Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
SERVEI D'OCUPACIÓ DE LES ILLES BALEARS
Núm. 343133
Resolució del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball i president del Servei d’Ocupació de les Illes Balears per la qual s’aprova, en el marc del programa «SOIB Jove: Qualificats - Entitats Locals 2022», la convocatòria de subvencions per finançar projectes d’experiència professional per a l’ocupació de joves amb estudis qualificats, a les Illes Balears, amb el finançament del Fons Social Europeu, amb càrrec al Programa Operatiu d’Ocupació Juvenil 2014-2020 i la Iniciativa d’Ocupació Juvenil, i amb fons de Conferència Sectorial
Fets
El Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB) és un organisme autònom, creat mitjançant la Llei 7/2000, de 15 de juny, que, d'acord amb els Estatuts, té com a funcions gestionar les polítiques actives d'ocupació; gestionar el conjunt de programes i mesures d'orientació, ocupació, formació i formació amb alternança amb l'ocupació, que tenen per objecte millorar les possibilitats d'accés a la col·locació de les persones desocupades en el mercat de treball, per compte propi o d'altri; adaptar la formació i la requalificació per a l'ocupació dels treballadors, així com les altres accions destinades a fomentar l'esperit empresarial i l'economia social i a millorar les condicions dels treballadors.
En les conclusions sobre el Marc Financer Pluriennal (2014-2020) de 8 de febrer de 2013, el Consell Europeu va reconèixer la situació particularment difícil del jovent en determinades regions. Per això, va decidir crear una iniciativa sobre l'ocupació juvenil, amb una dotació de 6.000 milions d'euros per al període 2014-2020, per donar suport a les mesures establertes en el paquet d'ocupació juvenil proposat per la Comissió el 5 de desembre de 2012 i, en particular, la Garantia Juvenil, amb l'objectiu d'integrar en el mercat laboral les persones joves que ni fan feina ni estudien ni reben formació. La Unió Europea té com a objectiu prioritari ajudar el jovent a entrar i romandre en el mercat de treball, així com a adquirir i desenvolupar les competències necessàries.
Per una altra banda, en l'Estratègia Espanyola d'Activació per a l'Ocupació 2021-2024, aprovada pel Reial decret 1069/2021, de 4 de desembre, s'ha configurat com a prioritari facilitar l'accés de les persones joves a una ocupació estable i, a aquest efecte, s'hi preveu com a objectiu instrumental promoure la formació vinculada a la contractació i a l'obtenció d'experiència laboral. En aquest sentit, es vol aprofitar l'experiència positiva dels plans de xoc per a joves, tal com recull l'Estratègia Espanyola d'Activació per a l'Ocupació 2021-2024.
L'Ordre de la consellera d'Educació, Cultura i Universitats de 10 d'octubre de 2013 que estableix les bases reguladores de les subvencions en matèria de polítiques actives d'ocupació gestionades pel Servei d'Ocupació de les Illes Balears, en l'article 1.2, permet incentivar accions i mesures que impliquin treballar de manera efectiva en un entorn real i que permetin adquirir formació o experiència professional dirigides a la qualificació o a la inserció laboral.
La situació laboral del jovent a les Balears està sotmesa a dificultats importants. Segons l'Institut Nacional d'Estadística, l'any 2021 la taxa d'atur de les persones entre 16 i 24 anys va ser del 30,8 %, una xifra molt superior al 12,4 % que hi havia en el conjunt de la població activa de les Balears. Val a dir que aquesta diferència, amb una taxa d'atur del doble per als joves respecte de la resta de població, és independent de la conjuntura econòmica, i mostra els problemes estructurals del jovent per accedir al mercat de treball. Les característiques distintives són l'elevada dispersió territorial dels joves qualificats aturats respecte d'altres col·lectius objecte d'atenció del SOIB; la falta d'experiència en llocs de feina relacionats amb la seva formació; la incidència de l'atur en les titulacions de ciències socials, de la salut i jurídiques; l'impacte de l'atur en els joves de 25 a 29 anys, i, naturalment, la desprotecció que pateixen, perquè no han cotitzat prou per generar una prestació, un subsidi o un ajut. La manca d'experiència professional relacionada amb la formació cursada és una de les barreres que tenen per accedir a una feina qualificada, fet que els deixa en desavantatge respecte de persones de més edat i promou dinàmiques de desajust per sobrequalificació entre les habilitats que tenen els joves i les que requereixen els llocs de feina a què accedeixen finalment.
D'altra banda, el 5 de juny de 2017 s'aprovà el Pla d'Ocupació de Qualitat 2017-2020 (POQIB), en el marc del Pacte per la Competitivitat, l'Ocupació de Qualitat i el Progrés Social. El POQIB estableix com una de les línies d'actuació en l'àmbit de l'ocupació juvenil la línia d'actuació 6.1.5, «Mesures per fomentar l'adquisició d'experiència professional», com una eina fonamental per garantir una inserció laboral de qualitat que eviti les situacions d'ocupació marcades per la sobrequalificació.
Així mateix, l'any 2016 el Govern de les Illes Balears va engegar aquest programa de foment de l'ocupació dirigit a les entitats locals perquè contractassin joves desocupats, de més de 18 anys i menys de 30, amb formació acadèmica o professional acreditada de grau superior i sense experiència laboral prèvia en la seva formació o amb poca. Aquest programa ha tingut continuïtat amb convocatòries posteriors i ha mostrat resultats molt satisfactoris.
Per tal d'assegurar la igualtat de tracte territorial, s'ha distribuït el crèdit de la convocatòria entre tots els municipis de la comunitat autònoma de les Illes Balears i en cada illa, en funció del nombre de persones potencialment candidates: persones desocupades majors de 18 i menors de 30 anys, inscrites com a demandants en el SOIB, segons les dades proporcionades per l'Observatori del Treball de les Illes Balears. Per tal d'assegurar la cobertura de tot el territori, s'ha fixat una subvenció màxima inicial per als municipis de 800.000 € i de 400.000 € per a l'àmbit de l'illa, i una de mínima de 33.317,20 € per a municipis i de 66.634,40 € per a les mancomunitats. El resultat d'aquest procés es recull en l'annex 2. Aquesta assignació inicial és orientativa per a les entitats que vulguin participar en la convocatòria i limitativa en el cas que el crèdit de la convocatòria resulti insuficient per donar cobertura a totes les contractacions sol·licitades, situació en què cal aplicar els criteris de concessió que estableix l'apartat 10 d'aquesta convocatòria. Per tal d'aprofitar més els recursos econòmics disponibles i incrementar les possibilitats que es contractin més joves, les entitats interessades amb capacitat per contractar més persones poden sol·licitar la subvenció per a més llocs de feina que l'assignació que els correspon inicialment, i es poden concedir sempre que hi hagi romanents de crèdit en el procés d'adjudicació.
Aquesta convocatòria està inclosa en el Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears 2021-2023, que aprovà l'Acord de Consell de Govern de 20 de desembre de 2021 (BOIB núm. 175, de 23 de desembre), en compliment del que disposa l'article 6.1 del Text refós de la Llei de subvencions.
El Pla Anual de Política d'Ocupació 2022 inclou aquest programa com a programa propi de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, en l'eix 3, «Oportunitats d'ocupació», amb la denominació «SOIB Jove: Programa de Joves Qualificats (PP00094)», d'acord amb el Reial decret legislatiu 3/2015, de 23 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei d'ocupació. Aquesta mesura està configurada com un programa d'activació per a l'ocupació, i els contractes que en derivin tenen la consideració de contractes temporals de causa específica, d'acord amb la disposició addicional novena del Reial decret legislatiu 3/2015, que s'hi va introduir mitjançant la disposició final segona del Reial decret llei 32/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reforma laboral, la garantia de l'estabilitat en l'ocupació i la transformació del mercat de treball.
Les accions que preveu aquesta convocatòria compten amb el finançament del Fons Social Europeu (FSE), en el marc del Programa Operatiu d'Ocupació Juvenil 2014-2020, objectiu específic 8.2.4: «Augmentar la contractació de caràcter indefinit de les persones joves no ocupades i no integrades en els sistemes d'educació o formació, a través de la intermediació i dels incentius econòmics».
Amb la necessitat de simplificar la gestió de les ajudes tant en la mateixa Administració com en les entitats que participen en el programa, la normativa europea estableix l'obligatorietat d'aplicar costs simplificats a les subvencions, de conformitat amb la darrera modificació de l'article 14 del Reglament (UE) 1304/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre, duita a terme mitjançant el Reglament (UE, Euratom) 2018/1046, de 18 de juliol, que disposa que les normes sobre costs simplificats les estableixen els articles 67, 68, 68 bis i 68 ter del Reglament 1303/2013 del Parlament i del Consell, de 17 de desembre. Així, per determinar els mòduls econòmics que s'han d'aplicar a la modalitat de contracte en pràctiques (ara, contracte formatiu per a l'obtenció de la pràctica professional) es va elaborar un informe tècnic, d'acord amb l'article 67.5 del Reglament 1303/2013, sobre el qual va informar favorablement la Intervenció de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en data 15 de maig de 2018. Aquest informe inclou els càlculs fets per determinar els mòduls, descriu el mètode de càlcul utilitzat i determina les despeses derivades de la contractació; és just, equitatiu i verificable, i es fonamenta en dades objectives basades en el III Conveni col·lectiu únic per al personal laboral de l'Administració General de l'Estat (AGE), com a font de dades de referència per analogia entre l'AGE i els ens locals dependents i vinculats de les Illes Balears, i en la normativa vigent en matèria de cotitzacions a la Seguretat Social.
Els reglaments (UE) 1303/2013 i 1304/2013, relatius a l'FSE, resulten aplicables a les operacions finançades amb càrrec al Programa Operatiu d'Ocupació Juvenil 2014-2020. Les subvencions atorgades dins el marc d'aquesta convocatòria no són ajuts d'Estat, d'acord amb la Comunicació de la Comissió relativa al concepte d'ajuda estatal conformement al que disposa l'article 107.1 del Tractat de funcionament de la Unió Europea, que es publicà en el Diari Oficial de la Unió Europea de 19 juliol de 2016, pel que fa a les entitats beneficiàries que duran a terme les activitats subvencionades, que actuïn en l'exercici d'autoritat pública o en qualitat d'administració pública, i que formen part de les funcions essencials de l'entitat. Així doncs, les ajudes previstes en aquesta convocatòria reuneixen les condicions per ser qualificades de subvenció i estan subjectes a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; a la normativa que la desplega, i a la resta de normes aplicables. Aquestes ajudes no constitueixen, però, una ajuda d'Estat, en els termes prevists en els articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea, atès que la seva concessió no falseja ni amenaça de falsejar la competència, en afavorir determinades empreses o produccions, ja que les entitats beneficiàries són entitats locals o les entitats que en depenen o hi estan vinculades, d'acord amb el que estableix l'apartat 2 de la convocatòria.
La Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes (BOIB núm. 99, de 4 d'agost), estableix en el títol IV, capítol III, el marc d'actuació en relació amb l'àmbit laboral. Així mateix, es pren en consideració el Reial decret 818/2021, de 28 de setembre, pel qual es regulen els programes comuns d'activació per a l'ocupació del Sistema Nacional d'Ocupació. En tot el que no estableix aquesta Resolució, cal ajustar-se al que disposa la resta de normativa d'aplicació general.
Per tot això, en l'exercici de les competències que atribueix el Decret 22/2020, de 24 de juliol, pel qual s'aprova el text consolidat del Decret d'aprovació dels Estatuts del Servei d'Ocupació de les Illes Balears (BOIB núm. 131, de 25 de juliol); havent-ne informat el Consell de Direcció del SOIB, i tenint en compte les disponibilitats pressupostàries, dict la següent
Resolució
1. Aprovar la convocatòria de subvencions per finançar un programa d'experiència professional per a l'ocupació destinat a persones majors de 18 i menors de 30 anys, que compleixin els requisits que estableix aquesta convocatòria, que siguin contractades mitjançant un contracte formatiu per a l'obtenció de la pràctica professional per part d'entitats locals de les Illes Balears. Aquesta convocatòria està inclosa dins el Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears 2021-2023, que aprovà l'Acord del Consell de Govern de 20 de desembre de 2021 (BOIB núm. 175, de 23 de desembre), en compliment del que disposa l'article 6.1 del Text refós de la Llei de subvencions, i es preveu cofinançar-la mitjançant el Fons Social Europeu, amb càrrec al Programa Operatiu d'Ocupació Juvenil (2014-2020), objectiu específic 8.2.4: «Augmentar la contractació de caràcter indefinit de les persones joves no ocupades i no integrades en els sistemes d'educació o formació, a través de la intermediació i dels incentius econòmics».
2. Ordenar comunicar a la Base de dades nacional de subvencions i publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears aquesta Resolució, la qual comença a produir efectes l'endemà d'haver-s'hi publicat.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball i president del SOIB en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb el que disposen l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 44, de 3 d'abril), i l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb el que estableix l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa (BOE núm. 167, de 14 de juliol).
Palma, en la data de la signatura electrònica (13 de juny de 2022)
El conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball i president del Servei d'Ocupació de les Illes Balears Iago Negueruela Vázquez
ANNEX 1 Convocatòria
1. Objecte i àmbit d'aplicació
L'objecte d'aquesta convocatòria és regular la concessió de subvencions destinades a finançar els costs laborals, inclosa la cotització empresarial a la Seguretat Social, que es derivin de la contractació de persones joves desocupades majors de 18 anys i menors de 30 anys, inscrites en el Sistema Nacional de Garantia Juvenil, que reuneixin els requisits per poder signar un contracte formatiu per obtenir la pràctica professional adequada al nivell d'estudis o de formació cursat, que siguin contractades per part dels ens locals o bé de les entitats que en depenen o que hi estan vinculades.
L'àmbit d'aplicació d'aquesta convocatòria és la comunitat autònoma de les Illes Balears.
2. Entitats o ens beneficiaris
1. Poden beneficiar-se de les subvencions que estableix aquesta convocatòria els ens locals (corporacions locals, consells insulars i mancomunitats) i també les entitats que en depenen o que hi estan vinculades, que contractin persones que reuneixin els requisits que s'assenyalen en l'apartat 8, per dur a terme tasques que siguin competència de l'entitat contractant. Les entitats dependents que fan activitats que es puguin considerar activitat econòmica, d'acord amb la Comunicació de la Comissió relativa al concepte d'ajuda estatal conformement al que disposa l'article 107.1 del Tractat de funcionament de la Unió Europea, ja esmentada, no poden ser beneficiàries d'aquestes ajudes, llevat que les tasques que han de fer les persones que es contractin s'emmarquin en l'exercici de potestats administratives i resultin separades clarament de les tasques que es fan en l'exercici de l'activitat econòmica.
2. No es poden beneficiar dels ajuts que preveu aquesta convocatòria les entitats en què es doni alguna de les prohibicions que estableixen l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions; l'article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.
3. Normativa aplicable
a) Per motiu del cofinançament amb fons europeus, hi són aplicables:
— El Reglament (UE) núm. 1303/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, pel qual s'estableixen les disposicions comunes relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió, al Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca, i pel qual s'estableixen les disposicions generals relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió, al Fons Europeu Marítim i de la Pesca, i es deroga el Reglament (CE) núm. 1083/2006 del Consell.
— El Reglament (UE) núm. 1304/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, relatiu al Fons Social Europeu.
— El Reglament d'execució (UE) núm. 821, de 28 de juliol de 2014, de la Comissió.
— L'Estratègia de Comunicació del Programa Operatiu d'Ocupació Juvenil.
b) Les ajudes que regula aquesta convocatòria estan sotmeses a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, així com al Reglament que la desplega, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, i a la resta de normativa aplicable.
c) També hi és aplicable el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
d) Les bases reguladores aplicables a aquesta convocatòria les conté l'Ordre de la consellera d'Educació, Cultura i Universitats de 10 d'octubre de 2013 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria de polítiques actives d'ocupació que gestiona el Servei d'Ocupació de les Illes Balears (BOIB núm. 146, de 24 d'octubre).
4. Crèdit disponible
El crèdit assignat inicialment a aquesta convocatòria és de 8.000.000 €, imputable als pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per al 2022, sempre que hi hagi crèdit adequat i suficient, amb la distribució següent:
— 5.000.000 €, imputables al centre de cost 76101, subprograma 322D14, capítol 4, fons finalista 19114 (Programa Operatiu d'Ocupació Juvenil - FSE).
— 3.000.000 €, imputables al centre de cost 76101, subprograma 322D14, capítol 4, fons finalista 22021, i s'han de finançar mitjançant els fons del Ministeri de Treball i Economia Social que cada any distribueix territorialment la Conferència Sectorial d'Ocupació i Assumptes Laborals. En cas que el crèdit consignat per a aquest fons excedeixi aquest finançament, s'ha d'imputar amb càrrec a altres crèdits disponibles del SOIB corresponents a l'exercici del qual es tracti.
Quan les disponibilitats pressupostàries ho permetin, es pot augmentar l'import d'aquesta convocatòria sense obrir un nou termini de presentació de sol·licituds, sempre que l'ampliació de crèdit s'aprovi en qualsevol moment anterior a la resolució de concessió.
5. Distribució del crèdit
Per tal d'assegurar la igualtat de tracte territorial, s'ha distribuït el crèdit de la convocatòria entre tots els municipis de la comunitat autònoma de les Illes Balears i en cada illa, en funció del nombre de persones desocupades majors de 18 anys i menors de 30 que tenguin una titulació universitària o de formació professional de grau superior o un certificat de professionalitat de nivell 3, d'acord amb la Llei orgànica 5/2002, de 19 de juny, a més dels que tenguin un títol equivalent d'ensenyaments artístics o esportius que habilitin per a l'exercici professional, i que estiguin inscrites com a demandants en el SOIB, segons les dades proporcionades per l'Observatori del Treball de les Illes Balears (OTIB).
Pel que fa a les mancomunitats, com a entitats locals d'àmbit supramunicipal amb capacitat plena per complir les finalitats pròpies, amb personalitat jurídica independent dels municipis que les integren i amb una estructura i un personal propis, en el repartiment que s'esmenta en el paràgraf anterior se'ls ha assignat un import mínim que els permeti contractar almenys dues persones.
Per tal d'assegurar la cobertura de tot el territori, s'ha fixat una subvenció màxima inicial per als municipis de 800.000 € i de 400.000 € per a l'àmbit de l'illa, i una de mínima de 66.634,40 € per a cada mancomunitat i de 33.317,20 € per a la resta (municipis i illes). L'annex 2 recull el resultat d'aquest procés.
6. Contingut del projecte de contractació
1. Les entitats interessades a participar en el programa poden consultar la pàgina web de l'OTIB (<http://www.caib.es/sites/observatorideltreball/ca/fcontacto/>), per saber els perfils de les persones desocupades en els diferents àmbits territorials, a fi d'orientar les sol·licituds de contractació.
2. Els imports que consten en l'annex 2 com a assignació inicial són orientatius per a les entitats que vulguin participar en la convocatòria i operen com a import mínim garantit. No obstant això, per tal d'aprofitar més els recursos econòmics disponibles i incrementar les possibilitats que es contractin més joves, les entitats interessades que tenguin capacitat per poder contractar més persones poden sol·licitar la subvenció per a més llocs de feina dels que els permet l'assignació inicial, i es poden concedir sempre que hi hagi romanents de crèdit en el procés d'adjudicació.
3. L'entitat interessada ha de presentar una única sol·licitud, amb un projecte de contractació que ha d'incloure la totalitat de les contractacions que prevegi dur a terme. En la sol·licitud s'ha de fer constar de manera individualitzada cada un dels llocs de feina que es pretén cobrir, amb el perfil i les tasques que ha de fer, i ordenats per ordre de prioritat, per al cas que no hi hagués crèdit suficient per poder concedir totes les contractacions sol·licitades.
4. Les persones s'han de contractar amb una durada d'un any a jornada completa amb la modalitat de contracte formatiu per a l'obtenció de la pràctica professional adequada al nivell d'estudis o formació cursat, que preveu l'article 11.3 del Text refós de l'Estatut dels treballadors, aprovat pel Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre, d'acord amb la nova redacció arran de l'aprovació del Reial decret llei 32/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reforma laboral, convalidat per la Resolució del Congrés dels Diputats de 3 de febrer de 2022 i publicat en el BOE núm. 33, de 8 de febrer.
5. Per a les entitats que prevegin contractar de 9 a 24 persones dins del marc d'aquesta mesura, una pot dur a terme (entre d'altres) funcions de suport tècnic i de gestió administrativa del projecte, sempre que es corresponguin amb el seu nivell d'estudis o formació cursat. Per a projectes de 25 persones o més, s'hi poden destinar dues persones. Aquestes persones han de complir els mateixos requisits que la resta de persones candidates per ser seleccionades.
7. Requisits dels projectes de contractació
Els projectes de contractació que presentin les entitats han de complir els requisits següents, i s'acrediten mitjançant una declaració responsable:
a) Les funcions de les persones que s'han de contractar són competència de les entitats sol·licitants i les executen les entitats sol·licitants en règim d'administració directa.
b) L'entitat sol·licitant de la subvenció disposa d'assignació pressupostària suficient per fer-se càrrec de les despeses que no subvenciona el SOIB per executar l'activitat en concret.
c) Els contractes que es formalitzin a l'empara d'aquesta convocatòria no són destinats a cobrir llocs de feina estructurals de caràcter permanent. Això s'ha d'acreditar mitjançant una declaració responsable i la inclusió de tots els contractes que es formalitzin a l'empara d'aquesta ajuda en un compte de cotització diferent de la resta de la plantilla de l'entitat.
8. Persones destinatàries finals
1. Els requisits que han de complir les persones seleccionades en el moment de la contractació són els següents:
a) Persones joves desocupades majors de 18 anys i menors de 30 anys inscrites com a demandants d'ocupació en el SOIB.
b) Que estiguin inscrites en el Sistema Nacional de Garantia Juvenil i mantenguin els requisits que estableix l'article 105 per a les mesures que preveu l'article 106.c) de la Llei 18/2014, de 15 d'octubre, d'aprovació de mesures urgents per al creixement, la competitivitat i l'eficiència, d'acord amb la redacció que preveuen el Reial decret llei 6/2016, de 23 de desembre, i el Reial decret llei 2/2021, de 26 de gener.
c) Amb titulació universitària o de formació professional de grau superior o un certificat de professionalitat de nivell 3, d'acord amb la Llei orgànica 5/2002, de 19 de juny, així com les que tenguin un títol equivalent d'ensenyaments artístics o esportius, que habiliti per a l'exercici professional, obtingut dins els tres anys (o cinc anys, quan el contracte es concerti amb un treballador amb discapacitat) anteriors a l'acabament dels estudis.
d) Que compleixin els requisits per poder ser contractades mitjançant el contracte formatiu per a l'obtenció de la pràctica professional adequada al nivell d'estudis que regula l'article 11, en els punts 3 i 4, del Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors, aprovat pel Reial decret legislatiu 2/2015, modificat pel Reial decret llei 32/2021.
2. Per poder contractar la persona, és condició indispensable que en el moment de la contractació tengui la demanda d'ocupació en el SOIB d'alta i que estigui inscrita en el Sistema Nacional de Garantia Juvenil. Si no es compleix aquesta condició, no es considera subvencionable la contractació que s'efectuï.
9. Sol·licitud i documentació
1. Cada entitat ha de presentar una única sol·licitud per a totes les contractacions que preveu fer.
2. La sol·licitud de subvenció s'ha de tramitar mitjançant l'aplicació de gestió ACCFOR / ESOIB, en el web <https://soib.es>, i el termini per presentar-la es de vint (20) dies naturals comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).
3. Les entitats han d'utilitzar els models establerts que hi ha disponibles en l'aplicació de gestió ACCFOR / ESOIB. Els documents que requereixen signatura i que s'han de presentar mitjançant el Registre electrònic comú (REC) han d'estar signats electrònicament.
4. Per poder fer el tràmit a través de l'aplicació de gestió ACCFOR / ESOIB, l'entitat prèviament ha d'haver sol·licitat l'alta en aquesta aplicació, a través de l'enllaç següent: <https://intranet.caib.es/accfor/principal.xhtml>, en l'apartat de «GESTIÓ - INCIDÈNCIES» , i cal aportar la documentació següent:
Per a les entitats locals:
— NIF de l'entitat sol·licitant, raó social i adreça fiscal.
— Certificat de l'òrgan competent de l'entitat acreditatiu de la representació amb què actua la persona que signa la sol·licitud
Per a les entitats dependents o vinculades:
— NIF de l'entitat sol·licitant, raó social i adreça fiscal.
— Certificat de l'òrgan competent de l'entitat acreditatiu de la representació amb què actua la persona que signa la sol·licitud.
— Estatuts inscrits degudament en el registre corresponent, o documentació que acrediti el caràcter d'entitat dependent o vinculada.
Per tal de facilitar que les entitats tramitin l'alta en l'aplicació de gestió ACCFOR / ESOIB i sol·licitin les subvencions, en la pàgina web del SOIB s'ha posat a disposició una guia titulada «Sol·licituds ACCFOR / ESOIB», disponible en l'enllaç <https://soib.es/convocatories>, en la convocatòria pertinent.
5. Les entitats que ja estan donades d'alta en aplicació de gestió ACCFOR / ESOIB no han d'aportar la documentació esmentada, llevat que la informació que hi figura no estigui actualitzada. En aquest cas, s'han d'acreditar documentalment els canvis (representant, nomenaments, estatuts, etc.) i cal sol·licitar al SOIB que actualitzi les dades d'ACCFOR / ESOIB, a través de l'enllaç següent: <https://intranet.caib.es/accfor/principal.xhtml>, en l'apartat de «GESTIÓ – INCIDÈNCIES».
6. Un cop l'entitat disposa de l'alta en l'aplicació de gestió ACCFOR / ESOIB, ha de tramitar la sol·licitud utilitzant l'enllaç següent: <https://intranet.caib.es/accfor/principal.xhtml>.
7. Una vegada feta la tramitació en l'aplicació de gestió ACCFOR / ESOIB, aquesta aplicació genera un document de sol·licitud, el qual, per tal de completar el tràmit, s'ha de signar electrònicament i s'ha de presentar mitjançant el Registre electrònic comú (REC), dins el termini de presentació de sol·licituds, de conformitat amb l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Fins que no es completi el tràmit de registre electrònic de la sol·licitud no es considera presentada vàlidament.
8. En cas de presentar-la de manera presencial, l'Administració, d'acord amb l'article 68.4 de la Llei 39/2015, els ha de requerir que la presentin de la forma indicada. A aquest efecte, es considera com a data de presentació de la sol·licitud la data en la qual s'ha esmenat i s'ha presentat a través d'un registre electrònic.
9. Si la sol·licitud no reuneix els requisits que estableix aquesta convocatòria o no està formalitzada correctament, si la documentació rebuda és defectuosa o si hi falta algun dels documents preceptius, s'ha de requerir a l'entitat sol·licitant que, en un termini màxim de deu (10) dies hàbils, esmeni la mancança o presenti els documents preceptius, amb l'advertiment que, si no ho fa, es considera que desisteix de la seva petició, d'acord amb l'article 68.1 de la Llei 39/2015.
10. Les notificacions que es derivin d'aquest procediment s'han de fer per mitjans electrònics, de conformitat amb l'article 43 de la Llei 39/2015 i, si escau, amb les excepcions que assenyala l'article 41.1 de la mateixa Llei.
11. La sol·licitud es genera amb l'aplicació de gestió ACCFOR / ESOIB, i inclou les dades següents:
a) Les dades identificatives de l'entitat sol·licitant: NIF, raó social de la persona jurídica, domicili fiscal de la persona jurídica.
b) La quantia total de la subvenció sol·licitada.
c) El detall dels llocs de feina per als quals se sol·licita l'ajut, de manera ordenada i prioritzada, en què es detallen el perfil o les titulacions requerits, la descripció de les tasques que han de fer, la ubicació, l'illa i l'import sol·licitat en aplicació del mòdul corresponent.
d) Una declaració responsable en què la persona que representa l'entitat deixa constància que l'entitat compleix les premisses i assumeix els compromisos necessaris per poder optar a la subvenció que regula aquesta convocatòria:
— Compleix tots els requisits que estableix la convocatòria per poder ser beneficiària de les ajudes que regula aquesta convocatòria.
— No es troba en cap de les circumstàncies que impedeixen adquirir la condició d'entitat beneficiària que preveuen l'article 13 de la Llei 38/2003 i l'article 10.1 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat per mitjà del Decret legislatiu 2/2005, i no té cap causa d'incompatibilitat per rebre la subvenció.
— No ha estat sancionada per resolució administrativa ferma o condemnada per sentència judicial ferma, en els darrers tres anys, per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, en compliment de l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.
— Fa constar tots els ajuts i les subvencions per a la mateixa finalitat sol·licitats o concedits en qualsevol institució, pública o privada.
— L'entitat sol·licitant té capacitat tècnica i organitzativa per gestionar el projecte aprovat.
— Es compromet a complir les obligacions que estableix l'article 14 de l'Ordre de la consellera d'Educació, Cultura i Universitats de 10 d'octubre de 2013, així com la resta de normativa que hi és aplicable.
— Es compromet a fer-se càrrec dels possibles danys que les persones que es contractin a l'empara d'aquesta subvenció puguin causar en l'exercici de l'activitat subvencionada. L'òrgan concedent en queda exclòs de qualsevol responsabilitat.
— Es compromet a fer-se càrrec de les despeses que no siguin subvencionables per aquesta convocatòria per executar l'activitat.
— Identifica la titularitat del compte bancari per rebre l'ingrés de la subvenció.
— Els contractes que es formalitzin a l'empara d'aquesta convocatòria no són destinats a cobrir llocs de feina estructurals de caràcter permanent.
— Les funcions de les persones que s'han de contractar són competència de l'entitat i s'executen en règim d'administració directa.
El SOIB pot consultar els sistemes d'informació corresponents als quals té accés per verificar que els beneficiaris de la subvenció compleixen les condicions que han assenyalat en la sol·licitud. Aquesta comprovació es pot fer abans o després de concedir la subvenció. En el cas que es detecti que s'incompleix alguna condició, és procedent denegar la subvenció o exigir-ne el reintegrament.
D'acord amb l'article 69 de la Llei 39/2015, l'Administració pot requerir a l'entitat sol·licitant de la subvenció els documents que acreditin la veracitat de les dades que conté la seva declaració responsable.
12. La documentació que es detalla a continuació complementa la sol·licitud i s'ha de presentar directament a través l'aplicació de gestió ACCFOR / ESOIB:
— Un certificat, en el model normalitzat, de complir les obligacions d'acord amb l'article 42 de la Llei 7/2018, de 3 de juliol, de promoció de la seguretat i salut en el treball a les Illes Balears, i de no haver estat sancionat amb les sancions accessòries dels articles 46 i 46 bis del Reial decret legislatiu 5/2000, de 4 d'agost, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei sobre infraccions o sancions en l'ordre social.
— En el cas que l'entitat, en virtut de la normativa que hagi d'aplicar per als contractes per a la pràctica professional (conveni col·lectiu, taula salarial, etc.), tengui establertes per a aquest tipus de contracte unes retribucions inferiors a les que correspondrien a un altra persona del mateix grup professional i nivell retributiu, ha d'aportar un certificat del secretari de l'entitat o de l'òrgan equivalent, en el model normalitzat, en què s'indiqui el percentatge que aplicarà a aquestes contractacions.
13. D'acord amb l'article 28.3 de la Llei 39/2015, les persones sol·licitants tenen dret a no aportar la documentació que ja hagin aportat anteriorment en qualsevol administració, sempre que identifiquin el moment de la presentació i l'òrgan davant el qual la varen presentar.
Així mateix, d'acord amb el que estableix l'article 4 del Decret 6/2013, de 8 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius, no és necessari adjuntar la documentació en cas que ja estigui en poder del SOIB per haver-la aportada en altres convocatòries.
En aquests casos, s'ha de fer servir el «Model de comunicació identificativa de la documentació en poder de l'Administració», a disposició de les entitats interessades en ACCFOR / ESOIB. En l'aplicació de gestió, el sol·licitant hi ha de fer constar l'expedient en què es troba la documentació, el moment de la presentació i l'òrgan davant el qual es va presentar i, en el cas que es tracti del SOIB, el servei concret. En el cas excepcional que el SOIB no pugui aconseguir la documentació electrònicament, pot requerir a l'entitat sol·licitant que l'aporti.
14. D'acord amb l'article 28.2 de la Llei 39/2015 i l'article 61 del Reial decret 203/2021, de 30 de març, pel qual s'aprova el Reglament d'actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics, el SOIB pot obtenir dades que ja estan en poder de les administracions públiques, llevat que la persona interessada s'hi oposi expressament, la qual cosa s'ha de fer constar en el model de sol·licitud. En el cas de fer constar en la sol·licitud l'oposició expressa, l'entitat beneficiària ha d'aportar la documentació acreditativa d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Agència Tributària autonòmica i amb l'estatal i amb la Seguretat Social, la qual ha de tenir una data posterior a la data de publicació d'aquesta convocatòria.
10. Criteris de concessió
Un cop revisades les sol·licituds rebudes i verificat que les entitats compleixen els requisits per poder beneficiar-se de la subvenció, s'han d'adjudicar seguint el procediment següent, segons si el crèdit de la convocatòria resulta suficient o insuficient:
1. Import de les sol·licituds igual o inferior al crèdit de la convocatòria:
En el supòsit que el crèdit de la convocatòria resulti suficient per poder atendre totes les sol·licituds, el procediment de concessió ha de ser el de concurrència no competitiva, atès que no és necessari comparar els projectes ni establir-ne un ordre de prelació, d'acord amb el que estableix el punt 3 de l'article 7 de les bases reguladores, i s'han de concedir en funció de l'import que hagi sol·licitat cada entitat.
2. Import de les sol·licituds superior al crèdit de la convocatòria:
En el cas que el crèdit disponible resulti insuficient per atendre totes les sol·licituds, s'ha de seguir el procediment següent:
a) En primer lloc, s'han d'adjudicar tots els llocs de feina que es poden cobrir sense superar els imports màxims assignats territorialment en l'annex 2.
En el supòsit que més d'una entitat presentin una sol·licitud amb càrrec a la mateixa assignació territorial i entre totes superin l'import màxim, aquest crèdit s'ha de repartir aplicant els criteris següents: s'ha de prioritzar la sol·licitud de la corporació local (ajuntament, consell insular) per davant de les entitats dependents o vinculades i, després, en cas que hi hagi més d'una entitat dependent, s'ha de prioritzar la que proposi el nombre més alt de contractacions i, en cas d'empat, per ordre de registre d'entrada, fins a exhaurir el crèdit màxim disponible per a aquest territori.
b) Fet això, es pot determinar, si n'és el cas, el romanent de crèdit que ha de servir per atendre els llocs de feina no garantits amb l'assignació territorial de l'annex 2.
c) En cas que en resulti romanent de crèdit, s'ha de repartir de la manera següent.
En primer lloc, s'ha d'establir un ordre de prelació entre les sol·licituds que n'han demanat per damunt de la seva assignació territorial, en funció de la taxa d'atur del seu territori (segons l'annex 2), de major a menor percentatge. Pel que fa a les mancomunitats, als efectes d'establir aquest ordre de prelació, s'ha d'assignar una taxa d'atur equivalent a la mitjana de les taxes dels municipis als quals dona servei que no hagin presentat sol·licituds.
En el cas de més d'una sol·licitud al mateix territori, als efectes d'establir aquest ordre de prelació, s'ha de prioritzar la sol·licitud de la corporació local (ajuntament o consell insular) per davant de les entitats dependents o vinculades i, després, en cas que hi hagi més d'una entitat dependent, s'ha de prioritzar la que proposi el nombre més alt de contractacions i, si proposen el mateix nombre de contractacions, per ordre de registre d'entrada.
d) Establert l'ordre de prelació, a continuació s'han d'adjudicar seguint aquest ordre, d'acord amb les contractacions sol·licitades i fins a un màxim de cinc contractes per a cada sol·licitud. S'han de fer tantes tandes d'adjudicació d'un màxim de cinc contractes com siguin necessàries fins a exhaurir el crèdit. En el cas que hi hagi més d'una sol·licitud al mateix territori, s'han de repartir les cinc contractacions màximes en cada tanda prioritzant, primer, la sol·licitud de la corporació local (ajuntament o consell insular) per davant de les entitats dependents o vinculades i, després, en cas que hi hagi més d'una entitat dependent, s'ha de prioritzar la que proposi el nombre més alt de contractacions i, si proposen el mateix nombre de contractacions, per ordre de registre d'entrada.
11. Procediment de concessió de les subvencions
1. L'òrgan competent per instruir el procediment és la persona que ocupa la Direcció del SOIB, que ha de dur a terme d'ofici les actuacions que consideri necessàries per determinar, conèixer i comprovar les dades en virtut de les quals s'ha de dictar la resolució i, en concret, les que determina l'article 16 del Text refós de la Llei de subvencions.
2. Una vegada revisades les sol·licituds presentades i fetes les esmenes pertinents, la Comissió Avaluadora s'ha de reunir per examinar-les i per valorar-les (si n'és el cas), d'acord amb els criteris que estableix l'apartat 10 d'aquesta convocatòria.
3. La Comissió Avaluadora està formada pels membres que s'indiquen a continuació:
- Presidència:
Titular: el cap o la cap del servei que tengui les competències del seguiment tècnic d'aquest programa del SOIB, a qui, en cas d'absència, vacant o malaltia, ha de substituir el cap o la cap del Departament de Gestió Administrativa i Jurídica.
- Secretaria:
Titular: el cap o la cap del Servei de Gestió de Programes d'Ocupació 3 del SOIB.
Suplent: el cap o la cap de la Secció VI del Servei de Gestió de Programes d'Ocupació 3 del SOIB.
El secretari o la secretària actua amb veu, però sense vot.
- Vocalies:
Vocals primer, segon i tercer: tres tècnics o tècniques del SOIB. En casos d'absència, vacant o malaltia, poden substituir aquests vocals altres tècnics del SOIB.
4. La Comissió Avaluadora pot sol·licitar qualsevol aclariment que consideri oportú i ha de redactar un informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució provisional de concessió o de denegació de la subvenció.
5. Quan l'import de la subvenció que resulti de l'informe emès per la Comissió Avaluadora sigui inferior a l'import sol·licitat, la persona que dirigeix el SOIB, en vista de l'expedient i de l'informe de la Comissió Avaluadora, ha de formular la proposta de resolució provisional, motivada degudament, en què s'ha de fer constar clarament per a quins llocs de feina es proposa concedir la subvenció.
6. Aquesta proposta provisional s'ha de notificar a l'entitat interessada, que té un termini de deu dies hàbils per al tràmit d'audiència per acceptar-la i, si n'és el cas, per reformular la sol·licitud i ajustar-la a l'import de la subvenció proposada. Si transcorre el termini sense que la persona beneficiària manifesti l'oposició, s'ha d'entendre acceptada tàcitament per l'import susceptible d'atorgament.
7. Es pot prescindir del tràmit d'audiència quan no figurin en el procediment ni siguin tinguts en compte altres fets ni altres al·legacions que els que hagi formulat la persona interessada. En aquest cas, la proposta de resolució provisional formulada té el caràcter de definitiva.
8. Tenint en compte l'informe de la Comissió Avaluadora, les al·legacions que hagi fet l'entitat sol·licitant en el tràmit d'audiència i, si escau, la reformulació de la sol·licitud, l'òrgan instructor ha de formular la proposta de resolució definitiva, motivada degudament.
9. Les propostes de resolució provisional i definitiva no creen cap dret a favor de l'entitat beneficiària davant l'Administració, mentre no es dicti i es notifiqui la resolució de concessió.
10. Atesa la proposta de resolució, en el marc de les disponibilitats pressupostàries, i en el termini màxim de quatre mesos des de l'endemà d'haver-se publicat la convocatòria en el BOIB, la persona que presideix el SOIB ha de dictar i notificar una resolució d'aprovació o de denegació motivada degudament. Aquestes resolucions s'han de notificar individualment. Un cop hagi transcorregut aquest termini sense que haver-se dictat una resolució expressa, la petició s'ha d'entendre desestimada.
11. L'entitat beneficiària pot sol·licitar, amb posterioritat a la resolució de concessió i abans que acabi el termini màxim d'execució, que es modifiqui el contingut de la resolució per raó que concorren circumstàncies noves i imprevisibles que justifiquen alterar les condicions d'execució de l'activitat subvencionada. En aquests casos, l'òrgan concedent pot autoritzar-ne l'alteració mitjançant la modificació de la resolució de concessió, sempre que no impliqui un increment de la quantia de la subvenció concedida inicialment ni tengui caràcter essencial ni alteri substancialment la finalitat per a la qual es va concedir, sempre que no es perjudiquin drets de tercers, sigui aprovada pel SOIB i la sol·licitud de modificació es presenti abans que s'acabi el termini per fer l'activitat.
12. Excepcionalment, en els casos que es posi de manifest en la justificació que hi ha hagut alteracions de les condicions tingudes en compte per a la concessió que no alterin de manera substancial la naturalesa o l'objectiu de la subvenció, que hagin pogut donar lloc a la modificació de la resolució de concessió, i que s'hagi omès el tràmit d'autorització administrativa prèvia per aprovar-la, l'òrgan concedent pot acceptar la justificació presentada, sempre que acceptar-la no suposi danys a tercers, tot i tenir en compte, si escau, els criteris de gradació als quals es refereix l'article 30.3 de les bases reguladores d'aquesta subvenció.
12. Quantia de la subvenció
1. La subvenció s'ha de destinar a finançar els costs laborals totals, inclosa la cotització empresarial a la Seguretat Social, que es derivin de contractar a jornada completa les persones joves en la modalitat de contracte formatiu per a l'obtenció de la pràctica professional adequada al nivell d'estudis o formació cursat i per una durada d'un any o, excepcionalment, pel temps que s'hagi autoritzat per als supòsits prevists de substitucions.
2. L'import de la subvenció s'ha de determinar aplicant a cada contractació que s'ha de fer el mòdul corresponent segons el grup per al qual s'hagi de contractar. L'article 11.3.i) de l'Estatut dels treballadors estableix que les retribucions per al contracte per a la pràctica professional són les que fixa el conveni col·lectiu aplicable a l'entitat per a aquest tipus de contracte o, si no n'hi ha, les del grup professional i nivell retributiu corresponent a les funciones desenvolupades, i en cap cas la retribució no pot ser inferior a la retribució mínima establerta per al contracte per a la formació en alternança ni al salari mínim interprofessional. Atès que el mòdul està fixat considerant el 100 % dels costs laborals, quan, en aplicació de l'article anterior, l'entitat estigui obligada a pagar unes retribucions inferiors a aquest 100 %, l'import de la subvenció s'ha d'ajustar al percentatge que l'entitat apliqui finalment a les retribucions per als contractes per a la pràctica professional que s'han de formalitzar, d'acord amb el certificat que l'entitat ha de presentar, juntament amb la sol·licitud, a què fa referència el punt 9.12, guió segon, d'aquesta convocatòria.
3. Per determinar els mòduls econòmics, el SOIB va elaborar un informe tècnic, amb data 26 d'abril de 2018, d'acord amb l'article 67.5 del Reglament (UE) núm. 1303/2013 del Parlament Europeu i del Consell, sobre el qual va informar favorablement la Intervenció de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en data 15 de maig de 2018. Aquest informe inclou els càlculs fets per determinar els mòduls, descriu el mètode de càlcul utilitzat i determina les despeses derivades de la contractació: cost salarial total i cotització empresarial total a la Seguretat Social; és just, equitatiu i verificable, i es fonamenta en dades objectives basades en el III Conveni col·lectiu únic per al personal laboral de l'Administració General de l'Estat.
4. Seguint el procediment establert en aquest informe, s'ha actualitzat l'import dels mòduls, sobre la base del IV Conveni col·lectiu únic per al personal laboral de l'Administració General de l'Estat i la normativa vigent en matèria de Seguretat Social, amb el resultat següent:
|
Mòdul anual |
Mòdul diari |
---|---|---|
Mòdul A |
33.098,20 € |
90,68 € |
Mòdul B |
26.163,20 € |
71,68 € |
La substitució de treballadors per baixes voluntàries o per rescissió del contracte no suposa en cap cas un increment de la subvenció ni de la durada de la contractació subvencionada.
Aquests són els mòduls aplicables per a la concessió i la justificació de la subvenció, independentment de les normes que s'apliquin als efectes de la possible certificació de les despeses per a l'FSE.
5. Als efectes de determinar el mòdul que s'ha d'aplicar s'estableixen els grups professionals següents:
13. Selecció i contractació
1. El procediment de selecció i contractació s'ha de dur a terme seguint els principis bàsics de la intermediació laboral, que estableix l'article 34.1 de la Llei d'ocupació (Reial decret legislatiu 3/2015, de 23 d'octubre), segons el qual la intermediació laboral que fan els serveis públics d'ocupació i les agències de col·locació, així com les accions d'intermediació que puguin fer altres entitats col·laboradores, s'ha de prestar d'acord amb els principis constitucionals d'igualtat d'oportunitats en l'accés a l'ocupació i de no-discriminació, i se n'ha de garantir la plena transparència en el funcionament.
Per dur a terme el registre de les ofertes de feina, les entitats han de complir el que disposa l'article 35.1 del Reial decret llei 3/2015, de 23 d'octubre, pel qual s'aprova la Llei d'ocupació, i han de vetlar específicament per evitar la discriminació tant directa com indirecta en l'accés a l'ocupació.
Els treballadors s'han de fer la selecció seguint el protocol del Departament d'Orientació i Intermediació del SOIB per gestionar el procés de selecció d'aquesta convocatòria, el qual ha de preveure la possibilitat d'emprar mitjans no presencials i ha de procurar que el resultat del procés de selecció i contractació respecti el principi de representació equilibrada entre homes i dones (60-40 %). Aquest protocol ha d'estar disponible en el web del SOIB.
A l'efecte de fer la selecció, s'ha de constituir una comissió mixta de selecció, en què han de participar un representant de l'entitat beneficiària i un representant del SOIB. Aquesta comissió ha de seleccionar les persones participants que reuneixin els requisits segons el que especifica el protocol del Departament d'Orientació i Intermediació.
L'entitat beneficiària ha de presentar l'oferta, de manera telemàtica, en el portal web del SOIB: <https://soib.es>. Les ofertes d'ocupació han de tenir caràcter genèric. Les ofertes s'han de posar en difusió en el portal web del SOIB.
Tal com disposa l'article 4.4 del Reial decret 818/2021, de 28 de setembre, pel qual es regulen els programes comuns d'activació per a l'ocupació del Sistema Nacional d'Ocupació, qualsevol que sigui el sistema utilitzat per seleccionar les persones participants, en els programes que incloguin la contractació s'han de seguir els criteris i procediments que fixa el servei públic d'ocupació o, si escau, el que determina el conveni de col·laboració entre el servei públic mencionat i l'entitat promotora per cobrir ofertes d'ocupació. Per això, no hi és aplicable la normativa establerta per als procediments de selecció de personal de les diferents administracions públiques, encara que l'entitat beneficiària sigui una entitat o un organisme públics. En aquest cas, el personal i les persones destinatàries finals seleccionades no s'han d'incloure en les plantilles o en les relacions de llocs de feina corresponents, per la qual cosa no és necessària una oferta d'ocupació pública prèvia.
De la mateixa manera, a través d'aquesta convocatòria no es poden cobrir llocs de feina estructurals de l'Administració.
Les persones candidates s'han d'inscriure per autocandidatura en el portal del SOIB. Aquesta inscripció comporta l'autorització que les seves dades es cedeixin perquè les consideri i gestioni l'entitat beneficiària del projecte, a fi i efecte de seleccionar participants.
La comissió mixta de selecció ha de seleccionar les persones candidates tenint en compte els criteris següents:
a) Adequació de la qualificació al lloc ofert.
b) Persones desocupades que duen a terme un itinerari personalitzat d'inserció, que presten el SOIB o les seves entitats col·laboradores en itineraris integrals d'inserció, que hagi començat almenys un mes abans de la data en què l'oferta s'ha posat en difusió a la pàgina web del SOIB.
c) Valoració curricular i de les persones candidates.
d) Tenint en compte que les contractacions s'han d'ajustar preferentment als perfils professionals de les persones desocupades existents al territori, tenen preferència en la selecció les que resideixen al municipi de l'entitat local beneficiària de la subvenció.
2. La contractació de les persones seleccionades s'ha de dur a terme l'endemà d'un dia hàbil. El SOIB ha de verificar que les persones seleccionades tenguin la demanda d'ocupació d'alta i que estiguin inscrites en el Sistema Nacional de Garantia Juvenil. Si no es compleix aquesta condició, no es considera subvencionable la contractació efectuada.
Una vegada seleccionades les persones, s'han de contractar a jornada completa i amb una durada prevista d'un any, excepte per al cas de les substitucions. El contracte s'ha de formalitzar obligatòriament per escrit en el model oficial del Servei Públic d'Ocupació Estatal (SEPE) «Contracte formatiu per a l'obtenció de la pràctica professional», amb el codi de contracte «420». Els contractes s'han de comunicar a través de l'aplicació Contrat@, en el termini dels deu dies següents a la concertació, a l'oficina del SOIB que hagi fet les seleccions. El contracte s'ha de registrar indicant el número d'oferta que proporciona l'oficina del SOIB que fa la selecció.
14. Inici i execució
1. La data d'inici de les contractacions és de l'1 al 15 d'octubre de 2022 (ambdós inclosos), i la d'acabament, un any després i, com a màxim, el 30 de novembre de 2023, per al supòsit de substitucions, excepte per als supòsits d'interrupció del còmput de la durada del contracte a què fa referència l'article 11.4.b) de l'Estatut dels treballadors.
2. Atès que l'objectiu de la convocatòria és contractar el major nombre de persones desocupades possible, en el supòsit que el lloc de feina subvencionat quedi vacant per baixa per causes alienes a l'entitat o per rescissió del contracte abans de la data prevista d'acabament, el SOIB pot autoritzar-ne la substitució, amb la sol·licitud prèvia de l'entitat. L'entitat disposa d'un termini màxim de quinze dies naturals des que es produeix la vacant per sol·licitar la substitució; en el cas que no es compleixi aquest termini, no s'autoritzarà la substitució. Les persones substitutes han de provenir de la llista de reserva establerta en la selecció i, si no n'hi ha, s'ha de promoure un nou procés de selecció; les persones candidates han de complir els requisits per poder ser contractades. El contracte de la persona substituta s'ha de formalitzar per al temps que resti fins a completar l'any o fins a la data màxima del 30 de novembre de 2023, i amb una durada mínima de sis mesos.
En els supòsits d'interrupció del còmput de la durada del contracte a què fa referència l'article 11.4.b) de l'Estatut dels treballadors, l'entitat ha d'informar el SOIB d'aquest fet durant els quinze dies naturals posteriors a la baixa, i posteriorment ha d'informar el SOIB de la data de reincorporació al lloc de feina.
15. Obligacions de les entitats beneficiàries
Són obligacions de les entitats beneficiàries de les subvencions:
1. Les que preveuen amb caràcter general la Llei 38/2003, general de subvencions, i el seu Reglament de desplegament, així com les que fixen el Decret legislatiu 2/2005, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i l'Ordre de la consellera d'Educació, Cultura i Universitats de 10 d'octubre de 2013 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria de polítiques actives d'ocupació gestionades pel SOIB.
2. Per motiu del cofinançament amb fons europeus, les obligacions que imposa la normativa europea, estatal i autonòmica relativa a les despeses finançades per l'FSE.
3. Justificar davant el SOIB la realització de l'activitat, i també complir els requisits i les condicions que determinin la concessió de la subvenció.
4. Sotmetre's a les actuacions de comprovació tècniques i econòmiques que han d'efectuar el SOIB i la Inspecció de Treball i Seguretat Social; a les de control financer que corresponguin a la Intervenció General de l'Administració autonòmica de les Illes Balears, en relació amb les subvencions concedides, i a les previstes en la legislació de la Sindicatura de Comptes, així com a les que puguin efectuar la Comissió i el Tribunal de Comptes de les Comunitats Europees, a més de l'Oficina Europea de Lluita contra el Frau (OLAF), l'Oficina Nacional d'Auditoria (ONA) i, quan sigui procedent, la Fiscalia Europea.
5. Sotmetre's també a les actuacions de comprovació, seguiment i control que faci l'òrgan que sigui designat com a organisme intermedi del Programa Operatiu d'Ocupació Juvenil per al període 2014-2020 i de la Iniciativa d'Ocupació Juvenil i, en cas que es detectin irregularitats, reintegrar les quanties percebudes indegudament que hagin estat detectades com a conseqüència dels controls.
6. Comunicar al SOIB la sol·licitud o l'obtenció d'altres ajuts per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol administració pública o d'ens públics o privats, nacionals o internacionals. Aquesta comunicació s'ha de fer en el termini de tres dies hàbils, comptadors des que s'ha sol·licitat o obtingut la subvenció concurrent i, en tot cas, abans de justificar l'aplicació que s'hagi donat als fons percebuts.
7. Comunicar al SOIB en el termini de set dies qualsevol alteració o incidència en el projecte inicial o variació que pugui tenir incidència en la conservació i la quantia de l'ajut.
8. Acreditar, abans de dictar-se la proposta de resolució de concessió, o autoritzar al SOIB la comprovació que està al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i davant la Seguretat Social.
9. Fer-se càrrec dels danys que es puguin causar a terceres persones en l'execució dels projectes de contractació, de tal manera que l'òrgan concedent queda exonerat de qualsevol responsabilitat al respecte.
10. Dur un sistema de comptabilitat separada o una codificació comptable adequada, en relació amb totes les transaccions relacionades amb aquestes operacions que permeti identificar-les clarament en els termes que assenyala l'article 125.4.b) del Reglament (UE) 1303/2013, de 17 de desembre, del Parlament Europeu i del Consell, i sense perjudici de les normes de comptabilitat nacional.
11. Disposar d'un codi de compte de cotització (CCC) separat de la resta dels treballadors de l'entitat, que permeti una pista d'auditoria adequada respecte de les obligacions amb la Tresoreria General de la Seguretat Social.
12. Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons percebuts, amb inclusió dels elements electrònics, mentre puguin ser objecte d'actuacions de comprovació i control per part de les autoritats nacionals i/o de l'FSE; en aquest cas, fins a l'any 2027 com a mínim, és a dir, tres anys des del moment que la Comissió Europea tanqui definitivament el programa operatiu, d'acord amb l'article 140.1 del Reglament (UE) 1303/2013 del Parlament Europeu i del Consell.
13. Presentar tota la informació que requereixin els òrgans de control financer.
14. Identificar convenientment, a l'efecte de difusió pública, les activitats que es duguin a terme sobre la base d'aquesta Resolució, d'acord amb el que assenyala l'apartat 18 d'aquesta convocatòria.
15. Informar tots els destinataris finals que l'activitat està cofinançada pel Fons Social Europeu (FSE).
16. Reintegrar els fons percebuts en els supòsits que estableix l'article 37 de la Llei 38/2003 (BOE núm. 276, de 18 de novembre), modificat per la disposició final desena primera de la Llei de pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2017 (BOE núm. 153, de 28 de juny).
17. Respectar les directrius i els protocols que pugui establir l'òrgan concedent relatius al desenvolupament de les activitats, sense perjudici que les entitats beneficiàries usin metodologies pròpies, supervisades i aprovades per l'òrgan concedent.
18. Consentir a ser inclosa en la llista d'operacions que es publiqui d'acord amb l'article 115.2 i l'annex 12 del Reglament (CE) núm. 1303/2013. L'acceptació per part de l'entitat beneficiària dels ajuts implica aquest consentiment. Qualsevol persona que tengui coneixement de fets que puguin constituir frau o irregularitat en relació amb els projectes o les operacions finançats, totalment o parcialment, amb càrrec a fons procedents de la Unió Europea en el marc d'aquesta convocatòria ha de posar-los en coneixement del Servei Nacional de Coordinació Antifrau de la Intervenció General de l'Administració de l'Estat, per mitjans electrònics, per via del canal d'aquest Servei habilitat a aquest efecte, en l'adreça web <https://www.igae.pap.hacienda.gob.es/sitios/igae/es-ES/Paginas/denan.aspx>, i en els termes que estableix la Comunicació 1/2017,de 6 d'abril, del Servei.
19. Disposar dels mitjans tècnics i informàtics adients per connectar-se als dispositius informàtics per a la gestió del programa mitjançant l'aplicació ACCFOR/ESOIB. L'acceptació per part de l'entitat beneficiària dels ajuts implica el compromís de complir els protocols per a la gestió de la convocatòria i l'obligació de subministrar la documentació pertinent mitjançant aquest aplicació.
16. Condicions per pagar la subvenció
1. D'acord amb l'article 37.2 del Decret legislatiu 2/2005, el Consell de Govern de dia 23 de maig de 2022, a proposta del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball i president del Servei d'Ocupació de les Illes Balears, ha autoritzat el pagament anticipat de la subvenció i ha eximit les entitats beneficiàries de presentar cap garantia, d'acord amb l'article 25.3.b) del Decret 75/2004, de 27 d'agost.
2. La subvenció s'ha de pagar a la bestreta i l'ha de tramitar d'ofici el SOIB en la concessió de la subvenció, pel 100 % de l'import concedit.
3. Les obligacions reconegudes a favor de les entitats beneficiàries de les subvencions s'han de pagar segons les disponibilitats de la Tresoreria de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
17. Justificació
1. D'acord amb el que estableix l'article 24 de l'Ordre de la consellera d'Educació, Cultura i Universitats de 10 d'octubre de 2013 que estableix les bases reguladores de les subvencions en matèria de polítiques actives d'ocupació que gestiona el Servei d'Ocupació de les Illes Balears, la subvenció s'ha de justificar pel sistema de mòduls, mitjançant la presentació de la documentació següent:
a) Una memòria d'actuació final, justificativa del compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció, en què s'indiquen les activitats duites a terme i els resultats obtinguts. Aquesta memòria es genera a través de l'aplicació ACCFOR / ESOIB, d'acord amb la informació, la documentació i les evidències que hi consten. Aquesta memòria s'ha de posar a disposició de l'entitat beneficiària mitjançant l'aplicació de gestió una vegada acabada l'activitat. L'entitat disposa d'un termini màxim de quinze dies per validar-la i per pujar-la signada a l'aplicació.
b) Una memòria econòmica, que ha de contenir els aspectes següents:
- La declaració de l'entitat sobre el nombre d'unitats físiques considerades com a mòdul, tenint en compte les baixes de participants abans d'acabar el programa i les possibles substitucions, si n'és el cas.
- La quantia de la subvenció, calculada sobre la base de les activitats quantificades en la memòria tècnica i els mòduls prevists en la convocatòria.
- El detall d'altres ingressos o subvencions, si escau, que hagin finançat l'activitat subvencionada, amb indicació de l'import i la procedència.
- Si n'és el cas, els justificants de la devolució voluntària per part de l'entitat dels romanent de fons percebuts i no aplicats a l'activitat subvencionada.
Aquesta memòria econòmica es genera a través de l'aplicació ACCFOR / ESOIB, sobre la base de la memòria d'actuació final que ha presentat l'entitat i validat el servei de seguiment tècnic del SOIB, i inclou una preliquidació de la subvenció. Aquesta memòria s'ha de posar a disposició de l'entitat beneficiària mitjançant l'aplicació de gestió una vegada acabada l'activitat. L'entitat disposa d'un termini màxim d'un mes per validar-la i pujar-la signada a l'aplicació.
La subvenció s'ha de liquidar en funció de les persones contractades i dels temps de contractació. S'ha de calcular considerant el nombre de persones contractades, pels dies que han estat contractades i pel mòdul econòmic corresponent en funció del grup professional per al qual s'ha contractat, segons els grups professionals que defineix l'apartat 12.6 d'aquesta convocatòria. En cap cas, la liquidació no pot superar la quantia de la subvenció concedida inicialment. Si el resultat de la liquidació és inferior a la subvenció atorgada, l'entitat n'ha de retornar voluntàriament la diferència, sense haver d'esperar que el SOIB la hi reclami pel procediment de reintegrament.
2. Quan l'entitat beneficiària no presenti la documentació justificativa, l'òrgan competent li ha de requerir que l'aporti en un termini improrrogable de quinze dies. Transcorregut aquest termini, el fet de no presentar la justificació té com a conseqüència que perd el dret a cobrar la subvenció i fa que s'iniciï un procediment de reintegrament, d'acord amb el que estableixen l'article 37 de la Llei 38/2003 i els articles 44 i 45 del Text refós de la Llei de subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
3. De conformitat amb l'article 71.2 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, s'ha de concedir un termini de deu dies per presentar els documents necessaris per esmenar els defectes de la documentació justificativa que ha aportat l'entitat. Transcorregut aquest termini, el fet de no presentar la documentació per esmenar les deficiències documentals té com a conseqüència que perd el dret a cobrar la subvenció o que s'inicia un procediment de reintegrament, d'acord amb el que estableixen l'article 37 de la Llei 38/2003 i els articles 44 i 45 del Text refós de la Llei de subvencions.
4. D'acord amb l'article 79 del Reglament de la Llei general de subvencions, aprovat pel Reial decret 887/2006, les entitats beneficiàries estan dispensades de l'obligació de presentar els llibres, els registres i els documents de transcendència comptable o mercantil o qualsevol altra documentació justificativa de les despeses efectuades, sense perjudici de l'obligació de conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, ja que poden ser objecte de les actuacions corresponents de comprovació i de control, en virtut de l'article 14.1.g) de la Llei 38/2003, així com qualsevol altra obligació derivada de la normativa estatal o de la Unió Europea que ho exigeixi. En aquest sentit, s'han de conservar els documents justificatius i la resta de documentació que concerneix el finançament, en format electrònic, durant un període de cinc anys a partir de l'operació, o de tres anys, quan l'import de la subvenció sigui inferior a 60.000 € , en els termes que preveu l'article 132 del Reglament (UE, Euratom) 2018/1046 del Parlament Europeu i del Consell, de 18 de juliol («Reglament financer»).
18. Difusió pública de les actuacions
1. Tota la publicitat, la documentació escrita, els anuncis o la senyalització exterior, i també qualsevol tipus d'informació en suport electrònic, informàtic o telemàtic que es derivi d'aquesta activitat ha d'estar, com a mínim, en català i s'hi ha d'utilitzar un llenguatge inclusiu d'homes i de dones.
2. Tota la publicitat o la difusió en qualsevol mitjà s'ha de presentar al SOIB un mínim de cinc dies hàbils abans de fer-la pública, i se n'ha d'assenyalar el text i també el disseny de la publicitat que se'n vol fer, juntament amb el nom dels mitjans en què es farà la difusió, els dies i les hores. En cas que hi detecti irregularitats, el SOIB ho ha de comunicar a l'entitat beneficiària perquè les esmeni. A mesura que es vagin fent aquestes actuacions de publicitat i difusió l'entitat ha de trametre al servei de seguiment tècnic evidències que han tingut lloc.
3. En tota publicitat o la difusió que es dugui a terme, s'hi ha de fer constar el nom complet del programa: «SOIB Jove: Qualificats - Entitats Locals 2022», i que ha estat promogut pel SOIB i ha comptat amb el finançament del Fons Social Europeu (FSE), en el marc del Programa Operatiu d'Ocupació Juvenil 2014-2020, i de la Conferència Sectorial d'Ocupació i Assumptes Laborals, mitjançant la incorporació d'elements identificatius d'aquests organismes, d'acord amb el que estableix l'annex «Logotips», que està a disposició de les entitats en l'aplicació ACCFOR / ESOIB. Així mateix, l'entitat hi pot fer constar els seus elements identificatius, amb la mateixa grandària o amb una grandària menor que la dels logotips del SOIB, del SEPE, de l'FSE i de la Garantia Juvenil.
4. Durant la realització de l'operació cofinançada, el beneficiari n'ha de fer una descripció en el seu lloc d'Internet, en què ha d'indicar-ne els objectius i els resultats, així com la inversió total i el suport de la Unió Europea, seguint els criteris del punt 3. També ha de col·locar un cartell de mida A3 amb la informació del projecte en un lloc visible i d'accés al públic, segons el model predeterminat en el protocol de gestió.
5. Acceptar beneficiar-se dels ajuts implica també acceptar-ne la inclusió en la llista d'operacions que es publiqui d'acord amb l'article 115.2 i l'annex 12 del Reglament (CE) núm. 1303/2013.
6. Les entitats beneficiàries dels ajuts han d'adoptar les mesures necessàries per fer arribar al públic informació sobre les operacions que finança l'FSE i han de complir les normes sobre informació i comunicació sobre l'ajut de l'FSE reflectides en l'annex 12 del Reglament (UE) núm. 1303/2013, del Parlament Europeu i del Consell; en especial, les que recull l'apartat 2.2, i són responsables de complir-les. També s'ha d'aplicar el Reglament d'execució (UE) 821/2014, de 28 de juliol de 2014, de la Comissió. Les entitats beneficiàries han d'informar totes les persones destinatàries finals que l'activitat compta amb el finançament del Fons Social Europeu (FSE) a través del Programa Operatiu d'Ocupació Juvenil (2014-2020), eix 5 («Integració sostenible en el mercat de treball de les persones joves que no es troben ocupades ni participen en els sistemes d'educació ni formació, en particular en el context de la Garantia Juvenil»), objectiu específic 8.2.4 («Augmentar la contractació de caràcter indefinit de les persones joves no ocupades i no integrades en els sistemes d'educació o formació, a través de la intermediació i dels incentius econòmics»).
19. Revocació i reintegrament
1. L'incompliment total o parcial dels requisits, les condicions o les finalitats, o qualsevol altre incompliment del règim jurídic de les subvencions, constitueix una causa de revocació de la subvenció i de reintegrament de les quantitats que hagi percebut l'entitat, d'acord amb el que estableixen els articles 43 i 44 del Text refós de la Llei de subvencions i l'article 30 de l'Ordre de bases (Resolució de la consellera d'Educació, Cultura i Universitats de 10 d'octubre de 2013). La quantia que finalment s'ha de reintegrar s'ha de fixar d'acord amb el principi de proporcionalitat, tenint en compte la naturalesa i les causes de l'incompliment, d'acord amb l'article 44 del Text refós de la Llei de subvencions, l'article 37 de la Llei 38/2003 i l'article 30 de les bases reguladores esmentades.
2. En aplicació d'aquest criteri de proporcionalitat i dels criteris de graduació a què fa referència l'article 17.3.n) de la Llei 38/2003 esmentada, quan el compliment s'aproximi de manera significativa al compliment total i se n'acrediti una actuació inequívocament tendent a satisfer els compromisos, la quantitat que s'ha de reintegrar està determinada per l'aplicació dels criteris de graduació que marquen les bases reguladores.
3. En tots els casos de reintegrament indicats, a més de la devolució, total o parcial, de les quantitats percebudes, és procedent exigir l'interès de demora corresponent, des del moment del pagament de la subvenció fins a la data en què s'acordi que és procedent el reintegrament o fins a la data d'ingrés, en el cas de reintegrament voluntari, d'acord amb el que disposa l'article 44 del Text refós de la Llei de subvencions i l'article 37 de la Llei 38/2003.
4. L'entitat ha de retornar de manera voluntària els fons corresponents als contractes no formalitzats o bé els romanents de fons rebuts i no aplicats (article 90 del Reglament de la Llei 38/2003, general de subvencions), sense haver d'esperar que el SOIB liquidi la subvenció, mitjançant el model 046 de declaració/liquidació que es pot descarregar a l'enllaç
<https://www.atib.es/TA/Modelos/Modelo.aspx?m=046&idConcepto=7218>.
Per calcular els imports que cal reintegrar, s'han de multiplicar els dies de contractació no complerts per l'import del mòdul diari fixat per al grup per al qual es va concedir l'ajuda.
20. Compatibilitat amb altres subvencions
L'import de les subvencions que estableix aquesta Resolució no pot ser, en cap cas, d'una quantia que, aïlladament o en concurrència amb subvencions o ajuts d'altres administracions públiques o d'altres ens públics o privats, nacionals o internacionals, superi el cost de la contractació subvencionada.
21. Seguiment dels projectes i control de la subvenció
Amb la finalitat de comprovar l'execució correcta de les accions d'acord amb la normativa reguladora i el contingut dels projectes aprovats, se n'ha de fer el seguiment de l'execució.
El SOIB ha d'establir els mecanismes i la metodologia que consideri més adients per avaluar aquests projectes. A aquest efecte, els tècnics que designi el SOIB han de dur a terme les funcions de seguiment, sense perjudici de les tasques d'inspecció i control que pugui dur a terme el personal funcionari que les tengui atribuïdes, així com de la potestat sancionadora que puguin exercir els òrgans competents.
A aquest efecte, els responsables de les entitats beneficiàries han de facilitar a les persones que facin tasques de seguiment tota la informació que se'ls requereixi en relació amb l'execució de les accions, l'accés a les instal·lacions on es duen a terme, i la recollida de totes les evidències necessàries per verificar l'execució correcta del projecte.
El SOIB ha d'avaluar els resultats d'aquesta convocatòria. Per això, ha de comprovar el nivell d'inserció laboral dels treballadors que hi han participat durant els primers sis mesos posteriors que acabi la convocatòria, i ha d'informar dels resultats obtinguts l'Organisme Intermedi de l'FSE, així com de tots els indicadors de resultats que estableix el Programa Operatiu d'Ocupació Juvenil 2014-2020.
Pel que fa a la comprovació de l'aplicació correcta dels fons, una vegada acabat el projecte i presentada la documentació justificativa per part de l'entitat beneficiària, el SOIB ha de verificar mitjançat una consulta de la «vida laboral» que els contractes s'han formalitzat i se n'ha complert la durada prevista. Als incompliments que es detectin, se'ls ha d'aplicar el que estableix l'apartat 19 d'aquesta convocatòria, relatiu a les causes de revocació i de reintegrament.
Qualsevol persona que tengui coneixement de fets que puguin ser constitutius de frau o d'irregularitat en relació amb projectes o operacions finançats totalment o parcialment amb càrrec a fons procedents de la Unió Europea en el marc d'aquesta convocatòria pot posar els fets en coneixement del Servei Nacional de Coordinació Antifrau de la Intervenció General de l'Administració de l'Estat, per mitjans electrònics en l'adreça web <https://www.igae.pap.hacienda.gob.es/sitios/igae/es-ES/snca/Paginas/ComunicacionSNCA.aspx>, i de l'Oficina de Prevenció i Lluita contra la Corrupció a les Illes Balears, en l'adreça web <https://denuncies.oaib.es/#/>.
ANNEX 2
Assignació: àmbit territorial de municipi |
|||||
Municipi |
Homes |
Dones |
Total |
% sobre el total |
Assignació |
Alaró |
5 |
4 |
9 |
0,71 |
64.384,34 € |
Alcúdia |
11 |
16 |
27 |
2,14 |
193.953,03 € |
Algaida |
1 |
5 |
6 |
0,48 |
43.456,23 € |
Andratx |
5 |
7 |
12 |
0,95 |
86.112,46 € |
Ariany |
0 |
0 |
0 |
0 |
33.317,20 € |
Artà |
2 |
8 |
10 |
0,79 |
71.627,05 € |
Banyalbufar |
0 |
1 |
1 |
0,08 |
34.159,90 € |
Binissalem |
3 |
7 |
10 |
0,79 |
71.627,05 € |
Búger |
1 |
2 |
3 |
0,24 |
35.845,31 € |
Bunyola |
7 |
4 |
11 |
0,87 |
78.869,75 € |
Calvià |
20 |
41 |
61 |
4,84 |
438.605,04 € |
Campanet |
2 |
5 |
7 |
0,56 |
50.698,93 € |
Campos |
4 |
6 |
10 |
0,79 |
71.627,05 € |
Capdepera |
3 |
5 |
8 |
0,63 |
57.141,64 € |
Consell |
2 |
1 |
3 |
0,24 |
35.845,31 € |
Costitx |
0 |
1 |
1 |
0,08 |
34.159,90 € |
Deià |
0 |
0 |
0 |
0 |
33.317,20 € |
Escorca |
0 |
0 |
0 |
0 |
33.317,20 € |
Esporles |
1 |
4 |
5 |
0,4 |
37.530,72 € |
Estellencs |
0 |
0 |
0 |
0 |
33.317,20 € |
Felanitx |
12 |
13 |
25 |
1,98 |
179.467,62 € |
Fornalutx |
0 |
0 |
0 |
0 |
33.317,20 € |
Inca |
16 |
20 |
36 |
2,86 |
259.137,37 € |
Lloret de Vistalegre |
1 |
1 |
2 |
0,16 |
35.002,61 € |
Lloseta |
2 |
4 |
6 |
0,48 |
43.456,23 € |
Llubí |
1 |
0 |
1 |
0,08 |
34.159,90 € |
Llucmajor |
8 |
12 |
20 |
1,59 |
144.054,10 € |
Manacor |
18 |
26 |
44 |
3,49 |
316.279,01 € |
Mancor de la Vall |
1 |
0 |
1 |
0,08 |
34.159,90 € |
Maria de la Salut |
1 |
1 |
2 |
0,16 |
35.002,61 € |
Marratxí |
17 |
31 |
48 |
3,81 |
345.249,83 € |
Montuïri |
1 |
1 |
2 |
0,16 |
35.002,61 € |
Muro |
4 |
4 |
8 |
0,63 |
57.141,64 € |
Palma |
190 |
303 |
493 |
39,09 |
800.000,00 € |
Petra |
1 |
1 |
2 |
0,17 |
35.002,61 € |
sa Pobla |
3 |
8 |
11 |
0,87 |
78.869,75 € |
Pollença |
7 |
16 |
23 |
1,83 |
165.782,21 € |
Porreres |
2 |
3 |
5 |
0,4 |
37.530,72 € |
Puigpunyent |
1 |
2 |
3 |
0,24 |
35.845,31 € |
ses Salines |
1 |
4 |
5 |
0,4 |
37.530,72 € |
Sant Joan |
2 |
3 |
5 |
0,4 |
37.530,72 € |
Sant Llorenç des Cardassar |
2 |
5 |
7 |
0,56 |
50.698,93 € |
Santa Eugènia |
0 |
2 |
2 |
0,16 |
35.002,61 € |
Santa Margalida |
6 |
6 |
12 |
0,95 |
86.112,46 € |
Santa Maria del Camí |
7 |
5 |
12 |
0,95 |
86.112,46 € |
Santanyí |
3 |
10 |
13 |
1,03 |
93.355,16 € |
Selva |
1 |
7 |
8 |
0,63 |
57.141,64 € |
Sencelles |
2 |
4 |
6 |
0,48 |
43.456,23 € |
Sineu |
1 |
5 |
6 |
0,48 |
43.456,23 € |
Sóller |
6 |
9 |
15 |
1,19 |
107.840,57 € |
Son Servera |
4 |
5 |
9 |
0,71 |
64.384,34 € |
Valldemossa |
0 |
1 |
1 |
0,08 |
34.159,90 € |
Vilafranca de Bonany |
2 |
4 |
6 |
0,48 |
43.456,23 € |
MALLORCA |
390 |
633 |
1023 |
81,17 |
5.063.611,94 € |
|
|||||
Alaior |
3 |
6 |
9 |
0,71 |
64.384,34 € |
es Castell |
2 |
4 |
6 |
0,48 |
43.456,23 € |
Ciutadella de Menorca |
18 |
36 |
54 |
4,29 |
388.706,06 € |
Ferreries |
2 |
5 |
7 |
0,56 |
50.698,93 € |
Maó |
9 |
22 |
31 |
2,46 |
222.923,85 € |
es Mercadal |
2 |
3 |
5 |
0,4 |
37.530,72 € |
es Migjorn Gran |
0 |
0 |
0 |
0 |
33.317,20 € |
Sant Lluís |
2 |
4 |
6 |
0,48 |
43.456,23 € |
MENORCA |
38 |
80 |
118 |
9,38 |
884.473,56 € |
|
|||||
Eivissa |
21 |
31 |
52 |
4,13 |
374.220,65 € |
Sant Antoni de Portmany |
6 |
8 |
14 |
1,11 |
100.597,87 € |
Sant Joan de Labritja |
0 |
1 |
1 |
0,08 |
34.159,90 € |
Sant Josep de sa Talaia |
8 |
13 |
21 |
1,67 |
151.296,80 € |
Santa Eulàlia del Riu |
12 |
14 |
26 |
2,06 |
186.710,32 € |
EIVISSA |
47 |
67 |
114 |
9,05 |
846.985,54 € |
|
|||||
Formentera |
1 |
4 |
5 |
0,4 |
37.530,72 € |
FORMENTERA |
1 |
4 |
5 |
0,4 |
37.530,72 € |
|
|||||
TOTAL |
476 |
784 |
1260 |
100 |
6.832.601,76 € |
|
|||||
Assignació: mancomunitats de la CAIB |
|||||
Mancomunitats |
399.806,40 € |
||||
|
|||||
Assignació: àmbit territorial d'illa (consells i entitats que en depenen) |
|||||
Illa de Mallorca |
400.000,00 € |
||||
Illa de Menorca |
170.130,01 € |
||||
Illa d'Eivissa |
164.144,63 € |
||||
Illa de Formentera |
33.317,20 € |
||||
Total de l'àmbit d'illes |
767.591,84 € |
||||
|
8.000.000,00 € |