Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'AFERS SOCIALS I ESPORTS

Núm. 348882
Resolució de la consellera d’Afers Socials i Esports per la qual es convoquen ajuts per la millora i modernització de les instal·lacions esportives de les Illes Balears en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència - finançat per la Unió Europea - Next Generation EU

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

BDNS: 634207

Fets

El Consell Europeu del passat 21 de juliol de 2020 va aprovar una estratègia contra la crisi sanitària provocada per la Covid-19, l'impacte de la qual no solament es projecta sobre la salut de la població, sinó sobre el teixit econòmic i el benestar social en una magnitud desconeguda en les últimes dècades. La resposta comunitària ha sigut l'aprovació de l'anomenat «Instrument Europeu de Recuperació», un dels pilars del qual el constitueixen els fons «Next Generation EU (NGEU)», destinats a afrontar la crisi pandèmica i activar la recuperació. Tal com s'indica en el recent Reial Decret llei 36/2020, de 30 de desembre, pel qual s'aproven mesures urgents per a la modernització de l'Administració i per a l'execució del Pla de recuperació, transformació i resiliència, l'envergadura dels fons destinats a transformar el model productiu i social col·loquen la societat espanyola davant d'un context de canvi socioeconòmic similar al dels anys vuitanta o noranta, en els quals el nostre país va ser receptor dels anomenats fons de cohesió.

El pla de Recuperació, Transformació i Resiliència de l'economia espanyola s'emmarca en el Pla de recuperació per Europa impulsat per la Comissió Europea amb l'objectiu de contribuir a la reparació dels danys econòmics i socials provocats per la pandèmia del coronavirus, iniciar la recuperació europea i preservar i crear ocupació.

El Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència se estructura en les 10 polítiques tractores que es descriuen a continuació:

La novena política tractora del pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, és el desenvolupament de la de la cultura i l'esport, dues indústries indispensables per al desenvolupament d'una societat lliure i oberta. 

El Component 26 “ Pla de foment del sector de l'esport” del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, te els següents rectes i objectius:

  • L'objectiu és la dinamització, reestructuració i modernització del sector de l'esport adaptant-lo a nova realitat socioeconòmica mitjançant la seva transformació digital i adaptació a la transició ecològica. L'esport ha sofert molt directament les conseqüències de l'emergència sanitària, per això, cal adoptar mesures extraordinàries i urgents per a la seva reactivació com a activitat econòmica, partint de criteris de desenvolupament sostenible, cohesió social, creació d'ocupació, atenció a col·lectius vulnerables i reequilibri territorial.

  • El foment del sector de l'esport es concreta en el desenvolupament d'infraestructures segures i sostenibles, l'impuls a la transformació digital de les organitzacions esportives, la promoció de la recerca sobre l'activitat física com a element de foment de la salut, la potenciació de les candidatures per a l'organització de grans esdeveniments esportius, el foment del turisme esportiu, i millora de la xarxa de centres d'alt rendiment i tecnificació esportiva. A més, es presta especial atenció a les infraestructures en zones en risc de despoblació; el foment d'hàbits saludables a través de l'esport i l'activitat física, millorant la salut dels nostres ciutadans i el desenvolupament de sectors específics que promoguin la igualtat i la inclusió en l'esport.

  • Les mesures es focalitzen a afrontar els principals reptes de l'esport a Espanya, però a més, en totes elles són presents objectius comuns com la creació d'ocupació estable, el foment de la igualtat, la digitalització del sector i la transició ecològica a través d'energies i estructures sostenibles, la col·laboració amb les Administracions territorials i l'atenció a col·lectius vulnerables o desfavorits.

El component 26, preveu la inversió C26.I2 “Pla de transició ecològica de instal·lacions esportives” que esta orientada a fomentar el turisme esportiu sostenible i promoure la modernització de les infraestructures esportives en centres d'alt rendiment i de la xarxa de les CCAA.

L'article 86.2 de la Llei 47/2003, de 26 de novembre, General Pressupostària, estableix que la Conferència Sectorial corresponent fixarà els criteris objectius de distribució, així com les distribucions resultants, dels crèdits destinats al compliment de plans i programes conjunts referits a competències de les comunitats autònomes.

L'Acord de Consell de Ministres de 2 de novembre de 2021, va autoritzar la proposta de la distribució territorial i els criteris de repartiment dels crèdits gestionats per les comunitats autònomes i les ciutats de Ceuta i Melilla a càrrec del pressupost del Ministeri de Cultura i Esport en el marc del component 26 "Foment del Sector Esport" del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència en l'exercici pressupostari 2021, per sotmetre'l a la Conferència Sectorial d'Esport.

La Conferència Sectorial d'Esport, a la reunió de 8 de novembre de 2021, va aprovar l'acord pel qual s'autoritza la proposta de la distribució territorial i els criteris de repartiment dels crèdits gestionats per comunitats autònomes amb càrrec al pressupost del Consell Superior d'Esports, en el marc del component 26 «Foment del Sector Esport», a l'exercici pressupostari 2021, per un import de 49.000.000,00 euros, en el Marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR).

En data 19 de novembre de 2021, es va publicar al BOE núm. 277, la Resolució de 16 de novembre de 2021, de la Presidència del Consell Superior d'Esports, per la qual es publica l'Acord de la Conferència Sectorial d'Esport de 8 de novembre de 2021, relatiu a la distribució territorial i criteris de repartiment del Pla de Recuperació , Transformació i Resiliència.

L'annex 1 de l'esmentada Resolució, preveu les següents transferències a la comunitat autònoma de les Illes Balears:

  • 2021                                     5.529.634,64

  • Previsió 2022-2023             2.934.091,85

Amb el Reial Decret-llei 36/2020, de 30 de desembre, pel qual s'aproven les mesures urgents per a la modernització de l'Administració Pública i per a l'execució del «Plan de Recuperación, Transformación y Resiliencia», la Conselleria d'Afers Socials i Esports ha de reenfocar el disseny dels seus equipaments, els seus instruments de gestió i els seus processos de funcionament, a la prioritat de la recuperació econòmica i l'absorció de les inversions, i modificar els aspectes que siguin convenients per a agilitzar els procediments administratius relacionats amb la recuperació, alhora que eviti l'existència d'impediments burocràtics en l'àmbit de les polítiques esportives.

La Llei 4/2021, de 17 de desembre, de mesures extraordinàries i urgents per executar les actuacions i els projectes que s'han de finançar amb fons europeus en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, estableix que el Consell de Govern, a proposta del conseller de Fons Europeus, Universitat i Cultura, ha d'aprovar un Pla Estratègic Autonòmic orientat a assolir la transformació de les Illes Balears cap a un nou model econòmic i social, d'acord amb els objectius generals del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència i els específics que es fixin a instància de l'Oficina de Planificació i Coordinació d'Inversions Estratègiques. Aquesta obligació ja s'establia al Decret Llei 3/2021, de 12 d'abril, de mesures extraordinàries i urgents per executar les actuacions i els projectes que s'han de finançar amb fons europeus en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, derogat per la llei esmentada.

En data 4 d'octubre de 2021, per Acord del Consell de Govern, es va aprovar el Pla Estratègic Autonòmic - Estratègia d'Inversions Illes Balears 2030, pel qual es declaren estratègics els projectes que s'inclouen en l'Annex II.

Acord de Consell de Govern de data 23 de maig de 2022, pel qual es modifica la relació de projectes declarats estratègics per Acord del Consell de Govern de 4 d'octubre de 2021 pel qual s'aprova el Pla Estratègic Autonòmic - Estratègia d'Inversions Illes Balears 2030 i es declaren estratègics els projectes que s'hi inclouen, entre ells i dins l'eix 2 i Estratègia E07_Energies renovables i canvi climàtic, mitjançant convocatòria d'ajuts per les entitats locals per a la millora de l'eficiència energètica i accessibilitat en instal·lacions esportives.

L'article 2.1.h) de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 12 de febrer de 2021 per la qual s'estableixen les bases reguladores de la concessió de subvencions en matèria d'esports, preveuen que són susceptibles de subvenció els projectes d'interès públic de les instal·lacions esportives.

El Decret 9/2019, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, afectat pel Decret 8/2021, de 13 de febrer, determina la composició del Govern i estableix l'estructura de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Dins aquesta estructura, i sota la direcció del Govern, s'hi inclou la Conselleria d'Afers Socials i Esports, de la qual depèn la Direcció General d'Esports.

El Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, atribueix, dins la Conselleria d'Afers Socials i Esports, a la Direcció General d'Esports les competències en el foment de l'activitat esportiva competitiva, d'alt nivell i tecnificació; impuls de la funció social de l'activitat física i de l'esport en les dimensions educativa i saludable, entre altres.

Segons estableix la Llei 4/2021, de 17 de desembre, el Pla Estratègic Autonòmic, respecte dels projectes integrants d'aquest Pla l'execució dels quals s'hagi de vehicular totalment o parcialment per la via de subvencions o ajudes, té la consideració de pla estratègic de subvencions als efectes de l'article 6.1 del Text refós de la llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

La Llei 4/2021, de 17 de desembre, de mesures extraordinàries i urgents per executar les actuacions i els projectes que hagin de finançar-se amb fons europeus en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, a l'article 5.3, s'estableix que en quant als projectes estratègics d'iniciativa pública, la seva aprovació duu implícita l'autorització del Consell de Govern per a contractar, per a subscriure convenis, per exercir les competències en matèria d'autorització i disposició de la despesa i, en general, per a iniciar qualsevol expediente de despesa, en el supòsit que aquestes autoritzacions siguin exigibles d'acord amb la normativa aplicable a l'àmbit de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

Per tot això, a proposta de la Direcció General d'Esports; de conformitat amb el que disposen l'article 15.1 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, i l'article 5.1 de l'Ordre la consellera d'Afers Socials i Esports de 12 de febrer de 2021 per la qual s'estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria d'esports; atesos els informes favorables del Servei Jurídic de la Conselleria d'Afers Socials i Esports; amb autorització prèvia del Consell de Govern; amb la fiscalització prèvia de la Intervenció General; de conformitat amb el que disposa la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i en ús de les facultats que m'atribueix la Llei 1/2019, de 31 de gener, del Govern de les Illes Balears, dict la següent

Resolució

1. Aprovar la convocatòria d'ajuts per millora i modernitzar la Xarxa de Centres d'instal·lacions esportives existent a la comunitat autònoma de les Illes Balears, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència - finançat per la Unió Europea - Next Generation EU i que figura en l'annex 1 d'aquesta Resolució.

2. Aprovar el pressupost d'aquesta convocatòria, que té un import màxim de tres milions nou-cents seixanta tres mil set-cents vint-i-sis euros amb quaranta-nou cèntims (3.963.726,49 €), amb càrrec a les partides pressupostàries següents dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als anys 2022, 2023, 2024 i 2025:

Partida pressupostaria

2022

2023

2024

2025

17601

G/461A01/76001/10

MR059

3.333,34

62.500,00

187.500,00

60.000,00

17601

G/461A01/76001/11

MR059

3.333,34

62.500,00

187.500,00

60.000,00

17601

G/461A01/76001/20

MR059

3.333,34

62.500,00

187.500,00

60.000,00

17601

G/461A01/76001/30

MR059

3.333,34

62.500,00

187.500,00

60.000,00

17601

G/461A01/76001/31

MR059

3.333,33

62.500,00

187.500,00

60.000,00

17601

G/461A01/76401/20

MR059

3.333,33

62.500,00

187.500,00

60.000,00

17601

G/461A01/76401/30

MR059

3.333,33

62.500,00

187.500,00

60.000,00

17601

G/461A01/76401/31

MR059

3.333,33

62.500,00

187.500,00

60.000,00

17601

G/461A01/76101/10

MR059

3.333,33

120.000,00

190.931,62

50.000,00

17601

G/461A01/76101/20

MR059

3.333,33

120.000,00

190.931,62

50.000,00

17601

G/461A01/76101/30

MR059

3.333,33

120.000,00

190.931,62

50.000,00

17601

G/461A01/76101/40

MR059

3.333,33

120.000,00

190.931,63

50.000,00

 

 

 

40.000,00

980.000,00

2.263.726,49

680.000,00

3. Autoritzar una despesa de tres milions nou-cents seixanta tres mil set-cents vint-i-sis euros amb quaranta-nou cèntims (3.963.726,49 €), amb càrrec a les partides pressupostàries següents dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als anys 2022, 2023, 2024 i 2025:

Partida pressupostaria

2022

2023

2024

2025

17601

G/461A01/76001/10

MR059

3.333,34

62.500,00

187.500,00

60.000,00

17601

G/461A01/76001/11

MR059

3.333,34

62.500,00

187.500,00

60.000,00

17601

G/461A01/76001/20

MR059

3.333,34

62.500,00

187.500,00

60.000,00

17601

G/461A01/76001/30

MR059

3.333,34

62.500,00

187.500,00

60.000,00

17601

G/461A01/76001/31

MR059

3.333,33

62.500,00

187.500,00

60.000,00

17601

G/461A01/76401/20

MR059

3.333,33

62.500,00

187.500,00

60.000,00

17601

G/461A01/76401/30

MR059

3.333,33

62.500,00

187.500,00

60.000,00

17601

G/461A01/76401/31

MR059

3.333,33

62.500,00

187.500,00

60.000,00

17601

G/461A01/76101/10

MR059

3.333,33

120.000,00

190.931,62

50.000,00

17601

G/461A01/76101/20

MR059

3.333,33

120.000,00

190.931,62

50.000,00

17601

G/461A01/76101/30

MR059

3.333,33

120.000,00

190.931,62

50.000,00

17601

G/461A01/76101/40

MR059

3.333,33

120.000,00

190.931,63

50.000,00

 

 

 

40.000,00

980.000,00

2.263.726,49

680.000,00

5. Designar la Direcció General d'Esports com a òrgan instructor del procediment de concessió de subvencions derivat d'aquesta convocatòria.

6. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera d'Afers Socials i Esports en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 de octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà que s'hagi publicat aquesta Resolució, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 17 de juny de 2022

La consellera d'Afers Socials i Esports

Fina Santiago Rodríguez

 

Annex 1

Bases de la convocatòria d'ajuts per millorar i modernitzar la Xarxa de Centres d'instal·lacions esportives existent a les comunitat autònoma de les Illes Balears, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència - finançat per la Unió Europea - Next Generation EU

1. Objecte

1.1 L'objecte de la convocatòria és modernitzar la Xarxa de Centres d'instal·lacions esportives existents a la comunitat autònoma de les Illes Balears, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència - finançat per la Unió Europea - Next Generation EU.

1.2 L'objectiu es realitzar diverses actuacions destinades a la substitució de les energies actuals que empren en el seu funcionament per altres amb menors emissions contaminants, que anomenem, Pla Energia Esport 2.0 i la renovació d'equips per a l'obtenció del màxim rendiment energètic de cadascun dels sistemes de que disposen. L'objectiu perseguit és la modernització de les instal·lacions esportives de la xarxa de centres de Tecnificació existents a les Illes Balears. Per això es pretén assolir mitjançant aquesta mesura la millora mitjançant la seva eficiència energètica o se n'haurà optimitzat l'ús mitjançant la digitalització o la millora de l'accessibilitat. Aquesta finalitat es realitza en desenvolupament de la mesura prevista a la inversió núm. 2 Pla de Transició Ecològica d'Instal·lacions Esportives del Pla Nacional de Recuperació, Transformació i Resiliència.

2. Règim Jurídic

2.1 Els ajuts objecte d'aquesta convocatòria estan finançats pel Mecanisme de Recuperació i Resiliència de la Unió Europea, de conformitat amb el Reglament (UE) 2020/2094 del Consell, de 14 de desembre de 2020, pel qual s'estableix un instrument de Recuperació de la Unió Europea per donar suport a la recuperació després de la crisi de la COVID-19, per la qual cosa les entitats beneficiàries hauran de regir-se pel Reglament (UE) 2021/241 del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021, pel qual s'estableix el Mecanisme de Recuperació i Resiliència, la resta de normes de la Unió sobre la matèria i per les normes estatals de desenvolupament o transposició d'aquestes.

2.2 Aquestes subvencions es regiran, per allò que s'estableix particularment en aquesta resolució de convocatòria, pel que preveu el Text refós de la Llei de subvencions aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre; per l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 12 de febrer de 2021 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'esports, especialment en tot el que no disposa aquesta convocatòria; per la Llei 4/2021, de 17 de desembre, de mesures extraordinàries i urgents per executar les actuacions i els projectes que s'han de finançar amb fons europeus en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència; per la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic, en el cas que en l'execució de les subvencions se celebrin contractes que s'hagin de sotmetre a aquesta llei i per les altres normes legals, reglamentàries i, si escau, convencionals, que siguin aplicables; particularment per l'Ordre HFP/1030/2021, de 29 de setembre, per la qual es configura el sistema de gestió del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència i per l'Ordre HFP/1031/2021, de 29 de setembre, per la qual s'estableix el procediment i el format de la informació que han de proporcionar les Entitats del Sector Públic Estatal, Autonòmic i Local per al seguiment del compliment de fites i objectius i d'execució pressupostària i comptable de les mesures dels components del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.

2.3 En compliment del que disposa el Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, al Reglament (UE) 2021/241 del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021, pel qual s'estableix el Mecanisme de Recuperació i Resiliència, i la seva normativa de desenvolupament, en particular la Comunicació de la Comissió Guia tècnica (2021/C 58/01) sobre l'aplicació del principi de «no causar un perjudici significatiu», així com el que requereix la Decisió d'Execució del Consell relativa a l'aprovació de l'avaluació del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència d'Espanya (CID) i el document Annex, totes les actuacions que es duguin a terme en compliment d'aquesta convocatòria han de respectar el principi de no causar un perjudici significatiu al medi ambient (principi DNSH). Això inclou el compliment de les condicions específiques assignades a la Component 26, així com a la inversió 2 en què s'emmarquen aquestes actuacions pel que fa al principi DNSH.

3. Àmbit temporal

Són subvencionables les despeses dels projectes que compleixin els requisits que estableix aquesta convocatòria i que s'hagin dut a terme o executat o que es duguin a terme o s'executin dins el període comprès entre l'1 de gener de 2022 i el 31 d'octubre de 2025.

4. Pressupost i finançament

4.1 L'import màxim que es destina a aquesta convocatòria és tres milions nou-cents seixanta tres mil set-cents vint-i-sis euros amb quaranta-nou cèntims (3.963.726,49 €), amb càrrec a les partides pressupostàries següents dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als anys 2022, 2023, 2024 i 2025:

Partida pressupostaria

2022

2023

2024

2025

17601

G/461A01/76001/10

MR059

3.333,34

62.500,00

187.500,00

60.000,00

17601

G/461A01/76001/11

MR059

3.333,34

62.500,00

187.500,00

60.000,00

17601

G/461A01/76001/20

MR059

3.333,34

62.500,00

187.500,00

60.000,00

17601

G/461A01/76001/30

MR059

3.333,34

62.500,00

187.500,00

60.000,00

17601

G/461A01/76001/31

MR059

3.333,33

62.500,00

187.500,00

60.000,00

17601

G/461A01/76401/20

MR059

3.333,33

62.500,00

187.500,00

60.000,00

17601

G/461A01/76401/30

MR059

3.333,33

62.500,00

187.500,00

60.000,00

17601

G/461A01/76401/31

MR059

3.333,33

62.500,00

187.500,00

60.000,00

17601

G/461A01/76101/10

MR059

3.333,33

120.000,00

190.931,62

50.000,00

17601

G/461A01/76101/20

MR059

3.333,33

120.000,00

190.931,62

50.000,00

17601

G/461A01/76101/30

MR059

3.333,33

120.000,00

190.931,62

50.000,00

17601

G/461A01/76101/40

MR059

3.333,33

120.000,00

190.931,63

50.000,00

 

 

 

40.000,00

980.000,00

2.263.726,49

680.000,00

4.2 La distribució dels crèdits entre les partides pressupostàries té caràcter estimatiu i l'alteració d'aquesta distribució, o l'afegitó d'altres partides pressupostàries sense modificació de l'import de la convocatòria no precisarà de cap tipus de canvi en la convocatòria.

4.3 Amb l'import de la subvenció es podrà finançar fins al 100% del cost total dels projectes subvencionats, llevat que l'entitat disposi d'una altra font de finançament, i en aquest cas només se subvencionarà el percentatge que sol·liciti, sempre que la suma no superi el 100% del cost del projecte corresponent.

4.4 En el cas que es vulgui augmentar la dotació de la convocatòria, s'ha de fer mitjançant una resolució de la consellera d'Afers Socials i Esports.

5. Entitats beneficiàries

5.1 Es poden beneficiar de les subvencions que preveu aquesta convocatòria les entitats locals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, contemplades a l'article 3 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les bases de règim local.

5.2 Les entitats beneficiàries estaran subjectes a les obligacions derivades del contingut de les bases reguladores de la present subvenció, de la resolució de concessió de les subvencions i, en general, de la normativa vigent que se li aplica.

Les entitats beneficiàries no poden incórrer en cap de les circumstàncies que preveuen els articles 13.2 i 3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, que impedeixen obtenir la condició de beneficiària, així com els articles 10.1 i 2 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions.

5.3 D'acord amb l'article 3.k) de l'Ordre HFP/1031/2021, de 29 de setembre, es considera que les entitats beneficiàries són entitats executores a les quals els correspon la execució dels subprojectes objecte de la subvenció.

5.4. D'acord amb l'article 3.m) de l'Ordre HFP/1031/2021, de 29 de setembre, es considera que el secretari o càrrec que exerceixi funcions anàlogues es l'òrgan gestor que certificarà el resultat que reculli l'informe de gestió conforme a la documentació administrativa i comptable relativa al subprojecte executat per les àrees o regidories corresponents de l'entitat local.»

Aquest Òrgan gestor és el responsable de l'elaboració, signatura i tramitació de l'Informe de Gestió del Subprojecte.

5.5 Les entitats executores es podran valdre de les entitats dependents o vinculades previstes a l'article 85.2.A, apartats b) c) d), de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, de bases del règim local, per dur a terme les accions previstes, sota la responsabilitat i la direcció de l'entitat executora. Aquestes entitats dependents o vinculades del sector públic no tindran la consideració de entitats executores, sinó que la seva participació en aquest tindrà, als efectes del sistema de gestió establert a l'Ordre HFP/1030/2021, de 29 de setembre, un caràcter merament instrumental.

5.6 Es requisit de les entitats beneficiàries posseir la titularitat o la cessió d'ús dels terrenys, centres o espais en els quals es realitzarà l'actuació inversora.

6. Obligacions de les entitats beneficiàries

6.1 D'acord amb l'article 17 de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 12 de febrer de 2021 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'esports i la resta de normativa aplicable, les entitats beneficiàries d'aquestes subvencions tenen les obligacions següents:

a. Comunicar a l'òrgan competent que s'accepta la proposta de resolució o que s'hi renuncia, en els termes de la resolució de la convocatòria. En tot cas, es considera que la entitat beneficiària desisteix de la proposta de resolució si no manifesta l'acceptació en el termini de 5 dies hàbils.

b. Acreditar davant la Conselleria d'Afers Socials i Esports que es compleixen de manera efectiva els requisits i les condicions per accedir als ajuts i, en especial, que es manté l'activitat subvencionada.

c. Acreditar abans que es dicti la proposta de resolució de concessió, que s'està al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat i de les obligacions tributàries davant la Hisenda autonòmica.

El límit per acreditar el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social previst al paràgraf segon de la lletra f) de l'article 11 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, es de fins a deu mil euros.

d. Comunicar a l'òrgan que concedeix les subvencions qualsevol variació de la seva situació que pugui tenir incidència en la conservació i la quantia dels ajuts, en el termini de vint dies hàbils comptadors des que s'origini la variació.

e. Assumir la diferència econòmica entre l'import de la quantitat concedida i el cost total de l'activitat per a la qual se sol·licita la subvenció, ja sigui amb fons propis, o bé a través d'aportacions de tercers, garantint que aquesta es faci efectiva en els terminis i condicions establertes per a l'atorgament de la subvenció.

f. Comunicar a l'òrgan concedint l'obtenció d'altres subvencions, ajuts o finançament per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol administració pública o ens privat o públic, tant nacional com estranger, en el termini de tres dies hàbils des de la sol·licitud o obtenció de la subvenció concurrent i, en tot cas, abans de la justificació de l'aplicació que s'hagi donat als fons percebuts.

g. Facilitar tota la informació que els requereixi l'òrgan de control financer corresponent.

h. Col·laborar amb les actuacions de control i comprovació que puguin dur a terme els òrgans competents, i aportar tota la informació i la documentació que li requereixin en l'exercici d'aquestes actuacions.

i. Conservar els documents originals justificatius de l'aplicació de la subvenció rebuda, inclosos els documents electrònics, durant un període mínim de 8 anys, que estaran a disposició de la Conselleria competent en matèria d'Afers Socials, de la Intervenció General de la comunitat autònoma i dels òrgans fiscalitzadors i de control que els puguin requerir.

j. Aportar una memòria justificativa de l'aplicació dels ajuts atorgats i que n'expliqui la realització.

k. Justificar les despeses efectuades amb càrrec als ajuts atorgats, en la forma escaient i dins el termini establert, amb caràcter general, en aquesta norma i, amb caràcter específic, en les resolucions de concessió corresponents.

l. Destinar les inversions realitzades a la fi concreta per a la qual es va concedir la subvenció almenys durant cinc anys, en els termes establerts a l'article 31.4.a) de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, i segons l'article 40.4 a) del Text refós de la Llei de Subvencions, aprovar pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

m. Conservar els documents de conformitat amb l'article 132 del Reglament Financer.

n. Permetre l'accés a la Comissió Europea, a la OLAF, al Tribunal de Comptes de la UE i, en el seu cas, a la Fiscalia Europea, tal com preveu l'article 22.2 del Reglamento 241/2021, del Parlamento Europeo y del Consejo de 12 de febrero de 2021 por el que se establece el Mecanismo de Recuperación y Resiliencia (RMRR) i 129.1 del Reglament Financer 2018/1046.

o. L'entitat beneficiària te l'obligació d'informació, comunicació i publicitat, conforme a l'article 34 del RMRR.

p. En compliment del que estableix el Reglament (UE) 2021/241, del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021, i l'article 8.1 de l'Ordre HPF/1030/2021 de 29 de setembre, l'entitat sol·licitant de la subvenció, haurà de presentar les següents declaracions relatives a:

i. Que coneix la normativa d'aplicació, sobre cessió i tractament de dades, en particular el que estableix l'apartat 2 lletra d) i l'apartat 3, de l'article 22 del Reglament (UE) 2021/241 del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer del 2021, pel qual s'estableix el Mecanisme de Recuperació i Resiliència; i que accepta la cessió i el tractament de les dades amb els fins expressament relacionats en aquests articles.

ii. Que es compromet amb els estàndards més exigents relatius al compliment de les normes jurídiques, ètiques i morals, amb adopció de les mesures necessàries per prevenir i detectar el frau, la corrupció i els conflictes d'interès, comunicant si escau a les autoritats que escaigui els incompliments observats.

iii. En aquest sentit, les Administracions Públiques estan obligades a aprovar un Pla antifrau propi o afegir-se a les mesures recollides al Pla antifrau autonòmic aprovat pel Consell de Govern el 31 de gener de 2022.

iv. Aquest Pla inclou mesures de prevenció, detecció i correcció del frau, la corrupció i els conflictes d'interessos.

v. Que respecta els principis d'economia circular i evita els impactes negatius significatius al medi ambient en l'execució de les actuacions subvencionades.

vi. Que no incorre en doble finançament i, si escau, no té constància de risc d'incompatibilitat amb el règim d'ajuts de l'Estat.

vii. Acceptació de la cessió de dades entre les administracions públiques implicades per donar compliment al que preveu la normativa europea que és aplicable i de conformitat amb la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals (Model annex IV.B de l'Ordre HPF/1030/2021 de 29 de setembre).

viii. Declaració responsable relativa al compromís de compliment del principis transversals establerts en el PRTR d'acord amb el model annex IV.C de l'ordre HPF/1030/2021 de 29 de setembre.

q. L'entitat beneficiària ha de subscriure la declaració responsable relativa al compromís de compliment del principis transversals establerts en el PRTR d'acord amb el model annex IV.C de l'ordre HFP/1030/2021

6.2 L'entitat beneficiària ha d'executar tot el projecte aprovat que hagi fonamentat la concessió de la subvenció.

 

7. Requisits dels projectes

7.1 Les inversions estan destinades preferentment a la Xarxa de Centres de Tecnificació de titularitat pública. Les instal·lacions que siguin objecte d'intervenció han de ser validades, a efectes de control previ dels requeriments de la Unió Europea, pel Ministeri de Cultura i Esports.

7.2 Les inversions estaran dedicades a la renovació de les instal·lacions millorant-ne l'eficiència energètica, optimitzat el seu ús mitjançant la digitalització o la millora de l'accessibilitat.

7.3 Les intervencions en matèria d'eficiència energètica han d'aconseguir de mitjana una reducció de la demanda d'energia primària d'almenys un 30%. Les actuacions objecte tenen assignada una etiqueta climàtica 026 bis «Renovació de l'eficiència energètica o mesures d'eficiència energètica relatives a infraestructures públiques, projectes de demostració i mesures de suport conformes amb els criteris d'eficiència energètica» amb una contribució a objectius climàtics del 100%.

7.4 Mesures «Do not significant harm» (No facis danys importants)

La mesura ha de tenir un impacte previsible nul o insignificant sobre l'objectiu mediambiental relacionat atesa la seva naturalesa. No obstant això, les actuacions que es duguin a terme relacionades amb rehabilitacions energètiques inclouran com a exigència la contribució a l'objectiu del 70% (en pes) dels residus de construcció i demolició generats als projectes d'infraestructura (amb exclusió dels residus amb codi LER 17 05 04), es preparin per a la reutilització, el reciclatge i la revalorització d'altres materials, incloses les operacions de rebliment utilitzant residus per substituir altres materials. Així mateix, els projectes finançats que impliquin demolició practicaran una demolició selectiva (separant materials).

Per aconseguir assolir l'objectiu del 70%, els agents encarregats de la construcció seguiran el principi de jerarquia dels residus, donant prioritat a la prevenció, preparació per a la reutilització, reciclatge, valorització energètica i per últim eliminació, sempre que sigui possible des del punt de vista mediambiental.

Els operadors hauran de limitar la generació de residus en els processos relacionats amb la construcció i la demolició, d'acord amb el Protocol de gestió de residus de construcció i demolició de la UE i tenint en compte les millors tècniques disponibles i utilitzant la demolició selectiva per permetre l'eliminació i la manipulació segura de substàncies perilloses i facilitar la reutilització i el reciclatge d'alta qualitat mitjançant l'eliminació selectiva de materials, utilitzant els sistemes de classificació disponibles per a residus de construcció i demolició.

7.5 Es garantirà que els dissenys d'edificis i les tècniques de construcció donin suport a la circularitat i, en particular, demostrar, amb referència a ISO 20887 o altres normes per avaluar la capacitat de desmuntatge o adaptabilitat dels edificis, com estan dissenyats per ser més eficients a l'ús de recursos, adaptables, flexibles i desmuntables per permetre la reutilització i el reciclatge.

7.6 En la rehabilitació d'edificis es tindrà en consideració les directrius recollides a la Directiva (UE) 2018/844 relativa a l'eficàcia energètica dels edificis de cara que siguin edificis de consum d'energia gairebé nul.

7.7 D'altra banda, quan sigui factible, es faran servir equips i components d'alta durabilitat i reciclabilitat i fàcils de desmuntar i de reacondicionar.

7.8 En matèria de rehabilitació energètica, els components i materials de construcció utilitzats en el desenvolupament de les actuacions previstes en aquesta mesura no contindran amiant ni substàncies perilloses identificades a partir de la llista de substàncies subjectes a autorització que figura a l'annex XIV del Reglament (CE ) 1907/2006.

7.9 El caràcter general de les actuacions orientades a la substitució de sistemes de calefacció i refrigeració basats en energies fòssils per altres tecnologies zero contaminants permetrà una significativa reducció de les emissions a l'aire i per tant una millora en la salut pública.

7.10 El caràcter general de les actuacions contemplades quant a promoure la rehabilitació d'edificis incloent-hi el concepte d'eficiència energètica fan preveure clarament una reducció de les emissions de contaminants atmosfèrics principalment associada a la disminució del consum energètic.

7.11 A més, s'adoptaran mesures per reduir el soroll, la pols i les emissions contaminants durant la fase d'obra i s'executaran les actuacions associades a aquesta mesura sempre complint la normativa aplicable vigent quant a la possible contaminació de sòls i aigua.

7.12 El termini d'execució d'activitats previstes a executar hauran d'estar finalitzades abans del 31 d'octubre de 2025.

8. Despeses d'implementació

Les entitats beneficiaris poden incloure els costos d'implementació que admeti la normativa europea que reguli el Mecanisme de Recuperació i que finalment es defineixin amb la Comissió Europea. A títol indicatiu, la guia de la Comissió Europea relaciona els costos de les actuacions preparatòries prèvies que siguin necessàries per establir la prestació de serveis, subministrament de béns o la realització de les activitats corresponents, o el cost d'assistències tècniques externes quan siguin contractades directament , com a consultors, si estan directament relacionades i són essencials per al desenvolupament de les actuacions, sempre que estiguin ben justificades, i no impliqui una externalització de tasques governamentals essencials relacionades amb la consecució de les fites i objectius.

No tenen la consideració de costos indirectes imputables les despeses de gestió corresponents a despeses de constitució, funcionament o estructura permanent o habitual de les entitats que s'encarreguin de la gestió de les actuacions objecte de la subvenció.

9. Despeses no subvencionables

En cap cas se consideraran despeses subvencionables i queden expressament exclosos com a cost elegible d'aquesta subvenció:

a. El preu de solars o immobles.

b. Les despeses provinents de modificacions o liquidacions que siguin necessàries per completar qualsevol obra en la part que excedeixi de l'import de la subvenció concedida.

c. En cap cas es consideraran despeses finançables els impostos indirectes, inclòs l'Impost sobre el Valor Afegit (IVA). Així doncs, serà despesa finançable l'import de la base imposable, excloent els impostos indirectes.

10. Subcontractació

10.1 L'entitat beneficiària podrà subcontractar fins al 100% de l'activitat subvencionada sempre que això impliqui un valor afegit al contingut de l'activitat, d'acord amb el que disposa l'article 27 Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 12 de febrer de 2021 amb relació a l'article 38 del Text refós de la Llei de subvencions.

10.2 Si l'activitat concertada amb tercers excedeix el 20 % de l'import de la subvenció i l'import és superior a 60.000,00 euros o superior al 50 %, independentment de la quantia, cal autorització prèvia de la formalització del contracte per part de la consellera d'Afers Socials i Esports, i que el contracte es celebri per escrit.

S'entén que persona beneficiària subcontracta quan concerta amb tercers l'execució total o parcial de l'activitat que constitueix l'objecte de la subvenció. Queda fora d'aquest concepte la contractació d'aquelles despeses en els quals hagi d'incórrer l'entitat beneficiària per a la realització per si mateixa de l'activitat subvencionada.

 

​​​​​​​11. Règim de compatibilitat amb altres ajuts de la Unió Europea

D'acord amb l'article 9 del Reglament 241/2021, del Parlament Europeu i del Consell de 12 de febrer del 2021, pel qual s'estableix el Mecanisme de Recuperació i Resiliència, les reformes i els projectes d'inversió podran rebre ajut d'altres programes i instruments de la Unió sempre que aquest ajut no cobreixi el mateix cost.

12. Documentació que cal presentar

12.1 Les entitats interessades han de presentar una sol·licitud, d'acord amb el model que consta com a imprès 1, i que ha de signar la persona representant legal de l'entitat.

12.2 A la sol·licitud s'hi ha d'adjuntar la documentació següent:

a. Acreditació de la representació amb què actua la persona que signa la sol·licitud.

b. Memòria explicativa del projecte amb la descripció de la inversió o equipament, els plànols i documents gràfics corresponents i el seu pressupost detallat.

En el cas que algun dels projectes suposi la realització d'una obra major, s'haurà de presentar el corresponent projecte d'execució o, en el seu cas, projecte bàsic firmat pel tècnic competent responsable, degudament identificat i visat pel corresponent col·legi professional. S'hi haurà de descriure l'objecte de les obres, que recollirà la identificació del solar o immoble on es pretén actuar, els antecedents i situació prèvia de les obres, les necessitats a satisfer o, quan sigui procedent, les deficiències que es pretenen corregir, la justificació de la solució adoptada i el termini d'execució previst per a les obres. També s'inclourà plànols del conjunt i de detall, pressupost detallat per capítols comprensiu de mesuraments i preus unitaris.

c. Declaració responsable del tècnic corresponent, de que les actuacions a subvencionar compleixen amb els requisits tècnics dels projectes, descrits al punt 7 d'aquesta convocatòria.

d. El document acreditatiu de la titularitat o la cessió d'ús dels terrenys, centres o espais en els quals es realitzarà l'actuació inversora.

e. De conformitat amb l'article 28.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 61 del Reial Decret 203/2021, de 30 de març, pel qual aprova el Reglament d'actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics, la Conselleria d'Afers Socials i Esports pot obtenir, excepte l'oposició expressa de la persona interessada que s'ha de fer constar en el model de sol·licitud, els certificats acreditatius que l'entitat interessada està al corrent de les obligacions amb l'Agència Tributària Estatal i la Seguretat Social, així com la verificació de les dades d'identitat (NIF). En cas que no s'autoritzin aquestes consultes, ha d'aportar la documentació acreditativa d'estar al corrent de les obligacions anteriors, així com una còpia del document d'identitat, si escau, juntament amb la sol·licitud d'ajuts.

El límit relatiu a l'acreditació del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social previst al paràgraf segon de la lletra f) de l'article 11 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, és de fins a deu mil euros.

f. Una declaració responsable signada electrònicament (imprès 2) que inclou:

1) Que l'entitat sol·licitant no es troba incursa en cap dels supòsits de prohibició per ser beneficiària de subvencions que estableix l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, en relació amb l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

2) Que l'entitat sol·licitant es compromet a complir les obligacions que estableix l'article 11 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

3) Que l'entitat sol·licitant es compromet a complir les obligacions que estableix l'article 17 de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 12 de febre de 2021 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'esports.

4) Que l'entitat es compromet a complir les obligacions establertes al punt 6 d'aquesta convocatòria de subvencions.

5) Que l'entitat sol·licitant no ha estat mai objecte de sancions administratives fermes, ni de sentències fermes condemnatòries per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, en compliment de l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

6) Que es compromet a complir les obligacions establertes en la Llei 31/1995, de 8 de novembre, de Prevenció de Riscos Laborals i no haver estat sancionada, en virtut de resolució administrativa o sentència judicial ferma, per falta greu o molt greu en matèria de prevenció de riscos laborals, durant l'any immediatament anterior a la data de sol·licitud de la subvenció.

7) No trobar-se la persona que exerceixi la representació legal de l'entitat en els supòsits d'incompatibilitat establerts a la normativa vigent.

g. En compliment del que estableix el Reglament (UE) 2021/241, del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021, i l'article 8.1 de l'Ordre HPF/1030/2021 de 29 de setembre, l'entitat sol·licitant de la subvenció, haurà de presentar les següents declaracions relatives a:

1. Que coneix la normativa d'aplicació, sobre cessió i tractament de dades, en particular el que estableix el apartat 2 lletra d) i l'apartat 3, de l'article 22 del Reglament (UE) 2021/241 del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer del 2021, pel qual s'estableix el Mecanisme de Recuperació i Resiliència; i que accepta la cessió i el tractament de les dades amb els fins expressament relacionats en aquests articles (imprès 3).

2. Que es compromet amb els estàndards més exigents relatius al compliment de les normes jurídiques, ètiques i morals, amb adopció de les mesures necessàries per prevenir i detectar el frau, la corrupció i els conflictes d'interès, comunicant si escau a les autoritats que escaigui els incompliments observats (imprès 4).

3. Que respecta els principis d'economia circular i evita els impactes negatius significatius al medi ambient en l'execució de les actuacions subvencionades (imprès 5).

4. Que no incorre en doble finançament i, si escau, no té constància de risc d'incompatibilitat amb el règim d'ajuts de l'Estat (imprès 6).

També, cal declarar que l'entitat sol·licitant no ha sol·licitat ni rebut cap altre ajut per a la mateixa finalitat de qualsevol administració pública o ens privat o públic, tant nacional com estranger o, en cas contrari, una relació de les entitats a les quals s'ha sol·licitat una subvenció per a la mateixa finalitat o de les quals se n'ha obtingut alguna, amb indicació de la quantia sol·licitada o concedida.

h. Una declaració responsable signada electrònicament de la veracitat de les dades bancàries aportades, excepte que ja consti, tramitada vàlidament, en els arxius de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (en aquest cas, és suficient indicar-ne les dades). La titularitat del compte bancari ha de ser de l'entitat beneficiària de la subvenció (imprès 7).

i. Una declaració responsable signada electrònicament de no tenir vigent cap sanció ferma greu o molt greu en matèria esportiva, cap sanció ferma per dopatge, ni cap sanció penal ferma per delictes relacionats amb el dopatge.

12.3 Els tècnics de la Direcció General d'Esports poden sol·licitar, a més, tota la documentació complementària que considerin necessària per avaluar correctament la sol·licitud.

12.4 En relació a la documentació que determinen els apartats anteriors, cal comunicar a la Direcció General d'Esports qualsevol modificació que es produeixi durant el període subvencionat fins que es presenti la justificació final del projecte.

Les entitats beneficiàries podran sol·licitar, amb caràcter excepcional, la modificació del contingut, de la quantia a la baixa i/o dels terminis d'execució del projecte subvencionat quan es produeixi alguna eventualitat que alteri o dificulti el desenvolupament d'aquests. És necessària l'autorització prèvia i expressa de la la Direcció General d'Esports per a procedir a una modificació substancial del projecte que, en tot cas, es mantindrà dins dels límits i condicions de les activitats subvencionades.

Les sol·licituds de modificació es presentaran signades pel representant legal de l'entitat, hauran d'estar prou motivades i es formularan amb caràcter immediat a l'aparició de les circumstàncies que les justifiquin.

12.5 La presentació de la sol·licitud suposa que l'entitat autoritza als tècnics de la Direcció General d'Esports perquè puguin demanar a altres administracions qualsevol documentació, i les dades i els informes que considerin necessaris per tramitar l'expedient.

12.6 La presentació de la sol·licitud implica l'acceptació de les prescripcions que conté aquesta convocatòria i de tota la normativa aplicable en matèria de subvencions.

13. Nombre, lloc i termini de presentació de sol·licituds

13.1 En cas que l'entitat presenti més d'una sol·licitud de subvenció, s'haurà d'especificar de forma clara quina preferència atorga a cada una de les sol·licituds, perquè en cas que no hagi crèdit suficient per atendre totes les sol·licituds, sigui la pròpia elecció de l'entitat la que dirimeixi la seva preferència per un projecte o un altre.

13.2 Cada sol·licitud de subvenció que es presenti ha de correspondre a un únic projecte, el qual haurà de comprendre inversions dedicades a la renovació de les instal·lacions millorant-ne l'eficiència energètica, optimitzat el seu ús mitjançant la digitalització o la millora de l'accessibilitat, el qual s'haurà de realitzar en una mateixa instal·lació esportiva.

13.3 En el cas que una entitat presenti més d'una sol·licitud, només ha d'aportar la documentació assenyalada en l'apartat 12.2 amb la primera de les sol·licituds, excepte pel que fa a la documentació prevista en els apartats b), c) i d), que s'ha d'adjuntar a cada sol·licitud.

13.4 El termini per presentar les sol·licituds acaba és de tres mesos a contar des de l'endemà que es publiqui aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears; aquest termini es podrà ampliar en dos mesos més en el cas que no s'hagi exhaurit el crèdit assignat. Les entitats interessades han de presentar les sol·licituds de forma electrònica mitjançant el Registre Electrònic Comú (REC).

En cas de presentar-la de manera presencial, l'Administració, conforme allò que estableix l'article 68.4 de la Llei 39/2015, els requerirà perquè la realitzin en la forma indicada anteriorment.

En el termini màxim de tres dies d'haver presentat la sol·licitud de forma electrònica mitjançant el Registre Electrònic Comú, les entitats sol·licitants han de trametre una còpia de la sol·licitud a l'adreça de correu electrònic trasllats-ib@esports.caib.es.

13.5 Els impresos oficials de la sol·licitud i dels documents que s'han d'emplenar i presentar són a disposició de les persones interessades en els enllaços del web de la Direcció General d'Esports.

Quan en la sol·licitud s'hi inclogui una adreça de correu electrònic, s'entendrà que aquesta adreça s'aporta a l'efecte dels avisos que s'esmenten en l'article 41.6 de la Llei 39/2015.

14. Examen de la documentació

14.1 Els serveis tècnics de la Direcció General d'Esports han d'examinar les sol·licituds i la documentació que s'hi adjunta per determinar si el projecte s'adequa al que estableix aquesta convocatòria.

14.2 D'acord amb el que disposa l'article 21.5 de la Llei 39/2015, quan el nombre de les sol·licituds formulades o de les persones afectades pugui suposar un incompliment del termini màxim de resolució, l'òrgan competent per resoldre, a proposta raonada de l'òrgan instructor, o el superior jeràrquic de l'òrgan competent per resoldre, a proposta d'aquest òrgan, poden habilitar els mitjans personals i materials per complir el despatx adequat i en el termini escaient.

14.3 En el cas que les sol·licituds no compleixin els requisits legals o els que exigeix aquesta convocatòria, o no incorporin la documentació esmentada en l'apartat anterior, s'ha de requerir a l'entitat interessada que, en el termini de deu dies hàbils, esmeni el defecte o aporti la documentació que manca, amb indicació que, si no ho fa, es considerarà que desisteix de la seva petició, amb la resolució prèvia que s'ha de dictar d'acord amb l'article 21 de la Llei 39/2015.

15. Comissió tècnica de validació prèvia i seguiment dels projectes

15.1 L'acord de la Conferencia Sectorial d'Esports de 8 de novembre de 2021, preveu que les instal·lacions que siguin objecte d'intervenció han de ser validades, a efectes de control previ dels requeriments de la Unió Europea, pel Ministeri de Cultura i Esports. Per la qual cosa es constitueix una comissió tècnica de validació prèvia i seguiment dels projectes a subvencionar.

15.2 La comissió tècnica de validació prèvia i seguiment dels projectes te les següents funcions:

- Anàlisis i estudi tècnic dels projectes presentats.

- Tramesa dels projectes que reuneixen els requisits tècnics prevists del punt 7 d'aquesta convocatòria al Ministeri de Cultura i Esports

- Emetre un informe tècnic dels projectes que no reuneixen el requisits tècnics del punt 7 d'aquesta convocatòria. Trametre aquest informe a la Comissió Avaluadora.

- Seguiment dels projectes subvencionats.

- Enviar a la Direcció General d'Esports i al Ministeri de Cultura i Esports, almenys trimestralment, informació sobre l'estat de tramitació dels expedients, on s'inclogui entre d'altres, informació sobre l'execució, el compliment de fites i els objectius, cost real esperat respecte de l'inicialment estimat, cost individualitzat per inversió i cost individualitzat per mesura, manera d'implementació i mecanismes de control per a la seva correcta execució.

15.3 La comissió tècnica de validació prèvia i seguiment dels projectes integrada pels següents membres:

a. President: el cap del Servei d'Administració Esportiva.

b. Vocals:

o Un funcionari de la Conselleria d'Afers Socials i Esports de l'escala d'arquitectura tècnica del cos facultatiu tècnic de la CAIB.

o Un funcionari de la Direcció General d'Esports responsable del Cens d'instal·lacions esportives.

o El Director del Centre de Tecnificació Esportiva Illes Balears.

c. Secretari o secretària: una persona del personal tècnic de la Direcció General d'Esports, designada com a vocal.

16. Comissió Avaluadora

16.1 D'acord amb el que disposen l'article 19 del Text refós de la Llei de subvencions i l'article 12 de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 12 de febrer de 2021 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'esports, es constitueix la Comissió Avaluadora, que integren els membres següents:

a. President o presidenta: el cap del Servei de Planificació i Formació de la Direcció General d'Esports.

b. Vocals:

— La cap del Departament Jurídic de la Conselleria d'Afers Socials i Esports, o la persona que delegui.

El Director del Centre de Tecnificació Esportiva de les Illes Balears, o la persona que delegui.

Dues persones del personal tècnic de la Direcció General d'Esports.

c. Secretari o secretària: una persona del personal tècnic de la Direcció General d'Esports, designada com a vocal.

16.2 En el cas que, segons el que estableix l'article 21.5 de la Llei 39/2015, s'habilitin mitjans personals per resoldre el procediment dins el termini, es pot ampliar el personal tècnic de les direccions generals que formen part de la Comissió.

16.3 Les funcions de la Comissió Avaluadora són:

- Examinar les sol·licituds presentades.

- Emetre l'informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució que ha de formular la Direcció General d'Esports.

Les decisions d'aquesta Comissió s'han de prendre per majoria simple i en cas d'empat el president té el dret de vot de qualitat.

17. Instrucció del procediment, resolució i notificació

17.1 L'òrgan competent per instruir el procediment és el director general d'Esports, qui ha de dur a terme, d'ofici, les actuacions necessàries per instruir i tramitar el procediment, d'acord amb el que estableix l'article 16 del Text refós de la Llei de subvencions.

17.2 En tot cas, abans de la proposta de resolució, l'òrgan instructor pot donar audiència a les entitats interessades durant un termini de deu dies a l'efecte de

proposar la millora de la sol·licitud i, en particular, la modificació del pressupost presentat per la persona o l'entitat sol·licitant o de les condicions i la forma de realització de l'activitat, sempre que això no perjudiqui terceres persones. En aquests casos, s'ha de demanar la conformitat de la persona o l'entitat sol·licitant, conformitat que s'ha d'entendre atorgada si la proposta formulada per l'òrgan instructor explicita clarament les modificacions corresponents i la persona o l'entitat sol·licitant no hi manifesta oposició, per escrit, en un termini de deu dies. En qualsevol altre cas, la sol·licitud s'ha de mantenir en els termes expressats per la persona o l'entitat sol·licitant en l'escrit inicial, sens perjudici de les correccions que, si escau, es desprenguin de l'escrit d'oposició que presenti.

També s'ha de concedir el tràmit d'audiència esmentat anteriorment en el cas d'haver-se desestimat la sol·licitud de l'entitat o en el cas que l'import de la subvenció proposada sigui inferior a la quantitat sol·licitada.

17.3 L'òrgan instructor, a la vista de l'expedient i de l'informe de la Comissió Avaluadora, ha de formular la proposta de resolució, la qual s'ha de pronunciar sobre tots els aspectes relatius a la resolució establerts en l'article 14 de l'Ordre de bases reguladores del 12 de febrer de 2021, i si escau, sobre les modificacions indicades en el paràgraf anterior.

La proposta de resolució no crea cap dret a favor de la persona beneficiària proposada davant l'Administració mentre no es dicti la resolució de concessió i es notifiqui o publiqui.

17.4 La proposta de resolució es publicarà a la web de la Direcció General d'Esports, tenint els mateixos efectes que la notificació, d'acord amb l'article 45 de la Llei 39/2015.

17.5 Una vegada formulada i publicada la proposta de resolució, les entitats beneficiàries han de comunicar a l'òrgan instructor que accepten la proposta o bé que hi renuncien, en el termini de cinc dies hàbils. En tot cas, es considera que l'entitat beneficiària desisteix de la proposta de resolució si no manifesta acceptació dins el termini atorgat, comptadors des de l'endemà que se li hagi publicat.

17.6 L'òrgan competent per resoldre els procediments de concessió de les subvencions que determina aquesta convocatòria és la consellera d'Afers Socials i Esports.

17.7 La resolució dictada en aquest procediment, que posa fi a la via administrativa, s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, sense perjudici que també es pugui publicar a la web de la Direcció General d'Esports, d'acord amb l'article 45 de la Llei 39/2015; ha de ser motivada, i ha de fixar, en cas de concessió, la quantia individual de la subvenció de cada una de les entitats que hagin estat subvencionades.

17.8 El termini màxim per resoldre el procediment i publicar les resolucions és de sis mesos, comptadors des de la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds.

17.9 Les sol·licituds no resoltes en el termini fixat en l'apartat anterior s'han de considerar desestimades.

17.10 En el supòsit que el procediment de concessió es paralitzi per qualsevol causa imputable a l'entitat sol·licitant de la subvenció per la falta de compliment d'algun tràmit preceptiu en el termini atorgat, se la podrà declarar decaiguda en el seu dret al tràmit corresponent, i la Direcció General d'Esports podrà proposar a l'òrgan competent per resoldre el procediment la resolució d'aquest i, una vegada dictada la resolució corresponent, l'ha de notificar a la persona interessada. No obstant això, sempre que no afecti a tercers, s'admetrà l'actuació de l'interessat i produirà els seus efectes legals, si es produís abans o en el dia en què es notifiqui la resolució en què es tengui per transcorregut el termini.

17.11 En el cas que hi hagi renúncia per part de les entitats a les subvencions concedides, podran atendre's, sense necessitat de nova convocatòria, les sol·licituds de subvenció que, havent estat presentades en termini per entitats que compleixin els requisits i condicions per a ser beneficiàries de les subvencions i respecte als projectes subvencionables, hagin estat desestimades per falta de consignació pressupostària.

17.12 Qualsevol alteració de les condicions exigides per concedir la subvenció i, en tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions o ajuts atorgats per altres administracions o ens públics o privats, estatals o internacionals, pot donar lloc a la modificació de la resolució de concessió.

18. Criteris de valoració i determinació de l'import de la subvenció

18.1 La concessió dels ajuts s'ha de regir pels principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat i no-discriminació, eficàcia en el compliment dels objectius fixats per l'òrgan o entitat que els atorga, i eficiència en l'assignació i la utilització dels recursos públics.

18.2 Les sol·licituds de les entitats beneficiàries se seleccionaran d'acord amb el que disposen els articles 17.1 i 18 del Text refós de la Llei de subvencions, els articles 6 i 7 de l'Ordre de la Consellera i el que disposa aquesta convocatòria.

18.3 En cap cas, l'import de la subvenció concedida no pot ser superior a la quantia sol·licitada.

18.4 En tot cas, l'import de la subvenció concedida no pot ser d'una quantia que, de manera aïllada o en concurrència amb altres subvencions o ajuts, superi el cost de l'activitat objecte de la subvenció.

18.5 La Comissió Avaluadora aplicarà el procediment de valoració i determinació de l'import de la subvenció que es detalla a continuació:

A.- S'assignarà un punt per € del cost del projecte (import sense IVA)

B.- Per al repartiment de les subvencions s'aplicarà un sistema de repartiment per puntuació. Per a això, es divideix l'import total especificat en el punt quart, entre la suma total de punts obtinguts per tots els sol·licitants, que ens donarà el valor del punt. L'ajuda resultant serà l'obtinguda de multiplicar el valor del punt pel nombre de punts de cada sol·licitud, sempre que aquesta quantitat no superi el cost de la inversió, ni el màxim que es pot atorgar per línia de subvenció, tipus de material i tipus de sol·licitant. Si, com a conseqüència d'aquesta distribució queda un romanent, s'ha de repartir amb el mateix sistema entre la resta d'entitats beneficiàries.

18.6 Ordre de preferència:

1. Instal·lacions esportives reconegudes de tecnificació esportiva.

2. Instal·lacions esportives on es desenvolupin programes de tecnificació esportiva reconeguts per la Direcció General d'Esports

3. Instal·lacions esportives que presten serveis supramunicipals.

19. Mecanisme de seguiment per part de la Conselleria d'Afers Socials i Esports

19.1 Donat que l'Acord de la Conferència Sectorial d'Esport de 8 de novembre de 2021, relatiu a la distribució territorial i criteris de repartiment del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència preveu un mecanisme de seguiment per part del Ministeri de Cultura i Esports, les actuacions estaran sotmeses al seguiment i control que s'estableixi per al Pla de Reconstrucció, Transformació i Resiliència, així com les obligacions específiques relatives a la informació i publicitat, control, verificació, seguiment i altres obligacions imposades per la normativa interna i de la Unió Europea que per al Mecanisme de Recuperació i Resiliència de la UE s'estableixin i l'aplicació dels quals serà de compliment obligat.

Per facilitar el seguiment en conjunt les entitats beneficiaries han d'enviar, almenys trimestralment a la Direcció General d'Esports, informació sobre l'estat de tramitació dels expedients, on s'inclogui entre d'altres, informació sobre l'execució, el compliment de fites i els objectius, cost real esperat respecte de l'inicialment estimat, cost individualitzat per inversió i cost individualitzat per mesura, manera d'implementació i mecanismes de control per a la seva correcta execució. A més, hauran de presentar un informe justificatiu final, als efectes de la liquidació on s'avaluïn les dades anteriors, així com altres que siguin sol·licitades per les autoritats nacionals i comunitàries.

19.2 La Direcció General d'Esports assumeix la responsabilitat quant al seguiment de l'execució del cost estimat a través del seguiment de l'execució comptable de les despeses imputades a projectes o iniciatives del PRR (article 46 RD-L 36/2020).

19.3 Seguiment tècnic del projecte aprovat

19.3.1 L'entitat beneficiària està obligada a lliurar un informe tècnic de seguiment de l'execució del projecte cada tres mesos, des que comenci l'activitat objecte de l'ajut.

19.3.2 Aquests informes s'han de presentar no han d'incloure factures o altres justificants de les despeses.

19.3.3 El termini per presentar aquest l'informe de seguiment és de quinze dies, una vegada complert cada període de tres mesos d'execució. Aquest termini no és susceptible d'ampliació.

19.3.4 En qualsevol moment durant l'execució del projecte, la Direcció General d'Esports pot requerir-ne a l'entitat beneficiària qualsevol document, informe o aclariment tècnic.

 

​​​​​​​20. Modificació del projecte aprovat i ampliació de terminis

20.1 Les entitats que hagin rebut ajuts queden obligades a comunicar immediatament qualsevol eventualitat que alteri o dificulti el desenvolupament del projecte subvencionat.

20.2 És necessària l'autorització prèvia i expressa de l'òrgan que concedeix l'ajut en el cas de modificacions substancials. Es consideren modificacions substancials:

a) Respecte del pressupost, la creació de partides no previstes inicialment en el projecte i les variacions en les partides que, sense alterar la quantia total de l'ajuda i del valor del programa, superen el 10 % respecte del pressupost aprovat. Les variacions successives en la mateixa partida pressupostària inferiors al 10 % respecte del pressupost aprovat però que, sumades, arriben a aquest límit han de passar a tenir la consideració de modificació substancial.

b) Les que suposen una ampliació del termini d'execució superior als tres mesos.

A aquests efectes, l'entitat beneficiària, després de l'acte de concessió i abans que acabi el termini màxim d'execució o de justificació de l'activitat, pot sol·licitar que es modifiqui el contingut del projecte, per raó que concorrin circumstàncies noves i imprevisibles que justifiquin alterar les condicions d'execució de l'activitat objecte de l'ajut. En aquests casos, l'òrgan que concedeix l'ajuda pot autoritzar-ne l'alteració, sempre que no impliqui un increment de la quantia de l'ajuda concedida inicialment ni cap perjudici per a terceres persones, mitjançant la modificació de la resolució de concessió que correspongui en cada cas.

20.3 Les sol·licituds de modificació han de ser motivades, s'han de formular immediatament després de l'aparició de les circumstàncies que les justifiquen i han d'especificar les repercussions pressupostàries que impliquen. L'entitat beneficiària ha de presentar la nova matriu de planificació i el pressupost detallat modificat.

20.4 Les modificacions que, sense alterar la quantia total de la subvenció i del valor del programa, no superin el percentatge previst s'han de comunicar a l'òrgan que concedeix les ajudes. En aquest cas, les entitats poden compensar les variacions produïdes entre les partides, i això no implica la necessitat de modificar el contingut de l'acte de concessió de l'ajut, dins el mateix capítol pressupostari.

20.5 El termini màxim per acabar l'activitat es pot ampliar, d'acord amb l'article 16.4) de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 12 de febrer de 2021.

20.6 Una vegada acabada l'execució del projecte, l'entitat beneficiària pot sol·licitar, d'una manera motivada, una ampliació del termini màxim de justificació, sempre que no excedeixi la meitat del termini inicial, d'acord amb el que estableixen l'article 16.4 de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 12 de febrer de 2021 i l'article 32 de la Llei 39/2015.

21. Pagament i justificació d'activitats

21.1 D'acord amb que preveu l'Acord de la Conferència Sectorial d'Esport de 8 de novembre de 2021, relatiu a la distribució territorial i criteris de repartiment del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència la documentació requerida per a la justificació final es la següent:

– Memòria explicativa dels projecte subvencionat i la seva contribució a l'assoliment dels objectius prevists. La documentació que acompanyi la presentació de la Memòria haurà d'incloure una declaració responsable(1) del compliment del principi de «no causar un perjudici significatiu al medi ambient» en el sentit establert a l'apartat 6) de l'article 2 del Reglament (UE) 2021/241 del Parlament europeu i del Consell de 12 de febrer del 2021 pel qual s'estableix el Mecanisme de Recuperació i Resiliència.

1. https://www.miteco.gob.es/es/ministerio/recuperacion-transformacion-resiliencia/transicion-verde/guiadnshmitecov20_tcm30-528436.pdf

– Memòria econòmica justificativa del cost de les activitats realitzades, amb indicació detallada de les despeses i els ingressos relacionats amb el projecte subvencionat. En les despeses i les inversions s'ha d'identificar el creditor, el document, l'import, la data d'emissió i la data de pagament. Quan les projectes hagin estat finançades, a més de la subvenció amb altres fonts de finançament, s'haurà d'acreditar en la justificació l'import, la procedència i l'aplicació d'aquests fons a les activitats subvencionades

Els compromisos previst a la memòria explicativa del projecte (apartat 12.2.b d'aquesta convocatòria) es poden flexibilitzar en el sentit que es permeten compensacions entre els conceptes pressupostats, sempre que es compleixi la finalitat de la subvenció.

– El mecanisme de verificació de la inversió sol·licitat per la Unió Europea per a aquests fons (justificació final) es realitzarà mitjançant la presentació d'un compte justificatiu amb els documents següents:

1. Llistat d'instal·lacions que han estat renovades amb el suport del Mecanisme de Recuperació i Resiliència sota aquesta línia.

2. Per cada projectes:

a. una descripció breu de l'acció;

b. certificats d'eficiència energètica agregats abans i després de l'acció de renovació;

c. la llista de les accions de renovació individuals completades i, per a cadascuna, els números de registre dels certificats d'eficiència energètica abans i després de l'acció de renovació, i l'estalvi energètic aconseguit;

3. Certificació de fi d'obra.

– Etiquetatge verd i digital d'acord amb els annexos VI i VII del Reglament Mecanisme de Recuperació i Resiliència de les actuacions a través del sistema de seguiment i control són del 100% i 0% respectivament.

– Compte justificatiu amb aportació de justificants de despesa i pagament

1. Les entitats beneficiàries han de presentar la documentació que acrediti la realització de la despesa mitjançant un compte justificatiu, signat pel representant de l'entitat beneficiària, que ha de tenir el contingut següent:

a) Un informe econòmic justificatiu del cost de les activitats dutes a terme, que ha de contenir:

1r. Una relació classificada de les despeses i les inversions de l'activitat, amb la identificació del creditor i el document, l'import, la data d'emissió i, si escau, la data de pagament. S'han d'indicar les desviacions esdevingudes del pressupost presentat en el moment de la sol·licitud.

2n. La indicació, si escau, dels criteris de repartiment dels costs generals o indirectes incorporats en la relació classificada de les despeses esmentada.

3r. Una relació detallada d'altres ingressos o subvencions que hagin finançat l'activitat subvencionada amb indicació de l'import i la procedència.

4t. Els tres pressuposts que, si escau, i en aplicació de l'article 40.3 del Text refós de la Llei de subvencions, ha d'haver sol·licitat la persona o entitat beneficiària.

L'elecció entre les ofertes presentades, que s'han d'aportar en la justificació o, si escau, en la sol·licitud de la subvenció, s'ha de fer d'acord amb criteris d'eficiència i economia, i s'ha de justificar expressament en una memòria l'elecció quan no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa.

En la justificació s'ha d'indicar clarament a quina activitat de les previstes al Pla d'actuació presentat corresponen els justificants aportats, així com a quins conceptes del pressupost previst es refereixen, omplint la casella corresponent del compte justificatiu.

b) Còpia de les factures o els documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa que justifiquin les despeses incorporades a la relació a què fa referència la lletra a) anterior, i còpia de la documentació acreditativa del pagament.

c) Quan els justificants de les despeses s'imputin parcialment a d'altres subvencions, caldrà indicar la quantia exacta o percentatge imputat a cadascuna.

d) No cal la presentació de les factures o documents equivalents d'un import igual o inferior a tres mil euros, sens perjudici de les actuacions posteriors de comprovació i control.

Per a la justificació de les despeses imputables d'un import igual o inferior a sis mil euros, és suficient presentar una declaració responsable de la entitat beneficiària, sens perjudici de les actuacions posteriors de comprovació i control que, si escau, estableixin.

21.2 El pagament de la subvenció únicament es pot fer efectiu una vegada justificada l'activitat que se subvenciona.

21.3 Es consideren despeses subvencionables aquelles que de manera indubtable responguin a l'adquisició d'immobilitzat material objecte de subvenció, i s'efectuïn en el període compres entre 1 de gener de 2022 i el 31 d'octubre de 2025 i hagi estat efectivament pagada en el mateix període.

21.4 En cas que l'entitat beneficiària no justifiqui l'import total del projecte d'actuació que hagi servit de base per a la concessió de l'ajut, pertoca la revocació parcial de l'ajut, del qual s'ha de reduir l'import proporcionalment a la quantia no justificada.

21.5 No s'entendrà totalment justificada l'aplicació dels fons percebuts fins que no s'hagi acreditat, com a mínim, l'import del projecte d'actuació que hagi servit de base per concedir l'ajut.

21.6 Si els projectes per als quals se sol·licitin els ajuts objecte d'aquesta convocatòria obtenen ajuts o subvencions d'altres entitats públiques o privades, el total dels ajuts en cap cas no pot superar el pressupost del projecte.

21.7 Si la documentació aportada per la justificació de la subvenció no compleix els requisits exigits, s'ha de requerir l'entitat interessada que, en el termini de quinze dies hàbils, esmeni la mancança o adjunti els documents preceptius.

21.8 Tot i això, les resolucions de concessió poden establir condicions concretes per justificar les subvencions.

21.9 El termini per justificar les ajudes concedides és el 31 d'octubre de 2025 (inclòs).

22. Pagament

22.1 El pagament de la subvenció únicament es pot fer efectiu una vegada justificada l'activitat que se subvenciona.

22.2 Amb caràcter general, l'import de les subvencions s'ha d'abonar, una vegada justificat el compliment de la finalitat per a la qual es varen concedir, a partir del que resulti de la liquidació de la justificació de la subvenció.

22.3 La justificació, la liquidació i el pagament consegüent és farà en un sol moment en acabar l'activitat, mitjançant justificació i liquidació total, amb les condicions i els requisits que s'estableixin específicament a l'apartat 21 d'aquesta convocatòria.

22.4 La liquidació de la subvenció s'ha de dictar i notificar en el termini de nou mesos a comptar des de la presentació de la justificació per la persona interessada o, si s'escau, des de l'endemà del termini màxim per presentar-la, sens perjudici que, prèviament, s'hagi de requerir a la persona interessada perquè la presenti en un termini addicional de quinze dies improrrogables.

22.5 Per al còmput del termini de nou mesos a què es refereix el paràgraf anterior no s'han de tenir en compte els períodes d'interrupció justificada de les actuacions ni les dilacions que es puguin produir per causes no imputables a l'administració concedent, sempre que es documentin de manera adequada fent constar les dades d'inici i acabament de cada període, per dies naturals, i el motiu de la interrupció o la dilació.

22.6 La liquidació de la subvenció s'ha de dictar en el marc de les actuacions de comprovació, i que constitueix un pressupost de l'obligació de pagament total que, si s'escau, correspongui a favor de la persona interessada i a càrrec de l'administració concedent, com també, si s'escau, de l'inici per l'òrgan competent i a instància de l'òrgan gestor del procediment de revocació o de reintegrament total de la subvenció concedida i no justificada totalment.

22.8 En tot cas, la liquidació de la subvenció per l'òrgan gestor no impedeix ni afecta la realització d'altres actuacions ulteriors de control intern o extern previstes en aquesta llei i en la resta de la legislació aplicable per part dels òrgans competents en cada cas, amb l'abast i les conseqüències jurídiques corresponents.

22.9 El transcurs del termini màxim per dictar i notificar la liquidació no impedirà que l'òrgan gestor la dicti i la notifiqui, llevat, si escau, que abans de dictar-la s'hagin iniciat altres actuacions de control pels òrgans a què es refereix l'apartat anterior o s'hagi iniciat un procediment de revocació o de reintegrament de la subvenció.

22.10 En tot cas, no seran exigibles els interessos moratoris que, si s'escau, es meritin entre l'endemà del transcurs d'aquest termini màxim i l'inici d'un procediment de reintegrament.

22.11 Sens perjudici de la resta de supòsits a què fa referència l'article 39.2 de la Llei general de subvencions, quan l'interessat presenti la justificació de la subvenció en el termini corresponent, el còmput del termini de prescripció del dret de l'administració concedent a liquidar l'eventual reintegrament que, si s'escau, pertoqui s'inicia l'endemà de la notificació de la liquidació de la subvenció o del transcurs del termini màxim per dictar-la i notificar-la.

23. Avaluació i control

23.1 Les persones o entitats beneficiàries queden sotmeses a les mesures de comprovació i fiscalització que estableix la legislació de finances i pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears quant a la concessió i el control dels ajuts públics. A més, han de facilitar tota la informació que els requereixin l'òrgan instructor, la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, la Sindicatura de Comptes o altres òrgans de control extern.

43.2 L'ocultació de qualsevol informació sobre els requisits dona lloc a la denegació o a la revocació de l'ajut atorgat, sens perjudici de les responsabilitats que se'n puguin derivar.

24. Revocació dels ajuts concedits

24.1 L'alteració, intencionada o no, de les condicions tingudes en compte per concedir la subvenció, l'incompliment total o parcial de les obligacions o dels compromisos que ha de complir l'entitat beneficiària i, en tot cas, l'obtenció de subvencions incompatibles prèviament o posteriorment a la resolució de concessió són causes de revocació, total o parcial, de la subvenció atorgada.

25.2 La revocació de la subvenció s'ha de dur a terme mitjançant una resolució de modificació de la resolució de concessió, que n'ha d'especificar la causa, com també la valoració del grau d'incompliment, i ha de fixar l'import que, si pertoca, ha de percebre finalment l'entitat beneficiària. A aquest efecte, s'entén com a resolució de modificació la resolució de pagament dictada en el procediment d'execució pressupostària que tingui tots aquests requisits. No obstant això, en els casos en què, com a conseqüència de l'abonament previ de la subvenció, l'entitat beneficiària n'hagi de reintegrar la totalitat o una part, no s'ha de dictar cap resolució de modificació i s'ha d'iniciar el procediment de reintegrament corresponent.

A aquests efectes, s'han de tenir en compte el principi general de proporcionalitat, com també la resta de criteris de gradació que estableix l'article 30.3 de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 12 de febrer de 2021, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'esports.

26. Reintegrament dels ajuts concedits

26.1 Les causes i l'import del reintegrament total o parcial, de la subvenció, com també el procediment per exigir-lo, es regeixen pel que estableix l'article 44 del Text refós de la Llei de subvencions i per la normativa reglamentària de desplegament, tenint en compte els criteris de gradació a què es refereix l'article 30.3 de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 12 de febrer de 2021 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'esports.

26.2 En el cas que la causa del reintegrament derivi de la invalidesa de la resolució de concessió, aquesta resolució s'ha de revisar prèviament d'acord amb l'article 25 del Text refós de la Llei de subvencions i en la resta de disposicions aplicables.

26.3 D'acord amb el que preveu l'article 40.4 del Text refós de la Llei de subvencions, en referència al supòsit d'adquisició, construcció, rehabilitació i millora de béns inventariables serà causa de reintegrament l'incompliment de l'obligació de destinació dels ajuts atorgats a la finalitat per a la qual es sol·liciten, per un període mínim de 5 anys. Aquest incompliment es produirà en tot cas amb l'alienació o el gravamen del bé, quedant el bé afecte al pagament del reintegrament qualsevol que sigui el seu posseïdor, llevat que sigui un tercer protegit per la fe pública registral o es justifiqui l'adquisició dels bens amb bona fe i just títol en establiment mercantil o industrial, en cas de bens mobles no inscribibles.

Aquesta obligació no es considerarà incomplerta si la consellera d'Afers Socials i Esports autoritza el canvi de destinació, alienació o gravamen. En aquest cas, l'adquiridor assumirà l'obligació de destinació dels béns pel període restant i, en cas d'incompliment d'aquesta obligació, del reintegrament de la subvenció.

27. Compatibilitat

Les subvencions que s'atorguin d'acord amb aquesta convocatòria són compatibles amb altres ajudes, subvencions i ingressos, independentment de la seva naturalesa i de l'entitat que els concedeixi, sempre que, aïlladament o conjuntament, no superin el cost de l'activitat objecte de la subvenció.

Les infraccions i sancions que, si escau, es poden derivar de l'atorgament de les subvencions que preveu aquesta convocatòria es regeixen pel que estableix el títol V del Text refós de la Llei de subvencions i d'acord amb el procediment que recull l'article 62 del mateix text legal.

30. Règim d'informació i comunicació

30.1 Per a la deguda difusió de l'origen de la subvenció, les entitats beneficiàries han d'incorporar els projectes el logotip oficial dels Fons Europeus en format durador i material resistent.

30.2 Tota informació i publicitat dels projectes i inversions subvencionats per aquesta convocatòria, com ara cartells informatius, plaques, publicacions impreses i electròniques, material audiovisual, pàgines web, anuncis i

insercions a premsa, certificats, etc…hauran d'incloure l'emblema de la Unió Europea, i juntament amb l'emblema de la Unió, s'inclourà el text següent: “Finançat per la Unió Europea – NextGenerationEU”.

30.3 El format s'ajustarà al que estableix el “Manual de Marca del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència” (desembre 2021), confeccionat per la Secretaria d'Estat de Comunicació de la Presidència del Govern. Aquest manual estarà disponible a la seu electrònica de l'Oficina d'Inversions Estratègiques de l'Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

30.4 Quan l'entitat beneficiària inclogui el seu propi logotip o el d'altres entitats finançadores del projecte, el del Fons Europeu haurà de figurar amb la mateixa mida i en les mateixes condicions de visibilitat.

31. Protecció de dades personals

Els tractaments de dades de caràcter personal de les persones físiques es realitzaran amb estricta subjecció al que es disposa en el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades); en la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals, i en la resta de la normativa sobre protecció de dades personals.