Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

INSTITUT MALLORQUÍ D'AFERS SOCIALS

Núm. 331197
Resolució de la presidenta de l’Institut Mallorquí d’Afers Socials per la qual s’aproven les bases i les convocatòries del concurs per proveir llocs de treball de personal funcionari mitjançant el sistema de concurs de mèrits o de lliure designació

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. En data 19 de maig de 2022, la directora gerent va emetre informe justificatiu sobre la necessitat de dur a terme el procés de proveïment de llocs de treball de personal funcionari, mitjançant el sistema de concurs de mèrits o de lliure designació de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials (IMAS), i dels llocs objecte de les convocatòries.

2. En data 26 de maig de 2022, la presidenta de l'IMAS va resoldre iniciar el procediment d'aprovació de les convocatòries, bases, i designació de la Comissió tècnica de valoració del concurs per proveir llocs de treball de personal funcionari de l'IMAS mitjançant el sistema de concurs de mèrits o de lliure designació de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials

3. En data 25 de maig de 2022, es va emetre informe pressupostari en relació al procés de proveïment de llocs de treball de personal funcionari, vacants i dotats pressupostàriament, mitjançant el sistema de concurs de mèrits o de lliure designació de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials.

4. A la sessió de la Mesa Sectorial de Negociació de l'IMAS 4-2022 de dia 29 de març de 2022 es varen negociar i aprovar les Bases, per proveir llocs de treball de personal funcionari de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials mitjançant el sistema de concurs de mèrits o de lliure designació. Així mateix es va acordar designar a les persones membres de la Comissió tècnica de valoració del concurs després de l'aprovació de la llista definitiva de persones d'admeses i excloses.

5. En data 6 de juny de 2022 es va emetre informe jurídic sobre els llocs de treball, les bases i designació de la Comissió tècnica de valoració, i les convocatòries del concurs per proveir llocs de treball de personal funcionari de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials mitjançant el sistema de concurs de mèrits o de lliure designació.

6. En data 7 de juny de 2022 es va emetre informe de fiscalització favorable per part de la Intervenció general del Consell de Mallorca.

Fonaments de dret

I. La Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears (BOIB núm. 186 Ext., de 27 de desembre de 2006) (en endavant, LMRLIB), article 190.1, estableix el règim jurídic del personal funcionari al servei de les entitats locals de les Illes Balears, d'acord amb el qual la normativa aplicable és la següent:

El personal funcionari de les entitats locals, i també el personal eventual, es regeix per l'Estatut bàsic de l'empleat públic i per la legislació bàsica de règim local i les disposicions d'aquesta Llei en matèria de funció pública, per la Llei de funció pública de les Illes Balears en les matèries no reservades a la legislació bàsica de l'Estat ni regulades per aquesta Llei, per la normativa de desplegament d'aquesta Llei i per la que dictin les entitats locals, i també pels acords i els pactes aprovats per aquestes entitats. La normativa de desplegament de la Llei de funció pública de les Illes Balears dictada pel Govern de les Illes Balears hi és aplicable supletòriament.

II. El Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic (en endavant, TREBEP) estableix que les administracions públiques han de proveir els llocs de feina mitjançant procediments basats en els principis d'igualtat, mèrit, capacitat i publicitat; així com que la provisió de llocs de feina s'ha de dur a terme pels procediments de concurs i de lliure designació amb convocatòria pública.

L' article 79 del TREBEP, preveu el concurs com a procediment normal de provisió dels llocs de treball del personal funcionari de carrera i l'article 80 determina que la lliure designació amb convocatòria pública del personal funcionari de carrera, consisteix en l'apreciació discrecional per part de l'òrgan competent de la idoneïtat dels candidats en relació amb els requisits exigits per acomplir el lloc.

L'article 37.1.c), estableix que són objecte de negociació amb la representació de les organitzacions sindicals les normes que fixin els criteris generals en matèria d'accés, carrera, provisió, sistemes de classificació de llocs de feina, i plans i instruments de planificació de recursos humans.

III. L'article 101 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local estableix que els llocs de treball del personal funcionari que no tingui habilitació de caràcter nacional es proveiran en convocatòria pública, pels procediments de concurs de mèrits o de lliure designació, d'acord amb les normes que regulen aquests procediments en les Administracions públiques. En aquestes convocatòries, a més dels funcionaris propis de l'entitat convocant, hi poden participar els funcionaris que pertanyin a qualsevol de les Administracions públiques, restant en aquest cas supeditada la participació al que estableixin les relacions de llocs de treball.

IV. L'article 196 de la LMRLIB determina que la lliure designació és el sistema de provisió dels llocs que tenen establert expressament aquest sistema en la relació de llocs de feina pel fet de que impliquen una elevada responsabilitat o requereixen una confiança personal per exercir les seves funcions.

V. L'article 75 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció pública de la Comunitat autònoma de les Illes Balears, disposa que els llocs de feina adscrits a personal funcionari s'han de proveir ordinàriament pels sistemes de concurs o de lliure designació, mitjançant una convocatòria pública. Així mateix, en el seu apartat segon estableix que aquests sistemes de provisió es poden convocar per a tots els llocs de feina vacants, per a llocs de feina d'una determinada àrea funcional o d'un sector especialitzat o per a llocs de feina de forma individualitzada, d'acord amb les necessitats del servei.

D'altra banda els articles 76, 77, 78, 79 i 80 de la Llei 3/2007, regulen les regles generals del concurs i de la lliure designació, així com el contingut mínim de les convocatòries.

VI. El Decret 33/1994, de 28 de març, pel qual s'aprova el Reglament de proveïment de llocs de treball i promoció professional del personal funcionari al servei de l'Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears, d'aplicació en aquest àmbit en virtut del que disposa l'article 190 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, regula , entre d'altres, els requisits, condicions generals de participació, el barem de mèrits i la resolució de la convocatòria, en el capítol II relatiu al concurs de mèrits com a procediment normal de proveïment de llocs de treball i, en el capítol III, que regula el sistema de lliure designació com a procediment excepcional per al proveïment de llocs de treball.

VII. L'article 43.4 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes determina que, sense perjudici d'altres mesures que es considerin oportunes, les normes que regulen els processos selectius d'accés, provisió i promoció en l'ocupació pública han d'incloure: a) una clàusula per la qual, en cas que hi hagi igualtat de capacitació, es doni prioritat a les dones en els cossos, les escales, els nivells i les categories de l'Administració en què la seva representació sigui inferior al 40%, excepte si es donen en l'altre candidat circumstàncies que no siguin discriminatòries per raó de sexe i que justifiquin que no s'apliquin la mesura, com ara la pertinença a altres col·lectius amb dificultats especials per a l'accés a l'ocupació; i b) una clàusula per la qual es garanteixi en els tribunals de selecció una representació equilibrada de dones i homes amb capacitació, competència i preparació adequades.

VIII. D'acord amb L'article 7.2.16 dels Estatuts de l'IMAS (BOIB núm. 67 de 18 de maig de 2019) correspon a la Presidència de l'IMAS convocar i resoldre els procediments ordinaris de provisió de llocs de treball, establir-ne les bases i nomenar als membres dels òrgans de valoració.

Resolució

1. Aprovar les bases, a les quals s'inclou el barem de mèrits, que han de regir aquestes convocatòries i que s'adjunten com a annex I.

2. Convocar el proveïment dels llocs de treball de personal funcionari de l'IMAS que consten a l'annex II pel sistema de concurs de mèrits.

3.Convocar el proveïment de llocs de treball de personal funcionari de l'IMAS que consten a l'annex III pel sistema de lliure designació.

4. Publicar aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Aquesta resolució no posa fi a la via administrativa i contra ella es pot interposar, d'acord amb l'article 28.1 dels Estatuts de l'IMAS aprovats per Acord del Ple del Consell de Mallorca d'11 d'abril de 2019 (BOIB núm. 67, de 18 de maig de 2019), recurs d'alçada davant el Consell Executiu del Consell Insular de Mallorca, dins el termini d'un mes, comptador a partir del dia següent al de la notificació de la present resolució.

Contra la desestimació expressa del recurs d'alçada podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent al de la notificació de la desestimació de l'esmentat recurs.

Contra la desestimació per silenci del recurs d'alçada podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en qualsevol moment a partir del dia següent a la desestimació presumpta (tres mesos des de la interposició del recurs sense que s'hagi notificat la resolució).

No obstant l'anterior, es pot exercitar, si n'és el cas, qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa, i de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

 

Palma, en la data de la signatura electrònica d'aquesta resolució (10 de juny de 2022

La consellera executiva de Drets Socials i presidenta de l'IMAS Sofia Alonso Bigler)

 

ANNEX I: Bases i designació de la Comissió tècnica de valoració del concurs per proveir llocs de treball de personal funcionari de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials mitjançant el sistema de concurs de mèrits o de lliure designació

Base 1. Objecte de les bases

L'objecte d'aquestes bases és establir el procediment i el barem de mèrits per proveir amb personal funcionari els llocs de feina de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials (IMAS) vacants i dotats pressupostàriament, que s'indiquen en l'annex II i III de la corresponent convocatòria.

Base 2. Forma de provisió

La provisió dels llocs de feina objecte d'aquestes bases es du a terme mitjançant el sistema de concurs de mèrits o el de lliure designació.

Base 3. Requisits i condicions de la participació

3.1. Les condicions generals, els requisits i els mèrits de totes les persones candidates han d'estar referits a la data en què acaba el termini per presentar sol·licituds i s'han de mantenir durant tot el procediment del concurs.

3.2. Els funcionaris i les funcionàries de carrera de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials i del Consell de Mallorca, sigui quina sigui la seva situació administrativa, llevat que es trobin en situació de suspensió ferma, poden participar en aquesta convocatòria si han complert el temps mínim de permanència en el lloc de feina establert legalment, d'acord amb les normes previstes en els apartats següents, i que compleixin els requisits exigits.

3.3. El personal funcionari en situació d'excedència voluntària per interès particular pot participar en aquesta convocatòria si hi du més de dos anys i ha de consignar, expressament en la sol·licitud, que vol reingressar al servei actiu.

Les persones que estan en situació d'excedència voluntària especial i, en general, el personal funcionari que està en alguna situació que impliqui el dret a la reserva del lloc de treball, d'acord amb l'article 23.2 del Reial decret 365/1995, de 10 de març, pel qual s'aprova el Reglament de situacions administratives dels funcionaris civils de l'Administració General de l'Estat, poden participar en aquesta convocatòria, i hauran de romandre en la situació que correspongui, amb reserva del lloc obtingut.

3.4. El personal funcionari titular d'un lloc de treball pot participar en les convocatòries d'execució d'aquestes bases, si han passat, com a mínim, dos anys des que en van prendre possessió o el temps mínim de permanència indicat en la convocatòria mitjançant la qual se li va adjudicar amb caràcter definitiu, en el cas que aquest període de temps mínim sigui més llarg, ja sigui per haver obtingut destinació en un procés selectiu d'ingrés, pel torn lliure o pel torn de promoció interna (sense perjudici del que disposa l'apartat següent), o bé a través de l'adjudicació d'un lloc de treball mitjançant un sistema de provisió ordinari anterior, amb les excepcions que preveu l'article 81.4. de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Aquesta obligació de romandre com a titular en el lloc un mínim de dos anys abans de participar en un procediment de provisió ordinària, no s'aplica en els supòsits de remoció o supressió del lloc de treball, de mobilitat forçosa a què es refereix l'apartat 5 de l'article 74 de l'esmentada llei o de participació en convocatòries de provisió ordinària, incloses les comissions de servei, de llocs de treball del Departament de Drets Socials.

3.5 Per al còmput mínim de dos anys, d'acord amb el que estableix l'article 81.3 de la Llei 3/2007, de 27 de març, al personal que durant aquest període hagués accedit un altre cos o a una altra escala per promoció interna o per integració i romangui en el lloc de feina que ocupava com a titular, se li ha de computar també el temps de serveis prestats en aquest lloc en el cos o l'escala i subescala, classe, categoria i/o especialitat de procedència.

3.6. Tenen l'obligació de participar en aquesta convocatòria tots els funcionaris i les funcionàries de l'IMAS que estan en situació d'adscripció provisional.

3.7. També pot participar en les convocatòries de concurs de mèrits i lliure designació, el personal funcionari de carrera de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, de l'Administració de l'Estat, d'altres comunitats autònomes i de les corporacions locals, tenguin la situació administrativa que tenguin, llevat de la suspensió ferma, respecte de tots els llocs adscrits a aquestes administracions, segons l'apartat “ADM” dels annexos II i III (administració o administracions públiques d'adscripció del lloc, A3 o A4), sempre que acompleixin el requisit de pertànyer al cos o l'escala, subescala, classe, categoria i/o especialitat determinats, i que tenguin la titulació o les titulacions requerides. No hi poden participar ni els funcionaris ni les funcionàries que no han complert el temps mínim de dos anys establert legalment des que se'ls va adjudicar amb caràcter definitiu el lloc de treball del qual són titulars amb les excepcions que preveu l'apartat 3.4 d'aquesta base.

3.8. Per poder optar a un lloc de feina, s'ha de complir el requisit de pertinença a l'escala, subescala, classe i categoria i/o especialitat a què s'adscriu el lloc en qüestió. Si s'exigeix alguna o algunes titulacions o bé uns altres requisits que figuren en la Relació de Llocs de Feina (RLF), cal posseir aquesta titulació o titulacions i complir aquests requisits. Si hi ha més d'una titulació, s'entén, que se n'ha d'acreditar una.

3.9. S'exigiran els coneixements de llengua catalana, d'acord amb la Llei 4/2016, de 6 d'abril, de mesures de capacitació lingüística per recuperar l'ús del català en l'àmbit de la funció pública. Aquests coneixements s'han d'acreditar mitjançant els títols o certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública o els expedits o homologats per l'òrgan competent del Govern de les Illes Balears. També es poden acreditar amb el certificat del Consell Insular de Mallorca d'haver superat les proves d'avaluació d'aquests coneixements de les convocatòries que s'han fet d'acord amb els decrets de presidència de 3 de juny de 2004 i de 29 de setembre de 2004.

3.9.1. Per participar en les convocatòries s'ha d'acreditar un nivell de coneixement de llengua catalana d'acord amb els criteris següents:

- Per concursar a llocs de feina adscrits exclusivament a cossos o a escales de l'Administració general:

a) Si el lloc de treball està adscrit als grups A1, A1/A2, A2, A2/C1, C1 i C1/C2 s'exigeix el certificat C1 de coneixements de llengua catalana.

b) Si el lloc de treball està adscrit al grup C2 i C2 / AP s'exigeix el certificat B2.

c) Si el lloc de treball està adscrit al grup d'agrupacions professionals s'exigeix el certificat B1.

- Per concursar a llocs de treball adscrits exclusivament a cossos o escales de l'Administració especial:

a) Si el lloc de treball està adscrit als grups A1, A1/A2, A2, A2/C1, C1 i C1/C2 s'exigeix el certificat B2.

b) Si el lloc de treball està adscrit als grups C2, C2 /AP i AP s'exigeix el certificat B1.

- Per concursar a llocs de feina adscrits conjuntament a cossos i escales de l'Administració general i de l'Administració especial, s'ha de tenir el certificat de coneixements de català corresponent al cos o a l'escala de més exigència.

Els títols o certificats han de ser els expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública o els expedits o homologats per l'òrgan competent del Govern de les Illes Balears, o els expedits pel Consell Insular de Mallorca d'acord amb els decrets de presidència de 3 de juny de 2004 i de 29 de setembre de 2004.

3.10. D'acord amb l'article 57.1 de Llei orgànica 8/2021, de 4 de juny, de protecció integral a la infància i l'adolescència front a la violència, per participar en la provisió de llocs de treball que impliquin contacte habitual amb menors, és un requisit no haver estat condemnat per sentència ferma per algun delicte contra la llibertat i la indemnitat sexuals, que inclogui agressió i abús sexual, assetjament sexual, exhibicionisme i provocació sexual, prostitució i explotació sexual i corrupció de menors, així com tràfic d'éssers humans.

Per tal d'acreditar aquesta circumstància, les persones interessades han de prestar el seu consentiment exprés a l'Administració perquè consulti telemàticament les dades que figuren en el Registre Central de Delinqüents Sexuals. Si no hi ha el consentiment exprés, aquest personal haurà d'aportar la certificació negativa preceptiva expedida pel Registre Central de Delinqüents Sexuals.

Base 4. Persones amb discapacitat

4.1. Les persones aspirants que tenguin alguna discapacitat reconeguda per l'Administració poden demanar, en la sol·licitud, que se'ls adapti el lloc o llocs de feina sol·licitats sempre que no suposi una modificació substancial del context de l'organització. Tendran preferència en l'adjudicació dels llocs de feina reservats per a persones amb discapacitat.

4.2. L'Administració ha de demanar a la persona aspirant la informació que cregui necessària, i també el dictamen dels òrgans tècnics competents, sobre la procedència de l'adaptació del lloc de feina i sobre la compatibilitat d'aquesta adaptació amb les tasques i funcions del lloc en concret.

4.3. En la resolució que posa fi al procés de provisió, s'ha de resoldre sobre l'adaptació del lloc o llocs de feina sol·licitats.

Base 5. Sol·licituds i documentació

5.1 La sol·licitud per prendre part en el concurs per al proveïment de llocs de treball per concurs de mèrits i lliure designació, s'ha d'emplenar mitjançant l'aplicació telemàtica de l'IMAS i d'acord amb el model normalitzat, a aquests efectes s'ha d'accedir al Portal de Selecció ( https://www.imasmallorca.net/rh/ ) i seguir els tràmits per complimentar la sol·licitud amb la documentació acreditativa dels requisits i dels mèrits.

Tota la informació relativa als tràmits del concurs estarà disponible en el Portal de l'Opositor de l'IMAS ( https://portalopositor.imasmallorca.net/portalopositor_es/ )

5.2 Complimentada la sol·licitud telemàtica, es generarà un document (format pdf), que és l'únic document que s'ha de registrar. Preferentment s'ha de presentar en el Registre Electrònic de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials, o de forma presencial en el Registre General de l'IMAS, en els seus registres auxiliars o en qualsevol altra de les formes que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Les persones aspirants disposen de l'adreça electrònicaselecciorh@imas.conselldemallorca.net per posar-se en contacte amb el Servei de Selecció i Provisió.

En cas que s'hagi presentat més d'una sol·licitud, únicament es tendrà en compte la sol·licitud amb el darrer número de registre d'entrada.

5.3. D'acord amb l'art. 15 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, els documents s'han de presentar en qualsevol de les dues llengües oficials de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Si és en llengua estrangera, ha d'anar acompanyada de la traducció jurada corresponent en qualsevol dels dos idiomes oficials.

5.4. El termini per presentar sol·licituds és de quinze dies hàbils i comença l'endemà que s'hagi publicat la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears o en el Boletín Oficial del Estado, si escau , en el cas de llocs adscrits a altres administracions.

5. 5. A la sol·licitud, s'hi han d'al·legar i adjuntar els documents acreditatius de la titulació i dels altres requisits que s'exigeixen a les bases i en la Relació de Llocs de Treball, i també dels mèrits valorables segons la base vuitena.

A la sol·licitud per participar en la convocatòria de llocs de lliure designació, les persones aspirants hi han d'adjuntar el currículum, en el qual han de constar l'escala i subescala a què pertanyen, el grup o subgrup de classificació, les titulacions acadèmiques, els anys de servei i les funcions realitzades en els llocs de treball desenvolupats amb anterioritat, a més d'un certificat de serveis prestats a l'Administració, una memòria recollida a la base 10, i els mèrits que la persona aspirant consideri adients per justificar la seva idoneïtat per desenvolupar les funcions del lloc.

5.6. Amb el venciment del termini per presentar les sol·licituds caduca el termini per renunciar a participar en el concurs, per desistir-ne o alterar la preferència expressada. Una vegada transcorregut aquest període, les sol·licituds formulades són vinculants per a la persona sol·licitant, i les destinacions són irrenunciables, llevat que, abans de la presa de possessió, s'hagi obtingut una altra destinació mitjançant una convocatòria pública.

5.7. De conformitat amb el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades (en endavant «RGPD») i la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals (en endavant «LOPDGDD»), s'informa del tractament de dades personals necessàries en el present procediment de provisió de llocs de treball.

Les dades personals de caràcter identificatiu, acadèmiques, professionals, de salut o d'antecedents penals, les recollides en el formulari de sol·licitud, a més d'aquelles que siguin conseqüència de la participació en el procediment esmentat seran tractades i conservades per l'IMAS (c/ General Riera, nº 67, Palma, 07010) com a responsable del seu tractament, amb la finalitat exclusiva de gestionar les sol·licituds i executar la convocatòria.

Aquest tractament de les dades ve legitimat en el compliment de les obligacions legals i d'interès públic per tramitar el procés referit d'acord amb els principis constitucionals d'igualtat, mèrit i capacitat.

La participació en aquest procediment de provisió de llocs de treball suposa el consentiment de la persona interessada pel tractament i la consulta de les dades personals.

Els terminis de conservació de les dades seran els necessaris per complir la finalitat del procediment i els que que preveu la legislació d'arxius per a les administracions públiques, d'acord amb l'article 26 de la LOPDGDD.

D'acord amb la LOPDGDD, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, s'informa a la persona interessada que les dades facilitades seran incloses en el fitxer automatitzat del Registre de documents i a la Base de Dades de RRHH per al seu tractament informàtic en el procés de selecció. Així mateix, s'informa a la persona interessada de la possibilitat d'exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició, en els termes inclosos a la legislació vigent, mitjançant escrit dirigit a:

Organisme: Institut Mallorquí d'Afers Socials

Seu electrònica: https://imas.sedipualba.es

Delegat protecció de dades: info@imasmallorca.net

Adreça postal: General Riera, 67 – 07010 Palma (Illes Balears)

5.8. Les persones interessades poden sol·licitar fins a un màxim de deu llocs de feina, excepte si estan en situació d'adscripció provisional o d'excedència, tal com indica el punt 5.9 i 5.12 d'aquestes bases.

Els llocs vacants sol·licitats s'han d'identificar amb el número d'ordre assignat a la RLF i que consta en l'annex I de la convocatòria.

Les comissions tècniques de valoració només prendran en consideració els deu primers llocs de feina de les sol·licituds que incompleixen aquesta limitació. En cas que s'hagi presentat més d'una sol·licitud i hi hagi dubtes sobre l'ordre de preferència dels llocs de treball consignats per la persona interessada, la Comissió Tècnica de Valoració ha de prendre en consideració l'ordre de la darrera sol·licitud.

5.9. S'exceptuen de la limitació anterior les persones aspirants que estan en situació d'adscripció provisional, les quals han de sol·licitar la totalitat dels llocs de feina vacants, corresponents a la seva escala, subescala, classe, categoria i/o especialitat dels quals compleixin els requisits.

Això no obstant, les persones aspirants que estan en situació d'adscripció provisional per haver estat remoguts d'un lloc de feina adjudicat mitjançant el sistema de lliure designació, estan obligats únicament a sol·licitar els llocs de feina vacants del mateix municipi o d'uns altres limítrofs, corresponents a la seva escala o especialitat, no inferiors en més de dos nivells al corresponent al seu grau personal.

Aquesta darrera limitació no s'aplica al personal remogut d'un lloc de treball per la causa que regula la lletra 92.1 a) de la Llei 3/2007, de 27 de març, de funció pública de la CAIB, que resta obligat a participar en les convocatòries de provisió i a sol·licitar tots els llocs de feina, independentment del nivell d'aquests.

5.10. Al personal funcionari adscrit provisionalment que incompleixi l'obligació reglamentària de participar en el concurs perquè l'adscripció provisional és a causa d'haver estat remogut del seu lloc o conseqüència de reingrés en el servei actiu, i no obtingui un lloc de treball, se li ha d'adjudicar el primer lloc vacant del concurs corresponent al seu cos, escala o especialitat segons l'ordre de publicació dels llocs de treball vacants oferts, sempre que en compleixi els requisits i la destinació adjudicada sigui del mateix municipi o d'un altre de limítrof.

5.11. El personal funcionari adscrit provisionalment no té l'obligació de sol·licitar, en cap cas, els llocs de treball el sistema de provisió dels quals és la lliure designació.

5.12. Així mateix, el personal funcionari que sol·liciti el reingrés participant en aquesta convocatòria, pot sol·licitar tots els llocs de feina dels quals compleixi els requisits.

5.13 Amb la finalitat de fer efectiva la protecció de les persones víctimes de violència de gènere, al llarg de tot el procediment s'han de preservar la seva identitat i les seves dades personals.

A aquest efecte, l'IMAS els ha d'assignar un pseudònim, que ha de consensuar amb la víctima i que ha de consistir en l'atribució d'un nom i dos llinatges ficticis, així com un número de document nacional d'identitat també fictici.

En tots els actes i tràmits del procediment que s'hagin de publicar en diaris oficials, portal de selecció, seu electrònica, taulers d'anuncis i, si s'escau, en altres llocs d'accés públic, s'ha d'utilitzar el pseudònim per referir-se a la persona interessada.

L'IMAS ha d'emetre un certificat que acrediti la identitat de la víctima, així com el pseudònim que se li ha atribuït, perquè el pugui utilitzar als efectes oportuns l'òrgan competent, en particular per acreditar la seva identitat en el moment de prendre possessió del lloc que li hagi estat adjudicat.

Les persones interessades han de sol·licitar aquesta protecció mitjançant el model de sol·licitud telemàtica de l'IMAS i han d'acreditar la situació de violència de gènere que han patit o que pateixen per algun dels mitjans següents:

a) La sentència de qualsevol ordre jurisdiccional, encara que no sigui ferma, en què es declari que la persona interessada ha patit alguna de les formes de violència de gènere.

b) L'ordre de protecció vigent.

c) L'informe de la Inspecció de Treball i Seguretat Social.

d) Qualsevol mesura judicial cautelar de protecció, de seguretat o d'assegurament vigent.

e) L'informe de l'Institut Balear de la Dona i dels departaments competents en aquesta matèria dels consells insulars.

f) Qualsevol altre dels mitjans de prova prevists en l'article 78 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

 

Base 6. Criteris generals

6.1. Els requisits i els mèrits de tots els candidats han d'haver estat assolits en la data en què acaba el termini per presentar sol·licituds.

6.2. L'IMAS podrà comprovar d'ofici els documents adjunts a la sol·licitud. Si no es poden comprovar aquests documents mitjançant les plataformes d'interoperabilitat amb altres administracions, es podrà requerir a la persona interessada que aporti els originals. Així mateix, en qualsevol moment del procés selectiu, les comissions tècniques de valoració podran requerir a la persona aspirant que acrediti la veracitat de les circumstàncies i dels documents aportats. Si la persona aspirant no presenta la documentació requerida, no es tendrà en compte la valoració de mèrits.

6.3. Presentació de l'original o còpia del document que no presenti dubtes de la seva originalitat i sigui plenament llegible.

6.4. En el cas que la documentació acreditativa s'hagi emès en llengua estrangera, perquè es pugui valorar com a mèrit, la persona interessada n'ha de presentar una traducció jurada. Sense aquesta traducció, el mèrit no es pot considerar acreditat.

6.5. Si els documents originals ho són en format electrònic, és imprescindible que duguin l'empremta digital (CSV) per poder fer les comprovacions d'autentificació.

6.6. En el cas del personal funcionari de carrera de l'IMAS, per acreditar els mèrits al·legats poden adjuntar el certificat de l'expedient personal emès pel responsable del Registre de Personal de l'IMAS.

No obstant, es recomana a aquest personal que adjunti a la sol·licitud telemàtica els documents acreditatius dels mèrits digitalitzats, atès que la darrera actualització dels expedients personals es va dur a terme l'any 2010. En aquest cas, es completarà l'expedient personal amb la documentació digitalitzada que es presenti, sense perjudici que, a l'efecte de tenir la informació necessària per participar en aquesta convocatòria, el personal funcionari de l'IMAS que vulgui comprovar les dades que figuren en el seu expedient en pot sol·licitar un certificat per conèixer els requisits i els mèrits que hi consten.

Així mateix, també s'aconsella a totes les persones aspirants que adjuntin a la sol·licitud telemàtica els documents acreditatius dels mèrits digitalitzats.

Base 7. Criteris per a la valoració dels mèrits

7.1. Les persones aspirants han d'adjuntar amb la sol·licitud telemàtica tots els documents acreditatius dels mèrits que s'hagin de valorar.

7.2. Els mèrits relatius a les accions formatives, tant els rebuts com els impartits, s'han de justificar mitjançant còpies acreditatives dels diplomes, títols oficials o certificats. Quan es consideri necessari es pot adjuntar el programa i/o els continguts del curs perquè es pugui valorar la relació amb les funcions del lloc al qual es concursa.

7.3. Només es valoraran els mèrits al·legats, acreditats i obtinguts abans de la data de finalització de presentació de sol·licituds en la convocatòria. Excepcionalment, juntament amb la sol·licitud, es podrà aportar el document acreditatiu d'haver sol·licitat el certificat de serveis prestats a una altra Administració pública i, adjuntar-lo posteriorment mitjançant una instància com a màxim dins el termini d'esmena de la llista provisional de persones admeses i excloses del procediment.

7.4. No es valoren els certificats que corresponen a assignatures d'una titulació acadèmica, els cursos i seminaris fonamentals dels programes de doctorat incomplets o els derivats de processos selectius.

7.5. Els certificats acreditatius dels cursos i les accions formatives han d'indicar el nombre d'hores o els crèdits, de tal manera que un crèdit LRU equival a 10 h de formació i un crèdit ECTS, a 25 h de formació.

En el cas d'accions formatives que no indiquin el tipus de crèdit, s'ha d'entendre que els crèdits són LRU.

En el cas de títols propis de postgrau certificats per universitats públiques o privades que no indiquen el tipus de crèdit, s'ha d'entendre que els crèdits són LRU.

7.6. Si el certificat acreditatiu d'un curs indica el nombre d'hores de durada i de crèdits, s'han de valorar el nombre d'hores.

7.7. Si el mèrit no acredita el nombre d'hores ni de crèdits, es valorarà amb la puntuació corresponent a una hora per dia.

7.8. Els cursos o les accions formatives rebudes o impartides, així com les publicacions, ponències, comunicacions i pòsters amb títol i contingut idèntic només es poden valorar una vegada. En aquest cas, s'ha de valorar el mèrit que atorgui més puntuació a la persona participant.

En tot cas, la persona interessada pot acreditar que el contingut de dos o més cursos que es denominen igual no és el mateix a conseqüència de canvis normatius o d'altres variacions que hagin motivat la modificació dels continguts.

7.9. Es valoraran les accions formatives que siguin:

- Impartides per les escoles d'administració pública o homologades per aquestes.

- Impartides en el marc dels acords de formació contínua i per a l'ocupació de les administracions públiques, per qualsevol administració pública i per les organitzacions sindicals i associacions empresarials, quan siguin promotores d'aquests acords.

- Impartides en el marc dels plans anuals de formació pròpia del Consell de Mallorca i de l'IMAS.

- Impartides o promogudes per les administracions públiques, les universitats, els col·legis professionals i les federacions, associacions o mancomunitats d'entitats locals.

- Incloses en el títol IV del text refós de la instrucció 1/2015 de la presidència de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials que regula les accions formatives.

- Impartides pels organismes del sector públic instrumental administratiu (organismes autònoms i consorcis) i pels organismes del sector públic instrumental empresarial (entitats públiques empresarials i les societats mercantils públiques).

7.11. No es valoren els cursos de formació que siguin un requisit per ocupar el lloc de feina, segons la relació de llocs de treball, ni els que s'hagin fet servir com a equivalents al requisit d'experiència que s'exigeix per ocupar determinats llocs de feina, d'acord amb el que disposa l'Acord del Consell de Govern de 22 de març de 2013 (BOIB núm. 40, de 23 de març), modificat per l'Acord del Consell de Govern de 10 de novembre de 2017 (BOIB núm. 138, d'11 de novembre de 2017) pel qual es declara equivalent una formació determinada amb el requisit d'experiència per ocupar llocs de treball concrets.

7.12. No es valoren els cursos impartits, ni els pòsters, ni les publicacions, ni les ponències, ni les comunicacions realitzades en exercici de les funcions pròpies del llocs de feina.

Base 8. Barem de mèrits

Els apartats d'aquest barem que es desenvolupen en la base 8, apartat 8.1 (antiguitat, grau personal, valoració de la feina desenvolupada en els llocs ocupats en l'Administració i valoració de la feina desenvolupada per accedir a llocs de feina singularitzats), apartat 8.2 (coneixements orals i escrits de la llengua catalana), apartat 8.4 (cursos de formació i perfeccionament superats en escoles d'administració pública o homologats per aquestes) i apartat 8.6 (comissió de serveis forçosa i en atribució temporal de funcions) fan referència als mèrits de consideració necessària que preveu l'article 13 del Reglament de provisió de llocs de treball i promoció professional del personal funcionari al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, aprovat pel Decret 33/1994. La valoració d'aquests mèrits s'adequa a la regulació que estableix l'article 14 del Reglament.

Els apartats 8.3 (estudis acadèmics) i 8.5 (publicacions, comunicacions, ponències i pòsters) d'aquest barem inclouen els altres mèrits que preveu l'article 15 del Reglament, la valoració dels quals s'adequa a les previsions que contenen els articles 15 i 16 del Reglament de provisió de llocs de treball. Aquests mèrits, en conjunt, no poden superar el 35 % de la puntuació màxima que es pot obtenir per mèrits de consideració necessària en la convocatòria corresponent.

La puntuació màxima que es pot assolir són 102, punts per als llocs no singularitzats i 110 punts per als llocs singularitzats.

8.1. Antiguitat, grau personal i feina desenvolupada

8.1.1. Antiguitat (màxim 45 punts)

Es valora el temps de serveis prestats i reconeguts en l'Administració pública, d'acord amb el que preveu la Llei 70/1978, de 26 de desembre, de reconeixement de serveis previs en l'Administració pública, amb la puntuació següent: 0,125 punts per mes complet. Només es valoren els mesos sencers.

En aquest apartat sí que s'han de valorar els serveis prestats com a personal laboral o com a personal funcionari en pràctiques, i el temps en què la persona aspirant ha estat en situació de serveis especials o en qualsevol de les situacions relacionades amb la maternitat o paternitat i per raó de guarda legal o cura de familiars.

La puntuació màxima de l'apartat és de 45 punts.

8.1.2. Grau personal (màxim 5 punts )

Es valora la possessió pels participants d'un grau personal consolidat i reconegut amb la relació al lloc de treball sol·licitat, d'acord amb els criteris que s'indiquen a continuació. La puntuació màxima d'aquest apartat és de 5 punts.

a) Per posseir un grau personal, consolidat i reconegut, superior en dos o més nivells al lloc de feina al qual es concursa: 5 punts.

b) Per posseir un grau personal, consolidat i reconegut, superior en un nivell al del lloc de feina al qual es concursa: 4 punts.

c) Per posseir un grau personal, consolidat i reconegut, igual al del lloc de feina al qual es concursa: 3 punts.

d) Per posseir un grau personal, consolidat i reconegut, inferior en un nivell al del lloc de feina al qual es concursa: 2 punts.

e) Per posseir un grau personal, consolidat i reconegut, inferior en dos nivells al del lloc de feina al qual es concursa: 1 punt.

f) Per posseir un grau personal, consolidat i reconegut, inferior en tres o més nivells al del lloc de feina al qual es concursa: 0,5 punts.

8.1.3. Valoració de la feina desenvolupada en els llocs ocupats en l'Administració (màxim 15 punts – 15%)

Es valora el temps en què s'han ocupat llocs de treball com a personal funcionari en les diferents administracions públiques, segons el nivell dels llocs.

Si es tracta de personal funcionari que ha ocupat un lloc que no té assignat el nivell de complement de destinació, s'ha d'entendre que ha prestat els serveis en el nivell assignat a un lloc de treball equivalent de la RLT. Si els serveis s'han prestat en una altra Administració, és aquesta que ha de certificar l'equivalència.

Només es valoren els mesos sencers en còmput global dels períodes corresponents a cada un dels apartats següents:

a) Llocs de treball amb un nivell de complement de destinació superior al del lloc al qual es concursa: 0,2 punts per mes.

b) Llocs de treball amb un nivell de complement de destinació igual al del lloc al qual es concursa: 0,15 punts per mes.

c) Llocs de treball amb un nivell de complement de destinació inferior, fins a un màxim de quatre nivells, al del lloc al qual es concursa: 0,1 punts per mes.

d) Llocs de treball amb un nivell de complement de destinació inferior en més de quatre nivells al del lloc al qual es concursa: 0,05 punts per mes.

8.1.4. Valoració de la feina desenvolupada per accedir a llocs de feina singularitzats (màxim 8 punts):

a) Els serveis prestats en qualsevol Administració pública, a llocs de treball iguals al qual es vol accedir, o exercint funcions de naturalesa o de contingut tècnic anàleg al lloc convocat: 0,25 punts per mes.

b) Serveis prestats en qualsevol Administració pública, a llocs de treball de la mateixa escala, subescala, classe i grup o subgrup al qual es vol accedir: 0,15 punts per mes.

No es valoraran els serveis prestats en qualitat de personal eventual o de confiança d'acord amb el que estableix l'article 20.4 de la Llei 3/2007, de 3 d'abril de 2007, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

8.1.5. Acreditació de l'antiguitat, el grau personal i de la feina desenvolupada

Certificat de serveis prestats de l'organisme corresponent en el qual ha de constar: grau personal, temps treballat, categoria, grup o subgrup i vinculació amb l'Administració.

En relació al personal funcionari de l'IMAS, el Departament de Recursos Humans emetrà un certificat dels mèrits relatius a l'antiguitat, al grau personal i la feina desenvolupada a l'IMAS, que s'incorporarà d'ofici a la sol·licitud.

Excepcionalment, juntament amb la sol·licitud de participació, es pot aportar el document acreditatiu d'haver sol·licitat aquest certificat a l'administració que correspongui i adjuntar-lo posteriorment mitjançant una instància, com a màxim dins el termini d'esmena de la llista provisional de persones admeses i excloses del procediment.

8.2. Coneixements orals i escrits de la llengua catalana: (màxim 7 punts)

8.2.1. Es valoren els certificats de coneixement de llengua catalana següents:

Certificat de nivell B1 (abans certificat A)- 1punt

Certificat de nivell B2 (abans certificat B) - 2 punts

Certificat de nivell C1 (abans certificat C) – 3,5 punts

Certificat de nivell C2 (abans certificat D) - 5 punts

Certificat de coneixements de llenguatge administratiu (certificat E) - 2 punts

8.2.2. Només es valorarà el certificat del nivell més alt que s'acrediti, a més del certificat de nivell de coneixements de llenguatge administratiu, la puntuació del qual s'acumularà a la de l'altre certificat que s'acrediti.

En el cas que es presentin dubtes sobre la validesa d'algun certificat o sobre la puntuació que s'hi ha d'atorgar, es pot sol·licitar un informe de l'òrgan competent del Govern de les Illes Balears.

No s'han de valorar en aquest apartat ni en el de formació les certificacions acadèmiques de cursos específics de nivells superats o cursats però que no acreditin l'obtenció, mitjançant la superació de la prova corresponent, d'un dels nivells de coneixements de llengua catalana que es corresponen amb el Marc Comú Europeu de Referència per a les Llengües.

8.2.3. Acreditació coneixements orals i escrits de català:

- Certificat expedit per l'òrgan competent del Govern de les Illes Balears.

- Certificat expedit per l'Escola Balear d'Administració Pública.

- Certificat reconegut com a equivalent o homologat per l'òrgan competent del Govern de les Illes Balears en matèria de política lingüística.

- Certificat del Consell Insular de Mallorca d'haver superat les proves d'avaluació d'aquests coneixements de les convocatòries que s'han fet d'acord amb els decrets de presidència de 3 de juny de 2004 i de 29 de setembre de 2004.

8.3. Estudis acadèmics (màxim 7 punts)

8.3.1 Les titulacions acadèmiques que s'inclouen en aquest apartat són les següents:

- Titulació de doctor.

- Diploma d'estudis avançats o de suficiència investigadora en el supòsit de no haver obtingut el títol de doctor o certificació d'haver superat els cursos i seminaris fonamentals dels programes de doctorat.

- Estudis de postgrau: les titulacions de màsters universitaris oficials i les titulacions pròpies de postgrau (màster, especialista universitari i expert universitari).

- Titulació acadèmica de grau, llicenciatura universitària, arquitectura o enginyeria.

- Titulació de segon cicle universitari o llicenciatura universitària, arquitectura o enginyeria, en els casos que el primer cicle o els tres anys de llicenciatura s'hagin considerat com a requisit.

- Titulació acadèmica de diplomatura universitària, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica.

- Per cada titulació tècnica superior de formació professional o equivalent.

- Per cada titulació tècnica de formació professional, batxiller o equivalents.

- Pel títol de graduat en ESO o equivalent.

Les equivalències amb els títols de Graduat en educació secundària obligatòria i batxillerat es faran d'acord amb l'Ordre EDU/1603/2009, de 10 de juny i l'Ordre EDU/520/2011, de 7 de març.

8.3.2. Estudis que es valoren:

a) Es valoren, en aquest apartat, les titulacions acadèmiques (inclosos els cursos de postgrau) de caràcter oficial o l'equivalència de les quals tengui reconegut i establert el Ministeri d'Educació, Cultura i Esports, així com les titulacions universitàries de grau i postgrau de les universitats espanyoles en la regulació dels ensenyaments propis.

b) La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es valora el de nivell inferior o el primer cicle que sigui imprescindible per obtenir-lo, excepte pel que fa als títols de postgrau.

c) En cap cas s'ha de valorar una diplomatura si forma part del primer cicle d'una llicenciatura que és un requisit o objecte de valoració.

d) No es valora una titulació que s'exigeix, en la relació de llocs de treball, com a requisit específic per ocupar el lloc, ni la titulació necessària per accedir al cos corresponent. A aquest efecte, es considera requisit previ i necessari la titulació conduent a una altra titulació o que quedi absorbida per una altra titulació valorada com a mèrit.

Per determinar si es tracta de dues titulacions acadèmiques diferents és imprescindible que les assignatures o crèdits cursats per obtenir un dels títols no hagin estat superats de forma majoritària mitjançant la convalidació amb l'altra titulació que es valora.

Això no obstant, si la persona interessada acredita dues titulacions que compleixen el requisit per accedir al cos corresponent, en el cas que la comissió tècnica consideri que una de les titulacions està relacionada directament amb les funcions del lloc de treball, l'ha de valorar com a mèrit, i es considera que l'altra titulació és la que compleix el requisit per accedir al cos corresponent.

8.3.3. Criteris de valoració:

Es valoren les titulacions acadèmiques sempre que tinguin relació directa amb les funcions del lloc de treball de què es tracti.

a) Llocs de treball adscrits al subgrup A1 o als subgrups A1 o A2

  • Es valora a partir de la segona titulació de grau, llicenciatura, arquitectura, enginyeria.
  • Es valora a partir de la segona diplomatura universitàries, arquitectura tècnica o enginyeria tècnica.

b) Llocs de treball adscrits al subgrup A2

  • Es valora a partir de la primera titulació de grau, llicenciatura, enginyeria superior o arquitectura.
  • Es valora a partir de la segona titulació de diplomatura universitària, arquitectura tècnica o enginyeria tècnica.

c) Llocs de treball adscrits al subgrup C1

  • Es valora a partir de la primera titulació de grau, llicenciatura, enginyeria o arquitectura.
  • Es valora a partir de la primera diplomatura universitària, arquitectura tècnica o enginyeria tècnica.
  • Es valora la titulació de tècnic superior de formació professional.
  • Es valoren les titulacions de tècnic de formació professional, si s'ha acreditat el títol de batxiller per ingressar en el cos, o a partir de la segona titulació en cas contrari.

d) Llocs de treball adscrits al subgrup C2

  • Es valora a partir de la primera titulació de grau, llicenciatura, enginyeria, arquitectura o equivalent, diplomatura, enginyeria tècnica, arquitectura tècnica i de tècnic superior de formació professional.
  • Es valora a partir de la segona titulació de tècnic de formació professional o de la primera, si s'ha acreditat el títol de graduat en educació secundària o equivalent per ingressar en el cos.

e) Llocs de treball adscrits al grup AP. Es valoren les titulacions de tècnic/a superior de formació professional, les titulacions de tècnic/a de formació professional o de batxillerat i les titulacions de graduat escolar o graduat en educació secundària.

8.3.4 Criteris de puntuació:

Subgrups: A1, A2, C1,C2

- Per cada titulació de doctor/a: 3 punts.

- Per cada titulació de segon cicle universitari, llicenciatura, arquitectura o enginyeria: 2,5 punts.

- Per cada titulació de grau: 2 punts.

- Per cada titulació de màster universitari oficial: 2 punts.

- Per cada diploma d'estudis avançats o de suficiència investigadora en el supòsit de no haver obtingut la titulació de doctor/a: 2 punts.

- Per cada titulació pròpia de postgrau (màster, especialista universitari i/o expert universitari) la valoració és la següent:

  • Igual o més de 60 crèdits: 1,5 punts
  • Entre 30 i 59 crèdits: 0,75 punts
  • Entre 15 i 29 crèdits: 0,375 punts
  • Menys de 15 crèdits: 0,15 punts

- Per cada titulació acadèmica de diplomatura universitària, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o equivalent: 1,5 punts.

- Per cada titulació de tècnic/a superior de formació professional: 1,25 punts.

- Per cada titulació de tècnic/a de formació professional o de batxillerat: 1,25 punts.

- Per la titulació de graduat/da escolar o graduat/da en educació secundària: 0,5 punts.

En el cas que l'especialitat o categoria estigui adscrita a un cos o escala del subgrup A1 o A2, s'ha de valorar, d'acord amb la puntuació indicada, a partir de la segona titulació universitària del mateix nivell o nivell superior que es posseeixi.

Subgrup AP:

- Per cada titulació de tècnic/a superior de formació professional: 4 punts.

- Per cada titulació de tècnic/a de formació professional o de batxillerat: 3 punts.

- Per la titulació de graduat/da escolar o graduat/da en educació secundària: 2 punts.

8.3.5. Acreditació dels estudis acadèmics:

Original o còpia del títol (anvers i revers). En el supòsit de no haver-se expedit el títol, el document que l'acrediti serà el resguard acreditatiu del pagament dels drets d'expedició juntament amb l'abonament de les taxes o la certificació supletòria provisional. Es presumeix que el títol ha estat expedit quan han transcorregut més de dos anys des de l'emissió del justificant del pagament dels drets d'expedició; en aquest cas, les persones aspirants queden excloses i han d'acreditar-lo en el termini d'esmenes de les deficiències en la sol·licitud, o justificar mitjançant un certificat de la universitat corresponent que el títol encara no ha estat expedit.

En el cas de titulacions expedides a l'estranger, cal aportar, juntament amb la sol·licitud de participació, l'homologació o reconeixement corresponent del Ministeri competent en la matèria.

8.4. Valoració específica per als llocs adscrits als grups A1o A1/A2 o A2 o A2/C1 (puntuació màxima 0,5 punts):

- Si la persona aspirant que participa per un lloc adscrit al grup A1 acredita la titulació d'accés requerida mitjançant una titulació de segon cicle universitari o llicenciatura universitària, arquitectura o enginyeria, amb correspondència amb el nivell 3 de Màster del sistema MECES, obtindrà una puntuació addicional de 0,5 punts.

- Si la persona aspirant que participa per un lloc adscrit al grup A1/A2, ho fa com a funcionari/funcionària del grup A1 i acredita la titulació d'accés requerida mitjançant una titulació de segon cicle universitari o llicenciatura universitària, arquitectura o enginyeria, amb correspondència amb el nivell 3 de Màster del sistema MECES, obtindrà una puntuació addicional de 0,5 punts

- Si la persona aspirant que participa per un lloc adscrit al grup A1/A2, ho fa com a funcionari/funcionària del grup A2 i acredita la titulació d'accés requerida mitjançant una titulació de segon cicle universitari o llicenciatura universitària, arquitectura o enginyeria, amb correspondència amb el nivell 3 de Màster del sistema MECES, obtindrà una puntuació addicional de 0,5 punts.

- Si la persona aspirant que participa per un lloc adscrit al grup A1/A2, ho fa com a funcionari/funcionària del grup A2 i acredita la titulació d'accés requerida mitjançant una titulació de grau, amb correspondència amb el nivell 2 de Màster del sistema MECES, obtindrà una puntuació addicional de 0,5 punts.

- Si la persona aspirant que participa per un lloc adscrit al grup A2, acredita la titulació d'accés requerida mitjançant una titulació de grau, amb correspondència amb el nivell 2 de Màster del sistema MECES, obtindrà una puntuació addicional de 0,5 punts.

- Si la persona aspirant que participa per un lloc adscrit al grup A2/C1, ho fa com a funcionari/funcionària del grup A2 i acredita la titulació d'accés requerida mitjançant una titulació de grau, amb correspondència amb el nivell 2 de Màster del sistema MECES, obtindrà una puntuació addicional de 0,5 punts.

8.5. Formació (màxim 18,5 punts )

8.5.1. Es valora com a mèrit tota acció formativa relacionada amb les funcions del lloc de treball o aquella que és meritable per a qualsevol lloc de les àrees següents (màxim 5 punts):

- Àrea jurídica i administrativa i econòmica-financera (puntuació màxima 1 punt)

- Àrea de qualitat, competències i recursos humans (puntuació màxima 1 punt)

- Àrea de prevenció de riscs laborals (puntuació màxima 1 punt)

- Àrea d'igualtat (puntuació màxima 1 punt)

- Àrea d'informàtica i de tecnologies de la informació i la comunicació (puntuació màxima 1 punt)

8.5.2 Criteris de puntuació:

a) Formació directament relacionada amb les funcions del lloc de treball amb un màxim de 13,5 punts.

b) Formació meritable per a qualsevol lloc de treball amb un màxim de 5 punts

Les accions formatives es puntuaran d'acord amb la seva durada i a raó de:

  • 0,005 punts per hora si s'acredita amb un certificat o diploma d'assistència.
  • 0,01 punt per hora si s'acredita amb un certificat o diploma d'aprofitament.
  • 0,02 punts per hora si s'acredita amb un certificat o diploma com a docent.

8.6. Publicacions ,comunicacions i ponències (màxim 2 punts)

La Comissió valorarà les publicacions de les persones aspirants sobre estudis o treballs en mitjans especialitzats, científics, tècnics o professionals i ponències, pòsters o comunicacions presentades en congressos, jornades i seminaris, fins a un màxim de 2 punts, sempre que versin sobre matèries de serveis socials o relacionades amb les funcions del lloc de feina.

Es valoren les publicacions amb ISBN o ISSN, o dipòsit legal d'acord amb els criteris que s'exposen a continuació:

a) Per articles divulgatius en revistes i publicacions periòdiques especialitzades o capítol de llibre:

0,1 punts per coautoria

0,2 punts per autoria individual

b) Per l'autoria de llibres o reculls normatius comentats, o edicions equivalents en altres suports audiovisuals:

0,5 punts per coautoria

1 punt per autoria individual

8.6.1. Acreditació de les publicacions, comunicacions i ponències:

Original o còpia del títol del llibre o revista, de l'índex on figura el nom de l'autor o del coautor i, si la publicació és un llibre, a més, còpia de la contraportada on apareix el número d'ISBN, ISNN o dipòsit legal. Original o còpia de la comunicació i/o ponència i contingut d'aquesta. Certificat justificatiu de la comunicació presentada com a pòster.

En el cas de documents en format electrònic, per ser valorats s'han d'acompanyar d'un informe en el qual l'organisme emissor certifiqui en quina base de dades bibliogràfica apareix la publicació. En aquest document també s'hi han d'indicar les dades següents: el títol de la publicació, l'autor o els autors, la data de la publicació i ISBN o ISNN, o dipòsit legal.

Quan es consideri necessari, es pot adjuntar el programa i/o continguts de les publicacions, comunicacions, pòsters i ponències perquè es pugui valorar la relació amb les funcions del lloc al qual es concursa.

8.7 Valoració de la mobilitat forçosa

Al personal funcionari a qui s'adjudiqui una comissió de serveis forçosa, se li valora el temps que romangui en aquesta situació amb 0,025 punts per mes complet.

Al personal funcionari a qui s'adjudiqui una atribució temporal de funcions, se li valora el temps que romangui en aquesta situació amb 0,0125 punts per mes complet.

S'ha d'acreditar amb còpia de la resolució corresponent o certificat emès per l'Administració.

Base 9. Llistes de persones aspirant admeses i excloses

9.1. En finalitzar el termini per presentar les sol·licituds, la Presidència de l'IMAS ha de dictar una resolució per la qual aprovarà i farà pública la llista provisional de persones aspirants admeses i excloses del concurs o d'alguns dels llocs de feina convocats, aclarint-ne les causes d'exclusió per a cada persona i lloc de feina.

9.2. Aquesta resolució es publicarà en el tauler d'anuncis electrònic de l'IMAS i en el Portal del Opositor del IMAS.

9.3. Les persones excloses disposen d'un termini de deu dies hàbils comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat la resolució en el tauler d'anuncis per esmenar-hi les deficiències detectades i per aportar els documents preceptius.

9.4. En finalitzar aquest termini, la Presidència de l'IMAS ha de dictar una resolució per la qual s'aprovarà la llista definitiva de persones aspirants admeses i excloses del concurs o d'algun dels llocs de feina convocats, aclarint-ne les causes d'exclusió. Aquesta resolució s'ha de publicar en el tauler d'anuncis electrònic de l'IMAS i en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

9.5. El concurs de mèrits és independent per a cada lloc de feina.

9.6. Per poder obtenir un lloc de treball cal arribar, amb caràcter general, a la puntuació de 10 punts.

9.7. En cas d'empat en la puntuació total dels mèrits al·legats en el concurs de mèrits, s'ha de dirimir amb la puntuació atorgada conjuntament als mèrits de consideració necessària i, si persisteix l'empat, s'ha d'atorgar el lloc de feina a la persona aspirant amb més antiguitat a l'IMAS i al Consell de Mallorca. Si encara persisteix, s'ha d'adjudicar el lloc de feina a la persona aspirant que acrediti més antiguitat en altres administracions.

9.8. Això no obstant, si hi ha una infrarepresentació de dones en una escala, subescala, classe o categoria, en cas d'empat s'ha de seleccionar la dona.

Base 10. Lliure designació

10.1. El procediment de lliure designació que preveu l'article 79 de la Llei 3/2007, s'aplica únicament a la provisió dels llocs que tenen establert expressament aquest sistema en la relació de llocs de treball.

Publicada la llista definitiva d'aspirants admesos, s'ha lliurar a cada direcció insular, en la qual està adscrit el lloc de treball objecte de provisió, la relació d'aspirants al lloc i la documentació que n'acredita els mèrits, a més de la documentació que estableix l'apartat 5.5 de la base 5, perquè la persona titular de la direcció insular en proposi, de forma motivada, l'adjudicació a la persona més idònia d'acord amb els requisits que s'exigeixin per desenvolupar la feina i, després de la realització d'una entrevista.

10.2. Per als llocs de treball de nivell 26 o superior, les persones candidates hauran de presentar una memòria sobre les funcions del lloc de treball, en què s'inclogui un pla de treball i una descripció de les aportacions que farien en cas d'ocupar-lo.

Base 11. Comissions tècniques de valoració

11.1. Es constitueixen les comissions tècniques de valoració següents:

Per als llocs de feina adscrits al grup A1 – A1/A2

Per als llocs de feina adscrits als grup A2 – A2/C1

Per als llocs de feina adscrits al grup C1 – C1/C2

Per als llocs de feina adscrits al grup C2 i a les agrupacions professionals (AP, antic grup E).

11.2. La Presidència de l'IMAS ha de nomenar els membres d'aquestes comissions tècniques d'acord amb els criteris següents:

- Un president o una presidenta.

- Dos vocals, un d'ells actuarà com a secretari o secretària.

En la composició d'aquestes comissions tècniques, amb incidència especial en els càrrecs més representatius (presidència i secretaria), s'ha de procurar respectar el principi de presència equilibrada de dones i homes, sempre que això no impliqui vulnerar els principis de professionalitat i especialització dels membres. En aquest sentit, en els col·lectius en què, tradicionalment, hi hagi una infrarepresentació de la dona, s'ha de procurar, de manera especial, que se n'incrementi el nombre, llevat que, per raons fundades, objectives i motivades, no es pugui fer efectiva la mesura. A aquest efecte, s'ha de desagregar la informació sobre el sexe dels membres de les comissions tècniques de valoració.

11.3. D'entre els membres que són vocals (excepte els que són vocals en representació sindical), cada comissió ha de designar, en la primera sessió, el que ha d'actuar com a secretari o secretària, que pot ser substituït, en cas d'absència d'alguna de les sessions de la comissió, per qualsevol altre dels vocals que hi assisteixin.

11.4. Per a cada persona membre de la Comissió Tècnica de Valoració, s'ha de nomenar una persona titular i una de suplent. La composició de les comissions s'ha de publicar al tauler d'anuncis electrònic de l'IMAS i en el Portal de Selecció.

11.5. Les persones que són membres de la Comissió Tècnica de Valoració han de pertànyer, en tot cas, com a funcionaris i com a funcionàries de carrera, a un grup de titulació igual o superior a l'exigida per ingressar a l'escala, classe i especialitat als quals s'adscriuen els llocs de feina de la seva Comissió.

11.6. Les persones que són membres de la Comissió Tècnica de Valoració s'han d'abstenir de formar-ne part si hi concorren els motius d'abstenció que es preveu a l'article 23 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

Les persones aspirants poden promoure la recusació d'algun membre de la Comissió Tècnica de Valoració en qualsevol moment de la tramitació del procediment, mitjançant un escrit, en el qual s'ha d'expressar la causa o causes en què es fonamenta, d'acord amb el que que es preveu a l'article 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

11.7. Perquè la comissió tècnica de valoració es constitueixi vàlidament per dur a terme les sessions, les deliberacions, les valoracions, les puntuacions i la presa d'acords, es requereix sempre la presència del president o presidenta i del secretari o secretària, i que hi siguin presents la majoria dels membres, titulars o suplents.

11.8 Les funcions bàsiques de la Comissió Tècnica de Valoració són les següents:

a) Valorar els mèrits al·legats i acreditats en la forma establerta en aquesta convocatòria per les persones aspirants als llocs de feina objecte de provisió.

A aquest efecte, cada comissió ha de requerir a les persones aspirants, abans que es publiqui la llista provisional d'adjudicació del lloc de treball, perquè acreditin els mèrits que hagin al·legat de manera defectuosa; també pot reclamar formalment a les persones interessades els aclariments o, si pertoca, la documentació addicional que consideri necessària per disposar dels elements de judici necessaris per valorar els mèrits que han al·legat tal com estableix la convocatòria.

b) Elaborar una llista on, per ordre de puntuació, han de figurar totes les persones aspirants, les puntuacions obtingudes per a cada lloc de feina i cada apartat dels mèrits.

c) Fer la proposta, per a cada lloc de feina inclòs en la convocatòria, del nomenament de l'aspirant que hagi obtingut la puntuació més alta.

11.9. Les comissions tècniques de valoració poden sol·licitar al Departament de Recursos Humans que designi assessors o assessores perquè, en qualitat de persones expertes, amb veu però sense vot, donin suport a la Comissió.

11.10. Les persones membres de la Comissió Tècnica de Valoració han de valorar els diversos mèrits al·legats per les persones aspirants. El secretari o la secretària de la Comissió ha de signar els fulls de baremació dels mèrits, si bé totes les persones que en són membres han de donar la conformitat a l'acta a la qual s'adjuntin.

11.11. El secretari o la secretària ha d'estendre una acta de totes les reunions de la Comissió Tècnica de Valoració que, en acabar la sessió o abans de començar la següent, han de signar totes les persones que en són membres i que hi hagin assistit.

11.12. Si alguna persona membre de la Comissió no vol signar l'acta, se n'ha de deixar constància a l'acta, la qual es donarà per vàlida sense la seva signatura.

11.13. Quan una comissió, en aplicació de la denominada discrecionalitat tècnica, estableixi criteris d'interpretació per valorar determinats mèrits, els han de fer constar en l'acta de la sessió en què s'hagin acordat.

11.14. Les persones membres de les comissions tècniques de valoració poden fer constar a l'acta el seu vot contrari a l'acord i els motius que el justifiquen. També tenen dret a sol·licitar la transcripció íntegra de la seva intervenció o proposta, sempre que aportin, en el mateix moment o en el termini que indiqui el president o la presidenta, un escrit que contingui fidelment la intervenció o la proposta.

Les sessions de les Comissions Tècniques de Valoració s'han de dur a terme preferentment durant la jornada laboral.

Base 12. Resolució de la convocatòria

12.1. Les comissions tècniques de valoració han de publicar al tauler d'anuncis electrònic de l'IMAS i en el Portal de Selecció de l'IMAS, al mateix temps, la proposta provisional d'adjudicació dels llocs de feina objecte de la convocatòria.

Es publicaran també les propostes d'adjudicació dels llocs de treball de lliure designació, d'acord amb la proposta motivada feta pel titular de la direcció insular en la qual està adscrit el lloc de treball.

12.2. Atesa la proposta provisional esmentada, les persones interessades hi poden formular observacions o reclamacions en el termini de cinc dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la data d'exposició pública de la proposta provisional al tauler d'anuncis electrònic de l'IMAS i en el Portal de Selecció de l'IMAS.

12.3. Després d'haver examinat les observacions i les reclamacions presentades dins termini i d'haver fet les modificacions que en resultin, si s'escau, la Comissió Tècnica de Valoració ha d'elevar a definitiva la proposta d'adjudicació dels llocs de feina.

12.4. Així mateix, la proposta definitiva pot incloure, respecte a la provisional, l'esmena d'ofici dels errors materials detectats.

12.5. Elevada la proposta definitiva d'adjudicació, la Presidència de l'IMAS ha de dictar la resolució que s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i, si és necessari, en el Butlletí Oficial de l'Estat. També s'ha de publicar al tauler d'anuncis electrònic de l'IMAS i en el Portal de Selecció.

12.6. Les persones aspirants que sol·licitin el reingrés mitjançant aquest concurs i no obtinguin cap lloc de feina, han de ser adscrits provisionalment a algun dels llocs de feina que queden vacants.

12.7. Els trasllats que derivin de la resolució d'aquest concurs tindran la consideració de voluntaris. Les destinacions adjudicades són irrenunciables.

Base 13. Presa de possessió

13.1. El termini per prendre possessió del lloc de feina obtingut és de tres dies hàbils si no implica canvi de residència del funcionari o funcionària, o d'un mes si suposa canvi de residència o el reingrés al servei actiu.

13.2. Si la persona adjudicatària ho demana i, a més, ho justifica degudament, la Presidència de l'IMAS pot concedir una pròrroga del termini, com s'exposa en el punt 13.5.b.

13.3. El termini per prendre possessió comença a comptar a partir l'endemà d'haver cessat en el lloc de feina, que s'ha de fer en els tres dies hàbils següents a la publicació de la resolució del concurs en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

13.4. El titular de l'òrgan on presta serveis el funcionari o la funcionària que ha de cessar en el lloc de feina, pot proposar a la Presidència de l'IMAS que s'ajorni per necessitats del servei fins a un màxim de 20 dies hàbils. El conseller o consellera esmentat ha de resoldre, tenint en compte la proposta.

13.5. La Presidència de l'IMAS pot, excepcionalment, acordar el següent:

a) Ajornar la data del cessament del funcionari o de la funcionària pel termini màxim d'un mes, completada la pròrroga que preveu l'apartat anterior, per exigències del funcionament normal dels serveis. En aquest cas, si el funcionari o la funcionària ho sol·licita, se li han de respectar les retribucions del nou lloc de feina.

b) Prorrogar, per un termini de fins a vint dies hàbils, la incorporació del funcionari o de la funcionària a la nova destinació si implica canvi de localitat i s'al·leguen i s'acrediten raons que justifiquin la pròrroga sol·licitada.

13.6 El còmput del termini per prendre possessió, en tot cas, s'ha d'iniciar quan finalitzin els permisos o les llicències que s'hagin concedit a les persones interessades, tret que la unitat o l'àrea on pertany el lloc de feina adjudicat acordi suspendre'n el gaudi per causes justificades.

Base 14. Cobertura dels llocs de treball

14.1. La cobertura dels llocs de treball objecte d'aquesta convocatòria determina el cessament del personal que fins aleshores els ha ocupat, ja sigui de forma interina, funcional, en comissió de serveis o amb caràcter de provisionalitat.

14.2. Si el nombre de llocs convocats d'una mateixa unitat directiva i amb un mateix codi de lloc de feina és de dos o més i no es proveeixen tots, s'han de proveir els llocs sense ocupant, primer, i, després, els llocs ocupats. En aquest cas, ha de cessar el personal amb menys antiguitat en el lloc de treball, seguint l'ordre de menor a major antiguitat. Si hi ha empat, s'ha de tenir en compte la totalitat dels serveis prestats a l'IMAS o al Consell Insular de Mallorca, seguint el mateix ordre anterior. A aquest efecte, es consideren serveis prestats a l'IMAS els prestats a altres administracions quan l'ocupant i el lloc de treball hagin estat transferits per llei al Consell Insular de Mallorca. Si persisteix l'empat,també d'acord amb el mateix ordre esmentat, s'han de tenir en compte la totalitat dels serveis prestats en l'Administració pública.

Base 15. Període mínim de permanència en el lloc de feina adjudicat

Els funcionaris i les funcionàries que obtenguin com a titulars un lloc de feina en una convocatòria d'execució d'aquestes bases hi hauran de romandre un mínim de dos anys.

Base 16. Carrera professional

Pel que fa al reconeixement de la carrera professional, al personal d'altres administracions que accedeix a l'Administració insular en aquesta convocatòria, per concurs de mèrits o per lliure designació, se li ha d'aplicar el que estableix l'article 2 de l'Acord en matèria de carrera professional del Consell Insular de Mallorca, en les mateixes condicions i quanties que al personal del Consell Insular de Mallorca una vegada finalitzat el període transitori que estableix la disposició transitòria primera de l'Acord, excepte el personal que ja té reconeguda per la institució insular en el procediment extraordinari de la disposició transitòria esmentada.

Base 17. Pèrdua del lloc de treball obtingut al concurs a conseqüència de l'estimació d'un recurs.

En cas que algun funcionari o funcionària perdi el lloc de treball obtingut en el concurs a conseqüència de l'estimació d'un recurs, i no resti vacant el lloc de treball següent indicat en la seva sol·licitud, se li ha d'adjudicar definitivament un lloc d'entre els disponibles en la relació de llocs de treball, amb dotació pressupostària, de la mateixa naturalesa al que li correspondria si s'hagués produït l'efecte encadenat (la mateixa forma de provisió, el mateix grup de titulació, funcions semblants i les mateixes retribucions complementàries).

Si no hi ha cap lloc de treball disponible de la mateixa naturalesa amb dotació pressupostària, el funcionari o funcionària ha de quedar adscrit provisionalment a un lloc de treball al més semblant possible al que li hauria correspost si s'haguessin produït els efectes encadenats o bé, alternativament, si resulta més favorable, retornar al lloc d'origen si es troba vacant.

Documents adjunts