Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE SANTA MARGALIDA
Núm. 447611
Aprovació de les bases reguladores de les proves selectives per cobrir en propietat la plaça vacant d’arquitecte de l’escala d’Administració especial, subescala Serveis especials d’Urbanisme, del grup A, subgrup, A1, per torn de promoció interna mitjançant concurs-oposició a l’Ajuntament de Santa Margalida
Resolució d'Alcaldia núm. 1182, de data 19 de juliol de 2022, de l'Ajuntament de SANTA MARGALIDA, per la qual s'aproven les bases reguladores i la convocatòria per cobrir en propietat una plaça d'arquitecte de l'escala d'Administració especial, subescala Serveis especials d'Urbanisme, del grup A, subgrup, A1 anteriorment referenciada pel torn de promoció interna mitjançant concurs-oposició, que consta dins l'Oferta d'Ocupació Pública 2022 per taxa de reposició (BOIB Núm. 41 de dia 24 de març de 2022).
Havent-se aprovat per Resolució d'Alcaldia 1182/2022 de data 19 de juliol de 2022, les bases i la convocatòria per cobrir en propietat una plaça d'arquitecte de l'escala d'Administració especial, subescala Serveis especials d'Urbanisme, del grup A, subgrup, A1 anteriorment referenciada pel torn de promoció interna mitjançant concurs-oposició, que consta dins l'Oferta d'Ocupació Pública 2022 per taxa de reposició (BOIB Núm. 41 de dia 24 de març de 2022), s'obre el termini de presentació de sol·licituds, que serà de vint dies naturals a comptar des de l'endemà a la publicació d'aquest anunci en el Butlletí Oficial de l'Estat.
Santa Margalida, a data de signatura electrònica (29 de juliol de 2022)
El batle Joan Monjo Estelrich
S'adjunten les bases reguladores que regiran la convocatòria:
BASES QUE HAN DE REGIR LA CONVOCATÒRIA DE LES PROVES SELECTIVES PER PROVEIR UNA PLAÇA D'ARQUITECTE FUNCIONARI DE CARRERA, PER TORN DE PROMOCIÓ INTERNA, DE L'AJUNTAMENT DE SANTA MARGALIDA
PRIMERA.- OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA, CARACTERÍSTIQUES DE LA PLAÇA I SISTEMA DE SELECCIÓ
És objecte d'aquesta convocatòria la provisió d'una plaça d'arquitecte, per torn de promoció interna, de l'escala d'Administració especial, subescala Serveis especials d'Urbanisme, del grup A, subgrup, A1, inserta dins l'Oferta d'Ocupació Pública 2022 per taxa de reposició publicada al BOIB núm. 41, de 24 de març de 2022.
El sistema de selecció és el concurs oposició.
SEGONA.- NORMATIVA APLICABLE I PUBLICACIONS
a) Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, de 30 d'octubre, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre (en endavant, TREBEP).
b) La Llei 7/1985, de 2 d'abril, de bases del règim local.
c) El Reial decret 896/1991, de 7 de juny, pel qual s'estableixen les regles bàsiques i els programes mínims als quals s'ha d'ajustar el procediment de selecció dels funcionaris d'Administració Local.
d) Amb caràcter supletori, el Reial Decret 364/1995, de 10 de març, d'ingrés del personal al servei de l'Administració General de l'Estat i provisió de llocs de treball.
La present convocatòria es regirà pel que disposen les presents bases específiques i en defecte, pel Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de l'Estatut bàsic de l'empleat públic i la normativa vigent aplicable a aquest procés com el Reial Decret 896/1991, de 7 de juny, pel qual s'estableixen les regles bàsiques i els programes de mínims als quals s'ha d'ajustar el procediment de selecció dels funcionaris d'Administració local així com el Reglament general d'ingrés del personal al serveis de l'Administració general de l'Estat i de provisió de llocs de feina i promoció professional dels funcionaris civils de l'AGE aprovat pel Reial Decret 364/1995, de 10 de març.
La convocatòria i les presents bases es publicaran en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
L'anunci de la convocatòria es publicarà al Butlletí Oficial de l'Estat (BOE) fent referència a la publicació efectuada al BOIB. El termini per a la presentació d'instàncies i sol·licituds per participar en aquest procés s'iniciarà el dia següent a la publicació de l'anunci de la convocatòria en el BOE.
Posteriorment, qualsevol anunci al respecte es publicarà al tauler d'anuncis de la Seu electrònica de l'Ajuntament de Santa Margalida https://ajsantamargalida.sedelectronica.es/info.0 i al Portal de Transparència de la pàgina web de l'Ajuntament
https://ajsantamargalida.sedelectronica.es/transparency/b5f2dec6-957e-4d92-9fc0-512817b28d30/
L'import i la forma de pagament dels drets d'examen de les proves selectives es regulen a l'Ordenança Fiscal reguladora de la Taxa per accedir a les proves de selecció de personal (BOIB núm. 129, de 25 de setembre de 2014). La taxa per a participar en el procés selectiu d'un subgrup A1 és de 25,00 euros.
El pagament s'efectuarà en un dels següents comptes:
TERCERA.- REQUISITS DELS ASPIRANTS
Per prendre part en el procés de selecció, els aspirants han de reunir en la data de finalització del termini de presentació de les sol·licituds i durant el procés selectiu, els requisits següents:
a) Tenir la nacionalitat espanyola o alguna altra de les que permeten l'accés a l'ocupació pública segons l'article 57 del TREBEP.
b) Tenir setze anys complerts i no haver arribat a l'edat de jubilació forçosa.
c) No haver estat separat, mitjançant un expedient disciplinari, del servei de cap administració pública, dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se inhabilitades de manera absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial. En el cas de nacionals d'un altre estat, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent ni haver estat sotmeses a una sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu estat i en els mateixos termes, l'accés a una ocupació pública.
d) Haver satisfet la taxa de serveis de selecció de personal.
e) Tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l'exercici de les funcions del cos, escala o especialitat en què s'inclouen la plaça objecte de selecció.
f) Estar en possessió del títol acadèmic d'arquitecte (llicenciatura o grau) més el màster que habilita per a l'exercici de la professió d'arquitecte.
En el cas de titulacions expedides a l'estranger, s'ha d'aportar la corresponent credencial d'homologació o reconeixement del Ministeri d'Educació i Formació Professional.
Si el títol procedeix d'un estat membre de la Unió Europea, s'ha de presentar el certificat acreditatiu del reconeixement o de l' homologació del títol equivalent, de conformitat amb la Directiva 89/48/CEE, de 21 de desembre de 1988, el Reial decret 1837/2008 i altres normes de transposició i desplegament.
g) Estar en possessió dels coneixements de llengua catalana del nivell B2.
h) No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les Administracions Públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les Comunitats Autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a l'accés al cos o escala de funcionari, en que hagués estat separat o inhabilitat. En el cas de ser nacional d'un altre Estat, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu Estat, en els mateixos termes l'accés a l'ocupació pública.
i) Pertànyer com a personal funcionari de carrera a qualsevol de les escales i/o especialitats de l'Administració general o especial de l'Ajuntament de Santa Margalida del grup o subgrup de titulació immediatament inferior al de la plaça a la qual es pretengui accedir, de la mateixa naturalesa, general o especial.
j) Haver prestat serveis efectius durant un període mínim de dos anys com a personal funcionari de carrera en el cos i l'escala des dels quals es promociona.
QUARTA.- PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS I DRETS D'EXAMEN
1.- Les sol·licituds per prendre part en aquesta convocatòria s'han de presentar segons el model que figura en l'annex I d'aquesta convocatòria i s'han d'adreçar a la presidència de la corporació. Es presentaran en qualsevol de les formes previstes a l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
En els supòsits en que es presentin a registres diferents al del propi Ajuntament de Santa Margalida, per tant, presentats a registres d'altres Administracions o ens diferents al del propi Ajuntament, és requisit indispensable remetre la sol·licitud amb el registre d'entrada corresponent al correu electrònic apayeras@ajsantamargalida.net abans de la finalització del termini fixat per la seva presentació.
2.- A la sol·licitud s'ha d'adjuntar la documentació següent:
a) DNI/NIE.
b) Titulació mínima exigida a la base tercera.
c) Documentació acreditativa d'estar en possessió de coneixements de llengua catalana del nivell B2.
d) Documentació acreditativa dels mèrits que s'al·leguin per la fase de concurs. Els mèrits insuficientment acreditats no seran valorats.
e) Resguard del pagament de la taxa per drets d'examen.
L'import de la taxa pels drets d'examen per la present convocatòria és de 25 euros d'acord amb
la base segona i cal realitzar el pagament per transferència als comptes detallats seguidament, fent constar de forma imprescindible en el concepte de la transferència «Taxa examen ARQ REP + nom complet de l'aspirant»:
3.- El termini de presentació de sol·licituds serà de vint dies naturals comptadors a partir de l'endemà de la publicació de l'anunci de la convocatòria en el Butlletí Oficial de l'Estat.
CINQUENA.- ADMISSIÓ DELS ASPIRANTS
1.- Un cop finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, la presidència de la Corporació, o autoritat delegada, dictarà resolució aprovant la relació provisional d'aspirants admesos i exclosos. A la resolució es nomenaran els membres titulars i suplents del tribunal qualificador.
2.- Els aspirants disposaran d'un termini de tres dies, comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la resolució esmentada, per formular davant l'Alcaldia les reclamacions o esmenes que considerin oportunes, adreçades a esmenar els defectes que s'hagin pogut produir.
Les reclamacions o esmenes de deficiències presentades seran resoltes en una nova resolució d'aprovació de la relació definitiva d'aspirants admesos i exclosos.
SISENA.- TRIBUNAL QUALIFICADOR
1.- El Tribunal qualificador estarà format per un president, tres vocals i un secretari.
Així mateix, es nomenarà un suplent per cada un dels membres del Tribunal.
2.- Els membres del Tribunal hauran de comptar amb una titulació superior o igual a la requerida per aspirar a la plaça del procés selectiu.
3.- Podran nomenar-se assessors del Tribunal, els quals actuaran amb veu però sense vot.
4.- El Tribunal no podrà actuar sense l'assistència de la meitat dels seus membres, siguin titulars o suplents, entre els quals figurarà el secretari i el president o qui legalment els substitueixi. Tots els membres del tribunal tindran veu i vot, i les seves decisions hauran d'adoptar-se per majoria.
5.- L'abstenció i recusació dels membres del Comitè s'ajustarà al previst en els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.
SETENA.- PROCEDIMENT DE SELECCIÓ
El procediment de selecció serà el de concurs-oposició, i constarà de les següents fases de caràcter successiu i eliminatori:
La fase d'oposició serà prèvia a la fase de concurs i tendrà caràcter eliminatòria. La puntuació màxima a obtenir en aquesta fase pels aspirants serà de 70 punts.
Consistirà en la superació d'una prova teòrica tipus test i una segona prova pràctica consistent en la resolució de diversos supòsits pràctics; ambdues de caràcter eliminatòries.
Primera prova de la fase d'oposició, 30 punts
La primera prova teòrica tipus test i eliminatòria consistirà en respondre 65 preguntes amb 4 respostes alternatives de les quals només una serà la correcta, del temari de l'annex II.
Las 60 primeres preguntes tipus test seran ordinàries i avaluables, i les 5 darreres seran de reserva.
Es valorarà amb una puntuació total de 30 punts, de forma que cada resposta correcta tindrà la valoració de 0,50 punts, la resposta incorrecta descomptarà un terç de la valoració d'una correcta (0,16 punts), sense que es puntuïn ni descomptin les preguntes sense resposta. Per superar aquesta prova es requerirà una puntuació mínima de 15 punts.
Per a la realització de la prova, els aspirants disposaran de 90 minuts.
Les qualificacions d'aquesta prova es publicaran tant en el tauler d'anuncis de la seu electrònica de la corporació com en el Portal de Transparència dins la carpeta del respectiu procés selectiu.
Publicades les qualificacions de la primera prova, s'atorgarà un termini de tres dies hàbils perquè els interessats presentin reclamacions o al·legacions. En els supòsits en que es presentin a registres diferents al del propi Ajuntament de Santa Margalida, per tant, presentats a registres d'altres Administracions o ens diferents al del propi Ajuntament, és requisit indispensable remetre la sol·licitud amb el registre d'entrada corresponent al correu electrònic apayeras@ajsantamargalida.net abans de la finalització del termini fixat per la seva presentació.
De no presentar-se'n, les qualificacions esdevindran definitives.
El Tribunal procedirà a resoldre les al·legacions o reclamacions presentades en una nova acta, a la qual hi constaran les qualificacions definitives de la primera prova.
Segona prova de la fase d'oposició, 40 punts
La segona prova valorada en 40 punts és de caràcter pràctic i consistirà en resoldre dos supòsits sobre qüestions relacionades amb la plaça convocada i el temari de l'annex II.
Es realitzarà en un temps màxim de 2,5 hores i per superar-la es requereix obtenir un mínim de 20 punts. Per la resolució dels supòsits, els aspirants podran emprar textos normatius no comentats, referent a la normativa pròpia del temari de l'annex II.
Es valorarà la capacitat d'anàlisi i de raciocini, la sistemàtica i la claredat d'idees, la correcta interpretació de la normativa aplicable als supòsits plantejats, l'actualització i la innovació del contingut, i la seva contribució al desplegament de les àrees amb les quals es relacionen.
Cada supòsit pràctic es valorarà en 20 punts, requerint que com a mínim s'obtenguin 10 punts de cada un. En el supòsit en que en un dels supòsit no s'obtingui la qualificació mínima de 10 punt, la prova serà valorada no apte.
La qualificació final d'aquesta prova serà la mitja de la nota obtinguda en cada supòsit pràctic, requerint per superar-la la nota mínima de 20 punts.
Les qualificacions d'aquesta prova es publicaran tant en el tauler d'anuncis de la seu electrònica de la corporació com en el Portal de Transparència dins la carpeta del respectiu procés selectiu.
Publicades les qualificacions de la segona prova, s'atorgarà un termini de tres dies hàbils perquè els interessats presentin reclamacions o al·legacions. En els supòsits en que es presentin a registres diferents al del propi Ajuntament de Santa Margalida, per tant, presentats a registres d'altres Administracions o ens diferents al del propi Ajuntament, és requisit indispensable remetre la sol·licitud amb el registre d'entrada corresponent al correu electrònic apayeras@ajsantamargalida.net abans de la finalització del termini fixat per a la seva presentació.
De no presentar-se'n, les qualificacions esdevindran definitives.
El Tribunal procedirà a resoldre les al·legacions o reclamacions presentades en una nova acta, a la qual hi constaran les qualificacions definitives de la segona prova.
La puntuació màxima a obtenir en aquesta fase és de 30 punts.
Únicament es valoraran els mèrits presentats pels aspirants els quals hagin superat la fase d'oposició i que s'hagin presentat en temps i forma dins el termini de presentació de la sol·licitud inicial per participar en aquest procés.
La fase consistirà en la qualificació dels mèrits al·legats i degudament acreditats pels aspirants, d'acord amb el barem de mèrits que consta en aquestes bases.
Només es valoraran els mèrits obtinguts fins a la data de publicació de la convocatòria d'aquest procés selectiu en el BOIB.
Barem de mèrits:
1. Mèrits professionals: serveis prestats. Puntuació màxima de 15 punts
a) Per cada mes de serveis prestats i reconeguts en el grup A i en el mateix cos, escala i subescala o especialitat, de la plaça a la qual es promociona: 0,075 punts per mes, fins un màxim de 12 punts.
b) Per cada mes de serveis prestats i reconeguts en el grup A d'altres cossos, escales i subescales o especialitats diferents a la plaça a la qual es promociona:: 0,040 punts, fins un màxim de 8 punts.
A aquest efecte, es computarà l'experiència professional en altres categories no equivalents a les del cos, escala o especialitat propis de la plaça a la qual es promociona.
c) Grau personal consolidat i reconegut. Es valorarà, segons el nivell de que es tracti, amb la següents puntuació:
Promoció interna en el grup A1
— Graus 18, 19 i 20: 1 punt
— Graus 21, 22 i 23: 2 punts
— Graus 24, 25 i 26: 3 punts
Els mèrits de serveis prestats s'acreditaran mitjançant certificat expedit per les administracions públiques corresponents.
2. Formació relacionada amb el lloc de treball. Puntuació màxima de 10 punts
a) Estudis acadèmics. Puntuació màxima de 5 punts
-Per cada títol de màster distint al qual habiliti la professió regulada: 1,5 punts.
No es valoraran com a mèrit els estudis que siguin requisit previ i necessari per cursar els estudis que es valoren. A aquest efecte, es considerarà requisit previ i necessari la titulació conduent a una altra titulació o que quedi absorbida per una altra titulació valorada com a mèrit.
-Per el títol de doctor: 3,5 punts.
b) Formació no reglada. Puntuació màxima de 5 punts
Es valoraran tots els cursos i accions formatives impartits o promoguts per qualsevol administració pública de base territorial, universitats, escoles d'administració pública i altres centres oficiales.
També es valoraran en aquest apartat els cursos de formació homologats per les escoles d'administració pública, els cursos impartits per les organitzacions sindicals en el marc dels acords de formació continua amb l'Administració, i els títols propis de postgrau de les universitats espanyoles en la regulació d'ensenyaments propis.
No es valoraran en aquest apartat els certificats que no indiquen les hores de duració o els crèdits de l'acció formativa, els que corresponguin a una carrera universitària, els de doctorat, la superació d'assignatures d'un estudi acadèmic, ni els derivats de processos selectius.
La valoració dels cursos es realitzarà de la següent manera:
a) Quan els certificats dels cursos acreditin aprofitament, es valoraran a raó de 0,04 punts per cada 10 hores o 0,1 punts per crèdit ECTS, amb un límit de 0,4 punts per curs.
b) Quan els certificats dels cursos acreditin assistència, es valoraran a raó de 0,02 punts per cada 10 hores o 0,05 punts per crèdit ECTS, amb un límit de 0,2 punts per curs.
c) Els cursos impartits es valoraran amb 0,08 punts per cada 10 hores o 0,2 punts per crèdit ECTS, amb un límit de 0,8 punts per curs.
Si no s'indica el tipus de crèdit, s'entendrà que són crèdits de l'anterior ordenació universitària (CFC o LRU) i, per tant, es valorarà a raó de 10 hores per crèdit.
Quan hagi discrepància entre les hores i els crèdits en els certificats d'una acció formativa, prevaldrà les hores.
La fracció es valorarà proporcionalment.
En tots els supòsits, es valoraran una sola vegada les accions formatives relatives a una mateixa qüestió o a un mateix programa, malgrat s'hagi repetit la participació.
Només es valorarà el certificat de nivell superior o el certificat que acrediti un nombre superior d'hores d'entre els referits a una mateixa aplicació d'ofimàtica a nivell d'usuari.
La forma d'acreditació d'aquests mèrits haurà d'adequar-se a les següents indicacions:
- Els estudis acadèmics: còpia del títols o del resguard acreditatiu (anvers i revers). En cas de presentació de títols d'estudis realitzats a l'estranger, s'ha d'acreditar l'homologació concedida pel Ministeri competent en matèria d'educació.
- L'acreditació de les formacions no reglades es farà mitjançant certificacions, diplomes o documents oficials emesos per les administracions o els organismes competents, i hauran d'incloure les hores de duració o els crèdits dels cursos.
3. Nivell superior de català. Puntuació màxima 5 punts
El nivell de LA és l'únic que podrà valorar-se de forma acumulativa amb el nivell de C1 o C2.
La forma d'acreditació d'aquest mèrit serà mitjançant el títol o certificació expedida per les institucions públiques oficials corresponents.
No seran valorats ni en cap cas puntuaran els mèrits al·legats i que no siguin justificats documentalment.
El Tribunal podrà demanar a les persones interessades els aclariments o, en el seu cas, la documentació addicional que estimi oportuna, amb l'única finalitat de comprovar la veracitat dels mèrits aportats.
VUITENA. RELACIÓ D'APROVATS I ORDRE DE CLASSIFICACIÓ DEFINITIVA
Acabada la qualificació, el Tribunal publicarà la valoració de mèrits i les puntuacions finals provisionals al tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament i al Portal de Transparència.
La puntuació final serà la suma dels punts obtinguts per cada un dels aspirants en les fases de concurs i d'oposició.
En cas d'empat, per establir l'ordre dels aspirants es tindrà en compte en primer lloc, la major puntuació obtinguda en la fase d'oposició, i en segon lloc la major puntuació obtinguda en la valoració de mèrits. En cas de persistir l'empat, es tindrà en compte la major qualificació obtinguda en el primer exercici de la fase d'oposició.
Els aspirants disposaran d'un termini de 3 dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació de les qualificacions, per fer al·legacions.
Un cop transcorregut el termini anterior, si no es presenten al·legacions, o bé un cop que hagin estat examinades les presentades, el Tribunal Qualificador donarà per finalitzada la selecció, i elevarà a la Presidència la seva proposta definitiva de nomenament, per tal que dicti la corresponent resolució. Aquesta resolució serà publicada al tauler d'anuncis electrònic de l'Ajuntament i en el Portal de Transparència.
NOVENA. PRESENTACIÓ DE DOCUMENTS
Publicada l'acta del Tribunal Qualificador en el tauler d'anuncis i Portal de transparència, el candidat proposat pel nomenament disposarà d'un termini de cinc dies hàbils, comptadors des de l'endemà al dia de publicació de l'acta esmentada, per a la presentació de la documentació relacionada amb la base tercera i no aportada fins aleshores, com:
- un certificat mèdic que acrediti que el candidat té les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l'exercici de les funcions del cos, escala o especialitat en què s'inclouen la plaça objecte de selecció.
- un certificat de l'Administració pública corresponent acreditatiu de que el candidat pertany com a personal funcionari de carrera a qualsevol de les escales i/o especialitats de l'Administració general o especial de l'Ajuntament de Santa Margalida del grup o subgrup de titulació immediatament inferior al de la plaça a la qual es pretengui accedir, de la mateixa naturalesa, general o especial.
- un certificat de l'Administració corresponent que acrediti haver prestat serveis efectius durant un període mínim de dos anys com a personal funcionari de carrera en el cos i l'escala des dels quals es promociona.
Si no se presenta la documentació dins el termini fixat, llevat supòsits de força major, que han d'ésser degudament acreditats i, en el seu cas, apreciats per l'Administració mitjançant una resolució motivada, o si en el moment d'examinar la documentació es dedueix que manca qualcun dels requisits exigits, la persona interessada no podrà ser nomenada personal funcionari de carrera i les seves actuacions quedaran anul·lades, sense perjudici de la responsabilitat en que hagi incorregut per falsedat a la sol·licitud inicial.
DESENA.- NOMENAMENT I PRESA DE POSSESSIÓ
Un cop revisada de conformitat la documentació a la qual es refereix la base anterior, les persones que hagin superat les proves selectives seran nomenades, per resolució de la batlia personal funcionari de carrera arquitecte/a de l'Ajuntament de Santa Margalida. Dita resolució serà objecte de publicació al BOE, BOIB, tauler d'anuncis i Portal de transparència de la Corporació.
La presa de possessió s'efectuarà en el termini de tres dies hàbils comptadors a partir del dia següent al de la data de nomenament.
ONZENA.- INCIDÈNCIES
El Tribunal queda autoritzat per resoldre els dubtes que es presentin i prendre els acords necessaris pel bon ordre del procés selectiu en tot el que no estigui previst en aquestes bases.
Tots els actes d'aquesta convocatòria que estiguin sotmesos a informació pública es publicaran al tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament i al Portal de Transparència, al marge de la seva publicació en el BOIB quan sigui preceptiva.
La convocatòria, les bases i els actes administratius que derivin d'aquesta i de les actuacions del Tribunal, podran ser impugnats pels interessats en els casos i en la forma establerta per la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
DOTZENA.- PREVISIONS EN ORDRE A LA PROTECCIÓ DE DADES DE CARÀCTER PERSONAL
Les persones aspirants donen el seu consentiment al tractament de les dades de caràcter personal que són necessàries per prendre part en la convocatòria i per a la resta de la tramitació del procés selectiu, d'acord amb la normativa vigent i, especialment la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digital.
Santa Margalida, a data de signatura electrònica (29 de juliol de 2022)
El batle Joan Monjo Estelrich
ANNEX I SOL·LICITUD
__________________________________________________________ , major d'edat, amb DNI núm. ___________________ , amb domicili a efectes de notificacions i comunicacions al carrer ______________________________________________________ , municipi _______________________ , núm. _____________________ , telèfons ______________________________________ i correu electrònic __________________________________________________________________________
EXPÒS: Què he tingut coneixement de la convocatòria del procediment selectiu per a la provisió d'una plaça d'arquitecte funcionari de carrera, per torn de promoció interna, de l'Ajuntament de Santa Margalida.
EMET LA SEGÜENT DECLARACIÓ RESPONSABLE:
- Que complesc TOTS els requisits de la base tercera que regeix aquest procés selectiu referits a la data fi del termini assenyalat per a la presentació d'aquesta sol·licitud així com durant tot el procés selectiu, i que són certes les dades que es consignen en aquesta sol·licitud.
- Em compromet la documentació per a acreditar-ho en el supòsit de ser requerida per l'Administració.
- Manifest que no he estat separat del serveis de l'Administració local, autonòmica o estatal, ni estic inhabilitat per a l'exercici de la funció pública.
- Em compromet a comunicar a l'autoritat convocant qualsevol canvi que es produeixi en aquest sentit en la meva situació personal.
- Que complesc el requisit de tenir les capacitats i les aptituds físiques i psíquiques que són necessàries per a l'exercici de les funcions del cos, l'escala o l'especialitat a la qual correspon el procés selectiu.
DOCUMENTACIÓ QUE S'ADJUNTA:
a) DNI/NIE.
b) Titulació exigida d'acord amb base tercera.
c) Documentació acreditativa d'estar en possessió de coneixements de llengua catalana del nivell B2.
d) Documentació acreditativa dels mèrits que s'al·leguin per la fase de concurs. Els mèrits insuficientment acreditats no seran valorats.
e) Resguard del pagament de la taxa per drets d'examen.
AUTORITZ: a l'Administració a tractar les meves dades personals als efectes que es derivin d'aquesta convocatòria.
Per tot l'exposat, SOL·LÍCIT:
Ser admès/a i prendre part al procediment selectiu per a la provisió d'una plaça d'arquitecte funcionari de carrera, per torn de promoció interna, de l'Ajuntament de Santa Margalida.
…………………………….….., .............. de ................................ de 2022
(Signatura)
SR. BATLE DE L'AJUNTAMENT DE SANTA MARGALIDA
ANNEX II TEMARI
Temari general
Tema 1. La Constitució espanyola de 1978: estructura i contingut. Els principis constitucionals i els valors superiors. Els drets i els deures fonamentals: garantia i suspensió. La reforma de la Constitució. El Tribunal Constitucional.
Tema 2. La Corona. Funcions constitucionals del rei. Successió i regència. Les Corts Generals: composició, atribucions i funcionament. El Poder Judicial. L'organització judicial espanyola. Altres òrgans constitucionals: el Defensor del Poble i el Tribunal de Comptes.
Tema 3. El Govern i l'Administració. Relacions del Govern amb les Corts Generals. L'Administració General de l'Estat: regulació i composició.
Tema 4. L'Estat de les autonomies: les comunitats autònomes. Funcions i competències de l'Estat i de les comunitats autònomes. Distribució de competències entre l'Estat i les comunitats autònomes.
Tema 5. La Unió Europea: els tractats. Les institucions: el Consell, el Parlament, la Comissió Europea i el Tribunal de Justícia. Les fonts del dret comunitari. Els fons estructurals i els objectius prioritaris.
Tema 6. L'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears: estructura, contingut bàsic i principis fonamentals. Competències de la comunitat autònoma de les Illes Balears. La reforma de l'Estatut d'Autonomia.
Tema 7. L'organització municipal. Els municipis de règim comú. Òrgans necessaris: el batle, els tinents de batle, el ple i la junta de govern local. Òrgans complementaris: comissions informatives i altres òrgans.
Tema 8. Les competències municipals: sistema de determinació. Competències pròpies, compartides i delegades. Els serveis mínims obligatoris. La reserva de serveis.
Tema 9. Les fonts del dret administratiu (I). Concepte de dret administratiu. Jerarquia de fonts. La Constitució. La llei. Disposicions normatives amb força de llei. Els estatuts d'autonomia i les lleis de les comunitats autònomes.
Tema 10. Les fonts del dret administratiu (II). El reglament: concepte i classes. La potestat reglamentària: fonament, titulars i límits. Procediment d'elaboració de reglaments.
Tema 11. Règim jurídic del sector públic: concepte, principis d'actuació i funcionament. Els òrgans de les administracions públiques: especial referència als òrgans col·legiats. L'atribució de competències als òrgans administratius: delegació, avocació, encàrrec de gestió, delegació de signatura i suplència. Les relacions interadministratives. Els convenis.
Tema 12. L'acte administratiu: característiques generals. Requisits, validesa i eficàcia, inderogabilitat singular, classes. Nul·litat i anul·labilitat. La revisió dels actes administratius: recursos.
Tema 13. El procediment administratiu: concepte, naturalesa i principis generals. Fases del procediment: iniciació, ordenació, instrucció i finalització. Execució.
Tema 14. La potestat sancionadora de les administracions públiques: principis i procediment. La responsabilitat patrimonial de les administracions públiques: principis i procediment. Responsabilitat de les autoritats i del personal al servei de les administracions públiques.
Tema 15. Els contractes del sector públic. Concepte, classes i elements. Capacitat per contractar i procediment. El compliment dels contractes. Revisió de preus. Resolució, rescissió i denúncia dels contractes. Especialitats dels diversos tipus de contractes. L'encàrrec de gestió sotmesa a la legislació de contractació.
Tema 16. Les subvencions públiques: concepte i naturalesa. Legislació bàsica nacional i autonòmica aplicable.
Tema 17.L'activitat administrativa de servei públic. Formes de gestió dels serveis públics. La gestió directa. Modalitats de gestió indirecta. La concessió.
Tema 18. Règim jurídic del personal al servei de les administracions públiques: règim estatutari i laboral. L'Estatut bàsic de ‘empleat públic: els empleats públics: definició, àmbit i classes.
Tema 19. Instruments d'ordenació de la gestió de Recursos Humans. La relació de llocs de treball. La Plantilla de personal i la seva relació amb el Pressupost general. L'accés a l'ocupació pública: principis generals. Requisits per a l'accés. Sistemes selectius. Els processos selectius a l'Administració pública i la connexió amb l'oferta d'ocupació pública. Principis constitucionals.
Tema 20. El Pressupost General de las Entitats Locals: concepte i contingut. Especial referència a les bases d'execució del pressupost. L'elaboració i aprovació del Pressupost General. La pròrroga pressupostaria.
Temari específic
Tema 21. Principals trets i característiques de la Llei del sòl de 1956, del text refós de 1976 i de la Llei del sòl de 1992.
Tema 22. La legislació urbanística actual: la situació de la legislació urbanística després de la sentència del Tribunal Constitucional de 1997. El Real Decret Legislatiu 7/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei del sòl i rehabilitació urbana.
Tema 23. Autonomia local i urbanisme. Incidència de l'autonomia local en el planejament urbanístic, a la gestió urbanística i a la disciplina urbanística.
Tema 24. El contracte administratiu d'obres. Contingut del projecte tècnic d'obres públiques, segons la seva quantia. La supervisió del projecte tècnic i l'acta prèvia de replanteig.
Tema 25. Mecànica del sòl, estudi geotècnic i fonaments.
Tema 26. La modificació del contracte d'obres. La recepció de les obres i termini de garantia. La liquidació de les obres.
Tema 27. Determinacions, documentació, formació i aprovació dels plans generals a la Llei 2/2017, de 29 de desembre, d'urbanisme de les Illes Balears.
Tema 28. Determinacions, documentació, formulació i aprovació dels plans parcials a la Llei 2/2017, de 29 de desembre, d'urbanisme de les Illes Balears.
Tema 29. Determinacions, documentació, formulació i aprovació dels estudis de detall i plans especials a la Llei 2/2017, de 29 de desembre, d'urbanisme de les Illes Balears.
Tema 30. Llei 2/2017, de 29 de desembre, d'urbanisme de les Illes Balears. Formació i aprovació dels instruments de planejament.
Tema 31. Execució del planejament urbanístic a la Llei 2/2017, de 29 de desembre, d'urbanisme de les Illes Balears
Tema 32. Sistemes d'actuació a la Llei 2/2017, de 29 de desembre, d'urbanisme de les Illes Balears. Sistema de reparcel·lació.
Tema 33. Modalitat de compensació a la Llei 2/2017, de 29 de desembre, d'urbanisme de les Illes Balears.
Tema 34. Modalitat de cooperació i sistema d'expropiació a la Llei 2/2017, de 29 de desembre, d'urbanisme de les Illes Balears.
Tema 35. L'equidistribució de beneficis i càrregues derivats del planejament urbanístic, instruments de distribució dels beneficis i càrregues, reparcel·lació i gestió.
Tema 36. El projecte d'urbanització. Obres que han d'incloure. Relació entre les obres d'urbanització i el planejament urbanístic que executa.
Tema 37. La recepció de les obres d'urbanització.
Tema 38. La llicència urbanística - Acte reglat. Actes subjectes a llicència a la Llei 2/2017, de 29 de desembre, d'urbanisme de les Illes Balears.
Tema 39. La comunicació prèvia d'obra. Naturalesa jurídica i actes subjectes a comunicació prèvia a la Llei 2/2017, de 29 de desembre, d'urbanisme de les Illes Balears.
Tema 40. La regulació de la llicència urbanística a la Llei 2/2017, de 29 de desembre, d'urbanisme de les Illes Balears i al Reglament general de la Llei 2/2014, de 25 de març, d'ordenació i ús del sòl per a l'Illa de Mallorca (RLOUSM): competència, procediment, determinacions dels projectes tècnics.
Tema 41. Efectes generals, vigència i caducitat de les llicències urbanístiques. La normativa a aplicar en la concessió de llicències, la normativa aplicable a les modificacions en el transcurs de les obres. Regulació a la Llei 2/2017, de 29 de desembre, d'urbanisme de les Illes Balears i al RLOUSM.
Tema 42. Edificis i construccions inadequats i fora d'ordenació.
Tema 43. El deure d'ús, conservació i rehabilitació. L'ordre d'execució a la Llei 2/2017, de 29 de desembre, d'urbanisme de les Illes Balears.
Tema 44. La ruïna. Concepte. Classes de ruïna i els requisits de cada una d'elles.
Tema 45. La protecció de la legalitat urbanística i el restabliment de l'ordre jurídic pertorbat.
Tema 46. Les infraccions urbanístiques: concepte i tipus generals i específics.
Tema 47. Les sancions. La prescripció.
Tema 48. Hotels d'interior, agroturismes i hotels rurals. Concepte i normativa aplicable.
Tema 49. PTIM - Àrees sostretes del desenvolupament urbà. Règim d'usos.
Tema 50. PTIM - Àrees sostretes del desenvolupament urbà. Integració paisatgística.
Tema 51. PTIM - Habitatges existents en sòl rústic.
Tema 52. Llei 6/1997 de sòl rústic de les Illes Balears. Activitats relacionades amb els usos relacionats i condicions de les edificacions i instal·lacions.
Tema 53. Llei 3/2019 agrària de les illes balears. Edificacions, construccions i instal·lacions vinculades a l'activitat agrària i complementària.
Tema 54. Energies renovables a la Llei 10/2019, de canvi climàtic i transició energètica.
Tema 55. L'expropiació forçosa a l'àmbit urbanístic.
Tema 56. La segregació i parcel·lació de terrenys en el sòl urbà, supòsits en que procedeix i requisits.
Tema 57. La segregació i parcel·lació de terrenys en el sòl rústic, supòsits en que procedeix i requisits.
Tema 58. La Llei 14/2000, de 21 de desembre, d'ordenació territorial de les Illes Balears.
Tema 59. La Llei 6/1999, de 3 d'abril, de les directrius d'ordenació territorial de les Illes Balears.
Tema 60. Pla Director Sectorial d'Equipaments Comercials.
Tema 61. Decret llei 1/2018 de mesures urgents per a la millora i/o ampliació de la xarxa d'equipaments públics, usos docents, sanitaris o socials de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Tema 62. Visat col·legial obligatori.
Tema 63. La Llei 38/1999, de 5 de novembre, d'ordenació de l'edificació.
Tema 64. Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscos laborals. Principis generals i conceptes bàsics.
Tema 65. Disposicions mínimes de seguretat i salut en les obres de construcció.
Tema 66. Disposicions mínimes de seguretat i salut en els llocs de treball.
Tema 67 - Llei 5/1990 de Carreteres de la CAIB. Zona de protecció i la seva incidència a les obres a executar als seus voltants.
Tema 68. Llei 22/1988, de Costes. Obres i instal·lacions en zona de domini públic marítim terrestre, zona de servitud de trànsit i servitud de protecció.
Tema 69. Habitabilitat. Cèdules d'habitabilitat. Nivells mínims d'habitabilitat.
Tema 70. Codi tècnic de l'edificació: estructura, competències, contingut i disposicions generals.
Tema 71. Codi tècnic de l'edificació: exigències de seguretat en cas d'incendi.
Tema 72. Codi tècnic de l'edificació: exigències de seguretat d'utilització i accessibilitat.
Tema 73. Codi tècnic de l'edificació: exigències d'estalvi d'energia.
Tema 73 bis. Codi tècnic de l'edificació: exigències de salubritat. Qualitat de l'aire interior, subministrament d'aigua i evacuació d'aigües.
Tema 74. Codi tècnic de l'edificació: exigències de protecció contra el renou.
Tema 75. Reglament sobre piscines públiques.
Tema 76. Llei 8/2017, de 3 d'agost, d'accessibilitat universal de les Illes Balears.
Tema 77. La Llei 5/2018, de 19 de juny, de l'habitatge de les Illes Balears. Condicions dels habitatges, qualitat disseny i habitabilitat.
Tema 78. La Llei 1/1991, de 30 de gener, d'espais naturals. Règim urbanístic.
Tema 79. La llei 12/1998, de 21 de desembre, del patrimoni històric de les Illes Balears. Bens d'interès cultural i bens catalogats.
Tema 80. La certificació administrativa d'obres. El llibre d'ordres. L'acta de comprovació del replanteig. El director d'obres.
Tema 81. Revisió de les NNSS de de Santa Margalida de 1986: criteris generals i contingut.
Tema 82. Catàleg de Patrimoni històric i artístic del terme municipal de de Santa Margalida: criteris generals i contingut.