Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE SANT ANTONI DE PORTMANY

Núm. 395552
Bases reguladores específiques que han de regir el procediment selectiu per promoció interna per a la selecció d'una (1) plaça de subinspector del cos de la policia local de l'ajuntament de Sant Antoni de Portmany, personal funcionari de carrera a través del procediment de selecció de concurs oposició

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Junta de Govern Local de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany, a la sessió celebrada el 13 de juliol 2022 , va adoptar el següent acord:

PRIMER. APROVAR les bases reguladores específiques, que consten com a annex en aquest acord, que han de regir en el procés selectiu, per proveir com a personal funcionari de carrera, una plaça de subinspector de la Policia Local, vacant i dotada pressupostàriament, corresponent a l'oferta de ocupació pública de 2021 (BOIB núm. 48 de 10 d'abril de 2021), per torn de promoció interna i procediment de selecció de concurs oposició, enquadrada a l'escala executiva d'administració especial, subescala de serveis especials, grup A2.

SEGON. CONVOCAR les proves selectives que regiran la convocatòria específica, les quals han de complir obligatòriament l'Ajuntament, el Tribunal Qualificador i les persones aspirants que participin.

TERCER. COMUNICAR-HO als òrgans corresponents que hagin de formar part del tribunal per tal que designin un membre per formar part de l'òrgan de selecció de la convocatòria esmentada.

QUART. PUBLICAR aquesta resolució al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB), al tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany (https://santantoni.sedelectronica.es) secció Ocupació pública.

CINQUÈ. PUBLICAR un extracte de la convocatòria al Butlletí Oficial de l'Estat (BOE); la data d'aquest anunci és la que servirà per al còmput del termini de presentació d'instàncies.

 

ANNEX BASES REGULADORES ESPECÍFIQUES QUE HAN DE REGIR EL PROCEDIMENT SELECTIU PER PROMOCIÓ INTERNA PER A LA SELECCIÓ D'UNA (1) PLAÇA DE SUBINSPECTOR DEL COS DE LA POLICIA LOCAL DE L'AJUNTAMENT DE SANT ANTONI DE PORTMANY, PERSONAL FUNCIONARI DE CARRERA.

PRIMERA. OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA

L'objecte d'aquestes bases i la seua convocatòria és regular el procediment per cobrir, com a funcionari de carrera, una plaça de subinspector del cos de la Policia Local de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany vacant a la plantilla municipal d'aquest Ajuntament, inclosa a la oferta pública d'ocupació de l'exercici 2021, publicada al BOIB núm. 48 de 10 d'abril de 2021, pel torn restringit de promoció interna i a través del procediment de selecció de concurs oposició.

Característica de la plaça:

- Denominació: subinspector Policia Local.

- Escala: executiva. Administració especial. Subescala: serveis especials.

- Classe / Categoria: policia / subinspector

- Grup A, subgrup A2.

- Nivell: 22

- Naturalesa: funcionari de carrera.

- Nombre de places per cobrir: 1 per promoció interna.

- Titulació exigida: títol oficial universitari de grau, diplomatura o equivalent.

- Nivell de coneixements de català: B2.

- Procediment selectiu: concurs oposició.

- Lloc de treball núm. 206.

SEGONA. REQUISITS DELS ASPIRANTS

Per participar a la convocatòria i ser admeses a la realització de les proves selectives, les persones interessades han de complir, per la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds, els següents requisits, dels quals han d'estar en possessió durant tot el procés selectiu:

1. Pertànyer a la plantilla de funcionaris de carrera de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany, ocupant-hi plaça de l'escala bàsica d'administració especial, subescala serveis especials, classe policia, categoria d'oficial, subgrup de titulació C1. Havent prestat serveis efectius com a personal funcionari de carrera, en aquesta categoria i subgrup, durant un període mínim de dos anys.

2. Posseir la nacionalitat espanyola o d'algun dels estats membres de la Unió Europea o, si no, reunir els requisits que respecte de l'accés a l'ocupació pública que estableix l'article 57 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic.

3. Haver fet els 18 anys i no excedir l'edat màxima de jubilació forçosa.

4. Estar en possessió del títol universitari oficial de grau, diplomatura o equivalent, o en condicions d'obtenir-lo per quan finalitzi el termini de presentació d'instàncies. En el cas de titulacions expedides a l'estranger, caldrà aportar la documentació acreditativa de l'homologació oficial.

5. Posseir la capacitat funcional per al desenvolupament de les funcions i tasques corresponents. No patir cap malaltia ni defecte físic o psíquic que impedeixi el desenvolupament de les corresponents funcions i tasques. Acreditat mitjançant una certificació mèdica oficial. (No s'aplica el quadre d'exclusions mèdiques previst a l'Annex 5 del Decret 40/2019, de 24 de maig).

6. No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de cap de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a llocs de treball o càrrecs públics per resolució judicial, per a l'accés al cos o escala de funcionari, o per exercir funcions similars a les que exercien en el cas del personal laboral, en què hagués estat separat o inhabilitat. En cas de ser nacional d'un altre estat, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, al seu estat, en els mateixos termes, l'accés a l'ocupació pública.

7. No tenir antecedents penals per delictes dolosos.

8. Comprometre's, mitjançant una declaració jurada, a dur armes i, quan pertoqui, a utilitzar-les.

9. Acreditar el coneixement de llengua catalana corresponent al nivell de certificat B2, mitjançant l'aportació del certificat o el document lliurat per l'EBAP o la Direcció General de Política Lingüística del Govern de les Illes Balears o qualsevol dels certificats o documents considerats equivalents per a l'Administració de acord amb la normativa vigent.

10. Estar en possessió dels permisos de conducció classe A i B.

TERCERA. PRESENTACIÓ DE LES SOL·LICITUDS

1. Les sol·licituds per participar en el procés selectiu, s'han de presentar, segons el model normalitzat disponible al tràmit electrònic i a l'oficina de l'OAC de l'Ajuntament, adreçades al Sr. Alcalde de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany, dins el termini de 20 dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació de l'anunci de la convocatòria al Butlletí Oficial de l'Estat (BOE) d'acord amb el que estableix l'article 184 del Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears aprovat pel Decret 40/2019. Així mateix, les bases de la convocatòria es publicaran al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i al tauler d'anuncis de la seu electrònica municipal https://santantoni.sedelectronica.es, a la secció Ocupació pública.

Les sol·licituds podran presentar-se al registre general d'entrada de la corporació, ubicat al Passeig de la Mar núm. 16, prèvia cita que hauran de sol·licitar trucant al telèfon 971340111, en horari d'atenció al públic; i per qualsevol dels mitjans admesos a l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; o bé telemàticament a través de la seu electrònica municipal https://santantoni.sedelectronica.es. (Tràmit: administració general → Recursos Humans).

Les instàncies presentades de la forma prevista a l'article 16 de la Llei 39/2015, s'hauran de comunicar, abans de la finalització del termini de presentació d'instàncies, al Departament de Recursos Humans a través de correu electrònic a rrhh@santantoni.net, amb la justificació de l'enviament en què consti la data de tramesa de la sol·licitud del dia en què es presenta.

2. Per ser-hi admeses, i prendre part en el procés selectiu, les persones aspirants han de manifestar a la seua sol·licitud que reuneixen tots i cadascun dels requisits exigits a la base segona d'aquesta convocatòria per a l'exercici del lloc de treball, referits sempre a la data de finalització del termini assenyalat per a la presentació de les sol·licituds, adjuntant-hi la següent documentació:

a) Titulació exigida.

b) Certificat del nivell de coneixements de llengua catalana expedit per l'òrgan competent en matèria de política lingüística del Govern de les Illes Balears, o bé dels títols, diplomes i certificats equivalents d'acord amb la normativa vigent.

c) Documentació acreditativa dels mèrits que s'al·leguin a la fase de concurs, referits sempre a la data de termini de presentació de sol·licituds al procés selectiu, seguint l'ordre establert al barem de mèrits que consten en aquestes bases, mitjançant originals o còpies aportades pels interessats, que es responsabilitzaran de la seua veracitat de conformitat amb el previst a l'article 28 de la Llei 39/2015.

Els mèrits al·legats i no justificats pels aspirants en la forma indicada al paràgraf anterior, no seran valorats pel tribunal qualificador. Tota la documentació que es presenti en llengua estrangera, haurà d'anar acompanyada de la traducció jurada corresponent a la llengua catalana o castellana.

d) Model d'autobaremació, facilitat per l'Ajuntament, indicant la relació de documents i la baremació.

3. Les persones aspirants amb minusvalidesa han de presentar la certificació corresponent que acrediti aquesta circumstància juntament amb l'informe emès on se certifiqui la seua capacitat per al desenvolupament de les funcions i tasques corresponents a la plaça que es convoca; haurà de sol·licitar les possibles adaptacions de temps i mitjans per a la realització de l'exercici.

4. Les persones aspirants es responsabilitzen de la veracitat dels documents que presenten. L'Alcalde de Sant Antoni de Portmany, per iniciativa pròpia o a proposta del tribunal avaluador, podrà sol·licitar, en cas que hi hagi dubtes derivats de la qualitat de les còpies presentades o amb l'efecte que sigui procedent, que els interessats aportin els documents originals per tal de confrontar-los i comprovar allò en què se suposi que han incorregut en inexactitud o falsedat a l'hora de formular la sol·licitud corresponent.

5. La presentació de la instància implica, als efectes de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, el consentiment de la persona aspirant al tractament de les dades de caràcter personal que són necessàries per prendre part a la convocatòria i per a la resta de la tramitació del procés selectiu. Hom disposa, en tot cas, dels drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició en els termes previstos a la legislació vigent, i el responsable del fitxer és l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany.

QUARTA. ADMISSIÓ DE LES PERSONES ASPIRANTS

Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, el Sr. Alcalde de Sant Antoni de Portmany dictarà resolució en el termini màxim d'un mes, aprovant la llista provisional de persones admeses i excloses, juntament amb la designació del tribunal avaluador.

La resolució serà publicada al Butlletí Oficial de les Illes Balears i el tauler d'anuncis de la seu electrònica municipal https://santantoni.sedelectronica.es, secció ocupació pública, amb les persones admeses i excloses i, si pertoca, la causa de la seua no admissió. Es concedirà un termini de deu dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació de la resolució indicada al Butlletí Oficial de les Illes Balears, perquè les persones interessades presentin les al·legacions que considerin oportunes i siguin esmenats els errors.

En tot cas, per tal d'evitar errors i, si es produeixen, possibilitar-ne l'esmena en temps i forma, les persones interessades han de comprovar no només que no són a la relació de persones excloses sinó que, a més, els seu nom consta a la relació pertinent de persones admeses.

Les possibles reclamacions o al·legacions, si n'hi ha, seran acceptades o rebutjades a la resolució que aprovi la llista definitiva de les persones aspirants admeses i excloses, juntament amb el lloc, la data i l'hora d'inici del primer exercici. Serà publicada al Butlletí Oficial de les Illes Balears i el tauler d'anuncis de la seu electrònica municipal https://santantoni.sedelectronica.es, secció ocupació pública. Els successius anuncis i convocatòries, i en definitiva qualsevol decisió que adopti el Tribunal de selecció i que hagi de conèixer les persones aspirants fins a la finalització de les proves selectives, s'exposarà al tauler d'anuncis de la seu electrònica [http://santantoni. sedelectronica.es], secció ocupació pública, bastant aquesta exposició, en la data que es publiqui, com a notificació a tot efecte. La crida per a la sessió següent d'un mateix exercici s'haurà de fer amb un termini mínim d'antelació de dotze hores, mentre que la convocatòria per a un exercici diferent haurà de respectar un termini mínim de quaranta-vuit hores.

Cas de no produir-se reclamacions a la llista provisional, aquesta quedarà elevada a definitiva.

CINQUENA. TRIBUNAL AVALUADOR

Els òrgans de selecció seran col·legiats i la seua composició s'haurà d'ajustar als principis d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres; tendirà, així mateix, a la paritat entre dona i home. La pertinença als òrgans de selecció serà sempre a títol individual, i aquesta no es pot ostentar en representació o per compte de ningú altre.

El tribunal avaluador estarà constituït per un nombre senar de membres, no inferior a cinc, i se n'ha de designar el mateix nombre de suplents. Ha de comptar amb un president/a i un secretari/ària que actuarà amb veu i vot. La composició serà predominantment tècnica, i els membres han d'estar en possessió de la titulació o l'especialitat igual o superior a les exigides per a l'accés a la plaça convocada.

El personal d'elecció o de lliure designació política, el personal funcionari interí i el personal eventual no poden formar part dels òrgans de selecció. Tampoc no en poden formar part les persones representants dels empleats públics, sens perjudici de les funcions de vigilància i control del bon desenvolupament del procediment selectiu.

La pertinença als òrgans de selecció és sempre a títol individual; no es pot exercir aquesta representació per compte d'altri.

El tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l'assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents, indistintament, ni sense el seu president/a, ni sense el seu secretari/ària, i pren les decisions per majoria.

L'alcalde de Sant Antoni de Portmany nomenarà els membres del Tribunal i els seus suplents i es publicarà juntament amb la llista provisional d'admesos i exclosos. Tendrà la consideració d'òrgan dependent de la seua autoritat.

Els membres del tribunal s'han d'abstenir de formar-ne part quan concorrin les circumstàncies previstes als articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, o si haguessin realitzat tasques de preparació d'aspirants a proves selectives els cinc anys anteriors a la publicació d'aquesta convocatòria, notificant-ho a l'autoritat competent. Els aspirants podran recusar-los per motius iguals, en cas de no abstenir-se.

El tribunal podrà disposar la incorporació a la seua tasca en el procés selectiu d'assessors especialistes, en aquelles proves en què ho consideri necessari i/o per a aquells aspectes concrets del procés selectiu a causa de l'especialització tècnica del treball per realitzar. La seua funció se circumscriu a un mer assessorament, és a dir, actuen amb veu, però sense vot i no participen en la presa de decisions del tribunal. Els assessors han de guardar sigil i confidencialitat sobre les dades i els assumptes dels quals tenguin coneixement a conseqüència de la seua col·laboració al tribunal.

Categoria del Tribunal: segona.

SISENA. SISTEMA DE SELECCIÓ I DESENVOLUPAMENT DEL PROCEDIMENT.

El sistema de selecció mitjançant promoció interna constarà de les fases següents:

Fase de concurs oposició.

Fase de pràctiques.

Per raons deficiència, practicitat i celeritat, les proves de selecció s'iniciaran amb la fase d'oposició i continuaran amb la de concurs.

Les persones aspirants seran convocades per a cada exercici en crida única. Perdran el seu dret quan no es presentin als llocs de celebració, quan ja s'hagi iniciat les proves o per la inassistència en aquestes, encara que sigui per causa justificada.

Les persones aspirants hauran d'observar les instruccions dels membres del tribunal en relació amb el desenvolupament adequat de les proves. Qualsevol alteració en el seu desenvolupament normal per part d'una persona aspirant, quedarà reflectida a l'acta corresponent, i podrà continuar el desenvolupament de l'exercici amb caràcter condicional fins que el tribunal resolgui sobre l'incident

El tribunal adoptarà les mesures oportunes per garantir que els exercicis de la fase d'oposició siguin corregits sense que es conegui la identitat de les persones aspirants.

FASE CONCURS OPOSICIÓ: OPOSICIÓ

Els aspirants seran convocats en crida única. En qualsevol moment el Tribunal podrà requerir els opositors perquè acreditin la seua personalitat. Els candidats han d'acudir proveïts del NIF o, si no, del carnet de conduir.

Totes les proves de la fase d'oposició són de caràcter obligatori i eliminatori. Cal superar la prova anterior per poder passar a la següent. La qualificació final de l'oposició ha de ser la mitjana aritmètica de les puntuacions atorgades a les proves avaluables mitjançant puntuació.

El tipus de proves per a l'escala executiva, categoria de subinspector, per promoció interna, seran les següents amb el següent ordre de realització:

1. Prova de desenvolupament.

2. Cas pràctic.

3. Prova d'aptitud psicotècnica i de personalitat.

Prova de desenvolupament :

La prova de desenvolupament consisteix a desenvolupar per escrit dos temes d'entre els que consten a la convocatòria. Per a la promoció interna, els dos temes que s'han de desenvolupar els escolliran les persones aspirants entre tres alternatives que s'han d'establir per sorteig.

S'ha de valorar de 0 a 10 punts i cal obtenir un mínim de 5 punts per superar-la.

El temari consta dels 40 temes, d'acord amb l'annex I d'aquestes bases.

Cas pràctic:

La prova pràctica consisteix a resoldre dos casos pràctics relacionats amb el temari i les funcions policials. Els dos casos que s'han de desenvolupar els escolliran les persones aspirants entre tres alternatives que s'han d'establir per sorteig.

La valoració d'aquesta prova és de 0 a 20 punts i cal obtenir un mínim de 10 punts per superar-la.

Prova d'aptitud psicològica i de personalitat :

La prova consisteix en l'exploració psicotècnica per acreditar nivells mínims d'aptituds intel·lectuals i també en l'exploració de la personalitat i les actituds de les persones aspirants amb la finalitat de determinar el conjunt de competències corresponents a les funcions de la categoria i descartar-ne l'existència de símptomes o indicadors compatibles amb alteracions psicopatològiques i/o de la personalitat.

Aquesta prova (efectuada per un o diversos professionals de la psicologia que actuaran en qualitat d'assessors del tribunal) constarà de dos parts:

a) La primera consisteix a respondre un o més tests d'aptitud intel·lectual. La valoració d'aquesta prova és de 0 a 10 punts i cal obtenir un mínim de 5 per superar-la. El resultat serà d'APTE o NO APTE, i quedaran eliminades les persones aspirants que no obtenguin una valoració d'apte.

b) La segona consisteix a respondre la prova o les proves per avaluar el conjunt de competències corresponents segons les funcions de la categoria i que poden consistir en un o diversos tests i, si escau, en una entrevista personal per tal de completar l'estudi. La seua valoració és APTE o NO APTE. Queden eliminats els aspirants que no obtinguin la valoració d'APTE.

En qualsevol cas, les proves i els instruments utilitzats per a l'avaluació han de comptar amb els requisits tècnics de fiabilitat i validesa propis de psicometria. Així mateix, els qüestionaris de personalitat han de tenir escales de desitjabilitat social i/o sinceritat que l'avaluador haurà de considerar.

CONCURS

Aquesta fase només és aplicable als aspirants que superin la fase d'oposició. La puntuació màxima que es pot assolir a la fase de concurs correspon al 40 % del total de la puntuació.

Consisteix en la valoració dels mèrits que al·leguin les persones aspirants. Aquesta fase no té caràcter eliminatori. Els mèrits al·legats i justificats pels aspirants a la fase de concurs i que el tribunal valorarà es regiran pel barem adjunt a l'annex II, segons el que disposa l'Annex 4 del Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, aprovat pel Decret 40/2019, del 24 de maig.

SETENA. PUNTUACIÓ FINAL DEL CONCURS OPOSICIÓ.

La puntuació final serà l'obtenguda d'aplicar el percentatge establert per a la fase d'oposició més el percentatge establert per a la fase de concurs.

La puntuació final del concurs oposició s'ha de calcular amb la fórmula següent:

    60                       40

Pt = -------------- o + --------------- c

 O                       C

Pt: puntuación total.

Pt: puntuació total.

O: puntuació màxima de la fase d'oposició.

o: punts obtenguts a la fase d'oposició.

C: puntuació màxima de la fase de concurs.

c: puntuació obtenguda a la fase concurs.

El resultat de la suma de les fases, un cop fetes les ponderacions a cada una, serà la puntuació final.

VUITENA. RELACIÓ D'APROVATS, PRESENTACIÓ DE DOCUMENTS I PROPOSTA DE NOMENAMENT COM A FUNCIONARI EN PRÀCTIQUES.

Finalitzada la fase d'oposició i concurs, el tribunal avaluador publicarà, al tauler d'anuncis electrònic de la Corporació, la relació provisional d'aspirants que hagin superat totes les proves eliminatòries juntament amb la puntuació assolida a la fase de concurs, per ordre de puntuació obtenguda i que hagin de passar a la fase de pràctiques.

L'ordre de prelació final de les persones aspirants que hagin superat el procés selectiu es determina, per la suma de la puntuació obtenguda pels aspirants en el conjunt dels exercicis de l'oposició i el de la puntuació obtenguda en la valoració dels mèrits establerts .

En cas d'empat, es resoldrà tenint en compte, successivament, els criteris següents:

a) La puntuació total de la fase d'oposició.

b) La puntuació total de la fase de concurs.

c) La puntuació del bloc d'experiència professional de la fase de concurs.

d) La puntuació del segon exercici de la fase d'oposició.

e) Per sorteig.

Totes les persones aspirants disposaran d'un termini de cinc dies hàbils, des de la publicació de la llista provisional, per efectuar les reclamacions que considerin oportunes o sol·licitar la revisió de la seua valoració davant el tribunal. En aquesta revisió, hi podran assistir acompanyats d'un/a assessor/a.

Resoltes les reclamacions i finalitzada la fase d'oposició, el Tribunal publicarà al tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany (https://santantoni.sedelectronica.es) Secció Ocupació Pública, la relació d'aprovats per ordre de puntuació i elevarà a l'alcalde la proposta de la persona aspirant per a la seua aprovació.

L'aprovació de la relació de l'aspirant que hagi superat el procés selectiu i que ha de ser nomenats com a personal funcionari en pràctiques serà publicada al Butlletí Oficial de les Illes Balears i al tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament, secció ocupació pública.

El tribunal només pot proposar, per al seu nomenament, un nombre d'aspirants igual a les places convocades.

Presentació de la documentació i nomenament com a funcionari en pràctiques

Les persones aspirants disposen d'un termini de vint dies hàbils, des de la data de publicació de l'aprovació de la relació d'aspirants que han superat el procés selectiu i que han de ser nomenats funcionaris en pràctiques, per presentar els documents que acreditin que compleixen els requisits que exigeix la convocatòria i que no haguessin presentat prèviament.

L'incompliment d'aquest termini o si de l'examen de la documentació presentada es dedueix que els aspirants no compleixen els requisits que s'exigeixen a la convocatòria, suposarà la pèrdua del dret a ser nomenat funcionaris en pràctiques i quedaran sense efecte totes les actuacions anteriors relatives al seu nomenament.

Hauran d'aportar la documentació següent:

- Certificat mèdic oficial, vigent, que acrediti que posseeix la capacitat funcional per al desenvolupament de les funcions i tasques corresponents al lloc de subinspector de Policia Local i que no pateix malaltia o defecte físic o psíquic que impedeixi el desenvolupament de les corresponents funcions i tasques .

- Acreditació de pertànyer a la plantilla de funcionaris de carrera de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany, ocupant plaça de la categoria d'oficial, amb una antiguitat d'un període mínim de dos anys.

- Certificat d'antecedents penals en vigor.

- Permisos de conducció classe A i B en vigor.

- Declaració jurada de no haver estat separat del servei mitjançant expedient disciplinari de cap administració pública, i de no trobar-se inhabilitat per sentència ferma per al compliment de les funcions públiques, així com no trobar-se en alguna de les causes legals d'incapacitat i incompatibilitat previstes a la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques.

- Declaració jurada de no tenir obert cap expedient disciplinari o trobar-se en el compliment d'una sanció disciplinària. En cas de comprovar-se d'ofici l'existència expedients disciplinaris, la persona aspirant quedaria exclosa del procés selectiu.

- Declaració jurada o promesa de no ocupar cap lloc de treball ni exercir cap activitat al sector públic delimitat per l'article I de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques.

- Declaració jurada per la qual es compromet a portar armes i, quan correspongui, a utilitzar-les.

No requereixen presentar-los els documents que es trobin en poder de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany i la persona interessada ho haurà de declarar, aportant prou informació com per poder-la localitzar. L'interessat haurà d'indicar en quin moment i davant quin òrgan administratiu va presentar els documents esmentats.

Les persones aspirants que superin el concurs oposició i acreditin que compleixen els requisits que exigeix la convocatòria, seran nomenats funcionaris en pràctiques per l'alcalde a l'inici d'aquest període.

El nomenament tendrà efecte des de la data de començament del curs de capacitació o, en els supòsits en què la normativa aplicable excepcioniï la realització d'aquest curs, des de la data de començament de les pràctiques al municipi.

Aquesta situació es mantendrà fins que siguin nomenats funcionaris de carrera o, si és el cas, qualificats com a no aptes.

NOVENA. PERSONAL FUNCIONARI EN PRÀCTIQUES

La fase d'oposició es completa amb la superació d'un període de pràctiques.

Aquest període està integrat per la superació tant del curs de capacitació corresponent a la categoria de subinspector/a com de la fase de pràctiques al municipi, relacionades amb les funcions pròpies d'aquesta categoria.

Els aspirants que no superin el període de pràctiques d'acord amb el procediment de qualificació previst perdran el dret al seu nomenament com a funcionaris de carrera, mitjançant resolució motivada de l'alcalde i a proposta de l'òrgan responsable de l'avaluació del període de pràctiques.

Si un aspirant és qualificat com a no apte a la fase de pràctiques, o bé si abandona les pràctiques abans de la seua qualificació o és expulsat, a la mateixa resolució es pot requerir les persones aspirants que hagin aprovat totes les proves, per ordre de puntuació obtenguda a les proves de l'oposició per ser nomenats funcionaris en pràctiques. La incorporació d'aquestes persones aspirants en cap cas es pot realitzar en un curs ja iniciat i s'ha d'ajornar l'inici del curs de capacitació immediatament posterior.

Aquesta resolució, que esgota la via administrativa, es pot recórrer en els termes que estableix la Llei 39/2015, de 1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

DESENA. CONTINGUT DE LES PRÀCTIQUES

Curs de capacitació

Els aspirants nomenats funcionaris en pràctiques hauran de realitzar i superar el Curs de capacitació, impartit o homologat per l'Escola Balear d'Administració Pública, a què fa referència l'article 34 de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, excepte en els supòsits en què la normativa aplicable exceptuï la realització d'aquest curs.

Aquest curs ha de dotar de la qualificació professional necessària per a l'exercici de l'activitat professional, conforme a les exigències de funcions que han d'executar en la categoria a què accedeixen.

El contingut dels cursos, així com el seu desenvolupament, metodologia, durada, avaluació i règim intern s'ha de determinar, per a cada categoria, mitjançant una resolució de la persona titular de la Conselleria d'Hisenda i Administracions Públiques, competent en matèria de policies locals a través de l'Escola Balear d'Administració Pública, o si és el cas, a través de l'Escola de Seguretat Pública de les Illes Balears.

L'Escola Balear d'Administració Pública, o si és el cas, l'Escola de Seguretat Pública de les Illes Balears, ha d'impartir el curs de capacitació corresponent a cada categoria de la policia local.

Les persones que acreditin haver superat el Curs de capacitació de la categoria de Subinspector/a abans de l'entrada en vigor de la Llei 11/2017 i el tenguin degudament actualitzat, quedaran exemptes de realitzar aquesta fase de les pràctiques.

Les persones que hagin superat tot el període de pràctiques i hagin estat nomenades funcionàries de carrera queden exemptes de realitzar el curs de capacitació de la categoria corresponent si es tornen a presentar a un altre procés selectiu, sempre que acreditin haver estat de manera ininterrompuda en situació de servei actiu a la policia local o en situació serveis especials.

L'incompliment de les normes de règim intern establertes a la resolució corresponent de la persona titular de la Conselleria d'Hisenda i Administracions Públiques a què fa referència l'article 178.2 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació dels policies locals dels Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears, pot donar lloc a la no superació del curs de capacitació en les condicions establertes.

Les faltes d'assistència no justificades durant la realització del Curs de capacitació comportarà la disminució proporcional dels drets econòmics, sens perjudici de la incidència sobre la seva avaluació.

Els aspirants que no superin el Curs de capacitació perdran tots els drets al seu nomenament com a funcionari/ària de carrera, i així es declararà mitjançant una resolució motivada de l'òrgan municipal corresponent.

Pràctiques al municipi

Aquest període de pràctiques relacionades amb les funcions pròpies per a la categoria de subinspector es pot compaginar amb la realització del curs de capacitació.

La fase de pràctiques al municipi, amb el contingut que determini l'Ajuntament, tendrà una durada de sis mesos.

Les persones exemptes de la realització del curs de capacitació de la categoria corresponent, si l'Ajuntament ho considera adequat, poden començar directament la fase de pràctiques al municipi.

Durant el període de pràctiques, la persona aspirant ha de desenvolupar el seu treball professional de manera que li permeti una aplicació significativa dels coneixements del curs de capacitació. En aquest període s'ha de procurar que la persona funcionària en pràctiques compleixi les diferents tasques encomanades a la categoria corresponent del cos de policia local.

La metodologia d'execució i la supervisió ajustarà al que estableix la Resolució de la consellera d'Administracions Públiques i Modernització de 23 d'octubre de 2020 per la qual es determina la metodologia d'execució, supervisió i avaluació de les pràctiques al municipi per a les diferents categories de policia local (BOIB núm. 188 de 31 d'octubre de 2020). L'avaluació de les pràctiques es durà a terme segons el que estableixen els articles del 180 al 182 del Decret 40/2019 i la Resolució de la consellera d'Administracions Públiques i Modernització de 23 d'octubre del 2020. Si la plaça convocada és l'única plaça de la màxima categoria de l'Ajuntament o hi ha cap circumstància que ho aconselli així, les pràctiques s'han de fer sota la supervisió d'un funcionari de Policia Local d'igual o superior categoria d'un altre ajuntament.

Queden exemptes de la realització d'aquesta fase de pràctiques les persones aspirants que hagin ocupat en comissió de serveis o com a personal funcionari interí un lloc, al mateix ajuntament que convoca el procés selectiu d'accés, en una categoria igual o superior a la que es refereix la convocatòria del procés, sempre que hagin obtingut una avaluació favorable d'aquest període, segons el que estableix l'apartat 12 de l'article 192 del Reglament marc i que la durada de l'avaluació sigui igual o superior a la prevista per a la fase de pràctiques a les bases de la convocatòria.

L'exempció no és aplicable si durant els dotze mesos immediatament anteriors a l'inici de la fase de pràctiques del procés selectiu, la persona aspirant deixa de prestar serveis en una categoria igual o superior a la que fa referència la convocatòria del procés.

ONZENA. INFORME FINAL DE PRÀCTIQUES I LLISTA DEFINITIVA D'ASPIRANTS APTES I NO APTES

El procés selectiu finalitza en haver superat el període de pràctiques.

Al final del període de pràctiques, la persona responsable de la supervisió d'aquestes, amb el vistiplau del cap de policia, ha de fer un informe individual de la persona aspirant de tal manera que reflecteixi si ha superat o no aquest període.

L'informe de valoració final s'ha de remetre al president o presidenta del tribunal qualificador del procés selectiu, juntament amb el certificat de superació del curs de capacitació perquè pugui fer la proposta de nomenament definitiva a l'òrgan municipal competent per resoldre.

El tribunal qualificador ha d'elevar a l'òrgan municipal corresponent la llista definitiva de les persones aspirants declarades aptes i no aptes en el període de pràctiques, el qual ha de resoldre i ordenar la seua publicació.

Si un aspirant és qualificat com a no apte a la fase de pràctiques, o bé si abandona les pràctiques abans de la seua qualificació o és expulsat, a la mateixa resolució es pot requerir les persones aspirants que hagin aprovat totes les proves, per ordre de puntuació obtinguda a les proves de l'oposició o, si s'escau, al concurs oposició, per ser nomenats personal funcionari en pràctiques.

La incorporació d'aquestes persones aspirants en cap cas es pot realitzar en un curs ja iniciat i s'ha d'ajornar al principi del curs de capacitació immediatament posterior.

DOTZENA. PUBLICITAT

L'anunci de convocatòria d'aquest procediment selectiu es publicarà al Butlletí Oficial de l'Estat (BOE).

Les presents bases i les llistes provisionals i definitives d'aspirants admesos i exclosos es publicaran, íntegrament, al tauler d'anuncis electrònic de la seu electrònica municipal https://santantoni.sedelectronica.es, secció ocupació pública, i al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

Després de la publicació de la convocatòria d'aquestes bases i de les llistes al BOIB, els successius anuncis relatius al procediment selectiu es faran al tauler d'anuncis de la seu electrònica municipal https://santantoni.sedelectronica.es, secció ocupació pública.

En aplicació de l'article 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, les publicacions indicades tindran els efectes de la notificació.

 

TRETZÈ. IMPUGNACIÓ

Aquestes bases i convocatòria es poden impugnar d'acord amb el que estableix la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Contra la present resolució, que posa fi a la via administrativa, podeu interposar alternativament bé el recurs de reposició potestatiu, en el termini d'un mes comptador des del sendemà de la recepció d'aquesta notificació, davant l'alcalde d'aquest Ajuntament, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; o bé el recurs contenciós administratiu, o recurs contenciós administratiu, davant el jutjat del contenciós administratiu de Palma o, a la seua elecció, el que correspongui al seu domicili, en el termini de dos mesos comptadors des del sendemà de la recepció de la present notificació, de conformitat amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la jurisdicció contenciosa administrativa. Si s'opta per interposar el recurs de reposició potestatiu, no es podrà interposar el recurs contenciós administratiu fins que aquell sigui resolt expressament o se n'hagi produït la desestimació per silenci. Tot això sense perjudici de poder exercir qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent.

CATORZENA. LEGISLACIÓ APLICABLE

En allò no previst en aquestes bases és d'aplicació el previst a la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, i al Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears aprovat pel Decret 40/2019, de 24 de maig.

Així mateix, s'ha de tenir en compte el que estableix el text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, i la resta de normativa que hi sigui d'aplicació.

 

ANNEX I Temari

Resolució de la directora gerent de l'Escola Balear d'Administració Pública de 27 d'octubre del 2020 per la qual s'aproven els temaris que han de regir les convocatòries de proves selectives per a l'accés a les diverses categories dels cossos de policia local de les Illes Balears (BOIB Núm. 190 de 5 de novembre de 2020)

Els temes que s'enuncien amb concrecions en forma d'enumeració només fan referència als elements expressament consignats després dels dos punts. Quant a la normativa reguladora inclosa dins dels temaris que han de regir cada procés selectiu, s'ha d'exigir el coneixement de la versió vigent a la data de finalització del període de presentació de sol·licituds per participar en el procés selectiu, encara que la normativa esmentada estigui en període de vacatio legis en la data de realització de les proves selectives.

1. Constitució Espanyola de 1978. La Constitució com a norma suprema. Característiques i estructura de la Constitució espanyola. Principis constitucionals bàsics. La reforma constitucional.

2. Constitució Espanyola de 1978. Drets i deures fonamentals. La Corona. Les Corts Generals. El Govern i l'Administració. Les relacions entre les Corts Generals i el Govern. El poder judicial. Economia i Hisenda. L'organització territorial de l'Estat. El Tribunal Constitucional.

3. Estatut d'Autonomia de les Illes Balears. Preàmbul. Disposicions generals. Les competències de la comunitat autònoma de les Illes Balears. Institucions de la comunitat autònoma de les Illes Balears. El poder judicial a les Illes Balears: el Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, competències, el president o la presidenta del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears. Finançament i hisenda: principis generals: principis. La reforma de l'Estatut.

4. Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears. Els municipis. Relacions interadministratives. Disposicions comunes a les entitats locals: reglaments, ordenances i bans.

5. Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Els interessats en el procediment. Els actes administratius. La revisió dels actes en via administrativa.

6. Llei 40/2015, d1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic. Principis de la potestat sancionadora. Responsabilitat patrimonial de les administracions públiques.

7. Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic, per la qual es transposen a l'ordenament jurídic espanyol les Directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/UE i 2014/24/UE, de 26 de febrer del 2014. Disposicions generals.

8. Reial Decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament General de Circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial Decret Legislatiu 339/1990. La senyalització.

9. Reial Decret 818/2009, de 8 de maig, pel qual s'aprova el Reglament General de Conductors. Les autoritzacions administratives per conduir.

10. Reial Decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament General de Vehicles. Autoritzacions de circulació dels vehicles.

11. Reial Decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament General de Vehicles. Annex II: definicions i categories dels vehicles.

12. L'accident de trànsit. Definició, tipus, causes i classes d'accidents. L'activitat policial davant dels accidents de trànsit. L'ordre cronològic de les actuacions.

13. Elaboració de dispositius de trànsit. Detecció del tipus d'incident per nivells de complexitat. Estudi previ per a l'elaboració de dispositius a la via pública. Elaboració de dispositius per a incidents previstos. Selecció d'agents per elaborar dispositius per a incidents imprevistos.

14. Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Principis generals. Cossos de policia local. Estructura i règim de funcionament. Règim estatutari.

15. Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Règim disciplinari.

16. Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears. Disposicions generals. Cossos de policia local. Ús de l'equip bàsic d'autodefensa i protecció. Uniformitat i equipament. Règim estatutari.

17. Llei orgànica 2/1986, de 13 de març, de forces i cossos de seguretat. Dels cossos i forces de seguretat. De les policies locals.

18. La policia local com a policia judicial. La detenció. Concepte. Drets i garanties del detingut. Llei Orgànica 6/1984, de 24 de maig, reguladora del procediment de « Habeas Corpus».

19. Reial decret de 14 de setembre de 1882 pel qual s'aprova la Llei d'Enjudiciament Criminal. La denúncia. De les persones a qui correspon l'exercici de les accions que neixen dels delictes i les faltes. De les actuacions de la policia judicial i del Ministeri Fiscal.

20. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. De la infracció penal. De les persones criminalment responsables dels delictes.

21. Llei Orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi Penal. De les penes, les classes i els efectes. De les formes substitutives de l'execució de les penes privatives de llibertat i de la llibertat condicional.

22. Llei Orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi Penal. L'homicidi i les formes. Les lesions.

23. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes contra la llibertat. Delictes contra la intimitat, el dret a la pròpia imatge i la inviolabilitat del domicili.

24. Llei Orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi Penal. Delictes contra el patrimoni i contra l'ordre socioeconòmic.

25. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes relatius a l'ordenació del territori i de l'urbanisme, la protecció del patrimoni històric i el medi ambient.

26. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes contra la seguretat viària.

27. Llei Orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi Penal. Delictes contra l'Administració de Justícia. Delictes comesos pels funcionaris públics contra les garanties constitucionals. Delictes relatius a l'exercici dels deures fonamentals i de les llibertats públiques.

28. Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats a les Illes Balears. Disposicions generals. Inspeccions.

29. Reial Decret 137/1993, de 29 de gener, pel qual s'aprova el Reglament d'Armes. Disposicions generals. Documentació de la titularitat de les armes. Llicències, autoritzacions especials i targetes d'armes: llicències en general i targetes. Disposicions comunes sobre tinença i ús d'armes: disposicions generals.

30. Llei orgànica 4/2015, de 30 de març, de protecció de la seguretat ciutadana. Disposicions generals. Documentació i identificació personal.

31. Llei orgànica 4/2015, de 30 de març, de protecció de la seguretat ciutadana. Actuacions per mantenir i restablir la seguretat ciutadana. Potestats especials de policia administrativa de seguretat. Règim sancionador: subjectes responsables, òrgans competents i regles generals sobre les infraccions i l'aplicació de les sancions, infraccions i sancions.

32. Llei orgànica 5/2000, de 12 de gener, reguladora de la responsabilitat penal dels menors. De l'àmbit d'aplicació de la Llei. De les mesures. De la instrucció del procediment: regles generals.

33. Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals. Preàmbul. Disposicions generals. Principis de protecció de dades. Drets de les persones. Disposicions aplicables a tractaments concrets: tractaments amb finalitats de videovigilància, tractament de dades relatives a infraccions i sancions administratives. Garantia dels drets digitals.

34. Llei 11/2016, del 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes. Exposició de motius. Disposicions generals. Polítiques públiques per a la promoció de la igualtat de gènere. Competències, funcions, organització institucional i finançament. Violència masclista.

35.La violència de gènere. Llei orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de mesures de protecció integral contra la violència de gènere. Drets de les víctimes de violència de gènere. Tutela institucional. Tutela judicial: els jutjats de violència sobre la dona: competència.

36. Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradicar la LGTBIfòbia. Disposicions generals. Polítiques públiques per promoure la igualtat efectiva de les persones LGTBI: professionals que actuen en àmbits sensibles. Mecanismes per garantir el dret a la igualtat: disposicions generals.

37. Polítiques públiques de seguretat. La policia com a institució. Conceptes clau. Disseny de política pública. La participació ciutadana a les polítiques públiques. Escenaris de presa de decisions. Models de presa de decisions. La implementació de les polítiques. L'avaluació de les polítiques. La metodologia de l'avaluació.

38. Àrea de qualitat. Orientació a les necessitats ciutadanes. Sistemes de qualitat aplicats a l'Administració i les policies locals. Processos de millora continua. Mesurament de les policies locals i avaluació. Orientació cap als resultats.

39. Lideratge d'equips. Concepte i naturalesa del líder. El lideratge basat en l'acció. Teories del lideratge. El líder com a motivador.

40. La comunicació com a eina de treball. La comunicació eficaç a les organitzacions. El procés de comunicació interpersonal als equips. Empatia i escolta activa. La comunicació assertiva. La comunicació no verbal eficaç dirigit Feedback al canvi de conductes.

 

ANNEX II Puntuació de la fase de concurs del concurs oposició

La puntuació màxima que poden assolir els mèrits al·legats és de 56,4 punts. Per a la part de concurs del concurs oposició la puntuació màxima és el 40 % de la puntuació total del procés, que s'ha de calcular segons la fórmula establerta a l'article 169 d'aquest decret, d'acord amb allò que estableixen els apartats següents. El tribunal ha d'avaluar els mèrits que les persones aspirants al·leguin i que justifiquin correctament, d'acord amb el barem següent:

1. Valoració dels serveis prestats:

a) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de policia auxiliar: 0,016 punts.

b) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts a la categoria de policia local: 0,033 punts.

c) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts a la categoria d'oficial: 0,041 punts.

d) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts a la categoria de subinspector: 0,05 punts.

e) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts a la categoria d'inspector: 0,058 punts.

f) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts a la categoria de major: 0,066 punts.

g) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts a la categoria de comissari: 0,075 punts.

h) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts a la categoria d'intendent: 0,083 punts.

2. Antiguitat:

La puntuació màxima és de 4 punts, d'acord amb els criteris següents:

a) Per cada any complet de serveis prestats i reconeguts com a personal funcionari de carrera en qualsevol categoria de policia local: 0,2 punts per any.

b) Per cada any complet de serveis prestats i reconeguts com a personal de l'Administració pública en qualsevol altra categoria, lloc o destinació, d'acord amb el que preveu la Llei 70/1978, de 26 de desembre, de reconeixement de serveis previs a la Administració pública: 0,1 punts per any.

3. Estudis acadèmics oficials:

La puntuació màxima és de 21 punts, d'acord amb els criteris següents:

a) Per cada titulació acadèmica de tècnic de formació professional de grau superior, ensenyaments professionals d'arts plàstiques i disseny de grau superior i els ensenyaments esportius de grau superior, així com tots els títols que hagin estat declarats equivalents: 1 punt, fins a un màxim de 2 punts.

b) Per cada titulació acadèmica de diplomatura universitària, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o titulació declarada equivalent: 2 punts, fins a un màxim de 4 punts.

c) Per cada titulació acadèmica de grau universitari o grau de l'ensenyament artístic superior: 2 punts, fins a un màxim de 4 punts.

d) Per cada llicenciatura universitària, arquitectura, enginyeria o titulació universitària equivalent: 3 punts, fins a un màxim de 6 punts.

e) Per cada màster oficial i altres estudis de postgrau oficial universitari: 0,25 punts per cada 30 crèdits ECTS, fins a un màxim de 1,5 punts. Els estudis de grau amb càrrega lectiva de 300 crèdits ECTS, a més d'obtenir els punts de l'apartat c), obtindran 0,5 punts, d'acord amb l'article 12.10 del Reial decret 1393/2007, de 29 d'octubre.

f) Per cada títol de doctor: 1,5 punts, fins a un màxim de 3 punts.

4. Valoració dels coneixements de llengües.

Coneixements orals i escrits de llengua catalana:

Fins a una puntuació màxima de 2,50 punts:

a) Nivell A2 (abans nivell A) o equivalent: 1 punt.

b) Nivell B1: 1,25 punts.

c) Nivell B2 (abans nivell B) o equivalent: 1,50 punts.

d) Nivell C1 (abans nivell C) o equivalent: 1,75 punts.

e) Nivell C2 (abans nivell D) o equivalent: 2 punts.

f) Coneixements de llenguatge administratiu (certificat I): 0,50 punts.

Coneixements d'altres llengües

Amb una puntuació màxima de 5,40 punts segons els criteris que s'indiquen a la taula següent:

Nivells del Marc europeu comú

EOI

Universitats, escoles d'administració pública i organitzacions sindicals en el marc dels acords de formació continuada, equivalents als nivells del Marc europeu comú

Altres nivells EBAP

Puntuació

 

 

 

1r curs de nivell inicial

0,10

 

 

 

2n curs de nivell inicial

0,20

A1

0,40

0,30

1r curs de nivell elemental

0,30

A2

0,60

0,40

2n curs de nivell elemental

0,40

B1

0,80

0,60

1r curs de nivell mitjà

0,60

B1+

1

0,80

2n curs de nivell mitjà

0,80

B2

1,20

1

1r curs de nivell superior

1

B2+

1,40

1,20

2n curs de nivell superior

1,20

C1

1,60

1,40

 

 

C2

1,80

1,60

 

 

5. Valoració dels cursos de formació.

Només es valoren els diplomes o certificats de cursos i activitats formatives impartits per les escoles de formació de les policies locals, els cursos impartits per l'Escola Balear d'Administració Pública o que tenguin la condició de concertats o homologats per l'EBAP, els cursos d'interès policial manifest superats a universitats a l'àmbit de la Unió Europea o a altres administracions públiques de l'Estat espanyol amb centres de formació acreditats i els efectuats dins del marc de l'acord de formació per a l'ocupació de les administracions públiques (AFEDAP) o pla similar.

Pel que fa a la formació en línia i a distància no reglada, només es valora la que imparteixin i homologuin l'EBAP o les universitats de l'àmbit de la Unió Europea i l'efectuada dins del marc de l'acord de formació per a l'ocupació de les administracions públiques (AFEDAP) o pla similar. Els cursos en matèria policial realitzats abans d'entrar en vigor la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, també es valoren.

En aquest apartat també es valora la impartició de cursos d'accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc a què s'accedeixi a centres formatius oficials, acreditada mitjançant un certificat en què consti el curs, les hores i les matèries que s'han impartit i els crèdits dels títols, màsters propis no oficials i dels cursos d'expert universitari que tenen el caràcter de titulacions pròpies d'una universitat determinada.

5.1. Formació relacionada amb l'àrea professional.

5.1.1. Accions formatives relacionades

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 4,5 punts. Es valoren, per a cada lloc de treball, les accions formatives sempre que estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc a què s'accedeix. En concret, només es valoren els cursos referits a les àrees professionals de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi i formació sanitària relacionada amb la professió de policia local d'acord amb els criteris que s'indiquen a continuació:

a) Per cada certificat d'aprofitament: 0,005 punts per hora.

b) Per cada certificat d'assistència: 0,0025 punts per hora.

c) Per cada certificat d'impartició de cursos d'accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc a què s'accedeixi: 0,0075 punts per hora.

Pel que fa als cursos o activitats expressats en crèdits, s'entén que cada crèdit equival a 10 hores.

No es valoren els certificats que no indiquin el nombre d'hores o crèdits, el contingut de la formació o que tinguin un contingut indefinit.

No es valora la formació que constitueix una part dels cursos de capacitació corresponents al període de pràctiques ni tampoc la dels cursos de capacitació per accedir a qualsevol categoria de les forces o cossos de seguretat. Tampoc no es valora la formació repetida, tret que s'hagi fet un canvi substancial en el contingut.

5.1.2. Formació universitària no oficial relacionada amb les funcions del lloc de treball convocat

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 3,5 punts.

a) Títol propi de graduat en seguretat i ciències policials de la Universitat de les Illes Balears: 1 punt.

b) Títols propis de graduat universitari, relacionats amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi i formació sanitària, amb càrrega lectiva de, com a mínim, 180 crèdits ECTS: 0,75 punts per títol, fins a un màxim de 1,5 punts.

c) Màster, experts i diplomes universitaris relacionats amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi i formació sanitària: 0,1 punts per crèdit ECTS , fins a un màxim d'1 punt. Els títols amb càrrega lectiva inferior a 30 crèdits ECTS no es valoren en aquest apartat.

5.2. Formació no relacionada amb l'àrea professional.

5.2.1. Accions formatives no relacionades.

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 2 punts. S'han de valorar, per a cada lloc de treball, les accions formatives que, encara que no estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc a què s'accedeix, es consideren d'interès general. En concret, només cal valorar per a totes les categories els cursos que estiguin relacionats amb les àrees temàtiques de la formació contínua de l'EBAP.

a) Per cada certificat d'aprofitament: 0,005 punts per hora.

b) Per cada certificat d'assistència: 0,0025 punts per hora.

5.2.2 Formació universitària no oficial no relacionada.

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 2 punts.

a) Títols propis de graduat universitari, sense relació amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi o formació sanitària, que es consideren d'interès generals amb càrrega lectiva de, com a mínim, 180 crèdits, ECTS: 0,5 punts per títol, fins a un màxim de 1 punt.

b) Màster, experts i diplomes universitaris sense relació amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi o formació sanitària, que es consideren d'interès general 0,05 per crèdit ECTS, fins a un màxim d'1 punt. Els títols amb càrrega lectiva inferior a 30 crèdits ECTS no es valoren en aquest apartat.

6. Reconeixements honorífics.

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 2,5 punts, d'acord amb els criteris següents:

Per cada condecoració i distinció al mèrit policial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o dels ajuntaments prevista a la normativa:

a) Creu al mèrit policial amb distintiu blau de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: 0,75 punts.

b) Creu al mèrit policial amb distintiu verd de la comunitat autònoma de les Illes Balears: 0,5 punts.

c) Creu al mèrit policial amb distintiu blanc de la comunitat autònoma de les Illes Balears: 0,25 punts.

d) Felicitacions públiques atorgades per la comunitat autònoma o pel ple dels ajuntaments: 0,10 punts.

S'ha d'acreditar mitjançant un certificat expedit per la conselleria competent en matèria de coordinació de les policies locals.

Únicament es poden valorar a efectes de concurs de mèrits les felicitacions atorgades pels ajuntaments si han estat aprovades per acord plenari i estan motivades per alguna de les causes que preveu l'article 134 d'aquest Reglament. La puntuació per a una felicitació pública només es pot considerar en els processos selectius de l'ajuntament que l'ha concedida.

7. Valoració de les proves físiques.

La superació de les proves físiques previstes a l'article 165 del Reglament marc amb una nota igual o superior en conjunt a 7, té una puntuació a la fase de concurs igual a la nota obtenguda multiplicada per 0,1, fins a un màxim d'1 punt .

 

Sant Antoni de Portmany, document signat electrònicament (15 de juliol de 2022)

L'alcalde Marcos Serra Colomar