Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DE SANTA EULÀRIA DES RIU

Núm. 386378
Extracte de l'acord de junta de Govern Local de l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu de data 07 de juliol de 2022, pel qual s'aprova la convocatòria de subvencions per a l’obertura i el manteniment de faixes forestals per a la prevenció d’incendis de l’any 2022

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

BDNS (Identif.): 638090

De conformitat amb el que preveuen els articles 17.3.by 20.8.a de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, es publica l'extracte de la convocatòria el text complet es pot consultar a la Base de Dades Nacional de Subvencions (https://www.infosubvenciones.es/bdnstrans/GE/es/convocatoria/638090 ) 

Primer. .- Beneficiaris

Es poden acollir a aquesta convocatòria les persones físiques, jurídiques o agrupació d'aquestes que compleixin els requisits següents: 

a) En el cas de persones físiques o jurídiques, que la persona sol·licitant sigui propietari/ària o llogater/a de l'immoble on es realitzarà l'activitat objecte de la subvenció.       

b) Que l'immoble o la parcel·la on s'ubiquen els immobles, en el cas de comunitats de propietaris, i el seu principal vial d'accés, on es realitzi l'obertura i/o el manteniment de la faixa forestal o el projecte d'autoprotecció, estigui ubicat al municipi de Santa Eulària des Riu. Serà només subvencionable la superfície de la faixa o del  projecte d'autoprotecció que estigui ubicada al terme municipal de Santa Eulària des Riu. 

c) No haver sol·licitat, rebut, o estar rebent, ajuda de qualsevol altra administració pública o entitat pública o privada, per al mateix objecte que la present. 

d) No tenir deutes amb l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu.    

e) No trobar-se sotmès a cap dels supòsits de prohibició per ser beneficiari de subvencions establerts en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.       

Complint amb el que estableix l'article 24 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, per ser aquests ajuts de quantia a atorgar a cada beneficiari/ària no superior a l'import de 3.000 euros, l'acreditació d'estar al corrent d'obligacions tributàries i amb la Seguretat Social s'ha d'acreditar mitjançant la presentació pel sol·licitant de la declaració responsable. El model de declaració responsable aprovat per a aquesta convocatòria és l'annex 1.   

f) En compliment de l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, no estar sancionades o condemnades en els últims tres anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, sancionades per resolució administrativa ferma o condemnades per sentència judicial ferma. A aquest efecte, les persones sol·licitants presentaran el model annex 1 aprovat per a aquesta convocatòria.  

g) Quan es tracti d'una agrupació de persones físiques o jurídiques sense personalitat jurídica pròpia, com ara una comunitat de béns o de propietaris, s'han de fer constar expressament, tant en la sol·licitud com en la resolució de concessió, els compromisos d'execució que assumeix cadascun dels seus membres, així com l'import de la subvenció que s'ha d'aplicar a cada un d'ells, els quals tenen igualment la consideració de persones beneficiàries.       

En qualsevol cas, quan es tracti d'una agrupació de persones físiques o jurídiques sense personalitat jurídica pròpia , s'ha de nomenar una persona representant o apoderada única de l'agrupació, que serà el coordinador/a del grup, amb poder suficient per complir les obligacions que, com a beneficiari/ària, corresponen a l'agrupació. En el cas que hi hagi sancions, han de respondre solidàriament de la sanció pecuniària en proporció a les seues respectives participacions tal com està previst en l'article 69 de la Llei 38/2003, general de subvencions, de 17 de novembre. La presentació de la còpia de l'escriptura de constitució, estatuts i modificacions posteriors que hi pugui haver, en aquest cas, no serà vàlid per justificar aquest requisit. En les comunitats de propietaris, o les agrupacions de comunitats de propietaris constituïdes d'acord amb el que disposa l'article 5 de la Llei 49/1960, de 21 de juliol, de propietat horitzontal, el president ostentarà la representació de la comunitat, amb l'acord previ de la Junta de Propietaris a participar en la present convocatòria (ex art. 14 de la llei 49/1960).  

Segon. .- Objecte de les ajudes i àmbit d'aplicació

1. S'aprova la convocatòria, corresponent a l'any 2022, d'ajudes a les actuacions per a l'obertura i el manteniment de faixes forestals d'autoprotecció enfront d'incendis forestals, així com per a la redacció de projectes d'autoprotecció. 

2. Els projectes que puguin ser objecte d'ajuda per al règim establert en aquesta convocatòria s'han de localitzar dins el terme municipal de Santa Eulària des Riu. 

Tercer. Bases reguladores

Les bases reguladores de la concessió d'aquestes subvencions estan contingudes en les Bases d'execució del pressupost i els pressupostos municipals de l'exercici 2022, aprovats inicialment pel Ple de la corporació en sessió ordinària celebrada en data 18 de novembre de 2021 i publicada l'aprovació definitiva en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 173 de 18/12/2021. 

Quart. Dotació econòmica

1. El finançament d'aquests ajuts serà a càrrec íntegre a la partida 1701-48091 dels Pressupostos Locals de 2022.             

2. Per a les ajudes objecte d'aquesta convocatòria es destinarà la quantitat màxima de 35.000 €, dels quals 31.000 € seran destinats a l'execució material de faixes (obertura i manteniment) i 4.000 € destinats a la redacció de projectes d'autoprotecció. No podrà adquirir l'Ajuntament compromisos d'ajuda que excedeixin aquesta disponibilitat pressupostària.

En cas que no es cobreixi la demanda d'una de les dues divisions de la partida, es podrà traslladar l'import no consumit a l'altra, si fos necessari. 

3. El límit màxim de l'ajut per sol·licitud serà de: 

  • Fins a 2.000 euros per als sol·licitants que no presentin projectes d'autoprotecció. 
  • Fins a 3.000 euros (fins a 2.000 euros per a obertura i/o manteniment de faixes i fins a 1.000 euros per a projectes d'autoprotecció) per als sol·licitants que, a més de realitzar l'obertura i/o el manteniment de faixes forestals, presentin projectes d'autoprotecció.

Cinquè. Sol·licituds

1. El termini per a la presentació de les sol·licituds serà de 20 dies hàbils a partir de l'endemà de la data de publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) de l'extracte de la convocatòria. Les sol·licituds s'han de presentar en el Registre General de l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu.

2. Dins d'aquesta convocatòria només s'admetrà una sol·licitud per immoble. En cas que es presenti més d'una sol·licitud, únicament es tendrà en compte la que hagi estat presentada en primer lloc. En el cas de les comunitats de propietaris o agrupacions de persones físiques o jurídiques, només s'admetrà una sol·licitud per cada comunitat o agrupació.

3. Per poder acollir-se a l'ajut s'ha de presentar, dins de termini, en qualsevol dels Registres Generals d'Entrada de l'Ajuntament de Santa Eulària, la documentació següent:

  •  Instància (model de l'annex 1).         
  • Plànol de situació de l'immoble, marcant-hi la ubicació de la zona on es realitzarà la faixa forestal d'autoprotecció enfront d'incendis forestals, o es defineixi l'àmbit territorial del projecte d'autoprotecció.         
  • Dossier fotogràfic actual de la zona d'actuació (mínim 4 fotos de les diferents orientacions).         
  • Fotocòpia del DNI o NIE de la persona sol·licitant de l'ajut o NIF si és una persona jurídica, agrupació de persones físiques o jurídiques o comunitats de propietaris.         
  • Fotocòpia del DNI o NIE de la persona representant, en el cas de persona jurídica, agrupació de persones físiques o jurídiques o comunitats de propietaris.         
  • Fotocòpia del document legal que acrediti la representació, en el cas de persona jurídica.         
  • Fotocòpia del document legal que acrediti la persona representant o apoderada única de l'agrupació nomenada per aquesta, en el cas d'agrupacions de persones físiques o jurídiques, segons el que estableix l'article 4.g de la present convocatòria.         
  • En el cas de comunitats de propietaris, fotocòpia del document legal que nomeni o ratifiqui l'elecció de la persona representant o apoderada única de la comunitat per part de la Junta de Propietaris         
  • Fotocòpia del contracte de lloguer del bé immoble en el cas que el sol·licitant sigui l'arrendatari de la propietat.         
  • Certificat de compte bancari (IBAN) de la persona sol·licitant, en el qual serà ingressada l'ajuda concedida.         
  • En el cas que la persona sol·licitant presenti l'ajuda per a la realització del projecte d'autoprotecció, haurà de presentar:         

-Còpia del registre d'entrada del projecte d'autoprotecció a la Direcció General d'Emergència de la Conselleria d'Emergència i Interior del Govern Balear.

-Factura, a nom de la persona sol·licitant de l'ajut, de la redacció del projecte d'autoprotecció.

  • Còpia del projecte d'autoprotecció. 

L'Ajuntament de Santa Eulària des Riu podrà requerir en qualsevol moment de la tramitació de la sol·licitud els documents que consideri necessaris per tal de garantir la correcta adjudicació de l'ajut dins els criteris d'avaluació establerts.

4.En cas que la documentació presentada sigui incorrecta o incompleta es requerirà la persona sol·licitant perquè en el termini de deu dies hàbils, a partir de l'endemà de la notificació, presenti les rectificacions o correccions necessàries, amb la indicació que si no ho fa així s'entendrà per desistida la sol·licitud, d'acord amb el que disposa l'article 68.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

S'estableix com a mitjà de notificació de tots els actes de tràmit del present procediment d'atorgament de les subvencions, el tauler d'anuncis de l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu.

5.No s'admet reformulació de projectes. 

 

Signat digitalment en Santa Eulària des Riu, (11 de juliol de 2022)

L'alcaldessa Maria del Carmen Ferrer Torres