Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MENORCA

Núm. 392645
Acord del Consell Rector de l’Agència Menorca Reserva de Biosfera en sessió de caràcter ordinari de 27 de juny de 2022, relatiu a l’aprovació de les bases per a la concessió d’ajudes BGreenMenorca per al foment d’actuacions sostenibles dirigides a empreses turístiques (exp. 0920-2022-000001)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Consell Insular de Menorca, a través de l'Agència Menorca Reserva de Biosfera, vol ajudar a complir un dels objectius específics del Pla d'Acció Menorca Reserva de Biosfera: fomentar un model de turisme més conscient i responsable cap al manteniment dels valors de la reserva de biosfera. El que es pretén és fer de Menorca una illa més sostenible i respectuosa amb el medi natural, conscienciar sobre els recursos de què es disposen i donar eines per aprofitar-los de forma més eficient, ja que tot això derivarà en un tipus de turisme més conscient amb la realitat de Menorca.

Amb la finalitat d'impulsar un turisme sostenible, responsable i de qualitat a l'arxipèlag de les illes Balears, la Llei 2/2016, de 30 de març, de l'impost sobre estades turístiques a les Illes Balears i de mesures d'impuls del turisme sostenible (LIET), crea, en l'article 19.3, el Fons per afavorir el turisme sostenible com a instrument de finançament, total o parcial, d'inversions i altres despeses amb càrrec als pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears que es destinin a l'execució de projectes de diferents finalitats que s'aprovin.

Per aquest motiu, l'Agència Menorca Reserva de Biosfera va presentar el projecte ITS2019-113 BGreenMenorca: Desenvolupament de l'ecoturisme a Menorca, a la convocatòria de l'Impuls del Turisme Sostenible, que fou aprovat el 29 de gener de 2021 i el qual inclou una línia d'ajudes dirigides a empreses del sector turístic.

Per tal d'aglutinar en una mateixa convocatòria actuacions de conservació, millora i restauració del patrimoni natural, s'han inclòs cinc línies diferents d'ajuts, tots ells per a empreses o establiments turístics de Menorca:

LÍNIA 1

Eficiència energètica: enllumenat exterior

LÍNIA 2

Gestió sostenible de residus

LÍNIA 3

Zones verdes sostenibles

LÍNIA 4

Eficiència hídrica

LÍNIA 5

Monitoratge i control

De conformitat amb la normativa bàsica aplicable al Consell Insular de Menorca en matèria de subvencions, i en el marc del que estableixen les Bases d'execució del pressupost d'aquesta administració,

Atesa la proposta de la Presidència;

El Consell Rector de l'Agència Menorca Reserva de Biosfera, per unanimitat dels sis membres assistents (senyor Juaneda Mercadal, senyor Pastrana Huguet, senyora Gomila Carretero, senyor Maria Ballester, senyora Gómez Estévez i senyor Pons Riudavets) i en votació ordinària, adopta l'acord següent:

Primer. Aprovar les Bases que regeixen la concessió d'ajuts BGreenMenorca per al foment d'actuacions sostenibles dirigits a establiments turístics, les quals es transcriuen en annex.

Segon. Aprovar, simultàniament, la convocatòria corresponent a l'any 2022, que es regeix per les bases a què s'ha fet referència en el punt anterior, d'acord amb les condicions següents:

a) Import global màxim dels ajuts i crèdit pressupostari. Les ajudes concedides s'atendran amb càrrec a la partida 6 17200 4790002 Projecte eco turisme BGreenMenorca, del Pressupost del CIM de l'any 2022, tal com es desglossa en el quadre següent:

Línia 1: Eficiència energètica: enllumenat exterior

90.000,00 €

Línia 2: Gestió sostenible de residus

90.000,00 €

Línia 3: Zones verdes sostenibles

90.000,00 €

Línia 4: Eficiència hídrica

90.000,00 €

Línia 5: Monitoratge i control

90.000,00 €

TOTAL

450.000,00 €

En el cas que per a una línia no s'esgoti la consignació pressupostària, la quantitat sobrant s'assignarà proporcionalment a la resta de línies.

b) Imports màxims

L'import màxim subvencionable és del 75 % sobre el cost total de l'actuació per a la qual es demana la subvenció, amb un màxim de 15.000 € per cada una de les actuacions sol·licitades.

En totes les línies, l'import total de la subvenció que atorgui el Consell Insular de Menorca, de manera aïllada o en concurrència amb altres ajudes o subvencions de qualsevol procedència, no podrà superar el 100 % del cost de l'activitat subvencionable i, en el cas que se superés aquest percentatge, l'aportació del Consell Insular s'ajustaria a aquest límit.

c) El termini de presentació de sol·licituds per acollir-se a aquesta convocatòria comença a partir de l'endemà que es publiqui la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i acaba el 24 de setembre de 2022.

d) Són objecte de ser subvecionades les actuacions iniciades entre l'1 de gener de 2022 i el 31 de desembre de 2022.

e) Els beneficiaris resten obligats a justificar les actuacions i despeses efectuades amb càrrec a l'ajut econòmic concedit abans del 15 de març de 2023.

f) Les funcions d'instrucció d'aquests ajuts seran assumides per Meritxell Briansó Farell, tècnica del Departament de Medi Ambient i Reserva de Biosfera del Consell Insular de Menorca.

g) Es crea la Comissió Avaluadora d'aquests ajuts, que examinarà les sol·licituds presentades i emetrà l'informe que ha de servir de base per a la proposta de resolució, que estarà formada pels membres següents:

President: el conseller de Medi Ambient i Reserva de Biosfera, Josep Juaneda Mercada

Presidenta suplent: la directora insular de Reserva de Biosfera, Irene Estaún Clarisó

Vocal 1: el tècnic de biodiversitat del CIM Félix de Pablo Pons

Vocal 2: la tècnica de medi ambient del CIM Juana María Pons Madrid

Vocal 3: l'enginyera tècnica industrial del Departament de Medi Ambient del CIM Meritxell Briansó Farell

Secretària: l'administrativa del Departament de Medi Ambient del CIM Margarita Triay Diaz

Secretari suplent: l'auxiliar administratiu del Departament de Medi Ambient del CIM José María Sánchez González.

Tercer. Comunicar aquests acords a la Base de Dades Nacional de Subvencions prèviament a la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

 

ANNEX BASES PER A LA CONCESSIÓ D'AJUDES BGREENMENORCA PER AL FOMENT D'ACTUACIONS SOSTENIBLES DIRIGIDES A ESTABLIMENTS TURÍSTIC

Menorca és reserva de biosfera, i les reserves de biosfera tenen per funció la conservació i protecció de la biodiversitat, el desenvolupament econòmic i humà, la investigació i l'educació. A més, estan reconegudes com a àrees protegides per la Llei 42/2007 de patrimoni natural i biodiversitat, concretament en l'article 49 del capítol IV (Àrees protegides per instruments internacionals).

El Ple del Consell Insular de Menorca, en la sessió de dia 18 de febrer de 2019. va aprovar definitivament el Pla d'acció de la Reserva de Biosfera de Menorca 2018-2025. Amb el Pla d'Acció se cerca donar coherència i cohesió a totes les actuacions que, des de l'àmbit públic i privat, advoquen pels valors del desenvolupament sostenible i l'ús eficient dels recursos.

Un dels objectius específics del Pla d'Acció Menorca Reserva de Biosfera és fomentar un model de turisme més conscient i corresponsable cap al manteniment dels valors de la reserva de biosfera. Per aquest motiu, l'Agència Menorca Reserva de Biosfera va presentar el projecte BGreenMenorca a l'Impost de Turisme Sostenible, que fou aprovat el 29 de gener de 2021 i en el qual s'emmarca la present línia d'ajudes dirigides a empreses del sector turístic.

 

PRIMERA. OBJECTE I FINALITAT DELS AJUTS

L'objecte principal és ajudar a assolir un dels objectius específics del Pla d'Acció Menorca Reserva de Biosfera: fomentar un model de turisme més conscient i responsable cap al manteniment dels valors de la reserva de biosfera. Per això es vol donar suport a les empreses del sector turístic per executar actuacions de conservació, millora i restauració del patrimoni natural de Menorca.

Concretament, aquestes actuacions van encaminades a reduir la contaminació lumínica, a reduir la generació de residus i millorar-ne la seva gestió en origen, a millorar l'eficiència energètica i hídrica, i a gestionar les zones verdes de forma sostenible.

Les ajudes per als titulars de les empreses i establiments turístics s'atorgaran en funció de les actuacions executades i que s'hagin portat a terme en les condicions que estableix la convocatòria.

L'àmbit territorial d'aplicació de les ajudes que regula aquesta convocatòria és l'illa de Menorca.

La finalitat d'aquests ajuts és fer de Menorca una illa més sostenible i respectuosa amb l'ús dels recursos naturals, així com implicar el sector turístic per tal que redueixi la seva petjada de carboni, la petjada hídrica, la generació de residus i la contaminació lumínica.

SEGONA. FINANÇAMENT I IMPORT MÀXIM

L'import màxim i les partides a les qual s'aplicaran les ajudes que s'atorguin en el marc d'aquestes bases sónels que s'estableixen en la convocatòria.

En el cas que per a una línia no s'esgoti la consignació pressupostària, la quantitat sobrant s'assignarà proporcionalment a la resta de línies.

L'import màxim de les subvencions és del 75 % del cost total subvencionable del projecte.

Quan l'import de les sol·licituds d'ajut sigui superior a la quantitat màxima fixada en la convocatòria es prioritzaran les sol·licituds en funció dels criteris objectius per a la concessió dels ajuts establerts en aquestes bases.

TERCERA. ACTIVITATS SUBVENCIONADES: REQUISITS I CONDICIONS

Cada projecte s'ha d'emmarcar en una de les línies que es relacionen a continuació. Si durant el moment de la valoració del projecte s'apreciés un error en la línia escollida per part del sol·licitant, l'òrgan instructor podrà, d'ofici, incloure la sol·licitud en la línia a la qual millor s'adeqüi.

En totes les modalitats es valorarà especialment que els projectes contribueixin a la preservació del medi natural.

Línies de subvenció:

LÍNIA 1: Eficiència energètica: enllumenat exterior

LÍNIA 2: Gestió sostenible de residus

LÍNIA 3: Zones verdes sostenibles

LÍNIA 4: Eficiència hídrica

LÍNIA 5: Monitoratge i control

Les empreses turístiques que es presentin han de tenir llicència d'activitats en vigor, han d'estar donades d'alta com a empresa turística en el registre del Consell Insular de Menorca i han de desenvolupar la seva activitat dins l'illa.

Per poder optar a aquests ajuts s'han de complir els requisits establerts en les presents bases per a cadascuna de les línies a les quals es presenta.

Línia 1. Eficiència energètica: enllumenat exterior

Les actuacions objecte de subvenció d'aquesta línia són les encaminades a reduir o prevenir la contaminació lumínica, per tal de preservar i afavorir la biodiversitat alhora que es pot reduir el consum d'energia i aprofitar per ampliar l'oferta complementaria amb activitats per observar estrelles, i especialment actualitzar les instal·lacions al Reglament de protecció del medi nocturn.

Alguns exemples serien:

  • Adaptació de les instal·lacions exteriors d'enllumenat al Reglament de protecció del medi nocturn
  • Actuacions de substitució de llums i lluminàries exteriors per altres de major rendiment energètic
  • Instal·lació de sistemes de control d'encesa i de regulació del nivell d'il·luminació, en l'enllumenat exterior
  • Redistribució d'espais exteriors per a un major aprofitament de la llum natural
  • Etc.

Línia 2: Gestió sostenible de residus

Es tracta d'actuacions emmarcades en la prevenció, reducció i reutilització dels residus.

Alguns exemples serien:

  • Instal·lació de sistema d'osmosi centralitzat
  • Instal·lació de fonts d'aigua osmotitzada
  • Reducció de plàstic mitjançant el subministrament de bòtils de vidre reomplibles
  • Dotació d'elements de contenció per a la recollida separada en origen, com contenidors específics o autocompactadores
  • Projectes d'economia circular.
  • Instal·lació compostadors per fer compost a partir de restes orgàniques de l'establiment
  • Canvi de materials d'envasat per reduir la generació de residus.
  • Etc.

Línia 3: Zones verdes sostenibles

Fomentar criteris ambientals en la gestió d'horts, jardins i espais verds, per estalviar recursos i energia fent-ne més sostenible el manteniment alhora que s'afavoreix la biodiversitat autòctona i els seus hàbitats.

Alguns exemples serien:

  • Eliminació o gestió de flora exòtica invasora
  • Retirada de la vegetació ornamental invasora cultivada i substitució per espècies ornamentals no problemàtiques, preferiblement per espècies autòctones
  • Instal·lació de sistemes de reg eficient
  • Gestió forestal
  • Creació o transformació de zones verdes controlades amb vegetació autòctona i de baix consum hídric
  • Adaptació de punts d'aigua artificials d'interès per a la reproducció d'espècies, així com la recuperació de basses preexistents
  • Creació de jardins verticals o cobertes verdes per aïllar acústicament i tèrmicament les edificacions a la vegada que s'augmenta la superfície verda
  • Creació de jardins de plantes aromàtiques o autòctones per afavorir els pol·linitzadors
  • Actuacions de sensibilització i conservació envers la fauna autòctona (caixes niu per a aus i ratapinyades, refugis d'insectes...)
  • Instal·lació de sistemes per eliminar la problemàtica de l'acumulació o la caiguda d'excrements d'aus (vinjolita) a les façanes dels edificis sense afectar de manera negativa les espècies que ho provoquen
  • Etc.

Línia 4: Eficiència hídrica

Aquesta línia inclou actuacions encaminades a la gestió sostenible de l'aigua afavorint la reducció del consum d'aigua i potenciant-ne el reaprofitament.

Alguns exemples serien:

  • Instal·lació de sistemes de recollida i aprofitament de l'aigua de pluja
  • Implantació de xarxes de sanejament separatives
  • Sistemes que afavoreixin la reutilització de les aigües grises
  • Sistemes d'estalvi d'aigua (substituir les banyeres per dutxes, instal·lar inodors amb dipòsit de baixa capacitat, aixetes de lavabo automàtiques amb sensor...)
  • Sistemes de tall automàtic del reg en cas de pluja o vent
  • Implementació de sistemes per reduir l'evaporació d'aigua en les piscines
  • Etc.

Línia 5: Monitoratge i control

Aquesta línia es destina a les actuacions d'instal·lació de sistemes de monitoratge de consums d'electricitat, aigua, gas i gasoil.

En aquesta línia també s'inclouen sistemes de regulació i control de les diferents instal·lacions, ja siguin elèctriques, de calefacció, limatització, ventilació, producció d'aigua calenta sanitària, solar tèrmica, fotovoltaica... amb l'objectiu d'aconseguir un consum més eficient dels recursos.

QUARTA. RÈGIM DE COMPATIBILITAT AMB ALTRES AJUTS

Els ajuts que s'atorguin de conformitat amb aquestes bases són compatibles amb la concessió d'altres ajuts, sens perjudici de l'obligació dels beneficiaris de comunicar-ho al Consell Insular de Menorca, a través del departament de Medi Ambient i Reserva de Biosfera, de la forma establerta en aquestes bases.

L'import de les subvencions que es concedeixin no pot superar, en cap cas, de manera aïllada o amb concurrència amb altres ajuts, el cost de l'activitat subvencionada.

CINQUENA. REQUISITS DELS BENEFICIARIS

Poden optar als ajuts les persones titulars d'empreses de serveis turístics en els rams de la restauració, l'hostaleria, el comerç i el lleure que desenvolupin la seva activitat a Menorca.

També poden optar a aquestes subvencions les agrupacions o associacions d'empreses de serveis en els rams i les condicions esmentats abans.

Es poden acollir a aquesta convocatòria les persones físiques o jurídiques, o agrupacions de persones físiques o jurídiques, que siguin titulars d'empreses o establiments turístics i presentin projectes que compleixin amb els objectius, les finalitats i els requisits del projecte BGreenMenorca, tal com es recull en aquestes bases.

Els beneficiaris han d'estar al corrent de les obligacions tributàries, amb la Seguretat Social i amb el Consell Insular de Menorca.

En qualsevol cas, no poden ser-ne beneficiàries les persones o entitats en les quals concorri alguna de les prohibicions establertes en l'art. 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

SISENA. PRESENTACIÓ DE LES SOL·LICITUDS I DOCUMENTACIÓ NECESSÀRIA

Sol·licitud i documentació necessària

Una mateixa entitat pot sol·licitar una subvenció per executar projectes de diferents línies, sempre que es presentin clarament desagregats uns dels altres i identificant la línia d'actuació a la qual es vol incloure cada un dels projectes i la seva priorització.

Les sol·licituds s'han de presentar formalitzades electrònicament mitjançant el model normalitzat que s'adjunta amb el nom «Sol·licitud d'ajuts» (annex 1) d'aquestes bases i que es troba a la Seu electrònica www.cime.es.

Els impresos esmentats es facilitaran a la seu del Consell Insular de Menorca a Maó, a les oficines administratives de Ciutadella i a través del web del CIM.

La sol·licitud s'ha d'emplenar correctament i marcar amb una X la casella corresponent a cada una de les línies (1, 2, 3, 4, 5) per a les quals es demana l'ajut, així com les corresponents a la documentació administrativa, i cal adjuntar a totes elles la documentació justificativa que es demana tant a la sol·licitud com a cada una de les línies, a més de l'ordre de prioritat si es presenta més d'una actuació.

A la sol·licitud, s'ha d'adjuntar la documentació següent:

A) Documentació administrativa general

Documentació administrativa que només s'ha de presentar una vegada i és vàlida per a totes les línies.

a) Si és una persona física, NIF o DNI del sol·licitant.

b) Acreditació de la representació si la sol·licitud es presenta en nom d'una altra persona.

c) NIF o DNI del representant.

d) Si el sol·licitant és persona jurídica, original o còpia acarada de l'escriptura de constitució o modificació, dels estatuts o del reglament intern de funcionament, inscrits en el registre corresponent. Si fos necessari de conformitat amb els seus estatuts, han d'aportar certificat de l'acord adoptat per l'òrgan de govern de l'entitat per sol·licitar l'ajuda i per designar representant.

e) Si és una agrupació de persones físiques o jurídiques, una comunitat de béns o una altra agrupació econòmica sense personalitat jurídica, han de signar la sol·licitud totes les persones que la integren i adjuntar els DNI (en el cas de persones físiques) o la documentació acreditativa de la personalitat jurídica de cadascun dels integrants. Així mateix, han de designar un únic representant i un únic domicili per a notificacions.

f) Declaració responsable signada pel sol·licitant o pel seu representant legal de no estar sotmès a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d'obtenir la condició de beneficiari o entitat col·laboradora de les subvencions públiques recollides a l'art. 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de Subvencions, i a l'article 13 de la Llei 38/2003 de 17 de novembre, Llei General de Subvencions, el model s'adjunta com a annex 2 d'aquestes bases.

g) Declaració responsable signada pel sol·licitant o pel seu representant legal relativa a les subvencions o ajudes obtingudes i/o sol·licitades d'altres institucions públiques o privades per realitzar la mateixa activitat (annex 1).

h) Declaració responsable signada pel seu representant legal d'estar al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat (d'acord amb l'article 11.f segon paràgraf del Text refós de la Llei de subvencions, si es tracta de sol·licituds de subvencions de quantia inferior a 3.000 euros); i de no tenir obligacions fiscals pendents amb el Consell Insular de Menorca (annex 1).

i) Document de designació de compte bancari de l'entitat o del seu representant segons model facilitat pel Consell Insular de Menorca (annex 4), llevat que ja figuri a la Tresoreria General del CIM, cosa que s'ha de fer constar expressament.

S'eximeix de presentar la documentació a què fan referència les lletres a, b, c i d en el cas que aquesta ja figuri en els arxius del Consell Insular. En aquest cas s'ha de fer constar expressament en la sol·licitud.

B) Documentació tècnica requerida per a la concessió dels ajuts

a) En el cas de sol·licitar diverses actuacions, ja sigui en la mateixa línia de subvenció o en diferents línies, s'ha d'aportar una relació prioritzada de tots ells.

b) Projecte tècnic o, en el seu defecte, memòria valorada, que ha d'incloure com a mínim els apartats següents:

- Justificació de les actuacions proposades

- Actuacions proposades i descripció de com i quan es duran a terme

- Amidaments i pressupost detallat

- Plànols d'ubicació, de l'estat inicial i de les actuacions que es desenvoluparan

c) Compromís segons el qual, abans d'iniciar els treballs, es disposarà de tots els permisos i autoritzacions de les administracions públiques competents, en cas que siguin necessaris.

D'acord amb l'art. 28.3 i l'art. 53 c de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques (LPACAP), les persones interessades no tenen l'obligació de presentar documents originals, llevat que, amb caràcter excepcional, la normativa reguladora aplicable exigeixi el contrari. En qualsevol cas, les persones interessades són responsables de la veracitat dels documents que presentin (art. 28.7 de l'LPACAP).

D'acord amb l'art. 28.5 de l'LPACAP, excepcionalment, quan la rellevància d'un document de l'expedient aportat per l'interessat així ho exigeixi, o existeixin dubtes derivats de la qualitat de la còpia, el CIM pot sol·licitar de manera motivada l'autenticació de les còpies aportades per la persona interessada, per la qual cosa pot requerir l'exhibició del document o de la informació original.

Pel fet de presentar-se a aquesta convocatòria la persona interessada presta al CIM els consentiments següents:

a) Per consultar i comprovar la veracitat de la documentació i de les dades presentades per l'interessat que tenguin en el seu poder altres administracions públiques, principalment mitjançant les plataformes d'interoperabilitat, les xarxes corporatives o altres sistemes electrònics habilitats a aquest efecte i als quals el CIM tengui accés.

b) Per consultar l'existència i veracitat de la documentació i de les dades que eventualment l'interessat hagi considerat oportú no presentar acollint-se al dret de no fer-ho pel fet que hagin estat elaborades per les administracions públiques.

Els esmentats consentiments només es consideraran atorgats quan no consti en l'expedient l'oposició expressa a l'esmentada consulta o quan la llei especial que sigui aplicable al cas en requereixi el consentiment exprés, en aquest darrer cas serà obligatori que l'Administració el requereixi i que l'interessat el presti.

Les sol·licituds i tota la documentació transcrita en els apartats A) i B) s'han de presentar, dins del termini establert en la convocatòria, d'acord amb les indicacions següents:

Per mitjans electrònics, pels subjectes legalment prevists d'acord amb allò establert en l'art. 14.1 i 2 de la LPACAP al registre electrònic del Consell Insular de Menorca (www.cime.es) o a qualsevol altre registre electrònic dels establerts en l'article 16.4 de l'esmentada Llei.

Si algun dels subjectes obligats als quals fa referència l'art. 14, apartats 2 i 3 de l'LPACAP, presenta la sol·licitud presencialment, se'l requerirà per tal que l'esmeni mitjançant la seva presentació electrònica. A aquests efectes i d'acord amb allò establert en l'article 68.4 de la mateixa llei, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en què hagi tingut lloc l'esmena.

Si la sol·licitud o la documentació fos incorrecta o incompleta, el Consell Insular de Menorca en requerirà la rectificació o el complement necessaris. Si en el termini de deu dies hàbils, comptats des de l'endemà del dia que es rebi el requeriment d'esmena de la sol·licitud, la persona interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la documentació requerida, s'entendrà que ha desistit de la seva petició de conformitat amb l'article 68 de l'LPACAP.

La inexactitud, falsedat o omissió de caràcter essencial en qualsevol dada o document que acompanyi la sol·licitud deixen sense efecte aquest tràmit des del moment en què es coneguin, prèvia audiència de la persona interessada, i, en conseqüència, comporten la inadmissió de la sol·licitud. També poden ser causa de revocació de la subvenció si es coneixen amb posterioritat a la concessió.

SETENA. CRITERIS OBJECTIUS QUE ES TINDRAN EN COMPTE PER A LA CONCESSIÓ DELS AJUTS

Sempre que es compleixin els requisits de la convocatòria s'atorgaran els ajuts sol·licitats, amb els límits fixats a la convocatòria i a les presents bases, dins del crèdit disponible.

En cas que no s'exhaureixi el pressupost d'una modalitat amb els projectes atorgats, amb caràcter general, es podrà destinar el romanent a la resta de modalitats.

Se subvencionarà un màxim del 75 % del pressupost del projecte presentat. Quedarà a càrrec de la persona física o jurídica sol·licitant l'aportació de la resta del cost del projecte.

En aquest sentit es recomana que els pressupostos dels projectes presentats s'ajustin a una distribució de despeses que acompleixi la relació del 75 % de subvenció i el 25 % d'aportació a càrrec de la persona física o jurídica sol·licitant.

Per resoldre les situacions d'empat de puntuació es donarà prioritat a la proposta amb major puntuació en el bloc de Viabilitat del projecte.

Si, tot i així, encara hi hagués empat, es donarà prioritat a la proposta que s'hagués presentat en primer lloc.

La valoració final que s'atorgarà al projecte resultarà de la suma de la puntuació obtinguda a cada un dels blocs i serà com a màxim de 10 punts. Vindrà acompanyada o explicitada amb elements qualitatius o comentaris tècnics que quedaran reflectits en l'informe tècnic de valoració.

Els projectes, en tot cas, han d'assolir una puntuació mínima de 4 punts globals per poder optar a la subvenció, que té caràcter de concurrència competitiva i, per tant, subjecte a la valoració tècnica obtinguda. Per tant, no podran rebre subvenció els projectes que hagin obtingut una puntuació inferior a aquesta xifra.

1. LÍNIES 1, 2, 3 i 4

LÍNIA 1: Eficiència energètica: enllumenat exterior

LÍNIA 2: Gestió sostenible de residus

LÍNIA 3: Zones verdes sostenibles

LÍNIA 4: Eficiència hídrica

Els criteris objectius que regeixen l'atorgament de les subvencions per a les línies 1, 2, 3 i 4 es classifiquen en 4 blocs:

BLOC 1: Fortalesa del projecte (màxim 3 punts)

BLOC 2: Viabilitat del projecte (màxim 3 punts)

BLOC 3: Perdurabilitat (màxim 3 punts)

BLOC 4: Disposar de resolució favorable d'ús de la Marca Reserva Biosfera (màxim 1 punt)

BLOC 1: FORTALESA DEL PROJECTE (fins a 3 punts)

En aquest bloc es tindrà en compte la coherència, qualitat i claredat de la memòria del projecte o actuació.

Es valorarà:

  • La coherència. Una estructura lògica entre els objectius, resultats i indicadors que asseguri la consistència interna del projecte fins a la seva finalització (màxim 1 punt).
  • La qualitat del projecte es valorarà en funció del grau de detall tècnic i descriptiu de la memòria (màxim 1 punt).
  • La claredat de la memòria es valorarà en funció del nivell de coneixement, explicació i justificació de les actuacions projectades, així com l'absència de requeriments d'esmenes aclaridores de la memòria del projecte per part dels instructors de l'expedient (màxim 1 punt).

BLOC 2: VIABILITAT DEL PROJECTE (fins a 3 punts)

En aquest bloc es valorarà que l'execució de l'actuació sigui possible i que els resultats esperats siguin viables.

  • Actuacions que ja disposin dels permisos preceptius per ser executades o que se certifiqui que s'obtiindran dins el termini per poder executar l'actuació (màxim 1 punt).
  • Contribució del projecte a la millora de la qualitat ambiental, l'eficiència energètica i l'economia circular. Es valorarà l'exposició i la justificació de com el projecte actuarà de forma positiva en l'objectiu proposat i contribueix a millorar la sostenibilitat de Menorca (màxim 2 punts).

BLOC 3: PERDURABILITAT (fins a 2 punts)

Es valorarà:

  • La generació d'efectes més enllà de la finalització del projecte (màxim 1 punt).
  • L'existència de mecanismes que potenciïn la perdurabilitat del projecte i el manteniment dels seus efectes en el temps (màxim 1 punt).

BLOC 4: MARCA RESERVA DE BIOSFERA (fins a 1 punt)

  • Empreses que tenen la Marca RB (1 punt)

2. LÍNIA 5: Monitoratge i control

Els ajuts per a la línia 5 es concediran d'acord amb els criteris següents:

1. Sempre que es compleixin els requisits de la convocatòria s'atorgaran els ajuts sol·licitats, amb els límits fixats a la convocatòria i en les presents bases, dins del crèdit disponible.

2. Si el total de les ajudes sol·licitades d'aquesta línia és superior al crèdit disponible, aquest es repartirà proporcionalment entre els sol·licitants que compleixin els requisits de les presents bases.

VUITENA. DETERMINACIÓ DE L'IMPORT DE LA SUBVENCIÓ

La comissió avaluadora estudiarà totes les sol·licituds presentades i establirà una puntuació per a cada sol·licitud tenint en compte els límits màxims de cada línia i la dotació màxima de la convocatòria.

L'import màxim subvencionable és del 75 % sobre el cost total de l'actuació per a la qual es demana la subvenció, amb un màxim de 15.000 € per cada actuació.

Línies subvencionables

Quantia

Línia 1: Eficiència energètica: enllumenat exterior

90.000,00 €

Línia 2: Gestió sostenible de residus

90.000,00 €

Línia 3: Zones verdes sostenibles

90.000,00 €

Línia 4: Eficiència hídrica

90.000,00 €

Línia 5: Monitoratge i control

90.000,00 €

TOTAL

450.000,00 €

El sobrant de crèdit assignat a una línia d'actuació s'ha d'incorporar a la resta de línies d'actuació de forma proporcional.

NOVENA. PROCEDIMENT I ÒRGANS COMPETENTS PER A LA CONCESSIÓ DELS AJUTS

Els ajuts es concediran d'acord amb els principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat i no discriminació, per mitjà del procediment de convocatòria prèvia, i atenent a la via ordinària de selecció de beneficiaris regulada a l'art. 17 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions de la comunitat autònoma de les Illes Balears; de la següent manera:

1. L'expedient s'iniciarà amb l'aprovació de la convocatòria corresponent. El text de la convocatòria i la resta de documentació que es requereixi es comunicarà a la Base de Dades Nacional de Subvencions i es publicarà l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en compliment de l'art. 20.8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276 de 18/11/2003).

2. Admissió de sol·licituds

Un cop presentada la sol·licitud i la documentació necessària, es comprovarà que s'ajusta als requisits establerts i en el cas que la persona interessada no hagi aportat els documents indicats a la convocatòria se'l requerirà com s'indiqui per tal que els aporti d'acord amb el que preveu la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

3. Valoració del projecte o actuació presentada

Un cop admesa la sol·licitud, es valorarà el projecte d'acord amb els criteris establerts en aquestes bases i en la convocatòria, per tal que la comissió avaluadora, com a òrgan col·legiat competent, emeti l'informe preceptiu que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució provisional de l'òrgan instructor que es determini en la convocatòria.

4. Totes les sol·licituds presentades dins el termini establert en la convocatòria se sotmetran a l'examen de l'instructor de l'expedient i de la comissió avaluadora, seleccionant els beneficiaris mitjançant concurs tal com estableix l'article 17 del Decret llei 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears.

Aquest examen es durà a terme una vegada finalitzi el termini de presentació de sol·licituds, segons la convocatòria.

5. Una vegada examinades totes les sol·licituds presentades dins el termini establert en la convocatòria per part de la instrucció i la comissió avaluadora, i després que aquestes hagin emès el seu informe, el conseller executiu del departament n'elevarà la corresponent proposta de resolució a l'òrgan competent, que en aquest cas és el Consell Rector de l'Agència Menorca Reserva de Biosfera del CIM, que dictarà resolució en forma d'acord sobre la concessió o denegació dels ajuts.

6. Quan la quantia de l'ajut proposat per l'òrgan instructor o la comissió avaluadora sigui substancialment inferior al sol·licitat, es podrà instar el beneficiari a reformular la seva sol·licitud per tal d'ajustar els compromisos i les condicions de la subvenció atorgable.

7. La resolució de l'expedient d'atorgament de les subvencions ha de ser expressa i motivada, i ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia específica de cada una de les subvencions concedides.

8. Si la subvenció implica una despesa plurianual, la resolució de concessió ha de determinar el nombre d'exercicis a què s'aplicarà la despesa i la quantitat màxima què s'ha d'aplicar a cada exercici.

9. El termini màxim per dictar i notificar la resolució expressa de concessió de subvenció serà de sis mesos comptats des del dia que acabi el termini de presentació de sol·licituds. No obstant l'anterior, aquest termini es podrà reduir si s'estableix expressament en la convocatòria dels ajuts. El silenci administratiu tindrà caràcter desestimatori.

10. La resolució de l'expedient de concessió o denegació dels ajuts es remetrà a la Base de Dades Nacional de Subvencions i es publicarà l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en compliment de l'art. 20.8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, ja esmentada, sens perjudici de la possibilitat de notificar-la també individualment a les persones interessades.

11. La concessió de l'ajut es pot instrumentar mitjançant la formalització d'un conveni de col·laboració amb l'entitat beneficiària on es determinaran els drets i les obligacions de les parts.

DESENA. COMISSIÓ AVALUADORA

1. La comissió avaluadora és l'òrgan col·legiat a qui correspon examinar les sol·licituds presentades i emetre'n l'informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució que ha de formular l'òrgan instructor competent. La seva creació i el nomenament dels seus membres vindrà establerta per a cada convocatòria, d'acord amb aquestes bases.

2. L'objecte de la comissió avaluadora és examinar els expedients d'ajuts, que hauran d'anar acompanyats d'un informe tècnic, i emetre un informe que servirà de base per elaborar la proposta de resolució.

3. La comissió avaluadora estarà formada pels membres següents:

President/a: conseller de Medi Ambient i Reserva de Biosfera, Josep Juaneda Mercadal

Secretari/ària: administrativa funcionària del Servei de Medi Ambient, Margarita Triay Díaz

Vocals: tres tècnics del departament de Medi Ambient i Reserva de Biosfera

Félix de Pablo Pons

Meritxell Briansó Farell

Juana María Pons Pons

4. La comissió avaluadora s'ha de constituir obligatòriament quan l'import global dels fons públics prevists en la convocatòria sigui superior als 50.000 euros, o bé quan l'import individual màxim de la subvenció sigui superior a 7.000 euros.

5. Quan no sigui preceptiva la seva constitució, l'existència de la comissió avaluadora només serà necessària si es preveu expressament en la resolució de la convocatòria corresponent, en la qual s'haurà de fixar en tot cas quin és l'òrgan que ha d'examinar les sol·licituds i ha d'emetre l'informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució.

6. Perquè la Comissió Avaluadora s'entengui vàlidament constituïda, es requerirà la presència del president i del secretari i de la meitat, almenys, dels seus membres.

7. Un funcionari o una funcionària del Departament de Medi Ambient i Reserva de Biosfera, designat pel president de la comissió, actuarà com a secretari de la comissió avaluadora i estendrà acta de les reunions, en les quals s'han de reflectir els acords adoptats. En aquest cas, la persona designada tindrà veu però no vot.

ONZENA. ABONAMENT DELS AJUTS

1. Els ajuts s'han d'abonar un cop s'hagi acordat la concessió.

2. Les subvencions que es paguin a persones físiques restaran subjectes a retenció d'acord amb la normativa que regula l'impost sobre la renda de les persones físiques.

3. El pagament de la subvenció s'efectuarà mitjançant una transferència bancària.

4. No es pot pagar la subvenció mentre el beneficiari no es trobi al corrent en el compliment de les obligacions tributàries amb l'estat, el Consell Insular de Menorca i davant la Seguretat Social.

5. Respecte a les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, s'han d'ajustar a l'establert en la base sisena. No obstant això, l'entitat beneficiària pot substituir els certificats que s'assenyalen per una declaració responsable d'estar al corrent en el compliment de les obligacions esmentades quan l'import de la subvenció no superi els 3.000 € (art. 11 f TRLGSIB).

6. El pagament de l'ajut es tramitarà una vegada es comprovi que s'ha justificat la realització de l'activitat subvencionada d'acord amb els requisits establerts en les bases de la convocatòria. L'abonament dels ajuts per part del Consell Insular es farà en un termini de 60 dies a partir de la data de justificació de l'activitat i sempre que la disponibilitat de tresoreria ho permeti.

DOTZENA. JUSTIFICACIÓ DE LES DESPESES

1. Les entitats beneficiàries resten obligades a justificar les despeses efectuades amb càrrec a l'ajut econòmic concedit en el termini establert en la convocatòria. Si existissin causes excepcionals que ho impedessin, els beneficiaris les han d'al·legar per escrit.

2. La documentació acreditativa per justificar les despeses és la següent:

Compte justificatiu simplificat, previst en l'article 75 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de subvencions, integrat per la documentació següent:

  • Una memòria breu de les actuacions dutes a terme, amb imatges dels treballs i explicació dels resultats.
  • Una relació de despeses realitzades amb indicació del creditor i les dades de la factura o altre document justificatiu de la despesa, i en el seu cas la data de pagament, amb indicació de les desviacions produïdes respecte del pressupost inicialment presentat (annex 5).
  • Qualsevol document de valor probatori, vàlid en dret, mitjançant el qual s'acrediti la realització efectiva del pagament.
  • S'admetran pagaments en efectiu fins a 300 € sempre que en la factura consti: data del cobrament, identificació del declarant del cobrament (nom, DNI i signatura) i segell de l'empresa (facultatiu, aquest, en cas que l'emissor sigui persona física).
  • Un exemplar de la publicitat escrita i gràfica relativa a l'activitat subvencionada, segons el manual de comunicació (annex 3).

3. Si la documentació presentada fos incompleta o incorrecta, el servei responsable demanarà al beneficiari que en faci la rectificació oportuna en el termini improrrogable de deu dies hàbils.

4. Si la despesa justificada excedeix de l'import concedit, la possible desviació pressupostària anirà a càrrec de l'entitat subvencionada. Si, pel contrari, la despesa justificada és inferior a l'import del pressupost sol·licitat i subvencionat es reduirà proporcionalment la subvenció concedida.

5. El Consell Insular de Menorca haurà d'inspeccionar les activitats subvencionades per comprovar que la subvenció concedida s'ha utilitzat per a la finalitat a la qual anava destinada, sens perjudici de les competències que puguin correspondre, per normativa legal o reglamentària, a altres organismes o institucions.

6. L'incompliment de l'obligació de justificació podrà motivar la incoació d'un procediment sancionador i el responsable pot arribar a ser sancionat amb la pèrdua de la possibilitat d'obtenir subvencions en els termes prevists en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

TRETZENA. OBLIGACIONS DELS BENEFICIARIS

Són obligacions dels beneficiaris:

a) Sol·licitar les autoritzacions i els permisos necessaris per poder executar les accions i els projectes finançats.

b) Adquirir el compromís de finançar la part del pressupost que no cobreixi la subvenció sol·licitada.

c) Comunicar al CIM l'acceptació de la subvenció en els termes en què aquesta es concedeixi. En qualsevol cas la subvenció s'entendrà acceptada tàcitament un cop transcorreguts quinze dies hàbils d'ençà que el beneficiari hagi rebut la notificació de la concessió.

d) Executar el projecte que fonamenti la concessió de la subvenció en el termini i condicions establertes en aquestes bases i en la resolució de concessió dels ajuts.

e) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, mentre puguin ser objecte de les actuacions de comprovació i control.

f) Justificar l'activitat realitzada i l'aplicació dels fons rebuts dins dels terminis establerts, així com la realització de l'activitat i el compliment de la finalitat que determina la concessió de la subvenció.

g) Acreditar, quan el Consell Insular els ho sol·liciti, que es troben al corrent de les obligacions tributàries i amb la seguretat social. L'acreditació d'estar al corrent de les obligacions tributàries no serà necessària en el cas que s'hagi autoritzat expressament el Consell Insular a consultar aquestes dades a través de l'Agència Tributària.

h) Proporcionar la informació sobre l'activitat subvencionada que li requereixi el Consell Insular de Menorca, fins a 3 anys després d'haver rebut la subvenció.

i) Sotmetre's a les actuacions de comprovació que efectuïn el Consell Insular de Menorca i la resta d'organismes competents per a la fiscalització dels comptes públics.

j) Comunicar al Consell Insular de Menorca la sol·licitud i l'obtenció de subvencions i ajudes amb la mateixa finalitat.

k) Fer constar de manera expressa el suport del Consell Insular de Menorca, de l'Agència Menorca Reserva de Biosfera i de l'AETIB (Illes Sostenibles) en la realització de les activitats subvencionades. Els beneficiaris han de fer constar expressament el suport econòmic del CIM, de l'Agència Menorca RB i de l'AETIB en qualsevol acte, publicitat o difusió en relació amb les actuacions que siguin objecte de subvenció, encara que l'actuació ja s'hagi realitzat. En cas d'edició de material divulgatiu o informatiu, caldrà que també hi consti la col·laboració del Consell Insular de Menorca, de l'Agència Menorca Reserva de Biosfera i de I'Impost del Turisme Sostenible. (Vegeu manual de comunicació)

En aquest sentit caldrà que els beneficiaris facin, com a mínim, una de les accions següents:

- Instal·lar un cartell a la zona objecte de l'actuació, en què consti la subvenció del Consell Insular de Menorca i de I'Impost del Turisme Sostenible.

- Publicar una notícia (web, mitjans, xarxes socials, etc.) sobre la concessió de la subvenció i l'objecte d'aquesta, i una altra dels resultats obtinguts.

l) cceptar que el Consell Insular de Menorca faci la difusió que estimi convenient del projecte.

m) Comunicar immediatament al Consell Insular de Menorca qualsevol eventualitat que alteri o que dificulti greument el desenvolupament del projecte subvencionat, en particular si se'n poden derivar retards en l'execució o si poden afectar el cost total, i sol·licitar l'autorització prèvia i expressa del Consell Insular per fer qualsevol modificació substancial del projecte objecte d'ajuda. Les sol·licituds de modificació han de ser motivades, s'han de formular immediatament a l'aparició de les circumstàncies que la justifiquin i han d'especificar les repercussions pressupostàries que impliquin.

CATORZENA. REVOCACIÓ I REINTEGRAMENT DELS AJUTS

1. En el cas d'incompliment total o parcial de les obligacions dels beneficiaris d'aquests auts s'iniciarà l'expedient de revocació i consegüent reintegrament dels ajuts segons correspongui.

2. Pel que fa a la revocació i el reintegrament de les subvencions, s'han d'aplicar els articles 43 i 44 del TRLS, el que disposa la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i la resta de normativa que hi sigui aplicable.

Són causes d'incompliment, i per tant procedirà el reintegrament de les quantitats percebudes i l'exigència d'interès de demora, les següents:

a) Absència total de la documentació justificativa o presentació d'aquesta fora de termini.

b) Absència parcial de la documentació necessària per a la justificació o justificació incompleta.

c) Executar les accions subvencionables fora del termini establert per fer-ho.

d) Obtenir la prestació falsejant les condicions requerides o ocultant les que ho haguessin impedit.

e) No complir les obligacions imposades amb motiu de la concessió de la prestació.

f) La manca d'adequació a la finalitat per a la qual s'hagi concedit la prestació.

g) Resistència, obstrucció o negativa a les actuacions de comprovació i control financer d'aquesta institució local.

3. En el cas que no escaigui la revocació total de l'ajut concedit, es pot aplicar un percentatge de minoració en funció de la naturalesa de l'esmentat incompliment.

4. Aquest percentatge s'ha de fixar amb l'informe previ de l'instructor i la notificació al beneficiari.

5. Si el beneficiari no fa constar, de manera expressa, el suport del CIM, de l'Agència Menorca Reserva de Biosfera i de l'AETIB (en cas d'actuacions realitzades després de la publicació de la convocatòria), es minorarà en un 1 % l'import de la subvenció correctament justificada.

6. En cas que l'import de la suma de l'ajut més la resta d'altres ajudes, subvencions, ingressos o fons propis que hagin finançat la realització del projecte superi el pressupost total d'execució d'aquest, l'import de la revocació parcial de la subvenció ha de ser la quantia que excedeixi del pressupost executat esmentat.

7. Les quantitats que s'hagin de reintegrar tenen la consideració d'ingressos de dret públic i els és aplicable la via de constrenyiment.

8. L'obligació de reintegrament establerta en aquest article és independent de les sancions que, si escau, siguin exigibles.

QUINZENA. INFRACCIONS I SANCIONS

El règim d'infraccions i sancions administratives aplicables és el que estableix el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

L'òrgan competent per imposar les sancions que es derivin d'infraccions de l'establert en aquestes bases i de la normativa aplicable en matèria de subvencions és la Presidència del Consell Insular de Menorca, de conformitat amb el que estableix l'art. 9 de la Llei 8/2000, de 28 d'octubre, de consells insulars.

SETZENA. ALTRES DISPOSICIONS

Recursos administratius

Els acords del Consell Executiu pels quals s'aproven les bases i les convocatòries, i es concedeixen o deneguen els ajuts, no exhaureixen la via administrativa i són susceptibles de rebre recurs d'alçada davant la Comissió de Govern del Consell Insular de Menorca.

DISSETENA. TRACTAMENT PERSONAL DE LES DADES

1. En l'exercici de les competències atribuïdes al CIM i de conformitat amb el que preveu la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, l'únic destinatari de la informació aportada voluntàriament i responsable del tractament de les dades de les persones interessades és:

Consell Insular de Menorca. Direcció Insular d'Economia

Pl. de la Biosfera, 5

07703 Maó

Tel. 971 35 6050

Delegat de protecció de dades: protecciodades@cime.es

2. La finalitat del tractament de les dades és gestionar la convocatòria d'ajuts del CIM per implicar el sector turístic per fer de Menorca una illa més sostenible i respectuosa amb l'ús dels recursos naturals.

3. Les dades que es tracten emanen de la informació identificativa, bancària, fiscal i de contacte facilitada per les persones interessades.

4. El temps d'ús de les dades és el termini de vigència d'aquest expedient de subvencions, i es conservaran segons la política de gestió documental o per motiu estadístic, sempre de forma descriptiva i agregada.

5. El CIM té legitimació per al tractament de les dades en l'exercici d'una missió d'interès públic i per consentiment exprés de les persones interessades. Les dades no se cedeixen a tercer aliens al CIM, llevat que siguin sol·licitades per les Forces i Cossos de Seguretat i organismes judicials o hagin de ser comunicades a altres entitats públiques per imperatiu legal.

6. Es poden exercir els drets d'accés, rectificació, supressió, oposició, limitació del tractament i portabilitat davant el CIM (Pl. Biosfera, 5, 07703 Maó) o a través de la Seu electrònica (seulectronica.cime.es).

7. Si l'exercici dels drets esmentats no són degudament atesos, es pot presentar una reclamació davant el felegat de protecció de dades del CIM (protecciodedades@cime.es) i davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades (c/ Jorge Juan, 6, 28001 Madrid - Seu electrònica: sedeagpd.gob.es).

DIVUITENA. NORMATIVA GENERAL APLICABLE

En tot el que no preveuen expressament aquestes bases regeixen les disposicions que siguin aplicables al Consell Insular de Menorca en matèria de subvencions, especialment les contingudes en les normes següents:

  • Llei 38/2003. de 17 de novembre, general de subvencions
  • Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions
  • Decret legislatiu 2/2005, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions de la comunitat autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 196 de 31 de desembre de 2005)

Consten en l'expedient:

ANNEX 1 – Model de sol·licitud

ANNEX 2 – Declaració responsable

ANNEX 3 – Identitat corporativa

ANNEX 4 – Declaració responsable de la veracitat de les dades bancàries aportades

ANNEX 5 – Compte justificatiu

Contra aquest acord – que no exhaureix la via administrativa – es pot interposar un recurs d'alçada davant la Comissió de Govern en el termini d'un mes comptador des de l'endemà que s'hagi publicat, d'acord amb l'article 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i l'article 22 de la Llei 8/2000, de 27 d'octubre, de consells insulars.

L'esmentat recurs s'entendrà desestimat, si no es notifica la resolució corresponent, quan hagin transcorregut tres mesos des de la seva interposició. Contra la desestimació del recurs d'alçada per silenci administratiu podreu interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma.

 

Maó, 11 de juliol de 2022

Per delegació de la presidenta ​​​​​​​El secretari del Consell Rector Octavi Pons Castejón (Decret 20/2020, de 21 de gener) ​​​​​​​(BOIB núm. 13 de 30-1-2020)