Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I FORMACIÓ PROFESSIONAL

Núm. 391005
Resolució del conseller d’Educació i Formació Professional, a proposta del director general de Formació Professional i Ensenyaments Artístics Superiors, de 12 de juliol de 2022 per la qual es convoquen ajuts econòmics per a empreses amb la finalitat de millorar la qualitat dels ensenyaments de formació professional en la modalitat dual intensiva a les Illes Balears

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En data 20 de juny de 2022, el director general de Formació Professional i Ensenyaments Artístics Superiors ha formulat la proposta de resolució següent:

Antecedents

1. La formació professional en la modalitat dual intensiva ha demostrat ser una eina que contribueix a evitar el fracàs escolar i l'abandonament prematur dels estudis. A més, és un factor de cohesió social, ja que ofereix als joves un contracte de formació vinculat a una retribució econòmica al mateix temps que els permet continuar amb els seus estudis. Així mateix, la formació professional en modalitat dual intensiva contribueix al desenvolupament de les habilitats personals i professionals, atès que aporta maduresa i eines als joves per establir una bona base per al seu desenvolupament personal i professional.

2. Actualment, la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments Artístics Superiors disposa, juntament amb la Cambra Oficial de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació de Mallorca, d'un catàleg de 640 empreses que s'han interessat a participar en la contractació d'alumnes de formació professional de la modalitat de dual intensiva i que han aportat, fins al moment, uns 855 llocs de treball. Els sectors que actualment participen són: comerç i màrqueting, informàtica i comunicacions, hoteleria, transport i manteniment de vehicles, electricitat i electrònica, administració i finances i indústria alimentària, vitivinicultura i nàutica.

3. El 9 de setembre de 2020, la Conselleria d'Educació i Formació Professional i la Cambra Oficial de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació de Mallorca van signar un conveni amb l'objecte d'establir el marc de col·laboració entre les dues entitats per gestionar els ajuts a l'impuls de la qualitat de la formació professional en modalitat dual intensiva.

4. Amb aquests ajuts, la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments Artístics Superiors pretén millorar la qualitat dels ensenyaments de formació professional en modalitat dual intensiva i reforçar la formació pedagògica dels tutors d'empresa. També es pretén compensar les despeses derivades de la dedicació d'hores invertides en el seguiment curricular dels alumnes dins l'empresa i a establir una relació amb el tutor del centre educatiu de l'alumne.

5. El conseller d'Educació i Formació Professional és l'òrgan competent per resoldre els ajuts. L'òrgan competent per instruir el procediment de tramitació de sol·licituds és la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments Artístics Superiors, mentre que la Cambra Oficial de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació de Mallorca actua com a entitat col·laboradora.

6. Els ajuts concedits a empreses mitjançant aquesta Resolució tenen caràcter de minimis i, en virtut de la seva naturalesa específica, queden sotmesos als requisits i les exigències del Reglament (UE) núm. 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea als ajuts de minimis. Això implica, entre altres coses, que l'entitat beneficiària no pot percebre, en l'exercici fiscal en el qual es concedeix l'ajut i en els dos exercicis fiscals anteriors, ajuts públics o d'entitats privades finançades a càrrec de pressuposts públics per un import superior a 200.000,00 euros.

Fonaments de dret

1. El Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre (BOIB núm. 196, de 31 de desembre de 2005).

2. La Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre, per la qual es modifica la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (BOE núm. 340, de 30 de desembre de 2020).

3. La Llei 1/2022, de 8 de març, d'educació de les Illes Balears (BOIB núm. 38, de 17 de març de 2022).

4. El Decret 75/2004, de 27 d'agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 122, de 2 de setembre de 2004).

5. La Llei 5/2021, de 28 de desembre, de pressupost generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2022 (BOIB núm. 180, de 30 de desembre de 2021).

6. El Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 21, de 15 febrer de 2021).

7. L'Acord del Consell de Govern de 20 de desembre de 2021 pel qual s'aprova el Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2021-2023 (BOIB núm. 175, de 23 de desembre de 2021).

8. L'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura (BOIB núm. 100, d'11 de Juliol de 2009).

9. El Reglament (UE) núm. 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013 (DOUE núm. 352, de 24 de desembre de 2013).

Proposta de resolució

Propòs al conseller d'Educació i Formació Professional que dicti una resolució en els termes següents:

1. Aprovar la convocatòria d'ajuts econòmics per a empreses amb la finalitat de millorar la qualitat dels ensenyaments de formació professional del sistema educatiu en modalitat dual intensiva, les bases de la qual figuren en l'annex 1 d'aquesta Resolució.

2. Aprovar el model de sol·licitud dels ajuts econòmics per a empreses amb la finalitat de millorar la qualitat dels ensenyaments de formació professional del sistema educatiu en modalitat dual intensiva, que figura en l'annex 2 d'aquesta Resolució.

3. Establir que aquesta Resolució s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Per tot això, dict la següent

Resolució

Manifestar la conformitat amb la proposta de resolució i dictar-ne resolució en els mateixos termes.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Educació i Formació Professional en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 12 de juliol de 2022

El conseller d'Educació i Formació Professional

Martí X. March i Cerdà

El director general proposant

Antonio Baos Relucio

 

 

ANNEX 1

Bases de la convocatòria

 

Primer

Objecte

1. L'objecte d'aquesta Resolució és convocar ajuts per a empreses que tenguin contractats alumnes matriculats a un dels cicles formatius de formació professional del sistema educatiu en la modalitat dual intensiva a les Illes Balears dins el període comprès entre el dia 1 de setembre del 2022 i el dia 31 d'agost del 2023.

2. Aquesta convocatòria d'ajuts pretén, per una banda, fomentar l'excel·lència en la formació pràctica dels alumnes de formació professional en la modalitat dual intensiva mitjançant la millora de les condicions en què les empreses ofereixen aquesta formació, i, per altra banda, compensar les empreses per l'esforç, el temps i la dedicació que inverteixen en la formació d'aquests alumnes.

Segon

Beneficiaris i requisits

1. Poden ser beneficiàries dels ajuts les empreses que tenguin contractat almenys un alumne d'un cicle formatiu de formació professional del sistema educatiu en la modalitat dual intensiva a les Illes Balears, ja sigui amb un contracte de formació i aprenentatge o amb un contracte de formació en alternança, dins el període comprès entre el dia 1 de setembre de 2022 i el dia 31 d'agost de 2023.

2. Els sol·licitants han de complir els requisits generals següents:

a) Disposar d'un centre de treball que desenvolupi la seva activitat a les Illes Balears perquè l'alumne contractat hi dugui a terme la seva activitat laboral.

b) No estar sotmesos a cap de les prohibicions per ser beneficiaris dels ajuts que estableix l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat per mitjà del Decret legislatiu 2/2005, i l'article 12 de la Llei general de subvencions.

c) Estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, així com de les obligacions amb la Seguretat Social.

d) No haver estat objecte de sancions administratives fermes ni de sentències condemnatòries fermes en els darrers tres anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, d'acord amb el que estableix l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, ni haver estat sancionats o condemnats per cap resolució administrativa ferma amb pena accessòria de prohibició de rebre ajuts o subvencions públiques pel període estipulat en l'article 37 de la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradicar l'LGTBI-fòbia.

e) No haver percebut per part de l'entitat sol·licitant, en l'exercici fiscal en el qual es concedeix l'ajut i en els dos exercicis fiscals anteriors, ajuts públics o d'entitats privades finançades a càrrec de pressuposts públics per un import superior a 200.000,00 euros.

3. Els sol·licitants han de complir els requisits específics següents:

a) Adquirir el compromís de tenir contractat almenys un alumne d'un cicle formatiu de formació professional en la modalitat dual intensiva a les Illes Balears dins el període comprès entre el dia 1 de setembre de 2022 i el dia 31 d'agost 2023 amb un contracte de formació i aprenentatge o amb un contracte de formació en alternança.

b) Adquirir el compromís d'assignar un tutor d'empresa a l'alumne contractat.

c) Adquirir el compromís que els tutors dels alumnes contractats assisteixin a un curs de formació de setze hores per a l'exercici de l'acció tutorial organitzat per la Cambra Oficial de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació de Mallorca.

 

Tercer

Crèdit assignat a la convocatòria

El crèdit inicialment assignat a aquesta convocatòria és de 400.000 euros, a càrrec dels pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, amb caràcter pluriennal i amb la distribució següent:

  • Any 2022: 0,00 euros.
  • Any 2023: 300.000,00 euros de la partida 13901 421G10 47000 00 i 100.000,00 euros de la partida 13901 421G10 48000 00.

Quart

Presentació de les sol·licituds

1. Pel que fa a la presentació de sol·licituds, cal tenir en compte els aspectes següents:

a) El termini per presentar les sol·licituds és de quinze dies naturals comptadors des de l'endemà de la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

b) Els sol·licitants hauran de fer la sol·licitud mitjançant el tràmit telemàtic habilitat a tal efecte a la pàgina web dgfpieas.caib.es. Hi han d'adjuntar la sol·licitud específica del procediment, que segueix el model establert en l'annex 2 d'aquesta Resolució i que està disponible a la Seu Electrònica d'aquesta Administració.

c) Per evitar incidències durant el procés del tràmit telemàtic, s'ha de tenir en compte que els arxius no poden superar els 20 MB i que han d'estar en format PDF. A més, s'aconsella la utilització del navegador Mozilla Firefox.

d) La sol·licitud s'ha de signar electrònicament dins el procediment de tràmit telemàtic.

e) Qualsevol sol·licitud presentada seguint un procediment diferent al descrit no serà admesa.

f) Dins aquesta convocatòria, només s'admetrà una sol·licitud per entitat.

2. La sol·licitud, disponible a la pàgina web dgfpieas.caib.es, inclou:

a) Una declaració responsable de no estar sotmès a cap de les prohibicions que estableixen els apartats 1 i 2 de l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat per mitjà del Decret legislatiu 2/2005.

b) Una declaració responsable de no haver estat objecte de sancions administratives fermes ni de sentències condemnatòries fermes per haver exercit o tolerat pràctiques prohibides d'acord amb la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, i d'acord amb la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradicar la LGTBI-fòbia, així com de no estar sotmès a cap de les prohibicions per ser beneficiari dels ajuts que estableix la normativa específica aplicable en matèria de subvencions.

c) Una declaració responsable de les subvencions o els ajuts obtinguts o sol·licitats per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol administració o ens públic o privat nacional, de la Unió Europea o d'organismes internacionals o, si s'escau, una declaració expressa de no haver-ne sol·licitat cap.

d) Una declaració de dades bancàries signada electrònicament, a l'efecte de l'ingrés derivat del procediment (d'acord amb el model normalitzat disponible a la pàgina web dgfpieas.caib.es).

e) El certificat amb l'informe de plantilla mitjana de treballadors d'alta a la Seguretat Social corresponent al primer trimestre del 2022.

f) En el cas que la persona sol·licitant no sigui el representant legal de l'empresa que sol·licita l'ajuda, la sol·licitud ha d'anar acompanyada d'un document que l'acrediti per a la realització del tràmit.

g) Declaració d'ajudes de minimis.

3. La presentació de la sol·licitud implica que la persona o entitat interessada autoritza l'òrgan instructor del procediment perquè, si escau, obtengui de manera directa l'acreditació de les obligacions amb l'Agència Estatal de l'Administració Tributària i de la Tresoreria General de la Seguretat Social d'estar al corrent de les obligacions tributàries i davant la Seguretat Social. En el cas que la persona o entitat sol·licitant denegui expressament l'autorització, ha d'aportar un certificat de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària i de la Tresoreria General de la Seguretat Social d'estar al corrent de les obligacions tributàries i davant la Seguretat Social.

4. En qualsevol cas, l'empresa sol·licitant ha de declarar les situacions noves que es puguin produir pel que fa al cas mitjançant un escrit presentat a la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments Artístics Superiors en el termini de quinze dies comptadors des que es produeixi la nova situació.

Cinquè

Instrucció del procediment

1. El conseller d'Educació i Formació Professional és l'òrgan competent per resoldre aquesta convocatòria d'ajuts. L'òrgan competent per instruir el procediment de tramitació de sol·licituds és la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments Artístics Superiors, mentre que la Cambra Oficial de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació de Mallorca actua com a entitat col·laboradora.

2. La Cambra Oficial de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació de Mallorca ha de comprovar que els sol·licitants compleixen tots els requisits per poder ser beneficiaris i ha d'emetre un informe amb la relació dels expedients admesos i exclosos i les causes d'exclusió. Aquest informe s'ha de trametre a la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments Artístics Superiors.

3. Una vegada rebut l'informe, el director general de Formació Professional i Ensenyaments Artístics Superiors ha de publicar una llista provisional amb les empreses admeses i excloses de la convocatòria. Les empreses tenen un termini de deu dies per presentar al·legacions mitjançant el tràmit telemàtic habilitat a tal efecte i disponible a la pàgina web dgfpieas.caib.es. La llista definitiva d'empreses admeses es publicarà a la pàgina web de la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments Artístics Superiors una vegada resoltes les al·legacions.

Sisè

Llista d'admesos en la convocatòria

La llista d'admesos a la convocatòria s'ordenarà tenint en compte l'ordre de prelació següent:

a) En el primer bloc de la llista, apareixeran les empreses que vulguin contractar a un alumne de primer curs d'un cicle formatiu de formació professional dual intensiva del a les Illes Balears. En el segon bloc de la llista, apareixeran les empreses que hagin contractat a un alumne de segon curs. En el cas que una empresa vulgui contractar alumnes de primer i hagi contractat alumnes de segon apareixerà a cada un dels blocs.

b) Dins cada bloc, les empreses s'ordenaran de manera ascendent en funció del nombre de treballadors que figuren en el certificat de plantilla mitjana del primer trimestre de l'any 2022, de tal manera que l'empresa amb menys treballadors ocupi el primer lloc de la llista d'admesos a la convocatòria.

c) Si es produeix un empat, les empreses empatades s'ordenaran per ordre d'entrada de la sol·licitud.

 

Setè

Justificació dels compromisos adquirits

1. Pel que fa a la justificació dels compromisos, cal tenir en compte els aspectes següents:

a) El termini de presentació dels justificants del compliment dels compromisos adquirits comença el dia 1 de setembre del 2023 i acaba el dia 15 de setembre del 2023.

b) Els justificants hauran de presentar-se mitjançant el tràmit telemàtic habilitat a tal efecte a la pàgina web dgfpieas.caib.es juntament amb l'annex 3, disponible a la Seu Electrònica d'aquesta Administració.

c) Qualsevol document presentat seguint un procediment diferent al descrit no serà admès.

2. Els documents necessaris per justificar els compromisos adquirits són:

a) Una còpia del contracte de l'alumne.

b) Un informe de vida laboral d'empresa que acrediti el temps que l'alumne ha estat contractat dins el període comprès entre el dia 1 de setembre de 2022 i el dia 31 d'agost de 2023.

c) Un certificat acreditatiu d'haver realitzat la formació per a l'exercici de l'acció tutorial lliurat per la Cambra Oficial de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació de Mallorca com a entitat col·laboradora.

3. Una comissió avaluadora s'encarregarà d'avaluar la justificació dels compromisos adquirits per les empreses sol·licitants. Aquesta comissió estarà conformada per:

a) President: el director general de Formació Professional i Ensenyaments Artístics Superiors, o la persona en qui delegui.

b) Secretari: el cap del Departament de Formació Professional i Qualificacions Professionals, o la persona en qui delegui.

c) Vocals:

 

- La cap del Servei de Planificació i Participació.

- Un representant de la Unitat de Gestió Econòmica de la Conselleria d'Educació i Formació Professional.

- Un representant del Departament del Servei Jurídic de la Conselleria d'Educació i Formació Professional.

- Un representant de la Cambra de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació de Mallorca, amb veu i sense vot, com a assessor extern.

 

Vuitè

Resolució del procediment

1. Les sol·licituds d'ajuts s'han d'adjudicar seguint l'ordre de prelació establert en el punt sisè d'aquesta convocatòria, és a dir, en l'ordre en què figurin en la llista d'admesos, fins que s'exhaureixi el crèdit destinat a la convocatòria.

2. La Cambra Oficial de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació de Mallorca ha de realitzar d'ofici les actuacions que consideri necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s'ha de dictar la resolució i ha d'emetre un informe amb la relació de les quantitats que corresponen a cada sol·licitant. Aquest informe s'han de trametre a la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments Artístics Superiors.

3. Una vegada rebut l'informe, el director general de Formació Professional i Ensenyaments Artístics Superiors ha d'emetre un llistat provisional amb les quantitats que corresponen a cada sol·licitant.

4. Els sol·licitants tindran un termini de deu dies des de la publicació del llistat provisional per presentar al·legacions mitjançant el tràmit telemàtic habilitat a tal efecte a la pàgina web dgfpieas.caib.es.

5. El termini màxim per dictar i notificar la resolució de concessió és de sis mesos des de la publicació del llistat provisional amb les quanties dels ajuts que corresponen a cada sol·licitant. Si un cop transcorregut aquest termini no s'ha dictat una resolució expressa, la sol·licitud s'ha d'entendre desestimada.

6. La resolució motivada del procediment s'ha de notificar als interessats mitjançant la publicació en el BOIB, tal com determinen els articles 40 i següents de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. La resolució ha d'especificar els aspectes següents: el beneficiari, la descripció i l'import de l'activitat que se subvenciona, la quantia, la partida pressupostària a la qual s'aplica, i la justificació de les activitats objecte de l'ajut.

Novè

Quantia dels ajuts

1. L'import de l'ajut serà el següent:

a) 2.000 euros per cada alumne que hagi estat contractat durant tot el període comprès entre el dia 1 de setembre de 2022 i el dia 31 d'agost de 2023.

b) La part proporcional de 2.000 euros per cada alumne contractat el període del contracte del qual sigui inferior al del període comprès entre el dia 1 de setembre de 2022 i el dia 31 d'agost de 2023.

2. El nombre màxim d'alumnes de primer curs per als quals cada empresa pot sol·licitar l'ajut és de tres.

3. El nombre màxim d'alumnes de segon curs per als quals cada empresa pot sol·licitar l'ajut és de tres.

4. Si no s'exhaureixen els fons de la convocatòria, se suprimirà el límit d'alumnes establert en els dos paràgrafs anteriors. En aquest cas, es concedirà un ajut a un alumne per empresa sol·licitant en els mateixos termes descrits en el paràgraf 1 d'aquest punt, seguint l'ordre de la llista d'admesos. Si encara restassin fons per repartir, es tornaria a concedir un nou ajut a un altre alumne en els mateixos termes descrits en la frase anterior i es repetiria el procés fins a exhaurir els fons.

5. Si no s'exhaureixen els fons de la convocatòria una vegada subvencionats tots els alumnes que les empreses tenguin contractats, la quantitat sobrant es repartirà de manera proporcional a la quantitat rebuda per cada empresa en funció dels criteris establerts en el paràgraf 1 d'aquest punt, sempre que la quantia de la subvenció no superi el cost total de la contractació de l'alumne en el temps coincident amb el període comprès entre el dia 1 de setembre de 2022 i el dia 31 d'agost de 2023.

Desè

Obligacions dels beneficiaris

Són obligacions del beneficiari:

  1.  Dur a terme l'activitat o la inversió o adoptar el comportament que fonamenta la concessió de la subvenció.
  2.  Justificar la realització de l'activitat, així com el compliment dels requisits i les condicions que determinen la concessió de l'ajut.
  3.  Sotmetre's a les actuacions de comprovació i de control financer que duguin a terme els òrgans competents i aportar tota la informació que li sigui requerida en l'exercici d'aquestes actuacions.
  4.  Comunicar a l'òrgan que la concedeix o, si s'escau, a l'entitat col·laboradora, la sol·licitud o l'obtenció d'altres subvencions per a la mateixa finalitat.
  5.  Acreditar que s'està al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat i de les obligacions tributàries davant la hisenda autonòmica. En tot cas, aquesta acreditació es pot substituir per una declaració responsable de la persona sol·licitant quan es tracti de subvencions de quantia igual o inferior a 3.000 euros.
  6.  Deixar constància de la percepció i l'aplicació de la subvenció en els llibres de comptabilitat o en els llibres de registre que, si escau, hagi de dur el beneficiari d'acord amb la legislació mercantil o fiscal que li sigui aplicable i, si escau, en les bases reguladores.
  7.  Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons percebuts, inclosos els documents electrònics, mentre puguin ser objecte d'actuacions de comprovació i control.

Onzè

Concurrència i compatibilitat dels ajuts

1. Aquests ajuts són compatibles amb altres ajuts de qualsevol entitat atorgats per a la contractació d'alumnes de formació professional en la modalitat dual intensiva del sistema educatiu durant el curs 2022-2023, sempre que, aïlladament o conjuntament, no superin el cost total de l'activitat objecte de subvenció.

2. Atesa la compatibilitat d'aquesta convocatòria, s'ha d'ajustar als límits assenyalats en l'article 20 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, de subvencions de les Illes Balears.

 

Dotzè

Justificació i pagament

1. L'aplicació de l'ajut a la finalitat de la convocatòria s'entén justificada amb la presentació de la sol·licitud i la documentació establerta en el punt 7.2, d'acord amb el que estableix l'article 39 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat per mitjà del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

2. Una vegada justificada la subvenció, es procedirà al pagament.

Tretzè

Conveni amb la Cambra Oficial de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació de Mallorca com a entitat col·laboradora

La col·laboració entre la Cambra Oficial de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació de Mallorca i la Conselleria de Formació Professional i Ensenyaments Artístics Superiors s'ha d'articular mitjançant un conveni en què la Cambra Oficial de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació de Mallorca té la condició d'entitat col·laboradora per al desenvolupament de les actuacions que, a aquest efecte, es determinin per a la tramitació dels ajuts.

Catorzè

Protecció de dades personals

De conformitat amb el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades), i amb la legislació vigent en matèria de protecció de dades, s'informa del tractament de dades personals que conté la sol·licitud d'ajuts.

- Tractament de dades. Les dades personals que conté la sol·licitud seran tractades per l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

- Exercici de drets i reclamacions. La persona afectada pel tractament de dades personals pot exercir els seus drets d'informació, d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats (i, fins i tot, de retirada del consentiment, si escau, en els termes que estableix el Reglament general de protecció de dades) davant el responsable del tractament, mitjançant el procediment «Sol·licitud d'exercici de drets en matèria de protecció de dades personals», previst a la Seu Electrònica de la CAIB (seuelectronica.caib.es).

Una vegada rebuda la resposta del responsable o en el cas que no hi hagi resposta en el termini d'un mes, la persona afectada pel tractament de les dades personals pot presentar la «Reclamació de tutela de drets» davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades.

- Delegació de Protecció de Dades. La Delegació de Protecció de Dades de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears té la seu a la Conselleria de Presidència, Funció Pública i Igualtat (pg. de Sagrera, 2, 07012 Palma; a/e:

protecciodades@dpd.caib.es).

Documents adjunts