Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
DEPARTAMENT D'HISENDA I FUNCIÓ PÚBLICA
Núm. 419446
Conveni de col·laboració entre el Consell Insular de Mallorca i l’Ajuntament de Lloret de Vistalegre, per a la convocatòria i gestió dels processos d’estabilització de l’ocupació temporal
Es publica el conveni que segueix, formalitzat el 27 de juliol de 2022, de conformitat amb el que disposa l'article 11.3 b) de la Llei 40/2015, d1 d'octubre, règim jurídic del sector públic:
“Conveni de col·laboració entre el Consell Insular de Mallorca i l'Ajuntament de Lloret de Vistalegre, per a la convocatòria i gestió dels processos d'estabilització de l'ocupació temporal
Parts
D'una banda, el senyor Josep Lluís Martínez Colom, conseller executiu d'Hisenda i Funció Pública, en virtut del que disposa l'article 1.d) del Decret de la presidenta del Consell Insular de Mallorca, de 26 de gener de 2021, pel qual es determina l'organització del Consell Insular de Mallorca (BOIB núm. 12, de 28 de gener de 2021) que li atorga la signatura dels convenis de col·laboració amb altres entitats públiques relatius a assumptes del departament aprovats per acord del Consell Executiu, en virtut del que disposa l'article 36.d) de l'Acord del Ple de dia 12 d'abril de 2018, pel qual s'aprova el Reglament Orgànic del Consell de Mallorca (BOIB núm. 89, de 19 de juliol de 2018).
D'altre banda, el senyor Antoni Bennasar Pol, batle de l'Ajuntament de Lloret de Vistalegre, en nom i representació d'aquest Ajuntament en virtut de les competències que li atribueixen els apartats b) i s) de l'article 21.1 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de bases de règim local i del que preveu l'article 21 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre , municipal i de règim local de les Illes Balears.
Totes les parts es reconeixen la capacitat legal necessària per subscriure aquest conveni.
Antecedents
1. L'article 91.1 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, preveu que les corporacions locals formularan públicament la seva oferta d'ocupació, ajustant-se als criteris fixats a la normativa bàsica estatal, i l'article 70 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, estableix que les necessitats de recursos humans, amb assignació pressupostària, que s'hagin de proveir mitjançant la incorporació de personal de nou ingrés seran objecte de l'oferta d'ocupació pública, o a través d'altre instrument similar de gestió del proveïment de les necessitats de personal.
2. L'article 68 de de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears disposa, “els ens locals poden subscriure, entre ells i amb altres administracions, convenis interadministratius i constituir societats instrumentals per a la millor prestació dels serveis públics”.
3. La Llei 3/2017, de 27 de juny, de Pressupostos Generals de l'Estat per a l'exercici 2017 (BOE núm. 153, de 28 de juny de 2017), disposa a l'article 19.UN.6 que per al personal que presti serveis en matèria de gestió tributària i recaptació i d'inspecció i sanció de serveis i activitats es podrà disposar d'una taxa de reposició addicional per a l'estabilització d'ocupació temporal que inclourà fins al 90 per cent de les places que estant dotades pressupostàriament, hagin estat ocupades de forma temporal ininterrompudament almenys en els tres anys anteriors a 31 de desembre de 2016. L'articulació d'aquests processos selectius que, en tot cas, garantiran el compliment dels principis de lliure concurrència, igualtat, mèrit, capacitat i publicitat, podran ser objecte de negociació en cadascun dels àmbits territorials de l'Administració General de l'Estat, Comunitats Autònomes i Entitats locals, i podran articular-se mesures que possibilitin una coordinació entre les diferents Administracions en el seu desenvolupament,
4. La Llei 6/2018, de 3 de juliol, de Pressuposts Generals de l'Estat per a l'any 2018 (BOE núm. 161 de 4 de juliol de 2018) disposa a l'article 19.un.9 que s'autoritza una taxa addicional per a l'estabilització de l'ocupació temporal que inclourà les places de naturalesa estructural que estant dotades pressupostàriament, hagin estat ocupades de manera temporal i ininterrompudament almenys en els tres anys anterior a 31 de desembre de 2017 pel col·lectiu de personal dels serveis d'administració i serveis generals.
5. L'article 2 de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública, regula els processos d'estabilització d'ocupació temporal, en relació amb els quals preveu el següent:
1.Addicionalment a l'establert en els articles 19.Un.6 de la Llei 3/2017, de 27 de juny, de pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2017, i 19.Un.9 de la Llei 6/2018, de 3 de juliol, de pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2018, s'autoritza una taxa addicional per a l'estabilització d'ocupació temporal que inclourà les places de naturalesa estructural que, estiguin o no dins de les relacions de llocs de treball, plantilles o altra forma d'organització de recursos humans que estan contemplades en les distintes Administracions públiques i estant dotades pressupostàriament, hagin estat ocupades de forma temporal i ininterrompudament al menys en els tres anys anteriors a 31 de desembre de 2020.
Sense perjudici del que estableix la disposició transitòria primera, les places afectades pels processos d'estabilització prevists en els articles 19.Un.6 de la Llei 3/2017, de 27 de juny, de pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2017, i 19.Un.9 de la Llei 6/2018, de 3 de juliol, de pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2018, seran incloses dins del procés d'estabilització descrit en el paràgraf anterior, sempre que haguessin estat incloses en les corresponents ofertes d'ocupació pública d'estabilització i arribada la data d'entrada en vigor de la present Llei, no haguessin estat convocades, o havent estat convocades i resoltes, haguessin restat sense cobrir.
2.Les ofertes d'ocupació que articulin els processos d'estabilització contemplats en l'apartat 1, així com el nou procés d'estabilització, s'hauran d'aprovar i publicar en els respectius diaris oficials abans de l'1 de juny de 2022 i seran coordinats per les Administracions públiques competents.
La publicació de les convocatòries dels processos selectius per a la cobertura de les places incloses en les ofertes d'ocupació pública s'haurà de produir abans del 31 de desembre de 2022.
La resolució d'aquests processos selectius haurà de finalitzar abans del 31 de desembre de 2024.
3.La taxa de cobertura temporal s'haurà de situar per davall del vuit per cent de les places estructurals.
4.L'articulació d'aquests processos selectius que, en tot cas, garantirà el compliment dels principis de lliure concurrència, igualtat, mèrit, capacitat i publicitat, podrà ser objecte de negociació en cadascun dels àmbits territorials de l'Administració General de l'Estat, comunitats autònomes i entitats locals, podent articular-se mesures que possibilitin una coordinació entre les diferents Administracions públiques en el desenvolupament dels mateixos en el si de la Comissió de Coordinació de l'Ocupació Pública.
Sense perjudici de l'establert si s'escau en la normativa pròpia de funció pública de cada Administració o la normativa específica, el sistema de selecció serà el de concurs oposició, amb una valoració en la fase de concurs d'un quaranta per cent de la puntuació total, en la que es tindrà en compte majoritàriament l'experiència en el cos, escala, categoria o equivalent de què es tracti podent no ser eliminatoris els exercicis en la fase d'oposició, en el marc de la negociació col·lectiva establerta en l'article 37.1.c) del text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic.
6. La disposició addicional sisena de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, disposa que les Administracions públiques convocaran de manera excepcional, d'acord amb el que preveuen els articles 61.6 y 7 del TREBEP, pel sistema de concurs, les places que, reuneixen els requisits establerts en l'article 2.1, que hagin estat ocupades amb caràcter temporal de forma ininterrompuda amb anterioritat a l'1 de gener de 2016.
La disposició addicional vuitena determina que addicionalment, els processos d'estabilització continguts en la disposició addicional sisena inclouran en les seves convocatòries les places vacants de naturalesa estructural ocupades de manera temporal per personal amb una relació, d'aquesta naturalesa, anterior a l'1 de gener de 2016 i que es faran una sola vegada.
7. La disposició addicional primera de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, disposa que els municipis podran encomanar la gestió material de la selecció del seu personal funcionari interí i personal laboral temporal als consell Insulars.
Amb l'objectiu de facilitar l'estabilització de l'ocupació temporal, es podran formalitzar convenis de col·laboració per dur a terme el procediment extraordinari, que estableixen els articles 2.1, 2.2 i les disposicions addicionals sisena i vuitena de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, amb aquells ajuntaments de les Illes Balears interessats, així com realitzar la convocatòria i proves selectives de forma conjunta, amb altre o altres amb expressió de les places convocades per cadascun.
8. Per Junta de Govern Local de l'Ajuntament de Lloret de Vistalegre de data 22 de desembre de 2021 s'ha aprovat l'oferta d'ocupació pública corresponent a la taxa addicional per a l'estabilització de l'ocupació temporal (BOIB núm. 176 de 25 de desembre de 2021).
En compliment de l'article 37.1.c) i l) del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, mitjançant el qual s'aprova el text refós de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, que preveu que són objecte de negociació, en el seu àmbit respectiu i en relació amb les competències de cada Administració pública, les normes que fixin els criteris generals en matèria d'accés i els criteris generals sobre ofertes d'ocupació pública, i a l'empara del Decret llei 2/2022, de 7 de febrer, pel qual s'estableixen mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública a les Illes Balears, l'Ajuntament, mitjançant acord de ple de dia 15 de juny de 2022, es va adherir a la Mesa de Negociació de les administracions públiques de les Illes Balears per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública, motiu pel qual els criteris acordats en el seu àmbit són d'aplicació en aquest procés d'estabilització derivat de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública.
En virtut d'aquests antecedents, el Consell Insular de Mallorca i l'Ajuntament esmentat a l'encapçalament, formalitzen aquest Conveni de col·laboració, d'acord amb les següents:
Clàusules
Primera. Objecte del conveni
L'objecte d'aquest conveni és l'encomana al Consell Insular de Mallorca per part de l'Ajuntament de Lloret de Vistalegre de l'aprovació de les bases, la convocatòria i la gestió del procés selectiu que estableix la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública i la resta de la normativa concordant.
En concret, aquesta encomana es realitza, a l'empara de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat a l'ocupació pública, per a la cobertura de les places de les categories de: policia local, auxiliar administratiu, educador/a infantil, mestre d'educació infantil, peó de brigada, netejador/a i auxiliar biblioteca, corresponents a la taxa addicional per a l'estabilització de l'ocupació temporal, en les condicions previstes en els articles 2.1 i 2.2 i les disposicions addicionals sisena i vuitena de l'esmentada llei i els articles 19.Un. 6 de la Llei 3/2017, de 27 de juny, de Pressuposts Generals de l'Estat per al any 2017 i 19.Un.9 de la Llei 6/2018, de 3 de juliol, de Pressuposts Generals de l'Estat per a l'any 2018.
No obstant l'anterior, no seran objecte d'encomana les places corresponents a les categories de policia local.
El procés selectiu previst en aquest conveni es dura a terme mitjançant el sistema de concurs o concurs oposició, d'acord amb les previsions normatives anteriorment assenyalades i l'oferta d'ocupació pública aprovada.
Els participants en el procés selectiu presentaran les seves sol·licituds i la documentació i, en el seu cas, la subsanació, els procediments d'impugnació, així com qualsevol altre actuació relacionada amb el procediment, per mitjans electrònics, en els termes establerts a l'Ordenança reguladora de l'Administració electrònica del Consell de Mallorca i dels organismes que en depenen aprovada pel Ple del Consell Insular de Mallorca en sessió de dia 14 de febrer de 2013 (BOIB núm. 69 de dia 16 de maig de 2013).
L'encomana inclou l'exercici de les competències per tal d'adoptar les resolucions necessàries per dur a terme la convocatòria, aprovació de les bases i el procés selectiu, sense que suposi l'alteració de la titularitat de la competència atribuïda a l' Ajuntament.
Segona.- Contingut de l'encomana i obligació de les parts
1.- L'encomana al Consell Insular de Mallorca compren a títol enunciatiu, les següents funcions:
a) Aprovació i publicació de les bases, que seran consensuades i respectaran els criteris adoptats en l'àmbit de la Mesa de Negociació de les administracions públiques de les Illes Balears per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública .
b) Convocatòria de les places de de les categories d'auxiliar administratiu, educador/a infantil, mestre d'educació infantil, peó de brigada, netejador/a i auxiliar biblioteca, de la taxa addicional per a l'estabilització, corresponents a l'oferta d'ocupació pública aprovada per l'Ajuntament que subscriu aquest conveni l'any 2022, d'acord amb els articles 2.1, 2.2 i les disposicions addicionals sisena i vuitena de la Llei 20/2021, de 28 de desembre i la resta de normes sobre funció pública aplicables.
c) Realització i aprovació de tots els actes materials i jurídics integrants dels procediment selectiu segons les bases de la convocatòria, els articles 2.1, 2.2 i les disposicions addicionals sisena i vuitena de la Llei 20/2021, de 28 de desembre i la resta de normes sobre funció pública aplicables. Aquestes seran com a mínim les següents;
2. L'Ajuntament de Lloret de Vistalegre en relació amb el procés selectiu, assumeix els següents compromisos:
a) Col·laborar amb els recursos humans consensuats que requereix l'execució del procés selectiu.
b) Designar els funcionaris de carrera que han de formar part dels òrgans de selecció que s'han constituir. En funció de la darrera xifra oficial del nombre d'habitants de cada municipi es designaran:
Als efectes del que preveu l'article 88.2 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció Pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, quan sigui necessari per a exercir les funcions pròpies dels membres que en formen part dels òrgans de selecció, l'òrgan competent del Consell Insular de Mallorca podrà atribuir-los el compliment temporal d'aquestes funcions, de forma parcial o total, durant el temps imprescindible.
c) Conclosa la fase de proves selectives i publicada l'adjudicació definitiva de les places objecte del procediment extraordinari, efectuar el nomenament com a funcionari de carrera de l'Ajuntament.
Tercera. Grup de treball
A l'efecte de determinar les bases que regiran la convocatòria, articular el procediment de selecció i la seva execució es constituirà un grup de feina integrat per representants del Consell Insular de Mallorca i de l'Ajuntament designar el Sr. Antoni Payeras Beltrán i la Sra. Margalida Jaume Boyeras com a representants al grup de Treball i a la comissió de seguiment, vigilància i control.
Quarta.- Comissió de seguiment, vigilància i control
Amb la finalitat d'assegurar una correcta aplicació del Conveni es crea una comissió de seguiment, integrada per dos membres designats pel Consell Insular de Mallorca, un dels quals exercirà la presidència, i dos membres designats per l'Ajuntament. Aquesta comissió serà l'encarregada de resoldre els dubtes que sorgeixen en la seva interpretació, de solucionar les possibles discrepàncies que puguin sobrevenir en la seva execució de conformitat amb el que preveu l'article 49 f) de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, revisar l'evolució del conveni i, si escau, elaborar les propostes per a la seva millora. Aquesta Comissió es reunirà cada vegada que ho requereixi una de les parts signatàries.
Cinquena.- Termini de vigència del conveni
El termini de vigència serà de dos anys a comptar a partir del dia següent de la signatura. En el cas que en aquest termini no hagin finalitzat les actuacions contingudes en l'encomana, aquest termini es podrà prorrogar per acord unànime dels signants amb el límit que estableix l'article 49.2 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre.
Sisena.- Modificació del conveni
Qualsevol de les parts signatàries podrà proposar la revisió del Conveni per tal d'introduir les modificacions pertinents. La modificació del contingut del conveni requerirà l'acord unànime dels signants.
De produir-se la revisió de les clàusules, els canvis corresponents s'hauran d'incorporar al conveni, mitjançant addenda, subscrita per les parts.
Setena.- Règim econòmic
1. L'aprovació d'aquest Conveni de col·laboració no genera l'assumpció de compromisos financers per les parts.
2. La prestació del servei per part del Consell Insular de Mallorca es troba subjecte a l'Ordenança fiscal reguladora de la taxa del servei de selecció de personal en l'àmbit del Consell de Mallorca i dels seus organismes autònoms.
Vuitena.- Naturalesa del conveni
El present conveni té naturalesa administrativa i es regeix pels articles 47 i següents de la Llei 40/2015, i en virtut de l'article 6.1 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, per la qual es transposen a l'ordenament jurídic espanyol les directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/UE I 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014, resta exclòs del seu àmbit d'aplicació.
Novena. Resolució de conflictes
Mitjançant la signatura del present Conveni, les parts es comprometen a resoldre de mutu acord les incidències que puguin sorgir en el seu compliment mitjançant la Comissió de seguiment, vigilància i control prevista en la clàusula cinquena d'acord amb el que disposa l'article 49 f) de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre.
Les qüestions litigioses que puguin sorgir entre les parts durant el desenvolupament i l'execució del present Conveni que no puguin ser resoltes per la Comissió de seguiment, vigilància i control es sotmetran al coneixement i competència de l'Ordre Jurisdiccional contenciós administratiu, d'acord amb el que disposa en la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Desena.- Control i seguretat de dades personals
El control i la seguretat de les dades personals subministrades en compliment d'aquest convenies regeixen pel que disposa la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals i pel Reglament (UE) del Parlament Europeu i del Consell de 27 d'abril de 2016 relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE.
La informació cedida pel Consell de Mallorca en aplicació del que preveu aquest conveni ha de servir pels fins exclusius que s'especifiquen en ell, per la qual cosa qualsevol altre ús que se'n facin constitueix un incompliment del conveni.
Com a mostra de conformitat, signem aquest conveni en dos exemplars.”
Palma, a data de la signatura electrònica (3 d'agost de 2022)
El conseller executiu d'Hisenda i Funció Pública Josep Lluís Colom Martínez