Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

CONSELL INSULAR D'EIVISSA

Núm. 442204
Aprovació definitiva de la modificació de l’Ordenança fiscal reguladora de la taxa per expedició de documents administratius del Consell Insular d’Eivissa

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Ple del Consell Insular d'Eivissa, en sessió ordinària de dia 29 de juliol de 2022, va aprovar definitivament la modificació de l'Ordenança fiscal reguladora de la taxa per expedició de documents administratius del Consell Insular d'Eivissa, modificació aprovada inicialment en data 3 de desembre de 2021 (BOIB núm. 12, de 22/12/2021).

Vist que aquesta Ordenança fiscal va ser aprovada per acord del Ple del Consell Insular d'Eivissa de data 24 d'octubre de 2005 (BOIB núm. 174 EXT., de 21/11/2005) i derogada parcialment per acord del Ple del Consell Insular d'Eivissa de data 31 de maig de 2013 (BOIB núm. 85, de 15/06/2013), de conformitat amb el que estableix l'article 17 del Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel que s'aprova el text refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, es transcriu a continuació el text íntegre consolidat.

Ordenança fiscal reguladora de la taxa per expedició de documents administratius del Consell Insular d'Eivissa

Article 1. Fonament i naturalesa

En ús de les facultats concedides pels articles 133.2 i 142 de la Constitució i per l'article 106 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases de Règim Local, i de conformitat amb l'establert als articles 15 a 19 del Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aquest Consell Insular estableix la Taxa per expedició de documents administratius, que es regirà per la present ordenança fiscal, les normes de la qual atenen al que preveu l'article 57 del citat Reial Decret.

Article 2. Fet imposable

1. Constitueix el fet imposable de la taxa l'activitat administrativa desenvolupada amb motiu de la tramitació, a instància de part, de tota classe de documents que expedeixi i d'expedients de què entengui l'Administració.

2. A aquests efectes, s'entendrà tramitada a instància de part qualsevol documentació administrativa que hagi estat provocada pel particular o redundi en el seu benefici tot i que no hagi mitjançat sol·licitud expressa de la persona interessada.

3. No estarà subjecta a aquesta taxa la tramitació de documents i expedients necessaris per al compliment d'obligacions fiscals, així com les consultes tributàries, els expedients de devolució d'ingressos indeguts, els recursos administratius contra resolucions de la Corporació de qualsevol índole i els relatius a la prestació de serveis o realitzacions d'activitats de competència de la Corporació i la utilització privativa o l'aprofitament especial de béns de domini públic del Consell, que estiguin gravades per una altra taxa o pels que exigeixi un preu públic aquest Consell Insular.

Article 3. Subjecte passiu

Son subjectes passius contribuents les persones físiques i jurídiques i les entitats a les que es refereix l'article 35 de la Llei general tributària que sol·licitin, provoquin o tenguin interès en la tramitació del document o expedient de que es tracti.

Article 4. Responsables

1. Respondran solidàriament de les obligacions tributàries del subjecte passiu les persones físiques i jurídiques a que es refereix l'article 42 de la Llei general tributària.

2. Seran responsables subsidiaris els administradors de les societats i els síndics, interventors o liquidadors de fallides, concursos, societats i entitats en general, en els supòsits a l'abast de l'article 43 de la Llei general tributària.

Article 5. Exempcions subjectives

Gaudiran d'exempció aquells contribuents per als quals així estigui previst en alguna norma de rang legal.

 

Article 6. Quota tributària

1. La quota tributària es determinarà per una quantitat fixa assenyalada segons la naturalesa dels documents o expedientes a tramitar, d'acord amb la tarifa que conté l'article següent.

2. La quota de la tarifa correspon a la tramitació completa, en cada instància, del document o expedient de que es tracti, des de la seva iniciació fins la seva resolució final, inclosa la certificació i notificació de la persona interessada de l'acord recaigut.

Article 7. Tarifa

La tarifa a què es refereix l'article anterior s'estructura en els següents epígrafs:

Epígraf 1. Documents relatius a serveis d'ordenació del territori, urbanisme, habitabilitat i litoral

1. Per actuacions genèriques dels serveis d'ordenació del territori, urbanisme, habitabilitat i litoral:

1.

Informes i certificacions

euros

1.1.

Informes tècnics

209,46

1.2.

Informes jurídics

211,58

1.3.

Informe tècnic o jurídic amb visita de camp

300,00

1.4.

Certificacions d'acords, resolucions, i/o de llibres

27,69

2.

Cèdules d'habitabilitat

euros

2.1.

Imprès de sol·licitud, per unitat

0,60

2.2

Habitatge: primera ocupació, mancança i renovació

22,00

2.3

Local, no habitatge: primera ocupació, mancança i renovació 

65,00

2.4

Edificis residencials no inclosos en el concepte d'habitatge, allotjaments turístics amb els diferents tipus i categories, així com tot conjunt d'habitacions o allotjament amb serveis comuns l'explotació dels quals es realitzi en conjunt, sota un mateix control jurídic i administratiu. Primera ocupació, mancança i renovació, per cada plaça 

9,00

2.5

Duplicat de cèdula 

9,15

2. Per l'atorgament o denegació de llicència urbanística pel Consell Insular d'Eivissa en relació a actuacions a sòl rústic on l'activitat queda vinculada a parcel·les que pertanyin a més d'un terme municipal.

Tarifa on la determinació de la quota tributària es compon de:

1. Una component fixa de la quota tributària: 1.330 euros per obres menors i 1.370 euros per obres majors.

2. Una component variable de la quota tributària, a afegir a l'anterior: 0.25% del pressupost econòmic d'execució de l'acte d'edificació o ús del sòl per al qual se sol·licita l'oportuna llicència urbanística.

3. Per l'expedició del corresponent cartell anunciador sobre atorgament de llicència urbanística per subrogació del Consell Insular d'Eivissa en la competència municipal i per l'expedició del corresponent cartell anunciador sobre atorgament de llicència urbanística pel Consell Insular d'Eivissa en relació amb actuacions a sòl rústic on l'activitat queda vinculada a parcel·les que pertanyin a més d'un terme municipal.

  • Tarifa ..................................................... de 39,15 euros.

En qualsevol cas, i respecte a la qüestió de l'atorgament o denegació de llicència urbanística per subrogació del Consell Insular d'Eivissa en la competència municipal, s'haurà d'atenir, també, al que es deriva de l'article 11 de la Llei 5/1996, de 18 de desembre, de diverses mesures tributàries i administratives.

4. Per l'autorització o la denegació pel Consell Insular d'Eivissa de la desvinculació de les parcel·les en relació amb l'ús d'habitatge unifamiliar aïllat a què es refereix l'article 15 de la Llei 6/1997, de 8 de juliol, del sòl rústic de les Illes Balears, quan se superi la superfície mínima exigida.

  • Tarifa .......................................................de 245,09 euros.
 

5. Per l'expedició pel Consell Insular d'Eivissa de còpies de documentació urbanística i d'ordenació territorial en format de CD, i de còpies i impressions de plànols.

1. Taxa còpies i impressions de plànols i mapes:

Costos còpies:

DIN A4 (per full) …………………….0,10 euros.

DIN A3 (per full) ………………...…..0,15 euros.

DIN A2 (per full) ……………….……0,60 euros.

DIN A1 (per full) …………………….1,20 euros.

DIN A0 (per full) …………………….2,40 euros.

Quan es tracti de fotocòpies en color la quantia de la taxa serà el resultat de multiplicar per quatre les quantitats esmentades.

Costos impressions:

DIN A4 (per full) …………………….0,10 euros.

DIN A3 (per full) ….……...……..…..0,15 euros.

DIN A2 (per full) ……………….……0,60 euros.

DIN A1 (per full) …………………….1,20 euros.

DIN A0 (per full) …………………….2,40 euros.

Quan es tracti de fotocòpies en color la quantia de la taxa serà el resultat de multiplicar per cinc les quantitats esmentades.

2. Tarifa CD:

CD Base de dades del planejament urbanístic d'Eivissa (2 CD):

Cost: ............................................... 30,05 euros.

Còpies d'altres CD:

Cost unitari CD................................. 0,30 euros.

Cost gravació CD (cost treball)......... 6,70 euros.

Total ................................................ 7,00 euros.

CD Base de dades del planejament urbanístic d'Eivissa (2 CD):

  • Tarifa: ............................................. 30,05 euros.

Còpies d'altres CD:

  • Tarifa:............................................... 7,00 euros.

6. Per la publicació/informació pública en la premsa periòdica pitiüsa dels expedients a què es refereix la instrucció aprovada per la CIOTUPHA amb data 20 de juny de 2005 sobre actuacions a sòl rústic afectades per l'article 6 de la Llei 9/1999, de 6 d'octubre, una vegada aprovat el pla territorial insular d'Eivissa i Formentera (qüestió de la prioritat registral).

  • Taxa per un total de: ................................. 410,28 euros.

7. Per la inscripció o denegació de la inscripció en el llibre registre d'entitats urbanístiques col·laboradores del Consell Insular d'Eivissa.

  • Tarifa per un total de: ................................... 71,52 euros.

Epígraf 2n. Documents relatius a serveis de Turisme (derogat)

Epígraf 3r. Documents administratius de caràcter general

Les tarifes establertes en aquest epígraf seran d'aplicació als documents administratius emesos per aquest Consell i no regulats a cap altre epígraf específic.

 

 

1.

Per cada full útil, certificat, emès per a qualsevol dependència del Consell Insular, quan es refereixi a fets o acords amb antiguitat inferior a cinc anys 

1,92 euros

2.

Per cada full útil, certificat, emès per qualsevol dependència del Consell Insular, quan es refereixi a fets o acords amb antiguitat superior a cinc anys 

3,49 euros

3.

Per diligència o per compulsar documents, per full 

0,96 euros

4.

Per validació de poders que puguin fer efectes a les oficines del Consell Insular d'Eivissa 

10,22 euros

5.

Per la consulta d'expedients a l'arxiu general, amb antiguitat inferior a cinc anys 

1,92 euros

6.

Per la consulta d'expedients a l'arxiu general, amb antiguitat superior a cinc anys 

3,49 euros

7.

Per fotocòpia realitzada per qualsevol dependència o servei del Consell 

0,13 euros

8.

Per la participació en procediments de selecció:

 

 

Grup A1

30,05 euros

 

Grup A2

24,04 euros

 

Grup B 

24,04 euros

 

Grup C1 

18,03 euros

 

Grup C2 

12,02 euros

 

Grup AP 

06,01 euros

Exempcions (derogades)

Article 8. Bonificacions

Tendran dret a bonificació en les tarifes de l'epígraf tercer, per la seva participació en procediments de selecció, les següents persones i segons els percentatges que s'indiquen:

- Persones amb discapacitat reconeguda igual o superior al 33% 50%

- Persones que figurin com demandants de feina 50%

- Membres de família nombrosa general 50%

- Membres de família nombrosa especial 75%

Article 9. Meritació

1. Es merita la taxa i neix l'obligació de contribuir quan es presenti la sol·licitud que inici la tramitació dels documents i expedients subjectes a tribut.

2. En els casos a què es refereix el número 2 de l'article 2, la meritació es produeix quan tenguin lloc les circumstàncies que proveeixin l'actuació del Consell d'ofici o quan aquesta s'inici sense la sol·licitud prèvia de la persona interessada però redundi en el seu benefici.

Article 10. Declaració i ingrés

1. La taxa s'exigirà en règim d'autoliquidació, mitjançant la fixació en el document d'una impressió, produïda per qualsevol mitjà, que permeti a la intervenció controlar en tot moment els imports cobrats.

2. Les certificacions o documents que expedeixi l'Administració del Consell en virtut d'ofici de jutjats o tribunal per a tota classe de plets, no s'entregaran ni es remetran sense que prèviament s'hagi satisfet la corresponent quota tributària.

Article 11. Infraccions i sancions

En tot allò relatiu a la qualificació d'infraccions tributàries, així com de les sancions que hi corresponguin en cada cas, s'atendrà al que disposen els articles 178 i següents de la Llei general tributària.

Disposició addicional (derogada)

 

Disposició final

La present Ordenança fiscal entrarà en vigor el dia següent al de la seva publicació en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i estarà en vigor fins la seva modificació o derogació expressa.

​​​​​​​​​​​​​​Disposició derogatòria

Queden derogades totes les normes d'igual o inferior rang quan contradiguin o s'oposin al que disposa la present Ordenança.

 

Eivissa, 4 d'agost de 2022

La tresorera Elena Riera Costa