Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT D'INCA

Núm. 352265
Ordenança reguladora de la prestació patrimonial pública no tributària derivada de la prestació del servei de les escoles de lleure i temps lliure a diverses instal·lacions d’Inca durant les vacances escolars

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

L'Ajuntament d'Inca en sessió extraordinària i urgent celebrada en data 22 de juny de 2022 va aprovar definitivament, amb resolució expressa de les al·legacions presentades, l'ordenança reguladora de la prestació patrimonial pública no tributària per la prestació del servei de les escoles de lleure i temps lliure a diverses instal·lacions d'Inca durant les vacances escolars.

El texto íntegre de la prestació patrimonial pública no tributària per la prestació del servei d'aparcament en l'edifici del mercat, es fa públic a l'efecte de l'article 70.2 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril Reguladora de les Bases de Règim Local.

«Ordenança reguladora de la prestació patrimonial pública no tributària derivada de la prestació del servei de les escoles de lleure i temps lliure a diverses instal·lacions d'Inca durant les vacances escolars.

Article 1r. Fonament i naturalesa.

1. 1. De conformitat amb l'establert als articles 133.2 i 142 de la Constitució i a l'article 106 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, i el disposat a l'article 20.6 del Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aquest Ajuntament estableix la «Prestació patrimonial de caràcter públic no tributari derivada de la prestació del servei de les escoles de lleure i temps lliure a diverses instal·lacions d'Inca durant les vacances escolars», que es regirà per aquesta ordenança.

1. 2. D'acord amb l'article 20.6, les contraprestacions econòmiques establertes coactivament que es percebin per la prestació dels serveis públics a què es refereix l'apartat 4 de l'article 20 del Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, realitzada de manera directa mitjançant personificació privada o mitjançant gestió indirecta, tendran la condició de prestacions patrimonials de caràcter públic no tributari, conforme al previst a l'article 31. 3 de la Constitució.

En concret, tendran tal consideració les exigides per l'explotació d'obres o la prestació de serveis, en règim de concessió, societats d'economia mixta, entitats públiques empresarials, societats de capital íntegrament públic i altres formes de Dret privat.

Sense perjudici de l'establert a l'article 103 de la Llei de contractes del sector públic, les contraprestacions econòmiques a què es refereix aquest apartat es regularan mitjançant ordenança. Durant el procediment d'aprovació d'aquesta ordenança, les entitats locals sol·licitaran l'informe preceptiu de les administracions públiques a les quals l'ordenament jurídic els n'atribueix alguna facultat d'intervenció.

Article 2on. Pressupost de fet de la prestació patrimonial.

Constitueix l'objecte d'aquesta prestació patrimonial la utilització del servei de les escoles de lleure i temps lliure a diverses instal·lacions d'Inca durant les vacances escolars.

Article 3r. Persones obligades al pagament.

3.1. Estan obligats al pagament de la prestació patrimonial pública no tributària regulada en aquesta ordenança, els qui gaudeixin de la prestació del servei de les escoles de lleure i temps lliure a diverses instal·lacions d'Inca durant les vacances escolars.

3.2. També restaran obligats al pagament les persones físiques o jurídiques que sol·licitin per a elles o per a terceres persones la prestació del servei de les escoles de lleure i temps lliure a diverses instal·lacions d'Inca durant les vacances escolars.

Article 4t. Responsables.

4.1. Respondran solidàriament de les obligacions tributàries de les persones obligades al pagament les persones físiques o jurídiques a què es refereixen l'article 42 de la Llei general tributària.

4.2. Seran responsables subsidiaris els administradors de les societats i els síndics, interventors liquidadors de fallides, concursos, societats i entitats en general, en els supòsits i amb l'abast que assenyala l'article 43 de la Llei general tributària.

Article 5è. Tarifa.

La tarifa màxima d'aquesta prestació patrimonial IVA inclòs, per la prestació del servei de les escoles de lleure i temps lliure a diverses instal·lacions d'Inca durant les vacances escolars, serà la següent:

ASSEGURANÇA SETMANAL

PREU IVA INCLÒS/SETMANA

Assegurança activitats de les Escoles de vacances

1,25 €

 

SERVEIS VACANCES ESCOLARS

PREU IVA INCLÒS/DIA

Activitats ordinàries de l'Escola de vacances

10,80

Guarderia de matí ( De 7 a 9 h)

3,08 €

Servei de menjador ( De 14 a 16 h)

7,19 €

Article 6è. Bonificacions i exempcions.

6.1. Els casos derivats dels Serveis Socials Municipals, i amb informe tècnic previ, es podrà atorgar l'exempció de tot pagament quan les circumstàncies socioeconòmiques de la persona sol·licitant manifestin una situació no adequada a les normes o a l'ús que marquin en cada moment un nivell mínim de subsistència.

Per l'atorgament d'aquesta exempció es seguirà el procediment ordinari establert per la concessió de les ajudes per prestacions econòmiques d'urgència social de l'Ajuntament d'Inca.

No obstant això, sempre que es produeixin modificacions de la situació socioeconòmica i familiar, el departament de Serveis Socials n'informarà al concessionari perquè dugui a terme la revisió de tarifes que correspongui.

6.2. Estan exemptes de pagament les famílies víctimes de violències masclistes. S'entén per famílies víctimes de violències masclistes les famílies en les quals la dona o les filles o els fills a càrrec han sofert situacions de violències masclistes acreditables mitjançant la presentació dels mitjans de prova qualificats per identificar les situacions de violències masclistes descrits a l'article 78 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, que es relacionen a continuació:

a) La sentència de qualsevol ordre jurisdiccional, tot i que no sigui ferma, que declari que les dones han patit alguna de les formes d'aquesta violència.

b) L'ordre de protecció vigent.

c) L'informe de la Inspecció de Treball i Seguretat Social.

d) Qualsevol mesura judicial cautelar de protecció, seguretat o d'assegurament vigent.

e) L'atestat elaborat per les forces i els cossos de seguretat que han presenciat directament alguna manifestació de violència masclista.

f) L'informe del Ministeri Fiscal.

g) L'informe mèdic, infermer o psicològic d'una o un professional col·legiat, en el qual consti que la dona ha estat atesa en algun centre sanitari per causa de violència masclista.

h) L'informe dels serveis públics amb capacitat d'identificació de les situacions de violència masclista. Es reconeix aquesta capacitat als serveis socials comunitaris i a les unitats especialitzades en les forces i els cossos de seguretat.

i) L'informe de l'Institut Balear de la Dona i dels departaments competents en aquesta matèria dels consells insulars.

j) Qualsevol altre mitjà establert en alguna disposició legal.

6.3. Estan exemptes de pagament les famílies en risc social. S'entén per famílies en risc social les següents:

a) Famílies amb persones menors d'edat que han estat objecte de declaració de risc per part de l'administració competent en matèria de protecció de menors (Consell Insular) o que disposen d'expedient obert per valorar la possible declaració de risc.

S'acreditarà a través de la resolució administrativa de declaració de risc de l'òrgan competent en matèria d'actuacions de risc (Consell Insular) o del certificat de l'administració competent en matèria de protecció de menors (Consell Insular) de que disposa d'expedient obert per valorar la seva situació de risc.

b) Famílies en què s'ha produit un retorn posterior de mesures administratives de protecció (Consell Insular). S'acreditarà mitjançant la resolució administrativa de l'òrgan competent en matèria de protecció de menors (Consell Insular).

c) Famílies amb persones menors d'edat sobre les quals s'han adoptat mesures de justícia juvenil. S'acreditarà a través del certificat del Servei d'Execució de Mesures de Justícia Juvenil de la Direcció General d'Infància, Joventut i Famílies del Govern de les Illes Balears.

6.4. Les famílies nombroses gaudiran d'una bonificació d'un 25 % de la prestació patrimonial pública no tributària en les tarifes descrites a l'article 5 quan les persones obligades al pagament d'acord amb la normativa vigent tinguin la condició de família nombrosa de conformitat amb els requisits regulats en la Llei 40/2003, de protecció a les famílies nombroses, havent-se de presentar la següent documentació:

a) Títol oficial de família nombrosa emès pel CIM, vigent a l'1 de gener de l'exercici pel qual es demana la bonificació.

b) Certificat de convivència, de que tots els membres que figuren en el títol oficial de família nombrosa conviuen en el mateix domicili.

6.5. Les famílies monoparentals (constituïda per un sol progenitor amb el qual convisqui el fill o filla consanguini o adoptat i que constitueixi el seu sustentador únic) gaudiran d'una bonificació d'un 25 % de la prestació patrimonial pública de caràcter no tributari en la tarifa descrites a l'article 5, havent-se d'acreditar mitjançant documentació que acrediti que es tracta d'una família monoparental i certificat de convivència.

6.6. Les persones amb discapacitat que tingui la consideració legal en grau igual o superior al 33% gaudiran d'una bonificació del 25 % de la prestació patrimonial pública de caràcter no tributari de les tarifes descrites a l'article 5, havent d'acreditar la condició de la discapacitat mitjançant la presentació del certificat expedit per l'òrgan competent.

6.7. En cas d'assistència d'un segon germà o germana la tarifa establerta, es reduirà en un 25 % per aquest segon germà o germana, havent d'acreditar-ho mitjançant la presentació del Llibre de Família i certificat de convivència.

6.8. Les bonificacions establertes no es podran simultaniejar i, per tant, s'aplicarà la que més beneficiï a la unitat familiar.

6.9.Totes les bonificacions anteriorment esmentades i les exempcions de les famílies en risc social i les víctimes de violències masclistes s'han de sol·licitar a l'entitat concessionària.

Els casos derivats dels serveis socials han de presentar la documentació al Departament de Serveis Socials de l'Ajuntament d'Inca als efectes de valorar l'exempció. Els supòsits que deriven del Departament de Serveis Socials municipals s'aprovaran per la Junta de Govern Local, comunicant-se a l'empresa concessionària.

L'entitat concessionària entregarà la documentació acreditativa de totes les inscripcions amb sol·licitud de bonificació i exempcions denegades als efectes de la seva revisió pels serveis tècnics municipals.

En relació a l'aplicació de les reduccions vigents en el sistema tributari municipal s'entén per unitat familiar el conjunt de les persones que conviuen en un mateix immoble, estiguin o no incloses en el mateix llibre de família, tot amb referència al primer dia natural de cada exercici.

Les referides dades s'acreditaran amb el certificat de convivència municipal. La referida acreditació no produirà efectes si s'observa que en l'històric de persones que conviuen en el domicili d'empadronament objecte de la reducció consta la baixa de qualsevol persona en el quart trimestre de l'exercici i l'alta de la mateixa persona a partir del segon dia natural de l'exercici.

Article 7è. Meritació de la prestació patrimonial i normes de gestió i cobrança.

7.1. L'obligació de pagament de la prestació patrimonial pública regulada en aquesta ordenança neix des que se sol·licita qualsevol dels serveis especificats a l'article 5.

7.2. La administració i cobrança de les tarifes es realitzarà per l'empresa concessionària del servei de les escoles de lleure i temps lliure a diverses instal·lacions d'Inca durant les vacances escolars.

Article 8è. Recaptació en període executiu.

Finalitzat el termini de pagament de les tarifes en voluntària, sense que hagin estat abonades, s'iniciarà el període executiu, essent exigides pel procediment de constrenyiment, declaració per a la qual es formalitzarà l'oportú expedient d'acord amb el que preveu el vigent Reglament General de Recaptació.

Article 9è. Infraccions i sancions tributàries

En tot allò relatiu a la qualificació d'infraccions tributàries, així com les sancions que corresponguin en cada cas s'estarà al que disposen els articles 181 i següents de la Llei general tributària.

 

Article 10è. Gestió del servei.

El servei es gestiona de forma indirecta, a travès d'empresa concessionària, essent d'aplicació el previst en els plecs clàusules administratives i de prescripcions tècniques i el contracte subscrit amb l'empresa adjudicatària.

Disposició final.

La present ordenança, la redacció ha estat aprovada definitivament per l'Ajuntament en ple en sessió del dia 22 de juny de 2022 i entra en vigor el a partir del dia de la seva publicació en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma, quedant en vigor mentre no se n'acordi la seva modificació o derogació.»

Contra el present acord es podrà interposar pels interessats recurs contenciós-administratiu, davant la Sala de lo Contenciós-Administratiu del Tribunal Superior de Justicia de Balears, dins el termini de dos mesos des de el dia següent a la publicació del presente acord en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, de conformitat amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa-Administrativa.

 

(Signat electrònicament: 22 de juny de 2022

El batle Virgilio Moreno Sarrió)