Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MENORCA
INSTITUT MENORQUÍ D'ESTUDIS
Núm. 456957
Acord del Consell Rector de l'Institut Menorquí d'Estudis de data 6 de maig de 2022, relatiu a l'aprovació de les bases i convocatòria de l'ajut a la investigació de l'IME per a l'elaboració de biografies de persones que van morir víctimes de la repressió durant i després de la Guerra Civil espanyola - Convocatòria 2022 (exp. I0015-2022-000005)
El Consell Rector de l'Institut Menorquí d'Estudis , en sessió ordinària de dia 6 de maig de 2022, aprovà les bases que han de regir la concessió d'un ajut a la investigació per a l'elaboració de biografies de persones que van morir víctimes de la repressió durant i després de la Guerra Civil espanyola per l'any 2022, que es transcriuen més avall i també va aprovar, simultàniament, la convocatòria corresponent a l'any 2022, que es regirà per les bases a què s'ha fet referència anteriorment; amb rectificació posterior de la partida econòmica indicada a l'acord de l'esmentat Consell Rector mitjançant el Decret de Presidència de l'Institut Menorquí d'Estudis núm. 12/2022 del 26/07/2022.
La convocatòria corresponent a l'any 2022, que es regirà per les bases a què s'ha fet referència anteriorment, s'aprovà, per tant, d'acord amb les condicions següents:
1. Import global màxim dels ajuts i crèdit pressupostari:
a) Les ajudes concedides seran ateses amb càrrec a la partida pressupostària i amb els imports màxims que s'indiquen més avall.
Partida |
Quantia màxima |
Any |
4630-4810000 Projecte Memòria Històrica |
20.000,00 euros |
2022 |
b) Termini de presentació de sol·licituds: 30 dies naturals a partir de l'endemà d'haver-se publicat aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).
2. La instrucció de l'expedient correspondrà a la coordinadora científica de l'Institut Menorquí d'Estudis, Marta Jordi Taltavull.
3. D'acord amb el previst a les bases la composició de la comissió avaluadora serà la següent:
- Miquel Àngel Casasnovas Camps (membre de la Secció d'Història i Arqueologia de l'IME)
- Joan Pau Salort Salort (membre de la Secció d'Història i Arqueologia de l'IME)
- José Simón Gornés Hachero (cap del Servei de Patrimoni Històric del CIM)
- Joana Gual Cerdó (TAE del Servei de Patrimoni Històric del CIM)
- Martí Carbonell Salom (membre de la Secció d'Història i Arqueologia de l'IME)
D'entre els membres de la comissió avaluadora, Joan Pau Salort Salort exercirà de president i José Simón Gornés Hachero de secretari.
BASES QUE REGEIXEN LA CONCESSIÓ D'UN AJUT D'INVESTIGACIÓ DE L'INSTITUT MENORQUÍ D'ESTUDIS PER A L'ELABORACIÓ DE BIOGRAFIES DE PERSONES QUE VAN MORIR VÍCTIMES DE LA REPRESIÓ DURANT I DESPRÉS DE LA GUERRA CIVIL ESPANYOLA - CONVOCATÒRIA 2022
1. OBJECTE I FINALITAT DELS AJUTS
1. L'objecte de l'ajut és el finançament de la investigació i redacció de les biografies d'un mínim de 175 persones víctimes que van morir durant la Guerra Civil Espanyola i durant la postguerra en el marc de la repressió dels dos bàndols, a l'illa de Menorca, o de persones que siguin d'origen menorquí i que van morir fora de l'illa per la mateixa causa.
2. El treball objecte de l'ajut es pot desglossar en les accions següents:
a) Identificació de les persones descrites a l'apartat anterior.
b) Un cop feta la identificació, realització, per a cadascuna d'aquestes persones, d'una fitxa biogràfica individual, seguint el model emprat en projectes anteriors i facilitat pel Consell Insular de Menorca (veure annex 3).
3. El treball final haurà de tenir una extensió mínima de 300.000 caràcters.
4. La finalitat d'aquest ajut és l'impuls de la investigació científica a Menorca en matèria de memòria democràtica i reparació de les víctimes de la Guerra Civil.
2. FINANÇAMENT I IMPORT MÀXIM
L'ajut que s'atorgui en el marc d'aquestes bases es farà amb càrrec a la partida 4630-4810000 de l'estat de despeses del pressupost de l'Institut Menorquí d'Estudis de l'any 2022 i per un import total de 20.000 euros.
3. REQUISITS DELS BENEFICIARIS
1. Poden ser beneficiàries de l'ajut tant les persones físiques i jurídiques, individualment o com agrupacions de persones físiques o jurídiques sense personalitat jurídica independent, que concorrin en forma d'equip d'investigadors. Pel que fa a les persones jurídiques, serà requisit necessari que no tinguin afany de lucre i que una de les seves finalitats principals sigui la investigació científica.
2. Els investigadors hauran de tenir mínim un grau o titulació equivalent en una disciplina relacionada directament amb l'àmbit de l'ajut.
3. En qualsevol cas, no poden ser beneficiàries les persones en les quals concorri alguna de les prohibicions establertes a l'article 13 de la Llei general de subvencions 38/2003, de 17 de novembre.
4. RÈGIM DE COMPATIBILITAT AMB ALTRES AJUTS
L'ajut que s'atorgui de conformitat amb aquestes bases és incompatible amb la concessió d'altres ajuts per al mateix projecte.
5. PRESENTACIÓ DE LES SOL·LICITUDS
1. Les sol·licituds s'han de formalitzar mitjançant el model normalitzat, que s'adjunta com a annex 1 a aquestes bases.
2. A la sol·licitud, s'hi ha d'adjuntar la documentació següent:
A) Documentació administrativa general:
a) Si el sol·licitant és persona física, còpia del DNI o NIE.
b) Si el sol·licitant és persona jurídica, còpia de l'escriptura de constitució o modificació, estatuts o reglament intern de funcionament inscrits en el registre corresponent. Si és necessari, de conformitat amb els seus estatuts, hauran d'aportar un certificat de l'acord adoptat per l'òrgan de govern de l'entitat per sol·licitar l'ajuda i designar-ne un representant. També s'ha d'aportar còpia del document d'identificació fiscal de l'entitat sol·licitant (CIF).
c) Si és una agrupació de persones físiques o jurídiques, comunitats de béns o altres agrupacions econòmiques sense personalitat jurídica, la sol·licitud ha d'estar signada per totes les persones que l'integren i acompanyada del DNI (en el cas de persones físiques) i/o la documentació acreditativa de la personalitat jurídica de cada un dels integrants. Així mateix, hauran de designar un únic representant i un únic domicili a efectes de notificacions.
d) Si el/s sol·licitant/s és una persona o equip de recerca pertanyent a una Universitat o Centre de Recerca, o una entitat dependent o vinculada a aquestes, les sol·licituds han de ser formalitzades per la persona responsable del projecte, amb el vistiplau del vicerector/a competent per raó de la matèria o del director/a del departament, la institució universitària o centre de recerca.
e) Acreditació de la representació si la sol·licitud es presenta en nom d'un altre, acompanyada de còpia del DNI del representant.
f) Declaració responsable signada pel sol·licitant, o pel seu representant legal, de no estar sotmès a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d'obtenir la condició de beneficiari o entitat col·laboradora de les subvencions públiques recollides en l'art. 13.2 de la Llei general de subvencions 28/2003, de 17 de novembre (BOE núm. 276 de 18 de novembre de 2003), el model de la qual s'adjunta com a annex 2 d'aquestes bases.
g) Declaració responsable signada pel sol·licitant, o pel seu representant legal, relativa a les subvencions o ajudes obtingudes i/o sol·licitades a d'altres institucions públiques o privades, per realitzar la mateixa activitat.
S'eximeix de presentar la documentació a què fa referència a), b) i e) si ja figura als arxius de l'Institut Menorquí d'Estudis. En aquest cas, s'haurà de fer constar expressament en la sol·licitud.
Els sol·licitants són responsables de la veracitat dels documents que presenten (art. 28.7 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques (d'ara endavant LPA).
D'acord amb l'art. 28.5 de la LPA, excepcionalment, quan la rellevància d'un document de l'expedient aportat per l'interessat així ho exigeixi, o existeixin dubtes derivats de la qualitat de la còpia, l'IME pot sol·licitar de manera motivada l'exhibició del document o de la informació original dels quals s'hagués presentat còpia.
B) Documentació específica requerida per a la concessió dels ajuts:
a) Currículum del responsable, on consti explícitament la formació, l'experiència professional, els projectes realitzats, altres premis o ajuts concedits, les publicacions, contribucions a jornades, congressos i seminaris i altres mèrits que puguin servir per valorar l'adequació del perfil a les tasques requerides.
b) Memòria descriptiva del projecte, amb una extensió mínima de 45.000 caràcters, que ha d'incloure:
- Títol
- Objectius del projecte
- Plantejament del projecte:
- Estat de la qüestió
- Context i oportunitat
- Descripció detallada del projecte
- Metodologia
- Implementació del projecte:
- Planificació de tasques i calendari de feina
- Recursos d'investigació prevists
- Pressupost detallat
- Resultats i impacte:
- Previsió dels resultats. Format i extensió prevists
- Impacte de la recerca: valors de retorn de caire social, cultural i científic, artístic, entre d'altres
- Eventual creació d'infraestructura i el seu manteniment.
En cap cas, el projecte esmentat podrà incloure les biografies ja documentades i presentades en treballs anteriors, les quals es poden consultar a l'Arxiu del Consell Insular de Menorca i a Silme Expedients.
c) Equips: s'ha d'especificar si en el treball hi participen col·laboradors/es o altres investigadors/es en qualitat de coautors, així com la intervenció d'altres entitats o institucions. En cas afirmatiu, s'ha d'afegir un currículum de les persones col·laboradores i especificar-ne el tipus de participació de cada una d'elles en l'execució del projecte.
d) Qualsevol altre document acreditatiu dels mèrits al·legats, tant si figuren al CV com si no, incloses cartes de recomanació de membres de l'IME, professors universitaris o persones amb reconeguda autoritat científica.
3. No poden presentar-se a aquest ajut aquelles persones que presentin una proposta a la convocatòria 2022 dels ajuts de l'IME o que no hagin lliurat a l'IME la memòria final d'un ajut concedit en convocatòries anteriors.
4. Les sol·licituds i tota la documentació descrita a l'apartat anterior s'han de presentar, dins el termini establert en la convocatòria, d'acord amb les següents indicacions:
a) Presencialment a l'Institut Menorquí d'Estudis o als punts del Servei d'Atenció al Ciutadà del Consell Insular de Menorca, que hi ha a la seu del CIM de Maó i a les oficines administratives de Ciutadella. També es podrà fer en qualsevol altre punt de conformitat amb l'establert en l'art. 16.4 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú.
b) De forma electrònica a la seu electrònica de l'Institut Menorquí d'Estudis (www.ime.cat) o en qualsevol altre registre electrònic de conformitat amb allò establert a l'article 16.4 de l'esmentada Llei 39/2015 d'1 d'octubre.
5. Si la sol·licitud o la documentació fossin incorrectes o incompletes, l'Institut Menorquí d'Estudis en requerirà la rectificació o el complement necessaris. Si en el termini de deu dies hàbils, comptats des de l'endemà a la recepció del requeriment d'esmena de la sol·licitud, la persona interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la documentació requerida, s'entendrà que ha desistit de la seva petició, de conformitat amb l'article 68 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre ( LPA).
6. CRITERIS OBJECTIUS QUE S'HAN DE TENIR EN COMPTE PER A LA CONCESSIÓ D'AJUTS
Es donarà prioritat a les sol·licituds d'ajut segons els següents criteris i amb els següents percentatges de valoració màxima parcial per determinar-ne la valoració final:
1. Qualitat i interès del projecte (80):
a) Organització i justificació del projecte (10): bon plantejament dels objectius i de l'oportunitat del projecte d'acord amb una bona argumentació de l'estat de la qüestió.
b)Coherència (15): claredat en la redacció i coherència de les característiques del projecte amb els objectius prevists.
c)Metodologia (15): interès i adequació de la metodologia al compliment dels objectius.
d)Versemblança i ajust del pressupost (15): correcta planificació de l'execució del projecte, tant pel tipus de tasques proposades com pel cronograma. Planificació coherent del pla de treball per al compliment dels objectius. Ajust entre les dimensions del projecte i els seus costos.
e)Impacte (10): aportació a la reflexió i la crítica en l'àmbit d'estudi.
f)Millores, grau d'innovació i/o originalitat i singularitat de l'enfocament del projecte (10).
g)Inclusió d'aspectes relacionats amb la perspectiva de gènere (5).
2. Qualificació i experiència de l'investigador o dels investigadors en l'àmbit de coneixement del present ajut (20):
a ) Formació acadèmica (5): es valorarà l'adequació de la formació acadèmica al projecte, títols de grau addicionals, títols de màster, doctorat i altres mèrits al·legats.
b) Experiència investigadora (5): projectes de recerca portats a terme, que hagin comptat amb suport institucional i que s'hagin desenvolupat dins de l'àmbit de coneixement del present ajut. Es valorarà el tipus de convocatòria i abast dels projectes, el tipus de participació en els projectes, la quantitat de finançament obtingut i l'àmbit de desenvolupament dels projectes en relació als objectius del present ajut.
c) Producció científica (10): es valorarà el nombre, qualitat i impacte de la producció científica mesurable a través de la publicació de llibres acadèmics, d'articles científics en revistes especialitzades i indexades, articles científics en altres mitjans, conferències convidades i presentacions orals en simposis, congressos i jornades científiques, així com altres mèrits, com per exemple premis a la recerca.
També es valorarà, si escau, en cada apartat, la idoneïtat del perfil acadèmic i experiència investigadora de cada membre de l'equip en funció de la distribució de tasques proposada.
En cas que l'estudi de la documentació no sigui suficient per determinar un ordre de prioritat entre les sol·licituds, la Comissió avaluadora podrà demanar informació addicional i/o concertar entrevistes amb alguns/es dels/les sol·licitants i recórrer a l'assessorament d'experts.
S'ha d'obtenir un mínim de 40 punts en la valoració del projecte i de 10 en la valoració de la formació i trajectòria de l'investigador o l'equip d'investigadors.
7. PROCEDIMENT I ÒRGANS COMPETENTS PER A LA CONCESSIÓ DELS AJUTS
1. L'ajut es concedirà d'acord amb els principis d'objectivitat, transparència, igualtat, no discriminació i publicitat, per mitjà del procediment de concurrència competitiva.
2. L'inici de l'expedient s'efectuarà per mitjà de l'aprovació de la convocatòria corresponent. El text de la convocatòria i la resta de documentació que es requereixi es comunicarà a la Base de Datos Nacional de Subvenciones (d'ara en endavant BDNS) i es publicarà l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en compliment de l'art. 20.8 de la Llei general de subvencions.
3. La instrucció correspondrà a la coordinadora científica de l'IME, que ha de realitzar d'ofici totes les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades, en virtut de les quals s'ha de resoldre la concessió de l'ajut.
4. Tots els projectes presentats dins el termini establert se sotmetran a l'examen de la instructora de l'expedient, que comprovarà el compliment dels requisits exigits i passarà les obres admeses al comissió avaluadora nomenat a l'efecte.
5. La Comissió avaluadora valorarà les sol·licituds i n'emetrà un informe.
6. El Consell Científic de l'IME, vist l'informe de la Comissió avaluadora elaborarà una única relació de sol·licituds segons un ordre de prioritat general fixat d'acord amb els criteris objectius establerts a la base sisena.
7. En cas que hi hagués més d'una sol·licitud amb la mateixa puntuació, es donaria prioritat al projecte que hagi obtingut millor valoració dels apartats a, f i g, per aquest ordre, de la base sisena.
8. El Consell Rector, a la vista de l'informe del Consell Científic, dictarà resolució sobre la concessió o denegació de l'ajut. L'ajut es podrà declarar desert.
9. La resolució haurà de fer constar, en el seu cas, la desestimació expressa de la resta de sol·licituds; així mateix podrà incloure una relació ordenada, per ordre decreixent de puntuació, d'aquelles sol·licituds d'ajut que, complint tots els requisits establerts a les bases, no hagin resultat adjudicatàries d'ajut. Així, en el supòsit que algun beneficiari renunciàs a l'ajut, el Consell Rector podrà acordar-ne la concessió als sol·licitants següents per ordre de puntuació sense necessitat d'aprovar una nova convocatòria.
10. En el cas que el beneficiari sigui una persona jurídica i l'ajut concedit impliqui una despesa pluriennal, la resolució de concessió ha de determinar el nombre d'exercicis a què s'aplica la despesa i la quantitat màxima que s'ha d'aplicar en cada exercici. En aquest cas, s'haurà de subscriure un conveni regulador dels compromisos de l'entitat, tot d'acord amb allò establert a l'article 174.2 e) del Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals.
11. El termini màxim per dictar i notificar la resolució expressa de concessió de subvenció serà de sis mesos, comptats des de la finalització de la data límit de presentació de sol·licituds. El silenci administratiu tindrà caràcter desestimatori.
12. La resolució de l'expedient de concessió o denegació dels ajuts es notificarà mitjançant la seva publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears, simultàniament es remetrà a la BDNS en compliment de l'art. 20.8 de la LGS.
8. COMISSIÓ AVALUADORA
La comissió avaluadora està formada per quatre membres, dos de la Secció d'Història i Arqueologia de l'IME i dos del Consell Insular de Menorca:
- Miquel Àngel Casasnovas Camps (membre de la Secció d'Història i Arqueologia de l'IME)
- Joan Pau Salort Salort (membre de la Secció d'Història i Arqueologia de l'IME)
- José Simón Gornés Hachero (cap del Servei de Patrimoni Històric del CIM)
- Joana Gual Cerdó (TAE del Servei de Patrimoni Històric del CIM)
- Martí Carbonell Salom (membre de la Secció d'Història i Arqueologia de l'IME)
D'entre aquests membres de la comissió avaluadora, Joan Pau Salort Salort exercirà de president i José Simón Gornés Hachero de secretari.
9. TERMINI I FORMA DE LLIURAMENT DELS TREBALLS
1. El termini de lliurament del treball és un any a partir de la data de la publicació de la concessió al BOIB.
La pròrroga de la concessió de l'ajut no podrà superar en cap cas un mes.
2. Les pròrrogues s'hauran de sol·licitar, de forma motivada, amb una antelació mínima de trenta dies abans que es compleixi el termini acordat. En cas que s'esgoti el termini fixat sense haver-ne sol·licitat la pròrroga corresponent, l'Institut Menorquí d'Estudis tindrà dret a revocar l'ajut concedit.
3. Finalitzat el treball en el termini establert en els punts anteriors, l'autor/a té l'obligació de lliurar un exemplar de l'estudi complet a l'IME en suport informàtic (compatible amb OpenOffice o MSOffice). Juntament amb el treball, també s'haurà de presentar una justificació de les despeses que hagi realitzat d'acord amb el pressupost acceptat del projecte.
10. JUSTIFICACIÓ I ABONAMENT DELS AJUTS
1. L'ajut s'abonarà, per norma general, prèvia la justificació per part del beneficiari de la realització del projecte, de conformitat amb allò establert en la base desena.
2. El treball i la resta de documentació presentats per a la justificació de l'ajut seran revisats per un tutor designat per la Secció d'Història i Arqueologia de l'IME i per un tècnic de patrimoni del Consell Insular de Menorca, que n'haurà d'emetre un informe. Si la qualitat científica del treball no s'ajusta al projecte aprovat i/o la documentació presentada és incompleta o incorrecta, el tutor demanarà per escrit als beneficiaris que en facin la rectificació o esmena de deficiències corresponent en el termini màxim que s'estableixi a l'efecte. Transcorregut el termini per esmenar les deficiències detectades sense que es presenti cap documentació, o si, presentada la documentació requerida, es conclou que aquesta és incorrecta, s'iniciarà el corresponent expedient de revocació i, en el seu cas, el reintegrament de l'ajut concedit, de conformitat amb allò establert en la base 14.1. i la normativa aplicable en matèria de subvencions.
3. El pagament de l'ajut es podrà fer efectiu en pagaments fraccionats en funció del ritme d'execució del projecte d'investigació. En particular, es podran fer pagaments trimestrals quan l'autor/a lliuri un informe que garanteixi que s'ha dut a terme la feina prevista en el període de temps corresponent. La sol·licitud de pagament fraccionat podrà formular-la el responsable del projecte juntament amb la sol·licitud de l'ajut o en un moment posterior; en el primer cas, la seva aprovació es resoldrà en el mateix acord de concessió de l'ajut.
4. Així mateix, es podrà aprovar l'avançament d'una part de l'ajut en el moment d'inici del projecte d'investigació com a finançament necessari per dur-lo a terme. En aquest cas, el responsable del projecte haurà de sol·licitar-ho de manera motivada juntament amb la sol·licitud de l'ajut o en un moment posterior; en el primer cas, el seu atorgament es podrà resoldre en el mateix acord de concessió. L'import màxim de la bestreta no podrà superar, per regla general, 3000 euros. No es considera necessària la constitució de garantia atesa la naturalesa dels projectes finançats i l'import màxim de l'ajut.
5. Les subvencions atorgades restaran subjectes a retenció d'acord amb la normativa que regula l'import sobre la renda de les persones físiques.
11. GESTIÓ DE L'AJUT
De conformitat amb l'establert a l'article 16 del Reglament de Règim Intern i Funcionament de l'Institut Menorquí d'Estudis (IME) publicat en BOIB núm. 126 de 19-10.2002, la gestió del conjunt del pressupost del projecte d'investigació que es subvenciona correspon a l'IME, de forma que totes les despeses relacionades amb la gestió de viatges, estades i dietes, l'adquisició de material i la contractació de serveis externs, si escauen, s'hauran de gestionar directament des de l'IME.
12. OBLIGACIONS DELS BENEFICIARIS
1.- Són obligacions generals dels beneficiaris:
a) Comunicar a l'IME l'acceptació de l'ajut en els termes en què aquesta es concedeixi. En qualsevol cas, si, un cop transcorreguts quinze dies hàbils d'ençà la publicació al BOIB de l'acord de concessió, no s'ha produït aquesta acceptació, l'ajut s'entendrà no acceptat tàcitament.
b) Dur a terme les activitats que fonamenten la concessió de l'ajut i justificar la seva realització, en els terminis i les condicions establertes en aquestes bases i en la resolució de concessió de l'ajut.
c) Proporcionar la informació sobre l'activitat becada que li requereixi l'Institut Menorquí d'Estudis.
d) Acreditar, quan l'IME ho sol·liciti, que es troba al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social. L'acreditació d'estar al corrent de les obligacions tributàries no serà necessària en el cas que s'hagi autoritzat expressament el Consell Insular a consultar aquestes dades a través de l'Agència Tributària i la Seguretat Social.
e) Fer constar, de manera expressa, el suport de l'Institut Menorquí d'Estudis en la realització del projecte.
f) Comunicar immediatament a l'Institut Menorquí d'Estudis qualsevol eventualitat que alteri o que dificulti greument el desenvolupament del projecte becat, en particular si se'n poden derivar retards en l'execució o si poden afectar el cost total, i sol·licitar l'autorització prèvia i expressa de l'IME per fer qualsevol modificació substancial del projecte. Les sol·licituds de modificació han de ser motivades, s'han de formular immediatament a l'aparició de les circumstàncies que la justifiquin i s'han d'especificar les repercussions pressupostàries que impliquin.
g) Presentar el document de designació de compte bancari del/de la sol·licitant, o de l'entitat si és el cas, segons model facilitat per l'Institut Menorquí d'Estudis (IME), quan no consti en els arxius de l'IME.
h) La resta d'obligacions que s'estableixin en la normativa general de subvencions o la resta de normativa que els sigui d'aplicació.
2.- Són obligacions específiques dels beneficiaris de l'ajut:
a) Justificar l'ajut concedit en la forma i terminis establerts en la base desena.
b) En el cas que es necessiti una pròrroga o una modificació de les condicions de realització del projecte, els autors hauran de justificar-ne els motius i demanar-la a l'IME.
c) El material inventariable i la bibliografia adquirits amb pressupost de l'ajut quedaran dipositats a l'IME un cop finalitzat l'estudi.
d) Juntament amb l'estudi, l'autor/a haurà de lliurar a l'IME un resum d'entre 10 i 20 línies en català, castellà i anglès per a la pàgina web de l'IME, la pàgina de Memòria Democràtica de Menorca i, si escau, per als mitjans de comunicació.
e) Es farà difusió de l'estudi a través de l'espai web de Memòria Democràtica de Menorca, on es penjarà l'estudi al complet. Per poder accedir a la informació, les persones interessades s'hauran de donar d'alta a la pàgina.
f) L'acceptació de l'ajut i el lliurament de l'estudi comportaran l'autorització de l'autor per poder realitzar aquesta difusió.
g) Quan l'IME ho consideri convenient, podrà demanar a l'autor/a que faci mínim una conferència sobre l'estudi en qüestió. Les despeses de viatge, si és el cas, aniran a càrrec de l'IME.
h) Es podrà publicar un extracte de l'estudi en format de publicació científica. En aquest cas, l'IME en tindrà prioritat, sigui en una publicació pròpia o a través de la Revista de Menorca, coeditat amb l'Ateneu de Maó. Si l'autor/a tingués possibilitat d'editar-lo abans per altres mitjans, l'IME en podrà autoritzar la publicació. Si és una altra entitat qui publica el treball, l'autor/a es compromet a lliurar-ne cinc exemplars a l'IME. En qualsevol cas, l'autor haurà de fer constar que el treball ha rebut el suport de l'IME.
13. REVOCACIÓ I REINTEGRAMENT DELS AJUTS
1. Pel que fa a la revocació i reintegrament de l'ajut, s'ha d'aplicar el que disposa la Llei general de subvencions 38/2003, de 17 de novembre, i la resta de normativa que sigui d'aplicació.
2. Es pot revocar l'ajut la qualitat científica del qual no compleixi el criteri de coherència i metodologia establert a les bases sisena i onzena.
3. Es poden imposar reduccions a l'ajut en funció del grau d'incompliment de les previsions del projecte presentat i/o dels requisits prevists a la base onzena.
4. En qualsevol cas, tant la revocació total com la parcial de l'ajut rebut requeriran la instrucció d'un expedient amb informe previ de l'instructor, audiència a l'interessat i acord exprés del Consell Rector de l'IME.
14. INFRACCIONS I SANCIONS
El règim d'infraccions i sancions administratives aplicables serà l'establert en el Títol IV de la Llei general de subvencions 38/2003, de 17 de novembre.
L'òrgan competent per imposar les sancions que es derivin d'infraccions de l'establert en aquestes bases i de la normativa aplicable en matèria d'ajuts de l'Institut Menorquí d'Estudis és la Presidència del Consell Insular de Menorca, de conformitat amb l'art. 9 de la Llei 8/2000 de Consells Insulars, de 28 d'octubre.
15. ALTRES DISPOSICIONS
Recursos administratius
Els acords del Consell Rector, pels quals s'aproven les bases i les convocatòries i es concedeixen o deneguen els ajuts, exhaureixen la via administrativa i són susceptibles de recurs de reposició davant el mateix Consell Rector de l'IME.
Normativa general aplicable
En tot allò no previst expressament en aquestes bases, regiran les disposicions que siguin d'aplicació a l'Institut Menorquí d'Estudis en matèria de subvencions, especialment les contingudes en les normes següents:
- Llei 38/2003 de 17 de novembre, general de subvencions
- Decret legislatiu 2/2005, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions de la Comunitat autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 196 de 31 de desembre de 2005).
Annex 1: Model normalitzat de sol·licitud (consta a l'expedient)
Annex 2: Model de declaració responsable (consta a l'expedient)
Annex 3: Model de fitxa (consta a l'expedient)
Maó, 5 d'agost de 2022
El president Miquel Àngel Maria Ballester (BOIB núm. 97 de 16.07.2019)