Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE LLUBÍ
Núm. 352203
Convocatòria de subvencions destinades a famílies consistent en un ajut econòmic de les despeses derivades de la inscripció dels nins i nines a activitats esportives i/o de lleure d'estiu en l'any 2022 a Llubí
La Junta de Govern Local, en sessió ordinària celebrada el dia 13 de juny de 2022, va aprobar les següents:
CONVOCATÒRIA DE SUBVENCIONS DESTINADES A FAMÍLIES CONSISTENT EN UN AJUT ECONÒMIC DE LES DESPESES DERIVADES DE LA INSCRIPCIÓ DELS NINS I NINES A ACTIVITATS ESPORTIVES I/O DE LLEURE D'ESTIU EN L'ANY 2022 A LLUBÍ.
1.OBJECTE I FINALITAT DE LA CONVOCATÒRIA
1. L'objecte d'aquesta convocatòria és fomentar la participació en aquelles activitats esportives i/o de temps lliure adreçades a infants i joves, organitzades per una persona física o jurídica, pública o privada, amb ànim de lucre o sense, en que participen un mínim de 10 persones d'entre 3 i 16 anys, amb la finalitat d'afavorir la participació social, i diversió, l'aprenentatge de valors, la millora de les capacitats físiques i la salut i l'aprenentatge de la tècnica específica de diferents disciplines esportives i/o de lleure en l'execució d'un projecte que té entre els seus objectius, la formació integral i la pràctica en una o diverses activitats esportives o de lleure i que es duen a terme, com a mínim, durant 10 dies consecutius, o no consecutius, dins un període de 14 dies naturals, independentment de si són complets o no. Aquestes activitats es podran desenvolupar en qualsevol instal·lació esportiva, poliesportiu, gimnàs, centre docent o altres instal·lacions a l'aire lliure.
2. La finalitat d'aquesta convocatòria consisteix en impulsar hàbits de vida saludable, apropar l'esport als menors, fomentar els valors de l'activitat física, esportiva i de lleure i, a la vegada, garantir que cap infant o jove quedi exclòs de realitzar aquestes activitats per motius econòmics, per trobar-se en situació de vulnerabilitat social i/o econòmica o perquè la unitat familiar ha vis reduïts els seus ingressos per motius de la pandèmia del COVID 19.
2. BENEFICIARIS
1. Poden ser beneficiaris d'aquestes subvencions les persones físiques que reuneixin els següents requisits:
a) Tenir als seu càrrec nins i nines inscrits i que participin en activitats esportives i de temps lleure d'estiu descrits a la base 2.
b) Estar empadronades al municipi de Llubí.
c) Trobar-se en alguns dels supòsits següents:
- En situació de vulnerabilitat social i/o econòmica
- Trobar-se en situació de desocupació i figurar inscrits en l'oficina de demanda d'ocupació
- Haver resultat afectada per un ERTO o un cessament total o parcial de l'activitat laboral amb motiu de la crisi sanitària derivada del COVID-19 i que s'hagin d'incorporar al seu lloc de treball o reiniciïn la seva activitat laboral.
2. Només es podrà presentar una sol·licitud per nin o nina amb un màxim de 100 € mensuals.
3. DESPESES SUBVENCIONABLES
1. Són despeses subvencionables les quotes de les inscripcions dels nins i nines en edat escolar (de 3 a 16 anys) a activitats esportives i/o de lleure durant la temporada d'estiu del 2022, sempre que s'ajustin a la definició descrita al punt 2 d'aquest convocatòria.
El període subvencionable ha de coincidir amb la finalització del període escolar 2021-2022 i el començament del període escolar 2022-2023.
2. No són despeses subvencionables:
2.1 Els campus, estades o escoles que no tenguin un contingut esportiu i de lleure.
2.2 Els campus, estades o escoles fora de l'illa de Mallorca.
3. L'import de la despeses subvencionades no pot ser superior al preu de les activitats esportives i/o de lleure d'estiu.
4. No més es podrà destinar la subvenció a la inscripció a una activitat esportiva i/o de lleure d'estiu mensual per nin o nina de la unitat familiar.
5. No es subvencionarà la participació en aquelles activitats inferior a 14 dies.
4. CRÈDIT PRESSUPOSTARI
Durant l'exercici pressupostari 2022, es destina la quantitat total de 5.000.-€ a les subvencions
objecte d'aquesta convocatòria, amb càrrec a la partida pressupostària 231/48000.
5. NATURALESA DE LA SUBVENCIÓ
Aquestes subvencions són de caràcter voluntari, eventuals, anul·lables, revocables i reintegrables en tot moment per les causes previstes en la Llei o en aquestes bases. A més, no generen cap dret a obtenir altres subvencions en anys posteriors i no es poden al·legar com a precedent.
La concessió de les subvencions d'aquesta convocatòria es regeix pels principis de publicitat, concurrència no competitiva, objectivitat, igualtat i no discriminació, i s'ha de resoldre segons aquests criteris.
Així mateix, són compatibles amb altres ajudes o subvencions que pugui rebre la persona beneficiària per la mateixa activitat , sempre que el còmput total de les ajudes o subvencions rebudes no superi l'import de la inscripció subvencionada.
7. PROCEDIMENT DE CONCESSIÓ
Les subvencions concedides conformement a aquesta convocatòria, ho seran mitjançant el procediment de concurrència no competitiva, de manera que seran subvencionades totes les sol·licituds que compleixin els requisits que s'hi estableixen, i, per tant, no és necessària la comparació entre les sol·licituds.
Les sol·licituds es poden resoldre individualment, encara que no hagi acabat el termini de presentació, a mesura que aquestes entrin en el registre de l'entitat col·laboradora. Si s'exhaureix el crèdit destinat a la convocatòria abans d'acabar el termini de presentació, s'ha de suspendre la concessió de noves ajudes mitjançant resolució que es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
8. IMPORT DE LA SUBVENCIÓ
1. L'import de la subvenció que tindrà el caràcter d'import cert, serà una quantia fixa en funció de la durada de les activitats de :
- 100 € mensuals o
- 50 € quinzenals
2. Si el cost de les activitats esportives i de lleure és inferior, l'import de la subvenció es reduirà fins al cost d'aquestes activitats .
3. L'import de la subvenció no podrà ser aïllada o conjuntament amb altres ajudes o subvencions superior al preu de les activitats esportives i de lleure.
9. PRESENTACIÓ I CONTINGUT DE LA SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ
1. Les sol·licituds de subvenció s'han de presentar des del dia següent a la publicació de la convocatòria al Boib fins el día 5 de setembre del 2022.
2. Les persones interessades hauran de presentar la sol·licitud de subvenció en el Registre de l'Ajuntament de Llubí. Així mateix, també es poden presentar als llocs que estableix a l'apartat
4 de l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.
3. Si la sol·licitud no compleix els requisits establerts en la convocatòria, l'ajuntament ha de requerir la persona interessada perquè l'esmeni en el termini màxim i improrrogable de 10 dies hàbils,amb la indicació que, si no ho fa, es considerarà que ha desistit de la sol·licitud, amb la resolució prèvia que ha de ser dictada en els termes que preveu l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
4. Les sol·licituds de subvenció s'han de formalitzar mitjançant les instàncies i els annexos que facilita l'Ajuntament de Llubí que es poden trobar a la seu electrònica de l'ajuntament https:llubi.sedelectronica.es.
La sol·licitud consta de la documentació següent:
4.1 Model de sol·licitud (ANNEX 2)
4.2 Fotocopia del DNI de la persona sol·licitant de la subvenció.
4.3 Certificat d'empadronament dels menors pels quals es sol·licita la subvenció.
4.4 Acreditació de les circumstàncies definides a la base 3 d):
4.4.1: En situació de vulnerabilitat social i/o econòmica, mitjançant informe de Serveis Socials de l'Ajuntament de Llubí.
4.4.2 :Trobar-se en situació de desocupació i figurar inscrits en l'oficina de demanda d'ocupació,mitjançant còpia compulsada de la targeta de demanda d'ocupació.
4.4.3: Haver resultat afectada per un ERTO o un cessament total o parcial de l'activitat laboral amb motiu de la crisi sanitària derivada del COVID-19 i que s'hagin d'incorporar al seu lloc de treball o reiniciïn la seva activitat laboral, mitjançant
4.4.3.1: En el cas de situació legal de desocupació temporal, mitjançant certificat expedit per l'entitat gestora de les prestacions.
4.4.3.2: En el cas de cessament total de l'activitat dels treballadors per compte propi, mitjançant certificat expedit per l'Agència Estatal de l'Administració Tributària o òrgan competent de la Comunitat Autònoma, en el seu cas, sobre la base de declaració de cessament de l'activitat declarada per l'interessat.
4.4.3.3: En el cas de cessament parcial de l'activitat dels treballadors per compte propi, mitjançant l'acreditació de la reducció de la facturació en, al menys, un 75 % en relació amb la facturació mitja del primer trimestre de l'any, per qualsevol mitjà de prova admès en dret.
4.5 Còpia compulsada del llibre de família
4.6 Inscripció dels menors a càrrec a alguna activitat Esportiva i de lleure que es duguin a terme durant l'estiu del 2021.
4.7 Justificació de la despesa. Al tractar-se de despeses inferiors a 3.000 €, serà suficient que les persones beneficiàries de la subvenció justifiquin les despeses de les activitats Esportives i de lleure d'estiu mitjançant una declaració formal. No obstant, el beneficiari té l'obligació de conservar els justificants de pagament durant 4 anys a efectes d'un possible control financer.
4.8 Certificat bancari normalitzat, que acrediti el compte corrent o la llibreta en la qual s'ha d'ingressar l'import de la subvenció
10.- CONCESSIÓ DELS AJUTS
El termini de resolució de les sol·licituds d'ajuts no excedirà dels tres mesos des de la data de finalització del termini de presentació. La manca de resolució dintre d'aquest termini produeix efectes desestimatoris.
11.- PROTECCIÓ DE DADES DE CARÀCTER PERSONAL
D'acord amb la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, es posa de manifest que la informació facilitada pels peticionaris d'aquests ajuts queda protegida. Els interessats podran sol·licitar a l'administració municipal l'exercici dels seus drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició.
Amb la presentació de la sol·licitud i la resta de la documentació requerida per participar en aquest ajut, l'interessat autoritza a l'Ajuntament de Llubí a facilitar les dades aportades a qualsevol altra administració o organisme sempre que aixi ho requereixi expressament per al compliment de les seves obligacions específiques i garanteixi, igualment, la confidencialitat de la informació.
12.- ENTRADA EN VIGOR
Les presents bases entraran en vigor l'endemà de la seva publicació íntegra al BOIB, i seran d'aplicació dins aquest exercici 2022.
Llubí, document signat electronicament (22 de juny de 2022)
La batlessa
Magdalena Perelló Frontera
Annex 2
SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ DESTINADES A FAMILIES CONSISTEN EN UN AJUT ECONÒMIC DE LES DESPESES DERIVADES DE LA INSCRIPCIÓ DELS NINS I NINES A ACTIVITATS ESPORTIVES I/O DE TEMPS LLEURE D'ESTIU EN L'ANY 2022 A LLUBÍ.
DADES DE LA PERSONA SOL·LICITANT |
|||
Nom i Llinatges |
|
DNI |
|
Adreça |
|
CP |
|
Adreça electrònica |
|
Població |
|
Telèfon |
|
|
|
SOL·LÍCIT SUBVENCIÓ PER LA INSCRIPCIÓ DEL MEU FILL/FILLA O MENOR AL MEU CÀRREC |
|||
Nom i llinatges |
Data de naixement |
DNI ( si disposa) |
|
Activitat: |
|||
Quinzenal Quinzena:_____________________ |
Mensual Mesos:______________________ |
SOL·LÍCIT SUBVENCIÓ PER LA INSCRIPCIÓ DEL MEU FILL/FILLA O MENOR AL MEU CÀRREC |
|||
Nom i llinatges |
Data de naixement |
DNI ( si disposa) |
|
Activitat: |
|||
Quinzenal Quinzena:_____________________ |
Mensual Mesos:______________________ |
SOL·LÍCIT SUBVENCIÓ PER LA INSCRIPCIÓ DEL MEU FILL/FILLA O MENOR AL MEU CÀRREC |
|||
Nom i llinatges |
Data de naixement |
DNI ( si disposa) |
|
Activitat: |
|||
Quinzenal Quinzena:_____________________ |
Mensual Mesos:______________________ |
SOL·LÍCIT SUBVENCIÓ PER LA INSCRIPCIÓ DEL MEU FILL/FILLA O MENOR AL MEU CÀRREC |
|||
Nom i llinatges |
Data de naixement |
DNI ( si disposa) |
|
Activitat: |
|||
Quinzenal Quinzena:_____________________ |
Mensual Mesos:______________________ |
Ajuntament de Llubí
SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ DESTINADES A FAMILIES CONSISTEN EN UN AJUT ECONÒMIC DE LES DESPESES DERIVADES DE LA INSCRIPCIÓ DELS NINS I NINES A ACTIVITATS ESPORTIVES I/O DE TEMPS LLEURE D'ESTIU EN L'ANY 2022 A LLUBÍ.
DECLARACIONS (Marcau amb una creu en cas afirmatiu)
□ DECLAR que em trob al corrent de les obligacions tributàries amb l'AEAT.
□ DECLAR que em trob al corrent de les obligacions tributàries amb la TGSS
□ DECLAR que em trob al corrent de les obligacions econòmiques amb l'Ajuntament.
□ DECLAR que no som deutor/a per resolució de procedència de reintegrament al qual fa referència l'article 48.4 l'OGS.
Juntament amb el document de sol·licitud s'adjunta la documentació següent:
□ Fotocòpia DNI del sol·licitant
□ Fotocòpia del Llibre de família
□ Certificats d'empadronament
□ Documentació acreditativa que el sol·licitant es troba en situació de vulnerabilitat social i/o econòmica
□ Documentació acreditativa que el sol·licitant es troba en situació de desocupació.
□ Documentació acreditativa que el sol·licitant s'ha vist afectat per un ERTO o cessament total o parcial de l'activitat
□ Documentació acreditativa de la inscripció del campus, estada o escola esportiva
□ Certificat bancari
Així mateix, Declar, baix la meva responsabilitat, que el cost d'aquesta activitat lúdica esportiva es de € mensuals per nin/nina.
Així mateix, Declar, baix la meva responsabilitat, que per dur a terme aquesta activitat
□ No he rebut ni sol·licitat cap altre tipus d'ajuda o subvenció pel mateix concepte.
□ He rebut o sol.licitat a l'entitat __________________________ una subvenció de____________€ pel mateix concepte.
____________a____de__________de 2022.
Nom i signatura
____________________
AJUNTAMENT DE LLUBÍ.
TITULARITAT DEL COMPTE BANCARI
1.DADES DEL TITULAR DEL COMPTE CORRENT.
NIF |
|
Nom i Llinatges |
|
Domicili |
|
Num: |
Pis: |
Municipi |
|
Codi postal: |
|
Telèfon |
|
Correu electrònic: |
2. DADES DEL REPRESENTANT (Emplenar si es diferent al sol·licitant. En aquest cas s'ha d'acreditar la representació)
NIF |
|
Nom i Llinatges |
|
Domicili |
|
Num: |
Pis: |
Municipi |
|
Codi postal: |
|
Telèfon |
|
Correu electrònic: |
3. DADES BANCÀRIES DEL TITULAR:
ENTITAT BANCÀRIA/SUCURSAL |
|||||||||||||||||||||||
IBAN |
ENTITAT |
OFICINA |
DC |
NÚMERO COMPTE |
|||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. DOCUMENTACIÓ A APORTAR
- Fotocòpia del NIF/NIE del titular del compte.
Sota la meva responsabilitat declaro que les dades anteriors són certes
__________, _____ de ___________de 2022.
El/la Titular o representant
Signatura__________________