Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

INSTITUT D'ESTUDIS BALEÀRICS

Núm. 339436
Resolució del president de l’Institut d’Estudis Baleàrics de 13 de juny de 2022 per la qual es convoquen subvencions per donar suport a centres de creació artística establerts en el territori de les Illes Balears durant l’any 2022

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

L'Institut d'Estudis Baleàrics (IEB) és una entitat pública empresarial creada per l'article 40 de la Llei 13/2014, de 29 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2015 (BOIB núm. 178, de 30 de desembre de 2014). L'IEB, d'acord amb els seus Estatuts, aprovats mitjançant el Decret 48/2018, de 21 de desembre (BOIB núm. 160, de 22 de desembre de 2018), té personalitat jurídica pròpia i diferenciada, i capacitat d'actuar i autonomia de gestió plenes, sens perjudici de la relació de tutela de l'Administració de la Comunitat Autònoma.

Entre els objectius de l'IEB, segons l'apartat f) de l'article 5 dels seus Estatuts, es troba el foment d'activitats culturals relatives a l'intercanvi i la relació entre Mallorca, Menorca, Eivissa i Formentera, i entre les Illes Balears i l'exterior.

El Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2021-2023, aprovat mitjançant l'Acord del Consell de Govern de 20 de desembre de 2021 (BOIB núm. 175, de 23 de desembre de 2021), preveu les línies de subvenció per donar suport als centres de residència i creació artística en què es fomenti la projecció exterior, la contractació, la mobilitat entre illes, l'acompanyament tècnic i artístic i la generació de xarxes de la música, les arts escèniques, les arts visuals, l'audiovisual o la literatura de les Illes Balears.

L'article 30.26 de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, aprovat per la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer (BOIB núm. 32, d'1 de març de 2007), disposa que la Comunitat Autònoma té la competència del foment de la creació i la producció teatral, musical, cinematogràfica i audiovisual, literària, de dansa i d'arts combinades, així com la competència de fer-ne la difusió nacional i internacional.

A aquest efecte, l'objecte d'aquesta Resolució és convocar subvencions d'acord amb el Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre (BOIB núm. 196, de 31 de desembre de 2005), i l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura (BOIB núm. 100, d'11 de juliol de 2009).

Per tot això, d'acord amb el que disposen l'article 15 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, els articles 107.3, apartats d) i e), 108.4 i 109 de la versió consolidada del Tractat de funcionament de la Unió Europea (DOUE C 326, de 26 d'octubre de 2012), el Reglament (UE) núm. 1497/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis (DOUE L 352, de 24 de desembre de 2013), i fent ús de les facultats que m'atribueix l'article 10.1.j) dels Estatuts de l'Institut d'Estudis Baleàrics, dict la següent

RESOLUCIÓ

1. Aprovar la convocatòria de subvencions per donar suport a centres de creació artística establerts en el territori de les Illes Balears durant l'any 2022.

2. Aprovar el pressupost d'aquesta convocatòria, que té un import màxim de 100.000 € (cent mil euros).

3. Autoritzar una despesa de 100.000 € (cent mil euros), amb càrrec al capítol IV del pressupost de l'Institut d'Estudis Baleàrics.

4. Publicar la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el president de l'Institut d'Estudis Baleàrics en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

(Signat electrònicament: 13 de juny de 2022)

El president de l'Institut d'Estudis Baleàrics Miquel Company Pons

 

ANNEX 1 Convocatòria

1. Objecte i finalitat

1.1. Aquesta convocatòria té per objecte aprovar la convocatòria de subvencions per donar suport a centres de creació artística establerts en el territori de les Illes Balears durant l'any 2022.

1.2. Els centres de creació tenen per objecte acompanyar els artistes en la recerca, creació i producció artística dins els àmbits de les arts escèniques, la música, les arts visuals, les arts audiovisuals i la literatura.

Els centres han de disposar d'un espai físic en condicions situat a les Illes Balears apte per a residències artístiques, que ofereixi els recursos materials i tècnics necessaris per a la creació, i que compti amb un programa d'activitats per fomentar la creació i la producció en les diverses etapes del procés, així com programes d'intercanvi i de projecció exterior.

Els centres de creació han de tenir les línies de treball següents:

‒ Recerca i creació

‒ Producció artística

‒ Formació de professionals, col·loquis

‒ Difusió i exhibició d'obres

‒ Suport als projectes d'internacionalització

‒ Activitats a les Illes Balears

1.3. No són objecte d'aquesta convocatòria i, per tant, en queden exclosos:

‒ Els centres de creació que comencin la seva activitat l'any 2022.

‒ Les galeries d'art.

1.4. No es poden subvencionar projectes que vulnerin els drets dels col·lectius LGTBI+, els drets de les dones o els drets humans.

2. Despeses subvencionables

2.1. Es consideren despeses subvencionables les que de manera indubtable responguin a la naturalesa de l'activitat subvencionada. Es considera despesa feta la que hagi estat efectivament pagada amb anterioritat a la finalització del període de justificació.

2.2. Quan l'import de la despesa subvencionable superi les quanties establertes en la legislació estatal en matèria de contractes del sector públic per als contractes menors, el beneficiari ha de sol·licitar com a mínim tres ofertes de proveïdors diferents, amb caràcter previ a la contracció del compromís per a la prestació del servei o el lliurament del bé, llevat que per les característiques especials de les despeses subvencionables no hi hagi en el mercat un nombre suficient d'entitats que els subministrin o el prestin, o llevat que la despesa s'hagi efectuat abans de la sol·licitud de la subvenció.

L'elecció entre les ofertes presentades, que s'han d'aportar en la justificació o, si escau, en la sol·licitud de la subvenció, s'ha de fer d'acord amb criteris d'eficiència i economia, i s'ha de justificar expressament en una memòria quan no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa.

2.3. Les despeses subvencionables són les següents:

— Les despeses d'activitats fetes al centre de creació.

— Les despeses d'arrendament del local del centre de creació.

— Les despeses generals del centre (subministrament elèctric, aigua i serveis de telefonia i internet).

— Les despeses de comunicació, promoció i publicitat del centre de creació.

— El transport dels artistes fins a les Illes Balears. El desplaçament inclou el viatge d'anada al centre de creació i el viatge de tornada d'aquest. Només s'accepten bitllets de classe turista amb uns màxims de 150 € per persona per desplaçament en vols nacionals, 350 € per vols a Europa i les illes Canàries i 800 € per vols a fora d'Europa.

— Les despeses ocasionades per la implementació d'aspectes virtuals: adaptació a plataformes i suports digitals; contractació de personal professional (tècnics de càmeres per a streaming, especialistes en seguretat sanitària, etc.)

— Les nòmines de treballadors, donats d'alta en el règim general de la Seguretat Social, i el cost de la Seguretat Social a càrrec de l'empresa, fins a un import màxim equivalent al 20 % de les despeses subvencionables.

— Les despeses d'adaptació a la realitat COVID-19: adaptació a plataformes i suports digitals; contractació de personal professional (tècnics de càmeres per a streaming, especialistes en seguretat sanitària, etc.); formació específica per a adaptació a la COVID-19. També s'hi inclouen les despeses derivades de proves COVID imprescindibles per fer el viatge.

2.4. Les despeses no subvencionables són les següents:

— Totes les despeses que no estiguin directament relacionades amb el centre de creació.

— Totes les despeses que siguin a càrrec dels artistes que participen en el centre de creació.

— Les despeses de reformes i obres dels espais.

— La compra de maquinari i programari informàtic.

— Les despeses d'activitats en esdeveniments de caràcter benèfic o fora de circuits professionals.

— La compra de vehicles i qualsevol despesa relacionada (revisions mecàniques, ITV, etc.)

— La compra d'eines.

— Els imposts, les taxes i els tributs.

— El quilometratge en els desplaçaments per carretera.

— Els tiquets de combustible, aparcament, peatges i taxis.

— Els desplaçaments amb avió en primera classe, jets privats, etc.

— Els honoraris del beneficiari de la subvenció i, en el cas de les persones jurídiques, els honoraris dels administradors.

— Les despeses de manutenció i dietes.

— Amb caràcter general, càterings, berenars, dinars, sopars o refrigeris.

— Les despeses de representació.

— La compra de vehicles de transport i l'adquisició i instal·lació de maquinària sobre aquests.

— Les adquisicions mitjançant arrendament financer.

— La dotació econòmica dels premis.

— Les assegurances i els serveis d'assessoria laboral i de gestoria.

— Els serveis informàtics no específics de l'activitat.

3. Import i imputació pressupostària

3.1. El crèdit assignat a aquesta convocatòria és de 100.000 € (cent mil euros), amb càrrec al capítol IV del pressupost de l'Institut d'Estudis Baleàrics de 2022.

3.2. La concessió de les ajudes previstes en aquesta convocatòria queda condicionada a la disponibilitat pressupostària que estableix el punt anterior.

3.3. Sempre que la disponibilitat pressupostària ho permeti, es pot incrementar l'import d'aquesta convocatòria. L'import consignat inicialment es pot ampliar mitjançant una resolució d'ampliació del crèdit assignat. Aquesta ampliació, tret que s'estableixi una altra cosa, no implica que el termini per presentar sol·licituds s'ampliï, i no afecta la tramitació ordinària de les sol·licituds presentades i no resoltes de manera expressa.

4. Beneficiaris i requisits

4.1. Són beneficiaris de les subvencions:

a. Les persones físiques donades d'alta en el règim d'autònoms i les persones jurídiques dels sectors de les arts escèniques, les arts visuals, la literatura, el pensament, el còmic i la il·lustració, la música i les arts audiovisuals, digitals i interactives, que puguin dur a terme els projectes o les activitats que estiguin en la situació que motiva la concessió de la subvenció.

Els beneficiaris han d'estar donats d'alta en el cens tributari i/o l'impost d'activitats empresarials (IAE) en epígrafs vinculats al sector cultural, o bé han de tenir com a objecte social el desenvolupament d'activitats de caràcter professional en el sector cultural.

b. Les persones jurídiques dels sectors de les arts escèniques, les arts visuals, la literatura, el pensament, el còmic i la il·lustració, la música i les arts audiovisuals, digitals i interactives que puguin dur a terme els projectes o les activitats que estiguin en la situació que motiva la concessió de la subvenció.

Els beneficiaris de les subvencions han de dedicar-se professionalment a la gestió d'un espai que fomenti la creació, la formació d'artistes, la investigació o producció artístiques dins els àmbits de les arts escèniques, la música, les arts visuals, les arts audiovisuals, la literatura i els projectes multidisciplinaris.

4.2. Els centres de creació han de reunir les característiques següents:

— Les activitats que es desenvolupin als centres de creació han d'estar relacionades amb la recerca, l'experimentació, la formació, la creació, la producció, la difusió o l'exhibició artístiques.

— Els centres han de disposar d'un espai físic a les Illes Balears adequat pel correcte desenvolupament de projectes.

— Els centres han de procurar un espai adequat per a l'hostatge dels artistes durant les residències de creació.

— El centre ha d'oferir acompanyament i assessorament professional als artistes durant l'estada.

— Les activitats del centre han de ser íntegrament de caràcter professional.

4.3. Totes les persones o entitats que sol·licitin aquestes ajudes han de complir els requisits següents:

a. Estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social i de les obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. La sol·licitud de les ajudes comporta l'autorització perquè l'IEB comprovi d'ofici que la persona o l'entitat sol·licitant està al corrent d'aquestes obligacions, excepte en el cas de denegació expressa del consentiment. En aquest cas, la persona o l'entitat sol·licitant ha d'aportar els certificats corresponents, juntament amb la sol·licitud de les ajudes.

b. Presentar la sol·licitud en els termes i amb els requisits que s'estableixen en els apartats 6, 7 i 8 d'aquesta convocatòria.

c. Complir els principis de l'article 3 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

d. Presentar una sol·licitud per projecte. En cas de presentar una nova sol·licitud, s'haurà de desistir expressament de l'anterior; en cas de no fer-ho, només es tendrà en compte la primera sol·licitud registrada.

e. Disposar de l'organització i la capacitat suficients i necessàries per garantir el compliment de l'activitat objecte de la subvenció en el moment de la publicació de la convocatòria.

f. Presentar un certificat, si escau, que acrediti que l'entitat està exempta de declarar l'IVA. Si no es presenta aquest certificat de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, l'IVA de les factures que es presentin com a part del compte justificatiu no es pot subvencionar.

4.4. No poden ser beneficiàries d'ajudes les persones físiques o jurídiques següents:

a) Les que incorrin en qualsevol de les prohibicions establertes en l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears, entre les quals hi ha haver sol·licitat la declaració de concurs, haver estat declarades insolvents en qualsevol procediment, estar declarades en concurs, estar subjectes a intervenció judicial o haver estat inhabilitades d'acord amb la Llei concursal sense que hagi conclòs el període d'inhabilitació fixat a la sentència de qualificació del concurs.

b) Les que hagin estat sancionades o condemnades per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, per resolució administrativa ferma o condemnades per sentència judicial ferma, d'acord amb l'article 11 de la Llei 11/2016.

c) Les que hagin estat sancionades mitjançant una resolució ferma amb la pèrdua de la possibilitat d'obtenir una subvenció, d'acord amb la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradicar l'LGTBI-fòbia, o qualsevol altra d'aplicable.

5. Normativa aplicable

Aquesta convocatòria es regeix per les bases reguladores aprovades mitjançant l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009; el Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears; la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i la resta de normativa comunitària, estatal o autonòmica aplicable a les subvencions atorgades per l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

6. Termini i presentació de sol·licituds

6.1. El termini per presentar les sol·licituds, adreçades a l'IEB, comença l'endemà de la publicació de la convocatòria en el BOIB i romandrà obert durant 20 dies hàbils.

6.2. Les sol·licituds s'han de formalitzar obligatòriament amb els models establerts en els annexos, disponibles a la Seu Electrònica de la CAIB i al web http://www.iebalearics.org, en la forma establerta en l'article 16 de la Llei 39/2015. S'aconsella emplenar els annexos de la convocatòria amb un processador de textos.

6.3. No s'admet cap sol·licitud presentada amb posterioritat al termini indicat ni cap modificació de la documentació referida al projecte subvencionable susceptible de valoració (memòria del projecte).

6.4. Si el sol·licitant és una persona jurídica, ha de dur a terme la petició de l'ajuda per mitjà del seu representant legal, acreditat adequadament.

6.5. En el cas de persones jurídiques amb residència fiscal a l'Estat espanyol (empreses, cooperatives, societats civils, associacions i fundacions), tota la documentació (sol·licitud, annexos i justificació) s'han de presentar de manera obligatòria a través del Registre Electrònic Comú (REC) del Ministeri d'Hisenda i Funció Pública. El REC està disponible a la pàgina web https://rec.redsara.es/registro/action/are/acceso.do.

6.6. En el cas de persones físiques (persones donades d'alta en el règim especial de treballadors autònoms i comunitats de béns), també és recomanable presentar tota la documentació (sol·licitud, annexos i justificació) a través del Registre Electrònic Comú (REC) del Ministeri d'Hisenda i Funció Pública. El REC està disponible a la pàgina web https://rec.redsara.es/registro/action/are/acceso.do. Això no obstant, les persones físiques també poden presentar la documentació (sol·licitud, annexos i justificació) al Registre de l'IEB, o en els registres i les oficines prevists en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Les sol·licituds lliurades en paper per registre s'han de presentar en fulls separats (no enquadernats i sense cap tipus d'unió), tots impresos a una cara o bé tots impresos a dues cares. Si la rellevància del document ho exigeix o hi ha dubtes derivats de la qualitat de la còpia, l'encarregat del Registre pot sol·licitar l'acarament de les còpies aportades, per la qual cosa pot requerir l'exhibició del document o informació original.

En qualsevol moment, en el supòsit de concessió de la subvenció, es pot requerir la documentació original per acarar-la.

6.7. En qualsevol moment, en el supòsit de concessió de la subvenció, es pot requerir la documentació original per acarar-la.

6.8. Si la sol·licitud no compleix els requisits legals i els exigits en l'Ordre de bases reguladores i en aquesta convocatòria, s'ha de requerir una sola vegada la persona interessada que esmeni les deficiències dins un termini de deu dies hàbils, d'acord amb l'article 68 de la Llei 39/2015, amb la indicació que, si no ho fa així, es considerarà que desisteix de la seva petició, amb la resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes prevists en l'article 21 de la Llei 39/2015.

7. Nombre de sol·licituds, termini d'execució de les actuacions

7.1. Cada beneficiari pot presentar només una sol·licitud en aquesta convocatòria.

7.2. L'activitat subvencionada s'ha de dur a terme entre el dia 16 de novembre de 2021 i el dia 30 de novembre de 2022, com a màxim.

7.3. Les factures han de ser emeses i pagades amb anterioritat a la finalització del període de justificació.

8. Documentació

8.1. El document original de la sol·licitud s'ha de presentar per mitjà del model normalitzat (annex 2), emplenat i signat, i ha d'anar acompanyat de la documentació següent:

a) La documentació acreditativa de la personalitat física o jurídica

a.1) Persona física:

— L'acreditació de la identitat: fotocòpia del DNI, passaport o NIE.

— Un document acreditatiu de l'alta en el règim especial de treballadors autònoms i de la vigència d'aquesta alta en el moment de fer la sol·licitud.

— Un document acreditatiu d'estar donat d'alta en l'impost d'activitats empresarials (IAE) en epígrafs vinculats al sector cultural.

a.2) Persona jurídica:

— Una fotocòpia del NIF de la persona jurídica i una fotocòpia del DNI, passaport o NIE de la persona física que la representa.

— El document constitutiu de la persona jurídica.

— Els estatuts socials inscrits degudament en el registre.

— Un document acreditatiu de la representació legal amb la qual actua la persona física que signa la sol·licitud, el qual ha d'estar vigent en el moment de presentar la sol·licitud.

— Un document acreditatiu d'estar donat d'alta en l'impost d'activitats empresarials (IAE) en epígrafs vinculats al sector cultural.

 

b) Una declaració responsable per mitjà del model normalitzat (annex 3), en què el sol·licitant manifesti els punts següents:

— Que compleix les obligacions que estableix l'article 11 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009, com també les que estableix aquesta convocatòria.

— Que aporta la documentació adjunta a la sol·licitud, vertadera i correcta.

— Que no incorre en cap causa de prohibició o d'incompatibilitat per percebre l'ajuda, de conformitat amb la normativa aplicable.

— Que està al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat, i de les obligacions tributàries davant la hisenda autonòmica.

— Que compleix la legalitat vigent i aplica criteris d'igualtat d'oportunitats pel que fa a la contractació de treballadors.

— Que no ha estat mai objecte de sancions administratives fermes ni sentències fermes condemnatòries per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere.

— Que, si escau, ha sol·licitat ajudes i subvencions a qualsevol institució, pública o privada, nacional o estrangera, relacionades amb la sol·licitud, o que se li han concedit les ajudes i subvencions esmentades.

— Que no ha rebut altres ajuts en concepte d'ajuts de minimis en els tres últims exercicis fiscals (l'exercici corrent i els dos anteriors) per un valor superior a 200.000 €, sigui quina sigui la seva procedència, forma i objecte.

c) Si escau, la sol·licitud d'autorització per fer despeses amb persones o entitats vinculades (annex 4).

d) Una memòria descriptiva i detallada del centre que inclogui els punts detallats al punt 11 de la convocatòria. Aquesta memòria servirà perquè la Comissió Avaluadora puntuï el projecte i, per tant, només es valorarà la informació inclosa en aquesta memòria:

— Objectius del centre

— Programació del centre

— Relació d'activitats i les dates en què es duen a terme

— Exhibició d'obres

— Potencial de projecció exterior

— Interès cultural i artístic del projecte. Cal especificar la contribució de les activitats del centre al panorama artístic actual, la trajectòria professional de l'equip artístic i tècnic del projecte, la trajectòria de l'ens sol·licitant, l'ambició, experimentació i assumpció de riscos, etc.

— Antiguitat. Cal especificar quan es va crear el centre i fer una breu memòria descriptiva de les activitats desenvolupades els anys anteriors.

— Sostenibilitat. Cal especificar quines mesures es prenen per reduir l'impacte ambiental del centre i si es fa alguna activitat relacionada amb la cura del medi ambient.

— Igualtat de gènere. Mínim 40 % de dones. Cal especificar i acreditar si es compleix o no aquest percentatge i si la programació inclou aspectes i/o temàtiques relacionades amb la perspectiva de gènere.

— Impacte del projecte en el sector artístic al qual va dirigit i impacte social.

— Català. Cal especificar com es promou la cultura de les Illes Balears i es fomenta l'ús de la llengua catalana.

— Convocatòria de creació de l'IEB. Cal especificar si el centre inclou algun dels artistes beneficiaris de la convocatòria d'ajudes de l'IEB per donar suport a la creació dels sectors de les arts escèniques, la música, la literatura, el còmic i la il·lustració, les arts visuals i l'audiovisual de les Illes Balears per a l'any 2020 (BOIB núm. 130, de 23 de juliol de 2020) o per a l'any 2021 (BOIB núm. 130, de 21 de setembre de 2021).

— Formentera. Cal especificar si es fan activitats amb origen, localització o destí a Formentera o realitzades per creadors, empreses, entitats o col·lectius d'aquest territori.

e) El pressupost detallat del projecte.

f) El pla de patrocinis i de finançament del centre.

g) L'acreditació que la persona o l'entitat beneficiària de l'ajuda és titular del compte bancari facilitat a l'annex 2.

h) En cas que el sol·licitant no sigui propietari de l'espai on es desenvolupen les activitats i allotjaments, una còpia del contracte d'arrendament.

8.2. Si la sol·licitud o la documentació presentada no compleix els requisits legals i els exigits en l'Ordre de bases reguladores i en aquesta convocatòria, s'ha de requerir una sola vegada la persona interessada que esmeni o aporti els documents preceptius dins un termini de deu dies hàbils, d'acord amb l'article 68 de la Llei 39/2015, amb l'advertiment que, si no ho fa així, es considerarà que desisteix de la seva petició, amb la resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes que preveu l'article 21 de la mateixa Llei.

8.3. Si la documentació aportada no compleix els requisits establerts en aquesta convocatòria, no s'admetrà la sol·licitud.

8.4. Qualsevol dada no documentada a la memòria no serà computada en la valoració del projecte.

9. Criteris per seleccionar els beneficiaris

La selecció dels beneficiaris s'ha de fer mitjançant el procediment de concurs, d'acord amb el procediment següent:

a. Un cop finalitzat el període de presentació de sol·licituds, la Comissió Avaluadora farà una valoració dels projectes sol·licitats d'acord amb els criteris de valoració de l'apartat 11 i s'ordenaran per ordre de puntuació.

b. A continuació, es calcularà l'import de la subvenció que correspondria a cada un dels projectes, d'acord amb els criteris de l'apartat 10.

c. Finalment, les ajudes s'atorgaran per l'ordre establert a l'apartat a) anterior amb l'import calculat en l'apartat b) fins que s'exhaureixi el crèdit pressupostari.

d. Només tindran dret a la subvenció els sol·licitants que hagin obtingut un mínim de 40 punts d'acord amb els criteris de valoració.

10. Import de la subvenció

10.1. Els projectes es qualificaran en funció de les puntuacions que figuren al punt 11, amb una puntuació màxima de 100 punts.

10.2. La puntuació mínima per obtenir subvenció és de 40 punts.

10.3. Una qualificació d'1 punt correspon al 0,8 % de l'import subvencionable, que s'incrementa gradualment fins al 80 %, que correspon als 100 punts.

10.4. En cas que algun beneficiari renunciï a la subvenció, o en cas que es produeixi una minoració en l'import final justificat, l'import de l'ajuda es pot adjudicar a altres expedients de resolució.

10.5. En cap cas no s'abonarà un import superior al que s'hagi justificat mitjançant factures.

11. Criteris de valoració

Els projectes es valoraran d'acord amb els criteris següents:

a) Programació general (de 0 a 20 punts)

— Fomenta la innovació, l'experimentació i els nous formats en la creació artística (5 punts).

— El centre té convocatòria oberta de selecció dels creadors i artistes (5 punts).

— El centre ofereix activitats formatives en l'àmbit artístic i tècnic (5 punts).

— El centre compta amb la col·laboració de professionals internacionals (5 punts).

b) Exhibició (de 0 a 10 punts)

— Ofereix la possibilitat als artistes de formar part de festivals o programacions del centre o externs (5 punts).

— Ofereix la possibilitat d'exhibició de les obres al públic general (5 punts).

c) Potencial de projecció exterior (de 0 a 15 punts)

— El centre fomenta la creació de xarxes de relació i intercanvi (5 punts).

— El centre fomenta el coneixement dels artistes locals fora de l'illa de residència (5 punts).

— El centre té algun conveni de col·laboració amb alguna organització o centre de creació de fora de les Illes Balears (5 punts).

d) Interès cultural i artístic del projecte (de 0 a 20 punts)

— Grau d'interès del projecte i del seu desenvolupament (5 punts).

— Contribució al panorama artístic actual (5 punts).

— Trajectòria professional de l'equip artístic i tècnic del projecte (2 punts).

— Trajectòria de l'ens sol·licitant (3 punts).

— Ambició, experimentació i assumpció de riscos (5 punts).

e) Antiguitat (de 0 a 10 a punts)

— 1 punt per edició fins a un màxim de 10 punts. (Sense tenir en compte l'edició actual.)

f) Sostenibilitat (de 0 a 10 punts)

— Projectes que incloguin activitats de conscienciació ambiental: xerrades, tallers… (5 punts).

— Accions que afavoreixin la reducció de la petjada ecològica del centre: no utilització de plàstics d'un sol ús, ús de vehicles elèctrics, ús d'energies renovables, contractació d'hotels amb el certificat Travelife, etc. (5 punts).

g) Igualtat de gènere (de 0 a 5 punts)

— L'equip gestor del centre està format per més d'un 40 % de dones (3 punts).

— La programació inclou aspectes i/o temàtiques relacionats amb la perspectiva de gènere (2 punts).

h) Impacte del projecte en el sector artístic al qual va dirigit i impacte social (de 0 a 5 punts)

— Els projectes i les activitats del centre inclouen accions destinades a la mediació sociocultural i/o la millora, dinamització o revitalització d'un col·lectiu, una comunitat o una àrea determinada.

i) Català (de 0 a 5 punts)

— Accions que contribueixen a la difusió del patrimoni cultural de les Illes Balears, especialment la llengua catalana (2 punts).

— Ús de la llengua catalana en tots els canals de difusió i comunicació del centre: notes de premsa, anuncis, xarxes socials (3 punts).

j) Creació (10 punts addicionals)

— L'esdeveniment inclou algun dels artistes beneficiaris de la convocatòria d'ajudes de l'IEB per donar suport a la creació dels sectors de les arts escèniques, la música, la literatura, el còmic i la il·lustració, les arts visuals i l'audiovisual de les Illes Balears per a l'any 2020 (BOIB núm. 130, de 23 de juliol de 2020) o per a l'any 2021 (BOIB núm. 130, de 21 de setembre de 2021).

k) Formentera (5 punts addicionals)

— Accions amb origen, localització o destí a Formentera o realitzades per creadors, empreses, entitats o col·lectius d'aquest territori.

Puntuació màxima: 100 punts.

12. Òrgans competents per instruir, informar i resoldre el procediment

12.1. En aplicació de l'article 8 de les bases reguladores, correspon al director de l'IEB la tramitació de les sol·licituds, i al personal que hi està adscrit, la seva ordenació i instrucció. D'acord amb els Estatuts de l'IEB, l'òrgan competent per resoldre és el president de l'IEB.

12.2. Correspon a la Comissió Avaluadora examinar les sol·licituds presentades i emetre l'informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució.

13. Composició de la Comissió Avaluadora

13.1. Per a l'avaluació de les sol·licituds presentades es constitueix una comissió avaluadora, composta per les persones següents:

President: el director de l'IEB o la persona en qui delegui la presidència de la Comissió (amb veu, però sense vot).

– Vocals: un tècnic de l'IEB (amb veu, però sense vot) i un mínim de dos professionals de prestigi nomenats per l'IEB (amb veu i vot).

– Secretari: un tècnic de l'IEB (amb veu, però sense vot).

13.2. La composició de la Comissió Avaluadora es podrà consultar al lloc web de l'IEB una vegada que se n'hagin nomenat els membres.

13.3. Pel que fa al règim de constitució i funcionament, la Comissió es regeix pel que disposen els articles 15 i següents de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

14. Instrucció del procediment

14.1. L'òrgan competent per instruir el procediment és el director de l'IEB.

14.2. La instrucció del procediment es durà a terme d'acord amb l'article 24 de la Llei estatal 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; l'article 16 del Decret legislatiu autonòmic 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i l'article 8 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura.

14.3. El director de l'IEB ha de formular una proposta de resolució provisional amb la inclusió de tantes sol·licituds com sigui possible en la data de la proposta. Aquesta proposta s'ha de publicar al web de l'IEB a fi que les persones interessades puguin formular-hi al·legacions en un termini de cinc dies hàbils comptadors des de la publicació de la proposta de resolució al web de l'IEB, la qual cosa s'ha de fer constar mitjançant una diligència de l'òrgan instructor.

Com a avís, i sense efectes de notificació, l'IEB ha d'informar per via telemàtica, a l'adreça electrònica indicada en la sol·licitud, del fet que s'ha publicat la proposta de resolució provisional al web de l'IEB, com també de la data de publicació i l'enllaç al web.

14.4. El president de l'IEB ha de resoldre el procediment mitjançant una resolució motivada en què s'ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia de la subvenció concedida. Així mateix, la resolució ha d'especificar els aspectes següents: el beneficiari, la descripció, l'import de l'activitat que se subvenciona, l'import de la subvenció i els recursos administratius pertinents. La resolució s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

14.5. Les resolucions del president de l'IEB que concedeixin o deneguin la subvenció sol·licitada exhaureixen la via administrativa i, contra aquestes, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes, o bé un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors a partir de l'endemà que s'hagin notificat.

14.6. El termini per dictar i notificar la resolució expressa és de sis mesos a partir de la data en què finalitza el termini per presentar les sol·licituds. S'entenen desestimades les sol·licituds no resoltes en el termini esmentat.

14.7. Una vegada publicades les propostes de resolució, els beneficiaris han de comunicar a l'òrgan instructor l'acceptació (annex 5) o la renúncia (annex 6) a la proposta de resolució.

14.8. En qualsevol cas, l'acceptació s'entén produïda automàticament si en el termini de deu dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació de la proposta de resolució en el web de l'IEB, no es fa constar el contrari.

14.9. En cas de renúncia, s'ha de comunicar mitjançant el model normalitzat de l'annex 6.

15. Reformulació i factors de correcció del projecte

Per assegurar l'eficàcia dels fons atorgats a les ajudes, la Comissió Avaluadora pot plantejar que la subvenció es limiti a alguna part separable del projecte, de manera que sigui aquesta part la que es valori i la que s'hagi de justificar després, sempre que això no desvirtuï la finalitat de la subvenció. D'altra banda, la Comissió Avaluadora pot aplicar algun factor de correcció consistent a reduir o excloure determinades despeses relatives al cost total del projecte, amb una motivació prèvia, que ha de constar en l'acta de la Comissió Avaluadora, en la proposta i en la resolució.

16. Subcontractació

16.1. La persona o entitat beneficiària pot subcontractar fins a un 80 % de l'execució de l'activitat subvencionada, sempre que això impliqui un valor afegit al contingut de l'activitat. En tot cas, s'han de respectar els límits i les condicions que estableixen els apartats 3 a 7 de l'article 38 del Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears.

16.2. D'acord amb l'article 38.7 de la Llei esmentada, en relació amb l'article 29.7.d) de la Llei 38/2003, el beneficiari no pot concertar l'execució total o parcial de les activitats subvencionades amb les persones o entitats següents:

a. Persones o entitats sotmeses a alguna de les prohibicions de l'article 10 de la Llei esmentada.

b. Persones o entitats que hagin percebut altres subvencions per a la realització de l'activitat objecte de contractació.

c. Intermediaris o assessors en els quals els pagaments es defineixin com un percentatge de cost total de l'operació, llevat que el pagament estigui justificat amb referència al valor de mercat del treball efectuat o dels serveis prestats.

d. Persones o entitats vinculades amb el beneficiari, llevat que la contractació s'efectuï d'acord amb les condicions normals de mercat i s'obtingui l'autorització prèvia expressa de l'òrgan que concedeix la subvenció.

e. Persones o entitats sol·licitants d'ajuda o subvenció en la mateixa convocatòria i programa que no hagin obtingut subvenció perquè no compleixin els requisits o no assoleixin la valoració suficient.

16.3. Per determinar les persones vinculades s'ha d'aplicar, supletòriament, l'article 68.2 del Reglament de subvencions, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.

16.4. Per obtenir l'acceptació prèvia i expressa per fer despeses amb persones o entitats vinculades, s'ha d'adjuntar a la sol·licitud l'annex 4 (sol·licitud d'autorització de despesa amb persones vinculades) i la documentació acreditativa que el preu pressupostat respon a un preu de mercat. En cas que no es presenti aquesta documentació, aquesta despesa es considerarà no subvencionable.

17. Comprovació del valor de mercat

En cap cas, l'import de les despeses subvencionables no pot ser superior al valor de mercat. L'IEB pot comprovar el valor de mercat de les despeses subvencionades, d'acord amb l'article 41 del Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears.

18. Imports màxims de les ajudes

18.1. L'import màxim d'aquesta convocatòria que es pot atorgar a cada sol·licitant és de 30.000 € (trenta mil euros).

18.2. Per a màxims acumulats amb altres ajudes, vegeu el punt 21.

18.3. En cas que algun beneficiari renunciï a la subvenció, o en cas que es produeixi una minoració en l'import final justificat, l'import de l'ajuda es pot adjudicar a altres expedients seguint el mateix criteri que s'estableix en el punt 9.

19. Pagament

19.1. El pagament de les ajudes s'ha de fer efectiu a partir de la data en què es resolgui definitivament la concessió, en dos pagaments:

a) Un primer pagament de la subvenció del 50 % de l'import concedit, que es farà de manera anticipada una vegada publicada la resolució de concessió.

b) Un segon pagament del percentatge restant que correspongui de l'import concedit, una vegada finalitzada l'activitat i s'hagi justificat tot el projecte o activitat amb la documentació que exigeix aquesta convocatòria.

19.2. Si en el moment de presentar la sol·licitud ja s'ha fet tota l'activitat, es pot adjuntar la documentació referida a la liquidació i justificació, si bé només tindrà efectes si es concedeix la subvenció.

20. Justificació

20.1. El termini per justificar les despeses compensables objecte de l'ajuda acaba en el termini de 10 dies hàbils, a comptar des de l'endemà de la finalització del període d'execució o des de l'endemà de la publicació de la resolució de concessió, si ja s'ha fet l'activitat subvencionada.

Si, transcorregut aquest termini, no s'ha presentat la justificació, l'òrgan administratiu competent ha de requerir el beneficiari que en un termini improrrogable de quinze dies hàbils la presenti, tal com s'estableix en l'article 70.3 del Reglament general de subvencions. La presentació de la justificació en el termini addicional establert en aquest apartat no eximeix el beneficiari de les sancions que, de conformitat amb la Llei general de subvencions, corresponguin.

Si, una vegada transcorregut aquest termini addicional, no s'ha presentat la documentació requerida, s'ha d'acordar, si escau, el reintegrament de l'ajuda, amb el requeriment previ establert en l'apartat 3 de l'article 70 del Reglament esmentat.

20.2. No tenen consideració de justificants de la despesa subvencionada les factures emeses o els extractes bancaris fets després de la finalització del període de justificació.

20.3. La justificació de l'activitat subvencionada s'ha de dur a terme amb la presentació del compte justificatiu a través del model normalitzat (annex 7), amb la documentació següent:

a) Una memòria d'actuació justificativa de les activitats realitzades i del compliment de les condicions imposades a la concessió de l'ajuda, amb la indicació de les despeses objecte de l'ajuda. Així mateix, ha de contenir tota la informació necessària per a la correcta interpretació i comprensió de la justificació de despeses presentada i la seva imputació al projecte.

b) Una memòria econòmica justificativa (seguint el model descarregable a http://www.iebalearics.org) del cost de les activitats o despeses objecte de la subvenció, degudament signada pel beneficiari, que ha de contenir:

— Una relació classificada de les despeses de la sol·licitud, amb la identificació del creditor i del document, l'import, la data d'emissió i la data de pagament. Si escau, s'han d'indicar les desviacions que es produeixin en el pressupost inicial. Només s'han de tenir en compte els conceptes imputats al pressupost presentat amb la sol·licitud.

— La indicació, si escau, dels criteris de repartiment dels costs generals i indirectes incorporats a la relació classificada de les despeses abans esmentada.

— Una relació detallada d'altres ingressos o subvencions, si escau, que hagin finançat l'activitat subvencionada, amb la indicació de l'import i la procedència.

La memòria econòmica justificativa, a més, s'ha de trametre a l'adreça electrònica justificacio@iebalearics.org.en format digital com a full de càlcul (.xls o .ots), disponible al web http://www.iebalearics.org.

c) Les factures, sien completes o simplificades, han de complir els requisits que estableix el Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació, aprovat pel Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre. La descripció de l'operació ha d'aportar informació suficient sobre el concepte i el període objecte de facturació per tal que es pugui verificar la relació de la despesa objecte de l'ajut amb el pagament. Si el concepte de la factura no és prou explicatiu, cal adjuntar els albarans de lliurament corresponents o altra documentació justificativa. En tot cas s'ha de poder verificar el preu unitari de l'operació. En el cas que en algunes de les factures aportades no hi consti l'IVA, és obligatori fer referència a la disposició normativa en virtut de la qual és aplicable l'exempció, d'acord amb l'article 6.1.j) del Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació.

En relació amb els desplaçaments aeris o marítims, a part de la factura, cal aportar la confirmació de reserva corresponent, on constin els noms dels passatgers, la ruta, les dates i el preu del viatge.

No s'admeten factures que no desglossin amb detall els serveis contractats.

No s'accepten tiquets com a documents comptables justificatius de despesa.

d) Els documents acreditatius del pagament (extracte bancari i/o justificant bancari) han de complir amb els següents requisits:

Es considera documentació justificativa per acreditar el pagament els extractes bancaris o d'altres documents equivalents que permetin seguir una adequada pista d'auditoria. A aquest efecte, es considera documentació justificativa per acreditar el pagament de manera suficient la que segueix:

— En el cas que es tracti de transferències, l'ordre de transferència i l'extracte bancari en què es carregui en compte el pagament. Les ordres de transferència han d'incloure la identificació de la persona beneficiària i la de l'ordenant del pagament. L'ordenant ha de ser la persona beneficiària de l'ajut i hi ha de constar el seu NIF i la denominació social. Així mateix, les ordres de transferència han d'indicar el concepte amb què s'ordena el pagament i la remissió al número o números de factura a què correspon. Si el document de pagament no fa referència a les factures, ha d'anar acompanyat de la documentació complementària que permeti verificar la correspondència entre la despesa i el pagament. En cas que l'import de la transferència no coincideixi amb l'import de la factura, s'ha d'entregar una nota d'aclariment i els documents addicionals que demostrin aquest import.

— En el cas que es tracti de pagaments fets amb targeta de crèdit o de dèbit, o PayPal, l'ordre de pagament i l'extracte bancari en què es carregui en compte el pagament. Les ordres de pagament han d'incloure la identificació de la persona beneficiària i la de l'ordenant del pagament. Si el document de pagament no fa referència a les factures, ha d'anar acompanyat de la documentació complementària que permeti verificar la correspondència entre la despesa i el pagament.

— En el cas de pagament mitjançant un xec nominatiu, un pagaré, lletres de canvi o similars, el beneficiari ha d'aportar una còpia del document i una còpia de l'extracte bancari que acrediti el càrrec.

— No s'accepta cap document acreditatiu del pagament que sigui en efectiu o en espècie.

— No s'accepta cap justificació de pagament per compensació.

S'han de lliurar les factures i els justificants de pagament en el mateix ordre en què apareixen en el compte justificatiu.

20.4. En el cas que el compte justificatiu no tengui la documentació necessària per comprovar que s'ha justificat i aplicat l'ajuda, l'òrgan competent ha de sol·licitar al beneficiari que esmeni els defectes de la justificació en el termini de deu dies hàbils comptadors a partir de l'endemà d'haver rebut el requeriment.

20.5. En el cas que no es justifiqui totalment l'activitat objecte de l'ajuda, però s'hagi complert parcialment la finalitat per a la qual es va concedir l'ajuda, aquesta es revisarà i es minorarà proporcionalment.

20.6. Qualsevol alteració de les condicions que s'hagin tingut en compte per concedir l'ajuda i, en tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions o ajudes atorgades per altres administracions o entitats, públiques o privades, nacionals o internacionals, poden donar lloc a la modificació de la resolució de la concessió.

20.7. La falta de justificació en els termes i en els terminis que estableixi la resolució d'atorgament de l'ajuda, així com els altres incompliments prevists en la normativa aplicable, poden determinar la revocació de l'ajuda. L'òrgan instructor serà l'encarregat de dirimir-la.

20.8. La Intervenció de la Comunitat Autònoma en el marc d'un control financer pot sol·licitar còpia dels extractes de moviments bancaris, demanar informació als emissors de les factures, dur el control material de les inversions i fer altres comprovacions.

 

​​​​​​​21. Concurrència d'ajudes o subvencions

21.1. L'import de les ajudes que estableix aquesta convocatòria no pot ser, en cap cas, d'una quantia que, aïlladament o en concurrència amb subvencions o ajudes d'altres administracions públiques, o d'altres entitats públiques o privades, nacionals o internacionals, superi el 100 % del cost de l'activitat objecte de l'ajuda.

21.2. Els beneficiaris no poden obtenir ajudes pels mateixos conceptes que es derivin d'altres convocatòries d'ajudes de la Conselleria de Fons Europeus, Universitat i Cultura, l'IEB mateix, l'Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears o l'Institut Ramon Llull.

21.3. En els casos no prevists en l'apartat anterior, aquesta subvenció és compatible amb altres subvencions concedides als beneficiaris per a la mateixa finalitat, tot i que l'import derivat de la suma de totes les subvencions no pot ser d'una quantitat que superi el cost de l'activitat subvencionada.

22. Obligacions dels beneficiaris

Són obligacions dels beneficiaris de les ajudes les que estableix l'article 11 del Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears. Els beneficiaris han de complir, a més de les obligacions que s'estableixen en aquest article, les següents:

a) Comunicar a l'òrgan que ha emès la proposta de resolució l'acceptació o la renúncia de la proposta de resolució, mitjançant el model normalitzat en el cas de renúncia (annex 6), en els termes de la resolució de la convocatòria. En qualsevol cas, l'acceptació s'entén produïda automàticament si en el termini de deu dies hàbils des de la publicació de la proposta no es fa constar el contrari.

b) Acreditar davant l'òrgan que els ha concedit l'ajuda el compliment efectiu dels requisits i les condicions que s'exigeixen per a la concessió de les ajudes i, si s'escau, el manteniment de l'activitat subvencionada.

c) Sotmetre's a les actuacions de comprovació i control que siguin procedents per part de les administracions autonòmica, estatal i comunitària, la Sindicatura de Comptes o altres òrgans de control extern, i també facilitar tota la informació que aquests requereixin en relació amb les ajudes concedides.

d) Comunicar a l'IEB l'obtenció de subvencions i ajudes per a la mateixa finalitat. Aquesta comunicació s'ha de fer dins el termini de tres dies hàbils des de la sol·licitud o l'obtenció de l'ajuda concurrent i, en tot cas, abans de la justificació de l'aplicació que s'hagi donat als fons.

e) Acreditar, en la forma que s'estableixi reglamentàriament i abans de dictar la proposta de resolució de concessió, que estan al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat i de les obligacions tributàries davant la hisenda autonòmica.

f) Deixar constància de la percepció i l'aplicació de l'ajuda en els llibres de comptabilitat o en els llibres de registre que, si escau, hagi de dur el beneficiari d'acord amb la legislació mercantil o fiscal aplicable.

g) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons percebuts, amb inclusió dels documents electrònics, mentre puguin ser objecte d'actuacions de comprovació i control.

h) Fer constar de manera visible el suport de l'IEB en els programes, cartells i elements propagandístics i de comunicació de l'activitat mitjançant el logotip de l'IEB i de la Conselleria de Fons Europeus, Universitat i Cultura, disponible al lloc web http://www.iebalearics.org, a la pàgina d'identitat corporativa. Juntament amb el logotip, cal afegir la frase «Amb el suport de» sempre que aparegui el logotip esmentat. En el cas que el beneficiari faci difusió de l'activitat subvencionada a les xarxes socials, cal que esmenti el suport de l'IEB mitjançant l'etiqueta #culturaIB. Si la subvenció es concedeix amb posterioritat a la realització de l'activitat, la persona beneficiària ha de fer la publicitat adequada del caràcter públic de l'activitat subvencionada, incloent la frase «Amb el suport de» i el logotip de l'IEB i la Conselleria de Fons Europeus, Universitat i Cultura, com a mínim al web de l'activitat, juntament amb la menció explícita del suport a les seves xarxes socials.

i) Reintegrar els fons percebuts en els supòsits prevists en l'article 44 del Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears.

j) Qualsevol alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió ha de ser declarada i, en tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions atorgades per qualsevol entitat pública o privada, nacional o internacional, poden donar lloc a la modificació de l'ajuda atorgada.

k) Dur a terme l'activitat o la inversió que fomenta la concessió de la subvenció en la forma i dins el termini que estableix aquesta convocatòria. Qualsevol canvi en el projecte o calendari s'ha de comunicar amb anterioritat a la finalització del termini d'execució a l'òrgan instructor, el qual pot acceptar o no la modificació sol·licitada. Els canvis que no s'hagin comunicat poden donar lloc a la revocació total o parcial de la subvenció.

l) Destinar l'import de la subvenció al finançament de l'actuació per a la qual s'ha sol·licitat, i mantenir l'afectació de les inversions a l'activitat subvencionada.

23. Interpretació i execució

El president de l'IEB pot dictar les resolucions, les circulars i les instruccions que siguin necessàries per interpretar i executar aquesta convocatòria.

24. Revocació

24.1. D'acord amb l'article 43 del Text Refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears, pertoca la revocació de la subvenció quan, posteriorment a la resolució de concessió vàlida i ajustada a dret, el beneficiari incompleix totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l'eficàcia de l'acte de concessió de la subvenció.

24.2. Com a conseqüència de la revocació de la subvenció, queda sense efecte, totalment o parcialment, l'acte de concessió i pertoca el reintegrament de les quantitats percebudes indegudament.

25. Reintegrament

25.1. Pertoca el reintegrament, total o parcial, de les quantitats rebudes i l'exigència de l'interès de demora des del moment del pagament de la subvenció fins a la data de la resolució per la qual s'aprovi el reintegrament, en els supòsits prevists en l'article 44.1 del Text Refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears.

A més, quan la resolució de concessió de subvenció hagi estat declarada invàlida per qualsevol de les causes de nul·litat de ple dret o d'anul·labilitat establertes en l'ordenament jurídic aplicable, l'òrgan competent ha d'iniciar, si escau, el procediment de reintegrament de les quantitats abonades.

25.2. Les quantitats reintegrables tenen la consideració d'ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.

25.3. En cas d'incompliment parcial o de justificació parcial, s'ha de reintegrar la quantitat rebuda mitjançant l'aplicació d'un percentatge de minoració i segons la naturalesa de l'incompliment.

25.4. En el cas que la persona beneficiària vulgui dur a terme la devolució voluntària de part o de la totalitat de la subvenció percebuda, ho ha de comunicar per escrit a l'IEB perquè li faci arribar la documentació necessària per fer efectiu el reintegrament dels romanents no aplicats així com dels interessos derivats d'aquests.

26. Règim d'infraccions i sancions

Constitueixen infraccions administratives en matèria de subvencions, si hi intervé dol, culpa o simple negligència, les accions o omissions dels beneficiaris previstes en els articles 51, 52 i 53 del Text Refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears, i s'ha d'aplicar el títol V d'aquesta norma.

27. Efectes

Aquesta Resolució entra en vigor l'endemà de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Documents adjunts