Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
ESCOLA BALEAR D'ADMINISTRACIÓ PÚBLICA (EBAP)
Núm. 342279
Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat, a proposta de la directora gerenta de l’Escola Balear d’Administració Pública, per la qual es convoquen les proves selectives per constituir una borsa extraordinària per cobrir, amb caràcter d’interinitat, places vacants del cos d’advocacia de la CAIB, per a l’illa de Mallorca, i s’aplica la tramitació d’urgència
La directora gerenta de l'Escola Balear d'Administració Pública, ha formulat la proposta de resolució següent:
Fets
1. Per escrit de 7 de juny de 2022 la directora general de Funció Pública i Administracions Públiques, atesa la petició tramesa per part de la Direcció General de l'Advocacia, ha sol·licitat a l'Escola Balear d'Administració Pública dur a terme les gestions administratives necessàries per poder disposar d'una borsa extraordinària del cos d'advocacia de la comunitat autònoma de les Illes Balears a l'illa de Mallorca, constituïda mitjançant la realització d'una prova selectiva.
Fonaments jurídics
1. L'article 6.3 c) de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, disposa que correspon a la consellera competent en matèria de funció pública convocar i resoldre els procediments de selecció, establir-ne les bases, els programes i el contingut de les proves i nomenar els membres dels òrgans de selecció.
2. L'article 15 de la Llei esmentada estableix que és personal funcionari interí el que, en virtut d'un nomenament legal, s'incorpora a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears mitjançant una relació professional de caràcter temporal, regulada estatutàriament i subjecta a dret públic, per dur a terme amb caràcter temporal les funcions reservades al personal funcionari de carrera.
Les circumstàncies que permeten nomenar personal funcionari interí són les següents:
a) Existència de llocs de treball vacants, quan no sigui possible la cobertura per personal funcionari de carrera, per un màxim de tres anys, en els termes prevists a l'apartat 4 de l'article 16 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
b) Substitució transitòria del personal funcionari carrera titular d'un llocs de treball, durant el temps estrictament necessari.
c) Execució de programes de caràcter temporal que corresponen a necessitats no permanents de l'administració o programes temporals de reinserció social o de foment de l'ocupació que siguin aprovats pel Consell de Govern, que no poden tenir una durada superior a tres anys, encara que, quan la naturalesa del programa ho requereixi, es poden prorrogar fins a dotze mesos més.
d) Subvenir a necessitats urgents, extraordinàries i circumstancials d'increment de l'activitat, per un termini màxim de nou mesos, dins d'un període de divuit.
L'article esmentat també disposa que els procediments de selecció d'aquest personal s'han d'establir reglamentàriament i han de respectar els principis d'igualtat, de mèrit, de capacitat i de publicitat, i també han d'obeir a criteris de celeritat i eficiència.
3. D'altra banda, l'article 10 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, recull els mateixos supòsits que permeten el nomenament de personal funcionari interí que preveu la Llei autonòmica.
4. L'article 70.3 de la llei 3/2003, de 26 de març, de Regim jurídic de l'administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears, estableix que el sistema d'accés al cos d'advocacia de la Comunitat Autònoma, es regirà per la normativa reglamentària de desplegament que dicti el Consell de Govern.
L'article 35 del Decret 74/2016, de 23 de desembre, pel qual es regula l'Advocacia de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears estableix que l'ocupació interina o temporal de llocs de treball del cos d'advocacia, s'ha d'instrumentar mitjançant procediments ordinaris de formació de borses d'aspirants provinents d'haver superat alguna prova o exercici en les convocatòries públiques de selecció.
També es disposa que les borses es gestionen d'acord amb la normativa general establerta per a les borses de personal funcionari interí de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, tenint en compte les especificitats que s'estableixen en aquest Decret, excepte pel que fa al termini de vigència, que serà indefinida.
Aquesta normativa es troba actualment en el Decret 30/2009, de 22 de maig, pel qual s'aprova el procediment de selecció de personal funcionari interí al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
L'article 35 esmentat, del Decret 74/2016, de 23 de desembre, afegeix que, quan es prevegi que les borses ordinàries poden quedar exhaurides es pot dur a terme una convocatòria per a la formació d'una borsa extraordinària, mitjançant un procediment extraordinari que garanteixi la idoneïtat dels aspirants i a través d'un sistema que inclogui, com a mínim, dos exercicis pràctics, un de caràcter processal i l'altre de caràcter consultiu. El resultat d'aquest procediment determinarà la formació d'una nova borsa extraordinària.
Exhaurides totes les borses, la convocatòria per a la formació d'una borsa extraordinària s'ha de dur a terme de forma immediata, en un període no superior a tres mesos des que es produeix l'exhauriment, d'acord amb allò que preveu l'apartat 2 d'aquest article, excepte que estigui en curs una convocatòria de proves selectives d'accés al cos.
Així mateix, diu que les borses posteriors són sempre preferents a les anteriors i les borses ordinàries són preferents a les extraordinàries. Les borses es gestionen d'acord amb la normativa general establerta per a les borses de personal funcionari interí de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, tenint en compte les especificitats que s'estableixen en aquest Decret, excepte pel que fa al termini de vigència, que serà indefinida.
També diu que, produïda la desocupació d'un lloc de treball d'advocat, per qualsevol causa, la crida d'aspirants per ocupar-lo interinament o temporalment s'ha de dur a terme per rigorós ordre de prelació en les borses formades d'acord amb les previsions d'aquest article.
Si, en el moment de la crida per ocupar un lloc vacant, l'aspirant que forma part d'una borsa de personal funcionari interí és també funcionari de carrera del cos superior de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, pot optar a ocupar el lloc temporalment en comissió de serveis, d'acord amb el que preveu l'article 82.2 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
Finalment, estableix que, en cap cas es pot ocupar temporalment un lloc de treball d'advocat o advocada si no s'acredita haver superat, com a mínim, un exercici en un procés selectiu convocat per a la cobertura de llocs de treball de l'Advocacia.
Actualment s'està executant una convocatòria d'accés al cos d'advocacia per cobrir dues places vacants, i tan sols tres aspirants han superat el primer exercici de les proves selectives, per la qual cosa d'aquest procés es formarà una borsa en la qual únicament hi constarà un aspirant, ja que dos dels opositors ocupen actualment llocs de treball de l'Advocacia.
L'article 4.3 del Decret 30/2009 que regula el procediment extraordinari, estableix que quan es prevegi que una borsa pot quedar exhaurida abans de la constitució de la nova borsa pel procediment ordinari, o no n'hi hagi cap d'anterior que disposi de persones aspirants i es prevegi la necessitat de cobrir vacants s'ha de dur a terme una convocatòria pública, d'acord amb el sistema extraordinari, prevista a l'article 35.2 del Decret 74/2016.
L'apartat 7 de l'article 4 del Decret 30/2009 preveu, que, per raons d'urgència, ates que no hi ha persones aspirants disponibles d'acord amb el que preveu el punt 3 d'aquest mateix article i per necessitat de cobrir algun lloc d'aquest cos, aquesta escala o especialitat, el conseller o la consellera competent en matèria de funció pública pot aplicar, motivadament, una tramitació abreujada al procediment extraordinari.
Proposta de resolució
Propòs a la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat que dicti una resolució en els termes següents:
1. Aprovar la convocatòria de proves selectives per constituir una borsa extraordinària per cobrir amb caràcter d'interinitat places vacants del cos d'advocació de la CAIB, per a l'illa de Mallorca.
2. Aprovar les bases que han de regir aquesta convocatòria, que s'adjunten com a annex 1 d'aquesta Resolució.
3. Designar els membres del Tribunal Qualificador d'aquest procés selectiu, que està constituït pels membres que s'indiquen l'annex 2.
4. Fer pública la informació sobre protecció de dades personals que figura a l'annex 3.
5. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en la seu electrònica de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i en la pàgina web http://oposicions.caib.es. Igualment la publicació de la convocatòria s'ha de comunicar al Servei d'Ocupació de les Illes Balears, perquè en faci la difusió oportuna, i a la Junta de Personal.
Per tot això, dict la següent
RESOLUCIÓ
Manifestar la conformitat amb la proposta de resolució i dictar-ne resolució en els mateixos termes.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat, en el termini d'un mes comptador a partir de l'endemà que s'hagi publicat la Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma en el termini de dos mesos comptadors a partir de l'endemà que s'hagi publicat aquesta Resolució, d'acord amb els articles 8.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
(Signat electrònicament: 16 de juny de 2022)
La consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat Mercedes Garrido Rodríguez La directora gerenta proposant Maria del Carmen Iglesias Manjón
ANNEX 1 Bases de la convocatòria
1. Normes generals
1.1 Es convoquen proves selectives per constituir una borsa extraordinària d'aspirants per cobrir interinament llocs de treball vacants del cos d'Advocacia de la CAIB, per a l'illa de Mallorca.
1.2 El procediment de selecció dels aspirants s'ha d'efectuar mitjançant una convocatòria pública que ha de consistir en la superació d'una prova selectiva, la qual consta de dos exercicis de tipus pràctic, i la valoració dels mèrits establerts a la base 7.4.b.
1.3 L'ordre de prelació dins el borsí resta determinat per la qualificació obtinguda en el procés selectiu, i la valoració de determinats mèrits.
2. Reserva de persones amb discapacitat
Els criteris per a la selecció dels aspirants d'aquesta quota de reserva són els següents:
a) Les persones amb discapacitat formen part de la llista general del borsí, d'acord amb els criteris d'ordenació d'aquest, en situació d'igualtat amb la resta dels integrants del borsí.
b) Independentment de la llista general, s'estableix una llista específica de persones amb discapacitats que hagin decidit formar part de la reserva fixada en aquesta base i que es fa de la manera següent: quan s'inicia l'adjudicació de places, la plaça número 7 s'adjudica al primer seleccionat de la llista de reserva i es selecciona a continuació el següent aspirant cada 14 places, és a dir, la número 21, 35, etc., i així successivament.
3. Requisits i condicions dels aspirants
Per participar en aquesta convocatòria, les persones interessades han de complir, en la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds, els requisits següents, dels quals n'hauran d'estar en possessió durant tot el procés selectiu:
a) Ser espanyol o tenir la nacionalitat d'algun dels estats membres de la Unió Europea o d'algun dels països que hagin subscrit un tractat internacional en els termes que estableix l'article 57 del Reial decret legislatiu 5/2015, sobre l'accés a l'ocupació pública dels nacionals d'altres estats.
b) Tenir 16 anys d'edat complerts i no haver arribat a l'edat de jubilació forçosa.
c) No haver estat separades, mitjançant expedient disciplinari, del servei de cap administració pública, dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se inhabilitades de manera absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial. En el cas de nacionals d'un altre Estat, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent ni haver estat sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu Estat i en els mateixos termes, l'accés a una ocupació pública.
d) Haver satisfet la taxa d'inscripció en les convocatòries per seleccionar el personal que accedeix a la CAIB, per un import de 14,44 euros (quantia actualitzada per a l'any 2022 per la Llei de pressuposts vigent). D'acord amb el que preveu l'article 59 bis de la Llei 11/1998, de 14 de desembre, sobre el règim específic de taxes de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i que la mateixa es merita per presentar la sol·licitud, i per la que resten exemptes del pagament de la taxa les persones amb discapacitat igual o superior al 33 %.
e) No patir malaltia ni estar afectat per cap limitació física o psíquica que sigui incompatible amb l'exercici de les funcions del cos d'advocacia de la CAIB.
f) Tenir reconeguda la condició legal de discapacitat, en el cas dels aspirants que es presentin per la quota de reserva prevista en la base 2.
g) Estar en possessió de la titulació de llicenciat o graduat en Dret. En el cas de titulacions expedides a l'estranger, caldrà aportar la corresponent homologació del Ministeri d'Educació i Cultura o d'una universitat espanyola.
Si el títol procedeix d'un estat membre de la Unió Europea, s'ha de presentar el certificat acreditatiu del reconeixement o de l'homologació del títol equivalent, de conformitat amb la Directiva 89/48, de 21 de desembre de 1988, el Reial decret 1665/1991, de 25 d'octubre, i altres normes de transposició i desplegament.
h) Acreditar el nivell C1 del coneixement de la llengua catalana, de conformitat amb el que disposa l'article 3.a) del Decret 11/2017, de 24 de març, d'exigència del coneixement de la llengua catalana en els procediments selectius d'accés a la funció pública i per ocupar llocs de treball de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Els certificats han de ser els expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública, o els expedits o homologats per la conselleria competent en matèria de política lingüística, o els reconeguts segons l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013.
Les persones aspirants han de posseir els requisits exigits en aquesta convocatòria el dia de finalització del termini de presentació de sol·licituds, i han de mantenir-los fins al moment de la presa de possessió com a personal funcionari interí.
4. Sol·licituds
4.1 Les persones interessades en participar en la convocatòria han de presentar una sol·licitud, sempre que compleixin els requisits per participar-hi que estableix la base 3 d'aquesta convocatòria.
El termini per presentar sol·licituds és de deu dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà que s'hagi publicat aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Les persones aspirants han d'indicar, a la sol·licitud, les dades següents:
a) El cos al qual es presenten.
b) La titulació acadèmica exigida a la convocatòria per participar, que posseeixen o que estan en condicions d'obtenir en la data en què acabi el termini de presentació de sol·licituds (en cas d'ésser un títol universitari, s'ha d'assenyalar la universitat d'expedició).
c) El nivell de coneixements de llengua catalana exigit a la convocatòria per participar, i el tipus de certificat que l'acredita entre els següents:
d) El grau de discapacitat reconegut, si s'escau.
e) La indicació d'un telèfon i un correu electrònic a l'efecte de comunicació amb la Conselleria de Presidència, Funció Pública i Igualtat.
f) La indicació d'una adreça de correu electrònic en la que es vulgui rebre l'avís de les notificacions i les comunicacions que, si s'escau, es practiquin en la tramitació del procediment, sempre i quan la persona interessada disposi dels mitjans tècnics necessaris i doni el consentiment en el formulari de sol·licitud perquè les notificacions i comunicacions es facin per mitjans electrònics.
4.2 Juntament amb la sol·licitud, les persones interessades han d'indicar si s'oposen a que l'Administració de la CAIB consulti en les bases de dades pertinents el compliment dels requisits exigits. Només en el cas que s'hi oposin expressament han d'aportar els documents següents:
a) Una fotocòpia del document nacional d'identitat en vigor o, en cas de no posseir la nacionalitat espanyola, del document oficial acreditatiu de la identitat; o bé, en cas de caducitat, el resguard corresponent de la sol·licitud de renovació. En qualsevol cas, l'EBAP ha verificar d'ofici les dades que constin en el document d'identitat i mitjançant la plataforma d'intermediació de dades o altres sistemes habilitats per a aquest fi.
b) Original o còpia del títol acadèmic exigit per formar part de la borsa del cos sol·licitat (anvers i revers), únicament en el cas en què l'aspirant s'oposi expressament a què l'EBAP el comprovi d'ofici. El justificant de pagament dels drets d'expedició d'aquest només té validesa fins a l'expedició del títol. Es presumeix que el títol ha estat expedit quan han transcorregut més de dos anys des de l'emissió del justificant del pagament dels drets d'expedició; en aquest cas, les persones aspirants queden excloses i han d'acreditar-lo en el termini d'esmenes de les deficiències en la sol·licitud que estableix la base 5, o justificar mitjançant un certificat de la universitat corresponent que el títol encara no ha estat expedit.
En el cas de titulacions expedides a l'estranger, cal aportar, juntament amb la sol·licitud de participació, l'homologació o reconeixement corresponent del Ministeri competent en la matèria.
c) Original o còpia de la documentació acreditativa d'estar en possessió del nivell de català exigit en la base 3h) de la convocatòria.
No cal presentar aquest document si l'aspirant no s'oposa que l'EBAP el comprovi d'ofici mitjançant la plataforma d'intermediació de dades o altres sistemes habilitats a aquest efecte, sempre que s'hagi al·legat en el termini de presentació de sol·licitud i que consti en els corresponents registres dependents de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i sempre i quan es tracti d'algun dels certificats següents:
Conseqüentment, els certificats de coneixement de català declarats equivalents que no es trobin inscrits en el Registre de Personal de la Direcció General de Funció Pública s'hauran d'aportar per la persona interessada, excepte que s'hagi aportat en algun altre procediment tramitat per l'EBAP. En aquest darrer cas a la sol·licitud ha d'indicar el procediment concret i si no han transcorregut més de cinc anys des que finalitzà.
d) El resguard del pagament de la taxa efectuat segons la via seleccionada (telemàtica o manual). L'import de la taxa és de 14,44 (quantia actualitzada per a l'any 2022 per Llei de Pressuposts vigent).
e) El model oficial de sol·licitud incorpora la declaració responsable del compliment dels requisits per participar en la borsa convocada. No és necessari aportar cap document addicional per acreditar els aspectes declarats. En particular, la persona aspirant declara, sota la seva responsabilitat, que compleix els requisits dels apartats c i e de la base 3:
No obstant tot l'anterior, l'Administració pot requerir a l'aspirant en qualsevol moment del procés selectiu que acrediti que compleix els requisits anteriors.
La inexactitud, falsedat o omissió, de caràcter essencial, de qualsevol dada o informació que s'incorpori o la no presentació davant l'Administració competent de la documentació que, si escau, es requereix per acreditar el compliment del que s'ha declarat, determina la impossibilitat de continuar el procediment des del moment en què es tengui constància d'aquests fets, sens perjudici de les responsabilitats penals, civils o administratives que pertoquin.
f) Les persones aspirants amb discapacitat igual o superior al 33 %, % han de presentar el certificat que acrediti la condició legal de discapacitat. No obstant això, no cal presentar aquest document si l'aspirant no s'oposa al fet que l'Administració el comprovi d'ofici mitjançant la plataforma d'intermediació de dades o altres sistemes habilitats per a aquest fi.
A més d'això, aquestes persones han de presentar el justificant d'haver sol·licitat un dictamen dels equips multiprofessionals de la Direcció General de Dependència, o de l'organisme públic equivalent, sobre les condicions personals d'aptitud per exercir les funcions corresponents al cos, escala i/o especialitat de la borsa a la qual la persona candidata aspira, el qual ha d'expressar que està en condicions de complir les tasques fonamentals del cos escala i/o especialitat, mitjançant, si corresponen a judici de l'Administració, les adaptacions necessàries del lloc de treball.
No obstant això, si la persona aspirant no s'hi oposa, l'EBAP recaptarà d'ofici aquest dictamen.
Si s'hi oposa, haurà de presentar aquest dictamen amb anterioritat a la publicació de la llista provisional de valoració de mèrits, a requeriment de l'EBAP. Si no ho fa així, serà exclosa del procediment.
En el cas que les persones aspirants disposin del dictamen acreditatiu de les condicions personals d'aptitud per al cos, escala i/o especialitat de la borsa, en el moment de presentació de sol·licituds, poden aportar-lo.
g) La indicació d'un telèfon a l'efecte de comunicació amb la Conselleria de Presidència, Funció pública i Igualtat.
h) La indicació d'una adreça de correu electrònic als efectes de notificació i comunicació de tràmits relatius a la tramitació del procediment selectiu, sempre que la persona interessada disposi dels mitjans tècnics necessaris i ho autoritzi expressament en el formulari de sol·licitud que es facilita a l'efecte.
i) La documentació acreditativa dels mèrits que s'al·leguen, en la forma que estableix la base 6 d'aquesta convocatòria. No es pot valorar cap mèrit que no s'hagi acreditat mitjançant l'aportació de la documentació corresponent dins el termini de presentació de sol·licituds.
Excepcionalment, en cas que la EBAP no pugui recavar d'ofici la documentació esmentada en els apartats anteriors acreditativa dels requisits per participar en la convocatòria mitjançant les plataformes d'intermediació de dades o els Registres habilitats, requerirà a l'aspirant que aporti la documentació mitjançant la llista provisional de persones aspirants admeses i excloses a la qual es refereix la base 5.
4.3 Presentació de la sol·licitud.
La sol·licitud de participació es podrà presentar per alguna d'aquestes tres vies:
4.3.1 Presentació telemàtica.
La persona interessada que tengui DNI electrònic, certificat digital vàlid, usuari corporatiu o estigui donat d'alta a Cl@ve, pot presentar la sol·licitud, pagar la taxa i registrar-la de forma telemàtica.
Aquesta forma es pot fer servir únicament en els casos en què la persona aspirant no s'oposa a que l'EBAP comprovi d'ofici els requisits exigits per participar en aquesta convocatòria i els mèrits al·legats i no s'hagi d'adjuntar cap documentació a la sol·licitud.
Per a la presentació electrònica ha de realitzar la sol·licitud mitjançant el tràmit telemàtic que està disponible a la seu electrònica d'aquesta Administració o accedir a través del Portal de l'Opositor (http://oposicions.caib.es) i crear una sol·licitud. A continuació, ha d'emplenar el formulari de dades del sol·licitant i l'apartat de documentació al·legada. Ha de seguir les passes que indica el programa, pagar la taxa telemàticament i finalitzar el procés. El sistema li assignarà un número de registre vàlid i la sol·licitud, sense cap més tràmit, constarà com a presentada correctament, sempre que no s'hagi de presentar la documentació esmentada en l'anterior apartat 4.2.
4.3.2 Presentació semitelemàtica
Aquesta via consisteix amb emplenar la sol·licitud i realitzar el pagament de la taxa de forma telemàtica d'acord amb l'exposat en els paràgrafs següents:
Haurà de fer servir necessàriament aquesta via, o la manual, en els casos en què hagi d'adjuntar a la sol·licitud els documents acreditatius dels requisits i/o dels mèrits, bé perquè s'oposi a què l'EBAP els comprovi d'ofici, bé perquè el certificat acreditatiu del nivell de coneixements de llengua catalana no consti a la base de dades de l'òrgan competent del Govern de les Illes Balears, o bé perquè hagi d'acreditar mèrits mitjançant la documentació expedida per altres administracions públiques.
Per a això, la persona interessada ha d'accedir al Portal de l'opositor (<http://oposicions.caib.es>) i crear una nova sol·licitud. A continuació ha d'emplenar el formulari de dades de la persona sol·licitant i l'apartat de documentació al·legada. Ha de seguir les passes que indica el programa, pagar la taxa telemàticament i finalitzar el procés.
La persona interessada ha d'imprimir el resguard de pagament i la sol·licitud, l'ha de signar i l'ha de presentar, juntament amb la resta de documentació que cal adjuntar conforme al punt 4 d'aquestes bases en el Registre General de l'Escola Balear d'Administració Pública, en qualsevol dels registres d'altres conselleries o organismes públics de la CAIB que estiguin operatius o d'acord amb qualsevol de les formes que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
La sol·licitud no serà vàlida fins que no s'hagi presentat degudament d'acord amb el paràgraf anterior.
4.3.3 Emplenament manual de la sol·licitud
Si la persona interessada no pot emplenar i avançar la sol·licitud per via telemàtica, atès que els impresos de sol·licitud per participar en la convocatòria estan a la seva disposició a la seu de l'EBAP i a l'adreça d'Internet <http://www.caib.es/govern/organigrama/area.do?coduo=2151&lang=ca >, ha d'emplenar el formulari amb les dades corresponents a cada apartat seguint les instruccions que s'hi indiquen; a continuació, ha d'imprimir el formulari, l'ha de signar i l'ha de presentar, amb la documentació que cal adjuntar-hi d'acord amb l'apartat 4 d'aquestes bases, en els registres esmentats anteriorment, o en alguna altra de les formes que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.
Per pagar la taxa, la persona interessada ha d'entrar en el web de l'Agència Tributària de les Illes Balears (ATIB) i pot imprimir el document model 046 (<https://www.atib.es/TA/Modelos/Modelo.aspx?m=046&idConcepto=3945>).
El pagament es pot fer en una de les entitats col·laboradores (Banca March, Caixabank «la Caixa», BBVA i Colonya Caixa de Pollença) que figuren en el model. En tot cas, el justificant del pagament de la taxa s'ha d'adjuntar a la sol·licitud de participació en el procés selectiu, i se n'ha d'identificar el pagador d'aquesta taxa (subjecte passiu) el qual ha de coincidir amb el de la persona que presenta la sol·licitud per participar en el concurs.
4.4 La presentació de la sol·licitud per participar en el procés selectiu suposa el coneixement i l'acceptació inequívocs de l'aspirant del tractament de les dades de caràcter personal a càrrec de l'òrgan competent i únicament per a les finalitats establertes. El tractament de la informació facilitada en les sol·licituds tindrà en compte les previsions del Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades, i de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.
5. Admissió d'aspirants
5.1 Una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds i comprovada la documentació relativa als requisits per participar en el procediment que han presentat les persones interessades, s'ha de publicar en la pàgina web <http://oposicions.caib.es> i a la seu electrònica la llista provisional de persones aspirants admeses i excloses, amb la indicació de les causes de l'exclusió.
En tot cas, amb la finalitat d'evitar errors i, si es produeixen, possibilitar-ne la reparació dins el termini i en la forma escaient, els aspirants comprovaran no només que no figuren en la llista d'exclosos sinó, a més, que els seus noms consten en la llista d'admesos pertinent.
Les persones aspirants excloses o que han estat omeses disposaran d'un termini de cinc dies hàbils, comptadors des de l'endemà que s'hagi publicat aquesta llista provisional, per esmenar el defecte o adjuntar el document que sigui preceptiu. En la publicació d'aquesta llista se'ls ha d'advertir que l'Administració considerarà que desisteixen de la sol·licitud si no compleixen el requeriment.
Acabat el termini al qual es refereix el paràgraf anterior i esmenades, si escau, les sol·licituds, la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat ha de dictar una resolució per la qual s'aprova la llista definitiva de persones admeses i excloses. Aquesta Resolució es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en la seu electrònica de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i en la pàgina web http://oposicions.caib.es.
Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, es podran interposar: recurs potestatiu de reposició davant la consellera de Presidència Funció Pública i Igualtat, en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la seva publicació o recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la seva publicació, davant el Jutjat del Contenciós Administratiu de Palma.
5.2. Admissions condicionades.
5.2.1. En els casos en què en la data d'acabament del termini de presentació de la sol·licitud encara no s'hagi emès per l'òrgan competent del Govern de les Illes Balears, si s'escau, la resolució d'homologació del certificat acreditatiu del nivell de coneixement de la llengua catalana exigit per participar en aquesta convocatòria, o per ser valorat com a mèrit, i sempre que en aquest moment es disposi del certificat homologable, l'admissió de la persona aspirant a participar en el procediment selectiu o la seva valoració com a mèrit, ha de quedar condicionada a la presentació de la resolució d'homologació amb anterioritat a la publicació de la llista provisional de la puntuació obtinguda a la prova selectiva i la valoració provisional de mèrits, a requeriment de l'EBAP.
5.2.2. Si en la data d'acabament del termini de presentació de la sol·licitud la persona aspirant ha superat les proves de nivell de llengua catalana exigit per participar en aquesta convocatòria, o per ser valorat com a mèrit, i, per això, figura a les llistes provisionals d'aprovats, però encara no s' ha emès el certificat corresponent, la seva admissió a participar en el procediment o la seva valoració com a mèrit, ha de quedar condicionada la presentació d'aquest certificat amb anterioritat a la publicació de la llista provisional de la puntuació obtinguda a la prova selectiva i la valoració provisional de mèrits, a requeriment de l'EBAP.
5.2.3. En el cas en què la persona aspirant amb discapacitat igual o superior al 33% s'oposi que l'EBAP recapti d'ofici el dictamen dels equips multiprofessionals de la Direcció General de Dependència o de l'organisme públic equivalent, sobre les condicions personals d'aptitud per exercir les funcions corresponents al cos, escala i/o especialitat de la borsa a la qual la persona candidata aspira, a què fa referència la base 4.4 d), i no l'aporti juntament amb la sol·licitud de participació, l'admissió de la persona aspirant a participar en el procediment selectiu ha de quedar condicionada a la presentació d'aquest dictamen amb anterioritat a la publicació de la llista provisional de la puntuació obtinguda a la prova selectiva i la valoració provisional de mèrits, a requeriment de l'EBAP.
6. Acreditació del mèrit de nivell de coneixement de llengua catalana
6.1 Els mèrits de nivell de coneixement de llengua catalana s'han d'al·legar i acreditar amb referència a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. En cap cas s'han de valorar mèrits que no hagin estat al·legats ni, si escau, acreditats documentalment en el termini habilitat a aquest efecte.
No obstant això, respecte d'aquells mèrits que s'hagin al·legat en termini, però que la seva acreditació present algun defecte formal o resulti incompleta, el Tribunal qualificador ha de requerir a les personis aspirants perquè ho esmenin en el termini improrrogable de cinc dies hàbils, sense perjudici que l'aspirant pròpiament l'avanci abans del requeriment de l'òrgan de selecció.
També pot reclamar-los, en aquest mateix termini, els aclariments o, si escau, la documentació addicional que consideri necessària per a disposar dels elements de judici necessaris per a valorar els mèrits que les persones interessades hagin al·legat de conformitat amb l'establert en la convocatòria. Aquest termini pot concedir-se prèviament a la publicació de la llista provisional de mèrits, o bé una vegada publicada aquesta fent ús del tràmit establert a la base 8.2 per a rectificacions de valoracions de la llista provisional de mèrits.
6.2. Tret que l'aspirant manifesti expressament la seva negativa, la EBAP verificarà les dades relatives als certificats de coneixement de llengua catalana següents, sempre que s'hagin al·legat en la sol·licitud de participació:
Excepcionalment, si la EBAP no pot comprovar aquests mèrits podrà requerir a la persona interessada que els aporti.
Si la persona aspirant s'oposa al fet que la EBAP ho comprovi d'ofici, aquests mèrits s'han d'acreditar mitjançant la presentació, juntament amb la sol·licitud, de documents originals o de les còpies, en el registre general de l'Escola Balear d'Administració Pública, en qualsevol dels registres altres conselleries o organismes públics de la CAIB que estiguin operatius o d'acord amb qualsevol de les formes que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Si la persona interessada al·lega el mèrit de coneixements de llengua catalana mitjançant l'aportació de títols, diplomes i certificats equivalents, d'acord amb l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats, de 21 de febrer de 2013, per la qual es determinen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixements de llengua catalana, haurà d'aportar l'original o una còpia, adjunta a la sol·licitud.
7. Tribunal qualificador
7.1. L'òrgan encarregat de la selecció és el Tribunal Qualificador que figura en l'annex 2, d'acord amb els criteris que estableix l'article 34 del Decret 74/2016.
7.2. L'òrgan encarregat de la selecció i competent per a la realització d'aquesta prova selectiva és el tribunal qualificador que s'indica en l'annex 2.
7.3. Els membres del tribunal han d'abstenir-se d'intervenir, i ho han de notificar a l'autoritat que els va nomenar, quan hi concorrin les circumstàncies previstes en l'article 23 de la Llei 40/2016, d'1 d'octubre, de regim jurídic del sector públic, o si han realitzat tasques de preparació d'aspirants a proves selectives per accedir a aquest cos en els quatre anys anteriors a la publicació d'aquesta convocatòria, per aquesta borsa.
7.4. El tribunal adoptarà les mesures necessàries de forma que els aspirants amb discapacitats gaudeixin de similars condicions per a la realització dels exercicis que la resta de participants. En aquest sentit s'establiran, per als aspirants esmentats que ho sol·licitin en la forma prevista en la base 4.4. e), les adaptacions possibles de temps i mitjans per a la seva realització.
A l'efecte, el tribunal pot requerir l'informe i, en tot cas, la col·laboració dels òrgans tècnics del Servei de Valoració i Orientació de la Discapacitat i la Dependència.
Si, en qualsevol moment del procés selectiu, el tribunal té dubtes quant a la capacitat d'un aspirant per la quota de reserva de persones amb discapacitat per a l'exercici de funcions realitzades pels funcionaris del cos objecte d'aquesta convocatòria, aquest pot demanar el corresponent dictamen als òrgans competents.
7.5. A l'efecte de comunicacions i resta d'incidències, el tribunal tindrà la seu a l'EBAP.
7.6. Tots els membres del tribunal qualificador percebran, en la quantia vigent, les dietes que els corresponguin per l'assistència a les sessions, d'acord amb la normativa vigent.
7.7. Els vocals es designaran d'acord amb allò que disposa l'article 34.4 del Decret 74/2016.
8. Calendari i desenvolupament dels exercicis de la prova selectiva
8.1. La prova selectiva tindrà lloc el mes de juliol de 2022.
8.2.La publicació del lloc i la data de realització dels exercicis, l'efectuarà el tribunal a la pàgina web de l'EBAP.
8.3. Correspon al tribunal la consideració, verificació i apreciació de les incidències que puguin sorgir en el desenvolupament de l'exercici, i ha de prendre, referent a això, les decisions que estimi pertinents.
8.4. La prova selectiva
a) Prova selectiva
La prova selectiva consistirà en contestar i resoldre dos supòsits pràctics d'entre els que plantegi el Tribunal Qualificador. El primer exercici consistirà en resoldre un supòsit pràctic de caràcter processal (formulació de demanda, contestació a la demanda, formalització de qualsevol tipus de recurs, propi de les funcions del cos d'advocacia), extret a l'atzar d'entre cinc alternatives diferents. I el segon exercici consistirà en resoldre un cas pràctic de caràcter consultiu relatiu a les funcions del cos d'advocacia extret a l'atzar d'entre cinc alternatives distintes.
Els supòsits podran plantejar qüestions de:
1) Dret Constitucional i Dret Autonòmic.
2) Dret Administratiu General.
3) Dret Administratiu Especial.
4) Dret de la Funció Pública i Laboral.
5) Dret Civil.
6) Dret Penal.
Els aspirants disposaran de cinc hores per resoldre cadascun dels supòsits pràctics i podran fer ús de textos legals, sense comentar, que considerin necessaris. Si el nombre d'aspirants presentats i els medis tècnics de què disposa l'EBAP ho permeten, els exercicis es faran amb ordinador i es posaran a disposició les normes legals en format electrònic, la qual cosa serà oportunament comunicada en la pàgina web de l'EBAP. En aquest darrer supòsit, només es faran servir les normes en format electrònic, que es posaran a disposició dels aspirants.
La puntuació màxima de la prova selectiva és de 20 punts. Cada exercici es valora en un màxim de 10 punts, i s'ha d'obtenir un mínim de 5 a cadascun dels exercicis pràctics per poder superar la prova. Els exercicis es qualificaran per cadascun dels membres del Tribunal i s'eliminarà la nota més alta i la més baixa, i la qualificació final serà la mitjana aritmètica de les notes restants.
Per superar aquesta prova cal obtenir-hi una puntuació mínima de 10 punts.
En aquesta prova s'han de valorar els coneixements exposats, la formació jurídica, la capacitat d'argumentació jurídica i de raonament lògic, la interpretació correcta de la normativa aplicable al supòsit plantejat, així com la claredat i l'ordre de les idees i la qualitat de l'expressió escrita. Conclosa la prova de tipus pràctic, el tribunal farà pública en el lloc o llocs on es dugui a terme l'exercici i en la pàgina web de l'EBAP, a més d'altres que consideri oportuns, la llista d'aspirants que l'hagin superat, amb indicació de la puntuació obtinguda i del número del document nacional d'identitat.
Tots els aspirants disposen d'un termini de tres dies hàbils comptadors des de l'endemà de l'esmentada publicació, per efectuar les reclamacions oportunes o sol·licitar la revisió del seu examen davant el tribunal corresponent.
Una vegada resoltes les reclamacions el tribunal ha d'aprovar la llista definitiva dels aspirants que han superat la prova selectiva.
b) Ordre de prelació final
L'ordre de prelació final de les persones que formin part de la borsa, està determinat per la suma de:
1) La puntuació obtinguda en la prova selectiva.
2) La valoració dels mèrits següents, que en conjunt no podrà superar un 10 % del total màxim dels punts que es puguin assolir en la prova selectiva:
La suma de la puntuació obtinguda en la prova selectiva, més la suma de les puntuacions obtingudes en la valoració dels mèrits assenyalats en aquest apartat, determina l'ordre final de prelació de les persones aprovades.
L'acreditació dels mèrits s'ha d'efectuar mitjançant la presentació dels documents originals o de les fotocòpies compulsades corresponents. S'han de presentar en el Registre General de la Conselleria Presidència, Funció Púbica i Igualtat o en la forma establerta en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, en el termini de 5 dies naturals comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la llista definitiva dels aspirants que han superat la prova selectiva del punt 7.4 a). En cap cas es poden valorar mèrits que no hagin estat presentats en aquest termini. Els mèrits s'han d'acreditar i valorar amb referencia a la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds per participar en la convocatòria corresponent.
El tribunal elevarà a la consellera de Presidència, Funció Púbica i Igualtat la llista definitiva dels aspirants seleccionats, per ordre de puntuació obtinguda.
La consellera dictarà la resolució de creació de la borsa i l'ordre de prelació segons la suma de les puntuacions obtingudes que s'ha de fer pública en el tauler d'anuncis de l'Escola Balear d'Administració Pública, en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en la web de l'EBAP del Govern de les Illes Balears, amb indicació de totes les persones integrants.
9. Notificacions
D'acord amb l'article 45.1 b) de la Llei 39/2015, ates que es tracta d'un procediment de concurrència competitiva, els actes administratius que integren el procediment de concurs i s'hagin de notificar a les persones interessades, així com els de qualsevol procediment que se'n derivi (inclosos els anuncis de la interposició de qualsevol recurs en via administrativa o en via judicial), en comptes de notificar-se han de publicar-se en la pàgina web <http://oposicions.caib.es>. Tot això, sense perjudici que es publiquin en el Butlletí Oficial de les Illes Balears els actes administratius que segons les bases d'aquesta convocatòria s'hi hagin de publicar.
10. Adjudicacions
10.1. Quan hi hagi una vacant, si fa falta proveir-la, o en la resta de supòsits en que, d'acord amb la normativa vigent, es pot nomenar una persona funcionària interina, s'ha d'oferir un lloc, en la forma que estableix la convocatòria, a les persones incloses en la borsa que es trobin en la situació de disponible, d'acord amb l'ordre de prelació, sempre que compleixin els requisits que exigeix la relació de llocs de treball per ocupar-lo.
10.2. Si hi ha més d'un lloc per cobrir, de les mateixes característiques, es pot oferir de manera simultània i col·lectiva a tantes persones aspirants, en situació de disponible en la borsa, com es consideri necessari per atendre les peticions de cobertura de llocs pendents. En aquest cas, els llocs oferts s'han d'adjudicar per ordre rigorós de prelació de les persones aspirants de la borsa que n'hagin manifestat la conformitat.
10.3. S'ha de comunicar a la persona aspirant que correspongui, mitjançant telèfon o correu electrònic, el lloc i el termini en que cal que es presenti. Com a mínim s'ha de telefonar dues vegades a la persona aspirant en franges horàries diferents, amb intervals no inferiors a una hora, o se li ha de trametre un correu electrònic. La persona interessada ha de manifestar la conformitat amb l'oferta en el termini d'un dia hàbil (o en el segon dia hàbil següent, si l'oferta de treball es comunica en divendres) i la seva disposició a incorporar-se en el termini que indica el servei que gestiona la borsa. Aquest termini ha de ser com a mínim de tres dies hàbils i com a màxim de quinze dies hàbils, i es pot prorrogar excepcionalment per atendre el dret de preavís de l'article 49.1 d) de l'Estatut dels treballadors. S'ha de deixar constància d'aquests fets en l'expedient corresponent mitjançant una diligencia administrativa.
10.4 . D'acord amb l'article 35.4 del Decret 74/2016, si en el moment de la crida per ocupar un lloc vacant, els aspirants que formen part de la borsa són també funcionaris de carrera del cos superior, poden optar a ocupar el lloc temporalment en comissió de servei.
11. Renúncia i motius d'exclusió de la borsa
11.1. Si la persona interessada no manifesta la conformitat amb la proposta de nomenament en el termini d'un dia hàbil (o en el segon dia hàbil següent, si l'oferta de treball es comunica en divendres) i la disposició a incorporar-se en el termini que indiqui el Servei de Gestió de Personal Funcionari, es considera que renuncia a ocupar el lloc de treball.
11.2. A les persones aspirants que renunciïn de manera expressa o tàcita, se les ha d'excloure de la borsa de treball, llevat que al·leguin, en el termini que estableix el punt 1 d'aquesta base per manifestar la conformitat, la concurrència d'alguna de les circumstàncies següents, que s'han de justificar documentalment dins els tres dies hàbils següents:
a) Estar en període d'embaràs, de maternitat o de paternitat, d'adopció o d'acolliment permanent o preadoptiu, així com el període en que sigui procedent la concessió d'excedència per cura de fills per qualsevol dels supòsits anteriors.
b) Prestar serveis en un lloc de la relació de llocs de treball de l'Administració de la Comunitat Autònoma com a personal funcionari interí en un altre cos o en una altra escala o especialitat, o com a personal laboral temporal o indefinit no fix.
c) Prestar serveis en un lloc de la relació de llocs de treball de l'Administració de la Comunitat Autònoma com a personal funcionari de carrera i no poder acollir-se, en aplicació de la normativa, a la situació d'excedència voluntària per interès particular.
d) Patir una malaltia o una incapacitat temporal.
e) Exercir funcions sindicals en el moment de la comunicació de l'oferta de treball.
12. Reincorporació a la borsa
12.1. Les persones interessades estan obligades a comunicar per escrit a la Direcció General de Funció Pública i Administracions Públiques l'acabament de les situacions que preveu el punt 10.2, excepte la de la lletra b), en un termini no superior a deu dies hàbils des que es produeixi, amb la justificació corresponent. La manca de comunicació en el termini establert determina l'exclusió de la borsa.
12.2. El personal que cessa en el lloc de treball, llevat que sigui com a conseqüència de renúncia voluntària, s'ha d'incorporar automàticament a la borsa de la qual forma part, en el lloc que li correspon, d'acord amb la puntuació obtinguda en el moment en que es va formar.
13. Situació de les persones aspirants
13.1. Estan en la situació de no disponible les persones integrants de la borsa de treball que presten serveis com a personal funcionari interí en la mateixa illa, en el mateix cos, la mateixa escala o especialitat, o que, pel fet que concorre alguna de les causes que preveu la base 10.2, no han acceptat el lloc ofert.
13.2. Mentre la persona aspirant està en la situació de no disponible en la borsa, no se li ha d'oferir cap lloc de treball corresponent al mateix cos, la mateixa escala o especialitat i, si escau, a la mateixa illa.
13.3. Estan en la situació de disponible la resta de persones aspirants de la borsa, amb la conseqüència que se'ls ha de comunicar l'oferta d'un lloc de treball d'acord amb la seva posició en la borsa.
14. Vigència de la borsa
De conformitat amb l'article 35.2 del Decret 74/2016, la borsa de personal funcionari interí que es constitueixi té una vigència indefinida des que es publica en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
ANNEX 2 Tribunal Titular
Tribunal suplent:
ANNEX 3 Protecció de dades
Informació sobre protecció de dades personals
De conformitat amb el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades (RGPD) i la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, s'informa del tractament de dades personals necessàries en el present procediment.
Responsable del tractament:
La legislació aplicable és la següent:
Categories de dades personals objecte de tractament:
Dades de caràcter identificatiu |
Nom, DNI, domicili, data de naixement, telèfon i adreça de correu electrònic |
Dades acadèmiques i professionals |
Mèrits, formació i experiència professional |
Dades relatives a la salut |
Percentatge i tipus de discapacitat |
D'acord amb l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, llevat que consti l'oposició de l'interessat, l'Escola Balear d'Administració Pública, mitjançant una consulta a les plataformes d'intermediació de dades o altres sistemes habilitats a l'efecte, pot obtenir les dades de caràcter identificatiu que consten en el DNI, els certificat de coneixements de llengua catalana, les titulacions acadèmiques oficials, el certificat acreditatiu de discapacitat (si escau) i els mèrits. Aquestes dades s'obtindran de l'Administració General de l'Estat i d'altres òrgans de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Consentiment pel tractament de dades relatives a la salut: La presentació de la sol·licitud per al procés selectiu suposa el coneixement i l'acceptació inequívocs de l'aspirant del tractament de les dades de caràcter personal que farà l'òrgan competent i únicament per als fins establerts. (Inclòs a dades relatives a la salut)
Destinataris de les dades personals: se cediran les dades als següents organismes o persones, a l'efecte de complir el que preveu la legislació vigent en matèria de selecció de personal:
- Tribunal qualificador del procés: per al desenvolupament i la valoració de la prova i dels mèrits al·legats i acreditats del procés selectiu previst en la convocatòria.
- Conselleria competent en matèria de funció pública: per al nomenament del personal funcionari interí.
- Butlletí Oficial de les Illes Balears: en aplicació de les obligacions que preveu la normativa per seleccionar empleats públics amb les previsions que estableix la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.
- Altres participants en el procediment selectiu: en virtut del principi de transparència que regeix els procediments selectius d'accés a la funció pública, els aspirants podran sol·licitar la consulta dels mèrits al·legats per altres participants per comprovar el funcionament correcte del procés selectiu. En cap cas, podran obtenir les dades de contacte d'altres aspirants, com ara l'adreça postal, el número de telèfon o l'adreça de correu electrònic.
- Administració de justícia: en cas que algun jutjat o tribunal requereixi l'expedient del procediment, l'Administració trametrà les dades personals que hi constin en l'Administració de justícia.
No se cediran les dades personals a altres organismes o tercers, tret que existeixi obligació legal o interès legítim, d'acord amb l'RGPD.
- Criteris de conservació de les dades personals: els terminis de conservació de les dades seran els necessaris per complir la finalitat del procediment i els que preveu la legislació d'arxius per a les administracions públiques, d'acord amb l'article 26 de la Llei orgànica 3/2018.
- Existència de decisions automatitzades: No es produiran decisions automatitzades, inclosa l'elaboració de perfils, amb les dades personals dels aspirants.
- Transferències de dades a tercers països: Les dades no es transferiran a tercers països.
- Exercici de drets i reclamacions: les persones afectades pel tractament de dades personals tenen dret a sol·licitar a l'Escola Balear d'Administració Pública la confirmació que les seves dades són objecte de tractament, l'accés a les seves dades personals, la informació, la seva rectificació o supressió, la limitació o l'oposició al tractament i la no inclusió en tractaments automatitzats (i fins i tot, de retirar el consentiment, si s'escau, en els termes que estableix el RGPD). També tenen dret a la portabilitat de les dades en els termes que l'exercici d'aquest dret pugui afectar al procés selectiu.
L'exercici d'aquests drets es pot sol·licitar davant el responsable del tractament esmentat abans (EBAP), mitjançant el procediment «Sol·licitud d'exercici de drets en matèria de protecció de dades personals», previst en la seu electrònica de la CAIB (seuelectronica.caib.es).
Amb posterioritat a la resposta del responsable o al fet que no hi hagi resposta en el termini d'un mes, pot presentar la «Reclamació de tutela de drets» davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades (AEPD) (https://www.aepd.es/).
- Conseqüències de no facilitar les dades personals: No presentar les dades necessàries, implicarà que la persona interessada no pugui formar part del procediment selectiu.
- Dades de contacte de la Delegació de Protecció de Dades: La Delegació de Protecció de Dades de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears té la seu a la Conselleria de Presidència (passeig de Sagrera, 2, 07012 Palma). Adreça electrònica de contacte: protecciodades@dpd.caib.es.