Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE LLUCMAJOR

Núm. 393090
Bases i convocatòria per a la concessió de subvencions per promoure la modernització i la continuïtat del sector econòmic del municipi de Llucmajor

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Codi BDNS: 638187

La Junta de Govern, en sessió de 13 de juliol de 2022, va adoptar, per unanimitat, els següents acords:

Primer.- Aprovar les bases i convocatòria per la concessió de subvencions per promoure la modernització i la continuïtat del sector econòmic del municipi de Llucmajor en els mateixos termes que consten, signades pel Sra. Mª del Pilar Bonet Escalera el 08.07.2022, a l'expedient 2022/7034Y.

Segon.- Aprovar una despesa per l'import de 750.000 € amb càrrec a l'aplicació pressupostària 020000 430 77000 del vigent pressupost municipal.

Tercer.- Registrar la informació a la Base de Dades Nacional de Subvencions i publicar les bases i convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la pàgina web institucional.

 

Llucmajor, 13 de juliol de 2022

El batle

Eric Jareño Cifuentes

 

AJUNTAMENT DE LLUCMAJOR

Bases i convocatòria per a la concessió de subvencions per promoure la modernització i la continuïtat del sector econòmic del municipi de Llucmajor

Preàmbul

L'11 de març de 2020 l'Organització Mundial de la Salut va elevar la situació d'emergència de salut pública causada per la COVID-19 a pandèmia mundial, i a partir d'aquest moment va començar la lluita contra els efectes d'aquesta malaltia.

El Govern d'Espanya, mitjançant el Reial decret 463/2020, de 14 de març de 2020, va declarar l'estat d'alarma al territori d'Espanya, prorrogat amb successives modificacions fins al 21 de juny a les 0.00 hores. A l'aprovació de l'estat d'alarma es varen afegir diferents mesures extraordinàries com la prohibició de moviment dels ciutadans en tot el territori nacional o mesures de contenció que incloïen la suspensió d'activitats socials i econòmiques. Totes aquestes mesures varen suposar la paralització o l'alentiment de l'activitat de bona part de l'economia del país i, per tant, un recés en l'activitat econòmica de Llucmajor.

Aquesta situació es va estendre fins a principis de maig, data en què es va iniciar a l'illa de Mallorca la desescalada, i amb això varen començar a relaxar-se de forma progressiva les restriccions en l'activitat empresarial. No obstant això, aquest reinici de l'activitat econòmica es va donar en una situació en què varen confluir diferents circumstàncies conjunturals pròpies de la crisi sanitària amb aquelles qüestions estructurals inherents a l'economia del municipi de Llucmajor, com un reinici de l'activitat limitat, ja que va continuar havent-hi restriccions d'aforament i mesures de distanciament, cosa que suposa una limitació en els ingressos potencials.

En la línia de l'anterior, l'any 2021 es varen dictar diversos decrets pels quals s'adoptaven mesures temporals i excepcionals per raó de la salut pública per a la contenció de la COVID-19, fet que també ha suposat l'aturada o el ralentí de la majoria dels sectors econòmics de les Illes Balears.

Per tot això, les empreses, els autònoms i altres professionals subjectes a règim de mutualitat no han vist possible poder assolir les expectatives econòmiques prèvies a la declaració de l'estat d'alarma i, per tant, han patit una important reducció dels seus ingressos amb relació als obtinguts en exercicis anteriors. Aquesta circumstància ha provocat una greu falta de liquiditat, la qual afecta seriosament la seva situació econòmica a curt i mitjà termini, però també suposa un greu risc per a la seva viabilitat futura.

La lluita contra els efectes de la pandèmia ha posat en relleu una intensa activitat de les administracions públiques per contenir-ne i mitigar-ne els efectes, tant és així que, davant la situació excepcional i l'espai normatiu desenvolupat, per acord de Junta de Govern de l'Ajuntament de Llucmajor s'han aprovat durant l'any 2021 les següents convocatòries: convocatòria per a la concessió de subvencions per a la promoció i la reactivació del comerç local i la restauració del municipi de Llucmajor, convocatòria per a la concessió d'ajudes extraordinàries al sector econòmic del municipi de Llucmajor per minimitzar l'impacte econòmic de la crisi sanitària de la COVID-19, convocatòria per a la concessió d'ajudes al teixit empresarial per impulsar la reactivació del municipi de Llucmajor i convocatòria per a la concessió de subvencions per al foment i la regeneració del comerç local i la restauració del municipi de Llucmajor.

Seguint amb la intenció de donar suport al sector econòmic del municipi de Llucmajor, i d'acord amb el compromís assolit en el marc dels objectius de desenvolupament sostenible de l'Agenda 2030, és objectiu de l'Ajuntament de Llucmajor ajudar a fer front a aquesta situació econòmica especial prenent mesures per donar-hi resposta i reduir l'impacte dels danys econòmics derivats de la crisi sanitària per la COVID-19 en els sectors econòmics del seu àmbit territorial.

1. Règim jurídic

En tot el que no regulen aquestes bases i aquesta convocatòria serà d'aplicació:

- La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

- El Reglament general de subvenció 887/2006, aprovat el 21 de juliol.

- La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

- El Reial decret 203/2021, de 30 de març, pel qual s'aprova el Reglament d'actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics.

- El Reglament de serveis de les corporacions locals, de 17 de juny de 1955.

- El Reial decret legislatiu 2/2004, pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals.

- La Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local.

- La Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.

- Les Bases d'execució del Pressupost Municipal de l'any en curs.

- La resta de normativa que sigui aplicable.

2. Objecte i finalitat

L'objecte d'aquestes bases i aquesta convocatòria és regular i fixar els criteris i el procediment de sol·licitud, tramitació, concessió, justificació i cobrament de les subvenciones que atorgui l'Ajuntament de Llucmajor destinades a fomentar la modernització, la millora de la competitivitat i la continuïtat de les persones físiques, petites empreses i microempreses, i ens sense personalitat especialment dedicats al sector turístic, restauració, comerç, activitats culturals, oci infantil, transport i d'altres, que reuneixen les condicions exigides en l'apartat 5 de les bases.

Es pretén fomentar el desenvolupament econòmic local del municipi de Llucmajor, d'acord amb les competències atribuïdes en l'article 29.2.t) de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.

3. Despeses subvencionables

3.1. Les despeses subvencionables es regiran pel que es disposa en l'article 31 de la Llei 38/2003, de 17 de setembre, en el qual s'indica que es consideren despeses subvencionables aquelles que, de manera indubtable, responguin a la naturalesa de l'activitat subvencionada i resultin estrictament necessàries.

3.2. Són actuacions subvencionables:

a) Inversions per a la millora tecnològica i digital necessàries per al desenvolupament de l'activitat econòmica (aplicacions informàtiques, creació o millora del lloc web, allotjament i adquisició d'equipaments informàtics, entre altres). Se subvencionarà fins un màxim de dos dispositius de tecnologia de la informació i comunicació (ordenadors, tauletes, etc.).

b) Inversions que impliquin un avanç cap a una economia baixa en carboni, la millora de l'eficiència energètica i la sostenibilitat (d'adquisició i instal·lació d'aparells o sistemes d'il·luminació de baix consum, adquisició i instal·lació d'aparells de climatització o de conservació d'aliments que suposin una reducció del consum energètic, altres inversions que suposin una millora de la qualificació en el certificat d'eficiència energètica, instal·lació de punts de recàrrega per a vehicles elèctrics i implantació de sistemes de gestió energètica, entre altres).

c) Inversions per millorar l'accessibilitat i per eliminar barreres arquitectòniques i en el transport.

d) Adquisició i instal·lació de l'equipament necessari per a la modernització del desenvolupament de l'activitat econòmica (mobiliari, maquinària relacionada amb l'activitat econòmica o amb mesures sanitàries preses a causa de la crisis de la COVID-19, instal·lacions, sistemes d'alarma i seguretat, TPV, entre altres).

e) Adquisició i instal·lació de l'equipament necessari per a la millora de la imatge (retolació comercial de l'establiment, interior i exterior, o retolació de vehicles).

f) Obres i reformes en general que comportin la millora i modernització de l'establiment, i en especial les que siguin necessàries per adaptar els locals a les noves necessitats sorgides a causa de la crisi sanitària provocada per la COVID-19.

3.3. No són subvencionables:

a) Les despeses de redacció de projectes tècnics per a la reforma, modernització i interiorisme dels establiments, i l'adquisició o la instal·lació d'equipaments de segona mà.

b) La reparació i el manteniment d'equips ja existents.

c) La reparació de vehicles.

d) Els elements que es destinen a l'exposició de productes (mobiliari de cuina, banys, electrodomèstics, materials per a la construcció, etc.), les inversions destinades a la venda automàtica o expenedors de productes, l'adquisició de vehicles i la telefonia mòbil.

e) Les campanyes publicitàries, així com despeses corrents previstes com ara targetes, bosses, tríptics, fullets, consumibles i similars.

f) Les despeses de manteniment relacionades amb aplicacions i sistemes informàtics.

g) Les despeses per a serveis d'assessorament, consultoria, comptables i similars.

h) Taxes i imposts.

3.4. Quan l'import de la despesa subvencionable superi les quanties establertes en la legislació estatal en matèria de contractes del sector públic per als contractes menors (40.000 euros quan es tracti d'obres o 15.000 euros quan es tracti de contractes de subministraments o serveis, IVA exclòs), el beneficiari haurà de sol·licitar com a mínim tres ofertes de diferents proveïdors, amb caràcter previ a l'adopció del compromís per a la prestació del servei o el lliurament del bé, llevat que per les característiques especials de les despeses subvencionables no hi hagi en el mercat un nombre suficient d'entitats que el subministrin o el prestin, o llevat que la despesa s'hagi efectuat amb anterioritat a la sol·licitud de la subvenció.

L'elecció entre les ofertes presentades s'ha de fer de conformitat amb criteris d'eficiència i economia, i cal justificar expressament en una memòria l'elecció quan no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa.

3.5. Únicament són subvencionables les despeses que s'imputen al desenvolupament del projecte, perquè responen de manera inequívoca a la seva naturalesa, que s'hagin duit a terme durant el període d'execució de l'actuació, el beneficiari de les quals hagi pagat efectivament abans de la finalització del termini de presentació de la justificació econòmica i dins el període elegible previst.

3.6. El projecte o l'actuació presentat ha de tenir un cost elegible mínim de 1.000 euros (IVA exclòs).

3.7. La quantia de la subvenció és del 80 % del cost elegible del projecte (IVA exclòs), amb un total màxim de 8.000 euros per beneficiari. En cap cas la quantia total màxima de la subvenció per a un mateix beneficiari pot ser superior als 8.000 euros.

3.8. Els projectes per als quals se sol·liciten aquests ajuts s'han d'executar i pagar en el període d'elegibilitat comprès entre l'1 de gener de 2021 i el 14 de novembre de 2022 (ambdós inclosos).

4. Dotació econòmica i crèdit pressupostari

El crèdit pressupostari destinat a atendre aquestes subvencions és de 750.000,00 euros, amb càrrec a l'aplicació pressupostària 020000 430 77000.

5. Règim de la concessió

Les subvencions concedides d'acord amb aquesta convocatòria seguiran el procediment de concurrència no competitiva.

6. Requisits per sol·licitar la subvenció

6.1. Poden ser beneficiàries d'aquestes subvenciones:

a) Les persones físiques donades d'alta com a autònomes.

b) Les entitats privades amb personalitat jurídica amb un nombre de treballadors no superior a 50.

c) Les agrupacions de persones físiques o jurídiques privades i les comunitats de béns o qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o patrimoni separat que, encara que no tenguin personalitat jurídica, puguin dur a terme les accions que es pretenen fomentar.

En el cas d'agrupacions de persones físiques o jurídiques, públiques o privades sense personalitat, no es podran dissoldre fins que hagi transcorregut el termini de prescripció previst en els articles 39 i 65 de la LGS. Els integrants d'aquestes entitats no podran presentar una sol·licitud a títol propi.

6.2. A més, per obtenir la condició de persona beneficiària de les subvencions s'han de complir els següents requisits:

a) Les persones o entitats beneficiàries han d'estar donades d'alta en l'impost sobre activitats econòmiques (IAE) en un epígraf corresponent a l'activitat que s'exerceix.

b) Tenir el domicili fiscal i/o almenys un centre de treball en el terme municipal de Llucmajor.

c) No estar sotmès a cap de les prohibicions per ser beneficiari que estableix l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

d) Estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Estat, la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, aquest Ajuntament i amb les obligacions amb la Seguretat Social. En el cas d'agrupacions de persones físiques o jurídiques, públiques o privades sense personalitat, tots els integrants hauran de complir aquest requisit.

e) No haver estat sancionat o condemnat en els darrers tres anys per haver executat o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, sancionades per resolució administrativa ferma o condemnades per sentència judicial ferma d'acord amb el que estableix l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, ni haver estat sancionat o condemnat per cap resolució administrativa ferma amb pena accessòria de prohibició de rebre ajuts o subvencions públiques pel període estipulat en l'article 37 de la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, transsexuals, bisexuals i intersexuals i per erradicar la LGTBI-fòbia.

6.3. L'acreditació de no incórrer en el supòsits de les lletres c) i e) del punt 6.2 s'ha de realitzar mitjançant declaració responsable (annex 5).

El compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social s'ha d'acreditar mitjançant les certificacions acreditatives expedides per l'Agència Estatal d'Administració Tributària, de l'Agència Tributària de les Illes Balears, i amb la Seguretat Social. Les obligacions tributàries amb l'Ajuntament de Llucmajor es comprovaran d'ofici.

7. Obligacions de les persones beneficiàries

Són obligacions de les persones beneficiàries:

a) Complir l'objectiu, executar el projecte, realitzar l'activitat o adoptar el comportament que fonamenta la concessió de la subvenció.

b) Justificar el compliment dels requisits i les condicions, així com la realització de l'activitat i el compliment de la finalitat que determini la concessió o gaudi de la subvenció.

c) Prestar col·laboració i facilitar totes les evidències que siguin requerides en l'exercici de les funcions de control que corresponguin a l'Ajuntament de Llucmajor.

d) Els beneficiaris d'aquests ajuts, amb la presentació de la sol·licitud de l'ajut, autoritzen expressament l'Ajuntament a sol·licitar i/o facilitar informació a altres administracions a fi de realitzar les tasques de comprovació i control d'aquesta en qualsevol de les seves fases.

e) Sotmetre's a les actuacions de comprovació i control financer previstes per la vigent normativa en matèria de subvencions.

8. Òrgans competents per instruir i resoldre el procediment. Procediment de concessió. Termini de resolució i notificació

8.1. L'òrgan competent per a l'ordenació i la instrucció del procediment de concessió de la subvenció prevista en aquesta convocatòria és l'àrea d'Hisenda, que ha de dur a terme, d'ofici, les actuacions necessàries per instruir i tramitar el procediment en els termes establerts en l'article 24 de la Llei 38/2013, de 17 de novembre, general de subvencions.

8.2. L'òrgan competent per resoldre aquesta convocatòria és el batle de l'Ajuntament de Llucmajor.

8.3. El procediment de selecció dels beneficiaris es farà mitjançant concurrència no competitiva, en virtut de la qual en aquells casos en què, atesa la naturalesa de la subvenció, existeixi concurrència però aquesta no tingui la nota de competitiva, s'aplicarà el règim d'avaluació individualitzada. S'entén per «règim d'avaluació individualitzada» aquell procediment de concurrència no competitiva en què els expedients són tramitats i resolts a mesura que les sol·licituds entrin en el registre de l'òrgan competent, encara que no hagi finalitzat el termini de presentació, i mentre existeixi crèdit pressupostari.

Si s'esgota el crèdit destinat a la convocatòria abans de la finalització de la presentació, la prelació de la concessió de les subvencions serà l'ordre del número d'entrada de la sol·licitud en el registre electrònic de l'Ajuntament de Llucmajor, sempre que estigui correctament presentada i s'aportin els documents preceptius.

No serà obligatòria la constitució de la comissió avaluadora sinó que correspondrà a l'òrgan instructor, l'àrea d'Hisenda, la realització d'ofici de l'avaluació de les sol·licituds conforme als criteris, la forma i les prioritats de valoració establerts en la convocatòria.

8.4. El termini màxim per resoldre i notificar l'acord és de sis mesos, a comptar de l'endemà de la finalització del termini de presentació de les sol·licituds. Les sol·licituds sobre les quals no hagi recaigut resolució expressa en el termini establert per resoldre i publicar s'entendran desestimades, sense perjudici que subsisteixi l'obligació de l'Administració de resoldre expressament. La resolució de concessió o denegació posarà fi a la via administrativa.

9. Sol·licituds

9.1. El termini per a la presentació de les sol·licituds és d'un mes, comptador des de l'endemà de la publicació d'aquestes bases i aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

9.2. Les sol·licituds es poden presentar a la seu electrònica de l'Ajuntament de Llucmajor. Així mateix, també es poden presentar en els llocs i les formes establerts en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Ara bé, de conformitat amb l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions per efectuar qualsevol tràmit d'aquest procediment administratiu, al menys, els subjectes següents:

- Les persones jurídiques.

- Les entitats sense personalitat jurídica.

- Els qui exerceixin una activitat professional per a la qual es requereixi col·legiació obligatòria, per als tràmits i actuacions que realitzin amb les administracions en exercici d'aquesta activitat professional.

- Els qui representin un interessat que estigui obligat a relacionar-se electrònicament amb l'administració.

9.3. Si la sol·licitud i la resta de documentació que s'ha de presentar no reuneix els requisits establerts en la convocatòria, és incompleta o incorrecta, es requerirà la persona interessada perquè en el termini màxim de 10 dies esmeni les deficiències, i se l'advertirà que si no ho fa es considerarà que ha desistit de la seva petició.

9.4. La mera presentació de la sol·licitud suposa l'acceptació d'aquestes bases i aquesta convocatòria, i el compromís de la persona sol·licitant de complir amb les obligacions i els deures derivats d'aquestes.

9.5. Les sol·licituds s'han de formalitzar mitjançant els models annexos i han de contenir les dades necessàries per identificar l'entitat sol·licitant i la persona que la representa. Aquests models es troben annexos a aquestes bases i convocatòria i a la pàgina web de l'Ajuntament de Llucmajor (https://www.llucmajor.org/ca).

9.6. La documentació que s'ha de presentar amb la sol·licitud és la següent:

a) Model de sol·licitud (annex 1).

b) DNI, NIE o passaport de la persona física sol·licitant o DNI, NIE o passaport del representant legal de la persona jurídica sol·licitant i CIF de la persona jurídica. En el cas que el sol·licitant sigui una agrupació de persones físiques o jurídiques, públiques o privades sense personalitat, haurà de presentar el CIF de l'entitat i el DNI, NIE o passaport de tots els socis.

c) En el cas que la sol·licitud la faci un representant, haurà de presentar una autorització de representació. Aquesta autorització s'ha d'acompanyar amb la fotocòpia del DNI, NIE o passaport del representant (annex 2).

d) Sol·licitud d'alta de la titularitat del compte bancari (annex 3).

e) Certificats d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries de l'Agència Estatal d'Administració Tributària, de l'Agència Tributària de les Illes Balears i amb la Seguretat Social. En el cas que el sol·licitant sigui una agrupació de persones físiques o jurídiques, públiques o privades sense personalitat, haurà de presentar els certificats en nom d'aquestes entitats i en nom de tots els socis.

f) Certificat de situació en el cens d'activitats econòmiques de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària (AEAT). Aquest certificat podrà ser substituït per un certificat de situació censal de l'AEAT.

g) Memòria del projecte per al qual se sol·licita la subvenció, en què s'ha d'especificar, com a mínim, els punts següents: descripció, necessitat, temporalització i pressupost detallat orientatiu d'ingressos i de despeses (annex 4).

h) Document admès en dret que acrediti el domicili fiscal a Llucmajor de la persona sol·licitant o còpia del document que acrediti el dret personal o real del qual disposa la persona sol·licitant respecte al centre de treball ubicat al municipi de Llucmajor (contracte de lloguer, escriptura de compravenda inscrita en el corresponent registre, llicència de taxi, etc.).

i) Declaració responsable (annex 5).

j) En el cas de persones jurídiques, s'ha d'acompanyar també de:

- Fotocòpia del document fefaent que acrediti la representació, per qualsevol forma vàlida en dret, de la persona que actua en nom de l'empresa sol·licitant.

- Fotocòpia de l'escriptura de constitució.

- Informe de vida laboral del codi de compte de cotització de l'entitat o qualsevol altre document admès en dret on figuri el nombre de treballadors.

k) En el cas que el sol·licitant sigui una agrupació de persones físiques o jurídiques, públiques o privades sense personalitat, s'ha d'acompanyar també amb:

- Fotocòpia del contracte privat o escriptura pública de la seva constitució.

- Annex 6, on s'ha de fer constar l'import de la subvenció que ha d'aplicar cadascun dels integrants, que igualment tenen la consideració de beneficiari, i el nomenament d'un representant o apoderat únic de l'agrupació amb poders suficients per complir les obligacions que, com a beneficiari, corresponen a l'agrupació.

10. Forma i termini de justificació per part del beneficiari i pagament

10.1. El termini per justificar la realització de les activitats subvencionades i per sol·licitar el pagament de la subvenció acaba el 14 de de novembre de 2022.

10.2. La justificació, sota la responsabilitat del declarant, s'ha de fer per la modalitat de compte justificatiu amb aportació de justificants de despesa:

a) Una memòria d'actuacions (annex 7) justificativa de les actuacions fetes, els resultats obtinguts i el compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció.

b) Una memòria econòmica (annex 8) justificativa de les despeses fetes, amb indicació de les despeses i inversions del projecte, amb indicació del creditor i del document, el seu import, la data emissió i, si s'escau, la data de pagament. A més, s'hi han d'indicar les desviacions esdevingudes respecte al pressupost aportat en la sol·licitud.

c) Les factures o documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa incorporats en la memòria econòmica i, si s'escau, la documentació acreditativa del pagament, tal com s'estableix en el punt 11.

e) Declaració responsable (annex 9).

10.3. Els justificants de la inversió subvencionada, és a dir, les factures i els seus pagaments, han d'estar inclosos dins el període d'elegibilitat comprès entre l'1 de gener de 2021 i el de 14 de novembre de 2022.

10.4. El pagament de la subvenció únicament es pot fer efectiu una vegada dictada la resolució corresponent i justificada de manera suficient la realització de l'activitat subvencionada, en el compte corrent indicat a aquest efecte per la persona beneficiària de la subvenció.

10.5. En el supòsit que no es justifiqui totalment la realització de l'activitat subvencionada però s'hagi complert parcialment la finalitat per a la qual es va concedir la subvenció, aquesta s'ha de revisar i s'ha de minorar proporcionalment.

10.6. Tota alteració de les condicions que s'han tingut en compte per concedir la subvenció i, en tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions o ajuts atorgats per altres administracions o ens, públics o privats, nacionals o internacionals, pot donar lloc a la modificació de la resolució de la concessió.

10.7. La falta de justificació en els termes i dins els terminis que estableixen la convocatòria i la resolució d'atorgament de la subvenció, la modificació significativa del projecte presentat, a excepció del canvi de proveïdor que no suposi un canvi en l'execució i instal·lació de les accions subvencionables, sense que aquest Ajuntament l'hagi aprovada prèviament, i també la desviació de les subvencions o l'aplicació diferent de la que estableix la norma, determinen la revocació de la subvenció.

11. Documentació acreditativa del pagament de les despeses

La documentació acreditativa del pagament segons la forma que hagi utilitzat la persona beneficiària ha de ser la següent:

a) Pagament mitjançant transferència bancària o ingressos en un compte bancari:

- Copia del justificant de l'ordre de transferència bancària o del document bancari acreditatiu del pagament en el qual figuren el concepte de transferència o l'ingrés, la data del document, l'import, la identificació del concepte, a fi que quedi identificat el pagament de la factura i les dades de l'ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb la persona beneficiària i amb l'emissora de la factura, respectivament, i

- Extracte del compte bancari de la persona beneficiària de l'ajuda en el qual figuri el càrrec d'aquesta transferència, quan no quedin acreditats els requisits assenyalats en el paràgraf anterior.

b) Pagament mitjançant xec nominatiu:

- Còpia del xec nominatiu o pagaré nominatiu emès a nom del proveïdor que expedeix la factura o document equivalent, sempre que estigui vençut i

- Extracte del compte corrent del beneficiari de l'ajuda en el qual figuri el càrrec d'aquest xec o pagaré, o

- Certificat de l'entitat bancària en què consti el número de xec, l'import i la identificació de qui el cobra i la data de cobrament (no és necessari presentar l'extracte del compte corrent si el certificat de l'entitat bancària inclou també la identificació del número de compte en el qual s'ha carregat el xec i el titular del compte, que ha de coincidir amb la persona beneficiària de l'ajuda).

c) Pagament mitjançant pagarés, lletres de canvi o similars:

- Document acreditatiu del càrrec en compte de l'efecte mercantil i

- Extracte del compte en què figuri el càrrec de l'efecte mercantil. Aquesta documentació es pot substituir per un certificat o document similar emès per l'entitat bancària que contingui: el titular i el número de compte en què s'ha carregat l'efecte mercantil, el lliurador i el deslliurat de la lletra de canvi, la persona beneficiària, el concepte pel qual es realitza l'efecte mercantil, l'import de la lletra de canvi i la data d'emissió de la lletra i de l'abonament per part del lliurat.

d) Pagament mitjançant targeta de crèdit:

- Tiquet de compra en el qual figuri el pagament amb targeta en cas que no s'indiqui en la factura i

‐ Extracte del compte en el qual figuri el càrrec del pagament amb targeta. L'extracte del compte pot substituir-se per un certificat o títol similar de l'entitat bancària, en el qual, com a mínim, consti el titular i el número del compte corrent en el qual es carrega el pagament de la targeta, la persona beneficiària, el concepte pel qual es fa la transferència i l'import i la data de l'operació.

e) Pagament mitjançant domiciliació bancària:

- Notificació bancària del càrrec i

- Extracte bancari en què figuri el càrrec de la domiciliació. Aquesta documentació es pot substituir per un certificat o títol similar de l'entitat bancària, en el qual consti el titular i el número del compte corrent en què s'ha fet el càrrec i l'ordenant del càrrec, la persona beneficiària, el concepte pel qual es realitza el càrrec i l'import i la data de l'operació.

f) Pagament en efectiu: rebut, signat i segellat pel proveïdor, en el qual ha d'especificar-se la despesa a la qual correspon el pagament, la data i l'expressió «rebut en metàl·lic». Sota la signatura ha de figurar el nom, els cognoms i el número de DNI de la persona que signa. Només es poden justificar en efectiu els pagaments de factures per un import no superior a 250 €, incloent-hi l'IVA, amb un màxim de 1.000 € per subvenció concedida.

Si es tracta de pagaments en efectiu de factures simplificades, serà suficient la presentació d'aquest document per acreditar el seu pagament, si hi consta l'expressió «Pagat en efectiu», «Rebut» o similar.

12. Protecció de dades

La informació i les dades declarades en les sol·licituds de subvenció d'aquesta convocatòria estan emparades pel que preveu el Reglament (UE) 2016/679, de 27 d'abril, general de protecció de dades (RGPD).

13. Compatibilitat amb altres subvencions

Com a regla general, aquestes ajudes seran compatibles amb qualsevol altra subvenció, ajut, ingrés o recurs procedent d'altres administracions o ens, públics o privats, regionals, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals, sempre que no es percebi més subvenció que l'import de les despeses presentades per a la seva subvenció.

La persona sol·licitant de la subvenció ha de declarar mitjançant l'annex 4 que no ha demanat cap altre ajut o subvenció pel mateix concepte i, si escau, una relació de les subvencions i ajudes sol·licitades o concedides, amb la indicació dels imports i de les entitats subvencionadores.

14. Règim de recursos

Contra aquestes bases i convocatòria, que posen fi a la via administrativa, es pot interposar, amb caràcter potestatiu, un recurs de reposició al batle de l'Ajuntament de Llucmajor en el termini d'un mes, de conformitat amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé un recurs contenciós administratiu davant l'ordre jurisdiccional contenciós administratiu en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les llles Balears, d'acord amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

La resolució de concessió o denegació posa fi a la via administrativa. Es pot interposar contra aquesta un recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes, al batle de l'Ajuntament de Llucmajor, o bé es pot recórrer directament a l'ordre jurisdiccional contenciós administratiu en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà de la notificació o publicació de la resolució, d'acord amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa-administrativa.

15. Mitjà de publicació

Les bases que regeixen aquesta convocatòria de subvencions es publicaran en el BOIB, en la pàgina web de l'Ajuntament de Llucmajor i en la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS).També seran objecte de publicació en la BDNS les subvencions i ajudes concedides.

Tota la informació, els successius anuncis, així com totes les notificacions i incidències produïdes durant el procediment de concessió, es publicaran en la pàgina web municipal (https://www.llucmajor.org/ca).

 

 

ANNEX 1

(Aquest annex s'ha de presentar amb la sol·licitud de la subvenció)

SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ

Dades del sol·licitant

Nom o raó social:                                                                                                        CIF o NIF:

Adreça:                                                                                                                       Població:

Codi postal:                                                                                                           Adreça electrònica:

Telèfon:                                                                                                                          Fax:

Exposa

Que està assabentat/da de la convocatòria per a la concessió de subvencions per promoure la modernització i la continuïtat de les empreses i els establiments del municipi de Llucmajor.

Sol·licita

Que li concedeixin una subvenció econòmica per la quantitat d ___________________ euros.

I declara sota la seva responsabilitat que totes les dades contingudes en aquesta sol·licitud i en la documentació que s'adjunta són certes i que accepta les normes de la convocatòria, per la qual cosa facilitarà tota la informació i documentació necessària per afavorir-ne la tramitació.

Llucmajor, _____ d ___________________ de 2022

[Signatura de la persona sol·licitant o representant legal de l'entitat sol·licitant]

BATLIA DE L'AJUNTAMENT DE LLUCMAJOR

D'acord amb la normativa vigent, s'informa que les dades facilitades tenen la finalitat única de gestió i tramitació de l'expedient de subvenció (art. 6.1.a, c, RGPD/2016/679), i que no es traspassaran a terceres persones o altres entitats.

 

ANNEX 2

(Aquest annex s'ha de presentar amb la sol·licitud de la subvenció)

AUTORITZACIÓ

Dades del sol·licitant

Nom o raó social:                                                                                                            CIF o NIF:

Adreça:                                                                                                                             Població:

Codi postal:                                                                                                                Adreça electrònica:

Telèfon:                                                                                    Fax:

Dades del representant del sol·licitant

Nom i llinatges:                                                                                                             CIF o NIF:

Adreça:                                                                                                                           Població:

Codi postal:                                                                                                              Adreça electrònica:

Telèfon:                                                                                   Fax:

Autoritz:

Realitzar en nom meu o en nom de l'entitat sol·licitant a la qual represent, davant l'Ajuntament de Llucmajor, totes les gestions necessàries per a la tramitació de las subvencions per promoure la modernització i la continuïtat de les empreses i els establiments del municipi de Llucmajor.

Llucmajor, _____ d ___________________ de 2022

[Signatura de la persona representada] [Signatura de la persona representant]

BATLIA DE L'AJUNTAMENT DE LLUCMAJOR

 

ANNEX 3

(Aquest annex s'ha de presentar amb la sol·licitud de la subvenció)

SOL·LICITUD D'ALTA DE LA TITULARITAT DEL COMPTE BANCARI

Dades del perceptor

Nom o raó social:                                                                                                        CIF o NIF:

Adreça:                                                                                                                       Població:

Codi postal:                                                                                                           Adreça electrònica:

Telèfon:                                                                           Fax:

Dades bancàries del titular

ENTITAT BANCÀRIA / SUCURSAL

 

IBAN

ENTITAT

OFICINA

DC

NÚMERO DE COMPTE

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sota la meva responsabilitat declar que aquestes dades corresponen al compte corrent o la llibreta d'estalvis oberts a nom meu o a nom de l'entitat que represent.

Diligència de conformitat de l'entitat bancària:

Llucmajor, _____ d ___________________ de 2022

El director: El perceptor:

[Segell] [Signatura]

[Nota: La signatura de l'entitat bancària es pot substituir pel certificat bancari telemàtic]

 

ANNEX 4

(Aquest annex s'ha de presentar amb la sol·licitud de la subvenció)

PROJECTE

Dades del sol·licitant

Nom i cognoms:

CIF o NIF:

En qualitat de:

Descripció del projecte

- Títol:

- Descripció breu del projecte:

 

- Necessitat

 

- Data prevista d'inici del projecte:

- Data prevista de finalització del projecte:

Pressupost detallat orientatiu de despeses

Concepte

Import

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Total despeses en euros (IVA inclòs):

 

Total despeses en euros (IVA exclòs):

 

Pressupost detallat orientatiu d'ingressos

Concepte

Import

Ajuntament de Llucmajor

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Total ingressos en euros:

 

 

Llucmajor, _____ d ___________________ de 2022

[Signatura de la persona sol·licitant o representant legal de l'entitat sol·licitant]

[Nota: D'acord amb el punt 3.6 el projecte o l'actuació presentat ha de tenir un cost elegible mínim de 1.000 euros (IVA exclòs)]

[Nota: D'acord amb el punt 9.6.g la memòria del projecte per al qual se sol·licita la subvenció ha d'especificar, com a mínim, els punts següents: descripció, necessitat, temporalització i pressupost detallat orientatiu d'ingressos i de despeses]

 

ANNEX 5

(Aquest annex s'ha de presentar amb la sol·licitud de la subvenció)

DECLARACIÓ RESPONSABLE

Dades del sol·licitant

Nom i cognoms:

CIF o NIF:

En qualitat de:

Declar:

- Que la persona o entitat sol·licitant està donada d'alta en l'impost sobre activitats econòmiques en un epígraf corresponent a l'activitat que s'exerceix.

- Que la persona o entitat sol·licitant té el domicili fiscal i/o al menys un centre de treball en el terme municipal de Llucmajor

- Que la persona o entitat sol·licitant no incorre en cap supòsit previst en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

- Que les despeses detallades per a la concessió de la subvenció (detallades en l'annex 4) responen a la naturalesa de l'activitat subvencionada i resulten estrictament necessàries per al desenvolupament de l'activitat econòmica.

- Que, de conformitat amb el que preveu en l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, no ha estat sancionada o condemnada en els tres anys darrers per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, i que no ha estat sancionada per resolució administrativa ferma o per sentència judicial ferma, ni ha estat sancionada o condemnada per cap resolució administrativa ferma amb pena accessòria de prohibició de rebre ajuts o subvencions públiques pel període estipulat en l'article 37 de la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradicar l'LGTBI-fòbia.

- Que accept íntegrament les condicions de la convocatòria.

- [Marcau amb una X una de les dues declaracions]

(    ) Que no ha demanat ni ha rebut cap altre suport, ajut o subvenció per al projecte presentat.

(    ) Que ha demanat o ha rebut per al projecte els ajusts o les subvencions que es detallen a continuació:

a) Entitat subvencionadora:

Import de l'ajut o de la subvenció:

No resolta (    ) Denegada (    ) Concedida i no rebuda (    ) Rebuda (    )

b) Entitat subvencionadora:

Import de l'ajut o de la subvenció:

No resolta (    ) Denegada (    ) Concedida i no rebuda (    ) Rebuda (    )

Llucmajor, _____ d ___________________ de 2022

[Signatura de la persona sol·licitant o representant legal de l'entitat sol·licitant]

 

ANNEX 6

(Aquest annex s'ha de presentar amb la sol·licitud de la subvenció)

El Sr./la Sra. amb DNI/NIE núm. , en qualitat de representant d amb CIF núm. .

Exposa

- Que són membres d'aquesta entitat:

1r El Sr./la Sra. amb DNI/NIE i import d'ajuda .

2n El Sr./la Sra. amb DNI/NIE i import d'ajuda .

3r El Sr./la Sra. amb DNI/NIE i import d'ajuda .

4t El Sr./la Sra. amb DNI/NIE i import d'ajuda .

5è El Sr./la Sra. amb DNI/NIE i import d'ajuda .

6è El Sr./la Sra. amb DNI/NIE i import d'ajuda .

- Que es designa el Sr./la Sra. com el representant únic de l'entitat.

- Que l'entitat es compromet a no dissoldre's fins que hagi transcorregut el termini de prescripció previst en els articles 39 i 65 d'aquesta Llei.

- Que totes les persones integrants assumeixen la seva responsabilitat solidària en les obligacions que es derivin de la tramitació de l'expedient, en funció del que s'estableix en el contracte o acord de constitució i posteriors modificacions si n'hi hagués, així com en el que regula la resta de normativa aplicable.

Llucmajor, _____ d ___________________ de 2022

[Signatura de les persones integrants de l'entitat]

 

ANNEX 7

(Aquest annex s'ha de presentar amb la justificació de la subvenció)

MEMÒRIA D'ACTUACIONS

Dades del sol·licitant

Nom i cognoms:

CIF o NIF:

En qualitat de:

Declar:

- Que les actuacions fetes del projecte subvencionat han estat les següents:

 

 

- Que els resultats obtinguts han estat els següents:

 

 

- Que s'han complit les condicions imposades en la concessió de la subvenció.

Llucmajor, _____ d ___________________ de 2022

[Signatura de la persona sol·licitant o representant legal de l'entitat sol·licitant]

[Nota: D'acord amb el punt 10.2.a) la memòria d'actuacions ha d'especificar les actuacions fetes, els resultats obtinguts i el compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció]

 

ANNEX 8

(Aquest annex s'ha de presentar amb la justificació de la subvenció)

MEMÒRIA ECONÒMICA

Dades del sol·licitant

Nom i cognoms:

CIF o NIF:

En qualitat de:

Declar sota la meva responsabilitat

- Que el cost per dur a terme el projecte (IVA exclòs) ha estat el següent: .................. €

Relació de justificants de despeses

Núm.

Concepte de despesa

Proveïdor

Núm. factura

Data de factura

Data de pagament

Import base imposable

IVA

Total

1

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

 

 

 

 

9

 

 

 

 

 

 

 

 

TOTAL

 

 

 

Relació d'ingressos d'execució del projecte (ajudes, subvencions o altres ingressos econòmics)

Procedència

Import

Ajuntament de Llucmajor

 

 

 

 

 

TOTAL

 

Desviacions del pressupost

Pressupost inicial (el presentat amb la sol·licitud)

Pressupost final (el justificat)

Concepte

Import

Concepte

Import

 

 

 

 

 

 

 

 

Explicació de les desviacions entre pressupost inicial i final

 

Llucmajor, _____ d ___________________ de 2022

[Signatura de la persona sol·licitant o representant legal de l'entitat sol·licitant]

[Nota: D'acord amb el punt 10.2.b) la memòria econòmica justificativa de les despeses fetes ha d'especificar les despeses i inversions del projecte, amb indicació del creditor i del document, el seu import, la data d'emissió i, si s'escau, la data de pagament. A més, s'hi han d'indicar les desviacions esdevingudes respecte al pressupost en la sol·licitud]

 

ANNEX 9

(Aquest annex s'ha de presentar amb la justificació de la subvenció)

DECLARACIÓ RESPONSABLE

Dades del sol·licitant

Nom i cognoms:

CIF o NIF:

En qualitat de:

Declar:

- Que el projecte subvencionat s'ha fet.

- Que les despeses detallades per a la concessió de la subvenció (detallades en l'annex 4) s'han realitzat.

- Que la subvenció s'aplica a les despeses amb la finalitat de les qual es va concedir i que no supera (amb les subvencions i altres ingressos concurrents) el cost del projecte subvencionat.

- Que adjunt una relació de totes les factures i/o documents justificatius, així com els justificants dels seus pagaments, per un import total d.................. €, que corresponen sense cap dubte al projecte subvencionat.

- Que aquest compte justificatiu abasta la realització completa de les despeses subvencionades i conté la totalitat dels justificants imputables al projecte subvencionat.

- Que totes les dades contingudes en aquest compte justificatiu són vertaderes i correctes.

- Que s'adjunten les factures o documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa incorporats en la relació de la memòria econòmica.

- Que les factures presentades per justificar la subvenció no superen el valor de mercat.

- Que, d'acord amb el que estableix l'article 34.5 de la Llei general de subvencions, la persona o entitat sol·licitant no és deutora per una resolució de reintegrament de subvencions.

Llucmajor, _____ d___________________ de 2022

[Signatura de la persona sol·licitant o representant legal de l'entitat sol·licitant]