Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE LLUCMAJOR

Núm. 457530
Bases i convocatòria per a la concessió d’ajudes a activitats esportives i de foment de l’esport del municipi de Llucmajor per a l’any 2022

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Codi BDNS: 643526

La Junta de Govern, en sessió de 10 de d'agost de 2022, va adoptar, per unanimitat, els següents acords:

Primer.- Aprovar les bases i convocatòria per la concessió d'ajudes a activitats esportives i de foment de l'esport del municipi de Llucmajor per a l'any 2022 en els mateixos termes que consten, signades pel Sr. Simó Adrover Llompart el 08.08.2022, a l'expedient 2022/8049D.

Segon.- Aprovar una despesa per l'import de 80.000 € amb càrrec a l'aplicació pressupostària 100002 340 48000 del vigent pressupost municipal.

Tercer.- Registrar la informació a la Base de Dades Nacional de Subvencions i publicar les bases i convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la pàgina web institucional.

AJUNTAMENT DE LLUCMAJOR Bases i convocatòria per a la concessió d'ajudes a activitats esportives i de foment de l'esport del municipi de Llucmajor per a l'any 2022

Preàmbul

L'article 25.2.l) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, estableix que els municipis, en els termes de la legislació de l'Estat i de les comunitats autònomes, tenen competència en promoció de l'esport i instal·lacions esportives i d'ocupació del temps lliure. També l'article 29.2.y) de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, assenyala que els municipis tenen competències en regulació i gestió dels equipaments esportius i d'oci i promoció d'activitats.

Aquestes bases i convocatòria s'emmarquen en el Pla Estratègic de Subvencions 2022 de l'Ajuntament de Llucmajor, publicat en el BOIB núm. 87, de 5 de juliol de 2022, per fomentar l'esport en totes les categories i classes.

Aquesta convocatòria es regeix pels principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat i no discriminació, així com pels d'eficàcia en el compliment dels objectius fixats i eficiència en l'assignació i la utilització dels recursos públics.

Règim jurídic

En tot el que no regulen aquestes bases i convocatòria serà d'aplicació:

  • La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (LGS), i el Reglament general de subvencions 887/2006, aprovat el 21 de juliol.
  • La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (LPAC).
  • El Reial decret 203/2021, de 30 de març, pel qual s'aprova el Reglament d'actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics.
  • El Reial decret legislatiu 2/2004, pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals.,
  • El Reglament de serveis de les corporacions locals, de 17 de juny de 1955.
  • La Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local.
  • La Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.
  • Les Bases d'execució del Pressupost Municipal de l'any en curs.

1. Objecte i finalitat de la convocatòria

L'objecte d'aquestes bases i convocatòria és regular la concessió d'ajuts i subvencions econòmiques per al desenvolupament de l'activitat esportiva realitzada atenent la temporalització que es fa en el punt 7, que l'Ajuntament de Llucmajor atorgarà a:

  • LÍNIA A: clubs i associacions esportives sense ànim de lucre
  • LÍNIA B: esportistes individuals
  • LÍNIA C: associacions i entitats no esportives sense ànim de lucre

La finalitat d'aquesta convocatòria és promoure i facilitar l'accés a l'esport i la seva pràctica, així com donar suport a totes les persones que el practiquen i a les que en promouen la pràctica al terme municipal de Llucmajor.

2. Dotació econòmica i crèdit pressupostari

Per a les subvencions que regulen aquestes bases es destina un import màxim de 80.000 €, a càrrec de l'aplicació pressupostària 100002 340 48000 del Pressupost general de despeses per al 2022, per a les següents línies:

  • LÍNIA A: 60.000 €
  • LÍNIA B: 10.000 €
  • LÍNIA C: 10.000 €

3. Règim de la concessió

La concessió d'aquestes subvencions es realitzarà mitjançant règim de concurrència competitiva entre les persones i entitats sol·licitants, en virtut de la qual es comparen, en un únic procediment, totes les sol·licituds presentades amb la intenció d'establir-hi una prelació a través dels criteris de valoració previstos en el punt 12 d'aquesta convocatòria.

4. Beneficiaris

Poden ser beneficiaris de les ajudes que preveu aquesta convocatòria:

  1. Clubs i associacions esportives sense ànim de lucre legalment inscrits en el Registre d'Entitats Esportives de la Direcció General d'Esports del Govern de les Illes Balears i en el Registre Municipal d'Entitats Ciutadanes de l'Ajuntament de Llucmajor.
  2. Associacions i entitats sense ànim de lucre inscrites en el Registre Municipal d'Entitats Ciutadanes de l'Ajuntament de Llucmajor, que siguin organitzadores d'esdeveniments i activitats que promoguin l'activitat física i l'esport.
  3. Persones físiques amb llicència federativa durant la temporada 2021/2022 i amb residència al municipi de Llucmajor (com a mínim des de l'1 de gener de 2022), que participin en competicions esportives oficials d'àmbit estatal o internacional.

5. Requisits per accedir a les subvencions

Per obtenir la condició de persona o entitat beneficiari s'han de complir els requisits següents:

LÍNIA A:

  • Estar legalment inscrites en el Registre d'Entitats Esportives de les Illes Balears i el Registre Municipal d'Entitats Ciutadanes de l'Ajuntament de Llucmajor.
  • Durant la temporada 2021/2022, els esportistes havien de disposar de llicència federativa expedida per la Federació Balear de la modalitat corresponent o estar inscrits en els Jocs Esportius Escolars del Consell de Mallorca.
  • Els estatuts de l'entitat han de preveure la pràctica de l'activitat física i/o esportiva.
  • Les activitats físiques esportives realitzades pels clubs, associacions i entitats esportives s'han de realitzar en l'àmbit territorial del municipi de Llucmajor i tenir el seu domicili al terme de Llucmajor.
  • Disposar dels certificats negatius de delictes sexuals, tal com estableix la Llei orgànica 1/1996, de protecció jurídica del menor, modificada per la Llei 26/2015, de modificació del sistema de protecció a la infància i a l'adolescència.

LÍNIA B:

  • Ser persona física empadronada al municipi de Llucmajor com a mínim des de l'1 de gener de 2022.
  • Disposar de llicència federativa en vigor durant la temporada 2021/2022.
  • Haver participat en competicions oficials d'àmbit estatal o internacional, sempre que s'hi hagi accedit per mèrits esportius assolits en altres competicions.

LÍNIA C:

  • Estar legalment inscrites en el Registre Municipal d'Entitats Ciutadanes de l'Ajuntament de Llucmajor.
  • Les associacions i entitats han de realitzar les activitats físiques esportives en l'àmbit territorial del municipi de Llucmajor i han de tenir el domicili al terme de Llucmajor.

No poden obtenir la condició de beneficiàries les persones o entitats en les quals s'esdevingui alguna de les circumstàncies següents:

  1. Quan entre elles concorri alguna de les prohibicions establertes en l'article 13 de la LGS.
  2. Quan entre elles concorri alguna de les prohibicions establertes en els articles 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, i 37 de la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradicar l'LGTBI-fòbia.

L'acreditació de no incórrer en les prohibicions establertes en l'article 13 de la LGS s'ha de fer mitjançant una declaració responsable (annex 3).

El compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social s'ha d'acreditar mitjançant les certificacions acreditatives expedides per l'Agència Estatal d'Administració Tributària, l'Agència Tributària de les Illes Balears i la Seguretat Social.

L'Ajuntament de Llucmajor comprovarà d'ofici la inscripció en el Registre Municipal d'Entitats Ciutadanes de l'Ajuntament de Llucmajor, les obligacions tributàries amb l'Ajuntament i l'empadronament de les persones físiques sol·licitants.

6. Despeses subvencionables

Són subvencionables les despeses derivades de l'adquisició de béns no inventariables, de lloguers i de serveis, que responguin de manera indubtable a la naturalesa de l'activitat esportiva de l'entitat o l'esportista o que siguin necessàries per desenvolupar-la. Els conceptes de les despeses subvencionades poden ser, entre d'altres, els següents:

  • Despeses derivades de l'organització d'esdeveniments, programes, campionats, tornejos, campus, actuacions, activitats esportives i activitats de formació de les entitats sol·licitadores de la subvenció.
  • Roba esportiva específica necessària per al desenvolupament de l'esport.
  • Material esportiu fungible específic necessari per al desenvolupament de l'activitat esportiva de l'entitat.
  • Despeses federatives per conceptes d'afiliació a les federacions esportives de les Illes Balears o a la federació espanyola o internacional corresponent, en el supòsit que no hi hagi federació esportiva de les Illes Balears, quotes d'inscripció d'equips o altres tipus de despeses exigides per les federacions.
  • Despeses derivades d'allotjament, transport i manutenció d'esportistes, tècnics i directius per assistir a campionats, tornejos o similars de caràcter autonòmic, nacional o internacional, inclosos als calendaris federatius oficials.
  • Despeses de subministraments de la seu social del club com llum, aigua, gas, telèfon, etc.
  • Despeses de personal necessàries per al desenvolupament de l'activitat diària de l'entitat sol·licitadora, com personal administratiu, personal tècnic, de neteja, etc.
  • Trofeus i distincions, sempre que aquesta despesa no estigui subvencionada per una altra línia de subvencions.
  • Despeses derivades de serveis d'atenció sanitària, sempre que aquesta despesa no estigui subvencionada per una altra línia de subvencions.
  • Despeses derivades de la contractació d'assegurances, excepte les previstes per les llicències federatives.
  • Despeses de gestories en temes fiscals o laborals.
  • Serveis en matèria de prevenció laboral.
  • Despeses d'utilització d'instal·lacions públiques o privades per desenvolupar l'activitat esportiva.
  • Adquisició de material sanitari (farmacioles i despeses similars).
  • Comissions bancàries en les operacions dels pagaments que les entitats presentin per justificar.
  • Despeses d'alimentació i hidratació derivades de l'activitat esportiva o necessàries per desenvolupar-la.
  • Despeses derivades de l'adquisició de material per a l'adaptació a la normativa actual de lluita contra la Covid-19.

No són despeses subvencionables:

  • Interessos deutors dels comptes bancaris.
  • Interessos, recàrrecs i sancions administratives i penals.
  • Despeses de procediments judicials.
  • Material inventariable.
  • Despeses de sopars i refrigeris d'inauguracions, clausures o altres celebracions. Les despeses d'avituallament (alimentació i hidratació durant els esdeveniments), són subvencionables si responen a la naturalesa de l'activitat esportiva subvencionada (campus, carreres...).
  • Premis en metàl·lic per a les persones participants.

Les despeses subvencionables han de ser assumides per l'entitat o persona beneficiària (factures a nom de l'entitat o persona beneficiària i abonades per aquesta).

L'import de les despeses subvencionades no pot ser superior al valor de mercat.

 

7. Temporalització de l'activitat subvencionable

Les factures han de ser de data compresa entre l'1 de juliol de 2021 i el 30 de juny de 2022 i pagades en el mateix període. No obstant això, en el cas de factures emeses en la segona quinzena del mes de juny de 2022, s'admetrà el pagament realitzat fins al 15 de juliol de 2022.

8. Presentació de sol·licituds

El termini per presentar les sol·licituds serà d'un mes comptador a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. La presentació de les sol·licituds implica l'acceptació de les bases de la convocatòria.

Les sol·licituds s'han de formular mitjançant instància dirigida a la Batlia de l'Ajuntament de Llucmajor.

Les sol·licituds es poden presentar a la seu electrònica de l'Ajuntament de Llucmajor o al Registre Electrònic General de l'Administració General de l'Estat. Així mateix, també es poden presentar en els llocs i les formes establerts en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

  • (https://seu.llucmajor.org/sta/CarpetaPublic/doEvent?APP_CODE=STA&PAGE_CODE=PTS_HOME)
  • (https://rec.redsara.es/registro/action/are/acceso.do)

Ara bé, de conformitat amb l'article 14.2 de la LPAC, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions per efectuar qualsevol tràmit d'aquest procediment administratiu, almenys, els subjectes següents:

  • Les persones jurídiques.
  • Les entitats sense personalitat jurídica.
  • Els qui exerceixin una activitat professional per a la qual es requereixi col·legiació obligatòria, per als tràmits i actuacions que realitzin amb les administracions en exercici d'aquesta activitat professional.
  • Els qui representin un interessat que estigui obligat a relacionar-se electrònicament amb l'administració.

9. Documentació a presentar

Les sol·licituds s'han de formular d'acord amb el model d'instància (annex 1). Juntament amb la sol·licitud, que ha d'anar signada per l'esportista o el representant legal de l'entitat, s'ha de presentar la següent documentació:

a) Certificat bancari que acrediti el compte corrent o la llibreta en què s'ha d'ingressar l'import de la subvenció o document anàleg (annex 2).

b) Certificats d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries de l'Agència Estatal d'Administració Tributària, de l'Agència Tributària de les Illes Balears i amb la Seguretat Social.

c) Annex 3, Declaració responsable.

d) Així mateix, com que es tracta d'una subvenció que té per objecte una activitat ja realitzada, juntament amb la documentació abans esmentada s'ha de presentar un compte justificatiu integrat per la documentació següent:

- Una memòria de l'actuació justificativa de les activitats que s'han fet (annex 4). Segons la línia de subvenció elegida, ha d'incloure, a més de l'activitat realitzada i els objectius assolits, com a mínim el següent contingut:

  • LÍNIA A: participació en competicions, equips, esportistes i personal tècnic.
  • LÍNIA B: modalitat o especialitat esportiva i competicions.
  • LÍNIA C: tipus d'esdeveniment o activitat, nombre de participants, durada i personal necessari.

- Una memòria econòmica justificativa del cost de les activitats que s'han fet, que ha de contenir:

  • Balanç de l'activitat: una relació detallada de les despeses subvencionables originades per l'activitat realitzada i una relació també detallada dels ingressos que corresponguin i s'imputin a aquestes despeses, amb especial indicació de les subvencions que hagin finançat l'activitat subvencionada i assenyalant-ne l'import i la procedència (annex 5).
  • Factures o documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa que s'incorporaran a una relació classificada, signada pel representant de l'entitat, en què constarà la identificació del creditor i del document, l'import, la data d'emissió i la data de pagament (annex 5).

En aquest punt, relatiu a la documentació acreditativa de la despesa, s'ha de tenir en compte que:

- S'admetran factures simplificades fins a 400 €.

- S'admetran rebuts i declaracions responsables per justificar les indemnitzacions que poden donar-se per utilització de vehicle propi en desplaçaments derivats de l'activitat.

Les despeses s'han de justificar amb factures i altres documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa incorporats en la relació anterior i, si s'escau, amb la documentació acreditativa del pagament, tal com s'estableix en el punt 10.

e) Declaració responsable (annex 6).

A més, per accedir a la LÍNIA A també s'ha de presentar:

a) Fotocòpia del CIF de l'entitat sol·licitant i fotocòpia del DNI/NIE/passaport de la persona que signa la sol·licitud.

b) Documentació acreditativa de la representació en virtut de la qual actua la persona que signa la sol·licitud. S'ha d'acreditar el moment i la vigència del càrrec.

c) Fotocòpia dels estatuts.

d) Certificat que acrediti la inscripció en el Registre d'Entitats Esportives de les Illes Balears.

e) Certificat que acrediti la disposició dels certificats negatius de delictes sexuals, tal com estableix la Llei orgànica 1/1996, de protecció jurídica del menor, modificada per la Llei 26/2015, de modificació del sistema de protecció a la infància i a l'adolescència (annex 7).

f) Documentació per acreditar els criteris de valoració d'acord amb el punt 12.

Per accedir a la LÍNIA B també s'ha de presentar:

a) Fotocòpia del DNI/NIE/passaport de l'esportista. En cas que sigui menor d'edat, també s'ha d'adjuntar la fotocòpia del DNI de la mare, pare, tutor o tutora.

b) Fotocòpia de la llicència federativa o equivalent de la temporada 2021-22.

c) Documentació per acreditar els criteris de valoració d'acord amb el punt 12.

I per accedir a la LÍNIA C també s'ha de presentar:

a) Fotocòpia del CIF de l'entitat sol·licitant i fotocòpia del DNI/NIE/passaport de la persona que signa la sol·licitud.

b) Documentació acreditativa de la representació en virtut de la qual actua la persona que signa la sol·licitud. S'ha d'acreditar el moment i la vigència del càrrec.

c) Fotocòpia dels estatuts.

d) Documentació per acreditar els criteris de valoració d'acord amb el punt 12.

Si la sol·licitud i la resta de documentació que s'ha de presentar no reuneix els requisits establerts en la convocatòria, és incompleta o incorrecta, es requerirà l'interessat perquè en el termini màxim de 10 dies esmeni les deficiències, i se l'advertirà que si no ho fa se'l tindrà per desistit de la seva petició.

Qualsevol dels òrgans que intervenen en el procediment de concessió podrà, en qualsevol moment del procediment, sol·licitar a l'interessat la informació complementària, les dades i les acreditacions que estimi necessàries.

D'acord amb l'article 28.2 LPAC, els interessats tenen dret a no aportar documents que ja es trobin en poder de l'Ajuntament de Llucmajor o hagin estat elaborats per qualsevol altra administració. Aquest Ajuntament podrà consultar o recaptar aquests documents, tret que l'interessat s'hi oposi. En el cas d'haver presentat la documentació a l'Ajuntament, cal indicar l'any de presentació i el procediment en el qual es participava.

10. Acreditació del pagament

La documentació acreditativa del pagament segons la forma que hagi utilitzat la persona o entitat beneficiària ha de ser la següent:

a) Pagament mitjançant transferència bancària o ingressos en un compte bancari:

  • Còpia del justificant de l'ordre de transferència bancària o del document bancari acreditatiu del pagament en el qual figuren el concepte de transferència o l'ingrés, la data del document, l'import ,la identificació del concepte, a fi que quedi identificat el pagament de la factura, i les dades de l'ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb la persona o entitat beneficiària i amb l'emissora de la factura, respectivament, i
  • Extracte del compte bancari de la persona o entitat beneficiària de l'ajuda en la qual figuri el càrrec d'aquesta transferència, quan no quedin acreditats els requisits assenyalats en el paràgraf anterior.

b) Pagament mitjançant xec nominatiu:

  • Còpia del xec nominatiu o pagaré nominatiu emès a nom del proveïdor que expedeix la factura o document equivalent, sempre que estigui vençut i
  • Extracte del compte corrent de la persona o entitat beneficiaria de l'ajuda en el qual figuri el càrrec d'aquest xec o pagaré, o
  • Certificat de l'entitat bancària en què consti el número de xec, l'import i la identificació de qui el cobra, i la data de cobrament (no és necessari presentar l'extracte del compte corrent si el certificat de l'entitat bancària inclou també la identificació del número de compte en el qual s'ha carregat el xec i el titular del compte, que ha de coincidir amb la persona o entitat beneficiària de l'ajuda).

c) Pagament mitjançant pagarés, lletres de canvi o similars:

  • Document acreditatiu del càrrec en compte de l'efecte mercantil i
  • Extracte del compte en què figuri el càrrec de l'efecte mercantil. Aquesta documentació es pot substituir per un certificat o document similar emès per l'entitat bancària que contingui: el titular i el número de compte en què s'ha carregat l'efecte mercantil, el lliurador i el deslliurat de la lletra de canvi, la persona o entitat beneficiària, el concepte pel qual es realitza l'efecte mercantil, l'import de la lletra de canvi i la data d'emissió de la lletra i l'abonament per part del lliurat.

d) Pagament mitjançant targeta de crèdit:

  • Tiquet de compra en el qual figuri el pagament amb targeta en cas que no s'indiqui en la factura i
  • Extracte del compte en el qual figuri el càrrec del pagament amb targeta. L'extracte del compte pot substituir-se per un certificat o títol similar de l'entitat bancària, en el qual, com a mínim, consti el titular i el número del compte corrent en el qual es carrega el pagament de la targeta, la persona o entitat beneficiària, el concepte pel qual es fa la transferència i l'import i la data de l'operació.

e) Pagament mitjançant domiciliació bancària:

  • Notificació bancària del càrrec i
  • Extracte bancari en què figuri el càrrec de la domiciliació. Aquesta documentació es pot substituir por un certificat o títol similar de l'entitat bancària, en el qual consti el titular i el número del compte corrent en què s'ha fet el càrrec, i l'ordenant del càrrec, la persona o entitat beneficiària, el concepte pel qual es realitza el càrrec i l'import i la data de l'operació.

f) Pagament en efectiu: rebut, signat i segellat pel proveïdor, en el qual ha d'especificar-se la despesa al qual correspon el pagament, la data i l'expressió «rebut en metàl·lic». Sota la signatura ha de figurar el nom, els cognoms i el número de DNI de la persona que signa.

Així mateix, aquests rebuts han d'anar acompanyats d'una declaració responsable signada pel president o la presidenta del club, associacions i entitats esportives que realitzen el pagament en la qual ha d'assumir la despesa i el seu pagament en efectiu, si fos el cas.

Si es tractés de pagaments en efectiu de factures simplificades, serà suficient la presentació d'aquest document per acreditar-ne el pagament, si hi consta l'expressió «Pagat en efectiu», «Rebut» o similar.

11. Òrgans competents per instruir i resoldre el procediment. Composició de la Comissió Avaluadora

La instrucció correspon al regidor competent en matèria d'esports que ha de dur a terme totes les actuacions o els actes de tràmit necessaris per vetlar pel compliment dels requisits de la convocatòria.

La Comissió Avaluadora examinarà si es compleixen els requisits necessaris per accedir a les subvencions i avaluarà les sol·licituds conforme als criteris establerts en aquestes bases. De totes les actuacions se n'aixecarà acta.

Aquesta Comissió estarà integrada, com a mínim, pels següents membres:

  • President/a: el regidor o regidora de l'àrea.
  • Secretari/ària: un o una representant de l'Àrea d'Esports.
  • Vocals: un o una representant de l'Àrea d'Intervenció, un o una representant de l'Àrea d'Esports i un o una representant de l'Àrea de Secretaria.

L'òrgan competent per a la concessió de les subvencions és la Batlia.

 

12. Criteris de valoració i import de les subvencions

Amb la finalitat d'establir la puntuació de les sol·licituds presentades, els criteris de valoració per resoldre la convocatòria seran els següents:

​​​​​​​LÍNIA A

Nombre d'esportistes - Temporada 2021/2022

Llicències federatives o JEE empadronats al municipi

2 punts per esportista

Llicències federatives o JEE no empadronats al municipi

1,5 punts per esportista

Llei orgànica 8/2021, de protecció integral a la infància i l'adolescència davant la violència (màxim 50 punts)

Designació d'un delegat o delegada de protecció

10 punts

Disposar d'un protocol d'actuació davant la violència

10 punts

Aplicar un sistema de monitorització del compliment dels protocols

10 punts

Per cada hora de formació rebuda en matèria de drets fonamentals de la infància i l'adolescència

1 punt

Titulacions en l'àmbit de l'activitat física i l'esport (màxim 20 punts)

Grau en ciències de l'activitat física i l'esport o equivalent

6 punts

Diplomatura de mestre d'educació física

4 punts

Cicle formatiu de grau superior de la família d'activitats físiques i esportives

3 punts

Cicle formatiu de grau mitjà de la família d'activitats físiques i esportives

2 punts

Tècnic/a superior en la modalitat esportiva corresponent o equivalent (nivell 3)

5 punts

Tècnic/a en la modalitat esportiva corresponent o equivalent (nivell 2)

4 punts

Cicle inicial de tècnic/a en la modalitat esportiva corresponent o equivalent (nivell 1)

3 punts

Els criteris de valoració s'han d'acreditar de la següent manera:

  • Pel que fa a la disposició de llicència: amb certificació de la federació corresponent, si els esportistes estan federats, o del Consell de Mallorca, si es tracta d'esportistes inscrits en el Programa de Jocs Esportius Escolars.
  • Pel que fa a l'empadronament: amb certificació del secretari o secretària de l'entitat del total d'esportistes en edat escolar empadronats al municipi de Llucmajor, adjuntant-ne una llista amb els noms i llinatges.
  • Projecte que acrediti les accions realitzades en matèria de protecció integral a la infància i l'adolescència davant la violència.
  • Per acreditar les titulacions esportives (només es valorarà una per persona):

- Títol corresponent

- Llicència federativa corresponent a la temporada 2021/2022

Per a la concessió de les subvencions s'aplicarà la fórmula següent:

Dotació econòmica de línia A/Número de punts totals obtinguts pels sol·licitants de la línia A = X euros per puntSeguidament es multiplicarà el número de punts obtinguts per cada una de les persones o entitats pel valor del punt resultant.

LÍNIA B

Participació en competicions oficials - Temporada 2021/2022

Per cada participació en competició d'àmbit estatal

10 punts

Per cada participació en competició d'àmbit europeu

15 punts

Per cada participació en competició d'àmbit internacional

20 punts

Els criteris de valoració s'han d'acreditar de la següent manera:

  • Certificat federatiu que acrediti haver participat en les diferents competicions puntuables.
  • Si escau, certificació pertinent d'haver format part de la selecció balear o nacional o còpia del reconeixement com a esportista d'alt nivell balear o estatal durant el període subvencionable.

Per a la concessió de les subvencions s'aplicarà la fórmula següent:

Dotació econòmica de línia B / Número de punts totals obtinguts pels sol·licitants de la línia B = X euros per punt

Seguidament es multiplicarà el número de punts obtinguts per cada una de les persones o entitats pel valor del punt resultant

LÍNIA C

Organització d'activitats i esdeveniments que promoguin l'activitat física i l'esport

Procedència de les persones participants (només es comptabilitzarà un sol ítem)

D'un sol nucli poblacional de Llucmajor

1 punt

De dos o més nuclis poblacionals de Llucmajor

2 punts

De tres o més municipis de Mallorca

3 punts

De dues o més illes de les Illes Balears

4 punts

De tres o més comunitats autònomes espanyoles

7 punts

De tres o més països

10 punts

Durada de l'esdeveniment o activitat

1 dia

1 punt

De 2 a 5 dies

3 punts

De 6 a 10 dies

6 punts

Més de 10 dies

12 punts

Més de 30 dies

25 punts

Nombre de participants

Més de 10 persones

1 punt

Més de 25 persones

3 punts

Més de 50 persones

6 punts

Més de 100 persones

12 punts

Més de 250 persones

25 punts

Participació femenina

Més del 25 %

2 punts

Més del 50 %

5 punts

Més del 75 %

10 punts

Els criteris de valoració s'han d'acreditar de la següent manera:

  • La memòria d'actuació justificativa de les activitats (annex 4) ha d'incloure tots els aspectes puntuables. A més, l'entitat pot afegir-hi annexos, fotografies o qualsevol altre element que cregui adient per justificar l'activitat.

Per a la concessió de les subvencions s'aplicarà la fórmula següent:

Dotació econòmica de línia C/Número de punts totals obtinguts pels sol·licitants de la línia C = X euros per puntSeguidament es multiplicarà el número de punts obtinguts per cada una de les persones o entitats pel valor del punt resultant.

Límit: la subvenció no pot ultrapassar aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ingressos i altres recursos obtinguts de qualsevol procedència el cost de la despesa subvencionable imputable a l'activitat subvencionada.

El límit que s'estableix per a cada persona o entitat beneficiaria és:

  • LÍNIA A: 7.000 €, IVA inclòs
  • LÍNIA B: 800 €, IVA inclòs
  • LÍNIA C: 1.000 €, IVA inclòs

Si una vegada calculats els imports de les ajudes es produeix un romanent, la comissió avaluadora pot proposar a l'òrgan instructor que el crèdit sobrant es reparteixi proporcionalment segons la puntuació obtinguda entre els altres beneficiaris, les sol·licituds dels quals no hagin arribat a l'import de la subvenció sense ultrapassar el límit indicat.

 

​​​​​​​13. Procediment de concessió

L'òrgan instructor, a la vista de l'expedient i de l'acta de la reunió de la Comissió, formularà proposta de resolució (indicarà beneficiaris i quanties atorgades).

La competència per resoldre el procediment i concedir la subvenció s'atribueix, com ja s'ha dit, a la Batlia, que dictarà la resolució definitiva, a la vista de la proposta de resolució de l'instructor i de l'informe de fiscalització de la Intervenció Municipal.

El termini màxim per resoldre i notificar l'acord és de sis mesos, a comptar de l'endemà del termini de presentació de les sol·licituds. La resolució es publicarà a la web de l'Ajuntament de Llucmajor.

14. Justificació i pagament

El pagament de la subvenció únicament es pot efectuar, una vegada dictada la resolució corresponent i justificada de manera suficient la realització de l'activitat subvencionada, al compte corrent indicat a l'efecte per la persona o entitat beneficiària de la subvenció.

El termini per justificar acaba el dia en què acaba la presentació de sol·licituds, atès que, com s'ha dit, es tracta d'una subvenció per activitats finalitzades, i juntament amb la sol·licitud i la resta de documentació expressada en aquesta convocatòria, se n'ha de presentar la justificació.

15. Compatibilitat amb altres subvencions

En el cas que l'entitat o persona beneficiària rebi altres subvencions o ajudes per a la mateixa activitat o tipus d'actuació, l'import de totes les subvencions atorgades no pot ser, en cap cas, de tal quantia que, de forma aïllada o en concurrència amb altres subvencions o ajudes, superi el cost de l'activitat subvencionada.

16. Obligacions de les entitats i les persones beneficiàries

A més de les obligacions establertes en les disposicions normatives que són d'aplicació a les persones i entitats beneficiàries d'una subvenció, s'han de complir les següents:

  • Acceptar i complir la normativa de l'Ajuntament de Llucmajor.
  • Acreditar davant l'Ajuntament la realització de l'activitat subvencionada amb la documentació corresponent.
  • Comunicar a l'òrgan competent en qualsevol moment l'obtenció de subvencions per a la mateixa finalitat no consignades en la sol·licitud.
  • Facilitar tota la informació que requereixi l'Ajuntament.
  • Sotmetre's a les actuacions de fiscalització i control de la Intervenció de l'Ajuntament de Llucmajor.
  • Donar l'adequada publicitat del caràcter públic del finançament de les activitats que siguin objecte de subvenció mitjançant un anunci a la pàgina web del club o entitat o, en absència de pàgina web, a las xarxes socials en què s'indiqui l'obtenció d'una subvenció de l'Ajuntament de Llucmajor, l'activitat subvencionada i l'import.

17. Revocació i reintegrament

Es podran anul·lar totalment o parcialment les subvencions i ajudes concedides d'acord amb aquesta convocatòria en el supòsit que la persona o entitat beneficiària incorri en alguna de les causes previstes als articles 36 i següents de la Llei 38/2003, general de subvencions, així com en el cas d'incompliment d'alguna de les obligacions previstes en aquestes bases i la resta de normativa aplicable.

En aquests casos, la persona o entitat beneficiària estarà obligada a reintegrar les quantitats percebudes i els interessos de demora que corresponguin, amb la tramitació prèvia del procediment corresponent.

18. Protecció de dades

La informació i les dades declarades en les sol·licituds de subvenció d'aquesta convocatòria estan emparades pel que preveu el Reglament (UE) 2016/679, de 27 d'abril, general de protecció de dades (RGPD).

19. Règim de recursos

Contra aquestes bases i convocatòria, que posen fi a la via administrativa, es pot interposar, amb caràcter potestatiu, recurs de reposició davant el Batle de l'Ajuntament de Llucmajor en el termini d'un mes, de conformitat amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé recurs contenciós administratiu davant l'ordre jurisdiccional contenciós administratiu en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

La resolució de concessió o denegació posarà fi a la via administrativa. Es podrà interposar contra ella recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes, davant el Batle de l'Ajuntament de Llucmajor, o bé es podrà recórrer directament davant l'ordre jurisdiccional contenciós administratiu en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà de la notificació o publicació de la resolució, d'acord amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

20. Mitjà de publicació

Les bases que regeixen aquesta convocatòria de subvencions es publicaran en el BOIB, a la pàgina web de l'Ajuntament de Llucmajor i a la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS).També seran objecte de publicació a la BDNS les subvencions i ajudes concedides.

 

Llucmajor, 11 d'agost de 2022

El batle Éric Jareño Cifuentes

 

ANNEX 1 SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ

Dades de la persona o entitat sol·licitant

Nom o raó social: NIF/CIF:

Domicili: Localitat:

Codi postal: Correu electrònic:

Telèfon: Fax:

Dades del representant de la persona o entitat sol·licitant

Nom i llinatges:

DNI/NIE:

Telèfon:

Qualitat / condició de la seva representació:

Exposa

Que està assabentat/ada de la convocatòria per a la concessió d'ajudes a activitats esportives i de foment de l'esport per a l'any 2022.

Sol·licita

Que li atorguin la subvenció per fomentar i promoure l'esport i la seva pràctica al terme municipal de Llucmajor per la quantia d _______________________________ euros per la modalitat ____ .

I declara sota la seva responsabilitat que totes les dades contingudes en aquesta sol·licitud i en la documentació que s'adjunta són certes i que accepta les normes de la convocatòria, per la qual cosa facilitarà tota la informació i documentació necessàries per afavorir-ne la tramitació.

Llucmajor, _____ d ___________________ de 2022

 

 

 

 

BATLIA DE L'AJUNTAMENT DE LLUCMAJOR

[Nota: Les dades del representant de la persona o entitat sol·licitant només s'han d'emplenar per a les modalitats A i C. En el cas de la modalitat B, la presentació de la sol·licitud mitjançant un representant requerirà una autorització de representació signada pel representant i el representat.]

 

​​​​​​​ANNEX 2 SOL·LICITUD D'ALTA DE LA TITULARITAT DEL COMPTE BANCARI

Dades de la persona o entitat perceptora

Nom i llinatge / raó social:

Adreça: NIF/CIF:

Localitat: Codi postal: Província:

Telèfon: Fax:

Dades bancàries del titular

ENTITAT BANCÀRIA / SUCURSAL

IBAN

ENTITAT

OFICINA

DC

NÚMERO DE COMPTE

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Llucmajor, ______ d____________________ de 2022

El director / la directora                                                                                                        El / la titular o representant

[Segell]                                                                                                                                                [Signatura]

 

 

 

[Nota: La signatura de l'entitat bancària es pot substituir pel certificat bancari telemàtic.]

D'acord amb el que disposa la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal i garantia dels drets digitals (BOE núm. 294, de 6 de desembre de 2018), les dades facilitades en aquest document s'incorporen en fitxers propietat de l'Ajuntament de Llucmajor. Poden exercitar els drets d'accés, rectificació, supressió, limitació del tractament, portabilitat, oposició i d'altres que reconegui la llei esmentada enviant un correu electrònic a delegatpd@llucmajor.org

 

​​​​​​​ANNEX 3 DECLARACIÓ RESPONSABLE

Dades de la persona o entitat sol·licitant

Nom i cognoms:

CIF/NIF:

En qualitat de:

Declar

- Que la persona o entitat sol·licitant no incorre en cap de les prohibicions establertes en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

- Que la persona o entitat sol·licitant compleix els requisits del punt 5 de la convocatòria per accedir a la subvenció.

- Que, de conformitat amb el que preveu l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, l'entitat esmentada no ha estat sancionada o condemnada en els tres anys darrers per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, i que no ha estat sancionada per resolució administrativa ferma o per sentència judicial ferma, ni ha estat sancionada o condemnada per cap resolució administrativa ferma amb pena accessòria de prohibició de rebre ajuts o subvencions públiques pel període estipulat en l'article 37 de la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradicar l'LGTBI-fòbia.

- Que accept íntegrament les condiciones de la convocatòria.

- [Marcau amb una X una de les dues declaracions.]

( ) Que no he demanat ni he rebut cap altre suport, ajut o subvenció per al projecte presentat.

( ) Que he demanat o he rebut per al projecte els ajusts o les subvencions que es detallen a continuació:

a) Entitat subvencionadora:

Import de l'ajut o de la subvenció:

No resolta ( ) Denegada ( ) Concedida i no rebuda ( ) Rebuda ( )

b) Entitat subvencionadora:

Import de l'ajut o de la subvenció:

No resolta ( ) Denegada ( ) Concedida i no rebuda ( ) Rebuda ( )

Llucmajor, _____ d___________________ de 2022

[Signatura]

 

​​​​​​​ANNEX 4 MEMÒRIA JUSTIFICATIVA DEL PROJECTE

Dades de la persona o entitat sol·licitant

Nom i cognoms:

CIF/NIF:

En qualitat de:

Activitat realitzada

 

 

Dades de realització

 

 

 

Lloc de realització

 

 

 

Altra informació

 

 

 

Objectius assolits

 

 

Llucmajor, _____ d___________________ de 2022

[Signatura]

 

 

(NOTA: D'acord el punt 9.d) la memòria justificativa de l'actuació ha d'incloure, a més de l'activitat realitzada i els objectius assolits, com a mínim el següent contingut:

  • LÍNIA A: participació en competicions, equips, esportistes i personal tècnic.
  • LÍNIA B: modalitat o especialitat esportiva i competicions.
  • LÍNIA C: tipus d'esdeveniment o activitat, nombre de participants, durada i personal necessari.)
 

ANNEX 5 MEMÒRIA ECONÒMICA

Dades de la persona o entitat sol·licitant

Nom i cognoms:

CIF/NIF:

En qualitat de:

Declar

Que el cost per dur a terme l'activitat ha estat el següent: ____________ €

Relació de justificants de despeses

Concepte

Proveïdor

CIF proveïdor

Núm. factura

Data emissió factura

Import

Data pagament

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Relació d'ingressos (subvencions concedides, quotes, altres aportacions...)

Concepte

Import

 

 

 

 

 

 

 

 

Llucmajor, _____ d___________________ de 2022

[Signatura]

 

 

 

(NOTA: D'acord amb el punt 9.d la memòria econòmica ha d'incloure un balanç de l'activitat amb el següent contingut: una relació detallada de les despeses subvencionables originades per l'activitat realitzada i una relació també detallada dels ingressos que corresponguin i s'imputin a aquestes despeses, amb especial indicació de les subvencions que hagin finançat l'activitat subvencionada assenyalant-ne l'import i la procedència (annex 5).

 

​​​​​​​ANNEX 6 DECLARACIÓ RESPONSABLE

Dades de la persona o entitat sol·licitant

Nom i cognoms:

CIF/NIF:

En qualitat de:

Declar

1. Que les despeses indicades del projecte per import d ____________________ € corresponen a l'activitat subvencionada.

2. Que s'adjunten les factures originals de les despeses.

3. Que les factures que s'adjunten no han estat subvencionades per part d'una altra administració o, en cas contrari, indicació de les factures que sí que ho han estat.

4. Que la relació final de despeses i d'ingressos que integren el pressupost executat del projecte assenyalat és la que s'adjunta i que correspon, sense cap dubte, a l'activitat subvencionada.

5. Que les factures presentades per justificar la subvenció no superen el valor de mercat.

6. Que, en relació amb l'IVA suportat en la despesa subvencionable de l'execució del projecte, la persona o entitat sol·licitant

[Marcau amb una X una de les dues opcions]

( ) NO recupera ni compensa l'IVA suportat de la despesa subvencionable.

( ) SÍ recupera i compensa l'IVA suportat de la despesa subvencionable.

7. Que, d'acord amb el que estableix l'article 34.5 de la Llei general de subvencions, la persona o entitat sol·licitant no és deutora per una resolució de reintegrament de subvencions.

Llucmajor, _____ d___________________ de 2022

[Signatura]

 

​​​​​​​

 

​​​​​​​ANNEX 7 CERTIFICAT

_________________________________________________________________, secretari/ària de l'entitat ________________________________________________________

CERTIFIC:

Que l'entitat té al seu abast els certificats d'antecedents de delictes sexuals del personal tècnic que participa en l'activitat subvencionada, complint així l'exigència que estableix la Llei orgànica 1/1996, de 15 de gener, de protecció jurídica del menor, modificada per la Llei 26/2015, de 28 de juliol, de modificació del sistema de protecció a la infància i a l'adolescència.

I perquè consti, expedesc aquest certificat.

Llucmajor, _____ d___________________ de 2022

[Signatura]