Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE SANT JOSEP DE SA TALAIA

Núm. 450388
Convocatòria de subvencions en matèria d’acció social per a associacions o entitats sense ànim de lucre corresponent als anys 2021-2022

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Per Decret d'Alcaldia núm. 2022-2682 del dia 8 d'agost de 2022, es varen aprovar les bases que a continuació es transcriuen:

“Convocatòria de subvencions en matèria d'acció social per a associacions o entitats sense ànim de lucre corresponent als anys 2021-2022

1 . Objecte, finalitat i àmbit d'aplicació

L'objecte d'aquesta convocatòria és fixar els criteris i el procediment de concessió de les ajudes econòmiques adreçades a donar suport al finançament de les actuacions que en matèria de serveis socials hagin realitzat o tenguin previsió de realitzar les entitats i les associacions sense ànim de lucre al llarg dels anys 2021-2022, d'acord amb les característiques i els requisits que estableixen aquestes bases.

La Regidoria de Benestar Social de l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia pretén fomentar les activitats destinades a l'atenció i millora de les condicions de vida de les persones majors, menors, dones, persones amb discapacitat o amb alguna malaltia mental i altres malalties, així com de persones en situació o risc d'exclusió social.

La finalitat d'aquesta convocatòria és donar suport, mitjançant una subvenció econòmica, a associacions i entitats sense ànim de lucre que impulsin projectes d'intervenció social i sociosanitaris adreçats a col·lectius en situació de vulnerabilitat social en les àrees especificades.

Les subvencions podran finançar despeses d'activitats, programes i projectes que s'hagin realitzat dins el període comprès entre l'1 de gener i el 31 de desembre de 2021 o que es realitzin entre l'1 de gener i el 31 de desembre de 2022, tots dos inclosos, pels següents conceptes:

  • Activitats de caràcter preventiu, d'informació, d'atenció i de suport social, psicològic i emocional adreçades als col·lectius assenyalats.
  • Activitats d'inserció, rehabilitació i integració sociolaboral de persones o col·lectius amb dificultats socials, més desfavorits o exclosos socialment.
  • Actuacions que complementin programes d'assistència, inserció i reinserció social de la xarxa dels serveis socials de les administracions públiques.
  • Activitats de lleure i temps lliure adreçades als col·lectius esmentats.

2. Règim jurídic

La present convocatòria es sotmet a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament de la Llei 38/2003, la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques en tot allò que hi sigui d'aplicació, a l'Ordenança general de les bases reguladores de les subvencions que concedeix l'Ajuntament de Sant Josep publicada en el BOIB núm. 66, de 30 de maig de 2017, i al Pla estratègic de subvencions de l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia per als anys 2020-2022 aprovat per acord del Ple de l'Ajuntament de data 17 de juny de 2020 i publicat en el BOIB núm. 112, de 20 de juny de 2020.

Aquesta convocatòria s'exposarà en el tauler d'anuncis del web de l'Ajuntament i en el de la seu electrònica i serà publicada en el BOIB i a la BDNS.

3. Consignació pressupostària i quantia

La quantia màxima de les subvencions que es podran concedir en aquesta convocatòria és, en total, de 150.000,00 €, 75.000,00 € per actuacions portades a terme durant l'any 2021 i 75.000,00 € per actuacions portades a terme durant l'any 2022 amb càrrec a la partida pressupostària 231 48013 “Suport a entitats socials” del pressupost vigent de la corporació de l'exercici 2022 finançada amb fons propis de l'Ajuntament.

4. Requisits generals

Poden ser sol·licitants o beneficiaris de les subvencions les associacions i altres entitats sense ànim de lucre que realitzin activitats, programes i projectes d'intervenció social i sociosanitària per a l'atenció i millora dels col·lectius assenyalats en el punt 1, i que compleixin els requisits següents:

  • Estar legalment constituïdes.
  • Estar registrades en el Registre de Serveis Socials previst a la Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears.
  • No tenir ànim de lucre.
  • Tenir el domicili social o una delegació a l'illa d'Eivissa i a més a més desenvolupar-hi habitualment les activitats. Excepcionalment, també podran sol·licitar aquesta subvenció les entitats o les associacions de lluita contra el càncer amb domicili social a les Illes Balears que ofereixin acollida i suport psicosocial a residents del municipi de Sant Josep de sa Talaia i a les famílies quan s'han de desplaçar a l'hospital de referència de les Illes Balears, a un altre centre públic d'aquesta comunitat autònoma o d'una altra per al diagnòstic i el tractament de la malaltia.
  • Que les activitats beneficiïn ciutadans del municipi.
  • Disposar de l'estructura i capacitat suficient per garantir el compliment de l'activitat per a la qual es sol·licita la subvenció.
  • Estar al corrent de les obligacions tributàries, amb la Seguretat Social i amb l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia.
  • No incórrer en cap de les prohibicions per ser beneficiari establertes a l'art. 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
  • Trobar-se al corrent en matèria de reintegrament de subvencions amb l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia (art. 25 del RLGS).

5. Presentació de sol·licituds

Les sol·licituds de subvenció es dirigiran a l'Alcaldia de l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia i es formalitzaran mitjançant instància segons el model normalitzat que figura com a annex 1 d'aquesta convocatòria, acompanyada de la documentació requerida assenyalada a la base sisena.

Les sol·licituds es presentaran en el Registre General de l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia en la forma establida a l'art. 16 de la Llei 39/2015, de l'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

El termini de presentació de sol·licituds serà de 20 dies hàbils a partir del dia següent al de la publicació de l'extracte de la present convocatòria en el BOIB.

Esmena de defectes de les sol·licituds: si la sol·licitud no compleix els requisits establerts a la normativa de la convocatòria, l'òrgan instructor ha de requerir a la persona/entitat interessada que l'esmeni en el termini màxim i improrrogable de deu dies i li ha d'indicar que, si no ho fa, es considerarà que ha desistit de la sol·licitud, amb la resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes que preveu l'art. 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

6. Documentació

Les sol·licituds aniran acompanyades de la següent documentació:

  • Full de sol·licitud mitjançant model normalitzat (annex 1).
  • Certificat del secretari/ària que acrediti que la persona sol·licitant és el/la representant legal de l'entitat (annex 2).
  • Document nacional d'identitat del/de la representant legal.
  • Targeta d'identificació fiscal (CIF) de l'entitat.
  • Document acreditatiu de la inscripció de l'entitat o l'associació en el registre corresponent.
  • Document acreditatiu de la inscripció de l'entitat en el Registre de Serveis Socials previst a la Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears.
  • Estatuts inscrits en el Registre d'Associacions de les Illes Balears, en els quals haurà de constar la inexistència d'ànim de lucre així com l'àmbit territorial de l'entitat o l'associació.
  • Declaració del representant legal de l'associació que l'entitat que representa disposa de l'estructura i mitjans necessaris per dur a terme el projecte o activitats per a les quals sol·licita subvenció; que no està inhabilitada per contractar amb les administracions públiques o per obtenir la subvenció; d'estar facultat el sol·licitant per actuar en nom de l'entitat i de no concórrer en aquesta entitat cap de les causes previstes en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003 general de subvencions; que es troba al corrent de les obligacions tributàries, amb la Seguretat Social i amb el mateix Ajuntament de Sant Josep i en matèria de reintegrament de subvencions amb l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia (annex 3).
  • Declaració de les subvencions sol·licitades/obtengudes per a la mateixa finalitat i compromís de comunicar a l'entitat local les que s'obtenguin en el futur (annex 4).
  • Autorització per obtenir informació sobre el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social (annex 5). No obstant això, la persona sol·licitant podrà denegar expressament el consentiment. En aquest cas, l'entitat haurà d'aportar els certificats acreditatius d'estar al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social durant l'exposició de la proposta de resolució provisional.
  • Sol·licitud de transferència bancària per al pagament de l'import de la subvenció, en cas que no s'hagi aportat amb anterioritat (annex 6).
  • Certificat del secretari/ària de l'associació que indiqui el nombre de persones del terme municipal de Sant Josep que n'han set beneficiaris durant l'any 2021 i de les que es preveu que ho siguin durant el 2022, de les activitats o projecte per als quals es sol·licita subvenció (annex 7).
  • Formulari amb criteris de valoració (annex 8).
  • Declaració responsable sobre la situació relativa a l'IVA del sol·licitant (annex 9).
  • Per a les activitats o projecte realitzats durant l'any 2021, compte justificatiu degudament omplert i acompanyat de la documentació acreditativa del 100% de la despesa realitzada, amb el detall previst a l'article 72 del RLGS. El compte justificatiu ha de contenir:

Una memòria descriptiva de les activitats o projecte per als quals es sol·licita subvenció i que s'hauran d'haver realitzat durant el període comprès entre l'1 de gener i el 31 de desembre de 2021. Ha de ser un informe detallat de les activitats realitzades que permeti relacionar documentació econòmica justificativa amb les activitats realitzades (annex 10, any 2021).

Una memòria econòmica justificativa del 100% del cost del projecte presentat, que ha de contenir:

Relació dels justificants de despeses imputades i dels ingressos vinculats a les activitats o projecte: relació de factures o altres documents justificatius de les despeses realitzades, amb identificació del creditor, el document, l'import, la data d'emissió i la data de pagament (annex 11).

Documentació justificativa de les despeses realitzades i acreditació del pagament: les factures originals o els documents de valor probatori equivalent en el tràfic mercantil o amb eficàcia administrativa incorporats a la relació a què fa referència el paràgraf anterior i la documentació acreditativa del pagament. Aquestes factures s'han de presentar ordenades i numerades seguint la numeració atorgada a la relació de justificants imputats al compte justificatiu.

S'acceptaran nòmines en el cas que es justifiquin despeses corresponents al personal contractat per l'entitat. Les nòmines s'hauran de desglossar en els següents conceptes: salari net, quota de la Seguretat Social del treballador, quota de la Seguretat Social de l'empresa i retenció de l'IRPF, i especificar dates de pagament de cada concepte. S'acompanyaran del resum detallat de les nòmines dels treballadors, els rebuts de cotitzacions TC1 i TC2 i el model 111 de retencions i ingressos a compte de l'IRPF amb els corresponents justificants de pagament.

  • Per a les actuacions realitzades o previstes durant l'any 2022, memòria descriptiva de les activitats/projecte que es té previst realitzar entre l'1 de gener i el 31 de desembre de 2022 (annex 10, any 2022).

L'Ajuntament pot sol·licitar, a més, tota la documentació complementària que consideri necessària per avaluar correctament la sol·licitud.

Nota: si els documents exigits en la sol·licitud ja s'haguessin presentat a l'Ajuntament en una altra ocasió, el sol·licitant podrà acollir-se al que estableix l'article 53.d de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, sempre que es faci constar la data i l'òrgan o dependència en què varen ser presentats o emesos.

7. Procediment de concessió de les ajudes i notificació

La concessió de la subvenció es durà a terme mitjançant el règim de concurrència competitiva.

Atesa la naturalesa de la convocatòria, que engloba dos anys, el 2021 i el 2022, es concedirà una subvenció per a actuacions realitzades l'any 2021 i una altra per a les realitzades o que es preveu realitzar durant l'any 2022.

La quantia de les subvencions es determinarà d'acord amb els següents criteris:

  • Cap subvenció no podrà superar la quantitat màxima de 10.000 euros.
  • Cap subvenció no podrà superar, en tot cas, el percentatge màxim del 100% de la despesa subvencionable.

La quantia de les subvencions es determinarà d'acord amb l'import global de la convocatòria i de la valoració total en punts de les sol·licituds, dividint l'import global entre el nombre de punts de valoració totals de totes les sol·licituds, cosa que donarà el valor en euros del punt. La quantia individual que s'haurà de concedir es calcularà de la següent forma: valor en euros del punt multiplicat per la valoració individual de la subvenció, sempre tenint en compte els límits establerts.

Només seran seleccionats els expedients que, reunint els requisits assenyalats en el punt 4, arribin al mínim de punts assenyalats a la base 8 d'aquesta convocatòria.

Cada associació o entitat sense ànim de lucre podrà presentar a aquesta convocatòria una única sol·licitud de subvenció per portar a terme un projecte durant l'any 2021 i un durant el 2022.

S'estableix, com a únic mitjà de notificació de tots els actes (tant els de tràmit com els resolutoris o definitius) del present procediment el tauler d'anuncis del web i de la seu electrònica de l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia (www.santjosep.org).

8. Criteris de valoració

La valoració tendrà un màxim de 70 punts i es farà d'acord amb els següents criteris:

1. Nombre de persones beneficiàries del municipi, fins a un màxim de 10 punts. En cas d'actes de divulgació o informació, com xerrades, congressos, exposicions, etc., es puntuaran amb la meitat amb un màxim de 5 punts en total.

Fins a 5 persones ateses: 1 punt

  • De 6 a 10 persones ateses: 2 punts
  • D'11 a 15 persones: 3 punts
  • De 16 a 20 persones: 4 punts
  • De 21 a 25 persones: 5 punts
  • De 26 a 30 persones: 6 punts
  • De 31 a 35 persones: 7 punts
  • De 36 a 40 persones: 8 punts
  • De 41 a 45 persones: 9 punts
  • Més de 45 persones: 10 punts

2. Durada del projecte/activitat desenvolupada (màxim 10 punts):

  • Activitat puntual o de menys d'un mes: 1 punt
  • Activitats desenvolupades entre 1 i 3 mesos l'any: 3 punts
  • Activitats desenvolupades entre 4 i 8 mesos l'any: 5 punts
  • Activitats desenvolupades entre 9 i 12 mesos l'any: 10 punts

3. Intensitat horària que reben les persones usuàries del projecte/activitat desenvolupada, és a dir, hores setmanals que rep cada persona beneficiària del projecte/activitat subvencionada (màxim 10 punts):

  • No s'especifica: 0 punts
  • Menys de 10 hores setmanals: 2 punts
  • De 10 a 20 hores setmanals: 5 punts
  • De 21 a 30 hores setmanals: 8 punts
  • Més de 30 hores setmanals: 10 punts

4. Grau de descentralització del projecte, que afavoreixi així la proximitat als usuaris (màxim 10 punts):

  • El projecte només es desenvolupa a un punt fora del municipi: 3 punts.
  • El projecte es desenvolupa a més d'un punt, encara que cap no és en el municipi: 5 punts.
  • S'ofereix atenció en el municipi: 10 punts.

5. Recursos humans: personal propi contractat necessari per desenvolupar el projecte (màxim 10 punts).

  • No preveu personal contractat o no s'especifica: 0 punts.
  • Existeix personal propi contactat a temps parcial o que té una dedicació parcial al projecte: 0,25 punts per cada professional.
  • Personal propi contractat a jornada completa i dedicat el 100% de la jornada al projecte: 1 punt per cada professional.

6. Recursos humans: professionals autònoms necessaris per desenvolupar el projecte (màxim 5 punts).

  • No preveu personal autònom o no s'especifica: 0 punts.
  • Es preveuen professionals autònoms a temps parcial: 0,25 punts per cada professional.
  • Es preveuen professionals autònoms a temps complet: 1 punt per cada professional.

7. En relació amb l'existència de personal voluntari per a realitzar les activitats (màxim 5 punts):

  • No s'especifica o no compta amb personal voluntari: 0 punts.
  • Compta amb personal voluntari: 5 punts.

8. En relació amb les instal·lacions on es desenvolupa el projecte (màxim 5 punts):

  • No s'especifica: 0 punts.
  • Les instal·lacions no són exclusives de l'entitat: 1 punt.
  • Les instal·lacions són exclusives de l'entitat o per realitzar el projecte presentat: 5 punts.

9. Per altres circumstàncies de caràcter tècnic i social acreditades per les entitats sol·licitants no incloses en els apartats anteriors, que puguin ser considerades de manera motivada per l'òrgan col·legiat: fins a un màxim de 5 punts.

Només podran obtenir subvenció aquelles associacions o entitats que, reunint els requisits exigits, arribin al mínim de 15 punts.

9. Compatibilitat d'ajudes

Les subvencions que s'atorguin d'acord amb aquesta convocatòria són compatibles amb les que puguin atorgar altres entitats públiques o privades per a les mateixes activitats, programes o projectes.

En cap cas la suma total dels ajuts percebuts, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, no podrà ser superior al cost total de l'activitat subvencionada, d'acord amb el previst a l'article 19.3 de la Llei general de subvencions.

10. Òrgan col·legiat

L'òrgan col·legiat realitzarà la valoració tècnica de les sol·licituds i elevarà un informe a l'òrgan instructor, que formularà la proposta de resolució, que quan sigui definitiva elevarà a l'òrgan resolutori per a les oportunes concessions de subvencions.

Estarà format pels següents membres:

  • President/a: el/la regidor/a del Departament de Serveis Socials o persona en qui delegui.
  • Vocals: tres tècnics/ques del Departament de Serveis Socials de l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia.
  • Secretari/ària: la de la corporació o persona en qui delegui.

L'òrgan col·legiat té atribuïdes les següents funcions:

  • Analitzar i valorar les sol·licituds d'acord amb el barem establit en aquesta convocatòria.
  • Formular l'informe d'avaluació i elevar-lo a l'òrgan instructor.
  • Resoldre qualsevol dubte que es presenti en la interpretació i aplicació d'aquesta convocatòria.

11. Instrucció i resolució

L'òrgan instructor serà un/a tècnic/a del Departament de Benestar Social de l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia, que durà a terme les actuacions a les quals es refereixen l'art. 24 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i l'article 12 de l'Ordenança general de les bases reguladores de les subvencions que concedeix l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia.

L'òrgan instructor, a la vista de l'expedient i l'informe de l'òrgan col·legiat, formularà la proposta de resolució provisional degudament motivada, que haurà de notificar-se als interessats, i se'ls concedirà un termini de 10 dies per formular al·legacions. Dins aquest mateix termini, si escau, es comprovarà que les associacions beneficiàries estan al corrent de les obligacions tributàries, amb la Seguretat Social i amb l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia.

Finalitzat aquest termini i examinades les al·legacions que, si fos el cas, haguessin presentat els interessats, l'òrgan instructor, amb l'informe previ de l'òrgan col·legiat, formularà la proposta de resolució definitiva corresponent a la subvenció que dirigirà a l'òrgan competent per resoldre, que dictarà la resolució definitiva amb la relació de sol·licitants, la quantia, l'avaluació detallada i els criteris que s'han tengut en compte.

Tant els informes de l'òrgan col·legiat i els de l'òrgan instructor com la resolució de concessió definitiva desglossaran la subvenció que correspondria per activitats realitzades dins l'any 2021 i per activitats realitzades o previstes l'any 2022.

Atesa la naturalesa de la convocatòria, que engloba dos anys, el 2021 i el 2022, i tenint en compte que les actuacions subvencionables de 2021 ja han estat realitzades, per la qual cosa en el moment d'acabar el termini de presentació de sol·licituds ja es disposarà del compte justificatiu d'aquesta anualitat, l'òrgan instructor formularà proposta de resolució definitiva en què es concedirà la subvenció de l'any 2021 i de l'any 2022. Atès que l'òrgan col·legiat haurà revisat el compte justificatiu corresponent a la subvenció de 2021, aquesta es considerarà justificada i es podrà pagar una vegada dictada la resolució de concessió definitiva.

Pel que fa a la subvenció corresponent a l'any 2022, es pagarà una vegada que s'hagi presentat i aprovat el corresponent compte justificatiu, segons s'especifica a la base 15a de la convocatòria.

La proposta de resolució provisional i la definitiva no creen cap dret a favor del beneficiari davant l'Administració, mentre no se li hagi notificat la resolució de la concessió.

La resolució de concessió, d'acord amb l'article 14a de l'Ordenança general de les bases reguladores de les subvencions que concedeix l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia, haurà de contenir la relació d'entitats beneficiàries a les quals s'atorga subvenció amb les quanties individualitzades, i especificar els criteris de valoració seguits, així com la desestimació i la no-concessió, per desistiment, renúncia al dret o impossibilitat material sobrevinguda de les sol·licituds no ateses.

L'òrgan competent per resoldre aquesta convocatòria de subvencions és l'alcalde de l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia, sens perjudici que pugui ser assistit per la Junta de Govern Local, segons les atribucions que li confereix l'article 23.2.a de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local i en relació amb l'article 10.4 de la Llei 38/2003 general de subvencions.

D'acord amb l'article 25.4 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el termini màxim per resoldre i notificar el procediment no excedirà els sis mesos, comptats a partir de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el BOIB. D'acord amb l'article 25.5 de la LGS, el venciment del termini màxim sense haver-se notificat la resolució legitima les persones interessades per entendre desestimada la sol·licitud de concessió de la subvenció per silenci administratiu.

La resolució serà pública de conformitat amb el que preveu l'article 18.2 de la Llei 38/2003 general de subvencions.

12. Obligacions de les entitats beneficiàries

Les entitats beneficiàries de les subvencions estaran obligades a:

1. Sotmetre's a les actuacions de comprovació, seguiment i inspecció que pugui efectuar l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia i aportar tota la informació i documentació que els sigui requerida en l'exercici d'aquestes actuacions.

2. Comunicar a l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia la sol·licitud o l'obtenció d'altres subvencions per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol administració o entitat pública o privada, nacional o internacional. Aquesta comunicació ha de fer-se en el termini de deu dies hàbils a partir de la recepció de la notificació de concessió de la subvenció per l'òrgan concedent i, en tot cas, en justificar l'aplicació que s'hagi donat als fons percebuts.

3. Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons percebuts, amb inclusió dels documents electrònics, mentre puguin ser objecte d'actuacions de comprovació i control.

4. Reintegrar els fons percebuts en els supòsits prevists legalment.

Qualsevol alteració de les condicions tengudes en compte per concedir l'ajut i, en qualsevol cas, l'obtenció de subvencions incompatibles, pot donar lloc a la modificació de la resolució de concessió.

Així mateix, també queden sotmeses a totes les altres obligacions que es derivin de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el seu reglament, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol (BOE núm. 176, de 25 de juliol de 2006), en tot allò que hi sigui d'aplicació.

13. Publicitat dels projectes subvencionats

La publicació de les subvencions concedides s'ha de fer durant el mes següent de cada trimestre natural. Aquesta publicitat es durà a terme segons indica l'article 17 de l'Ordenança general de les bases reguladores de les subvencions que concedeix l'Ajuntament de Sant Josep.

14. Difusió de la subvenció concedida per l'entitat beneficiària

Les entitats beneficiàries hauran de donar adequada publicitat al caràcter públic del finançament del programa, activitat, inversió o actuació objecte de subvenció. S'haurà de fer constar la col·laboració de l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia, acompanyat de l'escut de la institució, en materials impresos, mitjans electrònics o audiovisuals, plaques commemoratives, cartells, o bé en mencions realitzades en mitjans de comunicació o altres que resultin adequats a l'objecte subvencionat i d'eficàcia equivalent als esmentats.

Les ajudes concedides quedaran condicionades a la justificació d'haver donat l'adequada publicitat. Sense aquest requisit no es reconeixerà l'obligació de pagament de la subvenció concedida.

15. Pagament i justificació de les despeses

La presentació de la justificació, en la forma i amb els requisits establerts a la present convocatòria, i la comprovació de conformitat en els termes que estableix l'article 84 del RLGS, serà condició indispensable perquè es pugui reconèixer l'obligació a favor de l'entitat beneficiària i fer el pagament.

La justificació de la subvenció per la persona o entitat beneficiària es realitzarà mitjançant l'aportació d'un compte justificatiu, degudament omplert i acompanyat de la documentació acreditativa de la despesa realitzada. El compte ha de contenir una memòria d'actuació i una memòria econòmica amb el detall previst a l'article 72 del RLGS. S'aportarà un compte justificatiu específic de 2021 i un altre de 2022.

Mitjançant l'aportació del compte justificatiu, s'haurà d'acreditar l'execució del 100% del projecte. El pagament de la subvenció es farà una vegada que s'hagi justificat correctament el 100% d'aquesta execució del projecte.

En tractar-se d'actuacions ja realitzades, el compte justificatiu corresponent a 2021 s'ha de presentar conjuntament amb la sol·licitud, és a dir, amb la documentació requerida a la base 6a de la convocatòria.

El compte justificatiu corresponent a l'any 2022 s'haurà de presentar abans del dia 1 de març de 2023 i haurà de contenir:

  • Una memòria descriptiva de les activitats o projecte per als quals es sol·licita subvenció i que s'hauran d'haver realitzat durant el període comprès entre l'1 de gener i el 31 de desembre de 2022. Ha de ser un informe detallat de les activitats realitzades que permeti relacionar documentació econòmica justificativa amb les activitats realitzades (annex 10, any 2022).
  • Una memòria econòmica justificativa del 100% del cost del projecte presentat, que ha de contenir:

Relació dels justificants de despeses imputats i dels ingressos vinculats a les activitats o projecte: relació de factures o altres documents justificatius de les despeses realitzades, amb identificació del creditor, el document, l'import, la data d'emissió i la data de pagament (annex 11).

Documentació justificativa de les despeses realitzades i acreditació del pagament: les factures originals o els documents de valor probatori equivalent en el tràfic mercantil o amb eficàcia administrativa incorporats a la relació a què fa referència el paràgraf anterior i la documentació acreditativa del pagament. Aquestes factures s'han de presentar ordenades i numerades seguint la numeració atorgada a la relació de justificants imputats al compte justificatiu.

La documentació acreditativa del pagament segons la forma de pagament que hagi utilitzat l'entitat beneficiària ha de ser la següent:

a) Pagament mitjançant transferència bancària o ingressos en un compte bancari:

—Còpia del justificant de l'ordre de transferència bancària o del document bancari acreditatiu del pagament en el qual figurin el concepte de la transferència o l'ingrés, la data del document, l'import, a fi que quedi identificat el pagament de la factura, i les dades de l'ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb la persona beneficiària i amb l'emissor de la factura, respectivament.

—Extracte del compte bancari de la persona beneficiària de l'ajuda en el qual figuri el càrrec d'aquesta transferència.

b) Pagament mitjançant xec nominatiu:

—Còpia del xec nominatiu emès a nom del proveïdor que expedeix la factura o document equivalent, sempre que estigui vençut.

—Extracte del compte corrent de la persona beneficiària de l'ajuda en el qual figuri el càrrec d'aquest xec.

c) Pagament mitjançant pagarés, lletres de canvi o similars:

—Document acreditatiu del càrrec en compte de l'efecte mercantil.

—Extracte del compte en què figuri el càrrec de l'efecte mercantil.

Aquesta documentació es pot substituir per un certificat o document similar emès per l'entitat bancària que contengui el titular i el número de compte en què s'ha carregat l'efecte mercantil, el lliurador i el lliurat de la lletra de canvi, la persona beneficiària, el concepte pel qual es fa l'efecte mercantil, l'import de la lletra de canvi i la data d'emissió de la lletra i de l'abonament pel lliurat.

d) Pagament mitjançant targeta de crèdit:

—Tiquet de compra en què figuri el pagament amb targeta.

—Tiquet de compra i resguard del pagament amb targeta en cas que no figuri en el tiquet de compra.

—Extracte del compte en què figuri el càrrec de pagament amb targeta. L'extracte del compte pot substituir-se per un certificat o títol similar de l'entitat bancària en què, com a mínim, consti el titular i el número de compte corrent en què es carrega el pagament de la targeta, la persona beneficiària, el concepte pel qual es fa la transferència, i l'import i la data de l'operació.

 

e) Pagament mitjançant domiciliació bancària:

—Notificació bancària del càrrec.

—Extracte bancari en què figuri el càrrec de la domiciliació.

Aquesta documentació es pot substituir per un certificat o títol similar de l'entitat bancària en què consti el titular i el número del compte corrent en què s'ha fet el càrrec i l'ordenant del càrrec, la persona beneficiària, el concepte pel qual es fa el càrrec i l'import i la data de l'operació.

f) Pagament en efectiu: rebut, firmat i segellat pel proveïdor, en el qual s'ha d'especificar la despesa a què correspon el pagament, la data i l'expressió «rebut en metàl·lic».

Una liquidació final d'ingressos i despeses de les actuacions subvencionades firmada i segellada pel representant de l'entitat.

  • Documentació acreditativa d'haver donat adequada publicitat de la subvenció rebuda de l'Ajuntament.

Per al pagament de la subvenció, l'Ajuntament podrà sol·licitar qualsevol altra documentació o informe que consideri adients.

16. Reformulació de sol·licituds

Quan la subvenció tengui per objecte el finançament d'activitats que s'hagin de desenvolupar per l'entitat sol·licitant i l'import de la subvenció de la proposta de resolució provisional sigui inferior al que figura a la sol·licitud presentada, es podrà instar l'entitat beneficiària per a la reformulació de la sol·licitud per ajustar els compromisos i condicions a la subvenció atorgable.

17. Despeses subvencionables

Es consideren despeses subvencionables, als efectes d'aquesta convocatòria, les que de manera indubtable responguin a la naturalesa de l'activitat subvencionada, i que es realitzin en el termini establert entre l'1 de gener i el 31 de desembre de 2021 o entre l'1 de gener i el 31 de desembre de 2022.

Només es considerarà despesa realitzada la que hagi estat efectivament pagada abans de finalitzar el període de justificació.

Aspectes que s'han de tenir en compte en relació amb les despeses subvencionables:

  • En el cas de factures de combustible, hauran d'anar relacionades amb els vehicles que utilitzin les entitats degudament identificats amb la matrícula i que estiguin expressament assenyalats en el projecte presentat.
  • Pel que fa a despeses de manteniment de l'entitat (lloguer, llum, aigua...), no es podrà imputar el 100% d'aquestes despeses al projecte presentat si aquest projecte no suposa la totalitat de les activitats que realitza l'entitat.
  • En el pressupost que presentin les associacions o entitats, es podrà comptabilitzar el 100% de les despeses del personal que ofereix atenció directa (auxiliars d'ajuda a domicili, fisioterapeutes, educadors i treballadors socials, psicòlegs, etc.), així com personal administratiu i de neteja, i només fins a un màxim d'un 25% del personal directiu, de gerència o coordinació.
  • Respecte a les activitats desenvolupades per entitats o associacions de lluita contra el càncer que participin en aquesta convocatòria, únicament es subvencionaran aquelles despeses que corresponguin a l'atenció de persones residents a Sant Josep de sa Talaia.

18. Despeses no subvencionables

No seran despeses subvencionables, a més dels supòsits establerts a la llei:

  • Adquisició de material per a la celebració d'actes dirigits a la recaptació de fons de l'entitat.
  • Begudes alcohòliques.
  • Despeses per a l'adquisició de béns inventariables.
  • Despeses de reforma i millora del local de l'entitat.
  • Els interessos deutors dels comptes bancaris, així com els interessos, els recàrrecs i les sancions administratives i penals i les despeses de procediments judicials.
  • Els impostos indirectes que puguin ser objecte de compensació o recuperació.

​​​​​​​19. Revocació de les ajudes concedides

D'acord amb el que disposa l'article 43 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, s'ha de revocar la subvenció quan, posteriorment a la resolució de concessió vàlida i ajustada a dret, el beneficiari incompleix totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l'eficàcia de l'acte de concessió de la subvenció. En aquest cas, quedarà sense efecte l'acte de concessió, totalment o parcialment, i es reintegraran les quantitats percebudes indegudament a més del corresponent interès de demora.

20. Reintegrament de les subvencions concedides

S'atendrà al que disposa l'article 27 de l'Ordenança general de les bases reguladores de subvencions que concedeix l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia.

21. Règim de recursos

Contra la resolució que recaigui en aquest procediment, que posarà fi a la via administrativa, es podran interposar, alternativament, els recursos següents:

  • Recurs potestatiu de reposició davant l'òrgan que dictarà la resolució, en el termini d'un mes, comptador a partir del dia següent de la notificació d'aquesta resolució. Contra la desestimació expressa del recurs de reposició, es podrà interposar el recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent de la notificació de la desestimació del recurs de reposició. Contra la desestimació per silenci del recurs de reposició, es podrà interposar el recurs contenciós administratiu, en el termini de sis mesos, comptadors a partir del dia següent a la desestimació presumpta.
  • Recurs contenciós administratiu davant la jurisdicció contenciosa administrativa, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent de la notificació de l'acord.”

El que es fa públic perquè tothom en prengui coneixement.

 

Sant Josep de sa Talaia, (signat electrònicament: 9 d'agost de 2022

El batle Ángel Luis Guerrero Domínguez)

Documents adjunts