Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE MANCOR DE LA VALL

Núm. 443561
Resolució de Batlia núm. 194/2022 de data 3 d’agost de 2022 de l'Ajuntament de Mancor de la Vall per la qual es van aprovar les bases i la convocatòria per cobrir una plaça d’agent de Policia Local pel sistema de mobilitat interadministrativa

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

 Havent-se aprovat per Resolució de Batlia de data 3 d'agost de 2022, les bases i la convocatòria per a la provisió de la plaça d‘agent de Policia Local d'aquest Ajuntament pel sistema de mobilitat, s'obre el termini de presentació de sol·licituds que serà de 20 dies hàbils comptats a partir de l'endemà al de la publicació de l'anunci de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, de conformitat amb les següents bases:

«BASES I CONVOCATÒRIA DE LA PROVISIÓ PER MOBILITAT PER COBRIR COM A FUNCIONARI DE CARRERA 1 PLAÇA VACANT DE LA CATEGORIA D'AGENT DE POLICIA LOCAL DE L'AJUNTAMENT DE MANCOR DE LA VALL

PRIMERA. Objecte de la convocatòria, procediment de provisió i normativa

L' objecte d'aquesta convocatòria és la provisió per mobilitat entre entre els funcionaris/es de carrera dels cossos de policia local o funcionaris/es dels ajuntaments que no tenguin constituït cos de policia local dels municipis de les Illes Balears, d'1 plaça de la categoria d'agent de la policia local, vacant i dotada pressupostàriament, inclosa a l'Oferta d'Ocupació Pública de l'any 2022 (BOIB 26 de maig de 2022)

Aquesta plaça correspon a l'escala d'Administració Especial, subescala de Serveis Especials, classe policia local, agent de policia de l'Ajuntament de Mancor de la Vall.

Les places reservades que no es cobreixin per falta de sol·licitants o perquè siguin declarades desertes, s'han d'acumular a les d'oposició.

S'aplicarà a aquestes bases ; la Llei 4/2013,de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, amb la modificació efectuada per la Llei 11/2017, de 20 de desembre ,el Decret Llei 6/2021 i el Decret Llei 6/2022; el Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears; Decret 11/2017, de 24 de març, d'exigència del coneixement de la llengua catalana en els procediments selectius d'accés a la funció pública i per ocupar llocs de treball de l'Administració de la Comunitat autònoma de les Illes Balears,el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, i la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, com també la resta de disposicions legals aplicables a la policia local.

Les bases d'aquesta convocatòria s'han de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, data a partir de la qual es comptaran els terminis de presentació de sol·licituds.

SEGONA. Requisits dels aspirants.

1.Per ser admeses en aquesta provisió de llocs de treball mitjançant el sistema de mobilitat, les persones interessades han de complir, en la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds els requisits generals següents:

a) Tenir la nacionalitat espanyola.

b) Estar en possessió del títol de batxillerat, tècnic o equivalent, o estar en condicions d'obtenir-lo en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds. En el cas de titulacions expedides a l'estranger, caldrà aportar l'homologació corresponent del Ministeri d'Educació i Formació Professional.

c) No haver estat separat del servei de l'Administració local, autonòmica o estatal, ni estar inhabilitat per a l'exercici de la funció pública.

d) No tenir antecedents penals per delictes dolosos.

e) Posseir els permisos de conducció de les classes A2 i B en vigor.

f) Comprometre's a dur armes i, si escau, a utilitzar-les, mitjançant una declaració jurada.

g) Acreditar el coneixement de la llengua catalana de nivell B2.

 

​​​​​​​h) Acreditar l'abonament de la taxa de 19,87€ € d'acord amb l'Ordenança fiscal relativa a les taxes per proves selectives de l'Ajuntament de Mancor de la Vall, (BOIB 163 de 29 de desembre de 2018)

Aquesta taxa s'ha de satisfer al nombre de compte ES19-0182-5747-4602-0150-4672, amb indicació del següent concepte «Policia + nom+llinatges»

A més dels requisits que s'exigeixin en la relació de llocs de treball els següents específics per a la provisió per mobilitat:

a) Tenir la condició de funcionari de carrera en la mateixa categoria o en una categoria superior en algun dels cossos de policia local de les Illes Balears o en les plantilles dels ajuntaments que no hagin constituït cos de policia local i no trobar-se en la situació administrativa de suspensió de funcions.

b) Haver estat com a mínim tres anys en situació de servei actiu en la mateixa categoria o en una de superior com a funcionari de carrera en l'ajuntament de procedència.

c) Mancar més de cinc anys per passar a la situació de segona activitat per raó d'edat.

2. No hi poden participar els funcionaris de carrera que es troben en una situació administrativa diferent de la de servei actiu o serveis especials.

3. En els processos de mobilitat, el que preveu l'annex 5 d'aquest Reglament no hi és aplicable i s'ha de presentar un certificat mèdic que acrediti l'aptitud per desenvolupar les funcions pròpies de la categoria a la qual s'accedeix.

TERCERA. Presentació de sol·licituds.

1. Les sol·licituds per prendre part en provisió de llocs de treball mitjançant el sistema de mobilitat s'han d'ajustar al model normalitzat de sol·licitud (annex I) s'hauran d'adreçar a la Batlia i es presentaran al Registre de l'Ajuntament o en qualsevol altra de les formes que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015. El model normalitzat de sol·licituds es trobarà a disposició de les persones interessades, al Registre General d'aquest Ajuntament, i al tauler d'anuncis de la seu electrònica, a partir de l'obertura del termini per a la seva presentació.

En el cas de que les sol·licituds es presentin a un lloc diferent del registre físic o electrònic de l'Ajuntament, serà necessari enviar un avís a l'adreça electrònica secretaria@ajmancordelavall.net per poder reclamar la documentació a l'entitat corresponent, en cas que no arribi.

2. El termini general de presentació de sol·licituds és de 20 dies hàbils a partir de l'endemà del dia en què es publiqui l'anunci de la convocatòria al BOIB. Quan el darrer dia del termini sigui inhàbil, s'entén prorrogat al primer dia hàbil següent.

3. Juntament amb la sol·licitud emplenada adequadament, les persones aspirants han d'adjuntar :

a) Una declaració responsable que la persona aspirant compleix els requisits generals exigits en la base segona , amb referència sempre a la data d'expiració del termini assenyalat per presentar les sol·licituds.

b) Acreditació d'haver abonat la taxa. La manca de justificació del pagament de la taxa indicada determina l'exclusió de l'aspirant. Aquest pagament no substitueix, en cap cas, el tràmit de presentar la sol·licitud en el termini i en la forma prevista.

c) Certificat mèdic que acrediti l'aptitud per desenvolupar les funcions pròpies de la categoria a la qual s'accedeix.

d) Certificació expedida pel secretari o secretària de l'Ajuntament del qual procedeixi l'aspirant,on es faran constar els serveis prestats com a funcionari/a de carrera, d'acord amb els antecedents obrants en seu expedient personal.

e) Relació dels mèrits que s'al·leguin en relació amb el lloc de treball sol·licitat, segons el model de l'annex II, que s'han d'acreditar mitjançant documents originals o fotocòpies compulsades en el registre de l'Ajuntament o en qualsevol altra de les formes que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En cap cas no es valoraran mèrits que no hagin estat al·legats i presentats en la forma establerta. Els mèrits s'han d'acreditar i s'han de valorar sempre amb referència a la data de finalització de presentació d'instàncies.

L'Administració pot requerir de la persona sol·licitant l'aportació formal de la documentació substituïda per la declaració responsable en qualsevol fase del procediment de provisió.

4. Amb la formalització i presentació de la sol·licitud, l'aspirant dóna el seu consentiment al tractament de les dades de caràcter personal que són necessàries per prendre part en la convocatòria i per a la resta de la tramitació del procés selectiu, d'acord amb la normativa vigent en matèria de protecció de Dades de Caràcter Personal.

5. Els aspirants quedaran vinculats a les dades que es facin constar en la seva sol·licitud. El domicili i telèfon que figurin en la mateixa es consideraran vàlids a l'efecte de notificacions, i serà responsabilitat exclusiva dels candidats tant els errors descriptius, com la no comunicació durant el procés de provisió de qualsevol canvi en les dades de la sol·licitud.

 

​​​​​​​QUARTA. Admissió i exclusió de les persones aspirants.

1. Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, es publicarà en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament i al tauler d'anuncis de la seu electrònica una resolució per la qual s'aprova la llista provisional d'admesos i exclosos, amb indicació de la causa d'exclusió.

En la resolució en que es publiqui la llista provisional de persones admeses i excloses del procés de provisió, haurà de constar la data, l'hora i el lloc en que es durà a terme la prova d'aptitud psicològica i de personalitat per determinar la idoneïtat de l'aspirant al nou lloc de treball en els termes que estableix l'article 172 del Decret 40/2019 i la composició de la Comissió de valoració .

En tot cas, amb la finalitat d'evitar errades i, si se'n produeixen, possibilitar-ne l'esmena dins el termini establert i en la forma escaient, les persones interessades han de comprovar no només que no figuren en la relació de persones excloses sinó que, a més, els seus noms consten en la relació pertinent de persones admeses.

2. Les persones aspirants excloses o omeses disposaran d'un termini de 10 dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació esmentada, per esmenar el defecte o adjuntar el document que sigui preceptiu. En el cas que no s'esmenin, dins d'aquest termini, les deficiències que hagin motivat la seva exclusió, la sol·licitud es considerarà no presentada. No tindrà consideració d'esmenable la mancança d'abonament de la taxa en termini.

Les esmenes a realitzar es faran mitjançant registre d'entrada a l'Ajuntament de Mancor de la Vall o en qualsevol altra de les formes que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015. En el cas de que les sol·licituds es presentin a un lloc diferent del registre físic o electrònic de l'Ajuntament, serà necessari enviar un avís a l'adreça electrònica secretaria@ajmancordelavall.net per poder reclamar la documentació a l'entitat corresponent, en cas que no arribi.

3. Una vegada finalitzat el termini a què fa referència el paràgraf anterior i esmenades, si escau, les sol·licituds, el batle dictarà Resolució d'aprovació de la llista definitiva de persones admeses i excloses. Aquesta resolució es farà pública en els mateixos llocs indicats per a la resolució provisional.

4. En cas que finalitzat el termini de presentació d'instàncies d'aquesta convocatòria no s'hagués presentat cap sol·licitud, la plaça oferida sumarà a la posterior convocatòria que al seu cas s'aprovi.

El fet de figurar en la relació de persones admeses no prejutjarà que se'ls reconegui a les persones aspirants la possessió dels requisits exigits per participar en el procés selectiu. Si de la documentació que han de presentar en superar-lo es desprengui que no posseeixen algun dels requisits, perdran tots els drets que es puguin derivar de la seva participació

CINQUENA. Comissió de valoració ( art. 198 Decret 40/2019)

1. La Comissió de valoració és l'òrgan col·legiat encarregat de valorar els mèrits, gestionar les convocatòries, interpretar les bases i efectuar la proposta d'adjudicació dels llocs de treball convocats en els processos de mobilitat.

2. La Comissió de valoració és un òrgan col·legiat i la composició s'ha d'ajustar als principis d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres i s'ha de respectar el principi de representació equilibrada de dones i homes, excepte per raons fonamentades i objectivament motivades.

3. La composició de la Comissió ha de ser predominantment tècnica; tots els membres han de tenir titulació igual o superior a les exigides per a l'accés a les places convocades.

4. El personal d'elecció o de lliure designació política, el personal funcionari interí i el personal eventual no poden formar part dels òrgans de selecció.

5. La pertinença als òrgans de selecció és sempre a títol individual; no es pot exercir aquesta representació per compte d'altre.

6. La Comissió de valoració ha d'estar constituïda per cinc membres i el mateix nombre de suplents, que seran objecte de publicació amb la llista provisional.

La Comissió no pot constituir-se ni actuar sense l'assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents indistintament, sense president o presidenta ni secretari o secretària. Les decisions s'han d'adoptar per majoria.

7. La Comissió pot acordar la incorporació en les tasques de personal assessor o especialistes que poden actuar amb veu però sense vot.

8. Els membres de la Comissió i els assessors s'han d'abstenir d'intervenir quan concorrin les circumstàncies que preveu l'article 23 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic. Així mateix, han de notificar aquesta circumstància a l'autoritat que els va nomenar.

L'abstenció i la recusació dels membres de la Comissió es regularà pels articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i pels articles 22 i 23 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

9. Les decisions adoptades per la Comissió es poden recórrer en les condicions que estableix l'article 121 de la Llei 39/2015.

SISENA. Fases del sistema de provisió

Les fases del sistema de provisió per mobilitat són les següents:

1a Fase: Prova d'aptitud psicològica i de personalitat

2a Fase: Entrevista personal als candidats.

3a Fase:: Valoració de mèrits generals.

SETENA.- Prova d'aptitud psicològica i de personalitat:

Aquesta prova és de caràcter obligatori i eliminatori.

Consisteix en l'exploració psicotècnica per acreditar nivells mínims d'aptituds intel·lectuals i també en l'exploració de la personalitat i les actituds de les persones aspirants amb la finalitat de determinar el conjunt de competències corresponents a les funcions de la categoria d'agent de policia local i descartar l'existència de símptomes o indicadors compatibles amb alteracions psicopatològiques i/o de la personalitat.

Les proves seran efectuades per un professional de la psicologia que actuarà com a assessor de la Comissió.

Consta de dues parts:

a) La primera consisteix en respondre un o diversos tests d'aptitud intel·lectual. Es podrà fer, si escau, en una entrevista personal per tal de completar l'estudi. El resultat serà d'apte o no apte. Quedaran eliminades les persones aspirants que no obtenguin una valoració d'apte.

Temps: 90 minuts.

b) La segona consisteix en respondre un o diversos tests per avaluar el conjunt de competències corresponents segons les funcions de la categoria d'agent de la policia local, que poden ser completats amb una entrevista personal per tal de complementar l'estudi. La seva valoració és APTE o NO APTE. Quedaran eliminats els aspirants que no obtinguin la valoració d'APTE.

Temps: 90 minuts.

L'ordre d'actuació dels aspirants serà el alfabètic, prenent com a referència la primera lletra del primer llinatge.

Les dones embarassades amb previsió de part, o en període de postpart, coincident amb les dates de realització de la prova prevista en el procés de provisió, podran posar en coneixement de la Comissió aquesta situació, adjuntant el corresponent informe mèdic oficial pel qual es certifica aquesta circumstància.

La comunicació ha de realitzar-se amb el temps suficient i la Comissió ha de determinar sobre la base de la informació si és procedent o no atendre la sol·licitud, ajornar la prova o realitzar-la en un lloc alternatiu.

En cap cas les proves de reconeixement mèdic han d'estimar com a circumstància negativa als efectes del procés selectiu qualsevol derivada de la situació d'embaràs o lactància.

Qualificacions de la prova d'aptitud psicològica i de personalitat

La qualificació de la prova d'aptitud psicològica i de personalitat és de APTE o NO APTE,sent necessari obtenir la qualificació de APTE per a poder continuar el procediment de provisió per mobilitat.

La qualificació s'ha de fer pública el dia que s'acordin i s'ha de publicar en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament així com a la pàgina web.

Les persones aspirants poden presentar per escrit en el registre de l'Ajuntament en el termini de 3 dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació del resultat les observacions o al·legacions que considerin oportunes, que hauran de ser resoltes de forma motivada per la Comissió.

 

​​​​​​​VUITENA. Valoració entrevista personal.

Els/les aspirants que hagin obtingut la qualificació d'apte de la primera prova, seran convocats a una entrevista a la qual hauran de realitzar una anàlisi del lloc de treball, exposant les seves característiques, condicions, mitjans necessaris, propostes de millora en el desenvolupament de les funcions i altres qüestions que considerin d'interès.

L'entrevista tindrà una durada màxima de 30 minuts, i es valorarà fins a un màxim de 20 punts del total assolible en el procés de provisió.

NOVENA. Fase de concurs

Procedirà la valoració dels mèrits d'aquells aspirants que hagin obtingut la qualificació de “APTE” en les proves d'aptitud psicològica i de personalitat.

En la fase de concurs es valoraran els mèrits generals que estableix l'annex 4 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears (annex II):

La puntuació màxima que poden assolir els mèrits generals és de 56,4 punts, de conformitat amb el següent barem:

9.1 Valoració dels serveis prestats:

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 8 punts, d'acord amb els següents criteris:

a) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de policia auxiliar: 0,016 punts.

b) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de policia .local: 0,033 punts.

c) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria d'oficial: 0,041 punts.

d) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de sotsinspector: 0,05 punts.

e) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria d'inspector:0,058 punts.

f) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de major: 0,066 punts.

g) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de comissari: 0,075 punts.

h) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria d'intendent: 0,083 punts.

9.2 Antiguitat.

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 4 punts, d'acord amb els següents criteris:

a) Per cada any complet de serveis prestats i reconeguts com a personal funcionari de carrera en qualsevol categoria de policia local: 0,2 punts per any.

b) Per cada any complet de serveis prestats i reconeguts com a personal de l'Administració pública en qualsevol altra categoria, lloc o destí, d'acord amb el que es preveu en la Llei 70/1978, de 26 de desembre, de reconeixement de serveis previs en l'Administració pública: 0,1 punts per any.

La data de referència per a fer la valoració és la de la finalització del termini per a presentar la sol·licitud de participació i ha d'acreditar-se mitjançant un certificat expedit pels ajuntaments.

9.3 Estudis acadèmics oficials

Únicament es valoren els estudis acadèmics oficials amb validesa en tot el territori nacional. En cas de presentació de títols d'estudis cursats a l'estranger, ha d'acreditar-se l'homologació concedida pel Ministeri d'Educació, Cultura i Esport.

Per la possessió de titulacions acadèmiques oficials superiors a l'exigida per a la categoria a la qual s'accedeix o a partir d'una segona titulació acadèmica oficial igual a l'exigida per a la categoria a la qual s'accedeix. La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es valori el de nivell inferior necessari per a obtenir-ho, excepte el cas que les titulacions corresponguin a branques diferents.

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 21 punts, d'acord amb els següents criteris:

a) Per cada titulació acadèmica de tècnic de formació professional de grau superior, ensenyaments professionals d'arts plàstiques i disseny de grau superior i els ensenyaments esportius de grau superior, així com tots els títols que hagin estat declarats equivalents: 1 punt, fins a un màxim de 2 punts.

 

​​​​​​​b) Per cada titulació acadèmica de diplomatura universitària, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o titulació declarada equivalent: 2 punts, fins a un màxim de 4 punts.

c) Per cada titulació acadèmica de grau universitari o grau de l'ensenyament artístic superior: 2 punts, fins a un màxim de 4 punts.

d) Per cada llicenciatura universitària, arquitectura, enginyeria o titulació universitària equivalent: 3 punts, fins a un màxim de 6 punts.

e) Per cada màster oficial i altres estudis de postgrau oficial universitari: 0,25 punts per cada 30 crèdits ECTS, fins a un màxim de 1,5 punts. Els estudis de grau amb càrrega lectiva de 300 crèdits ECTS, a més d'obtenir els punts de l'apartat c, obtindran 0,5 punts, d'acord en l'article 12.10 del Reial decret 1393/2007, de 29 d'octubre.

f) Per cada títol de doctor: 1,5 punts, fins a un màxim de 3 punts.

Només han de valorar-se la possessió dels títols de nivell superior a l'exigit per a l'ingrés en la categoria a la qual s'accedeix o la possessió d'una segona titulació acadèmica oficial igual a l'exigida per a la categoria a la qual s'accedeix.

La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es valori el de nivell inferior, o el primer cicle que sigui imprescindible per a la seva obtenció, excepte els títols de postgrau (màster i doctor), que se sumen a la titulació corresponent, o que les titulacions corresponguin a branques acadèmiques diferents.

9.4 Valoració coneixements de llengües

9.4.1.Coneixements orals i escrits de llengua catalana

Es valoren els certificats expedits per la EBAP, expedits o homologats per l'òrgan competent de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports o reconeguts d'acord amb la normativa autonòmica vigent fins a una puntuació màxima de 2,50 punts, per damunt del nivell requerit per ocupar la plaça (B2):

a) Nivell C1 (abans nivell C) o equivalent: 1,75 punts

b) Nivell C2 (abans nivell D) o equivalent: 2 punts

c) Coneixements de llenguatge administratiu (certificat E): 0,50 punts

Ha de valorar-se solament el certificat que correspongui al nivell més alt aportat per la persona interessada. En el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, la puntuació s'acumula a la de l'altre certificat que s'acrediti.

9.4.2 Coneixements d'altres llengües

Es valoren els certificats acreditatius dels coneixements de qualsevol llengua oficial de les altres comunitats autònomes o d'una llengua estrangera expedits per a les escoles oficials d'idiomes (EOI), les universitats, la EBAP, altres escoles d'administració pública i altres entitats, i que siguin equivalents als nivells que estableix el Marc comú europeu, amb una puntuació màxima de 5,40 punts segons els criteris que s'indiquen en la següent taula:

Nivells del Marc comú europeu

EOI

Universitats, escoles d’administració pública i organitzacions sindicals en el marc dels acords de formació continua, equivalents als nivells del marc comu europeu

Altres nivells EBAP

Puntuació

 

 

 

1r curs de nivell inicial

0,10

 

 

 

2º curs de nivell inicial

0,20

A1

0,40

0,30

1r curs de nivell

elemental

0,30

A2

0,60

0,40

2º curs de nivell

elemental

0,40

B1

0,80

0,60

1r curs de nivell mitjà

0,60

B1+

1

0,80

2º curs de nivell mitjà

0,80

B2

1,20

1

1r curs de nivell superior

1

B2+

1,40

1,20

2º curs de nivell

superior

1,20

C1

1,60

1,40

 

 

C2

1,80

1,60

 

 

Altres certificats equivalents als nivells del Marc comú europeu es valoren amb la mateixa puntuació que els certificats de les escoles oficials d'idiomes.

D'una mateixa llengua, solament es valoren les titulacions de nivell superior.

9.5 Formació

Només es valoren els diplomes o certificats de cursos i activitats formatives impartits per les escoles de formació de les policies locals, els cursos impartits per l'Escola Balear d'Administració Pública o que tinguin la condició de concertats o homologats per la EBAP, els cursos d'interès policial manifest superats en universitats en l'àmbit de la Unió Europea o en altres administracions públiques de l'Estat espanyol amb centres de formació acreditats i els efectuats dins del marc de l'acord de formació per a l'ús de les administracions públiques (AFEDAP) o pla similar.

Respecte a la formació en línia i a distància no reglada, només es valora la que imparteixin i homologuin la EBAP o les universitats de l'àmbit de la Unió Europea i l'efectuada dins del marc de l'acord de formació per a l'ús de les administracions públiques (AFEDAP) o pla similar. Els cursos en matèria policial realitzats abans d'entrar en vigor la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, també es valoren.

En aquest apartat també es valora la impartició de cursos d'accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeixi en centres formatius oficials, acreditada mitjançant un certificat en el qual consti el curs, les hores i les matèries que s'han impartit i els crèdits dels títols, màster propis no oficials i dels cursos d'expert universitari que tenen el caràcter de titulacions pròpies d'una universitat determinada.

9.5.1 Formació relacionada amb l'àrea professional

9.5.1.1. Accions formatives relacionades

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 4,5 punts. Es valoren, per a cada lloc de treball, les accions formatives sempre que estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeix. En concret, només es valoren els cursos referits a les àrees professionals de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere,delictes d'odi i formació sanitària relacionada amb la professió de policia local d'acord amb els criteris que s'indiquen a continuació:

a) Per cada certificat d'aprofitament: 0,005 punts per hora.

b) Per cada certificat d'assistència: 0,0025 punts per hora.

c) Per cada certificat d'impartició de cursos d'accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeixi: 0,0075 punts per hora.

Respecte als cursos o activitats expressats en crèdits, s'entén que cada crèdit equival a 10 hores.

No es valoren els certificats que no indiquin el nombre d'hores o crèdits, el contingut de la formació o que tinguin un contingut indefinit.

No es valora la formació que constitueix una part dels cursos de capacitació corresponents al període de pràctiques ni tampoc la dels cursos de capacitació per a accedir a qualsevol categoria de les forces o cossos de seguretat. Tampoc es valora la formació repetida, tret que s'hagi fet un canvi substancial en el contingut.

9. 5.1.2. Formació universitària no oficial relacionada amb les funcions del lloc de treball convocat

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 3,5 punts.

a) Títol propi de graduat en seguretat i ciències policials de la Universitat de les Illes Balears: 1 punt.

b) Títols propis de graduat universitari, relacionats amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi i formació sanitària, amb càrrega lectiva de, com a mínim, 180 crèdits ECTS: 0,75 punts per títol, fins a un màxim de 1,5 punts.

c) Màster, experts i diplomes universitaris relacionats amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi i formació sanitària: 0,1 punts per crèdit ECTS, fins a un màxim d'1 punt. Els títols amb càrrega lectiva inferior a 30 crèdits ECTS no es valoren en aquest apartat.

9.5.2. Formació no relacionada amb l'àrea professional

9.5.2.1. Accions formatives no relacionades

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 2 punts. Han de valorar-se, per a cada lloc de treball, les accions formatives que, encara que no estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeix, es consideren d'interès general. En concret, només han de valorar-se per a totes les categories els cursos que estiguin relacionats amb les àrees temàtiques de la formació contínua de la EBAP.

a) Per cada certificat d'aprofitament: 0,005 punts per hora

b) Per cada certificat d'assistència: 0,0025 punts per hora

9.5.2.2 Formació universitària no oficial no relacionada

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 2 punts.

a) Títols propis de graduat universitari, sense relació amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi o formació sanitària, que es consideren d'interès generals amb càrrega lectiva de, com a mínim, 180 crèdits, ECTS: 0,5 punts per títol, fins a un màxim d'1 punt.

b) Màster, experts i diplomes universitaris sense relació amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi o formació sanitària, que es consideren d'interès general: 0,05 per crèdit ECTS, fins a un màxim d'1 punt. Els títols amb càrrega lectiva inferior a 30 crèdits ECTS no es valoren en aquest apartat.

9.6 Reconeixements honorífics

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 2,5 punts, d'acord amb els següents criteris:

Per cada condecoració i distinció al mèrit policial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o dels ajuntaments prevista en la normativa:

a) Creu al mèrit policial amb distintiu blau de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: 0,75 punt.

b) Creu al mèrit policial amb distintiu verd de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: 0,5 punts.

c) Creu al mèrit policial amb distintiu blanc de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: 0,25 punts.

d) Felicitacions públiques atorgades per la Comunitat Autònoma o pel ple dels ajuntaments: 0,10 punts.

Ha d'acreditar-se mitjançant un certificat expedit per la conselleria competent en matèria de coordinació de les policies locals.

Únicament poden valorar-se a l'efecte de concurs de mèrits les felicitacions atorgades pels ajuntaments si han estat aprovades per acord plenari i estan motivades per alguna de les causes que preveu l'article 134 d'aquest reglament. La puntuació per a una felicitació pública pot considerar-se només en els processos selectius de l'ajuntament que l'ha concedit.

9.7 Valoració proves físiques

La superació de les proves físiques previstes en l'article 164 del Reglament marc amb una nota igual o superior, en conjunt, a 7, té una puntuació, en la fase de concurs, igual a la nota obtinguda multiplicada per 0,1, fins a un màxim d'1 punt.

Els mèrits que al·leguin a les persones candidates s'han d'acreditar mitjançant la presentació de l'original o de la còpia compulsada de la documentació següent:

a) Serveis prestats i antiguitat: certificat expedit pels ajuntaments o administracions públiques corresponents.

b) Estudis acadèmics oficials: còpia compulsada correctament del títol o del resguard acreditatiu (anvers i revers). En cas de presentació de títols d'estudis cursats a l'estranger, ha d'acreditar-se l'homologació concedida pel Ministeri d'Educació, Cultura i Esport.

c) Coneixement de llengua catalana: certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP), expedits o homologats per l'òrgan competent de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports o reconeguts d'acord amb la normativa autonòmica vigent.

d) Coneixement d'altres llengües: certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública, per les escoles oficials d'idiomes (EOI), per les universitats, per altres escoles d'administració pública i altres entitats,equivalents amb els nivells del Marc comú europeu.

e) Cursos de formació: certificats d'aprofitament, certificats d'assistència i certificats d'impartició de cursos d'accions formatives expedits per les escoles de formació de les policies locals, per l'Escola Balear d'Administració Pública o homologats o concertats per la EBAP, per universitats de l'àmbit de la Unió Europea , per centres de formació acreditats en altres administracions públiques de l'Estat espanyol o centres que imparteixen formació dins del marc de l'acord de formació per a l'ús de les administracions públiques (AFEDAP) o pla similar.

f) Reconeixements honorífics: certificats expedits per la conselleria competent en matèria de coordinació de les policies locals o l'ajuntament corresponent

La Comissió qualificarà els mèrits de conformitat amb el que s'estableix en els barems i ordenarà als candidats, per ordre de puntuació obtinguda.

 

​​​​​​​DESENA. Llista provisional de puntuacions obtingudes en el procés de provisió per mobilitat.

Finalitzada per part de la Comissió la valoració dels mèrits aportats es faran públiques en el tauler d'anuncis de l'ajuntament i a la pàgina web de l'ajuntament la llista provisionals de puntuacions obtingudes en el procés de provisió per mobilitat.

Les persones aspirants disposaran de 3 dies hàbils per fer reclamacions, comptadors des de la publicació de la llista provisional.

Les reclamacions presentades seran resoltes per la Comissió.

Les reclamacions hauran de ser presentades al registre d'entrada, físic o electrònic de l'Ajuntament de Mancor de la Vall o en qualsevol de les formes previstes a l'article 16.4 de la Llei 39/2015. En el cas de que es presentin fora del registre de l'Ajuntament, serà imprescindible que s'envii un avís a l'adreça electrònica secretaria@ajmancordelavall.net a fi de poder reclamar la documentació a l'entitat corresponent en cas que no arribi.

ONZENA. Llista definitiva de puntuacions obtingudes en el procés de provisió per mobilitat.

Resoltes les reclamacions, la Comissió ha d'aprovar la relació definitiva de les puntuacions del procés de provisió i la proposta de nomenament, publicant-se tot al tauler d'anuncis de l'ajuntament i a la pàgina web de l'ajuntament.

En el cas que dos o més concursants obtinguessin la mateixa puntuació, l'empat es resoldrà a favor del candidat que hagi prestat serveis més temps en municipis de condicions i característiques similars a Mancor de la Vall i de persistir l'empat, s'atendrà la data d'ingrés com a funcionari de carrera en la categoria des de la qual es concursa, resolent l'empat a favor de qui tengui una data d'antiguitat superior.

DOTZENA .- Proposta de nomenament i documentació

La Comissió formularà proposta de nomenament per a la provisió en propietat, com a funcionari de carrera del lloc de treball d'agent de la Policia Local de l'Ajuntament de Mancor de la Vall, a favor de l'aspirant que, havent obtingut la qualificació de “apte” en les proves psicotècniques hagi obtingut major qualificació definitiva en la valoració de mèrits.

La persona aspirant proposada presentarà en la Secretaria de l'Ajuntament de Mancor de la Vall, dins del termini de 10 dies hàbils a partir de la publicació en la pàgina web i en el Tauler d'anuncis de l'Ajuntament de Mancor de la Vall de la proposta de nomenament, els documents originals que acrediten que compleixen tots els requisits que exigeix la convocatòria, o degudament compulsats i/o validats electrònicament.

L'incompliment d'aquest termini, excepte casos de força major, o si de l'examen de la documentació presentada se'n dedueix que els aspirants no compleixen els requisits que s'exigeixen en la convocatòria, suposarà la pèrdua del dret a ser nomenats funcionaris de l'Ajuntament de Mancor de la Vall i quedaran sense efecte totes les actuacions anteriors relatives al seu nomenament, i es procedirà a proposar al següent aspirant.

TRETZENA. Nomenament

La Corporació resoldrà d'acord amb la proposta de la Comissió de Valoració, publicant-se la Resolució de nomenament en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en la pàgina web i en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament de Mancor de la Vall.

Els llocs inclosos en la convocatòria no podran declarar-se vacants quan existeixin concursants que, reunint els requisits, hagin obtingut la puntuació mínima exigida.

CATORZENA. PRESA DE POSSESSIÓ I CESSAMENT EN EL LLOC ANTERIOR.

Els aspirants nomenats, hauran de cessar en els seus llocs en un termini màxim de 3 dies des de la publicació del nomenament i hauran de prendre possessió del lloc de treball adjudicat en el termini màxim de 7 dies a comptar des del citat cessament.

Transcorregut aquest termini sense efectuar la presa de possessió, s'entendrà que renúncia al nomenament i en aquest cas es procedirà a realitzar els tràmits citats en la base onzena per a efectuar el nomenament en favor dels següents aspirants per ordre de puntuació.

IMPUGNACIÓ

Contra la convocatòria i les seves bases, que posen fi a la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la Batlia en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà que s'hagin publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú.

També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat d'aquest ordre jurisdiccional en el termini de dos mesos, comptadors des de l'endemà de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb els articles 8.2 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

ANNEX I SOL·LICITUD D'ADMISSIÓ A PROCEDIMENT SELECTIU DE L'AJUNTAMENT DE MANCOR DE LA VALL

_____________________________________________ DNI núm. ___________________ (Nom i cognoms)

Domicili a ______________________________________________ núm. _____________ (Localitat) (carrer, avinguda, plaça, etc.)

Codi postal _________ Telèfon ______________ e-mail ____________________________

EXPÒS:

Que he tingut coneixement de la convocatòria: ____________________________________, (Nom de la convocatòria)

les bases de la qual van ser publicades: ___________________________________________ (BOIB num.......de data....................)

Que reunesc totes i cadascuna de les condicions exigides a les bases, referides a la data de finalització del termini assenyalat per a la presentació d'aquesta sol·licitud, que són certes les dades que es consignen en aquesta sol·licitud i que he satisfet els drets d'examen, la qual cosa acredit amb el document que s'adjunta.

AUTORITZO perquè l'Administració tracti les meves dades personals als efectes que es derivin d'aquesta convocatòria, i em compromet a provar documentalment totes les dades que consten en aquesta sol·licitud.

Per tot l'exposat,

SOL·LICIT:

Prendre part en aquesta convocatòria.

 

Mancor de la Vall, ______ d_____________________________ de 2022 [signatura]

 

 

 

 

SR BATLE DE L'AJUNTAMENT DE MANCOR DE LA VALL

 

ANNEX II RELACIÓ DE MÈRITS APORTATS

_____________________________________________ DNI núm. ___________________ (Nom i cognoms)

Domicili a ______________________________________________ núm. _____________ (Localitat) (carrer, avinguda, plaça, etc.)

Codi postal _________ Telèfon ______________ e-mail ____________________________

Que per a la participació en el procediment selectiu de cobertura definitiva d'una plaça d'agent de la Policia Local pel sistema de mobilitat, adjunt la següent relació de mèrits per a que siguin valorats pel Tribunal:

 

mèrit

puntuació

1

 

 

2

 

 

3

 

 

4

 

 

5

 

 

6

 

 

7

 

 

8

 

 

9

 

 

10

 

 

11

 

 

12

 

 

13

 

 

 

 

 

 

SR BATLE DE L'AJUNTAMENT DE MANCOR DE LA VALL

 

MODEL DE DECLARACIÓ RESPONSABLE

_____________________________________________ DNI núm. ___________________ (Nom i cognoms)

Domicili a ______________________________________________ núm. _____________ (Localitat) (carrer, avinguda, plaça, etc.)

Codi postal _________ Telèfon ______________ e-mail ____________________________

DECLAR sota la meva responsabilitat

Que, a data de finalització del termini de presentació d'instàncies, compleix amb tots els requisits establerts a aquestes bases per poder formar part del procediment selectiu, i especialment

- Que no patesc cap malaltia o defecte físic o psicofísic que impedeixi o minvi el desenvolupament correcte de les funcions d'Agent de Policia local ni que estiguin incloses a les determinades a l'annex 5 del Decret 40/2019 de 24 de maig.

-Que no he estat separat/da del servei de l'Administració local, autonòmica o estatal ni he estat inhabilitat/ada per a l'exercici de la funció pública.

- Que no tenc antecedents penals per delictes dolosos.

- Que em compromet a portar armes, i si escau, a utilitzar-les.

 

Mancor de la Vall , _____________de_____________de 2022

Signatura

 

 

 

 

SR. BATLE DE L'AJUNTAMENT DE MANCOR DE LA VALL

 

 

​​​​​​​Els successius anuncis d'aquesta convocatòria, quan procedeixin de conformitat amb les  bases, es publicaran al tauler d'anuncis de la seu electrònica d'aquest Ajuntament.

Contra les presents bases, que posen fi a la via administrativa, es pot interposar alternativament o recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà a la publicació del present anunci, davant la Batlia d'aquest Ajuntament, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions públiques, o recurs contenciós-administratiu, davant el Jutjat del Contenciós-Administratiu de Palma, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà a la publicació del present anuncio, de conformitat amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la Jurisdicció Contenciós-Administrativa. Si s'optés per interposar el recurs de reposició potestatiu, no podrà interposar recurs contenciós-administratiu fins que aquell sigui resolt expressament o s'hagi produït la seva desestimació per silenci. Tot això sense perjudici de què pugui exercitar qualsevol altre recurs que estimi pertinent.

 

Mancor de la Vall, a data de signatura electrònica (5 d'agost de 2022)

El batle Guillem Villalonga Ramonell