Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MENORCA

Núm. 392686
Acord del Consell Executiu en sessió de caràcter ordinari d’11 de juliol de 2022, relatiu a les bases i la convocatòria dels ajuts de minimis al teixit productiu 2022 (exp. 3303-2022-000001)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. El Consell Executiu, en la sessió de dia 13 de desembre de 2021, va aprovar el Pla Estratègic de Subvencions del Consell Insular de Menorca (PES) del CIM per a l'any 2022. El PES estableix la previsió de l'activitat subvencionadora en la línia de foment d'activitats d'interès general, dins el marc normatiu establert per a la concessió de subvencions. Dues de les línies de subvenció incloses en aquest PES són: els ajuts al teixit empresarial i associatiu de Menorca i els ajuts a les empreses transformadores de formatge Mahón-Menorca.

2. En l'exercici de les competències pròpies, alguns dels objectius del Consell Insular de Menorca són: promocionar els productes agroalimentaris autòctons, sensibilitzar la població envers els beneficis del consum de productes locals, donar suport al sector industrial tradicional i promoure l'artesania de l'illa.

3. L'interès públic d'aquesta convocatòria és millorar la comercialització i la posició de les empreses, dels artesans i de les associacions de l'illa de Menorca en els mercats nacional i internacional, i contribuir al foment i la promoció del desenvolupament tecnològic i la innovació empresarial.

4. La guerra a Ucraïna ha convulsionat els mercats energètics, tensió que ha compromès el ritme de la recuperació econòmica iniciada al tram final de la pandèmia de la COVID-19. Aquest departament considera important implementar mesures que contribueixin a afavorir la reactivació econòmica en un escenari econòmic dominat per l'increment dels preus de l'energia i de les matèries primeres.

En aquest sentit, el Decret llei 4/2022, de 30 de març, pel qual s'adopten mesures extraordinàries i urgents per pal·liar la crisi econòmica i social produïda pels efectes de la guerra a Ucraïna, publicat en el BOIB núm. 44 de 31 de març de 2022 i validat pel Parlament de les Illes Balears el 12 d'abril de 2022, preveu un règim especial per agilitar la tramitació de subvencions, que també és d'aplicació als consells insulars fins al 31 de desembre de 2022.

5. La convocatòria de minimis de teixit productiu per a l'any 2022 preveu 2 línies diferents d'ajuts:

  • Línia 1: Ajuts per al teixit productiu i artesanal
  • Línia 2: Ajuts per a les associacions empresarials

L'objecte d'aquests ajuts de minimis és donar suport al teixit productiu de l'illa de Menorca en els aspectes següents: assistència a fires i promoció dels seus productes; ajuda a les empreses per transformar el seu model de negoci a través de la digitalització dels actius i un major ús de la tecnologia; col·laboració amb la formació, l'emprenedoria i la reconversió industrial; i contribució a la inversió en actius fixes i despeses per a l'obtenció de patents i models d'utilitat.

Les actuacions s'han de realitzar en el període comprès entre dia 1 d'octubre de 2021 i dia 30 de setembre de 2022.

6. El crèdit pressupostari màxim per línies és:

- Línia 1:

  • Despesa corrent: 795.000 €
  • Despesa d'inversió: 100.000 €
  • L'ajut màxim individual serà de 50.000 €, en aplicació del Reglament (UE) núm. 1407/2013 de la Comissió de 18 de desembre de 2013; o bé de 20.000 €, si li és aplicable el Reglament (UE) núm. 1408/2013 de la Comissió de 18 de desembre de 2013.

- Línia 2:

  • Despesa corrent: 5.000 €
  • L'ajut màxim individual serà de 2.000 €.

Si no s'exhaureix el crèdit previst per a la línia 2, el romanent revertirà en la línia 1.

7. El Ple del Consell Insular de Menorca, en la sessió de caràcter ordinari de 20 de juny de 2022, aprovà provisionalment l'expedient de modificació pressupostària en la modalitat de suplement de crèdit, entre d'altres, de les aplicacions 5.43900.4790000 i 5.43900.7700001 (BOIB núm. 84 de 28 de juny de 2022).

Per tot el que s'ha exposat, de conformitat amb la normativa bàsica aplicable al Consell Insular de Menorca en matèria de subvencions i en el marc del que estableixen les Bases d'execució del pressupost d'aquesta administració,

Atesa la proposta del conseller executiu del Departament d'Economia i Territori,

El Consell Executiu, per unanimitat dels sis membres presents (senyora Mora Humbert, senyor Maria Ballester, senyora Torrent Bagur, senyor Pastrana Huguet, senyor Juaneda Mercadal i senyora Gómez Estévez) i en votació ordinària, adopta els acords següents:

Primer. Aprovar les bases que regeixen la concessió d'ajuts de minimis del Consell Insular de Menorca per al teixit productiu de Menorca i els seus annexos.

Segon. Aprovar, simultàniament, la convocatòria dels ajuts de minimis corresponent a l'any 2022, que es regiran per les bases esmentades anteriorment i d'acord amb les condicions següents:

a) Import global màxim dels ajuts i crèdit pressupostari. Les ajudes concedides s'atendran amb càrrec a les partides pressupostàries i pels imports màxims que s'indiquen més avall:

Aplicació

Quantia màxima

5.43900.4790000 Ajuts al teixit empresarial i associatiu de Menorca

800.000 €

5.43900.7700001 Ajuts al teixit empresarial i associatiu de Menorca

100.000 €

L'import màxim que es destina a l'aplicació 5.43900.7700001 únicament es podrà ampliar en 200.000 € en el supòsit que s'aprovi definitivament l'expedient de modificació pressupostària en la modalitat de suplement de crèdit d'aquesta aplicació (BOIB núm. 84 de 28 de juny de 2022).

b) El termini de presentació de sol·licituds i justificacions comença l'endemà d'haver-se publicat aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i finalitza dia 30 de setembre de 2022.

c) Els instructors d'aquest expedient són el senyor Gabriel Subirats Pons i la senyora Francisca Llabrés Riudavets.

d) La composició de la Comissió Avaluadora d'aquests ajuts és la següent:

- President: Josep Pastrana Huguet, conseller executiu d'Economia i Territori

- Vocals:

  • Pilar Pons Goñalons, directora insular d'Economia
  • Helena Fonolleda Gómez, cap de negociat de Sa Roqueta i enginyera tècnica agrícola del Departament d'Economia
  • Gabriel Subirats Pons, tècnic de gestió a l'AGA d'Economia
  • Francisca Llabrés Riudavets, tècnica de gestió a l'AGA d'Economia

- Secretari/ària: un/a funcionari/ària del Departament

Tercer. Remetre a la Base de Dades Nacional de Subvencions informació sobre la present convocatòria, en els termes establerts en l'article 20.8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, de forma prèvia a la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

BASES QUE REGEIXEN LA CONVOCATÒRIA DELS AJUTS DE MINIMIS DEL CONSELL INSULAR DE MENORCA PER AL TEIXIT PRODUCTIU DE MENORCA

1. Objecte

L'objecte d'aquests ajuts de minimis és donar suport al teixit productiu de l'illa de Menorca en els aspectes següents: assistència a fires i promoció dels seus productes; ajuda a les empreses a transformar el seu model de negoci a través de la digitalització dels actius i un major ús de la tecnologia; col·laboració en la formació, l'emprenedoria i la reconversió industrial, i contribuició a la inversió en actius fixes i despeses per a l'obtenció de patents i models d'utilitat.

Les actuacions s'han de realitzar durant el període comprès entre dia 1 d'octubre de l'any anterior al de la convocatòria i dia 30 de setembre de l'any de la convocatòria.

En el marc d'aquests ajuts s'estableixen dues línies:

  • Línia 1: Ajuts per al teixit productiu i artesanal
  • Línia 2: Ajuts per a les associacions empresarials

2. Finalitat

El Consell Insular de Menorca, en l'exercici de les seves competències i d'acord amb els objectius fixats en el Pla Estratègic de Subvencions de l'any de la convocatòria, vol donar suport a la millora de la comercialització i la posició de les empreses que formen el teixit productiu de Menorca així com a les associacions empresarials de l'illa, en els mercats nacional i internacional mitjançant una convocatòria d'ajuts de minimis. Així mateix és la intenció del Consell Insular de Menorca contribuir al foment i la promoció del desenvolupament tecnològic i la innovació d'aquest teixit productiu.

3. Finançament i import màxim

Les ajudes de minimis que s'atorguin en el marc d'aquestes bases es faran efectives amb càrrec a les partides i per l'import màxim que s'estableixin a la convocatòria.

4. Activitats subvencionades

Seran subvencionables les activitats que es relacionen a continuació:

Línia 1. Ajuts per al teixit productiu:

a) Assistència a fires professionals fora de Menorca (com a expositors o com a visitants) i prospecció de mercats exteriors.

b) Disseny, actuacions de promoció i campanyes publicitàries a través de mitjans i canals tradicionals o digitals.

c) Formació per a la millora de les competències professionals.

d) Assessorament per sol·licitar ajuts finançats amb fons europeus.

e) Incorporació a l'empresa de personal qualificat o especialitzat.

f) Implementació de solucions tecnològiques avançades.

g) Optimització de la gestió a través de la introducció/revisió de metodologies, procediments o processos productius.

h) Implantació de projectes directament relacionats amb la innovació, la qualitat o la sostenibilitat (inclou certificacions).

i) Inversió en actius fixos materials o immaterials.

j) Despeses per a l'obtenció de patents i models d'utilitat.

k) Despeses indirectes que estiguin relacionades amb les activitats subvencionades.

Línia 2. Ajuts per a les associacions empresarials:

a) Disseny, actuacions de promoció i campanyes publicitàries a través de mitjans i canals tradicionals o digitals.

b) Formació per a la millora de les competències professionals.

5. Naturalesa de l'ajut de minimis. Compatibilitat amb altres ajuts

1. Les subvencions que es regeixen per aquestes bases són de caràcter voluntari i eventual i es poden anul·lar, revocar i reintegrar en tot moment per les causes previstes en la llei o en aquestes bases; no generen cap dret a l'obtenció d'altres subvencions en anys posteriors i no es poden al·legar com a precedent.

Aquests ajuts són compatibles amb altres ajudes, subvencions, ingressos o recursos per realitzar el mateix projecte que es puguin rebre d'altres administracions o entitats, sens perjudici de l'obligació dels beneficiaris de comunicar-ho de la forma establerta en aquestes bases, sempre que el seu còmput anual no superi el pressupost d'execució del projecte o els percentatges de limitacions establerts.

Per a la línia 1: Aquests ajuts són incompatibles amb els ajuts concedits per aquest departament pel mateix projecte durant l'any de la convocatòria.

Per a la línia 2: Aquests ajuts són incompatibles amb els concedits per aquest departament durant l'any de la convocatòria encara que es tracti d'un nou projecte.

2. Depenent del sector econòmic en què operi l'entitat sol·licitant, resultarà d'aplicació la regulació continguda en el Reglament de minimis 1408/2013, aplicable al sector agrari (modificat per el Reglament (UE) 2019/316 de 21 de febrer de 2019), o la continguda en el Reglament de minimis 1407/2013, aplicable a tots els sectors, d'acord amb els requisits, els límits i les definicions que s'hi recullen.

a) Estaran sotmesos als requisits i les exigències del Reglament 1408/2013 (modificat per el Reglament (UE) 2019/316 de 21 de febrer de 2019) de la Comissió de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea de les ajudes de minimis en el sector agrícola, tenint en compte les definicions i excepcions recollides en aquesta norma:

- Els sol·licitants que operen en el sector de la producció primària de productes agrícoles.

- Els sol·licitants que operen tant en el sector de la producció primària com en el de la transformació i comercialització de productes agrícoles i que no garanteixin per mitjans apropiats, com la separació d'activitats o la distinció de costos, que les activitats del sector primari no es beneficiaran dels ajuts de minimis que es puguin concedir en aplicació del Reglament 1407/2013 aplicable a tots els sectors.

L'aplicació d'aquest reglament implica que l'entitat beneficiaria no pot rebre, quant a activitats econòmiques sotmeses a l'esmentat Reglament, en els tres darrers exercicis fiscals, ajuts públics o d'ens privats finançats amb càrrec a pressupost públics per un import superior a 20.000 €. Així mateix, s'ha de respectar el límit nacional que s'indica en l'annex del reglament esmentat.

b) Estan sotmesos als requisits i les exigències del Reglament (UE) núm. 1407/2013 de la Comissió de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis a tots els sectors, tenint en compte les definicions i excepcions recollides en aquesta norma:

- Els sol·licitants que operen en el sector de la transformació i comercialització de productes agrícoles.

- Els sol·licitants que operen en el sector de la transformació i comercialització de productes agrícoles i que, així mateix, operen en algun dels sectors exclosos, com ara els que es dediquen a la producció primària de productes agrícoles, sempre que garanteixin que les activitats dels sectors exclosos no es beneficiaran de les ajudes de minimis concedides d'acord amb aquest reglament per mitjans apropiats com la separació d'activitats o la distinció de costos.

L'aplicació d'aquest reglament implica que l'entitat beneficiària no pot rebre, quant a activitats econòmiques sotmeses al reglament esmentat, tot tenint en compte les possibles acumulacions previstes en l'art. 5, en els tres darrers exercicis fiscals, ajuts públics o d'ens privats finançats amb càrrec a pressupost públics per un import superior a 200.000 €.

3. El fet de rebre una subvenció implica l'obligatorietat de dur a terme el projecte subvencionat i, per tant, l'entitat beneficiària ha de cercar altres fons de finançament o aportar-ne de propis.

6. Requisits dels beneficiaris

1. Per a la línia 1, poden ser beneficiàries d'aquests ajuts les persones físiques o jurídiques o agrupacions de persones físiques o jurídiques, les comunitats de béns o qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o de patrimoni separat sens personalitat jurídica que tenguin el domicili fiscal i un establiment operatiu a Menorca de naturalesa productiva; és a dir, que siguin fabricants, productors o artesans acreditats, que responguin a la definició de persona empresària autònoma, micro, petita o mitjana empresa (PIME) i que estiguin donats d'alta de l'impost d'activitats econòmiques en les divisions 0 (sempre que l'explotació estigui donada d'alta en el Registre Insular d'Explotacions Agràries –RIA– en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds com a activitat complementària de venda directa i de transformació, si escau, 1, 2, 3 o 4 de la secció primera o l'agrupació 86 de la secció segona del Reial decret legislatiu 1175/1990, de 28 de setembre, pel qual s'aproven les tarifes i la instrucció de l'impost sobre activitats econòmiques.

2. Per a la línia 2, les associacions empresarials l'àmbit d'actuació de les quals sigui, totalment i en exclusiva, l'illa de Menorca.

3. No poden ser-ne beneficiàries:

a) Les persones físiques o jurídiques en les quals concorri alguna de les prohibicions establertes en l'art. 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i en l'art. 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (annex II).

b) Les empreses que, en el moment que l'òrgan instructor dicti la proposta de resolució definitiva de la convocatòria, no estiguin al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries i amb la Seguretat Social davant l'Administració General de l'Estat i de les obligacions tributàries amb el Consell Insular de Menorca.

c) Les empreses que hagin rebut, en els tres darrers exercicis fiscals (2020, 2021 i 2022), ajuts públics o d'ens privats, finançats amb càrrec a pressuposts públics en concepte de minimis, per un import superior a 20.000 € o 200.000 € (segons els sigui d'aplicació l'apartat a o b de la base 5.2 respectivament).

d) Les entitats recollides dins la categoria d'empreses en crisi, tal com les defineix l'apartat 18 de l'article 2 del Reglament núm. 651/2014 de la Comissió. Tampoc poden ser-ne beneficiàries les empreses que estiguin subjectes a una ordre de recuperació pendent després d'una decisió de la Comissió que tengui declarada una ajuda il·legal i incompatible amb el mercat comú (annex II).

 

7. Presentació de les sol·licituds

1. Les sol·licituds s'han de presentar formalitzades electrònicament mitjançant el model normalitzat que s'adjunta com a annex I (versió 1 o 2) d'aquestes bases i que es troba a la seu electrònica www.cime.es. Facultativament, i només en el cas de les persones físiques, es poden presentar presencialment d'acord amb el que estableix l'apartat 5 b d'aquesta base.

2. A la sol·licitud, s'ha d'adjuntar la documentació següent:

A. Documentació administrativa

a) Si el sol·licitant és persona física, DNI o NIE en vigor.

b) Si el sol·licitant és persona jurídica, escriptura de constitució o modificació, estatuts o reglament intern de funcionament inscrits en el registre corresponent. Si fos necessari de conformitat amb els estatuts, han d'aportar certificat de l'acord adoptat per l'òrgan de govern de l'entitat per sol·licitar l'ajuda i per designar representant.

c) Si el sol·licitant és persona jurídica, CIF del sol·licitant.

d) Documentació acreditativa de la vigència del càrrec de representant legal en virtut del qual actua qui presenta la sol·licitud i, si escau, acreditació de l'autorització corresponent i suficient, en cas que la presenti una persona diferent.

e) Si és una agrupació de persones físiques o jurídiques, una comunitat de béns o una altra agrupació econòmica sens personalitat jurídica, han de sol·licitar l'ajut totes les persones que la integren i adjuntar-hi els DNI (en el cas de persones físiques) o la documentació acreditativa de la personalitat jurídica de cada un dels integrants. Així mateix, han de designar un únic representant i un únic domicili per a notificacions.

f) Acreditació de la representació si la sol·licitud es presenta en nom d'un altre i NIF del representant.

g) Declaració responsable signada pel sol·licitant o pel seu representant legal de no estar sotmès a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d'obtenir la condició de beneficiari o entitat col·laboradora de les subvencions públiques recollides en l'art. 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions (annex II).

h) Declaració responsable del sol·licitant o del seu representant legal relativa a les subvencions o ajudes obtingudes i sol·licitades d'altres institucions públiques o privades per realitzar la mateixa activitat (annex III).

i) Declaració responsable relativa al Reglament comunitari de minimis aplicable i als ajuts rebuts en concepte de minimis (annex III).

j) Declaració de responsable del compte bancari de l'empresa o del seu representant segons model facilitat pel Consell Insular de Menorca.

k) Certificat en què consti que està al corrent de les obligacions tributàries davant l'Administració de l'Estat i de les obligacions davant la Seguretat Social. Els sol·licitants poden autoritzar el Consell Insular de Menorca a comprovar el compliment de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social. Aquestes comprovacions es portaran a terme en la mesura que el Consell Insular de Menorca disposi dels convenis adequats que li ho permetin (annex I).

B. Documentació específica

l) Per a la línia 1:

  • Informe de vida laboral (autònoms).
  • Informe de la mitjana anual treballadors d'alta 2021 (en cas de treballadors contractats).
  • Certificat de situació en el cens d'activitats econòmiques de l'AEAT. Els sol·licitants poden autoritzar el Consell Insular de Menorca a comprovar-ho. (Annex I).
  • Documentació relativa a la sol·licitud i justificació de la subvenció (vegeu la base 13).
  • Declaració, per a la seva comprovació d'ofici, si n'és el cas, de trobar-se inscrit en el Registre Insular d'Explotacions Agràries o en el Registre d'Artesans de les Illes Balears (annex I).

m) Per a la línia 2:

  • Documentació relativa a la sol·licitud i justificació de la subvenció (veugeu la base 13).

S'eximeix de presentar la documentació a què fan referència les lletres a, b, c, d i j quan aquesta ja consti en els arxius del Consell Insular. En aquest cas s'ha de fer constar expressament en la sol·licitud.

3. D'acord amb l'art. 28.3 i l'art. 53 c de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques (LPACAP), les persones interessades no tenen l'obligació de presentar documents originals, llevat que, amb caràcter excepcional, la normativa reguladora aplicable exigeixi el contrari. En qualsevol cas, les persones interessades són responsables de la veracitat dels documents que presentin (art. 28.7 de l'LPACAP).

D'acord amb l'art. 28.5 de l'LPACAP, excepcionalment, quan la rellevància d'un document de l'expedient aportat per l'interessat ho exigeixi, o existeixin dubtes derivats de la qualitat de la còpia, el CIM pot sol·licitar de manera motivada l'autenticació de les còpies aportades per la persona interessada, per la qual cosa pot requerir l'exhibició del document o de la informació original.

4. Pel fet de presentar-se a aquesta convocatòria la persona interessada presta al CIM els consentiments següents:

a) Per consultar i comprovar la veracitat de la documentació i de les dades presentades per l'interessat que tenguin en el seu poder altres administracions públiques, principalment mitjançant les plataformes d'interoperabilitat, les xarxes corporatives o altres sistemes electrònics habilitats a aquest efecte i als quals el CIM tengui accés.

b) Per consultar l'existència i la veracitat de la documentació i de les dades que eventualment l'interessat hagi considerat oportú no presentar acollint-se al dret de no fer-ho pel fet que hagin estat elaborades per les administracions públiques.

Els esmentats consentiments només es consideraran atorgats quan no consti en l'expedient l'oposició expressa a l'esmentada consulta o quan la llei especial que sigui aplicable al cas en requereixi el consentiment exprés; en aquest darrer cas serà obligatori que l'Administració el requereixi i que l'interessat el presti.

5. Les sol·licituds i tota la documentació transcrita en els punts A) i B) de l'apartat 2, s'han de presentar, dins del termini establert en la convocatòria, d'acord amb les indicacions següents:

a) Per mitjans electrònics d'acord amb el que estableix l'art. 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, al registre electrònic del Consell Insular de Menorca (www.cime.es) o a qualsevol altre registre electrònic dels establerts en l'article 16.4 de l'esmentada Llei 39/2015.

b) Facultativament la poden presentar presencialment, d'acord amb el que estableix l'art. 14.1 de l'LPACAP, les persones físiques, per tal de preservar el dret de comunicar-se amb l'Administració pública també per mitjans no electrònics, mitjançant el registre electrònic del Consell Insular de Menorca (a la seu del CIM de Maó i a les oficines administratives de Ciutadella) o a qualsevol altre registre i lloc dels establerts en l'article 16.4 de l'esmentada LPACAP.

Si algun subjecte obligat a fer la sol·licitud per mitjans electrònics presenta la sol·licitud presencialment, se'l requerirà per tal que l'esmeni mitjançant la seva presentació electrònica. A aquests efectes, i d'acord amb el que estableix l'article 68.4 de la mateixa llei, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en què hagi tingut lloc l'esmena.

7. Si la sol·licitud o la documentació fossin incorrectes o incompletes, el Consell Insular de Menorca en requerirà la rectificació o el complement necessaris. Si en el termini de 10 dies hàbils, comptats des de l'endemà del dia que es rebi el requeriment d'esmena de la sol·licitud, la persona interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la documentació requerida, s'entendrà que ha desistit de la seva petició de conformitat amb l'article 68 de l'LPACAP.

8. Criteris que es tindran en compte per a la concessió dels ajuts i la determinació de l'import de la subvenció

1. Sempre que es compleixin els requisits de la convocatòria s'atorgaran els ajuts sol·licitats amb els límits fixats en la convocatòria, en les presents bases i segons el crèdit disponible.

2. Si el total de l'ajut sol·licitat per línia és superior al crèdit disponible, aquest es repartirà proporcionalment entre els sol·licitants de cada una de les línies.

3. El crèdit pressupostari màxim per línies és:

- Línia 1

  • Despesa corrent: 795.000 €
  • Despesa d'inversió: 100.000 €
  • L'ajut màxim individual serà de 50.000 €, en aplicació del Reglament (UE) núm. 1407/2013 de la Comissió de 18 de desembre de 2013; o bé de 20.000 €, si LI és aplicable el Reglament (UE) núm. 1408/2013 de la Comissió de 18 de desembre de 2013.

- Línia 2

  • Despesa corrent: 5.000 €.
  • L'ajut màxim individual serà de 2.000 €.
  • Si no s'exhaureix el crèdit previst per a la línia 2, el romanent revertirà en la línia 1.

4. En un primer terme, es concediran els ajuts als sol·licitants que no disposin d'un ajut nominatiu previst en el pressupost del CIM en vigor del Departament d'Economia i Territori. Si hi hagués crèdit pressupostari suficient després d'aquest primer repartiment, es concediran els ajuts a la resta de sol·licitants que ja compten amb una subvenció nominativa del Departament i sempre tenint en compte el que s'especifica en la base 5.1.

5. Pel que fa a les activitats de la línia 1, se subvencionaran les despeses relacionades a continuació amb un màxim de 50.000 € o 20.000 € segons el reglament aplicable:

a) Assistència a fires professionals fora de Menorca (com a expositors o com a visitants) i prospecció de mercats exteriors: per assistir a fires, se subvenciona fins al 100 % de les despeses de transport i allotjament, i fins al 50 % del lloguer de l'espai, gestió i muntatge de l'estand o de la sala d'exposicions; ambdós conceptes amb els límits següents per fira:

  • Fires que tenguin lloc a Espanya: 4.000 €
  • Fires a Europa (menys Espanya): 6.000 €
  • Fires fora d'Europa: 10.000 €

Per a la prospecció de mercats exteriors, se subvenciona fins al 100 % de les despeses de transport i allotjament, així com fins al 100 % de les despeses relatives als serveis externs d'assessorament o consultoria.

b) Disseny, actuacions de promoció i campanyes publicitàries a través de mitjans i canals tradicionals o digitals: se subvenciona fins al 100 % d'aquestes despeses.

c) Formació per a la millora de les competències professionals: se subvenciona fins al 100 % de la formació, presencial o virtual, directament relacionada amb l'actualització de les competències que el mercat exigeix als perfils professionals escollits.

d) Assessorament per sol·licitar ajuts finançats amb fons europeus: se subvenciona fins al 100 % de les despeses relatives als serveis externs d'assessorament o consultoria amb l'objecte de sol·licitar una subvenció provinent dels fons europeus.

e) Incorporació a l'empresa de personal qualificat o especialitzat: se subvenciona fins al 100 % dels cost laboral del personal que s'hagi incorporat a l'empresa amb funcions relacionades inequívocament amb les activitats b, d, f, g i h, durant el període subvencionable.

f) Implementació de solucions tecnològiques avançades: se subvenciona fins al 100 % d'aquestes despeses mitjançant la contractació externa.

g) Optimització de la gestió a través de la introducció/revisió de metodologies, procediments o processos productius: se subvenciona fins al 100 % d'aquestes despeses relatives als serveis externs d'assessorament o consultoria.

h) Implantació de projectes directament relacionats amb la innovació, la qualitat o la sostenibilitat (inclou certificacions): se subvenciona fins al 100 % d'aquestes despeses relatives als serveis externs d'assessorament o consultoria.

i) Inversió en actius fixes materials o immaterials: se subvenciona el 50 % del cost amb un màxim de 10.000 €.

j) Despeses per a l'obtenció de patents i models d'utilitat: se subvenciona el 50 % del seu cost.

k) Les despeses indirectes que estiguin relacionades amb les activitats subvencionades es poden subvencionar, fins a un màxim de 12.000 €, en funció de la mitjana de treballadors d'alta durant el darrer exercici:

  • Autònom o 3 treballadors assalariats: 3.000 €
  • De 4 a 6 treballadors assalariats: 6.000 €
  • De 7 a 10 treballadors assalariats: 9.000 €
  • 11 o més treballadors assalariats: 12.000 €

6. En relació amb les activitats de la línia 2, se subvencionaran amb un màxim individual per beneficiari de 2.000 € les despeses següents:

a) Disseny, actuacions de promoció i campanyes publicitàries a través de mitjans i canals tradicionals o digitals: se subvenciona fins al 10 0% d'aquestes despeses.

b) Formació per a la millora de les competències professionals: se subvenciona fins al 100 % dels costos de la formació, presencial o virtual, directament relacionada amb l'actualització de les competències que el mercat exigeix als perfils professionals escollits.

7. Quan l'import de la despesa subvencionable superi les quanties establertes en la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic (serveis o subministraments per import inferior 15.000 euros –IVA exclòs–), el beneficiari haurà de sol·licitar, com a mínim, tres ofertes de diferents proveïdors, amb caràcter previ a la contractació del compromís per la prestació del servei o el lliurement del bé llevat que per les seves especials característiques no hi hagi al el mercat prou entitats que el realitzin, prestin o subministrin, o llevat que la despesa s'hagués de realitzar amb anterioritat a la subvenció.

9. Despeses subvencionables, pressupost del projecte i pressupost subvencionable.

1. En relació amb la línia 1, són despeses elegibles i per tant subvencionables:

a) Assistència a fires professionals fora de Menorca (com a expositors o com a visitants) i prospecció de mercats exteriors:

  • Per assistir a fires, el lloguer o la despesa generada per l'ús de l'espai i el muntatge de l'estand, així com les despeses del muntatge de la sala d'exposicions o exposició individual o col·lectiva. També les despeses de trasllat per assistir a la fira fora de Menorca (bitllets d'anada i tornada) i l'allotjament.
  • Per a la prospecció de mercats exteriors, les despeses dels trasllats fora de Menorca (bitllets d'anada i tornada) i l'allotjament, així com les relatives als serveis externs de recerca, assessorament o consultoria.

S'acceptaran factures i pagaments realitzats abans de l'1 d'octubre de l'any anterior al de la convocatòria quan corresponguin a fires efectivament realitzades en el període objecte de la convocatòria.

L'assistència a una fira que s'iniciï en el període subvencionable i finalitzi més enllà de dia 30 de setembre de l'any de la convocatòria no es considerarà subvencionable. D'altra banda, es considerarà subvencionable l'assistència a una fira que hagi començat abans de dia 1 d'octubre de l'any anterior al de la convocatòria i que finalitzi dins el període subvencionable.

No s'acceptaran factures ni pagaments posteriors a dia 30 de setembre de l'any de la convocatòria.

b) Disseny, actuacions de promoció i campanyes publicitàries a través de mitjans i canals tradicionals o digitals: factures corresponents a treballs de disseny, relacions públiques, propaganda i publicitat o factures per altres serveis externs directament relacionats.

c) Formació per a la millora de les competències professionals: factures de matricula, desplaçament, allotjament o material pedagògic relacionat amb la formació.

d) Assessorament per sol·licitar ajuts finançats amb fons europeus: factures corresponents a serveis externs.

e) Incorporació a l'empresa de personal qualificat o especialitzat: sous i salaris més les quotes a la Seguretat Social a càrrec de l'empresa.

f) Implementació de solucions tecnològiques avançades: factures corresponents a serveis externs de recerca, assessorament o consultoria.

g) Optimització de la gestió a través de la introducció/revisió de metodologies, procediments o processos productius: factures corresponents a serveis externs de recerca, assessorament o consultoria.

h) Implantació de projectes directament relacionats amb la innovació, la qualitat o la sostenibilitat (inclou certificacions): factures corresponents a serveis externs de recerca, assessorament o consultoria.

i) Per inversió en actius fixos directament vinculats al procés productiu i amb la consideració d'amortitzables, s'entenen: compres de maquinària, equipament, utillatge o instrumental (actius fixos materials) que no siguin adquisicions de segona mà, i també adquisicions de drets de patents, llicències, saber fer (know-how) o coneixements tècnics no patentats (actius fixos immaterials).

j) Per obtenció de patents i models d'utilitat, s'han d'entendre les despeses relacionades amb els serveis de diagnòstic previ de la propietat intel·lectual; la sol·licitud de marques, dibuixos o models, i també les relatives als tràmits necessaris fins a la resolució definitiva de concessió.

k) Les despeses indirectes que estiguin relacionades amb les activitats subvencionades, entre d'altres: llum, lloguers de locals o instal·lacions, personal...

2. En relació amb la línia 2, són despeses elegibles i per tant subvencionables:

a) Disseny, actuacions de promoció i campanyes publicitàries a través de mitjans i canals tradicionals o digitals: factures corresponents a treballs de disseny, relacions públiques, propaganda i publicitat o factures per altres serveis externs directament relacionats.

b) Formació per a la millora de les competències professionals: factures de personal docent (inclou desplaçament i allotjament), material pedagògic i lloguer d'espais formatius.

3. D'acord amb l'establert en l'article 31 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, es considera despesa subvencionable la que respongui a la naturalesa de l'activitat subvencionada, sigui estrictament necessària i s'efectuï dins el termini establert en aquestes bases.

Només es pot considerar com a despesa realitzada i, per tant, subvencionable, la que s'hagi pagat abans d'acabar el termini de justificació de l'ajuda de minimis. La forma d'acreditar aquest pagament i el termini per dur-lo a terme es regulen en la base catorzena, de justificació de les despeses.

4. En qualsevol cas, no formen part del pressupost subvencionable les despeses següents:

  • Despeses que no compleixin els requisits de l'objecte d'aquesta convocatòria (base 1).
  • Les despeses l'import de les quals s'hagi pagar a un preu superior de mercat.
  • Les despeses financeres.
  • Els impostos indirectes, quan siguin susceptibles de recuperació o compensació, i els impostos sobre la renda.
  • Les assegurances.
  • Les despeses relatives a menjars, refrigeris, serveis d'àpats o altres de similars.

10. Comissió avaluadora dels ajuts

1. La comissió avaluadora és l'òrgan col·legiat al qual correspon examinar les sol·licituds presentades i emetre'n l'informe que ha de servir de base a l'òrgan instructor per elaborar la proposta de resolució definitiva.

2. La Comissió Avaluadora estarà integrada pels membres següents:

  • President: el conseller executiu d'Econòmica i Territori
  • Secretari/ària: un/a funcionari/ària del Departament
  • Un nombre de vocals no inferior a tres, designats en la resolució de la convocatòria.

11. Procediment i òrgans competents per a la concessió dels ajuts

1. Els ajuts es concediran, d'acord amb els principis d'objectivitat, transparència, igualtat, no discriminació i publicitat. Quant al sistema de selecció dels beneficiaris, s'atorgaran tots els ajuts sol·licitats que compleixin els requisits de la convocatòria, amb els límits fixats en la convocatòria i en les presents bases dins el crèdit disponible. Si el total de l'ajut sol·licitat per una línia és superior al crèdit disponible, el repartiment serà proporcional.

2. L'inici de l'expedient s'efectuarà per mitjà de l'aprovació de la convocatòria corresponent. El text de la convocatòria i la resta de documentació que es requereixi s'ha de comunicar a la Base de Dades Nacional de Subvencions (d'ara en endavant, BDNS) i l'extracte de la convocatòria s'ha de publicar en Butlletí Oficial de les Illes Balears, en compliment de l'art. 20.8 de la LGS.

3. La instrucció correspon als funcionaris del Consell Insular de Menorca que es determinin en la convocatòria, als quals correspon realitzar d'ofici totes les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades per tal de formular la proposta de resolució que ha de servir de base per dictar la resolució dels ajuts i en la qual s'ha de comprovar que aquest ajust és compatible amb altres ajusts.

4. Les sol·licituds presentades dins el termini establert en la convocatòria s'han de sotmetre a l'examen de la Comissió Avaluadora.

5. Una vegada examinades les sol·licituds per la Comissió Avaluadora, i després que aquesta hagi emès el seu informe, el conseller executiu cap del departament n'elevarà la corresponent proposta de resolució a l'òrgan competent, que en aquest cas és el Consell Executiu del Consell Insular de Menorca, que dictarà resolució sobre la concessió o denegació dels ajuts.

6. La resolució de l'expedient d'atorgament de les subvencions ha de ser expressa i motivada, i ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia específica de cada una de les subvencions concedides.

7. El termini màxim per dictar i notificar la resolució expressa de concessió de subvenció serà de sis mesos comptats des de la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds. El silenci administratiu té caràcter desestimatori.

8. La resolució de l'expedient de concessió o denegació dels ajuts es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, a l'efecte de notificació (art. 45.1b de l'LPACAP). S'ha d'informar el beneficiari de la quantia de minimis concedida i del seu caràcter de minimis, tot fent referència expressa al reglament aplicat.

12. Abonament dels ajuts

1. Els ajuts s'han d'abonar un cop se n'hagi acordat la concessió.

2. No es pot pagar la subvenció mentre el beneficiari no es trobi al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries amb l'Estat, el Consell Insular de Menorca i davant la Seguretat Social.

3. Respecte a les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, s'ha d'ajustar a l'establert en la base 6. No obstant això, l'entitat beneficiària pot substituirels certificats que s'assenyalen per una declaració responsable d'estar al corrent en el compliment de les obligacions esmentades quan l'import de la subvenció concedida a la convocatòria no superi els 3.000 € (art. 11 f del TRLGSIB).

4. Les subvencions que es paguen a persones físiques resten subjectes a retenció d'acord amb la normativa que regula l'impost sobre la renda de les persones físiques.

5. Les subvencions es faran efectives en el termini màxim de 60 dies des del moment que es comprovi que la justificació presentada s'ajusta als requisits exigits en les bases de la convocatòria i sempre que la disponibilitat de tresoreria ho permeti.

13. Justificació de les despeses

1. La justificació de les despeses objecte de subvenció s'ha de presentar juntament amb la sol·licitud, de manera que el termini per fer-ho finalitza dia 30 de setembre de l'any de la convocatòria.

2. La justificació de la realització del projecte subvencionat ha d'acreditar la consecució dels objectius de la subvenció, així com el compliment de les obligacions que determinin aquestes bases. En el supòsit d'ajuda per participació a fires, la justificació de la realització del projecte subvencionat s'ha de fer de forma individual per cada una de les fires subvencionades. La justificació s'ha de fer d'acord amb l'establert en l'article 75 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, general de subvencions, a través d'un compte justificatiu simplificat, que ha de tenir el contingut següent:

a) Memòria justificativa de l'ajut sol·licitat, amb indicació de les activitats realitzades per a les quals se sol·licita la subvenció i dels resultats obtinguts, amb el suport documental corresponent i altres aspectes que siguin rellevants. En relació amb els ajuts per a fires, en la memòria s'han d'indicar les dates concretes en què s'ha fet cada una de les fires i el lloc de realització. S'ha d'adjuntar una fotografia de l'estand en la qual s'indiqui la fira a la qual correspon i la data.

b) Relació nominativa de les despeses de l'activitat, amb identificació del creditor, document, import, data d'emissió i data de pagament (annex IV). Els imports s'han d'indicar en euros, fent constar, si escau, el tipus de canvi de la divisa. Poden ser considerats com a justificants de pagament els documents següents:

  • Extracte bancari en què quedi identificat el pagament realitzat, mitjançant la indicació de l'import i la identificació del pagador i del destinatari.
  • Factura que incorpori l'acreditació del cobrament per part del seu emissor o persona responsable de l'empresa, amb capacitat de cobrament. A aquests efectes han de quedar consignades en la factura les dades següents: data de cobrament, identificació amb indicació del nombre, NIF i firma del declarant del cobrament de la factura i segell de l'empresa, el qual és facultatiu en cas que l'emissor sigui persona física.
  • Comprovant de transferència bancària en el qual quedi identificat el pagament realitzat, mitjançant la indicació de l'import i la identificació del pagador i del destinatari.
  • Qualsevol altre document de valor probatori equivalent, vàlid en dret, mitjançant el qual s'acrediti la realització efectiva del pagament.
  • S'admeten pagaments en efectiu fins a 300 € sempre que en la factura consti: data del cobrament, identificació del declarant del cobrament (nom, DNI i signatura) i segell de l'empresa (facultatiu, aquest, en cas que l'emissor sigui persona física).

c) L'article 12.3 e del Decret llei 4/2022 de 30 de març, pel qual s'adopten mesures extraordinàries i urgents per pal·liar la crisi econòmica i social produïda pels efectes de la guerra a Ucraïna, diu que es permet justificar les despeses corresponents a subvencions d'import igual o inferior a dotze mil euros mitjançant una declaració responsable de la persona o l'entitat beneficiària, sens perjudici de les actuacions posteriors de comprovació i control.

Segons aquest article, les despeses indirectes definides en la base 4 línia 1 lletra k, es justificaran mitjançant la declaració responsable continguda en l'annex V.

d) Un detall d'altres ingressos o subvencions que hagin finançat l'activitat subvencionada amb indicació de l'import i la procedència (model annex IV).

e) Una declaració responsable de l'entitat beneficiària sobre el fet que la despesa justificada no té un valor superior al de mercat (art. 31.1 i 33 LGS) (model annex IV).)

f) Si escau, una declaració responsable de l'entitat beneficiària que acrediti que no recupera ni compensa l'IVA (art. 31.8 LGS) (model annex IV).

g) Qualsevol altra documentació que es derivi de les bases o sigui requerida per l'entitat beneficiària amb la finalitat de comprovar la justificació econòmica del projecte subvencionat.

3. Si la sol·licitud o la documentació presentada fossin incorrectes o incompletes, es requerirà al beneficiari la rectificació o el complement necessaris en el termini improrrogable de 10 dies hàbils.

4. El Consell Insular de Menorca podrà inspeccionar les activitats subvencionades, sens perjudici de les competències que puguin correspondre, per normativa legal o reglamentària, a altres organismes o institucions.

5. En la fase de comprovació de la despesa realitzada, i mitjançant un procediment aleatori, un màxim del 10 % dels beneficiaris de la línia 1 i del 50 % de la línia 2 seran requerits perquè presentin tots els justificants de les despeses subvencionades.

14. Obligacions dels beneficiaris

Els beneficiaris han de complir les obligacions següents:

a) Comunicar al CIM l'acceptació de la subvenció en els termes en què aquesta es concedeixi. En qualsevol cas la subvenció s'entendrà acceptada tàcitament un cop transcorreguts 15 dies hàbils des de la notificació de la concessió dels ajuts al Butlletí Oficial de les Illes Balears.

b) Comunicar al Consell Insular de Menorca, en qualsevol moment o, en tot cas, a l'hora de justificar la subvenció, la sol·licitud o l'obtenció d'altres ingressos, subvencions, recursos o ajudes per al mateix projecte.

c) Les entitats beneficiàries d'aquestes ajudes han de mantenir l'activitat durant un termini mínim d'un any des de la presentació de la sol·licitud; en cas contrari, se'ls podrà exigir la devolució total o parcial de la subvenció abonada, més els interessos de demora, sens perjudici de la sanció que pugui correspondre per alteració de la finalitat per a la qual la subvenció va ser concedida.

d) Acreditar, quan el Consell els ho sol·liciti, que estan al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social. L'acreditació no serà necessària en el cas que s'hagi autoritzat expressament el Consell Insular a consultar-ho.

e) Proporcionar la informació sobre l'activitat subvencionada que li requereixi el Consell Insular de Menorca.

f) Sotmetre's a les actuacions de comprovació que efectuïn el Consell Insular de Menorca i la resta d'organismes competents per a la fiscalització dels comptes públics.

g) Deixar constància de la percepció i l'aplicació de la subvenció en la seva comptabilitat o en els llibres de registre que hagi de portar l'entitat beneficiària d'acord amb la normativa vigent i, en cas de no tenir aquesta obligació, en la documentació que la substitueixi.

h) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons percebuts, inclosos els documents electrònics, mentre puguin ser objecte d'actuacions de comprovació i control.

i) Qualsevol actuació efectuada després que s'hagi publicat la convocatòria, relativa a les actuacions subvencionades, ha de fer públic el suport econòmic del Consell Insular de Menorca.

j) Reintegrar els fons percebuts en els supòsits prevists en l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

16. Revocació i reintegrament dels ajuts. Criteris de gradació de possibles incompliments

1. En el cas d'incompliment total o parcial de les obligacions dels beneficiaris d'aquests ajuts s'iniciarà l'expedient de revocació i consegüent reintegrament dels ajuts segons correspongui.

2. Pel que fa a la revocació i el reintegrament dels ajuts s'han d'aplicar els articles 43 i 44 del TRLS i la resta de normativa aplicable.

3. En el cas que no escaigui la revocació total de l'ajut concedit, es pot aplicar un percentatge de minoració en funció de la naturalesa de l'esmentat incompliment.

4. Aquest percentatge s'ha de fixar amb l'informe previ de l'instructor i la notificació al beneficiari.

5. Si el beneficiari no fa constar, de manera expressa, el suport del CIM (en cas d'actuacions realitzades en posterioritat a la publicació de la convocatòria), es minorarà en un 1 % l'import de la subvenció correctament justificada.

6. Si no es compleix el manteniment d'un any de l'activita se'ls podrà exigir la devolució parcial de la subvenció abonada, més els interessos de demora, sens perjudici de la sanció que pugui correspondre per alteració de la finalitat per a la qual s'hagi concedit la subvenció.

7. En cas que l'import de la suma de l'ajut més la resta d'altres ajudes, subvencions, ingressos o fons propis que hagin finançat la realització del projecte superi el pressupost total d'execució d'aquest, l'import de la revocació parcial de la subvenció ha de ser la quantitat que excedeixi del pressupost executat esmentat.

8. En cas que l'import de la suma dels ajuts públics o d'ens privats finançats a càrrec de pressuposts públics, per un import superior a 20.000 o 200.000 €, en funció del Reglament de minimis aplicable, en els tres darrers exercicis fiscals, l'import de revocació parcial de la subvenció ha de ser de la quantitat que excedeixi de l'import anteriorment esmentat.

9. Les quantitats que s'hagin de reintegrar tenen la consideració d'ingressos de dret públic i els és aplicable la via de constrenyiment.

10. L'obligació de reintegrament establerta en aquest article és independent de les sancions que, si escau, siguin exigibles.

17. Infraccions i sancions

El règim d'infraccions i sancions administratives aplicables és el que estableix el títol V del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions. L'òrgan competent per imposar les sancions que es derivin d'infraccions de l'establert en aquestes bases i de la normativa aplicable en matèria de subvencions és la Presidència del Consell Insular de Menorca, de conformitat amb l'establert en l'art. 9 de la Llei 8/2000, de 28 d'octubre, de consells insulars.

18. Tractament personal de les dades

1. En l'exercici de les competències atribuïdes al CIM i de conformitat amb el que preveu la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, l'únic destinatari de la informació aportada voluntàriament i responsable del tractament de les dades de les persones interessades és:

  • Consell Insular de Menorca. Direcció insular d'Economia
  • Pl. Biosfera, 5
  • 07703 Maó
  • Tel. 971 356050
  • Delegat de protecció de dades: protecciodades@cime.es

2. La finalitat del tractament de les dades és gestionar la convocatòria d'ajuts de minimis del CIM per al teixit productiu de Menorca per donar suport a l'assistència a fires i per la promoció dels seus productes. Donar suport a les microempreses, petites empreses o mitjanes per a la transformació del model de negoci a través de la digitalització dels actius i un major ús de la tecnologia. Donar suport a la formació i a l'emprenedoria i a la reconversió industrial.

3. Les dades que es tracten emanen de la informació identificativa, bancària, fiscal i de contacte facilitada per les persones interessades.

4. El temps d'ús de les dades és el termini de vigència d'aquest expedient de subvencions, i es conservaran segons la política de gestió documental o per motiu estadístic, sempre de forma descriptiva i agregada.

5. El CIM té legitimació per al tractament de les dades en l'exercici d'una missió d'interès públic i per consentiment exprés de les persones interessades. Les dades no se cedeixen a tercer aliens al CIM, llevat que siguin sol·licitades per les Forces i Cossos de Seguretat i organismes judicials o hagin de ser comunicades a altres entitats públiques per imperatiu legal.

6. Es poden exercir els drets d'accés, rectificació, supressió, oposició, limitació del tractament i portabilitat davant el CIM (pl. de la Biosfera, 5 - 07703 Maó) o a través de la seu electrònica (seuelectronica.cime.es).

7. Si l'exercici dels drets esmentats no s'atén degudament, es pot presentar una reclamació davant el delegat de protecció de dades del CIM (protecciodedades@cime.es) i davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades (C/ de Jorge Juan, 6, 28001 Madrid - seu electrònica: sedeagpd.gob.es).

19. Altres disposicions

1. Recursos administratius

Els acords del Consell Executiu pels quals s'aproven les bases i les convocatòries i es concedeixen o deneguen els ajuts no exhaureixen la via administrativa i són susceptibles d'interposar-hi recurs d'alçada davant la Comissió de Govern del Consell insular de Menorca.

2. Normativa general aplicable

En tot el que no preveuen expressament aquestes bases regeixen les disposicions que siguin aplicables al Consell Insular de Menorca en matèria de subvencions, especialment les contingudes en:

  • Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions
  • Reglament de la Llei general de subvencions (Reial decret 887/2006, de 21 de juliol)
  • Decret legislatiu 2/2005, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears
  • Reglament UE núm. 1407/2013, de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis (Diari Oficial de la Unió Europea núm. L352 de 24 de desembre de 2013)
  • Reglament UE núm. 1408/2013 de la Comissió de 18 de desembre de 2013 (modificat pel Reglament (UE) 2019/316 de 21 de febrer de 2019), relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis en el sector agrícola (Diari Oficial de la Unió Europea núm. L352 de 24 de desembre de 2013)
  • Reglament UE núm. 651/2014 de la Comissió de 17 de juny de 2014 pel qual es declaren determinades categories d'ajuts compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea
  • Decret llei 4/2022, de 30 de març, pel qual s'adopten mesures extraordinàries i urgents per pal·liar la crisi econòmica i social produïda pels efectes de la guerra a Ucraïna

Consten en l'expedient:

  • Annex I: Sol·licitud ajuts de minimis del CIM per al teixit productiu de Menorca 2022
  • Annex II: Model de Declaració responsable - Ajut de minimis del Consell Insular de Menorca per al teixit productiu de Menorca 2022
  • Annex III: Declaracions relatives a la convocatòria d'ajuts de minimis del Consell Insular de Menorca per al teixit productiu de Menorca 2022
  • Annex IV: Relació nominativa de les despeses dels ajuts de minimis del CIM d'ajuts del CIM per al teixit productiu de Menorca 2022
  • Annex V: Declaració relativa a la sol·licitud d'ajut en concepte de despeses indirectes de la convocatòria d'ajuts de minimis del CIM per al teixit productiu de Menorca per a l'any 2022

Contra aquest acord – que no exhaureix la via administrativa – es pot interposar un recurs d'alçada davant la Comissió de Govern en el termini d'un mes comptador des de l'endemà que s'hagi publicat, d'acord amb l'article 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i l'article 22 de la Llei 8/2000, de 27 d'octubre, de consells insulars.

L'esmentat recurs s'entendrà desestimat, si no es notifica la resolució corresponent, quan hagin transcorregut tres mesos des de la seva interposició. Contra la desestimació del recurs d'alçada per silenci administratiu podreu interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma.

 

Maó, 12 de juliol de 2022

El secretari del Consell Executiu Per delegació de la presidenta (Decret 427/2019, d'11 de juliol) (BOIB núm. 97 de 16-7-2019) Octavi Pons Castejón