Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE LLUCMAJOR

Núm. 442212
Bases i convocatòria per a la concessió de subvencions a associacions i entitats en matèria de joventut, oci i temps lliure per a l’exercici 2022

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Codi BDNS: 642014

La Junta de Govern, en sessió de 3 d'agost de 2022, va adoptar, per unanimitat, els següents acords:

Primer.- Aprovar les bases i convocatòria per la concessió de subvencions a associacions i entitats en matèria de joventut en els mateixos termes que consten, signades pel Sr. Simó Adrover Llompart el 1.08.2022, a l'expedient 2022/4994J.

Segon.- Aprovar una despesa per l'import de 10.000 € amb càrrec a l'aplicació pressupostària 100001-337-48000 del vigent pressupost municipal.

Tercer.- Registrar la informació a la Base de Dades Nacional de Subvencions i publicar les bases i convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la pàgina web institucional.

 

AJUNTAMENT DE LLUCMAJOR

Bases i convocatòria per a la concessió de subvencions a associacions i entitats en matèria de joventut, oci i temps lliure per a l'exercici 2022

Preàmbul

L'Ajuntament de Llucmajor, conscient de la importància de la tasca duita a terme per associacions i entitats en matèria de joventut, oci i temps lliure, ha decidit realitzar una convocatòria d'ajudes a associacions juvenils del municipi de Llucmajor amb l'objectiu de garantir la posada en marxa, la continuïtat i el desenvolupament de les activitats que les associacions juvenils duen a terme.

L'article 48 de la Constitució Espanyola de 1978 estableix que els poders públics han de promoure les condicions per a la participació lliure i eficaç de la joventut en el desenvolupament polític, social, econòmic i cultural.

En aquest context, l'article 25.2.l) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, atribueix al municipis competències en la promoció de l'esport i les instal·lacions esportives i d'ocupació del temps lliure. Així mateix, l'article 29.2.y) de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, assigna competències als municipis en matèria de regulació i gestió dels equipaments esportius i d'oci i promoció d'activitats.

Aquestes bases i convocatòria s'emmarquen en el Pla Estratègic de Subvencions de 2022 de l'Ajuntament de Llucmajor, publicat en el BOIB núm. 87 de 5 de juliol de 2022 per fomentar l'associacionisme juvenil.

D'acord amb el que preveu l'article 8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, aquesta convocatòria es regeix pels principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat i no discriminació, com també pels d'eficàcia en el compliment dels objectius fixats i eficiència en l'assignació i la utilització dels recursos públics.

Règim jurídic

En tot el que no regulen aquestes bases i convocatòria serà d'aplicació:

  • La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (LGS), i el Reglament general de subvencions 887/2006, aprovat el 21 de juliol
  • La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (LPAC)
  • El Reial decret 203/2021, de 30 de març, pel qual s'aprova el Reglament d'actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics
  • El Reglament de serveis de les corporacions locals de 17 de juny de 1965
  • El Reial decret legislatiu 2/2004, pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals
  • La Llei 7/0958, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local
  • La Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears
  • Les Bases d'execució del Pressupost Municipal de l'any en curs-Reglament de participació ciutadana (BOIB núm. 82 de 15 de desembre de 2015)

1. Objecte i finalitat

1.1. L'objecte d'aquestes bases i convocatòria és regular i fixar els criteris i el procediment de sol·licitud, tramitació, concessió, cobrament i justificació de les subvencions que atorgui l'Ajuntament de Llucmajor destinades a associacions i entitats juvenils, sense ànim de lucre, amb la finalitat de fomentar la posada en marxa, la continuïtat i el desenvolupament de les activitats que les associacions i entitats juvenils duen a terme en matèria de dinamització de l'oci i el temps lliure.

En especial, aquelles accions relacionades amb l'art, la cultura, l'educació, el patrimoni, l'esport, el lleure, l'oci saludable, el medi ambient, la igualtat, la diversitat sexual i de gènere o la promoció de la comunitat, i la participació juvenil.

1.2. Aquesta convocatòria pretén contribuir a finançar les despeses següents:

a) Despeses que siguin necessàries per a la posada en marxa o l'actualització de dades d'una associació o entitat juvenil.

b) Despeses que siguin necessàries per planificar, preparar, coordinar, difondre i executar el projecte, que s'hagin duit o s'hagin de dur a terme durant la temporalització prevista en la base 13, i responguin a la naturalesa del projecte subvencionat.

1.3. Els projectes que se subvencionen han de tenir per finalitat:

  • Facilitar el desenvolupament d'accions dirigides a la promoció de la joventut de Llucmajor en el marc d'un oci de qualitat.
  • Estimular, promoure i fomentar l'associacionisme, la integració i la participació en l'àmbit comunitari de Llucmajor.
  • Propiciar un espai d'oci i temps lliure adequat als interessos i les expectatives.
  • Millorar la qualitat de vida i potenciar la capacitat creativa de la gent jove de Llucmajor.

2. Dotació econòmica i crèdit pressupostari

El crèdit pressupostari destinat a atendre aquestes subvencions és de 10.000 euros, amb càrrec a l'aplicació pressupostària 100001-337-48000.

3. Règim de concessió

Les subvencions concedides d'acord amb aquesta convocatòria seguiran el procediment de concurrència competitiva.

4. Requisits per sol·licitar la subvenció

4.1. Poden obtenir la condició de persona beneficiària de les subvencions les associacions o entitats juvenils, sense ànim de lucre, que:

a) Estiguin legalment constituïdes i inscrites de forma definitiva en el registre pertinent, el dia que acabi el termini de presentació de les sol·licituds.

b) Estiguin donades d'alta en el RMEC.

c) Que el seu àmbit d'actuació inclogui el terme municipal de Llucmajor.

d) Incloguin entre les seves finalitats actuacions adreçades a la infància i/o a la joventut.

4.2. No poden obtenir la condició de beneficiàries les persones en les quals s'esdevengui alguna de les circumstàncies següents:

a) Quan entre elles concorre alguna de les prohibicions establertes en l'article 13 de la LGS.

b) Quan entre elles concorre alguna de les prohibicions establertes en els articles 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, i de la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals, i per erradicar l'LGTBI-fòbia.

c) Les entitats associatives amb finalitat lucrativa, comercial, mercantil o similar, els col·legis professionals i les associacions professionals, les cooperatives i les fundacions.

d) Les associacions o entitats que no es trobin constituïdes legalment.

4.3. L'acreditació de no incórrer en les prohibicions establertes en l'article 13 de la LGS es farà mitjançant declaració responsable (annex 3).

El compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social s'ha d'acreditar mitjançant les certificacions acreditatives expedides per l'Agència Estatal d'Administració Tributària, l'Agència Tributària de les Illes Balears, i per la Seguretat Social. Les obligacions tributàries amb l'Ajuntament de Llucmajor es comprovaran d'ofici.

L'acreditació d'estar inscrit en el Registre Municipal d'Entitats Ciutadanes d'aquest Ajuntament es comprovarà d'ofici.

Els requisits fixats en el punt 4 s'han de complir des del moment de la presentació de la sol·licitud o en la data final de la sol·licitud.

5. Obligacions de les persones beneficiàries

Són obligacions de les persones beneficiàries:

a) Complir l'objectiu, executar el projecte, realitzar l'activitat o adoptar el comportament que fonamenta la concessió de la subvenció.

b) Justificar el compliment dels requisits i les condicions, així com la realització de l'activitat i el compliment de la finalitat que determini la concessió o el gaudi de la subvenció.

c) Prestar col·laboració i facilitar totes les evidències que siguin requerides en l'exercici de les funcions de control que corresponguin a l'Ajuntament de Llucmajor.

d) Els beneficiaris d'aquests ajuts, amb la presentació de la sol·licitud de l'ajut, autoritzen expressament l'Ajuntament de Llucmajor a sol·licitar i/o facilitar informació a altres administracions a fi de realitzar les tasques de comprovació i control d'aquesta en qualsevol de les seves fases.

e) Sotmetre's a les actuacions de comprovació i control financer previstes per la vigent normativa en matèria de subvencions.

f) Fer constar en els elements publicitaris de què disposin, físics o digitals, que l'activitat es desenvolupa amb el suport de l'Ajuntament de Llucmajor, fet que s'ha d'acreditar en el moment de la justificació.

6. Òrgans competents per instruir i resoldre el procediment. Termini de resolució i notificació

6.1. L'òrgan competent per a l'ordenació i la instrucció del procediment de concessió de la subvenció prevista en aquesta convocatòria és l'àrea de Joventut de l'Ajuntament de Llucmajor, que ha de dur a terme, d'ofici, les actuacions necessàries per instruir i tramitar el procediment en els termes establerts en l'article 24 de la LGS.

6.2. L'òrgan competent per resoldre aquesta convocatòria és el batle de l'Ajuntament de Llucmajor.

El termini màxim per resoldre i notificar l'acord serà de sis mesos a comptar de l'endemà de la finalització del termini de presentació de les sol·licituds. Les sol·licituds sobre les quals no hagi recaigut resolució expressa en el termini establert per resoldre i publicar s'entendran desestimades, sense perjudici que subsisteixi l'obligació de l'Administració de resoldre expressament. La resolució de concessió o denegació posarà fi a la via administrativa.

7. Sol·licituds

7.1. El termini per a la presentació de les sol·licituds és d'un mes, comptador des de l'endemà de la publicació d'aquestes bases i convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

7.2. Atesa la naturalesa dels beneficiaris i l'obligació de relacionar-se electrònicament de l'article 14.2 la LPAC, les sol·licituds s'han de presentar a la seu electrònica de l'Ajuntament de Llucmajor o al Registre Electrònic General de l'Administració General de l'Estat (https://rec.redsara.es/registro/action/are/acceso.do)

7.3. Si la sol·licitud i la resta de documentació que s'ha de presentar no reuneix els requisits establerts en la convocatòria, és incompleta o incorrecta, es requerirà l'interessat perquè en el termini màxim de 10 dies esmeni les deficiències, i se l'advertirà que si no ho fa se'l tindrà per desistit de la seva petició.

7.4. La mera presentació de la sol·licitud suposa l'acceptació d'aquestes bases i convocatòria, i el compromís del sol·licitant de complir amb les obligacions i els deures que se'n deriven.

8. Documents que s'han d'adjuntar a la sol·licitud

8.1. Les sol·licituds s'han de formalitzar mitjançant els models annexos i han de contenir les dades necessàries per identificar l'entitat sol·licitant i la persona que la representa. Aquests models es troben annexos a aquestes bases i convocatòria i a la pàgina web de l'Ajuntament de Llucmajor (https://www.llucmajor.org/ca).

8.2. La documentació que s'ha de presentar amb la sol·licitud és la següent:

a) Model de sol·licitud (annex 1).

b) Fotocòpia del NIF de l'entitat sol·licitant i del DNI, NIF o NIE de la persona representat legal.

c) Documentació acreditativa de la vigència del càrrec del representant legal en virtut de la qual actua la persona signant de la sol·licitud o acreditació de l'autorització corresponent i suficient, en el cas que la signi una persona distinta.

d) Fotocòpia dels estatuts de l'entitat o documentació que acrediti que està legalment constituïda i registrada.

e) Sol·licitud d'alta de la titularitat del compte bancari (annex 2).

f) Certificats d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries de l'Agència Estatal d'Administració Tributària, de l'Agència Tributària de les Illes Balears i amb la Seguretat Social.

g) Annex 3, declaració responsable:

  • De no incórrer en cap de les prohibicions establertes en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. Aquesta acreditació s'ha de fer d'acord amb el que estableix l'article 13.7 de la LGS.
  • De no trobar-se en la situació que preveuen els articles 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, i 37 de la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, transsexuals, bisexuals i intersexuals, i per erradicar l'LGTBI-fòbia.
  • De no haver demanat cap altre ajut o subvenció pel mateix concepte i, si escau, una relació de les subvencions i ajudes sol·licitades o concedides, amb la indicació dels imports i de les entitats subvencionadores. Si durant la instrucció del procediment, prèviament a la proposta de concessió, l'entitat sap que se li ha concedit alguna subvenció, ho ha de comunicar tan aviat com sigui possible a l'òrgan instructor.

h) Annex 4. Memòria descriptiva de les actuacions per a les quals se sol·licita la subvenció, en la qual s'han d'especificar, com a mínim, els punt següents: descripció general de l'entitat, descripció dels projecte a desenvolupar, objectius que es pretenen aconseguir amb la realització de les actuacions, persones destinatàries, metodologia organitzativa, activitats previstes i/o desenvolupades, mitjans (humans, materials i espacials) necessaris per dur-les a terme, temporalització, pressupost detallat d'ingressos i despeses previstes.

9. Import de les subvencions i criteris de valoració de les sol·licituds

9.1. Amb caràcter general, i sempre que sigui possible atendre totes les peticions que reuneixen els requisits per ser beneficiàries, es concedeix a cada sol·licitant la quantia sol·licitada, tenint en compte el límit que s'estableix per a cada beneficiari: 5.000 € per sol·licitant.

9.2. Les subvencions s'atorgaran a aquelles sol·licituds que obtinguin la millor valoració una vegada aplicats els criteris objectius determinats en el punt següent. La valoració de la memòria presentada tendrà un màxim de 70 punts, i s'haurà d'obtenir un mínim de 35 punts per ser estimada.

9.3. Les memòries que no prevegin els punts mínims especificats en la base 8 no seran valorades. La puntuació es distribuirà segons els criteris següents:

a) Justificació i adequació del projecte general a les necessitats del seu àmbit d'actuació, fins a un màxim de 5 punts.

b) Justificació de l'adequació de les activitats a les característiques del col·lectiu destinatari, fins a un màxim de 2 punts.

c) Qualitat del projecte presentat, fins a 5 punts, amb relació a:

  • Estructura i contingut (elements bàsics d'un projecte): 1 punt
  • Objectius: 1 punt
  • Metodologia: 1 punt
  • Descripció de les activitats: 1 punt
  • Sistema d'avaluació: 1 punt

d) Grau d'adequació de les activitats als objectius del projecte, fins un màxim de 5 punts.

e) Iniciatives contingudes en el projecte, clarament identificades amb les despeses subvencionables, fins a un màxim de 43 punts.

  • Iniciatives relacionades amb la constitució legal i/o l'actualització d'una associació o entitat juvenil: fins a 4 punts.
  • Iniciatives relacionades amb les activitats habituals de l'associació o entitat: fins a 10 punts.
  • Iniciatives d'activitats puntuals: fins a 8 punts.
  • Formació i reciclatge a raó d'1 punt per persona i curs de monitor/a o director/a de temps lliure, i 0,5 punts per persona i curs per altres cursos de lleure educatiu, fins un màxim de 6 punts.
  • Iniciatives que requereixen el lloguer d'una seu social o espais per a activitats, fins a 10 punts, a raó de 6 punts per lloguer de seu social i d'1 punt per lloguer d'espais per a activitats (fins al màxim dels 4 punts restants).
  • Difusió, marxandatge i disseny d'elements publicitaris: fins a 5 punts.

f) Per participació i col·laboració en activitats de caràcter general organitzades per l'Ajuntament de Llucmajor, fins a un màxim de 4 punts.

g) Per la col·laboració amb altres associacions i col·lectius, fins a un màxim de 6 punts.

 

9.4. Per determinar l'import de la subvenció concedida s'aplicarà el següent sistema:

 

- Suma dels punts obtinguts per totes les entitats.

- Divisió de l'import total del crèdit assignat a la convocatòria entre el nombre total de punts. D'aquesta manera s'obtendrà el valor de cada punt en euros.

- La quantitat que correspondrà a cada subvenció serà el resultat de multiplicar el nombre de punts obtinguts per cada sol·licitant pel valor en euros de cada punt.

- L'import màxim de la subvenció serà de 5.000 € per entitat o associació.

9.5. L'import de les subvencions concedides en cap cas pot ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions o ajudes d'altres administracions públiques o d'entitats privades, superi el cost de l'activitat que ha de desenvolupar l'entitat beneficiària.

10. La comissió avaluadora

La comissió avaluadora estarà composta, com a mínim, pels membres següents:

1.- President/a: el regidor o regidora de l'àrea.

2.- Secretari/ària: un o una representant de l'àrea d'Intervenció.

3.- Vocals: un o una representant de l'àrea d'Intervenció, un o una representant de l'àrea de Joventut i un o una representant de l'àrea de Secretaria.

11. Forma, terminis i condicions per al pagament de les subvencions

11.1. El pagament de la subvenció únicament es pot efectuar una vegada dictada la resolució corresponent i justificada de manera suficient la realització de l'activitat subvencionada, al compte corrent indicat a l'efecte per la persona beneficiària de la subvenció.

11.2. El termini per justificar acaba dia 3 d'octubre de 2022.

11.3. S'ha de presentar un compte justificatiu integrat per la documentació següent:

  • Una memòria d'actuacions (annex 5) justificativa de les actuacions fetes, els resultats obtinguts i el compliment de les condiciones imposades en la concessió de la subvenció, inclosa la publicitat de la subvenció, signada per la persona que representa l'entitat beneficiària.
  • Una memòria econòmica (annex 6) justificativa de les despeses fetes, amb indicació de les despeses i inversions del projecte, amb indicació del creditor i del document, el seu import, la data d'emissió i, si s'escau, la data de pagament. A més, s'hi han d'indicar les desviacions esdevingudes respecte al pressupost aportat en la sol·licitud.
  • S'ha d'acompanyar amb les factures o documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa incorporats en la relació anterior i, si s'escau, amb la documentació acreditativa de pagament, tal com estableix el punt 12 d'aquestes bases i convocatòria.
  • Declaració responsable (annex 7):
    • Sobre la realització de l'activitat subvencionada, dels ingressos i de les despeses.
    • Que les factures presentades per justificar l'activitat no superen el valor de mercat i que no es recuperarà ni es compensarà l'IVA. Si l'IVA és recuperable no tendrà la consideració de despesa subvencionable i s'haurà de descomptar de les factures presentades per justificar.
    • De no ser deutor per una resolució de reintegrament de subvencions.
  • Documentació acreditativa de la difusió per part de la persona beneficiària.

12. Documentació acreditativa del pagament de les despeses

La documentació acreditativa del pagament segons la forma que hagi utilitzat la persona beneficiària ha de ser la següent:

a) Pagament mitjançant transferència bancària o ingressos en un compte bancari:

  • Còpia del justificant de l'ordre de transferència bancària o del document bancari acreditatiu del pagament en el qual figuren el concepte de transferència o l'ingrés, la data del document, l'import i la identificació del concepte, a fi que quedi identificat el pagament de la factura, i les dades de l'ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb la persona beneficiària i amb l'emissora de la factura, respectivament, i
  • Extracte del compte bancari de la persona beneficiària de l'ajuda en la qual figuri el càrrec d'aquesta transferència, quan no quedin acreditats els requisits assenyalats en el paràgraf anterior.
 

b) Pagament mitjançant xec nominatiu:

  • Còpia del xec nominatiu o pagaré nominatiu emès a nom del proveïdor que expedeix la factura o document equivalent, sempre que estigui vençut i
  • Extracte del compte corrent del beneficiari de l'ajuda en el qual figuri el càrrec d'aquest xec o pagaré, o
  • Certificat de l'entitat bancària en què consti el número de xec, l'import i la identificació de qui el cobra i la data de cobrament (no és necessari presentar l'extracte del compte corrent si el certificat de l'entitat bancària inclou també la identificació del número de compte en el qual s'ha carregat el xec i el titular del compte, que ha de coincidir amb la persona beneficiària de l'ajuda).

c) Pagament mitjançant pagarés, lletres de canvi o similars:

  • Document acreditatiu del càrrec en compte de l'efecte mercantil i
  • Extracte del compte en què figuri el càrrec de l'efecte mercantil. Aquesta documentació es pot substituir per un certificat o document similar emès per l'entitat bancària que contingui: el titular i el número de compte en què s'ha carregat l'efecte mercantil, el lliurador i el deslliurat de la lletra de canvi, la persona beneficiària, el concepte pel qual es realitza l'efecte mercantil, l'import de la lletra de canvi i la data d'emissió de la lletra i de l‘abonament per part del lliurat.

d) Pagament mitjançant targeta de crèdit:

  • Tiquet de compra en el qual figuri el pagament amb targeta en cas que no s'indiqui en la factura i
  • Extracte del compte en el qual figuri el càrrec del pagament amb targeta. L'extracte del compte pot substituir-se per un certificat o títol similar de l'entitat bancària, en el qual, com a mínim, consti el titular i el número del compte corrent en el qual es carrega el pagament de la targeta, la persona beneficiària, el concepte pel qual es fa la transferència i l'import i la data de l'operació.

e) Pagament mitjançant domiciliació bancària:

  • Notificació bancària del càrrec i
  • Extracte bancari en el qual figuri el càrrec de la domiciliació. Aquesta documentació es pot substituir per un certificat o títol similar de l'entitat bancària en què consti el titular i el número de compte corrent en el qual s'ha fet el càrrec, i l'ordenant del càrrec, la persona beneficiària, el concepte pel qual es realitza el càrrec i l'import i la data de l'operació.

f) Pagament en efectiu: Rebut, signat i segellat pel proveïdor, en el qual ha d'especificar-se la despesa a la qual correspon el pagament, la data i l'expressió «Rebut en metàl·lic». Sota la signatura ha de figurar el nom, els cognoms i el número de DNI de la persona que signa.

Així mateix, aquests rebuts han d'anar acompanyats d'una declaració responsable signada pel president o presidenta de l'associació o entitat que realitza el pagament en la qual s'assumeixi la despesa i el seu pagament en efectiu, si fos el cas.

Si es tracta de pagaments en efectiu simplificades, serà suficient la presentació d'aquest document per acreditat-ne el pagament, si hi consta l'expressió «Pagat en efectiu», «Rebut» o similar.

13. Despeses subvencionables

13.1. Es consideren despeses subvencionables les despeses que, de manera indubtable, responen a la naturalesa del projecte subvencionat en relació amb la seva planificació, preparació, coordinació, difusió i execució d'acord amb el punt 1 i s'efectuen des del dia 1 de novembre de 2021 fins al dia 30 de setembre de 2022 (ambdós inclosos). Així mateix, es considera despesa feta la que ha estat efectivament pagada dins el període subvencionable.

En concret, seran despeses subvencionables:

  • Les despeses generades pel procediment de constitució legal de l'associació i/o entitat juvenil com a tal o altres despeses implícites en el funcionament de l'associació o entitat (canvis de junta, despeses bancàries…).
  • Els programes d'activitats socioeducatives i de dinamització dins l'àmbit del lleure que es realitzin de forma habitual.
  • Les activitats socioeducatives i de dinamització dins l'àmbit del lleure que es realitzin de forma puntual.
  • Els projectes específics dirigits a joves, que tenguin com a objecte principal els següents temes:
    • La preservació i la millora del medi ambient, i la sostenibilitat.
    • El desenvolupament d'uns hàbits de vida i un oci saludable, i especialment les iniciatives que previnguin les addiccions a l'alcohol, a substàncies i al joc, i també les propostes que previnguin la socialització de la població jove mitjançant la pornografia.
    • La participació social.
    • La cultura de la comunitat.
    • L'equitat de gènere.
    • La diversitat sexual i de gènere, l'eliminació de la discriminació o les conductes d'odi, per raó d'orientació sexual, identitat de gènere o expressió de gènere.
    • La convivència intergeneracional.
    • La difusió dels drets de la Infància.
  • Les activitats formatives, de reciclatge i de perfeccionament dirigides als monitors/ores, directors/ores i/o voluntaris/àries, en l'àmbit del lleure educatiu.
  • El lloguer de la seu social de l'associació o entitat i el dels espais que siguin necessaris per dur a terme les activitats del projecte, sempre que se n'acrediti la necessitat.
  • La difusió, el marxandatge i el disseny d'elements que tenguin per finalitat donar a conèixer les entitats i associacions i la tasca que duen a terme, amb especial esment a la legislació vigent, als objectius i als valors d'aquesta convocatòria.
  • Les activitats que es duguin a terme durant els períodes de vacances dels infants i dels joves (colònies, campaments, activitats d'aventura, camps de treball…) sempre que compleixin tots els requisits establerts pel Decret 23/2018, de 6 de juliol, pel qual es desplega parcialment la Llei 10/2006, de 26 de juliol, integral de la joventut.

13.2. Queden exclosos d'aquesta convocatòria de subvencions:

  • Els programes, els projectes i les activitats dels quals els joves del terme municipal de Llucmajor no en siguin destinataris o bé no siguin organitzats i executats per joves d'aquest terme municipal.
  • Els programes, els projectes i/o les activitats que tenen finalitat lucrativa, comercial, mercantil o similars.
  • Les activitats de caire religiós.
  • Les activitats vinculades a partits polítics.
  • Les activitats extraescolars.
  • Viatges d'estudis o grups escolars.
  • L'adquisició de béns immobles o per a obres de condicionament, millora o obra nova.
  • Les despeses de personal de l'entitat que cobreixi funcions de gestió o administratives.
  • Els programes, els projectes i les activitats dirigides només a joves amb necessitats especials o amb problemes d'exclusió social.

13.3. En cap cas el cost d'adquisició de les despeses subvencionables pot ser superior al valor de mercat. Tampoc es consideraran despeses subvencionables els impostos indirectes quan siguin susceptibles de recuperació o compensació ni els impostos personals sobre la renda.

14. Modificació del projecte

L'entitat beneficiària ha de sol·licitar autorització prèvia i expressa per fer qualsevol modificació del projecte o de l'activitat subvencionada. Les sol·licituds de modificació substancials han de ser motivades i s'han de formular immediatament després de l'aparició de les circumstàncies que les justifiquin, i s'han d'especificar les repercussions pressupostàries que impliquin.

15. Protecció de dades

La informació i les dades declarades en les sol·licituds de subvenció d'aquesta convocatòria estan emparades pel que preveu el Reglament (UE) 2016/679, de 27 d'abril, general de protecció de dades (RGPD).

Així mateix, s'informa la persona interessada de la possibilitat d'exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició, en els termes inclosos en la legislació vigent, mitjançant escrit presentat en el Registre de l'Ajuntament de Llucmajor.

16. Compatibilitat amb altres subvencions

Com a regla general, aquestes ajudes seran compatibles amb qualsevol altra subvenció, ajut, ingrés o recurs procedent d'altres administracions o ens, públics o privats, regionals, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals, sempre que no es percebi més subvenció que l'import de les despeses presentades per a la seva subvenció.

El sol·licitant de la subvenció ha de declarar mitjançant l'annex 3 que no ha demanat cap altre ajut o subvenció pel mateix concepte i, si escau, una relació de les subvencions i ajudes sol·licitades o concedides, amb la indicació dels imports i de les entitats subvencionadores.

17. Règim de recursos

Contra aquestes bases i convocatòria, que posen fi a la via administrativa, es pot interposar, amb caràcter potestatiu, un recurs de reposició al batle de l'Ajuntament de Llucmajor en el termini d'un mes, de conformitat amb el que disposen els articles 123 i 124 de la LPAC, o bé un recurs contenciós administratiu davant l'ordre jurisdiccional contenciós administratiu en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les llles Balears, d'acord amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

La resolució de concessió o denegació posarà fi a la via administrativa. Es podrà interposar contra ella un recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes, al batle de l'Ajuntament de Llucmajor, o bé es podrà recórrer directament a l'ordre jurisdiccional contenciós administratiu en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà de la notificació o publicació de la resolució, d'acord amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

18. Mitjà de publicació

Les bases que regeixen aquesta convocatòria de subvencions es publicaran en el BOIB, en la pàgina web de l'Ajuntament de Llucmajor i en la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS). També seran objecte de publicació a la BDNS les subvencions i ajudes concedides.

Tota la informació, els successius anuncis, així com totes les notificacions i incidències produïdes durant el procediment de concessió, es publicaran a la pàgina web municipal (https://www.llucmajor.org/ca)

 

Llucmajor, en la data de la signatura electrònica (4 d'agost de 2022)

El batle Éric Jareño Cifuentes

 

ANNEX 1 (Aquest annex s'ha de presentar amb la sol·licitud de la subvenció) SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ

Dades del sol·licitant

Nom o raó social: NIF/CIF:
Domicili: Localitat:
Codi postal: Correu electrònic:
Telèfon: Fax:

Dades de la persona representant del sol·licitant

Nom i llinatges:

DNI/NIE

Telèfon:

Qualitat / condició de la seva representació:

Exposa

Que està assabentat/ada de la convocatòria per a la concessió de subvencions a associacions i entitats en matèria de joventut, oci i temps lliure per a l'exercici 2022.

Sol·licita

L'atorgament de la subvenció per al foment de la joventut del terme municipal de Llucmajor per la quantia de _______________________________ euros.

I declara sota la seva responsabilitat que totes les dades contingudes en aquesta sol·licitud i en la documentació que s'adjunta són certes, i que accepta les normes de la convocatòria, per la qual cosa facilitarà tota la informació i documentació necessàries per afavorir-ne la tramitació.

 

Llucmajor, _____ d ___________________ de 2022

[Signatura]

 

BATLIA DE L'AJUNTAMENT DE LLUCMAJOR

 

ANNEX 2 (Aquest annex s'ha de presentar amb la sol·licitud de la subvenció) SOL·LICITUD D'ALTA DE LA TITULARITAT DEL COMPTE BANCARI

Dades del perceptor

Nom i llinatges / raó social:    
Adreça:   NIF/CIF:
Localitat: Codi postal: Província:
Telèfon: Fax:  

Dades bancàries del titular

ENTITAT BANCÀRIA / SUCURSAL

 

IBAN

ENTITAT

OFICINA

DC

NÚMERO DE COMPTE

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sota la meva responsabilitat declar que aquestes dades corresponen al compte corrent o la llibreta d'estalvis oberts a nom meu o a nom de l'entitat que represent.

 

Llucmajor, ______ d____________________ de 2022

 

El director / la directora                                                                                                      El/la titular o representant

[Segell]                                                                                                                                [Signatura]

 

[Nota: La signatura de l'entitat bancària es pot substituir pel certificat bancari telemàtic]

D'acord amb el que disposa la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal i garantia dels drets digitals (BOE núm. 294, de 6 de desembre de 2018), les dades facilitades en aquest document s'incorporen a fitxers propietat de l'Ajuntament de Llucmajor. Es poden exercir els drets d'accés, rectificació, supressió, limitació del tractament, portabilitat, oposició i d'altres que reconegui la llei esmentada enviant un correu electrònic a delegatpd@llucmajor.org

 

ANNEX 3 (Aquest annex s'ha de presentar amb la sol·licitud de la subvenció) DECLARACIÓ RESPONSABLE

Dades del sol·licitant

Nom i cognoms:

CIF/NIF:

En qualitat de:

Declar

- Que l'entitat sol·licitant no incorre en cap de les prohibicions establertes en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

- Que, de conformitat amb el que preveu l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, l'entitat esmentada no ha estat sancionada o condemnada en els tres anys darrers per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere i que no ha estat sancionada per resolució administrativa ferma o per sentència judicial ferma, ni ha estat sancionada o condemnada per cap resolució administrativa ferma amb pena accessòria de prohibició de rebre ajuts o subvencions públiques pel període estipulat en l'article 37 de la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals, i per erradicar l'LGTBI-fòbia.

- Que accept íntegrament les condiciones de la convocatòria.

- [Marcau amb una X una de les dues declaracions]

( ) Que no he demanat ni he rebut cap altre suport, ajut o subvenció per al projecte presentat.

( ) Que he demanat o he rebut per al projecte els ajusts o les subvencions que es detallen a continuació:

a) Entitat subvencionadora:

Import de l'ajut o de la subvenció:

No resolta ( ) Denegada ( ) Concedida i no rebuda ( ) Rebuda ( )

b) Entitat subvencionadora:

Import de l'ajut o de la subvenció:

No resolta ( ) Denegada ( ) Concedida i no rebuda ( ) Rebuda ( )

 

Llucmajor, _____ d ___________________ de 2022

[Signatura]

 

ANNEX 4 (Aquest annex s'ha de presentar amb la sol·licitud de la subvenció) MEMÒRIA DESCRIPTIVA DE LES ACTUACIONS PER A LES QUALS SE SOL·LICITA LA SUBVENCIÓ

El projecte de l'acció presentada per la persona sol·licitant ha de fer menció, com a mínim, dels següents aspectes:

1. Dades de l'entitat sol·licitant.

2. Títol del projecte d'activitats.

3. Breu descripció de l'entitat o associació.

4. Breu memòria del projecte a desenvolupar: activitats i actuacions, amb indicació de l'interès de l'acció des del punt de vista de l'objecte de la subvenció.

5. Objectius que es pretenen amb la realització de les actuacions.

6. Població destinatària.

7. Metodologia organitzativa.

8. Activitats previstes i/o desenvolupades.

9. Temporalització.

10. Pressupost detallat d'ingressos i de despeses previstes per a l'acció (d'acord amb l'estructura presentada en el full següent).

11. Recursos materials, humans i espacials adscrits al projecte.

12. Qualsevol altra documentació que la persona sol·licitant consideri pertinent.

 

Llucmajor, _____ d ___________________ de 2022

[Signatura]

 

PRESSUPOST DE L'ACCIÓ

NOM DE L'ACCIÓ A SUBVENCIONAR:

ENTITAT SOL·LICITANT:

CIF DE L'ENTITAT:

PRESSUPOST DE DESPESES

RELACIÓ DE DESPESES PREVISTES

QUANTIA EN EUROS

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ALTRES DESPESES PREVISTES

QUANTIA EN EUROS

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TOTAL DESPESES PREVISTES (en euros)

 

PRESSUPOST D'INGRESSOS

INGRESSOS PROPIS DE L'ACTIVITAT

QUANTIA EN EUROS

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ALTRES INGRESSOS

QUANTIA EN EUROS

Subvenció sol·licitada a l'Ajuntament de Llucmajor

 

Subvencions d'altres administracions. Cal especificar l'administració, l'import i l'estat (a sol·licitar, pendent de resolució o concedida)1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TOTAL D'INGRESSOS (en euros)

 

 

Llucmajor, _____ d___________________ de 2022

[Signatura]

 

1 Ajudes obtingudes i la seva quantitat: en cas que es desconegui si la subvenció sol·licitada està concedida i quina és la seva quantia, s'ha d'indicar la quantitat sol·licitada i s'hi ha d'afegir la nota “en tramitació”.

 

ANNEX 5 (Aquest annex s'ha de presentar amb la justificació de la subvenció) MEMÒRIA D'ACTUACIONS

Dades del sol·licitant

Nom i cognoms:

CIF/NIF:

En qualitat de:

Declar:

- Que les actuacions fetes del projecte subvencionat han estat les següents:

 

 

 

 

 

 

- Que els resultats obtinguts han estat els següents:

 

 

 

 

 

 

- Que s'han complit les condicions imposades en la concessió de la subvenció.

 

Llucmajor, _____ d___________________ de 2022

[Signatura]

 

[Nota: D'acord amb el punt 11.3 la memòria d'actuacions ha d'especificar les actuacions fetes, els resultats obtinguts i el compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció, inclosa la publicitat de la subvenció, signada per la persona que representa l'entitat beneficiària.]

 

ANNEX 6 (Aquest annex s'ha de presentar amb la justificació de la subvenció) MEMÒRIA ECONÒMICA

Dades del sol·licitant

Nom i cognoms:

CIF/NIF:

En qualitat de:

Declar sota la meva responsabilitat

- Que el cost per dur a terme el projecte ha estat el següent: .................. €

Relació de justificants de despeses

Núm.

Concepte de despesa

Proveïdor

Núm. factura

Data de factura

Data de pagament

Import base imposable

IVA

Total

1

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

 

 

 

 

9

 

 

 

 

 

 

 

 

TOTAL

 

 

 

Relació d'ingressos d'execució del projecte (ajudes, subvencions o altres ingressos econòmics)

Procedència

Import

Ajuntament de Llucmajor

 

 

 

 

 

TOTAL

 

Desviacions del pressupost

Pressupost inicial (el presentat amb la sol·licitud)

Pressupost final (el justificat)

Concepte

Import

Concepte

Import

 

 

 

 

 

 

 

 

Explicació de les desviacions entre pressupost inicial i final

 

 

 

 

 

Llucmajor, _____ d___________________ de 2022 [Signatura]

[Nota: D'acord amb el punt 11.3 la memòria econòmica justificativa de les despeses fetes ha d'especificar les despeses i inversions del projecte, amb indicació del creditor i del document, el seu import, la data d'emissió i, si s'escau, la data de pagament. A més, s'hi han d'indicar les desviacions esdevingudes respecte al pressupost en la sol·licitud.]

 

ANNEX 7 (Aquest annex s'ha de presentar amb la justificació de la subvenció) DECLARACIÓ RESPONSABLE

Dades del sol·licitant

Nom i cognoms:

CIF/NIF:

En qualitat de:

Declar

1. Que l'activitat esmentada s'ha fet.

2. Que les despeses del projecte per import d____________________ € corresponen a l'activitat subvencionada.

3. Que s'adjunten la memòria d'actuacions i la memòria econòmica.

4. Que s'adjunten les factures originals de les despeses.

5. Que la relació final de despeses i d'ingressos que integren el pressupost executat és la que s'adjunta i que correspon, sense cap dubte, a l'activitat subvencionada.

6. Que les factures presentades per justificar la subvenció no superen el valor de mercat.

7. Que l'associació en relació amb l'IVA suportat en la despesa subvencionable de l'execució del projecte.

( ) NO recupera ni compensa l'IVA suportat de la despesa subvencionable.

( ) SÍ recupera i compensa l'IVA suportat de la despesa subvencionable.

8. Que, d'acord amb el que estableix l'article 34.5 de la Llei general de subvencions, l'entitat esmentada no és deutora per una resolució de reintegrament de subvencions.

 

Llucmajor, ____ d________________________ de 2022

[Signatura]