució del Pressupost de l'exercici 2022, que inclou les modificacions següents:

1. Renumerar l'antiga lletra c) del punt 2 de la Base 4, per la lletra d).

2. Modificar la lletra b) del punt 2 de la Base 4 substituint l'actual redacció per la següent:

b) Pels crèdits de despesa dels projectes amb finançament afectat la vinculació jurídica queda definida a escala del projecte corresponent amb caràcter qualitatiu, de forma que els crèdits pressupostaris assignats al projecte únicament poden consumir-se en la seva execució i, a la vegada, poden emprar-se fons de la vinculació jurídica que correspongui (definida a la lletra d), sempre que no estiguin reservats a un altre projecte amb finançament afectat.

3. Inserir una nova lletra c) en el punt 2 de la Base 4:

c) Pels crèdits del capítol 1, en l'àmbit del capítol (1r dígit) de la classificació econòmica i en l'àmbit de l'àrea de despesa (1r dígit) de la classificació per programes.

4. Modificar la base 48 substituint l'actual redacció per la següent:

BASE 48. Modalitats de fiscalització dels expedients de despesa:

1. Per tots els expedients de despesa s'estableix el règim de fiscalització i intervenció limitada prèvia de requisits bàsics. En aquests casos l'òrgan interventor es limitarà a comprovar els següents requisits bàsics:

a) L'existència de crèdit pressupostari i que el proposat és adequat a la naturalesa de la despesa o obligació que es proposi contreure.

En els casos en els quals el crèdit pressupostari doni cobertura a despeses amb finançament afectat es comprovarà que els recursos que els financen són executius, acreditant-se amb l'existència de documents fefaents que acreditin la seva efectivitat. Quan es tracti de contreure compromisos de despesa de caràcter plurianual es comprovarà, a més, si es compleix allò que estableix l'article 174 del TRLRHL.

S'entendrà que el crèdit és adequat quan financi obligacions a contreure o nascudes i no prescrites a càrrec de la tresoreria de l'Ajuntament que compleixin els requisits dels articles 172 i 176 del TRLRHL.

b) Que les obligacions o despeses es generen per òrgan competent.

En tot cas es comprovarà la competència de l'òrgan de contractació o concedent de la subvenció quan aquest òrgan no tengui atribuïda la facultat per a l'aprovació de les despeses de què es tracti.

c) Aquells altres extrems que, per la seva transcendència en el procés de gestió, es determini pel Ple a proposta del Batle, previ informe de l'òrgan interventor.

A aquests efectes, i amb independència de què el Ple hagi dictat o no acord, es consideraran, en tot cas, transcendents en el procés de gestió els extrems fixats als Acords del Consell de Ministres, vigent en cada moment, respecte a l'exercici de la funció interventora en règim de requisits bàsics, en aquells supòsits que siguin d'aplicació a les Entitats Locals, que hauran de comprovar-se en tots els tipus de despeses que comprengui.

Addicionalment, el Ple de la corporació, previ informe de l'interventor, podrà aprovar altres requisits o tràmits addicionals que també tindran la consideració d'essencials.

2. En el règim de fiscalització i intervenció limitada prèvia de requisits bàsics, la conformitat de la Intervenció, en tant que formal, ho és a l'acompliment dels elements a comprovar, obligatoris i addicionals i no al fons de l'expedient.

La fiscalització favorable, per tant, en cap cas eximeix al servei gestor d'acomplir tots els tràmits i formalitzar els documents que exigeixi la normativa vigent aplicable a cada un dels expedients corresponents.

3. Les obligacions o despeses sotmeses al règim de fiscalització i intervenció limitada prèvia de requisits bàsics, seran objecte d'una altra de plena amb posterioritat, dins l'àmbit del control financer.

4. En el règim de fiscalització i intervenció limitada prèvia de requisits bàsics, quan no es compleix algun dels requisits exigits, l'interventor formularà una objecció que tindrà en tot cas la consideració d'essencial i suspendrà la tramitació de l'expedient mentre no es resolgui.

Així mateix, l'interventor podrà formular les observacions complementàries que consideri oportú, sense que aquestes puguin tenir en cap cas efectes suspensius i sobre les quals no procedirà cap plantejament de discrepàncies.

5. Si l'Interventor considera que: a) La proposta objecte de fiscalització-intervenció vulnera algun aspecte substancial, però no recollit entre els ítems a comprovar; o, b) Dels informes preceptius es deriva l'omissió de requisits o tràmits essencials o que la continuació de la gestió administrativa pogués causar un perjudici econòmic o d'especial risc a la Corporació; un cop examinat l'expedient, s'emetrà un informe de control permanent concomitant de caràcter previ per tal de mitigar el risc advertit, manifestant-se en sentit favorable amb recomanacions o desfavorable.

Aquest informe no tindrà caràcter suspensiu ni prevaldrà sobre l'opinió del gestor o de qualsevol altre informe que s'acompanyi a l'expedient.

El que es fa públic per a general coneixement i per tal que tengui els efectes que corresponguin, al mateix temps que es fa saber que contra l'acord precedent, que posa fi a la via administrativa, es pot interposar, en el termini de dos mesos a partir de l'endemà de la publicació del present edicte en el BOIB, recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears; tot això sens perjudici que es pugui utilitzar qualsevol altre recurs que s'estimi procedent en dret.

Tot l'anterior d'acord amb l'article 171 del RD Legislatiu 2/2004 de 5 de març, pel que s'aprova el Text refós de la Llei Reguladora de les Hisendes locals i la Llei 29/1998, de 13 de juliol, que regula la jurisdicció contenciosa administrativa.

Finalment, escau indicar que la interposició dels recursos pertinents no suspèn l'eficàcia de la resolució impugnada ni interromp els terminis que se'n puguin derivar, excepte que l'autoritat competent ho acordi expressament.

 

(Signat electrònicament: 8 d'agost de 2022)

El batle José Luis Benejam Saura