Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

INSTITUT D'ESTUDIS BALEÀRICS

Núm. 339427
Resolució del president de l’Institut d’Estudis Baleàrics de 13 de juny de 2022 per la qual s’aprova la convocatòria de subvencions per donar suport a les activitats d’estudis locals que se celebrin a les Illes Balears durant l’any 2022

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

L'Institut d'Estudis Baleàrics (IEB) és una entitat pública empresarial creada per l'article 40 de la Llei 13/2014, de 29 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2015 (BOIB núm. 178, de 30 de desembre de 2014). L'IEB, d'acord amb els seus Estatuts, aprovats mitjançant el Decret 48/2018, de 21 de desembre (BOIB núm. 6, de 12 de gener de 2019), té personalitat jurídica pròpia i diferenciada, i capacitat d'actuar i autonomia de gestió plenes, sens perjudici de la relació de tutela de l'Administració de la Comunitat Autònoma.

L'IEB s'adscriu a la Conselleria de Fons Europeus, Universitat i Cultura, d'acord amb el Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 21, de 15 de febrer de 2021).

D'acord amb l'article 4 dels seus Estatuts, l'IEB té com a fins generals els relacionats amb l'ensenyament i la normalització lingüística de la llengua catalana, la promoció de la cultura de les Illes Balears i la seva projecció exterior, d'acord amb els seus Estatuts i respectant les competències pròpies dels consells insulars. En l'article 5 s'hi indiquen, entre d'altres, les funcions i competències següents:

a) El foment de la recerca, en totes les àrees de la cultura i la ciència, en temes relacionats amb les Illes Balears, d'acord amb els objectius generals que amb vista a la recerca proposin el Govern de les Illes Balears i el mateix IEB.

b) La formació lingüística en llengua catalana dels ciutadans de les Illes Balears, fora de l'ensenyament reglat.

c) El foment dels usos socials de la llengua catalana en tots els àmbits de la vida diària, amb respecte i protecció de les modalitats insulars del català de Mallorca, Menorca, Eivissa i Formentera, i sens perjudici de la unitat de la llengua.

d) La difusió, per mitjans propis o aliens, de qualsevol tipus d'activitat cultural que es dugui a terme en l'àmbit territorial de les Illes Balears.

e) La publicació en el camp dels estudis locals, mitjançant l'elaboració de monografies, col·leccions i revistes, i l'organització de jornades, congressos i conferències.

f) El foment d'activitats culturals relatives a l'intercanvi i la relació entre Mallorca, Menorca, Eivissa i Formentera, i entre les Illes Balears i l'exterior.

g) La difusió de la informació relativa als ajuts i els serveis que els organismes d'àmbit insular i municipal destinen a la creació artística i cultural.

L'article 40 de la Llei 13/2014 indica a l'apartat 3 que per dur a terme les esmentades funcions i activitats l'entitat pot exercir totes les potestats administratives que siguin necessàries, fins i tot la de foment.

L'article 30.26 de l'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears, aprovat per la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer (BOIB núm. 32, d'1 de març de 2007), disposa que la Comunitat Autònoma té la competència de la cultura, les activitats artístiques i culturals, i el foment i la difusió de la creació i la producció teatral, musical, cinematogràfica i audiovisual, literària, de dansa i d'arts combinades, com també la seva difusió nacional i internacional.

El Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2021-2023, aprovat mitjançant l'Acord del Consell de Govern de 20 de desembre de 2021 (BOIB núm. 175, de 23 de desembre de 2021), preveu la línia de subvenció I.5.14: ajuts per donar suport a les jornades d'estudis locals de les Illes Balears.

A aquest efecte, l'objecte d'aquesta Resolució és convocar subvencions d'acord amb el Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre (BOIB núm. 196, de 31 de desembre de 2005), i l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura (BOIB núm. 100, d'11 de juliol de 2009).

Per tot això, d'acord amb el que disposen l'article 15 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, els articles 107.3, apartats d) i e), 108.4 i 109 de la versió consolidada del Tractat de funcionament de la Unió Europea (DOUE C 326, de 26 d'octubre de 2012), el Reglament (UE) 1497/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis (DOUE L 352, de 24 de desembre de 2013), i fent ús de les facultats que m'atribueix l'article 10.1.j) dels Estatuts de l'Institut d'Estudis Baleàrics, dict la següent

Resolució

1. Aprovar la convocatòria de subvencions per contribuir a la promoció de les jornades d'estudis locals de les Illes Balears i a l'edició i digitalització de les publicacions que es desprenguin d'aquestes jornades, durant el període comprès entre els dies 1 de desembre de 2021 i 30 de novembre de 2022, d'acord amb l'annex 1 d'aquesta Resolució.

2. Aprovar el pressupost d'aquesta convocatòria, que té un import màxim de 25.000 euros (vint-i-cinc mil euros).

3. Autoritzar una despesa de 25.000 euros, amb càrrec al capítol IV del pressupost de l'Institut d'Estudis Baleàrics.

4. Publicar la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el president de l'Institut d'Estudis Baleàrics en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

(Signat electrònicament: 13 de juny de 2022)

El president de l'Institut d'Estudis Baleàrics

Miquel Company i Pons

 

ANNEX 1

Convocatòria

1. Objecte i finalitat

1.1. Aquesta convocatòria té per objecte contribuir a la promoció de les jornades d'estudis locals de les Illes Balears i a l'edició i digitalització de les publicacions que es desprenguin d'aquestes jornades, durant el període comprès entre els dies 1 de desembre de 2021 i 30 de novembre de 2022.

1.2. S'estableixen tres línies de subvenció:

a) Suport a l'organització i producció de jornades d'estudis locals (presencials i/o virtuals) en l'àmbit de les ciències socials a qualsevol municipi de les Illes Balears.

b) Suport a l'edició de les actes de les jornades d'estudis locals en l'àmbit de les ciències socials duites a terme a qualsevol municipi de les Illes Balears.

c) Suport a la digitalització de les actes, passades o presents, de les jornades d'estudis locals en l'àmbit de les ciències socials duites a terme a qualsevol municipi de les Illes Balears.

1.3. No es poden subvencionar projectes que vulnerin els drets dels col·lectius LGTBIQ+, els drets de les dones o els drets humans.

2. Despeses subvencionables

2.1. Es consideren despeses subvencionables les que de manera indubtable responguin a la naturalesa de l'activitat subvencionada. Es considera despesa feta la que ha estat efectivament pagada amb anterioritat a la finalització del període de justificació.

2.2. Les despeses subvencionables són les següents:

a) Suport a l'organització i producció de jornades d'estudis locals (presencials i/o virtuals) en l'àmbit de les ciències socials a qualsevol municipi de les Illes Balears:

- Els caixets dels ponents.

- Els desplaçaments dels ponents. El desplaçament inclou el viatge d'anada al lloc on es fa l'activitat professional i el viatge de tornada d'aquest. Només s'accepten bitllets de classe turista amb uns màxims de 150 € per persona per a desplaçament en vols nacionals, 350 € per a vols a Europa i les illes Canàries i 800 € per a vols a fora d'Europa.

- Les despeses d'allotjament. S'estipulen en un màxim de 150 € per persona i nit. L'allotjament es comptabilitza en funció del dia o dies en què el professional o professionals tenen previst dur a terme l'activitat professional objecte del desplaçament. El nombre de nits i de persones allotjades ha de figurar de manera clara en les factures justificatives. No es pagarà en cap cas la taxa turística ni les dietes.

- La producció de qualsevol material gràfic destinat a la publicitat de l'esdeveniment, sempre que s'hi faci constar el suport de l'IEB, amb el logotip de l'IEB i de la Conselleria de Fons Europeus, Universitat i Cultura (segons s'estableix en l'apartat 23 d'aquesta convocatòria).

- La contractació de serveis professionals necessaris per a l'organització de l'esdeveniment.

b) Suport a l'edició de les actes de les jornades d'estudis locals en l'àmbit de les ciències socials duites a terme a qualsevol municipi de les Illes Balears, sempre que s'hi faci constar el suport de l'IEB, amb el logotip de l'IEB i de la Conselleria de Fons Europeus, Universitat i Cultura (segons s'estableix en l'apartat 23 d'aquesta convocatòria).

S'hi inclouen totes les despeses derivades de l'edició del volum: producció, correcció, disseny, maquetació, impressió, revisió de galerades, etc.

c) Suport a la digitalització de les actes, passades o presents, de les jornades d'estudis locals en l'àmbit de les ciències socials duites a terme a qualsevol municipi de les Illes Balears, sempre que s'hi faci constar el suport de l'IEB, amb el logotip de l'IEB i de la Conselleria de Fons Europeus, Universitat i Cultura (segons s'estableix en l'apartat 23 d'aquesta convocatòria).

S'hi inclouen totes les despeses derivades de la digitalització del volum: producció, correcció, disseny, revisió de galerades, conversió en format EPUB, etc.

2.3. En cap cas el cost d'adquisició de les despeses subvencionables no pot ser superior al valor de mercat.

2.4. Si l'import de la despesa subvencionable supera les quanties establertes en la legislació estatal en matèria de contractes del sector públic per als contractes menors, el beneficiari ha de sol·licitar com a mínim tres ofertes de proveïdors diferents, amb caràcter previ a la contracció del compromís per a la prestació del servei o el lliurament del bé, llevat que per les característiques especials de les despeses subvencionables no hi hagi en el mercat un nombre suficient d'entitats que subministrin el bé o prestin el servei, o llevat que la despesa s'hagi efectuat abans de la sol·licitud de la subvenció.

L'elecció entre les ofertes presentades, que s'han d'aportar en la justificació o, si escau, en la sol·licitud de la subvenció, s'ha de fer d'acord amb criteris d'eficiència i economia, i s'ha de justificar expressament en una memòria l'elecció en cas que no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa.

3. Despeses no subvencionables

Queden expressament excloses de la possibilitat de subvenció les despeses següents:

— Els imposts, les taxes i els tributs.

— Les adquisicions mitjançant arrendament financer.

— La dotació econòmica dels premis.

— La manutenció, les dietes i els desplaçaments del personal.

— Els tiquets de combustible i aparcament.

El quilometratge en els desplaçaments per carretera.

— Les despeses de peatges.

— Els desplaçaments amb avió en primera classe.

— Les despeses de persones que no tenguin contracte de serveis o laboral amb el sol·licitant o que no es corresponguin amb el període d'execució.

— Els honoraris del beneficiari de la subvenció i, en el cas de les persones jurídiques, els honoraris dels administradors.

— Les nòmines o qualsevol despesa derivada del personal de l'empresa pública o privada.

Les despeses corrents de funcionament de la seu, com ara lloguer, subministrament d'aigua, electricitat i gas, taxes, imposts i despeses de comunitat de l'immoble, neteja i assegurances.

— L'adquisició de béns d'equip, programes informàtics i material inventariable, com ordinadors, fotocopiadores, faxos, mobiliari o altres d'anàlegs.

La compra de vehicles de transport i l'adquisició i instal·lació de maquinària sobre aquests.

La compra d'eines.

Amb caràcter general, els dinars, sopars o refrigeris, o despeses de representació.

Les despeses d'enviament dels exemplars dels llibres de les actes de les jornades.

— Les despeses de serveis d'assessoria legal o comptable.

4. Import i imputació pressupostària

4.1. El crèdit assignat a aquesta convocatòria és de 25.000 € (vint-i-cinc mil euros), amb càrrec al capítol IV del pressupost de l'Institut d'Estudis Baleàrics per a 2022.

4.2. La concessió de les ajudes previstes en aquesta convocatòria queda condicionada a la disponibilitat pressupostària que estableix el punt anterior.

4.3. Sempre que la disponibilitat pressupostària ho permeti, es pot incrementar l'import d'aquesta convocatòria. L'import consignat inicialment es pot ampliar mitjançant una resolució d'ampliació del crèdit assignat. Aquesta ampliació, tret que s'estableixi una altra cosa, no implica que el termini per presentar sol·licituds s'ampliï, i no afecta la tramitació ordinària de les sol·licituds presentades i no resoltes de manera expressa.

5. Beneficiaris i requisits

5.1. En són beneficiaris:

a) Qualsevol tipus d'associació d'estudis locals de les Illes Balears legalment establerta.

b) Els ajuntaments de les Illes Balears que organitzin aquest tipus d'esdeveniments.

5.2. No hi poden optar els projectes que obtenguin una ajuda pel mateix concepte de l'Institut d'Estudis Baleàrics, l'Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears, l'Institut Ramon Llull o la Conselleria de Fons Europeus, Universitat i Cultura del Govern de les Illes Balears.

5.3. Totes les entitats que sol·licitin aquestes ajudes han de complir els requisits següents:

a  ) Estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social i de les obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. La sol·licitud de les ajudes comporta l'autorització perquè l'IEB comprovi d'ofici que la persona o l'entitat sol·licitant està al corrent d'aquestes obligacions, excepte en el cas de denegació expressa del consentiment. En aquest cas, la persona o l'entitat sol·licitant ha d'aportar els certificats corresponents, juntament amb la sol·licitud de les ajudes.  

b) Presentar la sol·licitud en els termes i amb els requisits que s'estableixen en els apartats 7, 8 i 9 d'aquesta convocatòria.

c) Complir els principis de l'article 3 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

d) En el cas que el sol·licitant de la subvenció sigui una persona física, ha d'estar inscrita en el règim especial de treballadors autònoms o en un règim alternatiu equivalent.

e) Disposar de l'organització i la capacitat suficients i necessàries per garantir el compliment de l'activitat objecte de la subvenció en el moment de la publicació de la convocatòria.

f) Si escau, presentar un certificat que l'entitat està exempta de declarar l'IVA. Si no es presenta aquest certificat de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, l'IVA de les factures que es presentin com a part del compte justificatiu no es pot subvencionar.

5.4. No poden ser beneficiàries d'ajudes les persones, les entitats o les agrupacions següents:

a) Les que incorrin en qualsevol de les prohibicions establertes en l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears, entre les quals hi ha haver sol·licitat la declaració de concurs, haver estat declarades insolvents en qualsevol procediment, estar declarades en concurs, estar subjectes a intervenció judicial o haver estat inhabilitades d'acord amb la Llei concursal sense que hagi conclòs el període d'inhabilitació fixat a la sentència de qualificació del concurs.

b) Les que hagin estat sancionades o condemnades per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, per resolució administrativa ferma o condemnades per sentència judicial ferma, d'acord amb l'article 11 de la Llei 11/2016.

c) Les que hagin estat sancionades mitjançant una resolució ferma amb la pèrdua de la possibilitat d'obtenir una subvenció, d'acord amb la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradicar l'LGTBI-fòbia, o qualsevol altra d'aplicable.

6. Normativa aplicable

Aquesta convocatòria es regeix per les bases reguladores aprovades mitjançant l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009; el Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre; la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i la resta de normativa comunitària, estatal o autonòmica aplicable a les subvencions atorgades per l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

7. Termini i presentació de sol·licituds

7.1. El termini per presentar les sol·licituds, adreçades a l'IEB, comença l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i estarà obert fins al 30 de setembre de 2022.

7.2. Les sol·licituds s'han de formalitzar obligatòriament amb els models establerts en els annexos, disponibles a la Seu Electrònica de la CAIB i al web http://www.iebalearics.org.

7.3. Les sol·licituds s'han de presentar obligatòriament fins a un dia abans de l'inici de l'esdeveniment. Aquest apartat no regeix per als casos següents:

a) Les activitats que s'hagin realitzat abans de la publicació de la convocatòria en el BOIB, que s'han de formalitzar obligatòriament dins el període especificat en el punt 7.1.

b) Les activitats que es duguin a terme entre l'1 d'octubre i el 30 de novembre de 2022 també s'han de formalitzar obligatòriament dins el període especificat en el punt 7.1.

7.4. No s'admet cap sol·licitud presentada amb posterioritat als terminis indicats ni cap modificació de la documentació referida al projecte subvencionable susceptible de valoració.

7.5. Si la quantia consignada en aquesta convocatòria s'exhaureix abans de l'expiració del termini per presentar sol·licituds, es pot suspendre la concessió de les ajudes mitjançant la publicació d'una resolució del president de l'IEB en el BOIB.

7.6. Si, finalitzat el termini de presentació de les sol·licituds, i una vegada resoltes totes les sol·licituds, no s'ha exhaurit el crèdit disposat en la convocatòria, es pot ampliar el termini inicialment previst.

7.7. En el cas que el sol·licitant sigui una persona jurídica, ha de dur a terme la petició de l'ajuda per mitjà del seu representant legal, acreditat adequadament.

7.8. En el cas de persones jurídiques amb residència fiscal a l'Estat espanyol (empreses, cooperatives, societats civils, associacions i fundacions), tota la documentació (sol·licitud, annexos i justificació) s'ha de presentar de manera obligatòria a través del Registre Electrònic Comú (REC) del Ministeri d'Hisenda i Funció Pública. El REC està disponible a la pàgina web

https://rec.redsara.es/registro/action/are/acceso.do.

En el cas de persones físiques (persones donades d'alta en el règim especial de treballadors autònoms i comunitats de béns), també és recomanable presentar tota la documentació (sol·licitud, annexos i justificació) a través del Registre Electrònic Comú (REC) del Ministeri d'Hisenda i Funció Pública. El REC està disponible a la pàgina web https://rec.redsara.es/registro/action/are/acceso.do. Això no obstant, les persones físiques també poden presentar la documentació al Registre de l'IEB, o als registres i les oficines prevists en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Les sol·licituds lliurades en paper per registre s'han de presentar en fulls separats (no enquadernats i sense cap tipus d'unió), tots impresos a una cara o bé tots impresos a dues cares. Si la rellevància del document ho exigeix o hi ha dubtes derivats de la qualitat de la còpia, l'encarregat del Registre pot sol·licitar l'acarament de les còpies aportades, per la qual cosa pot requerir l'exhibició del document o informació original.

En qualsevol moment, en el supòsit de concessió de la subvenció, es pot requerir la documentació original per acarar-la.

7.9. Les persones interessades han de presentar les sol·licituds degudament emplenades d'acord amb els models que faciliti l'Institut d'Estudis Baleàrics, disponibles a la Seu Electrònica de la CAIB i al web http://www.iebalearics.org, en la forma establerta en l'article 16 de la Llei 39/2015. S'aconsella emplenar els annexos de la convocatòria amb un processador de textos.

7.10. Si la sol·licitud no compleix els requisits legals i els exigits en l'Ordre de bases reguladores i en aquesta convocatòria, s'ha de requerir una sola vegada la persona interessada que esmeni les deficiències dins un termini de deu dies hàbils, d'acord amb l'article 68 de la Llei 39/2015, amb la indicació que, si no ho fa així, es considerarà que desisteix de la seva petició, amb la resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes prevists en l'article 21 de la Llei 39/2015.

8. Termini d'execució de les actuacions i pagament de les despeses

La activitat subvencionada s'ha de dur a terme entre el dia 1 de desembre de 2021 i el dia 30 de novembre de 2022, com a màxim. Les factures han de ser emeses i pagades en el període comprès entre l'1 de desembre de 2021 i el darrer dia del termini de la justificació (ambdós inclosos).

9. Documentació

9.1. El document original de la sol·licitud s'ha de presentar per mitjà del model normalitzat (annex 2), emplenat i signat, i ha d'anar acompanyat de la documentació següent:

a) La documentació acreditativa de la personalitat física o jurídica

a.1) Persona física:

— L'acreditació de la identitat: fotocòpia del DNI, passaport o NIE.

— Un document acreditatiu de l'alta en el règim especial de treballadors autònoms i de la vigència d'aquesta alta en el moment de fer la sol·licitud.

— Un document acreditatiu d'estar donat d'alta en l'impost d'activitats empresarials (IAE) en epígrafs vinculats al sector cultural.

a.2) Persona jurídica:

— Una fotocòpia del NIF de la persona jurídica i una fotocòpia del DNI, passaport o NIE de la persona física que la representa.

— El document constitutiu de la persona jurídica.

— Els estatuts socials inscrits degudament en el registre.

— Un document acreditatiu de la representació legal amb la qual actua la persona física que signa la sol·licitud, el qual ha d'estar vigent en el moment de presentar la sol·licitud.

— Un document acreditatiu d'estar donat d'alta en l'impost d'activitats empresarials (IAE) en epígrafs vinculats al sector cultural.

b) Una declaració responsable per mitjà del model normalitzat (annex 3), en què el sol·licitant manifesti els punts següents:

— Que compleix les obligacions que estableix l'article 11 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009, com també les que estableix aquesta convocatòria.

— Que aporta la documentació adjunta a la sol·licitud, vertadera i correcta.

— Que no incorre en cap causa de prohibició o d'incompatibilitat per percebre l'ajuda, de conformitat amb la normativa aplicable.

— Que està al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat, i de les obligacions tributàries davant la hisenda autonòmica.

— Que compleix la legalitat vigent i aplica criteris d'igualtat d'oportunitats pel que fa a la contractació de treballadors.

— Que no ha estat mai objecte de sancions administratives fermes ni sentències fermes condemnatòries per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere.

— Que, si escau, ha sol·licitat ajudes i subvencions a qualsevol institució, pública o privada, nacional o estrangera, relacionades amb la sol·licitud, o que se li han concedit les ajudes i subvencions esmentades.

c) Una memòria descriptiva i detallada del projecte amb els apartats detallats a continuació. Aquesta memòria servirà perquè la Comissió Avaluadora puntuï el projecte i, per tant, només es valorarà la informació que s'hi inclogui.

1r. Acreditació dels requisits exigits al punt 1.2 de la convocatòria.

2n. Objectius generals del projecte.

3r. Programació general, tant per a la celebració de jornades com a per a les jornades que són objecte d'edició o de digitalització:

— Programació completa de l'esdeveniment.

— Relació d'activitats i dates en què es duen a terme.

— Llista dels professionals acreditats assistents i les seves trajectòries (organitzadors, programadors, coordinadors, ponents i comunicants, etc.), en què es distingeixi de manera clara els que són de fora de l'illa on tenen lloc les jornades. Cal especificar també si hi assistiran de forma presencial o virtual. En cas de no disposar de la llista de l'edició actual, cal adjuntar la de l'edició immediatament anterior.

Llista i trajectòries professionals dels col·lectius, empreses o entitats implicats.

4t. Pla concret d'edició o digitalització de jornades (tiratge, característiques de l'edició, etc.)

5è. Antiguitat: cal especificar el número de l'edició actual i fer una breu memòria descriptiva de les edicions anteriors.

6è. Xarxes de col·laboració: cal especificar si els organitzadors pertanyen a alguna xarxa d'estudis locals d'abast nacional o internacional, o bé si s'integren dins una xarxa d'esdeveniments similars.

7è. Igualtat de gènere: mínim 40 % de dones. Cal especificar i acreditar si es compleix o no aquest percentatge i en quins àmbits de les jornades.

8è. Estructura organitzativa de l'esdeveniment: cal especificar si es disposa d'estructura empresarial i com es fomenta la contractació de personal. Així mateix, cal adjuntar l'historial de l'experiència prèvia de l'entitat organitzadora en esdeveniments similars.

9è. Cal indicar si s'inclouen alguns dels projectes o investigadors beneficiaris de les convocatòries de l'IEB d'ajudes per donar suport a projectes d'investigació d'humanitats i de la cultura vinculats amb les Illes Balears per als anys 2020 (BOIB núm. 8, de 19 de gener de 2021) o 2021 (BOIB núm. 21, de 10 de febrer de 2022).

d) El pressupost detallat del projecte, seguint el model descarregable a http://www.iebalearics.org, amb ingressos i despeses i amb el pertinent IVA desglossat. Cal que el pressupost reculli tots els conceptes per als quals es demana l'ajuda, amb les despeses subvencionables desglossades (vegeu la descripció de les despeses subvencionables al punt 2 de la convocatòria).

e) El pla de patrocinis i de finançament de l'esdeveniment.

f) Si escau, la sol·licitud d'autorització per fer despeses amb persones o entitats vinculades (annex 4).

g) L'acreditació que la persona o l'entitat beneficiària de l'ajuda és titular del compte bancari facilitat.

h) Per a subvencions de més de 3.000 €, cal presentar els certificats d'estar al corrent de pagament de les obligacions amb:

— L'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

— La Tresoreria General de la Seguretat Social.

— L'Agència Estatal d'Administració Tributària.

Aquests certificats només s'han de presentar en el cas que no s'hagi autoritzat l'IEB a fer la consulta telemàtica (vegeu l'autorització corresponent dins l'annex 3).

Això no obstant, en el cas de subvencions de quantia igual o inferior a 3.000 €, la persona o l'empresa interessada pot substituir la presentació d'aquests certificats mitjançant la presentació d'una declaració responsable.

9.2. Si la sol·licitud o la documentació presentada no compleixen els requisits legals i els exigits en l'Ordre de bases reguladores i en aquesta convocatòria, s'ha de requerir una sola vegada la persona interessada que esmeni o aporti els documents preceptius dins un termini de deu dies hàbils, d'acord amb l'article 68 de la Llei 39/2015, amb l'advertiment que, si no ho fa així, es considerarà que desisteix de la seva petició, amb la resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes que preveu l'article 21 de la mateixa Llei.

9.3. Si la documentació aportada incompleix els requisits establerts en aquesta convocatòria, no s'admetrà la sol·licitud.

9.4. Qualsevol dada no documentada no serà computada en la valoració del projecte.

10. Criteris per seleccionar els beneficiaris

10.1. Per a la concessió dels ajuts que estableix aquesta convocatòria s'ha d'aplicar un criteri de resolució per rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds en el Registre General de l'IEB, o en els registres i les oficines prevists en l'article 16 de la Llei 39/2015, atès que, d'acord amb la seva naturalesa, no són necessàries ni la comparació ni la prelació de les sol·licituds en un únic procediment, segons article 6.3 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009.

10.2. Les sol·licituds d'ajudes es poden resoldre individualment, encara que no hagi acabat el termini de presentació, d'acord amb el que disposen els apartats 2 i 3 de l'article 17 del Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears, fins que s'exhaureixin els crèdits destinats a la convocatòria i, si no es dona aquest cas, fins que es resolguin tots els expedients presentats dins el termini.

10.3. En cas que dins l'expedient no hi consti la documentació que es requereix com a requisit per participar en la convocatòria, es pot formular un requeriment d'esmena. No es podrà requerir ni aportar cap document susceptible de valoració.

10.4. Només tindran dret a la subvenció els sol·licitants que hagin obtingut un mínim de 40 punts, d'acord amb els criteris establerts en l'apartat 11.2.

11. Import de la subvenció

11.1. L'import màxim anual que es pot concedir a un sol·licitant no pot superar els 6.000 € (sis mil euros).

11.2. Pel que fa a les activitats a les quals fa referència el punt 1.2, es qualificaran en funció de les puntuacions següents:

a) Interès de la programació: de 0 a 25 punts.

b) Si té transcendència a les altres illes o hi participen ponents de les altres illes o de fora de les Illes Balears: de 0 a 20 punts.

c) Valoració dels aspectes innovadors: de 0 a 20 punts.

d) 1 punt per any de celebració de les jornades, fins a un màxim de 15 punts: de 0 a 15 punts.

e) Si els organitzadors pertanyen a una xarxa de centres d'estudis locals: 10 punts.

f) Si les jornades inclouen alguns dels projectes o investigadors beneficiaris de les convocatòries de l'IEB d'ajudes per donar suport a projectes d'investigació d'humanitats i de la cultura vinculats amb les Illes Balears per als anys 2020 o 2021: 5 punts.

g) Si les jornades inclouen aspectes i/o temàtiques relacionades amb la perspectiva de gènere o si són dones el 40 % com a mínim dels ponents que hi participen o de l'equip organitzador: de 0 a 5 punts.

h) Si les jornades han estat organitzades, editades o digitalitzades a Formentera: 5 punts.

Puntuació total: 100 punts.

11.3. Només tenen dret a la subvenció els sol·licitants que hagin obtingut un mínim de 40 punts, d'acord amb els criteris establerts en l'apartat 11.2.

11.4. Pel que fa als criteris de l'apartat 11.2, una qualificació d'1 punt correspon al 0,8 % de l'import subvencionable, que s'incrementa gradualment fins al 80 %, que correspon als 100 punts.

11.5. L'import màxim per cada una de les línies especificades en el punt 1.2 és de 4.000 € (quatre mil euros).

11.6. En cas que algun beneficiari renunciï a la subvenció o que es produeixi una minoració en l'import final justificat, l'import de l'ajuda es pot adjudicar a altres expedients de resolució.

11.7. Aquesta subvenció és compatible amb altres subvencions concedides als beneficiaris per a la mateixa finalitat (a excepció de les que provenen de l'Institut d'Estudis Baleàrics, l'Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears, l'Institut Ramon Llull o la Conselleria de Fons Europeus, Universitat i Cultura del Govern de les Illes Balears, segons estableix el punt 5.2 d'aquesta convocatòria). L'import derivat de la suma de totes les subvencions no pot ser superior al cost de l'activitat subvencionada, tal com recull l'article 20 del Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears.

11.8. Se subvencionarà un màxim del 80 % del cost subvencionable, sempre que el beneficiari no hagi rebut (o sol·licitat) cap altra ajuda pel mateix projecte. En aquest cas, el màxim subvencionable variarà en funció de les ajudes rebudes.

11.9. En cap cas no s'abonarà un import superior al que s'hagi justificat mitjançant factures.

12. Nombre de sol·licituds i termini d'execució de les actuacions

12.1. Cada beneficiari pot presentar anualment un màxim de 3 sol·licituds. Els projectes que es presentin i que superin aquest límit seran automàticament desestimats segons l'ordre d'arribada.

12.2. Les inversions objecte de les ajudes s'han de pagar en el període següent:

– Des del dia 1 de desembre de 2021 fins al darrer dia del període de justificació (ambdós inclosos).

13. Òrgans competents per instruir, informar i resoldre el procediment

13.1. En aplicació de l'article 8 de les bases reguladores, correspon al director de l'IEB la tramitació de les sol·licituds, i al personal que hi està adscrit, l'ordenació i la instrucció. D'acord amb els Estatuts de l'IEB, l'òrgan competent per resoldre és el president de l'IEB.

13.2. Correspon a la Comissió Avaluadora examinar les sol·licituds presentades i emetre l'informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució.

14. Composició de la Comissió Avaluadora

14.1. Per a l'avaluació de les sol·licituds presentades es constitueix una comissió avaluadora, composta pels membres següents:

– President: el director de l'IEB o la persona en qui delegui la presidència de la Comissió (amb veu, però sense vot).

– Vocals: un tècnic de l'IEB (amb veu, però sense vot) i un mínim de dos professionals de prestigi nomenats per l'IEB (amb veu i vot).

– Secretari: un tècnic de l'IEB (amb veu, però sense vot).

14.2. La composició de la Comissió Avaluadora es podrà consultar al lloc web de l'IEB una vegada que se n'hagin nomenat els membres.

14.3. Pel que fa al règim de constitució i funcionament, la Comissió s'ha de regir pel que disposen els articles 15 i següents de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

15. Instrucció del procediment

15.1. L'òrgan competent per instruir el procediment és el director de l'IEB.

15.2. La instrucció del procediment es durà a terme d'acord amb l'article 24 de la Llei estatal 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; l'article 16 del Decret legislatiu autonòmic 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, i l'article 8 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009.

15.3. El director de l'IEB ha de formular una proposta de resolució provisional amb la inclusió de tantes sol·licituds com sigui possible en la data de la proposta. Aquesta proposta s'ha de publicar al web de l'IEB a fi que les persones interessades puguin formular-hi al·legacions en un termini de cinc dies hàbils comptadors des de la publicació de la proposta de resolució al web de l'IEB, la qual cosa s'ha de fer constar mitjançant una diligència de l'òrgan instructor.

Com a avís, i sense efectes de notificació, l'IEB ha d'informar per via telemàtica, a l'adreça electrònica indicada en la sol·licitud, del fet que s'ha publicat la proposta de resolució provisional al web de l'IEB, així com de la data de publicació i l'enllaç al web.

15.4. El president de l'IEB ha de resoldre el procediment mitjançant una resolució motivada en què s'ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia de la subvenció concedida. Així mateix, la resolució ha d'especificar els aspectes següents: el beneficiari, la descripció, l'import de l'activitat que se subvenciona, l'import de la subvenció i els recursos administratius pertinents. La resolució s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

15.5. Les resolucions del president de l'IEB que concedeixin o deneguin la subvenció sol·licitada exhaureixen la via administrativa i, contra aquestes, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes, o bé un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors a partir de l'endemà que s'hagin notificat.

15.6. El termini per dictar i notificar la resolució expressa és de sis mesos a partir de la data en què finalitza el termini per presentar les sol·licituds. S'entenen desestimades les sol·licituds no resoltes en el termini esmentat.

15.7. Una vegada publicades les propostes de resolució en el web de l'IEB, els beneficiaris han de comunicar a l'òrgan que les ha emeses l'acceptació (annex 5) o la renúncia a la proposta de resolució.

15.8. En qualsevol cas, l'acceptació s'entén produïda automàticament si en el termini de deu dies hàbils, comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat la proposta de resolució en el web de l'IEB, no es fa constar el contrari.

15.9. En cas de renúncia, s'ha de comunicar mitjançant el model normalitzat (annex 6).

16. Reformulació i factors de correcció del projecte

16.1. Per assegurar l'eficàcia dels fons atorgats a les ajudes, la Comissió Avaluadora pot plantejar que la subvenció es limiti a alguna part separable del projecte, de manera que sigui aquesta part la que es valori i la que s'hagi de justificar després, sempre que això no desvirtuï la finalitat de la subvenció. D'altra banda, la Comissió Avaluadora pot aplicar algun factor de correcció consistent a reduir o excloure determinades despeses relatives al cost total del projecte, amb una motivació prèvia, que ha de constar en l'acta de la Comissió Avaluadora, en la proposta i en la resolució.

16.2. Si l'import que resulta de l'informe de la Comissió Avaluadora que ha de servir de base a la proposta de resolució és inferior a l'import sol·licitat, l'òrgan instructor ha de donar audiència prèvia a l'entitat sol·licitant i pot instar-la a modificar la sol·licitud a fi d'ajustar-la a l'import de la subvenció susceptible de ser atorgada.

L'entitat ha de comunicar per escrit a l'òrgan instructor si manté el pressupost inicial amb altres finançaments, que s'han d'especificar, o presenta una proposta de reformulació que s'ajusti a l'import de la subvenció susceptible de ser atorgada. La reformulació ha de respectar l'objecte, les condicions i la finalitat de la subvenció, com també els criteris de valoració establerts en relació amb les sol·licituds. La modificació de la sol·licitud s'ha de trametre a l'òrgan instructor perquè dicti la proposta de resolució corresponent.

17. Subcontractació

17.1. La persona o entitat beneficiària pot subcontractar fins a un 80% de l'execució de l'activitat subvencionada, sempre que això impliqui un valor afegit al contingut de l'activitat. En tot cas, s'han de respectar els límits i les condicions que estableixen els apartats 3 a 7 de l'article 38 del Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears.

17.2. D'acord amb l'article 38.7 de la Llei esmentada, en relació amb l'article 29.7.d) de la Llei 38/2003, el beneficiari no pot concertar l'execució total o parcial de les activitats subvencionades amb les persones o entitats següents:

a) Persones o entitats sotmeses a alguna de les prohibicions de l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears.

b) Persones o entitats que hagin percebut altres subvencions per a la realització de l'activitat objecte de contractació.

c) Intermediaris o assessors en els quals els pagaments es defineixin com un percentatge del cost total de l'operació, llevat que el pagament estigui justificat amb referència al valor de mercat del treball efectuat o dels serveis prestats.

d) Persones o entitats vinculades amb el beneficiari, llevat que la contractació s'efectuï d'acord amb les condicions normals de mercat i s'obtengui l'autorització prèvia expressa de l'òrgan concedent de la subvenció (annex 4).

e) Persones o entitats sol·licitants d'ajuda o subvenció en la mateixa convocatòria i programa que no l'hagin obtinguda perquè no compleixen els requisits o no assoleixen la valoració suficient.

17.3. Per determinar les persones vinculades s'ha d'aplicar, supletòriament, l'article 68.2 del Reglament de subvencions, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.

18. Prohibició de subcontractació amb persones vinculades amb el beneficiari

No s'admeten despeses que tenguin com a origen la subcontractació amb persones vinculades amb el beneficiari, llevat que la subcontractació s'hagi fet d'acord amb les condicions normals de mercat i s'hagi obtingut l'autorització prèvia de l'IEB (annex 4), d'acord amb el que preveu l'article 38.7.d) del Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears. A aquest efecte, per determinar les persones vinculades s'aplica, supletòriament, l'article 68.2 del Reglament de subvencions.

19. Comprovació del valor de mercat

En cap cas, l'import de les despeses subvencionables no pot ser superior al valor de mercat. L'IEB pot comprovar el valor de mercat de les despeses subvencionades, d'acord amb l'article 41 del Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears.

20. Imports màxims de les ajudes

20.1. L'import màxim anual d'aquesta convocatòria que es pot atorgar a cada sol·licitant és de 6.000 € (sis mil euros).

20.2. Per a màxims acumulats amb altres ajudes, vegeu el punt 23.

20.3. En cas que algun beneficiari renunciï a la subvenció, o en cas que es produeixi una minoració en l'import final justificat, l'import de l'ajuda es pot adjudicar a altres expedients seguint els mateixos criteris que s'estableixen en el punt 11.

20.4. En cap cas no s'ha d'abonar un import superior al que s'ha justificat mitjançant factures.

20.5. Cal que el beneficiari comuniqui a l'IEB, amb una antelació mínima de deu dies hàbils, la realització de qualsevol acte públic relacionat amb l'activitat subvencionada.

21. Pagament

21.1. Si l'import justificat (IVA inclòs) és inferior al pressupost total de l'activitat (IVA inclòs) presentat a la sol·licitud, s'aplicarà la reducció en la mateixa proporció de la quantia de la subvenció atorgada.

21.2. L'abonament de les ajudes es farà efectiu, amb caràcter general, en un únic pagament, que s'efectuarà una vegada acreditat el compliment de la finalitat per a la qual s'ha atorgat la subvenció i justificada la realització de l'activitat subvencionada en els termes d'aquesta convocatòria.

21.3. Excepcionalment es podran fer bestretes per un import màxim del 75 % de l'import de la subvenció concedida quan s'acrediti que no es disposa de recursos suficients per finançar transitòriament l'execució de l'activitat subvencionada. En tot cas s'haurà d'aportar una garantia en la forma i procediment prevists en el Decret 13/2019, de 7 de març, pel qual es regula el règim jurídic de les garanties i dels dipòsits custodiats per la Dipositaria de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. La garantia aportada ha de ser per un import mínim del 125 % de les quantitats que es vol demanar anticipadament. Abans de formalitzar l'aval bancari o altre tipus de garanties és convenient trametre l'esborrany a la Dipositaria perquè el revisi prèviament.

21.4. Es podrà fer un únic pagament parcial mitjançant les justificacions i liquidacions parcials amb les mateixes condicions i requisits que els corresponents als pagaments ordinaris. Es podran adjuntar les liquidacions i justificacions parcials de l'activitat parcialment feta a la documentació adjunta a la sol·licitud, si bé només tindran efectes si es concedeix la subvenció. No obstant això, la sol·licitud del pagament parcial també es podrà formular posteriorment si s'atorga la subvenció.

21.5. Si en el moment de presentar la sol·licitud ja s'ha fet tota l'activitat, es pot adjuntar la documentació referida a la liquidació i justificació, si bé només tindrà efecte si es concedeix la subvenció.

22. Justificació

22.1. El termini per justificar les despeses compensables objecte de l'ajuda acaba en el termini de 10 dies hàbils, a comptar des de l'endemà de la finalització del període d'execució o des de l'endemà de la publicació de la resolució de concessió, si ja s'ha fet l'activitat subvencionada.

Si, transcorregut aquest termini, no s'ha presentat la justificació, l'òrgan administratiu competent ha de requerir el beneficiari que en un termini improrrogable de quinze dies hàbils la presenti, tal com s'estableix en l'article 70.3 del Reglament general de subvencions. La presentació de la justificació en el termini addicional establert en aquest apartat no eximeix el beneficiari de les sancions que, de conformitat amb la Llei general de subvencions, corresponguin.

Si, una vegada transcorregut aquest termini addicional, no s'ha presentat la documentació requerida, s'ha d'acordar, si escau, el reintegrament de l'ajuda, amb el requeriment previ establert en l'apartat 3 de l'article 70 del Reglament esmentat.

22.2. No tenen la consideració de justificants de la despesa subvencionada les factures emeses o els extractes bancaris fets abans de l'1 de desembre de 2021 ni després del període de justificació.

22.3. La justificació de l'activitat subvencionada s'ha de dur a terme amb la presentació del compte justificatiu a través del model normalitzat (annex 7), amb la documentació següent:

a) Una memòria d'actuació justificativa del compliment de les condicions imposades a la concessió de l'ajuda, amb la indicació de les despeses objecte de l'ajuda. Així mateix, ha de contenir tota la informació necessària per a la correcta interpretació i comprensió de la justificació de despeses presentada i la seva imputació al projecte. Si escau, la memòria ha d'anar acompanyada de registres gràfics (fotografies, etc.) que documentin la realització de l'activitat.

b) Una memòria econòmica justificativa (seguint el model descarregable al web http://www.iebalearics.org) del cost de les activitats o despeses objecte de la subvenció, degudament signada pel beneficiari, que ha de contenir el següent:

— Una relació classificada de les despeses de la sol·licitud, amb la identificació del creditor i del document, l'import, la data d'emissió i la data de pagament. Si escau, s'han d'indicar les desviacions que es produeixin en el pressupost inicial. Només s'han de tenir en compte els conceptes imputats al pressupost presentat amb la sol·licitud.

— La indicació, si escau, dels criteris de repartiment dels costs generals i indirectes incorporats a la relació classificada de les despeses abans esmentada.

— Una relació detallada d'altres ingressos o subvencions, si escau, que hagin finançat l'activitat subvencionada, amb la indicació de l'import i la procedència.

La memòria econòmica justificativa, a més, s'ha de trametre a l'adreça justificacio@iebalearics.org en format digital com a full de càlcul que es podrà descarregar del web http://www.iebalearics.org.

c) Les factures, sien completes o simplificades, han de complir els requisits que estableix el Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació, aprovat pel Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre. La descripció de l'operació ha d'aportar informació suficient sobre el concepte i el període objecte de facturació per tal que es pugui verificar la relació de la despesa objecte de l'ajut amb el pagament. Si el concepte de la factura no és prou explicatiu, cal adjuntar els albarans de lliurament corresponents o altra documentació justificativa. En tot cas s'ha de poder verificar el preu unitari de l'operació.

En relació amb els desplaçaments aeris o marítims, a part de la factura, cal aportar la confirmació de la reserva corresponent, en què constin els noms dels passatgers, la ruta, les dates i el preu del viatge.

No s'admeten factures que no desglossin amb detall els serveis contractats.

No s'accepten tiquets com a documents comptables justificatius de despesa.

d) Es considera documentació justificativa per acreditar el pagament els extractes bancaris o d'altres documents equivalents que permetin seguir una adequada pista d'auditoria. A aquest efecte, es considera documentació justificativa per acreditar el pagament de manera suficient la que segueix:

En el cas que es tracti de transferències, l'ordre de transferència i l'extracte bancari en què es carregui en compte el pagament. Les ordres de transferència han d'incloure la identificació de la persona beneficiària i la de l'ordenant del pagament. L'ordenant ha de ser la persona beneficiària de l'ajut i hi ha de constar el seu NIF i la denominació social. Així mateix, les ordres de transferència han d'indicar el concepte amb què s'ordena el pagament i la remissió al número o números de factura a què correspon. Si el document de pagament no fa referència a les factures, ha d'anar acompanyat de la documentació complementària que permeti verificar la correspondència entre la despesa i el pagament. En cas que l'import de la transferència no coincideixi amb l'import de la factura, s'ha de lliurar una nota d'aclariment i els documents addicionals que demostrin aquest import.

En el cas que es tracti de pagaments agrupats, l'extracte bancari, així com el desglossament de cadascun dels pagaments inclosos en la tramesa.

En el cas de pagament mitjançant un xec nominatiu, un pagaré, lletres de canvi o similars, una còpia del document i una còpia de l'extracte bancari que acrediti el càrrec.

— En el cas que es tracti de pagaments fets amb targeta de crèdit o de dèbit, l'ordre de pagament i l'extracte bancari en què es carregui en compte el pagament. Les ordres de pagament han d'incloure la identificació de la persona beneficiària i la de l'ordenant del pagament. Si el document de pagament no fa referència a les factures, ha d'anar acompanyat de la documentació complementària que permeti verificar la correspondència entre la despesa i el pagament.

— No s'accepta cap document acreditatiu del pagament que sigui en efectiu o en espècie.

— No s'accepta cap justificació de pagament per compensació.

e) Si escau, cinc (5) exemplars del llibre i/o materials gràfics editats amb motiu de l'activitat subvencionada.

22.4. Els beneficiaris han de presentar aquest compte justificatiu en el mes següent a la publicació de la resolució de concessió en el BOIB, comptador a partir de l'endemà d'aquesta publicació. Si l'activitat encara no està realitzada en aquest període, la data màxima per presentar el compte justificatiu és el darrer dia del termini de justificació.

22.5. En el cas que el compte justificatiu no tengui la documentació necessària per comprovar que s'ha justificat i aplicat l'ajuda, l'òrgan competent ha de sol·licitar al beneficiari que esmeni els defectes de la justificació dins els deu dies hàbils comptadors a partir de l'endemà d'haver rebut el requeriment.

22.6. En el cas que no es justifiqui totalment l'activitat objecte de l'ajuda, però s'hagi complert parcialment la finalitat per a la qual es va concedir l'ajuda, aquesta s'ha de revisar i s'ha de minorar proporcionalment.

22.7. Qualsevol alteració de les condicions que s'hagin tingut en compte per concedir l'ajuda i, en tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions o ajudes atorgades per altres administracions o entitats, públiques o privades, nacionals o internacionals, poden donar lloc a la modificació de la resolució de la concessió.

22.8. La falta de justificació en els termes i en els terminis que estableixi la resolució d'atorgament de l'ajuda, així com els altres incompliments prevists en la normativa d'aplicació, poden determinar la revocació de l'ajuda. L'òrgan instructor serà l'encarregat de dirimir-la.

22.9. La Intervenció de la Comunitat Autònoma, en el marc d'un control financer, pot sol·licitar una còpia dels extractes de moviments bancaris, informació als emissors de les factures, control material de les inversions i fer altres comprovacions.

23. Concurrència d'ajudes o subvencions

23.1. L'import de les ajudes que estableix aquesta convocatòria no pot ser, en cap cas, d'una quantia que, aïlladament o en concurrència amb subvencions o ajudes d'altres administracions públiques, o d'altres entitats públiques o privades, nacionals o internacionals, superi el 100 % del cost de l'activitat objecte de l'ajuda.

23.2. Els beneficiaris no poden obtenir ajudes pels mateixos conceptes que es derivin d'altres convocatòries d'ajudes de la Conselleria de Fons Europeus, Universitat i Cultura, l'IEB mateix, l'Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears o l'Institut Ramon Llull.

23.3. En els casos no prevists en l'apartat anterior, aquesta subvenció és compatible amb altres subvencions concedides als beneficiaris per a la mateixa finalitat, si bé l'import derivat de la suma de totes les subvencions no pot ser d'una quantitat que superi el cost de l'activitat subvencionada.

24. Obligacions dels beneficiaris

Són obligacions dels beneficiaris de les ajudes les que estableix l'article 11 del Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears. Els beneficiaris han de complir, a més de les obligacions que s'estableixen en aquest article, les següents:

a) Comunicar a l'òrgan que ha emès la proposta de resolució l'acceptació o la renúncia a la proposta de resolució, mitjançant el model normalitzat en el cas de renúncia (annex 6), en els termes de la resolució de la convocatòria. En qualsevol cas, l'acceptació s'entén produïda automàticament si en el termini de deu dies hàbils des de la publicació de la proposta de resolució en el web de l'IEB no es fa constar el contrari.

b) Acreditar davant l'òrgan que els ha concedit l'ajuda el compliment efectiu dels requisits i les condicions que s'exigeixen per a la concessió de les ajudes i, si s'escau, el manteniment de l'activitat subvencionada.

c) Sotmetre's a les actuacions de comprovació i control que siguin procedents per part de les administracions autonòmica, estatal i comunitària, la Sindicatura de Comptes o altres òrgans de control extern, i també facilitar tota la informació que aquests requereixin en relació amb les ajudes concedides.

d) Comunicar a l'IEB l'obtenció de subvencions i ajudes per a la mateixa finalitat. Aquesta comunicació s'ha de fer dins el termini de tres dies hàbils des de la sol·licitud o l'obtenció de l'ajuda concurrent i, en tot cas, abans de la justificació de l'aplicació que s'hagi donat als fons.

e) Acreditar, en la forma que s'estableixi reglamentàriament i abans de dictar la proposta de resolució de concessió, que estan al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat i de les obligacions tributàries davant la hisenda autonòmica.

f) Deixar constància de la percepció i l'aplicació de l'ajuda en els llibres de comptabilitat o en els llibres de registre que, si escau, hagi de dur el beneficiari d'acord amb la legislació mercantil o fiscal aplicable.

g) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons percebuts, amb inclusió dels documents electrònics, mentre puguin ser objecte d'actuacions de comprovació i control.

h) Fer constar el suport de l'IEB de manera visible en els programes, cartells i elements propagandístics i de comunicació de l'activitat, com també en els llibres de les actes de les jornades publicats o digitalitzats, mitjançant el logotip de l'IEB i de la Conselleria de Fons Europeus, Universitat i Cultura, disponible al lloc web http://www.iebalearics.org, a la pàgina d'identitat corporativa. Juntament amb el logotip, cal afegir la frase «Amb el suport de» sempre que aparegui el logotip esmentat. En el cas que el beneficiari faci difusió de l'activitat subvencionada a les xarxes socials, cal que esmenti el suport de l'IEB mitjançant l'etiqueta #culturaIB. En cas que la subvenció es concedeixi amb posterioritat a la realització de l'activitat, la persona beneficiària haurà de donar la publicitat adequada del caràcter públic de l'activitat subvencionada, incloent la frase «Amb el suport de» i el logotip de l'IEB i la Conselleria de Fons Europeus, Universitat i Cultura, com a mínim a la pàgina web de l'activitat, juntament amb la menció explícita del suport a les seves xarxes socials.

En el cas que el beneficiari no faci constar el suport de l'IEB en el llibre que rebi la subvenció, la penalització pot anar de la reducció del 50 % de la subvenció concedida a la revocació total de la subvenció. La Comissió Avaluadora serà l'encarregada de dirimir la penalització.

i) Reintegrar els fons percebuts en els supòsits prevists en l'article 44 del Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears.

j) Qualsevol alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió ha de ser declarada i, en tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions atorgades per qualsevol entitat pública o privada, nacional o internacional, pot donar lloc a la modificació de l'ajuda atorgada.

k) Comunicar a l'IEB, amb una antelació mínima de deu dies hàbils, la realització de qualsevol acte públic relacionat amb l'activitat subvencionada.

l) Dur a terme l'activitat o la inversió que fomenta la concessió de la subvenció en la forma i dins el termini que estableix aquesta convocatòria. Qualsevol canvi en el projecte o calendari s'ha de comunicar amb anterioritat a la finalització del termini d'execució a l'òrgan instructor, el qual pot acceptar o no la modificació sol·licitada. Els canvis que no s'hagin comunicat poden donar lloc a la revocació total o parcial de la subvenció.

m) Destinar l'import de la subvenció al finançament de l'actuació per a la qual s'ha sol·licitat, i mantenir l'afectació de les inversions a l'activitat subvencionada.

25. Interpretació i execució

El president de l'IEB pot dictar les resolucions, les circulars i les instruccions que siguin necessàries per interpretar i executar aquesta convocatòria.

 

26. Revocació

26.1. D'acord amb l'article 43 del Text Refós de la Llei de Subvencions de les Illes Balears, pertoca la revocació de la subvenció si, posteriorment a la resolució de concessió vàlida i ajustada a dret, el beneficiari incompleix totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l'eficàcia de l'acte de concessió de la subvenció.

26.2. Com a conseqüència de la revocació de la subvenció, queda sense efecte, totalment o parcialment, l'acte de concessió i pertoca el reintegrament de les quantitats percebudes indegudament.

27. Reintegrament

27.1. Pertoca el reintegrament, total o parcial, de les quantitats rebudes i l'exigència de l'interès de demora des del moment del pagament de la subvenció fins a la data de la resolució per la qual s'aprovi el reintegrament, en els supòsits prevists en l'article 44.1 del Text Refós de la Llei de Subvencions de les Illes Balears.

A més, si la resolució de concessió de subvenció ha estat declarada invàlida per qualsevol de les causes de nul·litat de ple dret o d'anul·labilitat establertes en l'ordenament jurídic aplicable, l'òrgan competent ha d'iniciar, si pertoca, el procediment de reintegrament de les quantitats abonades.

27.2. Les quantitats reintegrables tenen la consideració d'ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.

27.3. En cas d'incompliment parcial o de justificació parcial, s'ha de reintegrar la quantitat rebuda mitjançant l'aplicació d'un percentatge de minoració i segons la naturalesa de l'incompliment.

27.4. En el cas que la persona beneficiària vulgui dur a terme la devolució voluntària de part o de la totalitat de la subvenció percebuda, ho ha de comunicar per escrit a l'IEB perquè li faci arribar la documentació necessària per fer efectiu el reintegrament dels romanents no aplicats, així com dels interessos que se'n derivin.

28. Règim d'infraccions i sancions

Constitueixen infraccions administratives en matèria de subvencions, quan hi intervingui dol, culpa o simple negligència, les accions o omissions dels beneficiaris previstes en els articles 51, 52 i 53 del Text Refós de la Llei de Subvencions de les Illes Balears, i s'ha d'aplicar el títol V d'aquesta norma.

29. Efectes

Aquesta Resolució entra en vigor l'endemà de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Documents adjunts