Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE MODEL ECONÒMIC, TURISME I TREBALL
Núm. 339784
Resolució del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball de 8 de juny de 2022 per la qual s’aprova la convocatòria d’ajuts per donar suport i fomentar l’ocupació i la competitivitat de les cooperatives i microcooperatives en l’àmbit territorial de les Illes Balears
L'economia social i, particularment, les cooperatives i les microcooperatives són fórmules idònies de creació d'ocupació que, a més, han mostrat més capacitat per mantenir-la durant els anys de crisi econòmica a causa de l'adopció de mesures de flexibilitat interna. Precisament, les empreses d'economia social, són una alternativa a l'ocupació i autoocupació per a la reactivació econòmica.
En l'any 2021, es va aprovar la convocatòria d'ajuts per la promoció de l'ocupació i la millora de la competitivitat de cooperatives, microcooperatives i societats laborals i per la reactivació de l'activitat econòmica balear afectada per la COVID-19.
Aquesta convocatòria va rebre un total de 53 sol·licituds, de les quals es van concedir 47, atorgant el pressupost total de la convocatòria de 305.000 euros.
La convocatòria 2021 en el seu programa II contemplava despeses per fomentar l'ocupació autònoma per mitjà de la constitució de cooperatives i les microcooperatives, malgrat que, s'han estimat insuficients per donar el suport necessari per emprendre aquesta nova forma d'autoocupació.
Amb l'objectiu d'atendre aquestes necessitats, el Govern Balear, i més concretament, la la Direcció General de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social mitjançant la convocatòria d'ajuts vol donar suport a les empreses d'economia social per fomentar l'ocupació i la millora de la competitivitat de les cooperatives i microcooperatives de les Illes Balears i promocionar l'ocupació autònoma.
L'article 30.21 de la llei Orgànica 1/2007, de 28 de febrer, de reforma de l'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears estableix entre les competències exclusives de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears el foment i el desenvolupament econòmic en el territori de la Comunitat Autònoma, d'acord amb les bases i la coordinació general de l'activitat econòmica.
El Reial Decret Legislatiu 3/2015, de 23 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei d'Ocupació, estableix que els recursos econòmics per a la realització de les polítiques actives seran gestionats pels serveis públics d'ocupació, que podran desenvolupar els serveis i programes que considerin necessaris, segons l'article 36.3, i gestionar-los mitjançant la concessió de subvencions públiques, contractació
administrativa, subscripció de convenis, gestió directa o qualsevol altra forma jurídica ajustada a dret. Dins aquestes polítiques actives d'ocupació, l'article 36 de l'esmentat Reial Decret Legislatiu, fa referència al foment de l'economia social.
Aquesta convocatòria es finança amb càrrec a Fons Finalistes del Ministeri de Treball i Economia Social, i les actuacions subvencionables es troben incloses en l'eix 5 «Emprenedoria» del PAPE 2022 (Pla Anual de Política d'ocupació).
A més, aquestes ajudes es troben incloses dins els objectius del Pla Director de l'Economia Social 2018-2022 , on una de les seves línies estratègiques és el suport a les empreses d'economia social, de l'Agenda Balear 2030, on s'estableix com Objectiu de Desenvolupament Sostenible número 8 « treball digne i creixement econòmic», i serien coherents amb els acords de Bellver , de data 21 de juny de 2019, concretament amb el punt 109 on es manifesta el compromís de fomentar el cooperativisme.
La convocatòria que s'aprova amb aquestes bases d'ajuts s'ha inclòs en l'objectiu I, línia I.6.1, del Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2021-2023, aprovat per Acord del Consell de Govern de 20 de desembre de 2021 (BOIB núm. 175, de 23 de desembre).
Aquests ajuts s'atorguen a les microcooperatives de les Illes Balears, entenent com a tals, les indicades en la Llei 4/2019, de 31 de gener, de microcooperatives de les Illes Balears.
També a les cooperatives de les Illes Balears, entenent com a tal, les indicades en la Llei 1/2003, de 20 de març, de Cooperatives de les Illes Balears, que, a més, s'encaixen dintre del concepte de PIME establert en la Llei 2/2012, de 4 d'abril, de suport als emprenedors i emprenedores i a la micro, petita i mitjana empresa.
L'Ordre del conseller de Treball i Formació de 4 de maig de 2005 (BOIB núm. 73, de 12 de maig), modificada per l'Ordre de la consellera de Treball i Formació de 16 de juliol de 2008 (BOIB núm. 104, de 26 de juliol), estableix les bases reguladores de les subvencions en matèria de treball i formació. L'article 1.2, apartat 16, d'aquesta Ordre preveu que pot ser objecte de subvenció el suport a empreses d'economia social per al foment de l'ocupació i la millora de la competitivitat en les cooperatives i societats laborals. D'altra banda, l'article 3 de la mateixa Ordre disposa que la persona titular de la conselleria competent en matèria de treball i formació ha d'aprovar, per mitjà d'una resolució, les convocatòries corresponents, les quals s'han de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Pel que fa al Real Decret 818/2021, de 28 de setembre, pel que es regulen els programes comuns d'activació de l'ocupació del Sistema Nacional d'Ocupació, atès que les actuacions subvencionables es troben incloses en l'eix 5 «Emprenedoria» del PAPE 2022 (Pla Anual de Política d'ocupació), com a un programa propi, aquests ajuts es regiran d'acord amb l'establert al paràgraf anterior, és a dir, l'Ordre del conseller de Treball i Formació de 4 de maig de 2005 (BOIB núm. 73, de 12 de maig), modificada per l'Ordre de la consellera de Treball i Formació de 16 de juliol de 2008 (BOIB núm. 104, de 26 de juliol).
L'article 2.4 del Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 21, de 15 de febrer), atribueix a la Direcció General de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular, entre d'altres, les competències en matèria de foment i difusió dels models d'economia social i autoocupació, entre els quals destaquen les societats cooperatives, les societats laborals i els autònoms.
Els ajuts compleixen amb els principis de necessitat, eficàcia, proporcionalitat, seguretat jurídica, transparència, eficiència, qualitat i simplificació d'acord amb el que s'estableix en l'article 49 de la Llei 1/2019, de 31 de gener, del Govern de les Illes Balears.
D'altra banda, l'article 15 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre (BOIB núm. 196, de 31 de desembre), estableix el contingut mínim de la convocatòria d'ajuts, que ha de ser aprovada per l'òrgan competent i publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Per tot això, d'acord amb el que disposen els preceptes abans esmentats, dict la següent:
RESOLUCIÓ
1. Objecte
Aquesta Resolució té per objecte aprovar la convocatòria d'ajuts per donar suport i fomentar l'ocupació i la competitivitat de les cooperatives i microcooperatives en l'àmbit territorial de les Illes Balears.
La convocatòria s'adreça a finançar l'agrupació de socis fundadors de la cooperativa o microcooperativa fomentant l'economia social mitjançant la promoció de l'ocupació.
2. Persones beneficiàries i requisits
A. Beneficiaris
1. Les microcooperatives legalment constituïdes, amb domicili fiscal i centre de treball on es realitza l'actuació a la comunitat autònoma de les Illes Balears, i inscrites en els registres de cooperatives i de societats laborals de la Direcció General de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular.
S'entén per microcooperativa, d'acord amb el que s'estableix a l'article 2 de la Llei 4/2019, de microcooperatives de les Illes Balears, « aquella societat cooperativa de primer grau, pertanyent exclusivament a la classe de les de treball associat i a la de les
d'explotació comunitària de la terra, el règim jurídic de la qual es regula en virtut de la present llei com a especialitat de la societat cooperativa ».
Així mateix d'acord amb l'article 3 de la mateixa llei s'estableix que «Les microcooperatives de treball associat estaran integrades per un mínim de dos i un màxim de deu persones sòcies treballadores incorporades de forma indefinida a jornada completa o jornada parcial. Les microcooperatives de explotació comunitària de la terra estaran integrades per un mínim de dos i un màxim de deu persones sòcies que compleixin les condicions establertes en l'article 125 de la Llei 1/2003, de 20 de març, de cooperatives de les Illes Balears».
2. Les cooperatives legalment constituïdes, amb domicili fiscal i centre de treball on es realitza l'actuació a la comunitat autònoma de les Illes Balears, i inscrites en els registres de cooperatives i de societats laborals de la Direcció General de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular.
S'entén per cooperativa l'entitat que compleix amb l'establert en la Llei 1/2003, de 20 de març, de cooperatives de les Illes Balears, i a més reuneix els requisits per ser considerats PIME:
Es considera PIME (petita i mitjana empresa), d'acord amb la Llei 2/2012, de 4 d'abril, de suport als emprenedors i emprenedores i a la micro, petita i mitjana empresa, l'empresa que en el moment de la sol·licitud compleixi la definició de pime establerta en l'annex 1 del Reglament (UE) núm. 651/2014 de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajudes compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat.
Aquesta disposició defineix les microempreses i les petites i mitjanes empreses com les que compleixen els següents requisits:
a) Tenir menys de 250 treballadors i/o treballadores.
b) Tenir un volum de negoci anual no superior a 50 milions d'euros o bé un balanç general anual que no sigui superior a 43 milions d'euros.
c) No participar en un 25% o més del seu capital o dels seus drets de vot a altres empreses que no compleixen els requisits anteriors.
B. Requisits:
Les cooperatives i les microcooperatives han de reunir els requisits següents:
a) No estar sotmès a cap de les prohibicions per ser beneficiari dels ajuts que estableix l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat per mitjà del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.
b) Estar al corrent de les seves obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Comunitat Autònoma, i de les obligacions amb la Seguretat Social.
c) Estar al corrent de les obligacions que estableix la Llei 1/2003, de cooperatives de les Illes Balears, modificada per la Llei 5/2011, és a dir: presentació de comptes anuals, llibres societaris, llibres comptables i totes aquelles modificacions que hagi sofert la societat (renovació del consell rector, renovació de l'interventor, modificació d'estatuts, etc.) i sigui obligatori comunicar al Registre de Cooperatives de les Illes Balears.
d) No haver estat objecte de sancions administratives fermes ni de sentències condemnatòries fermes en els darrers tres anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, d'acord amb el que estableix l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, ni haver estat sancionats o condemnats per cap resolució administrativa ferma amb pena accessòria de prohibició de rebre ajudes o subvencions públiques pel període estipulat en l'article 37 de la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradicar l'LGTBI-fòbia.
e) No haver estat objecte de sancions administratives fermes ni de sentències condemnatòries fermes per infraccions en matèria de cooperatives o de l'ordre social.
3. Crèdit assignat a la convocatòria
3.1.El crèdit inicial assignat als ajuts que estableix aquesta convocatòria per a l'any 2022 és d'un total de cent-deu mil euros (110.000€), amb càrrec a la partida pressupostària: 12801 G/322F01/47000/00/22021 dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a 2022.
3.2. Sempre que les disponibilitats pressupostàries ho permetin es pot augmentar l'import d'aquesta convocatòria.
4. Actuació subvencionable
4.1. El foment de l'ocupació i la millora de la competitivitat de les cooperatives, mitjançant l'agrupació de diverses persones com a socis fundadors de la cooperativa o microcooperativa. Aquests socis fundadors han de trobar-se inscrits en demanda d'ocupació en el servei públic d'ocupació, amb anterioritat a la constitució de la cooperativa o de la microcooperativa.
4.2 Les persones sòcies han de donar-se d'alta en el règim corresponent de la Seguretat Social amb caràcter previ a la sol·licitud. La data d'alta a la Seguretat Social de les incorporacions de socis o sòcies s'ha de produir entre el 1 d'octubre 2020 i el 30 setembre de 2021.
5. Presentació de sol·licituds
5.1. Les sol·licituds s'han de presentar en el termini d'un mes comptador a partir del quart dia de la publicació d'aquesta resolució al Butlletí Oficial de les Illes Balears.
5.2. Les sol·licituds s'han de presentar de forma electrònica mitjançant el Registre Electrònic Comú (REC), i han d'adjuntar la sol·licitud específica del procediment que estarà disponible a la Seu Electrònica d'aquesta Administració, signada electrònicament.
En cas de presentar-la de manera presencial, l'Administració, conforme a allò que estableix l'article 68.4 de la Llei 39/2015 els requerirà perquè la realitzin en la forma indicada anteriorment.
La sol·licitud ha de presentar-se d'acord al model normalitzat corresponents al Annex I d'aquesta convocatòria.
Qualsevol sol·licitud presentada seguint un procediment diferent al descrit serà inadmesa.
Només s'admetrà una sol·licitud per entitat.
5.3 La sol·licitud, d'acord al model de l'Annex I inclourà les declaracions responsables següents:
A) Que no es troba en cap dels supòsits establerts en l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, i en l'article 13 de la Llei 38/2003, general de subvencions.
B) Que es facilitaran totes les possibles actuacions de control que es duguin a terme per a comprovar la realització correcta de l'objecte d'aquests ajuts.
C) Que no han estat objecte de sancions administratives fermes ni de sentències condemnatòries fermes en els darrers tres anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, d'acord amb el que estableix l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, ni he estat sancionat o condemnat per cap resolució administrativa ferma amb pena accessòria de prohibició de rebre ajudes o subvencions públiques pel període estipulat en l'article 37 de la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradicar l'LGTBI-fòbia.
D) Que no han estat objecte de sancions administratives fermes ni de sentències condemnatòries fermes per infraccions en matèria de cooperatives o de l'ordre social.
E) Que estan al corrent de les obligacions que estableix la llei 1/2003, de cooperatives de les Illes balears, modificada per la llei 5/2011.
F) Les subvencions o els ajuts obtinguts o sol·licitats per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol administració o ens públics o privat nacional, de la Unió Europea o d'organismes internacionals, o si s'escau, una declaració expressa de no haver-ne sol·licitat cap.
G) Els ajuts rebuts o sol·licitats, durant els tres darrers exercicis fiscals (2019, 2020 i 2021) subjectes al règim de minimis establert al Reglament (CE) núm.1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre; establert al Reglament UE 1408/2013, de 18 de desembre, de minimis en el sector agrícola, i al Reglament UE 717/2014, de minimis en el sector la pesca i de la aqüicultura.
H) Que son certes les dades aportades en la declaració de dades bancàries d'acord al model normalitzat i signat electrònicament, a l'efecte de l'ingrès derivat del procediment.
I) Que accepta íntegrament les condicions de la convocatòria i que totes les dades aportades son vertaderes.
J) Que es poden acreditar totes les dades aportades documentalment.
K) Que l'entitat sol·licitant té domicili fiscal i realitza la seva activitat principal dins el territori de les Illes Balears, en el moment de presentació de la sol·licitud.
L) Que es comprometen a mantenir l'activitat de la cooperativa o de la microcooperativa i la mitjana del nombre de socis durant un període mínim d'un any a contar des de la data de notificació de la resolució de concessió dels ajust.
M) Que es comprometen a mantenir durant un període mínim d'un any des de la data de resolució de concessió de l'ajuda, una forma jurídica d'entre les exigibles per ser beneficiàries de la subvenció obtinguda.
5.4 D'acord amb l'article 68.1 de la Llei 39/2015, si la sol·licitud no compleix els requisits legals i els exigits en aquesta ordre, s'ha de requerir a l'entitat perquè, en un termini de 10 dies, esmeni l'error o presenti la documentació necessària, amb indicació que si no ho fa, es considera que desisteix de la seva petició, amb la resolució prèvia que es dictarà en els termes que preveu l'article 21 de la mateixa llei.
6. Període subvencionable:
El període subvencionable comprèn del dia 1 d'octubre de 2020 al dia 30 de setembre de 2021, ambdós inclosos.
7. Documentació
1) La sol·licitud signada electrònicament, d'acord al model normalitzat que apareix en l'Annex I d'aquesta convocatòria,juntament amb totes les declaracions responsables.
2) Declaració de veracitat de dades bancàries d'acord al model normalitzat i signat electrònicament, disponible en seu electrònica a la següent direcció: dgpe.caib.es
3) Còpia de l'escriptura pública o acta de constitució de l'entitat, i estatuts degudament inscrits en el registre corresponent. En el cas d'entitats que haguin presentat la documentació en la sol·licitud d'ajuts de l'any anterior (2021), especificació d'aquesta circumstància.
4) Còpia del document fefaent que acrediti, per qualsevol forma vàlida en dret , la representació de l'entitat. En el cas d'entitats que haguin presentat la documentació en la sol·licitud d'ajuts de l'any anterior (2021), especificació d'aquesta circumstància.
5) Informe de vida laboral del codi de compte de cotització, de la data de presentació de la sol·licitud d'ajuts.
6) Alta en la Seguretat Social del soci. En el cas que l'alta de la persona es produeixi en una mutualitat de previsió alternativa al règim de la Seguretat Social, s'ha d'aportar el certificat d'alta emès per la mutualitat corresponent.
7) Còpia simple del document nacional de identitat o similar, dels socis agrupats dels quals es sol·licita la subvenció.
8) En el cas que s'hagi denegat l'autorització a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, per a que es facin les consultes als fitxers públics per acreditar les dades o els documents esmentats perquè puguin ser obtinguts en el seu nom per l'òrgan competent o autoritzat:
- Certificat de trobar-se al corrent de pagament en el règim de la Seguretat Social.
- Certificat de trobar-se al corrent de pagament amb l'Agència Tributària Estatal.
- Certificat de trobar-se al corrent de pagament amb l'Agència Tributària de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
- Còpia simple del document nacional d'identitat del representant de l'entitat.
7. 1 En qualsevol cas, l'entitat sol·licitant ha de declarar les situacions noves que es puguin produir pel que fa al cas mitjançant un escrit presentat davant la Direcció General, en el termini de quinze dies comptadors des de què es produeixi la nova situació.
7.2 La Direcció General pot sol·licitar en qualsevol moment la documentació i la informació necessària per resoldre l'expedient i pot realitzar les activitats de comprovació i control.
8. Bases reguladores i normativa aplicable
Els ajuts i les subvencions concedides a conseqüència de l'aprovació d'aquesta Resolució es regeixen pel que estableix l'Ordre del conseller de Treball i Formació de 4 de maig de 2005 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria de Treball i Formació (BOIB núm. 73, de 12 de maig), modificada per l'Ordre de la consellera de Treball i Formació de 16 de juliol de 2008 (BOIB núm. 104, de 26 de juliol).
A més del que estableixen les bases, seran d'aplicació a aquesta convocatòria:
- El Reial Decret Legislatiu 3/2015, de 23 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei d'Ocupació.
- La Llei 1/2003, de 20 de març, de Cooperatives de les Illes Balears.
- La Llei 2/2012, de 4 d'abril, de suport als emprenedors i emprenedores i a la micro, petita i mitjana empresa.
-El Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel que s'aprova el text refós de la Llei de Subvencions.
9. Instrucció i resolució del procediment
9.1 L'òrgan competent per instruir el procediment de tramitació de sol·licituds és el director general de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular.
9.2 El conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball és l'òrgan competent per dictar les resolucions d'aprovació o denegació de les ajudes corresponents a aquesta convocatòria. No obstant això, aquest delega en la persona titular de la Direcció General de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular la resolució dels expedients i dels recursos de reposició (BOIB núm. 97, de 16 de juliol de 2019).
9.3 El procediment de concessió d'ajudes s'efectuarà per un procediment que no és de concurs, atès que no és necessària la comparació i la prelació en un únic procediment de totes les sol·licituds entre sí, en virtut del que disposa l'article 17.2 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions.
9.4 Les sol·licituds de subvenció es resoldran mitjançant règim de concessió directa, en virtut del qual les subvencions s'aniran concedint en rigorós ordre d'entrada de dia i hora dels expedients, en base als requisits establerts en aquesta convocatòria sempre que hi hagi crèdit suficient.
9.5 L'òrgan instructor ha de realitzar d'ofici les actuacions que estimi necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut de les quals s'ha de pronunciar la resolució.
9.6 El termini màxim per dictar i notificar la resolució és de sis mesos. Si transcorre aquest termini i no es dicta una resolució expressa, la sol·licitud s'ha d'entendre desestimada.
9.7 La resolució motivada del procediment s'ha de notificar als interessats, tal com determinen els arts. 40 i següents de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.
9.8 La resolució de concessió o denegació posa fi a la via administrativa. Contra aquesta s'hi pot interposar un recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes, o bé un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal
Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos, comptadors des de l'endemà d'haver-se notificat.
9.9 Si s'exhaureixen els crèdits destinats a la convocatòria abans que acabi el termini per presentar les sol·licituds, s'haurà de suspendre la concessió de nous ajuts mitjançant una resolució que s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
10. Quantia dels ajuts
10.1 L'import de l'ajut serà de 6.000 euros per a cada soci fundador.
10.2 Es pot subvencionar un màxim de 3 socis fundadors.
10.3 Aquests socis fundadors han de trobar-se inscrits en demanda d'ocupació en el servei públic d'ocupació, amb anterioritat a la constitució de la cooperativa o de la microcooperativa i donar-se d'alta en el règim corresponent de la Seguretat Social amb caràcter previ a la sol·licitud. La data d'alta a la Seguretat Social de les incorporacions de socis o sòcies s'ha de produir entre el 1 d'octubre 2020 i el 30 setembre de 2021.
11. Obligacions dels beneficiaris
A) Les obligacions establertes a l'article 11 del Text refós de la Llei de subvencions.
B) La comunicació de qualsevol modificació de les circumstàncies i de les condicions tingudes en compte en el moment de la concessió, com també dels compromisos i de les obligacions assumits per la persona beneficiària.
C) Mantenir durant un període d'un any, almenys, una forma jurídica d'entre les exigibles per ser beneficiàries de la subvenció obtinguda.
D) Que es comprometen a mantenir l'activitat de la cooperativa o microcooperativa i la mitjana del nombre de socis durant un període mínim d'un any a contar des de la data de notificació de la resolució de concessió dels ajust.
12. Règim comunitari de les ajudes
12.1 Els beneficiaris d'aquesta convocatòria estan sotmesos al règim de minimis establert en el Reglament (CE) núm.1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre, que determina en l'article 3 que l'import total de les ajudes de minimis a una única empresa no pot ser superior a 200.000 euros durant qualsevol període de tres exercicis fiscals.
12.2 Les activitats agrícoles i pesqueres estan sotmeses respectivament al règim de minimis establert en el Reglament UE 1408/2013, de 18 de desembre, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis en el sector agrícola, i al Reglament UE 717/2014, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis en el sector de la pesca i de l'aqüicultura.
13. Concurrència i compatibilitat de subvencions
13.1 Aquests ajuts són compatibles amb altres, excepte amb ajudes d'integració de persones amb discapacitat en empreses de mercat ordinari de treball, i amb les d'incentius a la contractació.
13.2. Els ajuts són compatibles amb els beneficis fiscals i les bonificacions a la Seguretat Social prevists en els programes estatals de foment de l'ocupació, si bé en aquests supòsits la suma total de tots els ajuts i les subvencions no pot superar el 60% del cost salarial anual de la persona sòcia treballadora o de treball incorporada, d'acord amb l'article 7.3 de la Llei 43/2006, de 29 de desembre, per a la millora del creixement i de l'ocupació (BOE núm. 312, de 30 de desembre).
14. Control i seguiment
14. 1. La Conselleria de Model Econòmic, Turisme i Treball pot realitzar les activitats de comprovació i control del projecte subvencionat i dur a terme periòdicament controls de seguiment dels ajuts atorgats de conformitat amb aquesta convocatòria, a fi de garantir el compliment de les obligacions imposades. Les beneficiàries o beneficiaris
han de facilitar, en qualsevol moment i dins el termini que es disposi, la documentació que els sigui requerida.
14. 2. A aquest efecte, la Conselleria de Model Econòmic, Turisme i Treball pot fer les comprovacions oportunes per mitjà dels informes de vida laboral emesos per la Tresoreria General de la Seguretat Social, excepte en el supòsit que la persona afectada hagi denegat expressament el seu consentiment, cas en què la beneficiària o el beneficiari haurà de presentar, abans del dia 30 de d'octubre de 2023, un informe de vida laboral emès per la Tresoreria General de la Seguretat Social.
14. 3. En cas que es detectin irregularitats o que el beneficiari incompleixi total o parcialment les obligacions o els compromisos contrets, donarà lloc a la revocació, quedant sense efecte la subvenció, total o parcialment, i procedirà el reintegrament de les quantitats indegudament percebudes, d' acord amb l' establert a l'art.43 del Decret legislatiu 2/2005, pel qual s' aprova el text refós de la llei de subvencions i l' art. 13 de l'ordre del conseller de treball i formació de 4 de maig de 2005 que estableix les bases reguladores de les subvencions en matèria de treball i formació.
15. Justificació i pagament
Amb la presentació de la sol·licitud i la documentació establerta a l'apartat 6, s'entén justificada l'aplicació de l'ajut a la finalitat de la convocatòria, d'acord amb el que estableix l'article 39 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat per mitjà del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.
Una vegada resolta la concessió de la subvenció de forma favorable es procedirà a tramitar el seu pagament.
16. Publicació
Aquesta Resolució s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs de reposició davant el conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 8 de juny de 2022
El conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball Iago Negueruela Vázquez
ANNEX I SOL·LICITUD AJUTS PER DONAR SUPORT I FOMENTAR L'OCUPACIÓ I LA COMPETITIVITAT DE LES COOPERATIVES I LES MICROCOOPERATIVES EN L'ÀMBIT TERRITORIAL DE LES ILLES BALEARS.
1. DADES DEL SOL·LICITANT |
Beneficiari: |
|
||
NIF: |
|
||
Tipus d'entitat: |
|
||
Direcció: |
|
Codi postal: |
|
Localitat: |
|
Municipi: |
|
Adreça electrònica: |
|
||
Telèfon: |
|
DADES DEL REPRESENTANT / APODERAT DE L'ENTITAT SOL·LICITANT:
Nom i llinatges |
|
||
DNI: |
|
||
Direcció: |
|
Codi postal: |
|
Localitat: |
|
Municipi: |
|
Adreça electrònica: |
|
||
Telèfon: |
|
2. DENEGACIÓ D'AUTORITZACIÓ |
NO autoritz:
( ) Que es facin les consultes als fitxers públics per acreditar les dades o els documents esmentats perquè puguin ser obtinguts en nom meu per l'òrgan competent o autoritzat, en l'àmbit de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, mitjançant transmissions telemàtiques de dades o de certificats que les substitueixin.
( ) Que les dades i els documents d'altres administracions inclosos en aquesta comunicació i que no es presenten puguin ser obtinguts per l'òrgan gestor, mitjançant transmissions telemàtiques de dades o de certificats que les substitueixin, sempre que s'hagi establert per conveni amb l'Administració competent.
( ) D'acord amb la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, em don per assabentat o assabentada que les dades personals recollides s'incorporaran i es tractaran en un fitxer específic, a l'efecte de gestionar la tramitació de les ajudes i, en tot cas, a l'efecte estadístic. L'òrgan responsable del fitxer és la Direcció General de promoció Econòmica, Emprenedoria, i Economia Social i Circular.
D'acord amb l'article 28 de la llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, l'administració actuant podrà consultar aquestes dades si no hi ha oposició de l' interessat.
3. DECLARACIONS RESPONSABLES |
Declar baix la meva responsabilitat:
1. ( ) Que no estic en cap dels supòsits establerts en l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, i en l'article 13 de la Llei 38/2003, general de subvencions.
2. ( ) Que facilitaré totes les possibles actuacions de control que es duguin a terme per a comprovar la realització correcta de l'objecte d'aquests ajuts.
3. ( ) Que no he estat objecte de sancions administratives fermes ni de sentències condemnatòries fermes en els darrers tres anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, d'acord amb el que estableix l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, ni he estat sancionat o condemnat per cap resolució administrativa ferma amb pena accessòria de prohibició de rebre ajudes o subvencions públiques pel període estipulat en l'article 37 de la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradicar l'LGTBI-fòbia.
4. ( ) Que no he estat objecte de sancions administratives fermes ni de sentències condemnatòries fermes per infraccions en matèria de cooperatives o de l'ordre social.
5. ( ) Que s' està al corrent de les obligacions que estableix la llei 1/2003, de cooperatives de les Illes balears, modificada per la llei 5/2011.
6. Que les subvencions o els ajuts obtinguts o sol·licitats per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol administració o ens públics o privat nacional, de la Unió Europea o d'organismes internacionals son les següents, o si s'escau, una declaració expressa de no haver-ne sol·licitat cap.
A. ( ) No he rebut altres ingressos o subvencions per finançar l'activitat
B. ( ) He rebut els següents ingressos o subvencions:
Organisme
|
Data de resolució |
Quantia |
---|---|---|
|
|
|
|
|
|
7. ( ) Que, per a altres actuacions o projectes (assenyalau amb una X el vostre cas):
( ) No he rebut durant els tres darrers exercicis fiscals (2019, 2020 i 2021) cap subvenció subjecta al règim de minimis establert al Reglament (CE) núm.1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre; establert al Reglament UE 1408/2013, de 18 de desembre, de minimis en el sector agrícola, i al Reglament UE 717/2014, de minimis en el sector la pesca i de la aqüicultura.
( ) He rebut durant els tres darrers exercicis fiscals (2019, 2020 i 2021) les subvencions subjectes al règim de minimis següents:
Organisme |
Data de resolució |
Quantia |
Tipus de minims (general, agrari, pesquer). |
---|---|---|---|
|
|
|
|
|
|
|
|
8. ( ) Que son certes les dades aportades en la declaració de dades bancàries d'acord al model normalitzat i signat electrònicament, a l'efecte de l'ingrès derivat del procediment.
9. ( ) Que accept, íntegrament, les condicions de la convocatòria i que totes les dades són certes.
10. ( ) Que puc acreditar aquestes dades documentalment, en cas que se m'exigeixin.
11. ( ) Que l'entitat sol·licitant té domicili fiscal i realitza la seva activitat principal dins el territori de les Illes Balears, en el moment de presentació de la sol·licitud.
12. ( ) Que es comprometen a mantenir l'activitat de la cooperativa o de la microcooperativa i la mitjana del nombre de socis contractats o agrupats durant un període mínim d'un any a contar des de la data de notificació de la resolució de concessió dels ajust.
13. ( ) Que es comprometen a mantenir durant un període mínim d'un any des de la data de resolució de concessió de l'ajuda, una forma jurídica d'entre les exigibles per ser beneficiàries de la subvenció obtinguda.
4. SOCIS AGRUPATS : |
Núm. de Protocol_____________ DATA____________
Núm |
NOM SOCI FUNDADOR |
DNI SOCI FUNDADOR |
DATA INSCRIPCIÓ DEMANDA OCUPACIÓ |
DATA ALTA SEGURETAT SOCIAL |
MANTENIMENT DATA SOL·LICITUD SÍ/NO |
---|---|---|---|---|---|
1 |
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
SOL·LICIT:
En el marc dels ajuts per donar suport i fomentar l'ocupació i la competitivitat de les cooperatives i microcooperatives en l'àmbit territorial de les Illes Balears.
L'ajuda per un import global de: ...................................................€.
…….............................…, ………. d ..........................…… de 2022
[Signatura del sol·licitant]
ANNEX II INFORMACIÓ PEL BENEFICIARI (NO PRESENTAR)
DOCUMENTACIÓ A PRESENTAR: |
1) La sol·licitud signada electrònicament, d'acord al model normalitzat que apareix en l'Annex I d'aquesta convocatòria,juntament amb totes les declaracions responsables.
2) Declaració de veracitat de dades bancàries d'acord al model normalitzat i signat electrònicament, disponible en seu electrònica a la següent direcció: dgpe.caib.es
3) Còpia de l'escriptura pública o acta de constitució de l'entitat, i estatuts degudament inscrits en el registre corresponent. En el cas d'entitats que haguin presentat la documentació en la sol·licitud d'ajuts de l'any anterior (2021), especificació d'aquesta circumstància.
4) Còpia del document fefaent que acrediti, per qualsevol forma vàlida en dret , la representació de l'entitat. En el cas d'entitats que haguin presentat la documentació en la sol·licitud d'ajuts de l'any anterior (2021), especificació d'aquesta circumstància.
5) Informe de vida laboral del codi de compte de cotització, , de la data de presentació de la sol·licitud d'ajuts.
6) Alta en la Seguretat Social del soci. En el cas que l'alta de la persona es produeixi en una mutualitat de previsió alternativa al règim de la Seguretat Social, s'ha d'aportar el certificat d'alta emès per la mutualitat corresponent.
7) Còpia simple del document nacional de identitat o similar, dels socis agrupats dels quals es sol·licita la subvenció.
8) En el cas que s' hagi denegat l'autorització a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, per a que es facin les consultes als fitxers públics per acreditar les dades o els documents esmentats perquè puguin ser obtinguts en el seu nom per l'òrgan competent o autoritzat:
- Certificat de trobar-se al corrent de pagament en el règim de la Seguretat Social.
- Certificat de trobar-se al corrent de pagament amb l'Agència Tributària Estatal.
- Certificat de trobar-se al corrent de pagament amb l'Agència Tributària de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
- Còpia simple del document nacional d'identitat del representant de l'entitat.