Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I FORMACIÓ PROFESSIONAL

Núm. 416141
Resolució del conseller d’Educació i Formació Professional de 22 de juliol de 2022 per la qual s’autoritza la modificació de la configuració de l’Institut d’Educació Secundària (IES) Josep Maria Quadrado amb la implantació d’una unitat educativa específica a centre ordinari (aula UEECO) de programes de transició a la vida adulta (TVA)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. Mitjançant la Resolució del conseller d'Educació, Universitat i Recerca d'11 de novembre de 2019 (BOIB núm. 156, de 16 de novembre) es va actualitzar l'oferta formativa per al curs 2019/2020 dels ensenyaments autoritzats, com a conseqüència de la implantació, la supressió i el canvi de perfil o de règim dels cicles formatius de formació professional en centres públics d'educació secundària, en centres integrats de formació professional i en centres d'educació de persones adultes. Com a conseqüència d'aquesta autorització la configuració de l'IES Josep Maria Quadrado va quedar de la manera següent:

Educació secundària obligatòria

  • De primer a quart d'ESO (presencial continuada i temporalització especial)
  • Tercer d'ESO PMAR
  • Educació especial: Educació bàsica 1 unitat UEECO

Batxillerat

  • Modalitat d'humanitats i ciències socials
  • Modalitat de ciències
  • Modalitat d'arts

Estudis de la família professional Instal·lació i manteniment (IMA)

  • IMA12 - Títol professional bàsic en Manteniment d'habitatges (presencial continuada)
  • IMA22 - Tècnic en Instal·lacions frigorífiques i de climatització (presencial continuada)
  • IMA23 - Tècnic en Manteniment electromecànic (presencial continuada)
  • IMA32 - Tècnic superior en Manteniment d'instal·lacions tèrmiques i de fluids (torn horabaixa)

2. Amb la Resolució del conseller d'Educació i Formació Professional de 22 de juny de 2022 (BOIB núm. 87, de 5 de juliol) es va autoritzar la implantació de la modalitat de batxillerat general a tots els centres que tenen autoritzades les modalitats d'humanitats i ciències socials i ciències i tecnologia. També han d'indicar que en aplicació de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, modificada per la Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre, el Programa de Millora de l‘Aprenentatge i del Rendiment (PMAR)  de 3r de l'ESO desapareix.

Com a conseqüència d'aquesta autorització i d'aquesta actualització, la configuració de l'IES Josep Maria Quadrado va quedar de la manera següent:

Educació secundària obligatòria

  • De primer a quart d'ESO (presencial continuada i temporalització especial)
  • Educació especial: 1unitat UEECO etapa educativa Educació bàsica especial 1

Batxillerat

  • Modalitat d'humanitats i ciències socials
  • Modalitat de ciències i tecnologia
  • Modalitat d'arts, via d'arts escèniques, música i dansa
  • Modalitat general

Estudis de la família professional Instal·lació i manteniment (IMA)

  • IMA12 - Títol professional bàsic en Manteniment d'habitatges (presencial continuada)
  • IMA22 - Tècnic en Instal·lacions frigorífiques i de climatització (presencial continuada)
  • IMA23 - Tècnic en Manteniment electromecànic (presencial continuada)
  • IMA32 - Tècnic superior en Manteniment d'instal·lacions tèrmiques i de fluids (torn horabaixa)

3. El 8 d'abril de 2022, el director de l'IES Josep Maria Quadrado, va presentar una sol·licitud per a la implantació d'una aula UEECO de l'etapa del Programa de Transició a la Vida Adulta (TVA). En aquesta sol·licitud va adjuntar la justificació i els documents gràfics de les aules que es farien servir i explicava que es disposava d'una aula de 50m2, que podria dividir-se en dues aules de 25 m2 per poder complir amb els requisits mínims que regula la Resolució del conseller d'Educació i Universitat de 5 de juliol de 2018 per la qual es modifica la Resolució de la consellera d'Educació, Cultura i Universitats de dia 13 de maig de 2015, per la qual s'estableixen amb caràcter provisional els requisits mínims d'espai als centres específics d'educació especial (CEE) i a les aules substitutòries de centre específic (ASCE) ubicades a centres ordinaris (BOIB núm. 95, de 2 d'agost).

4. El 20 de juliol de 2022, la cap del Departament de Planificació i Centres, va emetre un informe favorable sobre la implantació d'una unitat educativa específica a centre ordinari (aula UEECO) del programa de transició a la vida adulta (TVA) a l'IES Josep Maria Quadrado.  

5. El 21 de juliol de 2022, el director general de Planificació, Ordenació i Centres va proposar la modificació de la configuració de l'IES Josep Maria Quadrado, amb la implantació d'una unitat educativa específica a centre ordinari (aula UEECO) de l'etapa educativa del programa de transició a la vida adulta (TVA).

Fonaments de dret

  1. La Llei orgànica 8/1985, de 3 de juliol, reguladora del dret a l'educació (BOE núm. 159, de 4 de juliol).
  2. La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, modificada per la Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre (BOE núm. 340, de 30 de desembre).
  3. La Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 44, de 3 d'abril).
  4. Llei 1/2022, de 8 de març, d'educació de les Illes Balears, la qual estableix a l'article 102 de Creació de centres, que la creació, la supressió i la transformació de centres públics correspon al Govern de les Illes Balears, que ha d'establir els tipus d'ensenyaments que s'hi desenvoluparan. Al punt 3 del mateix article determina que el Govern de les Illes Balears ha de promoure una xarxa de centres públics suficient per cobrir la demanda de la població escolar de les Illes Balears (BOIB núm. 38, de 17 de març).
  5. El Reial decret 132/2010, de 12 de febrer (BOE del 12 de març), pel qual s'estableixen els requisits mínims dels centres que imparteixen ensenyaments de segon cicle d'educació infantil, educació primària i educació secundària.
  6. La Resolució del conseller d'Educació i Universitat de 5 de juliol de 2018 per la qual es modifica la Resolució de la consellera d'Educació, Cultura i Universitats de dia 13 de maig de 2015, per la qual s'estableixen amb caràcter provisional els requisits mínims d'espai als centres específics d'educació especial (CEE) i a les aules substitutòries de centre específic (ASCE) ubicades a centres ordinaris (BOIB núm. 95, de 2 d'agost).
  7. La Resolució del conseller d'Educació i Universitat de 2 de maig de 2018 per la qual es modifica la Resolució de la consellera d'Educació, Cultura i Universitats, de dia 25 de març de 2015 per la qual es regulen les ràtios als centres específics d'educació especial, i s'estableixen les ràtios dels programes de formació per a la transició de la vida adulta (TVA) per als alumnes escolaritzats als centres específics d'educació especial (CEE) i a les aules ASCE (aules substitutòries de centre especial) (BOIB núm. 61, de 17 de maig).
  8. La Resolució del conseller d'Educació i Universitat de 19 d'octubre de 2017 per la qual s'estableixen els tipus d'unitats de cada una de les etapes de l'educació especial per als centres sostinguts totalment o parcialment amb fons públics al nivell de l'educació especial (BOIB núm. 133, de 31 d'octubre).
  9. L'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, aprovat per la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer (BOE núm. 52, d'1 de març), el qual estableix, en l'article 36.2, que, en matèria d'ensenyament, correspon a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears la competència de desenvolupament legislatiu i d'execució de l'ensenyament en tota la seva extensió, nivells i graus, modalitats i especialitats.
  10. El Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 21, de 15 de febrer), modificat pel Decret 25/2021, de 8 de març, de la presidenta de les Illes Balears (BOIB núm. 33, de 9 de març).

Per tot això, i d'acord amb la proposta formulada per la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres en data 21 de juliol de 2022, dict la següent

RESOLUCIÓ

1. Autoritzar la implantació d'una unitat educativa específica a centre ordinari (aula UEECO) de l'etapa educativa del programa de transició a la vida adulta (TVA) a l'IES Josep Maria Quadrado.

2. Determinar que, com a conseqüència d'aquestes autoritzacions, el centre queda configurat de la manera següent:

  • Codi de centre: 07000832
  • Denominació genèrica: institut d'educació secundària
  • Denominació específica: Josep Maria Quadrado
  • Titular: Conselleria d'Educació i Formació Professional
  • Domicili: C/ Mallorca, núm. 65
  • Localitat: Ciutadella de Menorca
  • Municipi: Ciutadella de Menorca
  • CP: 07760

Educació secundària obligatòria

De primer a quart d'ESO (presencial continuada i temporalització especial)

Educació especial 2 unitats UEECO de les etapes educatives de :

  • Educació bàsica especial 1 (EEB)
  • Programa de transició a la vida adulta (TVA)

Batxillerat

  • Modalitat d'humanitats i ciències socials
  • Modalitat de ciències i tecnologia
  • Modalitat d'arts, via d'arts escèniques, música i dansa
  • Modalitat general

Estudis de la família professional Instal·lació i manteniment (IMA)

  • IMA12 - Títol professional bàsic en Manteniment d'habitatges (presencial continuada)
  • IMA22 - Tècnic en Instal·lacions frigorífiques i de climatització (presencial continuada)
  • IMA23 - Tècnic en Manteniment electromecànic (presencial continuada)
  • IMA32 - Tècnic superior en Manteniment d'instal·lacions tèrmiques i de fluids (torn horabaixa)

3.  Fer avinent al centre esmentat que resta obligat a complir la legislació vigent i a sol·licitar la revisió oportuna de la seva configuració quan s'hagi de modificar qualsevol de les dades que figuren en aquesta Resolució.

4.  Publicar aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Educació i Formació Professional en el termini d'un mes comptador des de l'endemà del dia en què es publiqui en el BOIB, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També s'hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació en el BOIB, d'acord amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 22 de juliol de 2022

El conseller d'Educació i Formació Professional Martí X. March Cerdà