Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE TRANSICIÓ ENERGÈTICA, SECTORS PRODUCTIUS I MEMÒRIA DEMOCRÀTICA

Núm. 440419
Resolució del conseller de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica per la qual es modifica i amplia el crèdit de la Resolució del conseller de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica de 28 de juny de 2021 per la qual s’aprova la convocatòria pública de subvencions per a actuacions de suport a la mobilitat elèctrica (programa MOVES III) en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència europeu finançat per la Unió Europea – NextGenerationEU

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 88, de 3 de juliol de 2021, es va publicar la Resolució del conseller de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica de 28 de juny de 2021 per la qual s'aprova la convocatòria pública de subvencions per a actuacions de suport a la mobilitat elèctrica (programa MOVES III) en el marc del Pla de Recuperació,Transformació i Resiliència europeu finançat per la Unió Europea – NextGenerationEU.

En la resolució del conseller de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica de 28 de juny de 2021, programa MOVES III, l'import màxim de 9.300.000 euros assignat a la convocatòria es va distribuir entre les anualitats 2021 a 2024.

El 8 d'abril de 2022 la presidenta de l'EPE Institut per a la Diversificació i Estalvi de l'Energia, MP (IDAE), va dictar una resolució per la qual s'ampliava el pressupost per a l'execució de programes incentius lligats a la mobilitat elèctrica ( Programa MOVESIII), aprovat pel Reial decret 266/2021, de 13 d'abril, en la qual s'assigna un crèdit addicional a la comunitat autònoma de les Illes Balears de 8.400.000 euros.

En el Reial decret 266/2021 s'estableix que una part de l'import destinat a la comunitat autònoma es pot destinar a inversions directament per l'Administració autonòmica, i un percentatge a despeses indirectes, per la qual cosa es destina l'import de 8.048.000,00 euros a l'ampliació de la convocatòria MOVES III.

Amb aquesta ampliació de crèdit, i considerant que el crèdit previst per a l'anualitat de 2021 no s'ha executat, d'acord amb el que estableix la convocatòria l'import ha de passar a l'anualitat de 2022; i també d'acord amb les previsions de concessió i pagament per a l'anualitat de 2022 fan que la quantia assignada, fins i tot amb l'increment de l'exercici anterior, sigui insuficient.

A més a més, amb l'ampliació de crèdit també es fa necessari modificar les anualitats de la convocatòria de 2022 fins a 2025, i la distribució dels imports assignats a les diferents anualitats conforme al que estableix el punt 1 d'aquesta Resolució.

Així mateix, la convocatòria en qüestió es veu afectada per l'Ordre HFP/1030/2021, de 29 de setembre, per la qual es configura el sistema de gestió del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, així com per l'Ordre HFP/1031/2021, de 29 de setembre, per la qual s'estableix el procediment i format de la informació a proporcionar per les entitats del sector públic per al seguiment del compliment de les fites i objectius i d'execució pressupostària i comptable de les mesures dels components del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.

Això obliga aquesta Conselleria a modificar la convocatòria pública de subvencions per a actuacions de suport a la mobilitat elèctrica (programa MOVES III) en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència europeu, amb la finalitat d'ajustar-la al marc jurídic vigent que l'empara pel que fa al compliment de les obligacions inherents al Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, així com a l'aprovació dels annexos a emplenar requerits per sol·licitar les subvencions.

Per tot això, i en compliment de la normativa estatal específica sobre la matèria, dict la següent

RESOLUCIÓ

1. Modificar la lletra b) del punt 1 de l'apartat quart de la convocatòria, que queda redactat de la forma següent:

Per als beneficiaris indicats en l'apartat 2.1 amb la lletra a), la concessió dels ajuts està sotmesa als requisits i límits establerts en el Reglament (UE) núm. 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013. Per això, l'import total dels ajuts de minimis que es podrà concedir no pot excedir la xifra de 200.000 euros durant qualsevol període de tres exercicis fiscals. Així mateix, l'import total dels ajuts de minimis en el cas que realitzin per compte aliè operacions de transport de mercaderies per carretera no pot excedir els 100.000 euros durant qualsevol període de tres exercicis fiscals, i no es poden destinar per a l'adquisició de vehicles de transport de mercaderies per carretera, ni a cap dels sectors indicats en l'article 1 del Reglament (UE) núm. 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013. Per als beneficiaris indicats en l'apartat 2.1 d'aquesta convocatòria amb les lletres d), e) i g) se'ls aplica el Reglament 651/2014 de la Comissió de 17 de juny de 2014, per el qual se declaren determinades categories d'ajuts compatibles amb el mercat interior en l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat. Als beneficiaris indicats en l'apartat 2.1 d'aquesta convocatòria amb les lletres b), c) i f) queden fora dels ajuts d'estat, i per tant, exempts d'aplicació del Reglament 651/2014.

2. Modificar el punt 1 de l'apartat cinquè de la convocatòria, que queda redactat de la forma següent:

L'import econòmic màxim d'aquesta convocatòria és de 17.348.000,00 euros. Les subvencions es concediran amb càrrec al pressupost de la Comunitat Autònoma per als exercicis de 2022, 2023, 2024, i 2025, concretament, del centre de cost 19701, subprograma 731A01, capítol 7* FF MR001, amb la distribució d'anualitats següent:

  • Programa d'incentius 1. Adquisició de vehicles elèctrics endollables

Any 2022:                 6.000.000,00 €

Any 2023:                 3.271.122,00 €

Any 2024:                 2.180.748,00 €

Any 2025:                    300.000,00 €

L'import total d'aquest programa és de 11.751.870,00 euros, d'aquest pressupost es destinaran com a màxim 4.663.440,00 euros a l'adquisició de vehicles de la categoria M1 o N1 sense que s'acrediti la baixa definitiva en circulació d'un vehicle matriculat a Espanya, conforme a l'establert en la lletra h) del punt primer de l'apartat quart d'aquesta convocatòria.

D'aquest pressupost es reservaran 200.000,00 euros per a sol·licituds de persones amb discapacitat i mobilitat reduïda.

  • Programa d'incentius 2. Infraestructura de recarrega de vehicle elèctric

Any 2022:                 2.000.000,00 €

Any 2023:                 2.650.000,00 €

Any 2024:                   646.130,00 €

Any 2025:                   300.000,00 €

L'import total d'aquest programa és de 5.596.130,00 euros. D'aquest pressupost es reservaran 200.000 euros per a sol·licituds de persones amb discapacitat i mobilitat reduïda.

3. Declarar que aquesta convocatòria s'ajusta als principis transversals del Mecanisme de Recuperació i Resiliència, així com als principis de gestió previstos en l'article 2 de l'Ordre HFP/1030/2021.

4. Complir amb les obligacions de comunicació, publicitat i difusió inherents al Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, conforme amb el que estableix l'article 34 del Reglament (UE) 2021/241 del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021, pel qual s'estableix el Mecanisme de Recuperació i Resiliència.

5. Afegir en el punt 2 de l'apartat setè de la convocatòria les lletres o), p) i q) amb la redacció següent:

o) Declaració responsable del compliment del principi de «no causar un perjudici significatiu al medi ambient» (DNSH per les seves sigles en anglès, Do No Significant Harm), i la seva normativa d'aplicació, especialment el Reglament (UE) 2021/241 i el Reglament (UE) 2020/852 i en l'Ordre HFP/1030/2021.

p) Declaració responsable del compliment dels principis transversals establerts en PRTR i d'acord amb l'establert en l'article 8.1.i) de l'Ordre HFP/1030/2021. Adopció de mesures eficaces i proporcionades per evitar el frau, corrupció, conflicte d'interessos i doble finançament en l'àmbit de gestió d'aquestes ajudes, segons el que es disposa en els Acords i Reglaments de la UE i en l'Ordre HFP/1030/2021.

q) Declaració d'acceptació de la cessió i tractament de dades entre Administracions Públiques en relació amb l'execució i actuacions del PRTR, de conformitat amb la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, i amb l'Ordre HFP/1030/2021.

6. Afegir un punt 11 a l'apartat vuitè de la convocatòria, amb la redacció següent:

11. Quant a la remissió de la informació sobre perceptors finals dels fons (beneficiaris dels ajuts, contractistes i subcontractistes) la Conselleria de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica haurà d'aportar la informació sobre la identificació del perceptor dels fons: nom del destinatari dels fons, si escau data de naixement, en concepte d'ajudes o per la condició de contractista i subcontractista, en els termes que determini el Ministeri d'Hisenda i Funció Pública, per a donar compliment a l'exigència de l'article 22.d) del Reglament (UE) 2021/241.

7. Afegir en l'apartat catorzè les lletres q), r), s) i t) amb la redacció següent:

q) En el cas que siguin entitats del sector públic, a adoptar les mesures relacionades amb la prevenció dels conflictes d'interessos, d'acord amb el previst a l'Annex III.C de l'Ordre HFP/1030/2021, de 29 de setembre, per la qual es configura el sistema de gestió del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, la qual cosa inclou l'emplenament d'una declaració d'absència de conflicte d'interessos (DACI) als intervinents en el procediment.

r) Permetre l'accés a la Comissió Europea, a l'OLAF i al Tribunal de Comptes de la Unió Europea i, en el seu cas, a la Fiscalia Europea, en els termes previstos en l'article 22.2 del Reglament (UE) 2021/241.

s) Complir amb les obligacions relatives a la conservació dels documents previstes en l'article 132 del Reglament (UE) 2018/1046, del Parlament Europeu i del Consell, de 18 de juliol de 2018.

t) Les persones o entitats beneficiàries han de garantir el ple compliment del principi de no causar un perjudici significatiu al medi ambient (DNSH per les seves sigles en anglès, Do No Significant Harm) i l'etiquetatge climàtic i digital, d'acord amb el que es preveu en el Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, aprovat pel Consell de Ministres el 27 d'abril de 2021 i pel Reglament (UE) núm. 2021/241 del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021, pel qual s'estableix el Mecanisme de Recuperació i Resiliència, així com amb el requerit en la Decisió d'Execució del Consell relativa a l'aprovació de l'avaluació del Pla de Recuperació i Resiliència d'Espanya.

8. Afegir en l'apartat divuitè, relatiu als models normalitzats, el següent:

  • Document 6. Declaració responsable del compliment del principi de «no causar un perjudici significatiu al medi ambient»(DNSH per les seves sigles en anglès, Do No Significant Harm), i la seva normativa d'aplicació, especialment el Reglament (UE) 2021/241 i el Reglament (UE) 2020/852 i en l'Ordre HFP/1030/2021.
  • Document 7. Declaració responsable del compliment dels principis transversals establerts en PRTR i d'acord amb l'establert en l'article 8.1.i) de l'Ordre HFP/1030/2021. Adopció de mesures eficaces i proporcionades per evitar el frau, corrupció, conflicte d'interessos i doble finançament en l'àmbit de gestió d'aquests ajuts, segons el que es disposa en els Acords i Reglaments de la UE i en l'Ordre HFP/1030/2021.
  • Document 8. Declaració d'acceptació de la cessió i tractament de dades entre Administracions Públiques en relació amb l'execució i actuacions del PRTR, de conformitat amb la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, i amb l'Ordre HFP/1030/2021.

9. Afegir un tercer paràgraf a l'apartat dinovè, relatiu a la normativa aplicable, que queda redactat de la manera següent:

A la següent convocatòria li seran aplicable l'Ordre HFP/1030/2021, de 29 de setembre, per la qual es configura el sistema de gestió del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, així com l'Ordre HFP/1031/2021, de 29 de setembre, per la qual s'estableix el procediment i format de la informació a proporcionar per les Entitats del Sector Públic Estatal, Autonòmic i Local per al seguiment del compliment de fites i objectius i d'execució pressupostària i comptable de les mesures dels components del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.

10. Afegir la frase «Finançat per la Unió Europea – NextGenerationEU» en el títol de la Resolució de la convocatòria, que queda redactat de la manera següent:

Resolució del conseller de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica per la qual s'aprova la convocatòria pública de subvencions per a actuacions de suport a la mobilitat elèctrica (programa MOVES III) en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència europeu finançat per la Unió Europea – NextGenerationEU

11. Inserir en la capçalera de la Resolució de la convocatòria el logotip del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència; el logotip del Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic; el logotip de MOVES III i l'emblema de la Unió Europea.

12. Establir que aquesta modificació és aplicable als expedients que ja s'hagin presentat, admès, resolt o pagat, i que en aquests casos s'ha de requerir els interessats perquè presentin signades les declaracions previstes en el punt 2 de l'apartat setè.

13. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que esgota la via administrativa, podeu interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica en el termini d'un mes des de l'endemà al de la publicació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També podeu interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos des de l'endemà al de la publicació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 3 d'agost de 2022

El conseller de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica Juan Pedro Yllanes Suárez

 

Annexos

Document 6

Declaració responsable del compliment del principi de «no causar un perjudici significatiu al medi ambient»(DNSH per les seves sigles en anglès, Do No Significant Harm), i la seva normativa d'aplicació, especialment el Reglament (UE) 2021/241, el Reglament (UE) 2020/852 i l'Ordre HFP/1030/2021.

NOM/ENTITAT SOL·LICITANT

DENOMINACIÓ:

NIF/DNI:

ADREÇA:

CP:

LOCALITAT:

PROVÍNCIA:

 

TELÈFONS:

CORREU ELECTRÒNIC:

DADES DE LA PERSONA REPRESENTANT (SI ESCAU)

LLINATGES:

NOM:

DNI:

TELÈFONS:

DECLARACIÓ

DECLAR

Que el projecte no causa mal significatiu a cap dels objectius mediambientals establerts en el Reglament (UE) 2020/852 del Parlament Europeu i del Consell de 18 de juny de 2020, relatiu a l'establiment d'un marc per facilitar els inversions sostenibles, i pel qual es modifica el Reglament (UE) 2019/2088 i es compleix el principi de «no causar un perjudici significatiu al medi ambient» (DNSH per les seves sigles en anglès, Do No Significant Harm), i la seva normativa d'aplicació, especialment el Reglament (UE) 2021/241 i el Reglament (UE) 2020/852, i en l'Ordre HFP/1030/2021.

____________________________________________________, ______ d _____________de ___________

Signatura: ________________________________

 

Document 7

Declaració responsable del compliment dels principis transversals establerts en PRTR i d'acord amb l'establert en l'article 8.1.i) de l'Ordre HFP/1030/2021. Adopció de mesures eficaces i proporcionades per evitar el frau, corrupció, conflicte d'interessos i doble finançament en l'àmbit de gestió d'aquestes ajudes, segons el que disposen els acords i reglaments de la UE i en l'Ordre HFP/1030/2021.

NOM/ENTITAT SOL·LICITANT

DENOMINACIÓ:

NIF/DNI:

ADREÇA:

CP:

LOCALITAT:

PROVÍNCIA:

 

TELÈFONS:

CORREU ELECTRÒNIC:

DADES DE LA PERSONA REPRESENTANT (SI ESCAU)

LLINATGES:

NOM:

DNI:

TELÈFONS:

DECLARACIÓ

En la condició de beneficiari d'ajudes finançades amb recursos provinents del PRTR en el desenvolupament d'actuacions necessàries per a la consecució dels objectius definits en el Component 1 «Pla de xoc de mobilitat sostenible, segura i connectada en entorns urbans i metropolitans»,

MANIFEST el compromís de la persona/entitat que representa amb els estàndards més exigents en relació amb el compliment de les normes jurídiques, ètiques i morals per adoptar les mesures necessàries per prevenir i detectar el frau, la corrupció i els conflictes d'interessos, així com comunicar els incompliments observats, si s'escau, a les autoritats que siguin procedents.

Addicionalment, d'acord amb el contingut del PRTR, es compromet a respectar els principis d'economia circular i evitar impactes negatius significatius en el medi ambient (DNSH per les seves sigles en anglès, Do No Significant Harm) en l'execució de les actuacions dutes a terme en el marc d'aquest Pla, i manifesta que no incorre en doble finançament i que, si s'escau, no li consta risc d'incompatibilitat amb el règim d'ajuts d'Estat.

                                ,        d'                de 202

Signatura

 

Document 8

Declaració d'acceptació de la cessió i tractament de dades entre administracions públiques en relació amb l'execució i actuacions del PRTR, de conformitat amb la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, i amb l'Ordre HFP/1030/2021.

NOM/ENTITAT SOL·LICITANT

DENOMINACIÓ:

NIF/DNI:

ADREÇA:

CP:

LOCALITAT:

PROVÍNCIA:

 

TELÉFONS:

CORREU ELECTRÒNIC:

DADES DE LA PERSONA REPRESENTANT (SI ESCAU)

LLINATGES:

NOM:

DNI:

TELÈFONS:

DECLARACIÓ

DECLAR conèixer la normativa que és aplicable, en particular els apartats següents de l'article 22, del Reglament (UE) 2021/241 del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021, pel qual s'estableix el Mecanisme de Recuperació i Resiliència:

1. La lletra d) de l'apartat 2: «recaptar, a l'efecte d'auditoria i control de l'ús de fons en relació amb les mesures destinades a l'execució de reformes i projectes d'inversió en el marc del Pla de Recuperació i Resiliència, en un format electrònic que permeti realitzar recerques i en una base de dades única, les categories harmonitzades de dades següents:

i) el nom del perceptor final dels fons;

ii) el nom del contractista i del subcontractista, quan el perceptor final dels fons sigui un poder adjudicador de conformitat amb el Dret de la Unió Europea o nacional, en matèria de contractació pública;

iii) els noms, llinatges i dades de naixement dels titulars reals del perceptor dels fons o del contractista, segons es defineix en l'article 3, punt 6, de la Directiva (UE) 2015/849 del Parlament Europeu i del Consell (26);

iv) una llista de mesures per a l'execució de reformes i projectes d'inversió en el marc del Pla de Recuperació i Resiliència, juntament amb l'import total del finançament públic d'aquestes mesures i que indiqui la quantia dels fons desemborsats en el marc del Mecanisme i altres fons de la Unió».

2. Apartat 3: «Les dades personals esmentades en l'apartat 2, lletra d), d'aquest article només seran tractats pels Estats membres i per la Comissió a l'efecte i durada de la corresponent auditoria de l'aprovació de la gestió pressupostària i dels procediments de control relacionats amb la utilització dels fons relacionats amb l'aplicació dels acords a què es refereixen els articles 15, apartat 2, i 23, apartat 1. En el marc del procediment d'aprovació de la gestió de la Comissió, de conformitat amb l'article 319 del TFUE, el Mecanisme estarà subjecte a la presentació d'informes en el marc de la informació financera i de rendició de comptes integrada al fet a què refereix l'article 247 del Reglament Financer i, en particular, per separat, en l'informe anual de gestió i rendiment».

Conforme al marc jurídic exposat, manifest accedir a la cessió i tractament dels dades amb els finalitats expressament indicades en els articles esmentats.

​​​​​​​                           ,         d'                   de 202

Signatura