Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

INSTITUT D'ESTUDIS BALEÀRICS

Núm. 339982
Resolució del president de l’Institut d’Estudis Baleàrics per la qual es convoquen subvencions per donar suport a l’edició de llibres de recerca científica o de divulgació de les Illes Balears per a l’any 2022

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

L'Institut d'Estudis Baleàrics (IEB) és una entitat pública empresarial creada per l'article 40 de la Llei 13/2014, de 29 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2015 (BOIB núm. 178, de 30 de desembre de 2014). L'IEB, d'acord amb els seus Estatuts, aprovats mitjançant el Decret 48/2018, de 21 de desembre (BOIB núm. 160, de 22 de desembre de 2018), té personalitat jurídica pròpia i diferenciada, i capacitat d'actuar i autonomia de gestió plenes, sens perjudici de la relació de tutela de l'Administració de la Comunitat Autònoma.

Entre els objectius de l'IEB, segons l'apartat f) de l'article 5 dels seus Estatuts, es troba el foment d'activitats culturals relatives a l'intercanvi i la relació entre Mallorca, Menorca, Eivissa i Formentera, i entre les Illes Balears i l'exterior.

El Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2021-2023, aprovat mitjançant l'Acord del Consell de Govern de 20 de desembre de 2021 (BOIB núm. 175, de 23 de desembre de 2021), preveu la convocatòria d'ajuts per donar suport a l'edició de llibres i revistes d'investigació en l'àmbit de les humanitats, la cultura i el pensament per a l'any 2022.

L'article 30.26 de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, aprovat per la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer (BOIB núm. 32, d'1 de març de 2007), disposa que la Comunitat Autònoma té la competència del foment de la creació i la producció teatral, musical, cinematogràfica i audiovisual, literària, de dansa i d'arts combinades, així com la competència de fer-ne la difusió nacional i internacional.

A aquest efecte, l'objecte d'aquesta Resolució és convocar subvencions d'acord amb el Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre (BOIB núm. 196, de 31 de desembre de 2005), i l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura (BOIB núm. 100, d'11 de juliol de 2009).

Per tot això, d'acord amb el que disposen l'article 15 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, els articles 107.3, apartats d) i e), 108.4 i 109 de la versió consolidada del Tractat de funcionament de la Unió Europea (DOUE C 326, de 26 d'octubre de 2012), el Reglament (UE) núm. 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis (DOUE L 352, de 24 de desembre de 2013), i fent ús de les facultats que m'atribueix l'article 10.1.j) dels Estatuts de l'Institut d'Estudis Baleàrics, dict la següent

Resolució

1. Aprovar la convocatòria de les subvencions per donar suport a l'edició de llibres de recerca científica o de divulgació de les Illes Balears durant l'any 2022, d'acord amb els termes que figuren en l'annex 1 d'aquesta Resolució.

2. Aprovar el pressupost d'aquesta convocatòria, que té un import màxim de 60.000 € (seixanta mil euros).

3. Autoritzar una despesa de 60.000 €, amb càrrec al capítol IV del pressupost de l'Institut d'Estudis Baleàrics.

4. Publicar la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el president de l'Institut d'Estudis Baleàrics en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

(Signat electrònicament: 13 de juny de 2022)

El president de l'Institut d'Estudis Baleàrics Miquel Company i Pons

 

ANNEX 1 Convocatòria

1. Objecte i finalitat

1.1. Aquesta convocatòria té per objecte fomentar la investigació en temes relacionats amb les Illes Balears, donant suport a l'edició de llibres dedicats a la recerca científica o a la divulgació de temes relacionats amb la cultura, el patrimoni, la llengua o la ciència de les Illes Balears, durant el període comprès entre el 16 de novembre de 2021 i el 30 de novembre de 2022.

La finalitat d'aquesta convocatòria és ajudar a la recerca científica i a la divulgació de temes relacionats amb la cultura, el patrimoni, la llengua i la ciència de les Illes Balears.

1.2. Aquesta convocatòria comprèn una sola línia de subvenció.

1.3. No es poden subvencionar projectes que vulnerin els drets dels col·lectius LGTBI+, els drets de les dones o els drets humans.

2. Despeses subvencionables

2.1. Es consideren despeses subvencionables aquelles que de manera indubtable responguin a la naturalesa de l'activitat subvencionada i s'efectuïn en el termini establert en aquesta convocatòria. En cap cas, el cost d'adquisició de les despeses subvencionables no pot ser superior al valor de mercat.

2.2. Es considera despesa feta la que s'hagi pagat efectivament amb anterioritat a la finalització del període de justificació.

2.3. Les despeses subvencionables són les següents:

— drets d'autor

— traducció

— correcció

— disseny i maquetació

— impressió (pot incloure subconceptes com l'enquadernació i el transport)

2.4. Es poden subvencionar les nòmines de treballadors, si estan donats d'alta en el règim general de la Seguretat Social i si el cost de la Seguretat Social és a càrrec de l'empresa, fins a un import màxim equivalent al 20 % de les despeses subvencionables.

2.5. Les despeses no subvencionables són les següents:

— Les publicacions en format revista, els llibres de ficció, els catàlegs d'art, les partitures musicals, els textos escolars, les obres de referència (diccionaris, llibres d'estil, etc.), els manuals d'informació pràctica (receptaris de cuina, de bricolatge, d'autoajuda, guies de viatge, manuals, mapes, jocs, etc.), les obres col·lectives en l'àmbit de la recerca (actes de congressos, treballs de recerca, publicacions relatives a estudis històrics locals, etc.), les tesis doctorals i aquells llibres en els quals el text només faci de suport de les imatges.

— Les autoedicions, tret dels casos en què l'autor publiqui una obra pròpia mitjançant una editorial constituïda amb una antiguitat superior als dos anys. Tampoc no es poden presentar obres autoeditades en editorials per encàrrec o l'autoedició digital.

— Les reimpressions i les reedicions de llibres publicats fa menys de cinc anys.

— Els honoraris del beneficiari de la subvenció i, en el cas de les persones jurídiques, els honoraris dels administradors.

— Els imposts, les taxes i els tributs.

— Les despeses corrents de funcionament de la seu, com ara lloguer, subministrament d'aigua, electricitat i gas, taxes, imposts i despeses de comunitat de l'immoble, neteja i assegurances.

— L'adquisició de material inventariable, com ordinadors, fotocopiadores, faxos, mobiliari o altres d'anàlegs.

— Les despeses de manutenció i dietes.

— Amb caràcter general, els dinars i sopars, o despeses de representació.

2.6. Cap obra subvencionada en aquesta convocatòria no pot ser editada per una empresa diferent del beneficiari ni tan sols quan es trobin integrats en el mateix grup empresarial.

3. Import i imputació pressupostària

3.1. El crèdit assignat a aquesta convocatòria és de 60.000 € (seixanta mil euros) amb càrrec al capítol 4 del pressupost de l'IEB del 2022.

3.2. La concessió de les ajudes previstes en aquesta convocatòria queda condicionada a la disponibilitat pressupostària establerta en l'apartat anterior.

3.3. Sempre que la disponibilitat pressupostària ho permeti, es pot incrementar l'import d'aquesta convocatòria. L'import consignat inicialment es pot ampliar mitjançant una resolució d'ampliació del crèdit assignat. Aquesta ampliació, tret que s'estableixi una altra cosa, no implica que el termini per presentar sol·licituds s'ampliï, i no afecta la tramitació ordinària de les sol·licituds presentades i no resoltes de forma expressa.

4. Beneficiaris i requisits

4.1. Són beneficiaris de les subvencions d'aquesta convocatòria les persones jurídiques o físiques que estiguin donades d'alta en el cens tributari i/o l'impost d'activitats empresarials (IAE) en epígrafs vinculats al sector editorial o bé que tenguin com a objecte social el desenvolupament d'activitats de caràcter professional en el sector editorial.

4.2. Totes les persones físiques o jurídiques que sol·licitin aquestes ajudes han de complir els requisits següents:

a) Estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social i de les obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. La sol·licitud de les ajudes comporta l'autorització perquè l'IEB comprovi d'ofici que la persona o l'entitat sol·licitant està al corrent d'aquestes obligacions, excepte en el cas de denegació expressa del consentiment. En aquest cas, la persona o l'entitat sol·licitant han d'aportar els certificats corresponents, juntament amb la sol·licitud de les ajudes.

b) Presentar la sol·licitud en els termes i amb els requisits que s'estableixen en els apartats 6, 7 i 8 d'aquesta convocatòria.

c) Complir els principis de l'article 3 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

d) Presentar una sola sol·licitud per projecte. En cas de presentació d'una nova sol·licitud, s'haurà de desistir expressament de l'anterior; en cas de no fer-ho, només es tindrà en compte la primera sol·licitud registrada.

En cas de desistiment exprés, la data en l'ordre de prelació dels expedients serà la de la nova sol·licitud registrada o la data de registre de desistiment en cas que aquest sigui posterior a la segona sol·licitud.

e) Disposar de l'organització i la capacitat suficients i necessàries per garantir el compliment de l'activitat objecte de la subvenció en el moment de la publicació de la convocatòria.

f) Presentar un certificat, si escau, que l'entitat està exempta de declarar l'IVA. Si no es presenta aquest certificat de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, l'IVA de les factures que es presentin com a part del compte justificatiu no es pot subvencionar.

4.3. Queden excloses com a beneficiàries les entitats de dret públic o privat vinculades o dependents d'administracions públiques, així com qualsevol empresa o organització en la qual la participació d'aquests ens sigui majoritària.

4.4. No poden ser beneficiàries d'ajudes les persones físiques o jurídiques següents:

a) Les que incorrin en qualsevol de les prohibicions establertes en l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears, entre les quals hi ha haver sol·licitat la declaració de concurs, haver estat declarades insolvents en qualsevol procediment, estar declarades en concurs, estar subjectes a intervenció judicial o haver estat inhabilitades d'acord amb la Llei concursal sense que hagi conclòs el període d'inhabilitació fixat a la sentència de qualificació del concurs.

b) Les que hagin estat sancionades o condemnades per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, per resolució administrativa ferma o condemnades per sentència judicial ferma, d'acord amb l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

c) Les que hagin estat sancionades mitjançant una resolució ferma amb la pèrdua de la possibilitat d'obtenir una subvenció, d'acord amb la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradicar l'LGTBI-fòbia, o qualsevol altra d'aplicable.

5. Normativa aplicable

Aquesta convocatòria es regeix per les bases reguladores aprovades mitjançant l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009; el Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears; la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i la resta de normativa comunitària, estatal o autonòmica aplicable a les subvencions atorgades per l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

6. Termini i presentació de sol·licituds

6.1. El termini per presentar les sol·licituds, adreçades a l'IEB, comença l'endemà de la publicació de la convocatòria en el BOIB i romandrà obert fins al dia 30 de setembre de 2022.

6.2. Les sol·licituds s'han de formalitzar obligatòriament amb els models establerts en els annexos, disponibles a la Seu Electrònica de la CAIB i al web http://www.iebalearics.org.

6.3. No s'admet cap sol·licitud presentada amb posterioritat al termini indicat ni cap modificació de la documentació referida al projecte subvencionable susceptible de valoració.

6.4. Si la quantia consignada en aquesta convocatòria s'exhaureix abans de l'expiració del termini per presentar sol·licituds, es pot suspendre la concessió de les ajudes mitjançant la publicació d'una resolució del president de l'IEB en el BOIB.

6.5. Si el sol·licitant és una persona jurídica, ha de dur a terme la petició de l'ajuda per mitjà del seu representant legal, acreditat adequadament.

6.6. En el cas de persones jurídiques amb residència fiscal a l'Estat espanyol (empreses, cooperatives, societats civils, associacions i fundacions), tota la documentació (sol·licitud, annexos i justificació) s'ha de presentar de manera obligatòria a través del Registre Electrònic Comú (REC) del Ministeri de Política Territorial i Funció Pública. El REC està disponible a la pàgina web https://rec.redsara.es/registro/action/are/acceso.do.

En el cas de persones físiques (persones donades d'alta en el règim especial de treballadors autònoms i comunitats de béns), també és recomanable presentar tota la documentació (sol·licitud, annexos i justificació) a través del Registre Electrònic Comú (REC) del Ministeri de Política Territorial i Funció Pública. Això no obstant, les persones físiques també poden presentar la documentació (sol·licitud, annexos i justificació) al Registre de l'IEB, o als registres i les oficines prevists en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Les sol·licituds lliurades en paper per registre s'han de presentar en fulls separats (sense enquadernar i sense cap tipus d'unió), tots impresos a una cara o bé tots impresos a dues cares. Si la rellevància del document ho exigeix o hi ha dubtes derivats de la qualitat de la còpia, l'encarregat del Registre pot sol·licitar l'acarament de les còpies aportades amb els originals respectius, per la qual cosa pot requerir l'exhibició del document o informació original.

En qualsevol moment, en el supòsit de concessió de la subvenció, es pot requerir la documentació original per acarar-la amb la presentada.

6.7. Les persones interessades han de presentar les sol·licituds degudament emplenades d'acord amb els models disponibles a la Seu Electrònica de la CAIB i al web http://www.iebalearics.org, en la forma establerta en l'article 16 de la Llei 39/2015. S'aconsella emplenar els annexos de la convocatòria amb un processador de textos.

6.8. Si la sol·licitud no compleix els requisits legals i els exigits en l'Ordre de bases reguladores i en aquesta convocatòria, s'ha de requerir una sola vegada la persona interessada que esmeni les deficiències dins un termini de deu dies hàbils, d'acord amb l'article 68 de la Llei 39/2015, amb la indicació que, si no ho fa així, es considerarà que desisteix de la seva petició, amb la resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes prevists en l'article 21 de la mateixa Llei.

7. Termini d'execució de les actuacions

L'activitat subvencionada s'ha de dur a terme entre el 16 de novembre de 2021 i el 30 de novembre de 2022, com a màxim.

8. Documentació

8.1. El document original de la sol·licitud s'ha de presentar per mitjà del model normalitzat (annex 2), degudament emplenat i signat, i ha d'anar acompanyat de la documentació següent:

a) La documentació acreditativa de la personalitat física o jurídica:

a.1) Persona física:

— L'acreditació de la identitat: còpia del DNI, passaport o NIE.

— Un document acreditatiu de l'alta en el règim especial de treballadors autònoms i de la vigència d'aquesta alta en el moment de fer la sol·licitud.

— Un document acreditatiu d'estar donat d'alta en l'impost d'activitats empresarials (IAE) en epígrafs vinculats al sector editorial.

a.2) Persona jurídica:

— Una còpia del NIF de la persona jurídica i una còpia del DNI, passaport o NIE de la persona física que la representa.

— El document constitutiu de la persona jurídica.

— Els estatuts socials inscrits degudament en el registre.

— Un document acreditatiu de la representació legal amb la qual actua la persona física que signa la sol·licitud, el qual ha d'estar vigent en el moment de presentar la sol·licitud.

— Un document acreditatiu d'estar donat d'alta en l'impost d'activitats empresarials (IAE) en epígrafs vinculats al sector editorial.

b) Una declaració responsable per mitjà del model normalitzat (annex 3), en què el sol·licitant manifesti els punts següents:

— Que compleix les obligacions que estableix l'article 11 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009, com també les que estableix aquesta convocatòria.

— Que aporta la documentació adjunta a la sol·licitud, vertadera i correcta.

— Que no incorre en cap causa de prohibició o d'incompatibilitat per percebre l'ajuda, de conformitat amb la normativa aplicable.

— Que està al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat, i de les obligacions tributàries davant la hisenda autonòmica.

— Que compleix la legalitat vigent i aplica criteris d'igualtat d'oportunitats pel que fa a la contractació de treballadors.

— Que no ha estat mai objecte de sancions administratives fermes ni sentències fermes condemnatòries per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere.

— Que, si escau, ha sol·licitat ajudes i subvencions a qualsevol institució, pública o privada, nacional o estrangera, relacionades amb la sol·licitud, o que se li han concedit les ajudes i subvencions esmentades.

c) Una memòria descriptiva i detallada del projecte. S'ha de tenir en compte que aquesta memòria servirà perquè la Comissió Avaluadora puntuï el projecte i que només es valorarà la informació inclosa en aquesta memòria (consultau els criteris de valoració al punt 10.1).

La memòria ha d'incloure la informació següent:

— Els objectius del projecte.

— El pla de treball del projecte editorial que indiqui les dates en què es realitza cada tasca.

— Les trajectòries professionals de les persones, col·lectius, empreses o entitats implicats.

— El tiratge que es fa del llibre i el nombre aproximat de paraules que té.

— El pla de comunicació i difusió exterior, que inclou la distribució del llibre que és objecte de la subvenció.

— Si és un projecte que contribueix a la igualtat de gènere (text o creació d'una dona, o d'un mínim d'un 40 % de dones si es tracta d'un equip o col·lectiu, o el contingut del qual contribueixi a la sensibilització i educació de la societat envers els drets de les dones i/o les perspectives de gènere).

d) El pressupost detallat del projecte, seguint el model descarregable a http://www.iebalearics.org, amb ingressos i despeses i amb el pertinent IVA desglossat. Cal que el pressupost reculli tots els conceptes per als quals es demana ajuda, en què s'han de desglossar les despeses subvencionables, d'acord amb el punt 2 de la convocatòria.

e) El contracte amb l'autor o agent que permeti la publicació del llibre.

f) Si escau, el pla de patrocinis i de finançament de l'esdeveniment.

g) L'acreditació que la persona o l'entitat beneficiària de l'ajuda és titular del compte bancari facilitat.

h) Per a subvencions de més de 3.000 €, els certificats d'estar al corrent del pagament de les obligacions tributàries amb:

— L'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

— La Tresoreria General de la Seguretat Social.

— L'Agència Estatal d'Administració Tributària.

Aquests certificats només s'han de presentar en el cas que no s'hagi autoritzat l'IEB a fer la consulta telemàtica (vegeu l'autorització corresponent dins l'annex 3).

Això no obstant, en el cas de subvencions de quantia igual o inferior a 3.000 €, la persona o l'empresa interessada pot substituir la presentació d'aquests certificats mitjançant la presentació d'una declaració responsable.

i) Si escau, la sol·licitud d'autorització per fer despeses amb persones o entitats vinculades (annex 4).

8.2. Si la sol·licitud o la documentació presentades no compleixen els requisits legals i els exigits en l'Ordre de bases reguladores i en aquesta convocatòria, s'ha de requerir una sola vegada la persona interessada que esmeni o aporti els documents preceptius dins un termini de deu dies hàbils, d'acord amb l'article 68 de la Llei 39/2015, amb l'advertiment que, si no ho fa així, es considerarà que desisteix de la seva petició, amb la resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes prevists en l'article 21 de la mateixa Llei.

8.3. Si la documentació aportada incompleix els requisits establerts en aquesta convocatòria, no s'admetrà la sol·licitud.

8.4. Qualsevol dada no documentada no serà computada en la valoració del projecte.

9. Criteris per seleccionar els beneficiaris

9.1. Per a la concessió dels ajuts que estableix aquesta convocatòria s'ha d'aplicar un criteri de resolució per rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds en el Registre General de l'IEB, o en els registres i les oficines prevists en l'article 16 de la Llei 39/2015, atès que, d'acord amb la seva naturalesa, no són necessàries ni la comparació ni la prelació de les sol·licituds en un únic procediment, segons l'article 6.3 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009.

9.2. Les sol·licituds d'ajudes es poden resoldre individualment, encara que no hagi acabat el termini de presentació, d'acord amb el que disposen els apartats 2 i 3 de l'article 17 del Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears, fins que s'exhaureixin els crèdits destinats a la convocatòria i, si no és el cas, fins que es resolguin tots els expedients presentats dins el termini.

9.3. En cas que dins l'expedient no hi consti la documentació que es requereix com a requisit per participar en la convocatòria, es pot formular un requeriment d'esmena. No es pot requerir ni aportar cap document susceptible de valoració.

9.4. Només tenen dret a la subvenció els sol·licitants que hagin obtingut un mínim de 40 punts, d'acord amb els criteris establerts en l'apartat 10.1.

10. L'import de la subvenció

10.1 Els projectes presentats es valoren amb els criteris següents:

a) Rellevància científica o divulgativa del projecte: de 0 a 25 punts.

b) Trajectòria professional de l'autor o dels autors: de 0 a 20 punts.

c) Aspectes innovadors i originalitat de la proposta: de 0 a 20 punts.

d) Si és un original escrit en català, la traducció d'un original escrit en català o la traducció al català d'un text escrit originàriament en qualsevol altre idioma: 15 punts.

e) Distribució de l'obra fora de les Illes Balears: 10 punts.

f) Distribució de l'obra a més d'una illa: 5 punts.

g) Si és un projecte que contribueix a la igualtat de gènere (text o creació d'una dona, o d'un mínim d'un 40 % de dones si es tracta d'un equip o col·lectiu, o el contingut del qual contribueixi a la sensibilització i educació de la societat envers els drets de les dones i/o les perspectives de gènere): de 0 a 5 punts.

Puntuació total: 100 punts.

10.2. Es preveu que es puguin valorar amb deu punts addicionals els projectes per publicar obres que hagin obtingut una subvenció en la convocatòria d'ajudes per donar suport a projectes d'investigació d'humanitats i de la cultura vinculats amb les Illes Balears per a l'any 2020 (BOIB núm. 133, de 30 de juliol de 2020) o en la convocatòria de subvencions per donar suport a projectes d'investigació d'humanitats i de la cultura vinculats amb les Illes Balears per a l'any 2021, en el context de l'actual pandèmia de COVID-19 (BOIB núm. 119, de 2 de setembre de 2021).

Així mateix, es preveu que es puguin valorar amb cinc punts addicionals les accions amb l'origen, la localització o la destinació a Formentera o realitzades per creadors, empreses, entitats o col·lectius d'aquest territori.

10.3. La puntuació mínima per obtenir subvenció és de 40 punts, d'acord amb els criteris establerts en l'apartat 10.1.

10.4. Una qualificació d'1 punt correspon al 0,8 % de l'import subvencionable, que s'incrementa gradualment fins al 80 %, que correspon als 100 punts.

10.5. En cas que algun beneficiari renunciï a la subvenció, o en cas que es produeixi una minoració en l'import final justificat, l'import de l'ajuda es pot adjudicar a altres expedients de resolució.

10.6. En cap dels casos no s'abonarà un import superior al que s'hagi justificat mitjançant factures.

11. Òrgans competents per instruir, informar i resoldre el procediment

11.1. En aplicació de l'article 8 de les bases reguladores, correspon al director de l'IEB la tramitació de les sol·licituds, i al personal que hi està adscrit, la seva ordenació i instrucció. D'acord amb els Estatuts de l'IEB, l'òrgan competent per resoldre és el president de l'IEB.

11.2. Correspon a la Comissió Avaluadora examinar les sol·licituds presentades i emetre'n l'informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució.

12. Composició de la Comissió Avaluadora

12.1. Per a l'avaluació de les sol·licituds presentades, es constitueix una comissió avaluadora composta per les persones següents:

– President: el director de l'IEB o la persona en qui delegui la presidència de la Comissió (amb veu, però sense vot).

– Vocals: un tècnic de l'IEB (amb veu, però sense vot) i un mínim de tres professionals de prestigi nomenats per l'IEB (amb veu i vot).

– Secretari: un tècnic de l'IEB (amb veu, però sense vot).

12.2. La composició de la Comissió Avaluadora es podrà consultar al lloc web de l'IEB una vegada que se n'hagin nomenat els membres.

12.3. Pel que fa al règim de constitució i funcionament, la Comissió s'ha de regir pel que disposen els articles 15 i següents de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

13. Instrucció del procediment

13.1. L'òrgan competent per instruir el procediment és el director de l'IEB.

13.2. La instrucció del procediment es durà a terme d'acord amb l'article 24 de la Llei estatal 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; l'article 16 del Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears, i l'article 8 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009.

13.3. El director de l'IEB ha de formular una proposta de resolució provisional amb la inclusió de tantes sol·licituds com sigui possible en la data de la proposta. Aquesta proposta s'ha de publicar al web de l'IEB a fi que les persones interessades puguin formular-hi al·legacions en un termini de cinc dies hàbils comptadors des de la publicació de la proposta de resolució al web de l'IEB, la qual cosa s'ha de fer constar mitjançant una diligència de l'òrgan instructor.

Com a avís, i sense efectes de notificació, l'IEB ha d'informar per via telemàtica, a l'adreça electrònica indicada en la sol·licitud, del fet que s'ha publicat la proposta de resolució provisional al web de l'IEB, com també de la data de publicació i l'enllaç al web.

13.4. El president de l'IEB ha de resoldre el procediment mitjançant una resolució motivada en què s'ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia de la subvenció concedida. Així mateix, la resolució ha d'especificar els aspectes següents: el beneficiari, la descripció, l'import de l'activitat que se subvenciona, l'import de la subvenció i els recursos administratius pertinents. La resolució s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

13.5. Les resolucions del president de l'IEB que concedeixin o deneguin la subvenció sol·licitada exhaureixen la via administrativa i, contra aquestes, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes, o bé un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors a partir de l'endemà que s'hagin notificat.

13.6. El termini per dictar i notificar la resolució expressa és de sis mesos a partir de la data en què finalitza el termini per presentar les sol·licituds. S'entenen desestimades les sol·licituds no resoltes en el termini esmentat.

13.7. Una vegada publicades les propostes de resolució en el web de l'IEB, els beneficiaris han de comunicar a l'òrgan que les ha emeses l'acceptació (annex 5) o la renúncia a la proposta de resolució.

13.8. En qualsevol cas, l'acceptació s'entén produïda automàticament si en el termini de deu dies hàbils, comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat la proposta de resolució en el web de l'IEB, no es fa constar el contrari.

13.9. En cas de renúncia, s'ha de comunicar mitjançant el model normalitzat (annex 6).

14. Reformulació i factors de correcció del projecte

Per assegurar l'eficàcia dels fons atorgats a les ajudes, la Comissió Avaluadora pot plantejar que la subvenció es limiti a alguna part separable del projecte, de manera que sigui aquesta part la que es valori i la que s'hagi de justificar després, sempre que això no desvirtuï la finalitat de la subvenció. D'altra banda, la Comissió Avaluadora pot aplicar algun factor de correcció consistent a reduir o excloure determinades despeses relatives al cost total del projecte, amb una motivació prèvia, que ha de constar en l'acta de la Comissió Avaluadora, en la proposta i en la resolució.

15. Subcontractació

15.1. La persona o l'entitat beneficiària pot subcontractar fins a un 80 % de l'execució de l'activitat subvencionada, sempre que això impliqui un valor afegit al contingut de l'activitat. En tot cas, s'han de respectar els límits i les condicions que estableixen els apartats 3 a 7 de l'article 38 del Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears.

15.2. D'acord amb l'article 38.7 de la Llei esmentada, en relació amb l'article 29.7.d) de la Llei 38/2003, el beneficiari no pot concertar l'execució total o parcial de les activitats subvencionades amb les persones o entitats següents:

a) Persones o entitats sotmeses a alguna de les prohibicions de l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears.

b) Persones o entitats que han percebut altres subvencions per a la realització de l'activitat objecte de contractació.

c) Intermediaris o assessors en els quals els pagaments es defineixin com un percentatge del cost total de l'operació, llevat que el pagament estigui justificat amb referència al valor de mercat del treball efectuat o dels serveis prestats.

d) Persones o entitats vinculades amb el beneficiari, llevat que la contractació s'efectuï d'acord amb les condicions normals de mercat i s'obtengui l'autorització prèvia expressa de l'òrgan concedent de la subvenció (annex 4).

e) Persones o entitats sol·licitants d'una ajuda o subvenció en la mateixa convocatòria i programa que no l'han obtinguda perquè no compleixen els requisits o no assoleixen una valoració suficient.

15.3. Per determinar les persones vinculades s'aplica, supletòriament, l'article 68.2 del Reglament de subvencions, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.

16. Prohibició de subcontractació amb persones vinculades amb el beneficiari

No s'admeten despeses que tenguin com a origen la subcontractació amb persones vinculades amb el beneficiari, llevat que la subcontractació s'hagi fet d'acord amb les condicions normals de mercat i s'hagi obtingut l'autorització prèvia de l'IEB (annex 4), d'acord amb el que preveu l'article 38.7.d) del Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears. A aquest efecte, per determinar les persones vinculades s'aplica, supletòriament, l'article 68.2 del Reglament de subvencions.

17. Nombre de sol·licituds i imports màxims de les ajudes

17.1. Cada beneficiari pot presentar, en aquesta convocatòria, un màxim de quatre sol·licituds.

17.2. L'import màxim que es pot atorgar a cada projecte és de 6.000 € (sis mil euros).

17.3. L'import màxim que es pot atorgar a cada sol·licitant en aquesta convocatòria per totes les sol·licituds és de 15.000 € (quinze mil euros).

17.4. Per a màxims acumulats amb altres ajudes, vegeu el punt 20.

17.5. En cas que algun beneficiari renunciï a la subvenció, o en cas que es produeixi una minoració en l'import final justificat, l'import de l'ajuda es pot adjudicar a altres expedients seguint el mateix criteri que s'estableix en el punt 9.

18. Pagament

18.1. L'abonament de les ajudes es fa efectiu, amb caràcter general, en un únic pagament, que s'efectuarà una vegada acreditat el compliment de la finalitat per a la qual s'ha atorgat la subvenció i una vegada justificada la realització de l'activitat subvencionada en els termes d'aquesta convocatòria.

18.2. En el cas de les subvencions superiors a 2.000 €, el pagament es pot fer efectiu a partir de la data en què es resolgui definitivament la concessió. S'ha de fer de la manera següent:

a) Un primer pagament del 50 % de la subvenció, en el moment en què es publiqui al Butlletí Oficial de les Illes Balears la resolució de concessió.

b) Un segon pagament amb la resta, una vegada finalitzada l'activitat i presentada la documentació justificativa, tal com indica el punt 19 d'aquesta convocatòria.

18.3. Excepcionalment es poden fer bestretes per un import màxim del 75 % de l'import de la subvenció concedida quan s'acrediti que no es disposa de recursos suficients per finançar transitòriament l'execució de l'activitat subvencionada. En tot cas s'ha d'aportar una garantia en la forma i el procediment prevists en el Decret 13/2019, de 7 de març, pel qual es regula el règim jurídic de les garanties i dels dipòsits custodiats per la Dipositaria de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. La garantia aportada ha de ser per un import mínim del 125 % de les quantitats que es volen demanar anticipadament. Abans de formalitzar l'aval bancari o altres tipus de garanties és convenient trametre l'esborrany a la Dipositaria perquè prèviament el revisi.

18.4. Es pot fer un únic pagament parcial mitjançant les justificacions i liquidacions parcials amb les mateixes condicions i requisits que els corresponents als pagaments ordinaris. Es poden adjuntar les liquidacions i justificacions parcials de l'activitat parcialment feta a la documentació adjunta a la sol·licitud, tot i que només tindran efectes si es concedeix la subvenció. No obstant això, la sol·licitud del pagament parcial també es pot formular posteriorment si s'atorga la subvenció.

18.5. Si en el moment de presentar la sol·licitud ja s'ha fet tota l'activitat, es pot adjuntar la documentació referida a la liquidació i justificació, tot i que només tindrà efectes si es concedeix la subvenció.

19. Justificació

19.1. El termini per justificar les despeses compensables objecte de l'ajuda acaba en el termini de deu dies hàbils, a comptar des de l'endemà de la finalització del període d'execució o des de l'endemà de la publicació de la resolució de concessió, si ja s'ha fet l'activitat subvencionada.

Si, transcorregut aquest termini, no s'ha presentat la justificació, l'òrgan administratiu competent ha de requerir el beneficiari que en un termini improrrogable de quinze dies hàbils la presenti, tal com estableix l'article 70.3 del Reglament general de subvencions. La presentació de la justificació en el termini addicional establert en aquest apartat no eximeix el beneficiari de les sancions que, de conformitat amb la Llei general de subvencions, corresponguin.

Si, una vegada transcorregut aquest termini addicional, no s'ha presentat la documentació requerida, s'ha d'acordar, si escau, el reintegrament de l'ajuda, amb el requeriment previ establert en l'apartat 3 de l'article 70 del Reglament esmentat.

19.2. No tenen la consideració de justificants de la despesa subvencionada les factures emeses o els extractes bancaris fets després de la finalització del període de justificació.

19.3. La justificació de l'activitat subvencionada s'ha de dur a terme amb la presentació del compte justificatiu a través del model normalitzat (annex 7), amb la documentació següent:

a) Una memòria d'actuació justificativa del compliment de les condicions imposades a la concessió de l'ajuda, amb la indicació de les despeses objecte de l'ajuda. Així mateix, ha de contenir tota la informació necessària per a la correcta interpretació i comprensió de la justificació de despeses presentada i la seva imputació al projecte.

b) Una memòria econòmica justificativa (seguint el model descarregable al web http://ww.iebalearics.org) del cost de les activitats o despeses objecte de la subvenció, degudament signada pel beneficiari, que ha de contenir el següent:

— Una relació classificada de les despeses de la sol·licitud, amb la identificació del creditor i del document, l'import, la data d'emissió i la data de pagament. Si escau, s'han d'indicar les desviacions que es produeixin en el pressupost inicial. Només es tenen en compte els conceptes imputats al pressupost presentat amb la sol·licitud.

— La indicació, si escau, dels criteris de repartiment dels costs generals i indirectes incorporats a la relació classificada de les despeses abans esmentada.

— Una relació detallada d'altres ingressos o subvencions, si escau, que hagin finançat l'activitat subvencionada, amb la indicació de l'import i la procedència.

La memòria econòmica justificativa, a més, s'ha de trametre a l'adreça justificacio@iebalearics.org en format digital com a full de càlcul que es pot descarregar del web http://www.iebalearics.org.

c) Les factures, sien completes o simplificades, han de complir els requisits que estableix el Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació, aprovat pel Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre. La descripció de l'operació ha d'aportar informació suficient sobre el concepte i el període objecte de facturació per tal que es pugui verificar la relació de la despesa objecte de l'ajut amb el pagament. Si el concepte de la factura no és prou explicatiu, cal adjuntar els albarans de lliurament corresponents o altra documentació justificativa. En tot cas s'ha de poder verificar el preu unitari de l'operació.

No s'admeten les factures que no desglossin amb detall els serveis contractats.

No s'accepten els tiquets com a documents comptables justificatius de despesa.

d) Es consid  era documentació justificativa per acreditar el pagament els extractes bancaris o d'altres documents equivalents que permetin seguir una adequada pista d'auditoria. A aquest efecte, es considera documentació justificativa per acreditar el pagament de manera suficient la que segueix:  

En el cas que es tracti de transferències, l'ordre de transferència i l'extracte bancari en què es carregui en compte el pagament. Les ordres de transferència han d'incloure la identificació de la persona beneficiària i la de l'ordenant del pagament. L'ordenant ha de ser la persona beneficiària de l'ajut i hi ha de constar el seu NIF i la denominació social. Així mateix, les ordres de transferència han d'indicar el concepte amb què s'ordena el pagament i la remissió al número o números de factura a què correspon. Si el document de pagament no fa referència a les factures, ha d'anar acompanyat de la documentació complementària que permeti verificar la correspondència entre la despesa i el pagament.

— En el cas que es tracti de pagaments fets amb targeta de crèdit o de dèbit, l'ordre de pagament i l'extracte bancari en què es carregui en compte el pagament. Les ordres de pagament han d'incloure la identificació de la persona beneficiària i la de l'ordenant del pagament. Si el document de pagament no fa referència a les factures, ha d'anar acompanyat de la documentació complementària que permeti verificar la correspondència entre la despesa i el pagament.

En el cas que es tracti de pagaments agrupats, l'extracte bancari, així com el desglossament de cadascun dels pagaments inclosos en la tramesa.

— En el cas de pagament mitjançant un xec nominatiu, un pagaré, lletres de canvi o similars, el beneficiari ha d'aportar una còpia del document i una còpia de l'extracte bancari que acrediti el càrrec.

— No s'accepta cap document acreditatiu del pagament que sigui en efectiu o en espècie.

— No s'accepta cap justificació de pagament per compensació.

— En cas que l'import de la transferència no coincideixi amb l'import de la factura, s'ha d'entregar una nota d'aclariment i els documents addicionals que demostrin aquest import.

e) Cinc (5) exemplars del llibre i/o dels materials gràfics editats amb motiu de l'activitat subvencionada (vegeu el punt 21.h) sobre l'aplicació del logotip de l'IEB).

19.4. En el cas que el compte justificatiu no tengui la documentació necessària per comprovar que s'ha justificat i aplicat l'ajuda, l'òrgan competent ha de sol·licitar al beneficiari que esmeni els defectes de la justificació dins un termini de deu dies hàbils comptadors a partir de l'endemà d'haver rebut el requeriment.

19.5. En el cas que no es justifiqui totalment l'activitat objecte de l'ajuda, però s'hagi complert parcialment la finalitat per a la qual es va concedir l'ajuda, aquesta s'ha de revisar i s'ha de minorar proporcionalment.

19.6. Qualsevol alteració de les condicions que s'hagin tingut en compte per concedir l'ajuda i, en tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions o ajudes atorgades per altres administracions o entitats, públiques o privades, nacionals o internacionals, poden donar lloc a la modificació de la resolució de la concessió.

19.7. La falta de justificació en els termes i en els terminis que estableixi la resolució d'atorgament de l'ajuda, així com els altres incompliments prevists en la normativa aplicable, poden determinar la revocació de l'ajuda. L'òrgan instructor és l'encarregat de dirimir-la.

19.8. La Intervenció de la Comunitat Autònoma en el marc d'un control financer pot sol·licitar una còpia dels extractes de moviments bancaris, demanar informació als emissors de les factures, dur el control material de les inversions i fer altres comprovacions.

20. Concurrència d'ajudes o subvencions

20.1. L'import de les ajudes que estableix aquesta convocatòria no pot ser, en cap cas, d'una quantia que, aïlladament o en concurrència amb subvencions o ajudes d'altres administracions públiques, o d'altres entitats públiques o privades, nacionals o internacionals, superi el 100 % del cost de l'activitat objecte de l'ajuda.

20.2. Els beneficiaris no poden obtenir ajudes pels mateixos conceptes que es derivin d'altres convocatòries d'ajudes de la Conselleria de Fons Europeus, Universitat i Cultura, l'IEB mateix, l'Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears o l'Institut Ramon Llull.

20.3. En els casos no prevists en l'apartat anterior, aquestes subvencions són compatibles amb altres subvencions concedides als beneficiaris per a la mateixa finalitat, si bé l'import derivat de la suma de totes les subvencions no pot ser d'una quantitat que superi el cost de l'activitat subvencionada.

21. Obligacions dels beneficiaris

Són obligacions dels beneficiaris de les ajudes les que estableix l'article 11 del Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears. Els beneficiaris han de complir, a més de les obligacions que s'estableixen en aquest article, les següents:

a) Comunicar a l'òrgan que ha emès la proposta de resolució l'acceptació o la renúncia a la proposta de resolució, mitjançant el model normalitzat en el cas de renúncia (annex 6), en els termes de la resolució de la convocatòria. En qualsevol cas, l'acceptació s'entén produïda automàticament si en el termini de deu dies hàbils des de la publicació de la proposta de resolució en el web de l'IEB no es fa constar el contrari.

b) Acreditar davant l'òrgan que els ha concedit l'ajuda el compliment efectiu dels requisits i les condicions que s'exigeixen per a la concessió de les ajudes i, si s'escau, el manteniment de l'activitat subvencionada.

c) Sotmetre's a les actuacions de comprovació i control que siguin procedents per part de les administracions autonòmica, estatal i comunitària, la Sindicatura de Comptes o altres òrgans de control extern, i també facilitar tota la informació que aquests requereixin en relació amb les ajudes concedides.

d) Comunicar a l'IEB l'obtenció de subvencions i ajudes per a la mateixa finalitat. Aquesta comunicació s'ha de fer dins el termini de tres dies hàbils des de la sol·licitud o l'obtenció de l'ajuda concurrent i, en tot cas, abans de la justificació de l'aplicació que s'hagi donat als fons.

e) Acreditar, en la forma que s'estableixi reglamentàriament i abans de dictar la proposta de resolució de concessió, que estan al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat i de les obligacions tributàries davant la hisenda autonòmica.

f) Deixar constància de la percepció i l'aplicació de l'ajuda en els llibres de comptabilitat o en els llibres de registre que, si escau, ha de dur el beneficiari d'acord amb la legislació mercantil o fiscal aplicable.

g) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons percebuts, amb la inclusió dels documents electrònics, mentre puguin ser objecte d'actuacions de comprovació i control.

h) Fer constar obligatòriament el suport de l'IEB en tots els llibres que rebin una subvenció. A la pàgina de crèdits, cal afegir la frase «Aquest llibre ha estat publicat amb l'ajuda de» i el logotip de l'IEB i de la Conselleria de Fons Europeus, Universitat i Cultura. També s'ha de fer constar el suport de l'IEB en els programes, cartells i elements propagandístics i de comunicació de l'activitat mitjançant el logotip de l'IEB i de la Conselleria de Fons Europeus, Universitat i Cultura. El logotip està disponible al lloc web http://www.iebalearics.org, a la pàgina d'identitat corporativa.

En el cas que no es faci constar, la penalització pot anar de la reducció del 50 % de la subvenció concedida a la revocació total de la subvenció. La Comissió Avaluadora és l'encarregada de dirimir la penalització.

En el cas que el beneficiari faci difusió del projecte subvencionat a les xarxes socials, cal que esmenti el suport de l'IEB.

i) Reintegrar els fons percebuts en els supòsits prevists en l'article 44 del Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears.

j) Qualsevol alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió ha de ser declarada i, en tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions atorgades per qualsevol entitat pública o privada, nacional o internacional, poden donar lloc a la modificació de l'ajuda atorgada.

k) Comunicar a l'IEB, amb una antelació mínima de deu dies hàbils, la realització de qualsevol acte públic relacionat amb l'activitat subvencionada.

l) Dur a terme l'activitat o la inversió que fomenta la concessió de la subvenció en la forma i dins el termini establerts en aquesta convocatòria. Qualsevol canvi en el projecte o calendari s'ha de comunicar amb anterioritat a la finalització del termini d'execució a l'òrgan instructor, el qual pot acceptar o no la modificació sol·licitada. Els canvis que no s'hagin comunicat poden donar lloc a la revocació total o parcial de la subvenció.

m) Destinar l'import de la subvenció al finançament de l'actuació per a la qual s'ha sol·licitat, i mantenir l'afectació de les inversions a l'activitat subvencionada.

22. Interpretació i execució

El president de l'IEB pot dictar les resolucions, les circulars i les instruccions que siguin necessàries per interpretar i executar aquesta convocatòria.

23. Revocació

23.1. D'acord amb l'article 43 del Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears, pertoca la revocació de la subvenció si, posteriorment a la resolució de concessió vàlida i ajustada a dret, el beneficiari incompleix totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l'eficàcia de l'acte de concessió de la subvenció.

23.2. Com a conseqüència de la revocació de la subvenció, queda sense efecte, totalment o parcialment, l'acte de concessió i pertoca el reintegrament de les quantitats percebudes indegudament.

24. Reintegrament

24.1. Pertoca el reintegrament, total o parcial, de les quantitats rebudes i l'exigència de l'interès de demora des del moment del pagament de la subvenció fins a la data de la resolució per la qual s'aprovi el reintegrament, en els supòsits prevists en l'article 44.1 del Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears.

A més, si la resolució de concessió de subvenció ha estat declarada invàlida per qualsevol de les causes de nul·litat de ple dret o d'anul·labilitat establertes en l'ordenament jurídic aplicable, l'òrgan competent ha d'iniciar, si escau, el procediment de reintegrament de les quantitats abonades.

24.2. Les quantitats reintegrables tenen la consideració d'ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.

24.3. En cas d'incompliment parcial o de justificació parcial, s'ha de reintegrar la quantitat rebuda mitjançant l'aplicació d'un percentatge de minoració i segons la naturalesa de l'incompliment.

24.4. En el cas que la persona beneficiària vulgui dur a terme la devolució voluntària de part o de la totalitat de la subvenció percebuda, ho ha de comunicar per escrit a l'IEB perquè li faci arribar la documentació necessària per fer efectiu el reintegrament dels romanents no aplicats així com dels interessos que se'n derivin.

25. Règim d'infraccions i sancions

Constitueixen infraccions administratives en matèria de subvencions, quan hi intervengui dol, culpa o simple negligència, les accions o omissions dels beneficiaris previstes en els articles 51, 52 i 53 del Text refós de la Llei de Subvencions de les Illes Balears, i s'ha d'aplicar el títol V d'aquesta norma.

26. Efectes

Aquesta Resolució entra en vigor l'endemà de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Documents adjunts