Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR D'EIVISSA
Núm. 387819
Bases d’ajudes econòmiques a entitats i associacions sense ànim de lucre en matèria de serveis socials a l’illa d’Eivissa, per a l’any 2022
El Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa, en reunió ordinària de data 8 de juliol de 2022, va aprovar per unanimitat, l'acord següent:
PRIMER. Aprovar la convocatòria d'ajudes econòmiques a entitats i associacions sense ànim de lucre en matèria de serveis socials, a l'àmbit de l'illa d'Eivissa, any 2022.
SEGON. Aprovar les bases d'ajudes econòmiques i els annexos que l'acompanyen que han de regir la dita convocatòria i que obren a l'expedient amb el CSV: 14161355515642610411
TERCER. Autoritzar la despesa d'un màxim de 1.500.000 euros (un milió cinc-cents mil euros), amb càrrec a l'aplicació pressupostària 2310.4890000, dels vigents pressupostos de la Corporació, per les ajudes econòmiques a entitats i associacions sense ànim de lucre en matèria de serveis socials, a l'àmbit de l'illa d'Eivissa, any 2022.
QUART. Delegar en la consellera executiva del Departament de Benestar Social i Recursos Humans la resolució de concessió i de pagament de les ajudes, tal i com exposa la base onzena de la convocatòria.
CINQUÈ. Publicar al Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la seu electrònica del Consell Insular les referides bases, i posteriorment remetre la convocatòria i l'extracte de la convocatòria a la Base de Dades Nacional de Subvencions que en donarà trasllat al Butlletí Oficial de les Illes Balears de l'extracte per a la seua publicació, tal com estableix la normativa vigent de subvencions. L'eficàcia de la convocatòria queda supeditada a la publicació de l'extracte en el BOIB."
Eivissa, 12 de juliol de 2022
La cap de Secció de Serveis Socials Ana Andreu Mas
Bases d'ajudes econòmiques a entitats i associacions sense ànim de lucre en matèria de serveis socials a l'illa d'Eivissa, per a l'any 2022
Primera. Justificació
La Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials a les Illes Balears, en el seu article 90.1 preveu que les administracions públiques, en matèria de serveis socials, poden atorgar subvencions i altres ajuts a les entitats d'iniciativa social per coadjuvar en el compliment de les seues activitats de serveis socials.
El Departament de Benestar Social i Recursos Humans pretén, amb l'aprovació de la present convocatòria d'ajudes, donar suport a les entitats sense ànim de lucre de l'àmbit de serveis socials, per tal d'afavorir la consecució dels objectius que pretenen assolir amb l'execució de projectes.
Aquesta convocatòria està prevista al Pla estratègic de subvencions del Consell Insular d'Eivissa per a l'any 2020-2022, aprovat per acord del Consell Executiu de data 7 de febrer de 2020 i publicat al BOIB núm. 20, de 15 de febrer de 2020; modificat pel que fa al Departament de Benestar Social i Recursos Humans, Secció de Benestar Social, en data 24 de juliol de 2020 per resolució amb núm. 2020000142 -BOIB núm. 135 d'1 d'agost de 2020-, en data 3 d'agost de 2020, per resolució amb núm. 2020000150- BOIB núm.141 de 15 d'agost de 2020-, per resolució de data 13 de setembre de 2021 amb núm.2021000226,- BOIB núm.128 de 16 de setembre de 2021-, i en data 25/01/2022 per resolució amb núm 2022000010 – BOIB núm 15 de 29 de gener de 2022, i per tot això es redacten aquestes bases reguladores.
Segona. Objecte i finalitat
L'objecte d'aquestes bases és fixar els criteris i el procediment de concessió de les ajudes econòmiques adreçades a donar suport al finançament dels projectes que en matèria de serveis socials realitzen les entitats i les associacions sense ànim de lucre a l'illa d'Eivissa, d'acord amb les característiques i els requisits que estableixen aquestes bases.
La finalitat d'aquesta subvenció és ajudar les referides entitats i associacions a fer front a les despeses ocasionades pels projectes presentats.
Queda exclosa d'aquesta convocatòria la següent tipologia d'entitats:
- Entitats i associacions de persones majors sense ànim de lucre, que seran objecte d'una convocatòria específica.
Tercera. Consignació pressupostària
El pressupost per a aquesta convocatòria és d'un milió cinc-cents mil euros (1.500.000 €) amb càrrec a l'aplicació pressupostària 2310.4890000 del vigent pressupost de la Corporació, que es distribuirà segons les modalitats que es detallen a la base quarta d'aquesta convocatòria.
Quarta. Modalitats de les ajudes i activitats subvencionables
4.1. S'estableixen set modalitats d'ajuda amb la següent consignació pressupostària per a cada una.
Modalitat A: Ajudes dirigides a projectes desenvolupats per entitats i associacions que treballin a l'àmbit de la discapacitat i la salut mental. Consignació pressupostària: 500.000 €. L'ajuda màxima que pot rebre cada entitat o associació en aquesta modalitat és de 150.000€.
Modalitat B: Ajudes dirigides a projectes en matèria d'igualtat de gènere i de LGTBI, les actuacions dels quals vagin dirigides a sensibilització i/o intervenció social. Consignació pressupostària: 75.000 €. L'ajuda màxima que pot rebre cada entitat o associació en aquesta modalitat és de 25.000 €.
Modalitat C: Ajudes dirigides a projectes desenvolupats per entitats i associacions que treballin a l'àmbit de les malalties neurodegeneratives i altres demències. Consignació pressupostària: 100.000 €. L'ajuda màxima que pot rebre cada entitat o associació en aquesta modalitat és de 80.000 €.
Modalitat D: Ajudes dirigides a projectes desenvolupats per agrupacions d'associacions i entitats socials sense ànim de lucre, amb l'objectiu de proporcionar atenció a les persones que en són usuàries. Consignació pressupostària: 80.000 €. L'ajuda màxima que pot rebre cada entitat o associació en aquesta modalitat és de 60.000 €.
Modalitat E: Ajudes dirigides a projectes desenvolupats per entitats i associacions que treballin a l'àmbit de la lluita contra el càncer. Consignació pressupostària: 95.000 €. L'ajuda màxima que pot rebre cada entitat o associació en aquesta modalitat és de 50.000 €.
Modalitat F: Ajudes dirigides a projectes desenvolupats per entitats i associacions que treballin a l'àmbit sociosanitari, a l'àmbit de serveis socials, a l'àmbit de la prevenció, tractament o reinserció social de drogodependències i altres addiccions i a l'àmbit de la inserció laboral dirigit a col·lectius vulnerables. Consignació pressupostària: 350.000 €. L'ajuda màxima que pot rebre cada entitat o associació en aquesta modalitat és de 60.000 €.
Modalitat G: Ajudes dirigides a despeses ocasionades per a l'adaptació de l'activitat assistencial dels serveis com a conseqüència de la crisi sanitària provocada per la COVID-19 que no suposin inversió. Consignació pressupostària: 300.000 €. L'ajuda màxima que pot rebre cada entitat o associació en aquesta modalitat és de 30.000 €.
Es podrà presentar un projecte per modalitat i fins a un màxim de dues modalitats si es presenten projectes a les modalitats A, C, D, E i F. I es podrà participar en un màxim de quatre modalitats, sempre que dues de les sol·licituds corresponguin a les modalitats B i G. En qualsevol cas, la suma de les quantitats sol·licitades a las diferents modalitats a les quals es participi no pot superar els 275.000 €.
Cada modalitat té establerta una ajuda màxima que es pot rebre per projecte, sempre que no superi la quantitat sol·licitada. En el cas que una modalitat només tengui una entitat sol·licitant podrà accedir al 100 % de la consignació pressupostària d'aquesta.
4.2. Exceptuant la modalitat G, les activitats subvencionables són les que es desenvolupen als projectes presentats per als quals se sol·licita l'ajuda. La finalitat del projecte ha d'estar prevista dins els supòsits següents:
En el cas de la modalitat G, les despeses subvencionables són aquelles ocasionades per a l'adaptació de l'activitat assistencial dels serveis com a conseqüència de la crisis sanitària provocada per la COVID-19, sempre que no suposin inversió.
6.3. No són subvencionables:
6.4. Les particularitats a tenir en compte en relació amb les despeses subvencionables són les següents:
6.5. No seran despeses subvencionables, a més dels supòsits establerts a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i al Decret legislatiu 2/2005, de 28 desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la llei de subvencions de la CAIB:
Cinquena. Àmbit temporal i àmbit d'aplicació
Són subvencionables els projectes que compleixin els requisits que estableix aquesta convocatòria i que es duguin a terme dins el període comprès entre l'1 d'octubre de 2021 fins al 30 de setembre de 2022, ambdós inclosos, en el cas de projectes presentats a totes les modalitats exceptuant aquells presentats per a la modalitat G.
Pel que fa la modalitat G, el termini subvencionable és per a projectes que es duguin a terme des de l'1 d'octubre de 2020 fins a 30 de setembre de 2022.
L'àmbit d'aplicació territorial d'aquesta convocatòria és l'illa d'Eivissa, de forma que únicament en podran ser beneficiàries aquelles entitats o associacions que desenvolupen projectes dirigits a persones que visquin a l'illa d'Eivissa.
També podran sol·licitar aquesta subvenció les entitats o les associacions de lluita contra el càncer amb domicili social a les Illes Balears, que ofereixin acollida i suport psicosocial a residents de l'illa d'Eivissa i les seues famílies quan s'han de desplaçar a l'hospital de referència de les Illes Balears, a un altre centre públic de la comunitat autònoma de les Illes Balears o a una altra comunitat autònoma, per al diagnòstic i el tractament de la malaltia.
Sisena. Entitats beneficiàries
Podran sol·licitar subvenció únicament les entitats i les associacions de serveis socials sense ànim de lucre que realitzin les actuacions que figuren a l'objecte d'aquesta convocatòria, i que compleixin els requisits següents:
1. Estar legalment constituïdes, almenys sis mesos abans de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el BOIB.
2. No tenir ànim de lucre.
3. Estar inscrites en el Registre d'Associacions del Govern de les Illes Balears.
4. Estar inscrites en el Registre de Serveis Socials previst a la Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears, o haver-ne sol·licitat la inscripció i estar en condicions d'obtenir-la, abans de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el BOIB.
5. Tenir el seu domicili social a l'illa d'Eivissa, que hi tenguin delegació o que habitualment hi desenvolupin les seues activitats. També podran sol·licitar aquesta subvenció les entitats o les associacions de lluita contra el càncer amb domicili social a les Illes Balears, que ofereixin acollida i suport psicosocial a residents de l'illa d'Eivissa i les seues famílies quan s'han de desplaçar a l'hospital de referència de les Illes Balears, a un altre centre públic de la comunitat autònoma de les Illes Balears o a una altra comunitat autònoma, per al diagnòstic i el tractament de la malaltia.
6. Estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social i amb les obligacions tributàries del Consell Insular d'Eivissa, amb anterioritat a dictar la proposta de resolució de concessió i en el moment d'efectuar el pagament.
7. No trobar-se sotmeses a cap dels supòsits de prohibició per ser beneficiari de subvencions establerts a l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i amb l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
8. En aquesta convocatòria, no es consideren entitats beneficiàries: les entitats amb finalitat lucrativa, comercial, mercantil o similars; els col·legis i les associacions professionals; les federacions i les entitats esportives; els centres docents o d'ensenyament; les corporacions locals i les entitats de dret públic i les entitats de tipus polític o sindical.
Setena. Compatibilitat de les ajudes
Les subvencions que s'atorguin d'acord amb aquesta convocatòria són compatibles amb les que puguin atorgar altres entitats públiques o privades pel mateix objecte.
L'import de les subvencions en cap cas pot ser d'una quantia tal que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajuts, ingressos o recursos, superi el cost de l'activitat subvencionada.
Vuitena. Publicitat
Aquestes bases es publicaran al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i al tauler d'anuncis de la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa (www.seu.conselldeivissa.es).
Una referència a aquestes bases i la convocatòria es publicaran a la Base de Dades Nacional de Subvencions, i un extracte de la convocatòria es publicarà al BOIB, en virtut del que preveu l'article 20 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
L'eficàcia de la convocatòria queda supeditada a la publicació de l'extracte en el BOIB.
Novena. Presentació de sol·licituds i documentació adjunta
El termini per presentar les sol·licituds serà de deu dies hàbils, a partir l'endemà de la data de publicació de l'extracte de la convocatòria de les ajudes regulades en aquestes bases al BOIB.
Les sol·licituds de les ajudes es formalitzaran mitjançant instància, segons el model normalitzat que figura a l'Annex I d'aquestes bases, degudament emplenat. El model de sol·licitud, així com els annexos que l'han d'acompanyar, es facilitaran a la direcció de la seu electrònica (https://seu.conselldeivissa.es)
Es presentaran en el Registre Electrònic General de la mateixa Institució o en qualsevol de les formes establertes a l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Les sol·licituds aniran acompanyades de la documentació següent:
Pel que fa a les sol·licituds corresponents a la modalitat G, la memòria explicativa haurà d'incloure les despeses, tant d'aquelles realitzades com d'aquelles que es preveuen realitzar, dins el termini subvencionable (1 d'octubre de 2020 fins a 30 de setembre de 2022), explicant quina serà la repercussió de la referida despesa i de quina manera ha afectat o es preveu que afectarà a l'activitat assistencial de l'entitat, com a conseqüència de la crisis sanitària provocada per la COVID-19, que no suposin inversió.
- Certificats de cursos realitzats.
- Acreditació de les tasques de divulgació.
- Un certificat signat per la persona representant de l'entitat en el qual faci constar les diferents associacions/entitats que formen part de l'agrupació d'associacions en les quals basa la seua activitat.
Les associacions i/o les entitats privades sense ànim de lucre que hagin presentat en aquest Consell qualsevol document esmentat abans, en virtut d'anteriors convocatòries de subvencions en matèria d'acció social, només hauran d'aportar la documentació que sigui necessari actualitzar o renovar, sempre que no hagin transcorregut més de cinc anys des que la documentació fou presentada i s'assenyali la data i l'òrgan davant el qual es va presentar.
El Consell Insular d'Eivissa pot sol·licitar, a més, tota la documentació complementària que consideri necessària per avaluar correctament la sol·licitud.
Si la instància o la documentació presentades fossin incorrectes o incompletes, el Consell Insular en requerirà la rectificació o els complements necessaris, que hauran d'aportar-se en el termini de deu dies hàbils, a partir del requeriment corresponent.
Si en aquest termini les persones interessades no fan la rectificació reclamada o no presenten la documentació requerida, es considerarà que desisteixen de la seua petició, després d'haver pres la resolució pertinent, d'acord amb l'article 68.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Desena. Procediment de concessió de les ajudes i criteris de puntuació
Pel que fa a totes les modalitats exceptuant la modalitat G:
Es podrà subvencionar fins al 100 % del pressupost total del projecte presentat, sempre que no superi la quantitat sol·licitada respectant el límit màxim d'ajuda per entitat establerta per a cada modalitat a la base cinquena.
En aquesta convocatòria es procedirà al prorrateig, entre persones beneficiàries de la subvenció, de l'import global màxim destinat a cada modalitat (i amb el límit màxim previst), atenent als criteris de valoració i distribució següents:
10.1. Criteris de valoració i distribució
BLOC 1. Consideracions tècniques del projecte (fins a 36 punts)
1. Amb relació als objectius (fins a 2 punts).
- En el projecte consten objectius generals: 1 punt
- En el projecte consten objectius generals i específics: 2 punts
2. Amb relació a les activitats: per poder visualitzar de la manera més clara possible en què consistirà (fins a 3 punts).
- Les activitats que es realitzen es relacionen amb els objectius generals establerts: 1 punt
- Les activitats que es realitzen es relacionen amb els objectius específics establerts: 2 punts
- S'explica clarament en què consistirà l'activitat i es dona el màxim d'informació possible, relacionant-ho amb els objectius generals i específics: 3 punts
3. Pla de treball (calendari d'execució) (fins a 3 punts).
- S'explica la temporalitat de l'activitat però no el pla d'actuació: 1 punt
- Es detalla quin és el pla d'actuació mitjançant un cronograma: 3 punts
4. Durada del projecte (fins a 6 punts).
- Per cada mes de projecte: 0,50 punts
5. Avaluació del projecte, per poder analitzar i valorar el nivell de compliment de l'activitat presentada en què constin els diferents indicadors de l'avaluació (fins a 3 punts).
- Existeix l'avaluació de l'activitat però no s'hi especifiquen els indicadors: 1 punt
- Existeix l'avaluació de l'activitat i inclou els indicadors per avaluar-la: 2 punts
- Existeix l'avaluació de l'activitat incloent-hi els indicadors per avaluar-la i a més es preveuen activitats per conèixer el grau de satisfacció de les persones usuàries i altres persones beneficiàries indirectes: 3 punts
6. Recursos humans per poder valorar i analitzar l'equip humà encarregat de realitzar el projecte (fins a 10 punts).
- Disposa de professionals externs especialitzats que realitzen determinades activitats del projecte: 0,20 punts per cada professional
- Existeix personal propi que dedica menys del 100 % de la seua jornada al projecte: 0,50 punts per cada professional
- Existeix personal propi que dedica el 100 % de la seua jornada al projecte: 0,80 punt per cada professional
7. Amb relació a l'espai o la unitat mòbil on es desenvolupa el projecte (fins a 7 punts).
- Per espai no exclusiu: 1 punt per cada espai
- Per espai exclusiu: 2 punts per cada espai
- Atenció domiciliària: 3 punts
A efectes d'aquest criteri, s'entendrà per espai exclusiu aquell que no sigui compartit amb altres entitats.
8. Fons de finançament del projecte (fins a 2 punts).
- L'associació aporta menys del 25 % del cost del projecte amb fons propis: 1 punts
- L'associació aporta el 25 % o més del cost del projecte amb fons propis: 2 punts
BLOC 2. CONSIDERACIONS D'INTERÈS SOCIAL (màx. 12 punts)
1. Complementarietat del projecte en relació amb altres actuacions que es duguin a terme a l'illa d'Eivissa (fins a 2 punts).
- Que siguin complementaris a projectes desenvolupats per les administracions públiques a l'illa d'Eivissa: 1 punt
- Que sent d'evident interès social, no estiguin desenvolupats actualment per les diverses administracions públiques a l'illa d'Eivissa: 2 punts
2. Experiència de l'entitat en l'execució de projectes dirigits al mateix col·lectiu (fins a 10 punts).
- Experiència de l'entitat en l'execució de projectes dirigits al mateix col·lectiu (0,1 per mes, fins a 5 punts)
- Experiència de l'entitat en l'execució de projectes dirigits al mateix col·lectiu i amb la mateixa finalitat (0,2 per mes, fins a 10 punts)
BLOC 3. IMPACTE DEL PROJECTE (màx. 10 punts, o 20 en el cas de la modalitat D «Ajudes dirigides a projectes desenvolupats per agrupacions d'associacions i entitats socials sense ànim de lucre»)
1. Amb relació a la cobertura de necessitats del projecte (fins a 10 punts).
- S'hi atenen persones usuàries de tota l'illa independentment del municipi amb un únic punt d'atenció: 3 punts
- Existeixen punts d'atenció a més d'un municipi: 2 punts per municipi (fins a 10 punts)
3. En cas d'agrupacions d'associacions que presenten projectes a la línia D: Ajudes dirigides a projectes desenvolupats per agrupacions d'associacions i entitats socials sense ànim de lucre amb l'objectiu de proporcionar atenció a les persones que en són usuàries.
- Per cada entitat que està adherida a l'agrupació d'associacions: 1 punt per entitat (fins a 10 punts)
BLOC 4. ALTRES CONSIDERACIONS RELACIONADES AMB LA VALORACIÓ DEL PROJECTE (fins a 10 punts). S'ha d'acreditar documentalment el compliment de cada punt
1. Disposa de pla de voluntariat: 1 punt.
2. Disposa de Pla d'Igualtat: 1 punt
3. El personal que desenvolupa el projecte ha realitzat formació externa a l'entitat relacionada amb la naturalesa del projecte l'any 2021/2022: 0,25 per curs (fins a 2 punts).
4. Amb relació al projecte desenvolupat l'entitat realitza tasques de divulgació adreçades a les persones associades o a la ciutadania en general: per cada activitat 0,25 punts (fins a 2 punts).
5. Disposa de certificació de qualitat vigent: 2 punts.
6. Si l'entitat té la declaració d'utilitat pública vigent: 2 punts.
10.2. Procediment de concessió de les ajudes
Els projectes presentats a les diferents modalitats podran obtenir un màxim de 68 punts, exceptuant la modalitat D: Ajudes dirigides a projectes desenvolupats per agrupacions d'associacions i entitats socials sense ànim de lucre amb l'objectiu de proporcionar atenció a les persones que en són usuàries, que podrà obtenir una valoració de fins a 78 punts.
La puntuació mínima necessària d'un projecte per accedir a la subvenció és de 25 punts.
Valorades totes les sol·licituds i puntuades per la comissió avaluadora, segons els criteris de valoració assenyalats i la consignació pressupostària corresponent a cada modalitat, es repartirà de la següent manera:
Si la suma dels imports sol·licitats per a tots els projectes presentats a una modalitat no supera l'import màxim de la seua consignació pressupostària, es concedirà a les entitats el 100 % de l'import sol·licitat.
Si la suma dels imports sol·licitats per tots els projectes presentats a una modalitat supera la dotació d'aquesta, l'import de la subvenció serà el resultat directe d'aplicar la puntuació obtenguda en el procés de valoració, proporcionalment a l'import de la quantitat sol·licitada.
En el supòsit que, aplicada aquesta distribució, la suma de les ajudes a concedir sigui superior a la consignació pressupostària, es calcularà el percentatge de l'excedent i es reduirà a la quantitat obtenguda per l'entitat.
Si per al contrari, aplicada la distribució anteriorment indicada, la suma de les ajudes a concedir sigui inferior a la consignació pressupostària, es seguirà repartint dins la mateixa modalitat, aplicant el mateix procediment de distribució, fins que s'esgoti la consignació pressupostària.
Pel que fa a la modalitat G «Ajudes dirigides a despeses ocasionades per a l'adaptació de l'activitat assistencial dels serveis com a conseqüència de la crisi sanitària provocada per la COVID-19 que no suposin inversió:
La concessió de les ajudes corresponents a aquesta modalitat són en règim de concurrència no competitiva.
El repartiment de la dotació pressupostària de cada modalitat es pot realitzar segons el supòsit que es doni:
Primer supòsit: S'atorgarà fins al 100% de la quantitat sol·licitada per l'entitat o associació, sempre que no s'esgoti la consignació pressupostària de la modalitat, sense tenir en compte el límit establert per a la modalitat de 30.000€.
Segon supòsit: Quan la suma de les quantitats sol·licitades superi l'import de la dotació assignada per a la modalitat, es repartirà entre les entitats beneficiàries la quantitat sol·licitada si aquesta no supera l'import de 30.000€. I s'assignarà l'import de 30.000€ a aquelles entitats que la quantitat sol·licitada superi el límit establert per a la modalitat. Si un cop el fet el repartiment anterior, la suma dels imports resultants supera la dotació de la consignació pressupostària, es reduirà proporcionalment a cada entitat l'import resultant de l'anterior repartiment.
Tercer supòsit: Quan la suma de les quantitats sol·licitades superi l'import de la dotació assignada per a la modalitat, es repartirà entre les entitats participants la quantitat sol·licitada si aquesta no supera l'import de de 30.000€. I es repartirà la quantitat de 30.000€ a aquelles entitats la quantitat sol·licitada de la qual superi els 30.000€.
Si un cop fet el repartiment anterior, no s'esgota la consignació pressupostària es seguirà repartint l'excedent de manera proporcional entre aquelles entitats que la quantitat sol·licitada de les quals sigui per un import superior als 30.000€, fins esgotar la dotació de la consignació pressupostària i sempre i quan no es superi la quantitat sol·licitada.
Per al pagament de la subvenció concedida s'haurà de justificar el cost total de la previsió realitzada inicialment en relació amb les despeses ocasionades per a l'adaptació de l'activitat assistencial objecte d'aquesta modalitat.
Els ajuts no generen cap dret a l'obtenció d'altres subvencions en exercicis posteriors.
Si en el repartiment, en una modalitat queda un romanent superior a l'1 % de la seua consignació pressupostària, aquest es repartirà proporcionalment entre la resta de les modalitats i es distribuirà segons l'exposat anteriorment. En el supòsit que alguna de les entitats beneficiàries renunciï a la subvenció, s'aplicarà el mateix sistema.
Onzena. Instrucció, resolució i notificació
L'òrgan instructor és el Departament de Benestar Social i Recursos Humans del Consell Insular d'Eivissa, que ha de dur a terme les actuacions a què es refereixen l'article 24 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i l'article 16 i següents del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i ha de formular la proposta de resolució.
Es crea una comissió avaluadora constituïda pels membres següents:
Presidenta: Sra. Ana Andreu Mas, cap de Secció de Serveis Socials. Substituta: Olga Guerra Vázquez, cap de Secció adherida al Departament de Benestar Social i Recursos Humans.
Vocals: tres empleats/ades públiques del Departament de Benestar Social i Recursos Humans del Consell Insular d'Eivissa.
- Sra. Maria Luisa Jaén Villoldo, treballadora social del Departament de Benestar Social. Substituta: Virginia Rivero Moreno-Ortiz, treballadora social de la Llar Eivissa.
- Sra. Mercedes Prats Serra, cap de Secció d'Atenció a Persones amb Discapacitat i Trastorn Mental Sever. Substitut: Sr. Carlos Lara López, psicòleg de la Secció d'Atenció a Persones amb Discapacitat i Trastorn Mental Sever.
- Sra. Antònia Ferrer Juan. cap de Secció d'Oficina de la Dona. Substituta: Ana Alcañiz Fos, treballadora social de l'Oficina de la Dona.
Secretari, amb veu i sense vot, el Sr. Bartolomé Torres Riera, lletrat del Departament de Benestar Social i Recursos Humans. Substituta: Sra. Lourdes Ferrer Ripoll, tècnica d'administració general del Departament de Benestar Social i Recursos Humans.
La presidenta de la Comissió avaluadora podrà convidar qualsevol altre membre de la Corporació a assistir a les sessions de la Comissió, amb veu i sense vot.
La Comissió avaluadora és l'òrgan col·legiat al qual correspon examinar les sol·licituds presentades i emetre un informe tècnic sobre la base del qual es formularà la proposta de resolució provisional. Aquesta es notificarà a les entitats o les associacions interessades mitjançant publicació a la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa, i es concedirà un tràmit d'audiència perquè, en un termini de deu dies hàbils, puguin presentar-hi al·legacions.
Finalitzat el tràmit d'audiència sense que s'hagin presentat al·legacions o una vegada que s'hagin resolt les presentades, l'òrgan instructor emetrà informe, que servirà de base per elaborar la proposta de resolució definitiva a l'òrgan competent per resoldre la concessió d'aquestes ajudes.
Les propostes de resolució provisional i definitiva no reconeixen cap dret a favor del beneficiari proposat davant l'Administració mentre no s'hagi notificat la resolució de concessió.
L'òrgan competent per aprovar aquesta convocatòria és el Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa, a proposta de la consellera executiva del Departament de Benestar Social i Recursos Humans. Si bé la concessió es realitzarà mitjançant resolució de la consellera executiva del Departament de Benestar Social i Recursos Humans, per delegació del Consell Executiu.
La publicació dels actes i tràmits del procediment i, en particular, l'obertura del tràmit d'audiència i la resolució de concessió, es realitzarà al tauler d'anuncis de la seu electrònica del Consell Insular (https://seu.conselldeivissa.es), d'acord amb l'article 45.1.b) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Els expedients es resoldran en un termini màxim de sis mesos a comptar des de la finalització del termini de presentació de les sol·licituds a què es refereix aquesta convocatòria. Transcorregut aquest termini sense que s'hagi dictat acord exprés, la sol·licitud s'ha d'entendre desestimada, de conformitat amb el previst a l'article 25.4 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
L'acord de concessió de les subvencions serà motivat i fixarà amb caràcter definitiu la quantia de les subvencions concedides.
L'acord del Consell Executiu i la resolució de la consellera executiva del Departament de Benestar Social i Recursos Humans, actuant per delegació, no exhaureixen la via administrativa i s'hi podrà interposar recurs d'alçada davant la Comissió de Govern del Consell Insular d'Eivissa en el termini d'un mes comptador a partir del dia següent al de la notificació, tot d'acord amb els articles 112.1, 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en relació amb l'article 22.2 de la Llei 8/2000, de 27 d'octubre, de consells insulars, i article 147.1 del Reglament orgànic del Consell Insular d'Eivissa.
Dotzena. Obligacions de les entitats beneficiàries
Les entitats beneficiàries de les subvencions estaran obligades a:
Així mateix, també queden sotmeses a totes aquelles altres obligacions que es derivin del Decret legislatiu 2/2005 i de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el seu Reglament aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, en tot allò que hi sigui d'aplicació.
El Consell Insular d'Eivissa podrà inspeccionar les activitats subvencionades, sense perjudici de les competències que puguin correspondre, per normativa legal o reglamentària, a altres organismes o institucions.
Qualsevol alteració de les condicions tengudes en compte per concedir l'ajut i, en qualsevol cas, l'obtenció de subvencions incompatibles poden donar lloc a la modificació de la resolució de concessió.
Tretzena. Pagament de la subvenció i justificació
El pagament de l'ajuda econòmica s'efectuarà mitjançant resolució de la consellera executiva del Departament de Benestar Social i Recursos Humans.
Les resolucions de la consellera executiva, dictades per delegació, i que s'han de considerar dictades per l'òrgan delegant (el Consell Executiu), no exhaureixen la via administrativa i s'hi podrà interposar recurs d'alçada davant la Comissió de Govern del Consell Insular d'Eivissa en el termini d'un mes comptador a partir del dia següent de la publicació de la resolució en el BOIB, tot d'acord amb els articles 112.1, 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en relació amb l'article 22.2 de la Llei 8/2000, de 27 d'octubre, de consells insulars, i l'article 147.1 del Reglament orgànic del Consell Insular d'Eivissa.
L'abonament de la subvenció es farà amb un únic pagament, una vegada justificades les despeses del cost total del projecte corresponents al termini subvencionable, és a dir, des de l'1 d'octubre de 2021 al 30 de setembre de 2022, ambdós inclosos pel que fa a les totes les modalitats exceptuant la modalitat G. En relació amb la modalitat G, el termini subvencionable és de l'1 d'octubre de 2020 fins a 30 de setembre de 2022. Aquesta justificació s'ha de presentar en un termini màxim de 10 dies a contar a partir de l'endemà de la publicació de la resolució definitiva de concessió, a l'adreça de la seu electrònica (https://seu.conselldeivissa.es).
La subvenció únicament es donarà com a totalment justificada quan es justifiqui el 100 % del pressupost presentat per a l'atorgament. Si és inferior, és reduirà la quantitat subvencionada amb el percentatge de reducció tal com s'exposa a la base catorzena.
S'haurà de presentar la documentació que s'especifica a continuació:
Per justificar degudament les despeses subvencionables a cada modalitat s'haurà d'aportar la documentació següent:
1. Documentació tècnica consistent en una memòria justificativa del compliment de les condicions establertes per a la concessió de la subvenció, amb indicació de les activitats dutes a terme, en què s'inclourà el nombre de persones ateses dins projecte, degudament identificades, tot respectant la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades i garantia dels drets digitals, i altra normativa aplicable en la matèria.
Pel que fa a la modalitat G, a la memòria justificativa s'haurà d'indicar les despeses que s'han executat, fent indicació de la repercussió que ha tengut en relació amb les activitats que desenvolupa l'entitat.
2. Documentació econòmica justificativa del cost del projecte subvencionat on constarà:
2.1. Una llista classificada de les despeses realitzades, amb identificació del creditor i del document, el seu import, data d'emissió i, si és el cas, data de pagament, així com els totals per concepte, tal com s'indica a l'Annex VII.
D'altra banda, es facilitarà en format Excel l'esmentada llista de despeses al correu corporatiu, en el moment de la presentació de la justificació: dep.benestar@conselldeivissa.es.
2.2. Les factures originals de les despeses corresponents al cost total del projecte amb els corresponents justificants de pagament, emeses i pagades durant el termini subvencionable, exceptuant les nòmines que s'hauran d'abonar com a data màxima el 5 d'octubre de 2022 i les despeses de la Seguretat Social corresponent al mes de setembre, que s'acceptarà fins al 31 d'octubre de 2022.
L'entitat beneficiària serà la responsable d'estampillar les factures i la resta de documents que siguin cofinançats, indicant-hi les quantitats imputables a cada una de les subvencions rebudes.
Per justificar degudament les despeses subvencionables s'haurà d'aportar l'acreditació del seu abonament depenent dels mitjans de pagament que s'hagin utilitzat, a través de la documentació que tot seguit s'indica:
a) Pagament mitjançant transferència bancària o ingressos en compte bancari:
- Document bancari acreditatiu del pagament en el qual figurin el concepte de la transferència o l'ingrés, la data del document, l'import i les dades de l'ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb el beneficiari i amb l'emissor de la factura, respectivament.
b) Pagament en metàl·lic:
- Una factura original signada i segellada pel proveïdor, amb l'expressió “rebut en metàl·lic” o similar.
c) Pagament mitjançant xec nominatiu:
- Còpia del xec nominatiu o pagaré nominatiu emès a nom del proveïdor que emet la factura o document equivalent, sempre que estigui vençut.
- Extracte del compte corrent del beneficiari de l'ajuda en el qual figuri el càrrec d'aquest xec o pagaré.
d) Pagament mitjançant targeta de crèdit o dèbit:
- Extracte del compte en què figuri el càrrec del pagament amb targeta.
e) Pagament mitjançant domiciliació bancària:
- Extracte bancari en què figuri el càrrec de la domiciliació.
2.3. Una declaració jurada sobre justificació econòmica en què es declara que l'entitat es troba dins els preceptes previstos a la normativa reguladora de subvencions, que compleixen amb el que s'estableix a les bases reguladores quant a les factures justificatives i que els fons percebuts s'han aplicat íntegrament a l'objecte de la subvenció.(Annex VIII).
2.4. Liquidació final d'ingressos i despeses del projecte subvencionat.
Per tal d'aprovar la justificació i procedir al pagament de la subvenció es podrà sol·licitar qualsevol altra documentació o informes tècnics que el Departament de Benestar Social i Recursos Humans consideri adient. Així mateix, es podrà sol·licitar a qualsevol de les entitats beneficiàries els originals de les factures i justificants de pagament corresponents a les despeses imputades a la subvenció rebuda.
Si l'òrgan competent per comprovar la justificació de la subvenció hi aprecia defectes, ho ha de comunicar a l'entitat beneficiària perquè esmeni la justificació en el termini de deu dies.
Catorzena. Supòsits de reintegrament
D'acord amb el que disposa l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, serà procedent el reintegrament de les quantitats percebudes i l'exigència de l'interès de demora corresponent des del moment del pagament de la subvenció fins a la data en què s'acordi la procedència del reintegrament, o la data en què la persona deutora ingressi el reintegrament si és anterior a aquesta, en els supòsits i les condicions que es determinen al referit article.
A l'efecte dels possibles incompliments de les condicions imposades amb motiu de la concessió de la subvencions i, de conformitat amb l'article 17.3.n del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, s'estableixen els següents criteris de graduació del possible incompliment:
Grau d'incompliment |
Percentatge de reducció |
---|---|
70-74 % |
15 % |
75-79 % |
12 % |
80-84 % |
9 % |
85-89 % |
6 % |
90-94 % |
3 % |
95-99 % |
1 % |
L'òrgan instructor aplicarà aquests criteris per determinar la quantitat que finalment haurà de percebre l'entitat o la persona beneficiària, o en el seu cas, l'import a reintegrar.
El reintegrament es realitzarà pel procediment establert al títol II del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de novembre, en el qual s'ha de garantir l'audiència a les entitats/associacions interessades. Les quantitats reintegrables tenen la consideració d'ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.
Quinzena. Règim d'infraccions i sancions
El règim d'infraccions i sancions administratives aplicables serà l'establert en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en el títol V del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre. Tot això sense perjudici de les responsabilitats penals o civils en què es pugui incórrer.
Setzena. Règim jurídic
Aquesta convocatòria es regirà per les disposicions contingudes a les seues bases, i per la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i per la Llei estatal 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el seu Reglament, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, en tot allò que hi sigui d'aplicació, i la resta de normativa aplicable.
Respecte de la protecció i el tractament de dades de caràcter personal per a la realització de les activitats objecte d'aquesta convocatòria s'han d'observar les prescripcions contengudes a la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades i garantia dels drets digitals, al Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades) (DOUE 4-5-2016), i a la resta de legislació vigent en matèria de protecció de dades personals, que hi sigui d'aplicació.
ANNEX I Sol·licitud per a la convocatòria d'ajudes econòmiques a entitats i associacions sense ànim de lucre en matèria de serveis socials a l'illa d'Eivissa per a l'any 2022
Dades identificatives
Nom de l'associació/entitat |
NIF |
||
Domicili |
Núm. Pis |
||
Població |
|
Codi postal Província |
|
Telèfon |
Fax |
Adreça electrònica |
Representant de l'associació/entitat
Nom i llinatges (president/a) |
DNI/NIE |
||
Domicili |
Núm. Pis |
||
Població |
|
Codi postal Província |
|
Telèfon |
Fax |
Adreça electrònica |
Modalitat a la qual s'opta i sol·licita subvenció i quantia sol·licitada
Declar que la modalitat per a la qual aquesta associació sol·licita una subvenció és:
Modalitat A: Ajudes dirigides a projectes desenvolupats per entitats i associacions que treballin a l'àmbit de la discapacitat i la salut mental. Import de l'ajuda sol·licitada: ....................................... euros.
Modalitat B: Ajudes dirigides a projectes en matèria d'igualtat de gènere i de LGTBI, les actuacions dels quals vagin dirigides a sensibilització i/o intervenció social. Import de l'ajuda sol·licitada: ....................................... euros.
Modalitat C: Ajudes dirigides a projectes desenvolupats per entitats i associacions que treballin a l'àmbit de les malalties neurodegeneratives i altres demències. Import de l'ajuda sol·licitada: ....................................... euros.
Modalitat D: Ajudes dirigides a projectes desenvolupats per agrupacions d'associacions i entitats socials sense ànim de lucre, amb l'objectiu de proporcionar atenció a les persones que en són usuàries. Import de l'ajuda sol·licitada: ....................................... euros.
Modalitat E: Ajudes dirigides a projectes desenvolupats per entitats i associacions que treballin a l'àmbit de la lluita contra el càncer. Import de l'ajuda sol·licitada: .............................. euros.
Modalitat F: Ajudes dirigides a projectes desenvolupats per entitats i associacions que treballin a l'àmbit sociosanitari, a l'àmbit de serveis socials, a l'àmbit de la prevenció, tractament o reinserció social de drogodependències i altres addiccions i a l'àmbit de la inserció laboral dirigit a col·lectius vulnerables. Import de l'ajuda sol·licitada: ....................................... euros.
Modalitat G: Ajudes dirigides a despeses ocasionades per a l'adaptació de l'activitat assistencial dels serveis com a conseqüència de la crisi sanitària provocada per al COVID 19 que no suposin inversió. Import de l'ajuda sol·licitada: ....................................... euros.
Documentació que s'adjunta:
□ Document que acrediti que la persona sol·licitant és la representant legal de l'entitat.
□ Còpia de la targeta d'identificació fiscal (NIF) de l'entitat.
□ Documentació que acrediti la inscripció de l'entitat en el Registre d'Associacions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
□ Document acreditatiu de la inscripció de l'entitat o l'associació al Registre Unificat de Serveis Socials de les Illes Balears previst a la Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears, o la sol·licitud d'inscripció en cas d'estar en situació de tràmit.
□ Els estatuts de l'associació degudament legalitzats, en els quals haurà de constar explícitament la inexistència d'ànim de lucre, així com l'àmbit territorial de l'entitat o l'associació.
□ Pressupost detallat d'ingressos i despeses del projecte per al qual se sol·licita la subvenció, segons model normalitzat que figura com a Annex II d'aquesta convocatòria.
□ Memòria explicativa del projecte per al qual se sol·licita subvenció, seguint les indicacions que consten al model que figura com a Annex III d'aquesta convocatòria. A més de les dades que figuren a l'esmentat model, l'entitat o l'associació podrà ampliar el projecte presentat en aquells aspectes que consideri pertinents perquè puguin ser tenguts en compte i valorats per la comissió avaluadora.
Pel que a la modalitat G, el projecte ha d'incloure les despeses, tant d'aquelles realitzades com d'aquelles que es preveuen realitzar, dins el termini subvencionable (1 d'octubre de 2020 fins a 30 de setembre de 2022), explicant quina serà la repercussió de la referida despesa i de quina manera ha afectat o es preveu que afectarà a l'activitat assistencial de l'entitat, com a conseqüència de la crisis sanitària provocada per la COVID-19, que no suposin inversió.
□ Sol·licitud d'alta o modificació com a creditor del Consell Insular d'Eivissa a efectes econòmics; aquest tràmit està disponible a l'adreça de la seu electrònica (https://seu.conselldeivissa.es). Aquesta sol·licitud només l'han d'emplenar les entitats que faci més de cinc anys que varen presentar l'antic imprès o que hagin canviat de compte bancari, i aquelles entitats que presentin sol·licitud per primera vegada.
□ Declaració responsable de no haver demanat cap altre ajut o subvenció pel mateix concepte; si és el cas, relació de les subvencions i ajudes sol·licitades o concedides, amb indicació dels imports i de les entitats subvencionadores; i declaració de no incórrer en cap de les prohibicions establertes als apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (Annex IV i Annex V).
□ Document acreditatiu del règim de tinença de l'espai on es realitza el projecte per al qual se sol·licita la subvenció. En el supòsit que es presenti com a despesa subvencionable el lloguer del local social, s'ha de presentar el contracte en vigor signat per l'arrendador i l'arrendatari.
□ Nombre actualitzat d'associats/ades mitjançant certificat de la persona secretària de l'associació o l'entitat (Annex VI).
□ Qualsevol altra documentació que l'entitat o l'associació consideri convenient.
□ En el supòsit que el projecte presentat sigui valorat en els criteris del bloc 4, s'haurà d'acreditar documentalment el seu compliment:
- Certificats de cursos realitzats.
- Acreditació de les tasques de divulgació.
□ En el cas de les entitats que es presentin a la modalitat D: Ajudes dirigides a projectes desenvolupats per agrupacions d'associacions i entitats socials sense ànim de lucre amb l'objectiu de proporcionar atenció a les persones que en són usuàries:
- Un certificat signat per la persona representant de l'entitat en el qual faci constar les diferents associacions/entitats que formen part de l'agrupació d'associacions en les quals basa la seua activitat.
Les associacions i/o les entitats privades sense ànim de lucre que hagin presentat en aquest Consell qualsevol document esmentat abans, en virtut d'anteriors convocatòries de subvencions en matèria d'acció social, només hauran d'aportar la documentació que sigui necessari actualitzar o renovar, sempre que no hagin transcorregut més de cinc anys des que la documentació fou presentada i s'assenyali la data i l'òrgan davant el qual es va presentar.
La documentació que no s'adjunta a aquesta sol·licitud ha estat presentada en aquest Consell Insular en data ....................................... davant ..........................................................
Signatura,
Representant de l'entitat/associació
Eivissa, ............. d ...................................... de 2022
HBLE. SR. PRESIDENT DEL CONSELL INSULAR D'EIVISSA
ANNEX II Convocatòria d'ajudes econòmiques a entitats i associacions sense ànim de lucre en matèria de serveis socials a l'illa d'Eivissa per a l'any 2022
Ingressos |
|
---|---|
Concepte |
Import |
Aportació usuaris/àries |
|
Quotes persones associades |
|
Subv. projecte - Ministeri - CAIB - Sol·licitada al Consell d'Eivissa* - Ajuntaments - Altres |
|
Altres ingressos |
|
Total** |
|
Despeses |
|
---|---|
Concepte |
Import |
Material fungible |
|
Material no fungible (inventariable) |
|
Subministraments exteriors Lloguer Aigua Llum Telèfon Altres (neteja, missatgeria, gestoria...) |
|
Despeses del personal de l'entitat - Seguretat Social - Altres professionals |
|
Altres despeses |
|
Total** |
|
* Aquesta quantitat ha de coincidir amb la quantitat especificada a la sol·licitud.
** La quantitat total dels ingressos ha de coincidir exactament amb la quantitat de les despeses.
Signatura i data:
Representant de l'entitat/associació
ANNEX III Convocatòria d'ajudes econòmiques a entitats i associacions sense ànim de lucre en matèria de serveis socials a l'illa d'Eivissa per a l'any 2022
Memòria explicativa del projecte que es presenta a la convocatòria d'ajudes econòmiques a entitats i associacions sense ànim de lucre en matèria de serveis socials a l'illa d'Eivissa, per a l'any 2022
(Guió per presentar el projecte)
1. Identificació de l'entitat i dades del projecte:
1. Nom o raó social: |
2. NIF: |
|||||||||||||||||||||
3. Adreça: |
||||||||||||||||||||||
4. Localitat: |
5. CP: |
|||||||||||||||||||||
6. Telèfon: |
7. Fax: |
|||||||||||||||||||||
8. Nom i llinatges de la/del representant legal i núm. DNI /NIE: |
||||||||||||||||||||||
9. Persona de contacte: |
||||||||||||||||||||||
Telèfon: Adreça electrònica: |
||||||||||||||||||||||
10. Nom del projecte: |
Justificació del projecte: Exposició dels beneficis que les activitats plantejades suposaran per al col·lectiu i les persones a qui aniran dirigides.
Persones, col·lectius beneficiaris i àmbit territorial d'actuació: Identificació del col·lectiu beneficiari de les accions, indicant si es destina a persones associades a l'entitat o si està obert també a persones no associades, estimació del número de persones a les quals es dirigeix el projecte.
Objectius, activitats, metodologia i indicadors: Cal que els objectius es defineixin de forma operativa, referits a intervenció sobre les necessitats del col·lectiu. Els indicadors han de referir-se al grau en què s'han assolit els objectius i han de ser quantificables. Respecte a la metodologia, s'ha d'especificar de quina manera es donarà resposta a les necessitats identificades.
Recursos humans: Professionals implicats (s'ha d'adjuntar currículum actualitzat). Cal adjuntar un organigrama del programa a desenvolupar i especificar les ràtios previstes de cada acció. També s'ha d'especificar el percentatge de dedicació de cada professional al projecte.
Recursos materials: Descripció de les infraestructures (punt o punts d'atenció, característiques dels locals o espais per desenvolupar-hi les accions, espais d'atenció individuals/grupals...), materials necessaris (didàctic, d'oficina, de suport...) i tots aquells elements materials necessaris per dur a terme el projecte.
Especificar si l'ús dels espais on es desenvolupa l'activitat del projecte és exclusiu per als beneficiaris del projecte o no. S'entendrà per espai exclusiu aquell que no sigui compartit amb altres entitats.
Temporalització de las activitats. Indicar la data d'inici i finalització del projecte, així com un cronograma de les activitats a desenvolupar. En aquest apartat, s'haurà de fer menció de si l'execució del projecte s'ha vist afectada com a conseqüència de la crisi sanitària provocada per la COVID-19.
Experiència de l'entitat: Descripció de l'experiència de l'entitat en l'execució de projectes relacionats amb l'atenció al col·lectiu objecte del projecte i l'experiència de l'entitat en projectes amb la mateixa finalitat.
Pla de difusió: En el cas que hi hagi un pla de difusió del programa, especificau el tipus de difusió (anunci, díptics, presentació, manual, CD-ROM...), nombre d'exemplars o accions, canal de difusió (premsa, ràdio, TV, web...) i destinataris (col·lectiu, professionals, població general...).
Avaluació: Descripció, si cal, del sistema d'avaluació per determinar l'impacte del projecte, qüestionaris de satisfacció i qualsevol mètode d'avaluació implementat (externa/interna, inicial/contínua/final...).
ANNEX IV Convocatòria d'ajudes econòmiques a entitats i associacions sense ànim de lucre en matèria de serveis socials a l'illa d'Eivissa per a l'any 2022
Declaració d'altres ajuts i subvencions
Dades de l'entitat i/o l'associació sol·licitant:
Nom o raó social: |
NIF: |
Dades del/de la representant legal:
Nom i llinatges: DNI/NIE: |
Qualitat/Condició de la representació: |
DECLAR SOTA LA MEUA RESPONSABILITAT:
( ) Que no s'ha demanat cap altra ajuda o subvenció per a la mateixa finalitat.
( ) Que sí s'han demanat altres ajudes per a la mateixa finalitat i sí s'han concedit:
Entitat subvencionadora |
Quantia de l'ajut |
---|---|
|
|
|
|
|
|
( ) Que s'ha demanat ajuda o subvenció a per a la mateixa finalitat i encara no s'ha resolt:
|
|
|
|
(Signatura)
Eivissa,_______ d ________________________ de _______
ANNEX V Convocatòria d'ajudes econòmiques a entitats i associacions sense ànim de lucre en matèria de serveis socials a l'illa d'Eivissa per a l'any 2022
Declaració expressa sobre obligacions tributàries i autorització de sol·licitud de dades fiscals
Nom i llinatges: DNI: |
Entitat: NIF: |
Declar responsablement a l'òrgan instructor:
Que l'entitat reuneix totes i cadascuna de les condicions exigides per ser beneficiària subvenció davant aquesta Corporació i no incorre en cap de les circumstàncies de prohibicions que preveu l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (LGS), per ser-ne beneficiari/ària.
Que es troba al corrent de les obligacions tributàries davant l'Agència Estatal d'Administració Tributària, i les obligacions davant la Tresoreria General de la Seguretat Social, segons l'establert a la normativa vigent.
Que es troba al corrent de les obligacions tributàries amb l'entitat local, tal com estableixen els articles 189.2 TRLHL i 9 RD 500/1990.
Que no em trobo en cap dels supòsits establerts a l'art. 34.4 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, pel que fa a la possibilitat de que els pagaments de l'ajuda sol·licitada siguin fraccionats i/o anticipats.
( ) AUTORITZ el Consell Insular d'Eivissa a sol·licitar i obtenir davant de l'Agència Tributària de l'Administració de l'Estat i la Tresoreria General de la Seguretat Social la informació rellevant necessària per comprovar el compliment dels requisits establerts per ser beneficiària de la subvenció, i per comprovar que estic al corrent de les meues obligacions tributàries i les meues obligacions davant la Seguretat Social, tot d'acord amb la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i l'article 95.1.k) de la Llei 58/2003, general tributària, que permet, amb autorització prèvia de la persona interessada, cedir les dades tributàries que necessitin les administracions públiques per desenvolupar les seues funcions (art. 8 de la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, i art. 10 del Reial decret 1720/2007, de 21 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament de desenvolupament de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal), així com utilitzar mitjans telemàtics per substituir l'aportació de certificats per part de la ciutadania.
(Signatura del/de la representant legal)
____________________, ________ d _____________________ de_________
ANNEX VI Convocatòria d'ajudes econòmiques a entitats i associacions sense ànim de lucre en matèria de serveis socials a l'illa d'Eivissa per a l'any 2022
ACREDITACIÓ DEL NÚM. DE PERSONES ASSOCIADES
El senyor/La senyora ______________________________________________________________,
amb DNI núm. _________________, secretari/ària de l'associació ___________________________
________________________________________________________________________________,
amb CIF núm. __________________,
CERTIFICA: Que el nombre de persones associades inscrites a dia de la data del present certificat és d___________.
I perquè consti i als efectes oportuns, s'expedeix el present certificat.
____________________________, _____ d __________________ de ______
Vist i plau,
La secretària/El secretari,
Representant de l'entitat/associació
ANNEX VII Convocatòria d'ajudes econòmiques a entitats i associacions sense ànim de lucre en matèria de serveis socials a l'illa d'Eivissa per a l'any 2022
Relació de les despeses:
Entitat:
Fra. núm. |
Creditor |
NIF |
Concepte |
Import de la despesa |
% |
Import projecte subvencionat |
% |
Imports imputats a la subvenció rebuda |
Data d'emissió |
Data de pagament |
Activitat del programa |
Identificació de la resta dels fons de finançament indicant el % |
|
|
|
Suma total material fungible |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Suma total material no fungible |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Suma total subministraments (lloguer, aigua, llum, telèfon, altres) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Suma total personal associació |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Suma total Seguretat Social |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Suma total altres professionals |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Suma total altres despeses |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Total |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Firma de la persona representant de l'entitat,
Data
ANNEX VIII Convocatòria d'ajudes econòmiques a entitats i associacions sense ànim de lucre en matèria de serveis socials a l'illa d'Eivissa per a l'any 2022
DECLARACIÓ JURADA SOBRE JUSTIFICACIÓ ECONÒMICA
El Sr./La Sra. ......................................................................................................................................, amb DNI/NIE/passaport núm. ................................................................................, amb residència a ............................................................................................................................, municipi de ........................., en representació d.............................................................. en qualitat de president/a o secretari/ària de l'entitat.
Als efectes previstos a la base sisena d'ajudes econòmiques a entitats i associacions sense ànim de lucre en matèria de serveis socials a l'illa d'Eivissa per a l'any 2022,
DECLARA que:
1. Aquesta entitat no es troba sotmesa a cap de les circumstàncies recollides en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, que impedeixen obtenir la condició de beneficiari per a la convocatòria, i compleix les obligacions que per a perceptors/ores d'ajudes i subvencions estableix l'article 14 de la mateixa llei.
2. De conformitat amb l'article 39 de la Llei 38/2003, les despeses subvencionables compleixen amb el que estableix la base tretzena (documentació econòmica) d'aquestes bases, en el fet que les factures justificatives que presenta en aquesta convocatòria estan vinculades al projecte subvencionat com a conseqüència de l'activitat subvencionada i emeses i pagades des del dia 1 d'octubre de 2021 fins al 30 de setembre de 2022, exceptuant les nòmines que s'hauran d'abonar com a data màxima el 5 d'octubre de 2022 i la Seguretat Social corresponent al mes de setembre, que s'acceptarà fins al 31 d'octubre de 2022. En relació amb la modalitat G, el termini subvencionable és de l'1 d'octubre de 2020 fins a 30 de setembre de 2022.
3. Totes les factures especificades a l'Annex VII s'han presentat únicament a aquesta convocatòria amb l'import establert a la relació esmentada i que els fons percebuts s'han aplicat íntegrament a l'objecte de la subvenció.
Firma de la persona representant de l'entitat,
Eivissa, ....... d....................................... de.........
L'ENTITAT/L'ASSOCIACIÓ INTERESSADA
La falsificació, l'ocultació o la inexactitud de les dades declarades pot donar lloc, si escau, a les corresponents sancions administratives o de qualsevol altra índole que siguin procedents.